بررسی X33S محصول اخیر مدیران خودرو

دسته بندی :  معرفی
بررسی X33S محصول اخیر مدیران خودرو

چند ماهی است که از معرفی اولیه‌ی نسل جدید X33 می‌گذرد. در این گزارش از اتکس به بررسی کلی این شاسی‌بلند جدید که با نام X33S روانه‌ی بازارها شده می‌پردازیم و نقاط ضعف و قوت آن را مورد توجه قرار می‌دهیم. با همراه باشید.

معرفی اولیه

مدیران خودرو چند سالی است که خود را به عنوان سازنده‌ی خودروهای MVM‌ در داخل ایران مطرح کرده است. یکی از خودروهای محبوبی که در این مدت مورد توجه قرار گرفته، خودروی MVM X33 است. نسل‌های جدیدتر این شاسی‌بلند متوسط نسبت به نسل نخست آن که در سال ۸۹ روانه‌ی بازار شده و فروش خوبی را نیز به خود اختصاص داده بود، بهبودهای زیادی یافته و مدیران خودرو با اعمال پیشرفت‌هایی در زمینه‌ی فناوری‌های انتقال توان و همچنین ایمنی خودرو توانسته تا X33 را در نسل‌های جدید به سطح قابل قبولی به نسبت انتظاراتمان از یک خودروی چینی برساند.



آخرین مدل از سری شاسی‌بلندهای ایکس ۳۳ با نام X33S معرفی شده است. این خودرو برای اولین بار در مرداد سال جاری و در مشهد رونمایی شد. اندک زمانی هم از آغاز فروش آن می‌گذرد. شاید نتوانیم به طور دقیق بگوییم که افزوده شدن حرف s به نام سابق خودرو، می‌خواسته تداعی‌کننده‌ی چه مفهومی باشد. اما نخستین حدسی که به ذهن برخی خطور می‌کند این است که باید در نسل جدید شاهد یک شاسی‌بلند با شاخصه‌های اسپرت باشیم. این خودرو در دو تیپ تجهیزاتی با نام‌های نرمال (معمولی) و اسپرت ارایه شده است. به هر روی در ادامه‌ی گزارش به بررسی بیشتر خودرو خواهیم پرداخت؛ خودرویی که به نظر می‌رسد از هر لحاظ نسبت به مدل‌های قبلی خود بهتر شده باشد.

عملکرد فنی

همانطور که در ابتدای گزارش هم اشاره کردیم، X33S بهبودهایی را در زمینه‌ی عملکرد فنی کسب کرده است. احتمالا اصلی‌ترین تغییر ایجاد شده در این بخش را باید در قسمت انتقال توان و گیربکس آن جستجو کنیم. مدیران خودرو به عنوان یکی از معدود شرکت‌های داخلی است که از گیربکس‌های اتوماتیک CVT در خودروها بهره گرفته است. X33S از یک جعبه‌دنده‌ی CVT استفاده می‌کند. عملکرد سیستم تعویض دنده برای یک خودروی متوسط و شهری قابل قبول است. اما مسلما نمی‌توان انتظار عملکرد فوق‌العاده‌ای را در این بخش داشت. هر چند که تعویض دنده به آرامی و به صورت روان صورت می‌گیرد و رانندگی را مطلوب می‌کند. همچنین برای کسانی که به دنبال اندکی هیجان یا تنوع باشند نیز حالت گیربکس تیپ‌ترونیک در نظر گرفته شده است.


نمای عقب MVM X33
نمای جلو MVM X33

پیشرانه‌ی به کار بسته شده روی این شاسی‌بلند از نوع بنزینی با حجم ۲ لیتر از نوع DVVT (زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها) و توان بیشینه‌ی ۱۳۶ است. برای جرم تقریبا ۱۴۰۰ کیلویی این خودرو چنین توانی قابل قبول است.



از دیگر نکات فنی قابل ذکر آن می‌توان به حالتی موسوم به ECO در X33S اشاره کرد. با فعال کردن ECO، سیستم بهینه‌سازی مصرف سوخت فعال شده و دور موتور خودرو را به گونه‌ای تنظیم و محدود می‌کند که مصرف سوخت به مینیمم برسد. اگر هم به دنبال دور موتور بیشتر و قدرت مانور بیشتر باشید باید حالت حالت اسپرت را انتخاب کنید.



یکی از نقاط منفی این خودرو پیرامون سیستم‌های ایمنی را باید در عدم تعبیه‌ی ESC بدانیم. زیرا با توجه به توان و عملکرد نسبتا مناسبی که برای گیربکس خودرو برشمردیم، شاید کار کنترل خودرو در برخی پیچ‌های تند و همچنین شرایط لغزنده در سرعت‌های بالا دشوار شود. فاصله‌ی خودرو از سطح زمین ۱۹ سانتی‌متر است که برای یک شاسی‌بلند مقدار خوبی محسوب می‌شود و در قیاس با سایر هم‌رده‌هایی که در حال حاضر برای X33 موجودند از این حیث کاملا متمایز خواهد شد.

طراحی و امکانات

طراحی بیرونی X33S نسبت به مدل‌های گذشته فرق نسبتا زیادی داشته است. بر خلاف ذهنیتی که از خودروهای چینی در ذهن برخی افراد نقش بسته، در نگاه نخست نمی‌توانیم X33S را به هیچ خودروی معروفی شباهت دهیم. این اتفاق حتی در نگاه‌های بعدی هم نمی‌افتد! واقعیت این است که طراحی مدل جدید ایکس۳۳ بسیار متفاوت‌تر و جذاب‌تر است. فاصله‌ی بین دومحور ۲۵۱۰ میلی‌متری و فاصله‌ی ۱۹ سانتی‌متری از سطح زمین که به آن اشاره کردیم و همچنین نسبت‌بندی مناسب تمامی بخش‌های بدنه باعث شده تا با یک خودروی پویا و چشم‌نواز روبرو باشیم. گفتنی است که این خودرو با دو نام تجاری چری و MVM‌ ارائه می‌شود و در برند MVM قسمت سقف خودرو دارای رنگ متفاوتی نسبت به بدنه است.



طراحی داخلی نیز بهتر شده است. کیفیت مواد به کار رفته در ساخت داشبورد و کنسول و صندلی‌ها همگی بهبود یافته و از سویی هم افزوده شدن رنگ قرمز به تم اصلی رنگ‌بندی داخل کابین در کنار رنگ مشکی، زیبایی آن را افزایش داده است. یک صفحه نمایشگر ۷ اینچی در قسمت کنسول میانی تعبیه شده که از آن می‌توان برای ناوبری و نقشه‌خوانی استفاده کرد. سیستم تهویه‌ی دیجیتال و خروجی‌های هوای جدید هم از دیگر تغییرات این مدل نسبت به مدل‌های قبل به شمار می‌رود. فضابندی داخل کابین مناسب است و سرنیشین‌های جلو و عقب خودرو از بابت فضا برای نشستن مشکلی نخواهند داشت. روکش‌های صندلی‌ها از چرم قابل قبولی تهیه شده که برای این کلاس از خودروها نکته‌ی مثبتی تلقی می‌شود. با بهینه‌سازی‌های صورت گرفته روی عایق‌سازی صوتی، صدای کمتری را در کابین خودرو از بخش موتور شاهد هستیم.



سیستمی موسوم به TPMS برای نمایش پیوسته‌ی میزان باد لاستیک‌ها و همچنین کروز کنترل و دوربین عقب هم از دیگر امکانات قابل ذکری هستند که روی این خودرو برای بهبود وضعیت ایمنی تعبیه شده‌اند.



با همه‌ی تفاسیر فوق به نظر می‌رسد که X33S در این قسمت نیز بتواند رضایت نسبی خریدارن را جلب کند.


نمای صندلی های MVM X33
پنل MVM X33

قیمت‌ها

همانطور که اشاره کردیم، X33S در دو تیپ نرمال (معمولی) و اسپرت روانه‌ی بازار شده است. قیمت‌های دو تیپ اندکی با هم تفاوت دارند و تیپ اسپرت حدود ۲ میلیون گران‌تر از تیپ معمولی است. قیمت تقریبی تیپ اسپرت و معمولی به ترتیب حدود ۷۶ و ۷۴ میلیون تومان است.

ارزیابی کلی

نکات مثبت:

بهبود سیستم انتقال قدرت و تجهیز به حالت CVT؛ بهبود کیفیت ساخت داخل کابین

نکات منفی:

عدم تعبیه‌ی سیستم کنترل پایداری ESC


جدول مشخصات فنی
مشخصات X33S
توان بیشینه ۱۳۶ اسب بخار در rpm ۵۷۵۰
گشتاور بیشینه ۱۸۰ نیوتون‌متر در rpm ۴۳۰۰ تا rpm ۴۵۰۰
جرم خودرو ۱۴۲۰ کیلوگرم
سرعت بیشینه ۲۱۵ کیلومتربرساعت
فضای بار ۲۹۷ لیتر، قابل تبدیل به ۱۰۱۷ لیتر حالت استیشن
جرم خودرو ۱۴۵۴ کیلوگرم
ظرفیت باک ۵۵ لیتر
ارتفاع از سطح زمین ۱۹ سانتی‌متر
فاصله بین دو محور ۲۵۱۰ میلی‌متر
سرعت بیشینه ۱۷۵ کیلومتربرساعت
زمان صفر تا ۱۰۰ ۱۳.۴ ثانیه

آگهی های مرتبط

(تومان)41,000,000
120,000 کیلومتر

 

1395/10/26البرز
(تومان)38,500,000
102,000 کیلومتر

تمامی بازدیدهای دوره ای انجام شده. تسمه تایم و صفحه کلاچ و متعلقات کامل تعویض شده و از نظر موتوری کاملا سالم و ایده آل بوده و زاپاس باز نشده است. 

1395/10/25تهران
(تومان)62,000,000
16,000 کیلومتر

تعویض با 820 لیفان مشکی 

1395/10/20خراسان
توافقی
49,000 کیلومتر

وضعيت بدنه: درب سمت راننده رنگ شده گلگير جلو سمت راننده رنگ شده وضعيت فني: موتور روغن سوزي شديد دارد. سنسور دما و سنسور اكسيژن خراب است و جلو بندي سمت راننده نياز به تعمير دارد كيلومتر خودرو دست كاري شده 

1395/10/19تهران
(تومان)62,000,000
21,000 کیلومتر

 

1395/10/18تهران
(تومان)36,000,000
کیلومتر

گارد.پا رکاب عقب و جلو.لاستیک 85% 

1395/10/18تهران

پستهای مرتبط

از آنجاییکه خودم علاقه ی شدیدی به محصولات کیا دارم گاها نظراتم به سمت محصولات کیا غش میکند ولی خوب همیشه سعی میکنم در نقدها و بررسی ها تعصب رو کنار بگذارم و از روی تعصب و غرض در مورد کالا یا خدماتی نظر ندهم.الان هم دو خودرواز بهترین خودرهای سدان سال 2014 رو قرار هست زیر تیغ مقایسه ببریم جایی که کوچکترین مساله ای از دیدمان مخفی نیست و البته وصدالبته غرضی هم در کار نیست.

نظرات