بررسی کیا کادنزا مدل 2017

دسته بندی :  معرفی
بررسی کیا کادنزا مدل 2017

کیا کادنزا مدل ۲۰۱۷ به لطف بهبودهای گسترده در افزایش نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف، به یک خودروی لوکس واقعی همان‌طوری که هدفش بوده، نزدیک‌تر شده است.



کیا کادنزای جدید ۲۰۱۷ در دو نسخه در کلاس سدان معمولی به دنبال تحقق دو هدف معرفی شده است: رهایی از طراحی محافظه‌کارانه‌ی قبلی و عدم وجود راحتی در رانندگی. روی هم رفته، کیا با یک سدان جدید بزرگ که در کلاسی فراتر از حد خود ارائه شده، موفق به برآوردن اهداف مذکور شده است.



کادنزا تنها در سه مدل قابل عرضه و دسترسی است - پرمیوم، Technology و SXL - و تنها یک نوع تجهیز انتقال قدرت در آن‌ها قابل ارائه است. کیا کادنزا برای کسانی‌که علاقمند به خرید یک سدان نرم و راحت هستند، گزینه‌ی مناسبی است مخصوصاً برای کسانی‌که نمی‌خواهند با خرید یک خودروی لوکس مطرح، حساب بانکی خود را خالی کنند.



کیا کادنزا از تیم بررسی TheCarConnection موفق به کسب نمره‌ی قابل قبول ۷.۸ شده است و همچنین کادنزا در آزمون‌های برگزار شده از لحاظ ویژگی‌ها و راحتی بهترین عملکرد را از خود نشان داده است.


نمای جلو کیا کادنزا 2017
نمای پشت کیا کادنزا 2017
نمای جلو وکنار کیا کادنزا 2017
نمای پشت و کنار کیا کادنزا 2017

عملکرد و طراحی کیا کادنزا مدل ۲۰۱۷

بیش‌تر از هر جای دیگری، کیا کادنزا مدل ۲۰۱۷ راحتی درون خودرو را بهبود بخشیده است، آن‌چنان که درون خودرو بر روی بخش‌های کار شده به‌صورت دستی (یا حداقل بخش‌هایی که به نظر می‌رسد به‌صورت دستی کار شده) بسیار تمرکز شده و مجموعه‌ای از مواد اولیه‌ی مرغوب‌تر به‌کار رفته است. همچنین با اولین جعبه دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار کیا در کادنزا که به‌صورت دیفرانسیل جلو تعبیه شده است، رانندگی و مصرف سوخت بهبود یافته‌اند.



کیا کادنزا مدل ۲۰۱۷ نسبت به مدل پیشین خود ظاهر اسپورت‌تری دارد و زیباتر به نظر می‌رسد - اما چیزی که بیش از پیش موجب درخشش کادنزای چهار در جدید می‌شود، تمرکز آن بر روی حفظ اصالت طراحی و گوشه‌های تیز است. اندازه‌ی مدل جدید کادنزا تقریباً مشابه با مدل قبلی است، البته برای بهبود فضای داخلی، فاصله‌ی دو محور و سقف آن طولانی‌تر طراحی شده است. طراحی بدنه‌ی فلزی توسط طراح معروف پیتر شرایر به خودی خود کمی ارگانیک‌تر شده و به مدد پولیش بهتر، پستی‌‌بلندی‌های کم‌تری در آن دیده می‌شود تا ظاهر بی‌نظیر آن را به رخ بکشد - جلوپنجره‌ی خانواده‌ی کیا نیز با اشکال زیبا به‌نحوی مزین شده که در مقابل جلوپنجره‌ی ساده‌ی مدل سال قبل عرض اندام می‌کند.



کیا کادنزا مدل ۲۰۱۷ از یک پیشرانه‌ی ۳.۳ لیتری ۶ سیلندر بهره می‌برد تا توان تولیدی ۲۹۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۴۳ نیوتن‌متر را توسط یک جعبه دنده‌ی ۸ سرعته‌ی اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال دهد. به لطف استفاده‌ی گسترده از فولادهای با استحکام بالا و چسب‌های ساختاری که به مهندسان اجازه می‌دهد سیستم تعلیق نرم‌تری در کادنزا پیاده‌سازی کنند، بدنه‌ی جدید نسبت به مدل پیشین سبک‌تر و صلب‌تر است. نتیجه تبدیل به سدانی شده است که بسیار بهره‌ورتر از قبل بوده و به‌سرعت و راحتی تمام کیلومترها مسافت را می‌پیماید.

نمای کنار کیا کادنزا 2017
صندوق عقب کیا کادنزا 2017
تایر کیا کادنزا 2017
موتور کیا کادنزا 2017

ویژگی‌ها، ایمنی و کیفیت کادنزا

درون کادنزا فضای داخلی گرم‌تر، نرم‌تر و لوکس‌تر از مدل قبلی‌اش ارائه شده و به‌طرز ماهرانه‌ای مجلل به نظر می‌رسد. سطوح داخلی پنل درب خودرو و داشبورد، دوختی واقعی را نشان می‌دهند و در سراسر سطوح از چرم نرم بیش‌تری استفاده شده است. در مدل SXL چرم ناپای نرم‌تر با پشتی‌های دوخته شده و دوخت‌های به شکل الماس توجه شما را به خود جلب می‌کند. چرمی جدید به رنگ قهوه‌ای تیره در مقابل چرم کاملاً سفید به‌کار رفته، حس راحتی فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند.


نمای چرم صندلی کیا کادنزا 2017
پنل کیا کادنزا 2017

بهبود تطابق بخش‌های داخلی کادنزا برای هر کسی اعم از سرنشینان جلو و عقب کاملاً محسوس است. صندلی راننده پایین‌تر قرار داده شده تا فضای بالای سر راننده افزایش یابد و یک پشتی سر عریض برای قرار گرفتن سر رانندگان قد بلند روی آن تعبیه شده، اما مانند خودروی بیوک لاکراس ویژگی جمع‌شدن در آن قرار داده نشده است.



در تمامی مدل‌های کادنزا جهت حفظ ایمنی، ۹ عدد کیسه هوا شامل یک کیسه هوا تنها برای حفاظت از قوزک پاهای راننده استفاده شده است. مدل‌های Technology و SXL در نسخه‌ی استاندارد شامل هشدار خروجی اتوبان، ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل تطبیق یافته نیز هستند. ویژگی‌های ذکر شده در مدل پرمیوم قابل سفارش نیستند، اما آپشن‌های سیستم تشخیص نقاط کور و هشدار وجود ترافیک در عقب خودرو در آن ارائه می‌شوند.



همه‌ی نسخه‌های مدل SXL دارای سقفی هستند که در داخل از جنس چرم جیر تهیه شده، یک صفحه نمایش در روبرو و یک پد شارژ گوشی‌های هوشمند دارند و ویژگی در آن‌ها تعبیه شده که اگر راننده به مدت سه ثانیه در عقب خودرو منتظر بماند، در صندوق عقب به‌صورت خودکار باز می‌شود. همه‌ی مدل‌های کادنزا نسخه‌ای از سرگرمی‌های درون خودرویی UVO کیا در آن‌ها تعبیه شده که شامل برنامه‌های اپل کارپلی و اندروید آتو هستند و به‌جز مدل پایه‌ی پرمیوم یک صفحه نمایش ۸ اینچی دارای مسیریابی برای استفاده‌ی آسان از این سیستم در نظر گرفته شده است.



جعبه دنده‌ی ۸ سرعته‌ی جدید کادنزا مصرف سوخت را بهبود داده و در سیکل‌های درون شهری، بزرگراه و ترکیبی به ترتیب ارقام ۱۱.۸، ۸.۴ و ۱۰.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را به ثبت رسانده است که در مقایسه با رقبای کلیدی‌اش در این بخش ضعیف‌تر عمل می‌کند.

ظاهر کیا کادنزا مدل ۲۰۱۷

کادنزا قدم‌های بزرگی در راستای بهبود نمای درونی و بیروی خودرو برداشته است.طراحی کیا کادنزا مدل ۲۰۱۷ که به‌شدت تحت تأثیر سبک‌های اروپایی است، ظاهری مجلل دارد که تا به‌حال از این کمپانی خودروساز کره‌ای مشابه آن دیده نشده بود و حتی در مقایسه با مدل قدیمی K900 به‌طرز شگفت‌انگیزی یک پرچم‌دار کیا محسوب می‌شود.این ظاهر شیک و توجه ریزبینانه‌ی کیا به جزئیات به‌قدری خوب و کافی است که کیا کادنزا را در برابر رقبای زیبایش سرافراز می‌کند و در بررسی تیم TheCarConnection موفق به کسب بالاترین امتیاز از لحاظ طراحی می‌شود.



نسخه‌های مدل پرمیوم دارای جلوپنجره‌ی خاص خود هستند و چرخ‌های ۱۹ اینچی در آن‌ها استفاده شده و مدل‌های Technology و SXL در ظاهر کمی متفاوت‌اند و چرخ‌های ۱۹ اینچی‌شان به‌نحوی در لاستیک‌های میشلن استفاده شده که طراحی منحصربه‌فردی را برای کادنزا رقم زده است. در تمام مدل‌ها در بخش جلوی خودرو از لامپ‌های ال‌ای‌دی قابل تنظیم که در قابی به‌شکل Z جای گرفته‌اند، استفاده شده و ظاهری خندان به کادنزا اعلاء کرده است؛ همین شکل و شمایل در بخش عقب خودرو نیز تکرار شده است. در مدل‌های Technology و SXL شما قادر به دسترسی به چراغ‌های جلو و مه‌شکن‌های تماماً ال‌ای‌دی خواهید بود.جلوپنجره‌ی کادنزا که کمی مقعر است، از لحاظ ظاهری شما را به یاد جلوپنجره‌ی مازراتی می‌اندازد و در واقع می‌توان گفت از آن طرح الهام گرفته شده است.



در نگاه اول به درون کادنزای جدید، به نظر می‌رسد از همان کادنزای سال گذشته برگرفته شده است - اما تفاوت‌های میان این دو مدل بسیارند. سبک مرسوم مدل پیشین با قرارگیری دکمه‌هایی که به‌صورت گروهی بر روی داشبورد جای گرفته‌اند و یک صفحه نمایش لمسی با رزولوشن بالا در بخش بالایی که با دریچه‌های کنترل تهویه هوا احاطه شده‌اند، حفظ شده است.



نسبت به مدل ارائه شده در سال گذشته، کیفیت مواد به‌کار رفته در سراسر خودرو افزایش یافته و نمای کلی جذاب‌تر و گیراتری دارد. مجدداً بایستی اذعان کرد که رعایت نکات مربوط به جزئیات در کادنزا چیزی است که باعث منحصربه‌فرد شدن آن شده است. یک الگوی جذاب بر روی لوازم داخل خودرو بوسیله‌ی یک طراحی منحصربه‌فرد در دور بلندگوهای پنل داخلی درب خودرو تکمیل شده است. نمای خودرو به‌طور کلی مدرن است و نشان می‌دهد که طراحان داخلی کیا به ایجاد یک محیط منسجم و راحت علاقمند هستند.همچنین قرار دادن یک دسته دنده‌ی سنتی مرسوم برای جعبه دنده‌ی اتوماتیک خودرو به‌جای ادوات چندمنظوره‌ای که اخیراً در خودروهای هم‌رده و رقبای کادنزا دیده می‌شود، قابل ستایش است.

نمای درونی کیا کادنزا 2017
کنترل پایدار کیا کادنزا 2017
پنل کیا کادنزا 2017
کروز کنترل کیا کادنزا 2017

عملکرد کیا کادنزا مدل ۲۰۱۷

کادنزا مانند دیگر سدان‌های بزرگ در جاده عملکرد سریع و منعطفی ندارد اما تعویض دنده‌ی ۸ سرعته‌ی اتوماتیک در آن به نرمی انجام می‌پذیرد.به نظر می‌رسد با دیدن کادنزا، سدان‌های اسپورت اروپایی به یادتان بیاید، اما کیا کادنزا خطی مشی تجارتی خود را در پیش گرفته و مؤکداً بر راحتی، افزایش نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف تأکید می‌کند.



در خودرو بیوک لاکراس چیزی که باعث شده به‌طرز قابل ملاحظه‌ای رانندگی با آن لذت‌بخش شود، فرمان‌پذیری دقیق و چابکی بی‌نقص آن است اما کیا کادنزا در عین سکوت و سطح بالایی از بهره‌وری که دارد، در عکس‌العمل‌های سریع نسبت به عوامل بیرونی خودرو موجب تکان خوردن سرنشینان می‌شود و همین باعث می‌شود که در این بخش توسط تیم TheCarConnection نمره‌ای بهتر از ۷ از ۱۰ امتیاز در دسترس نگیرد. در بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم TheCarConnection، کیفیت رانندگی و عملکرد خوب پیشرانه و جعبه دنده قابل ستایش است و به کسب امتیاز انجامیده است.



نرمی اشاره شده در خودرو به‌دلیل فرمان راحت و کیفیت رانندگی خوب آن است که در مدل ۲۰۱۷ توسط ساختاری صلب‌تر و یک سیستم تعلیق نرم‌تر شکل گرفته است.توان تولیدی توسط یک پیشرانه‌ی ۳.۳ لیتری ۶ سیلندر به میزان ۲۹۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۴۳ نیوتن‌متر نسبت به مدل سال گذشته مقادیر کمی کوچک‌تر را نشان می‌دهند اما به لطف جعبه دنده‌ی ۸ سرعته‌ی اتوماتیک که دو دنده بیش‌تر از مدل پیشین دارد، عملکرد پیشرانه به‌نحوی جبران شده است. جعبه دنده‌ی ۸ سرعته توسط کیا و کمپانی مادرش هیوندای طراحی شده و در نوع خود یک پیروزی محسوب می‌شود.



برخلاف پیشرانه‌های ۶ سیلندر کمی بزرگ‌تر تویوتا آوالن و نیسان ماکسیما، پیشرانه‌ی ۶ سیلندر کیا کادنزا تمام گشتاور مشابه با آن خودروها را در محدوده‌ی دور موتور یکسان انتقال نمی‌دهد (پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تویوتا آوالن چابک‌تر به‌نظر می‌رسد) که این امر بدان معنی است که دریچه گاز در آن را باید به‌نحوی کنترل کرد. خوشبختانه جعبه دنده‌ی ۸ سرعته‌ی جدید کیا کادنزا به محض فراخوانی، عمل تعویض دنده را به‌سرعت انجام می‌دهد.



دکمه‌ی کنسول مرکزی چهار حالت رانندگی را در بر می‌گیرد - راحت، اقتصادی، اسپورت و هوشمند - که هر کدام با تنظیم زمانی دریچه گاز پیشرانه در پاسخ به عملکرد راننده، شخصیت متفاوتی به کادنزا می‌دهند، اما در آزمون‌هایی که تیم TheCarConnection بر روی آن انجام داده، بهترین عملکرد را در حالت راحت از خود نشان داده است. در حالت هوشمند نیز تطابق با خصوصیات رانندگی منحصربه‌فرد راننده صورت می‌گیرد اما تفاوت‌های آن خیلی محسوس نیستند.



بارهای وارده بر فرمان کادنزا در حالت اسپورت به‌قدری زیاد می‌شوند که برای یک سدان بزرگ غیرقابل تحمل خواهند بود. در هیچ‌کدام از حالت‌های مذکور تنظیمات سیستم تعلیق تغییر نمی‌کنند زیرا عملکردی کاملاً نرم و راحت دارند. در پیچ‌ها کادنزای ۱.۷ تنی فشار زیادی را متحمل می‌شود اما در آن احساس پایداری خواهید داشت ولی هیچ‌وقت به اقتدار و اطمینان بیوک لاکراس نمی‌رسد. کنترل بدنه‌ی کادنزا از برخی سدان‌های بزرگ دیگر، بهتر است اما نه فرمان‌پذیری و نه خصوصیات دینامیکی آن، هیچکدام نظر علاقمندان را به خود جلب نمی‌کند. ولی باید گفت که عملکرد ترمز آن در مواقعی که پدال ترمز را می‌فشارید بسیار قوی و نرم عمل می‌کند.

کیلومتر شمار کیا کادنزا 2017
 بالابر شیشه کیا کادنزا 2017

راحتی و کیفیت کیا کادنزا مدل ۲۰۱۷

صندلی‌های عقب وسیع و کابینی بسیار آرام، کیا کادنزا را تبدیل به یک شاخص جدید در میان سدان‌های بزرگ کرده است.کیا کادنزا به‌عنوان یک پیش‌رو در میان محصولات قبلی کیا، به‌طور هوشمندانه‌ای تجهیزات داخلی خودرو را تقریباً مانند یک سدان لوکس تمام عیار زینت بخشیده است.



ظاهر بیرونی و احساسی که حین نشستن در کیا کادنزا به شما دست می‌دهد چیزی از برندهای لوکس حاضر در بازار کم ندارد و همین امر باعث شده در بررسی به‌عمل آمده توسط تیم TheCarConnection، از لحاظ راحتی و کیفیت، کادنزای جادار امتیاز بالای ۹ از ۱۰ را کسب کند. نمره‌ی عالی کسب شده توسط کیا کادنزا به‌دلیل فضاهای وسیع صندلی‌های جلو و عقب خودرو است که درخور و شایسته‌اند و توانایی جانمایی تعداد پنج سرنشین در وضعیتی کاملاً راحت را دارد.



فضای در نظر گرفته شده برای پنج سرنشین بسیار عالی است حتی برای آن‌هایی که بخواهند در وضعیتی مثل ورزشکاران مسابقات قایقرانی در خودرو بنشینند. علاوه بر این فضای ۴۵۳ لیتری صندوق عقب کیا کادنزا در کلاس خود، بزرگ‌ترین محسوب می‌شود.



در نگاه اول، تغییرات زیادی در کیا کادنزا نسبت به مدل پیشین آن دیده نمی‌شود؛ طرح دسته دنده و ادوات اطراف آن و در کل زبان طراحی پایه حفظ شده است. اما مثل همیشه تفاوت در جزئیات وجود دارد و در کیا کادنزای جدید سعی در بهبود نقاط قوت و رفع نقاط ضعف مدل پیشین شده است. تنها در بخش‌های کوچکی روی درب‌های خودرو از پلاستیک‌های سخت استفاده شده است. حتی در مدل پرمیوم هم صندلی‌های چرمی از کیفیت سطوح عالی بهره می‌برند و مثل اکثر رقبای کادنزا در این محدوده‌ی قیمت از چرم مصنوعی استفاده نشده است. در مدل لوکس‌تر SXL کیفیت بالاتری را نیز شاهد هستیم آنچنان که سقف خودرو از داخل دارای جنس چرم جیر است و صندلی‌ها از چرم ناپای عالی ساخته شده‌اند که در مرز جدایش بین صندلی و پشتی سر دوخت‌های بسیار زیبایی کار شده و تا روی پشتی‌ها ادامه می‌یابد.



مدل‌های Technology و SXL دارای یک پشتی زیر زانو برای رانندگانی هستند که از شلوارهای فاق بلند استفاده می‌کنند تا به‌راحتی کامل به رانندگی بپردازند. کیا کادنزا مدل ۲۰۱۷ با سقف بلندتری که دارد فضای بیش‌تری را در اختیار سرنشینان عقب خودرو قرار می‌دهد تا جایی که حتی افراد با قد بالای ۱۸۰ سانتی‌متر هم از فضای کافی درون خودرو برخوردارند. در مدل‌های Technology و SXL یک سقف بازشوی پانوراما در خودرو به‌صورت پیش‌فرض قرار داده شده و برای مدل پرمیوم نیز می‌توان آن‌را به‌صورت آپشن سفارش داد اما عملکرد آن به‌نحوی است که کمی از فضای بالای سر سرنشینان جلو را محدود می‌کند.



در بخش عقب خودرو نیز شرایط قابل توجه است و فضای قرارگیری پا آن‌چنان وسیع است که در نوع خود رقیبی برای لیموزین محسوب می‌شود و همچنین دسته‌ی صندلی مرکزی سرنشینان عقب دارای محفظه‌های نگهداری فنجان و لیوان به‌صورت یکپارچه و قابل جمع‌شدن است. عدم وجود پریز برق یا درگاه اتصال یو‌اس‌بی در بخش عقب خودرو از جمله نکات منفی در کیا کادنزایی است که به‌راحتی و با فضای کافی پنج سرنشین را درون خود جای می‌دهد.


صندلی های جلو کیا کادنزا 2017
صندلی های عقب کیا کادنزا 2017

استفاده از موانع جدید ورود صدا به داخل خودرو، باعث شده حین رانندگی با کیا کادنزا، داخل خودرو سکوتی آرامش‌بخش حکم‌فرما باشد و تقریباً صدای باد به داخل خودرو نفوذ نکند و در سرعت‌های بالا حین رانندگی در بزرگراه صدای کمی از جاده حس شود.داخل کیا کادنزا به دستگیره‌ها، دکمه‌ها و سوئیچ‌های فوق‌العاده زیبایی تجهیز شده که به‌نحوی منطقی به‌منظور انجام کارکردهای صوتی و تهویه هوا بر روی پنل‌ها قرار گرفته‌اند. بین دکمه‌ی کنترل صدا و دکمه‌های مرسوم دیگر و یک صفحه نمایش لمسی ۷ یا ۸ اینچی، سطحی از ادوات تعبیه شده که بهترین شرایط کنترل را ارائه می‌دهند. برای مثال به‌منظور تغییر در شرایط تهویه هوا، وابستگی به سیستم صفحه نمایش وجود ندارد.

ایمنی کیا کادنزا مدل ۲۰۱۷

هنوز هیچ آزمون تصادفی بر روی کیا کادنزای جدید صورت نگرفته است.کیا ادعا می‌کند کادنزای جدیدش برای دریافت پنج ستاره‌ی ایمنی از اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه امریکا پس از انجام تست‌ها مهیا شده و انتظار دارد در تست مؤسسه‌ی IIHS رتبه‌ی بهترین عملکرد ایمنی را از آن خود کند اما هنوز کیا کادنزای مدل ۲۰۱۷ مورد آزمون قرار نگرفته است. در نتیجه تیم بررسی TheCarConnection نیز نمره‌ای به آن اختصاص نداده‌اند.



رنج گسترده‌ای از امکانات ایمنی در کیا کادنزای بزرگ چهار درب قابل دسترس است و کار کیا در خصوص وجود سیستم ترمز اضطراری خودکار در دو مدل از سه مدل ارائه شده ستودنی است. همه‌ی مدل‌ها دارای ۹ کیسه هوا، شامل یک کیسه هوا مخصوص زانوی راننده و همچنین دوربین دید عقب هستند که از طریق یک صفحه نمایش سرگرمی‌های درون خودرویی ۷ یا ۸ اینچی می‌توان تصاویر را مشاهده کرد.بسته‌ی آپشن‌های مدل پرمیوم به‌تنهایی شامل هشدارهای نقاط کور، هشدار وجود ترافیک در بخش عقب خودرو و دستیار تغییر مسیر حرکت است.



اما در مدل‌های Technology و SXL با استفاده از چراغ‌جلوهای دارای پرتو گسترده، سیستم ترمزگیری اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیق یافته که می‌تواند در ترافیک‌های سنگین خودرو را به‌طور کامل متوقف و دوباره شروع به حرکت کند و یک هشدار با دید کامل در اطراف خودرو که دید فراخی را نسبت به دورتادور خودرو فراهم می‌کند تا هیچ نقطه‌ای از دید راننده پنهان نماند، شکوه به اوج خود می‌رسد.در مدل SXL یک سیستم نمایش اطلاعات روبروی راننده نیز وجود دارد که متأسفانه اگر راننده از عینک‌های آفتابی پلاریزه استفاده کند، چیزی در مقابل خود نخواهد دید.

امکانات کیا کادنزا مدل ۲۰۱۷

کیا کادنزا در حالت استاندارد امکانات بیشماری ارائه کرده است اما در بخش آپشن‌ها امکانات زیادی در دسترس نیست.در میان مدل‌های پایه‌ی کیا کادنزا هیچ مدلی را ساده نمی‌یابید و استفاده از امکانات به‌نحوی عالی موجب شده تا کادنزا به‌عنوان یکی از سدان‌های مجلل رده بالا در بازار شناخته شود.



همه‌ی مدل‌های کادنزا به‌خوبی تجهیز شده‌اند، اما خریداران کیا کادنزا، شخصی‌سازی‌های زیادی را درون آن مشاهده نمی‌کنند و حتی باشکوه‌ترین مدل آن یعنی SXL هم با توجه به ادواتی که در اختیار مصرف‌کننده گذاشته در جایگاهی پایین‌تر نسبت به یک درجه‌ی کاملاً کولس قرار می‌گیرد و در این مرحله توسط تیم بررسی TheCarConnection موفق به کسب نمره‌ی ۸ از ۱۰ می‌شود.



کیا کادنزا تنها در سه مدل ارائه می‌شود: پرمیوم، Technology و SXL. حتی در مدل پرمیوم هم صندلی‌های چرمی (برقی دارای گرم‌کن در صندلی‌های جلو) و یک سیستم سرگرمی‌های درون خودرویی با صفحه نمایش ۷ اینچی به‌خوبی تجهیز شده است. بسته‌ی آپشن‌های مدل پرمیوم به‌تنهایی شامل یک سقف بازشوی پانوراما، یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی جدید با سیستم مسیریابی، یک سیستم صوتی Harman/Kardon، هشدار نقطه‌ی کور و هشدار وجود ترافیک در عقب خودرو است.



نوبت به امکانات موجود در مدل Technology می‌رسد که می‌توان معادل پرمیومی در نظر گرفت که به تمام امکانات ذکر شده مجهز است و علاوه بر آن فناوری‌های ایمنی شامل چراغ‌جلوهای ال‌ای‌دی با پرتو نور گسترده، سیستم ترمزگیری اضطراری خودکار و یک کروز کنترل تطبیق یافته به‌همراه صندلی‌های دارای سیستم تهویه مطبوع و یک عدد شارژر گوشی بی‌سیم را نیز در خود جای داده است.



در مدل‌های Technology و SXL هیچ آپشن قابل دسترس دیگری برای سفارش وجود ندارد اما مدل SXL به یک آفتاب‌گیر شیشه عقب به‌حالت برقی، آفتاب‌گیر شیشه‌های جانبی به‌حالت دستی، چرم ناپا، سقفی که در داخل از جنس چرم جیر تهیه شده و یک سیستم نمایش اطلاعات روبروی راننده که متأسفانه اگر راننده از عینک‌های آفتابی پلاریزه استفاده کند، چیزی در مقابل خود نخواهد دید، تجهیز شده است.



همه‌ی مدل‌های کیا کادنزا از مجموعه سرویس‌های الکترونیکی درون خودرویی UVO کیا بهره می‌برند که مجموعه‌ای از سرویس‌های مبتنی بر گوشی‌های هوشمند را از طریق یک اپلیکیشن رایگان به‌جای اپلیکیشن‌های نیازمند شارژ ماهانه، فراهم می‌کند. سرویس مذکور دستیاری با امکان عیب‌یابی، یادآور محل پارک خودرو، ارسال درخواست کمک‌های بین جاده‌ای و دسترسی به تنظیمات مشخص خودرو را فراهم می‌کند.



کیا کادنزا به‌خوبی تجهیز شده است، اما در برابر رقبایی که برای مالکان سخاوتمند خود ویژگی‌های تفننی - مانند صندلی‌های دارای ماساژور بیوک لاکراس و فورد تورس - یا استفاده از دیگر پیشرانه‌ها - مانند تویوتا آوالن هیبریدی - را نیز در خود جای داده‌اند امتیاز پایین‌تری کسب می‌کند.

گرم کن صندلی کیا کادنزا 2017
 مانیتور کیا کادنزا 2017
سیستم مکالمه کیا کادنزا 2017
 امکانات کیا کادنزا 2017

مصرف سوخت کیا کادنزا مدل ۲۰۱۷

یک جعبه دنده‌ی جدید، اعداد رسمی مربوط به مصرف سوخت کیا کادنزا را بهبود بخشیده است.کیا کادنزا مدل ۲۰۱۷ از یک جعبه دنده‌ی ۸ سرعته‌ی اتوماتیک بهره می‌برد که دو دنده نسبت به مدل سال گذشته افزایش داشته است، که موجب بهینه‌سازی مصرف سوخت می‌شود اما با این وجود در مقایسه با بیش‌تر رقبایش در این بخش ضعیف‌تر عمل می‌کند.



در تست EPA، در سیکل‌های درون شهری، بزرگراه و ترکیبی به ترتیب ارقام ۱۱.۸، ۸.۴ و ۱۰.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را به ثبت رسانده است که از نظر تیم بررسی TheCarConnection امتیاز ضعیف ۶ از ۱۰ را کسب می‌کند.در مقام مقایسه، مصرف سوخت خودروهای بیوک لاکراس و تویوتا آوالن در سیکل بزرگراه ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. همچنین تویوتا آوالن نسخه‌ی هیبریدی هم دارد که مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی عدد شگفت‌انگیز ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.



بهبود در مصرف سوخت کیا کادنزا در سیکل‌های درون شهری و ترکیبی نسبت به مدل سال گذشته، عمدتاً به‌دلیل جعبه دنده‌ی جدیدش است که اجازه می‌دهد در دور موتورهای معمولی میزان گاز کم‌تری وارد محفظه‌ی احتراق شود، اما کیا همچنین اظهار کرده که طراحی سدان بزرگ جدیدش شامل یک پنل آئرودینامیکی جدید در زیر خودرو آئرودینامیک‌تر شده و بهبود در مصرف سوخت را به ارمغان آورده است.

آگهی های مرتبط

(تومان)180,000,000
60,000 کیلومتر

** اتو طاووس** امینی* فول شرکتی.. در حد.. بسیار تمیز.. امانت 

1395/12/4اصفهان
(تومان)194,000,000
47,000 کیلومتر

فول کامل VIP..سقف و تودوزی سفارشی..برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید 

1395/11/16فارس
(تومان)210,000,000
35,000 کیلومتر

ماشین فول شرکتی مشابه صفر به شرط 

1395/11/4تهران
(تومان)150,000,000
120,000 کیلومتر

بدون رنگ و خط و خش فوق العاده سالم-فول کامل شرکتى-ماساژور و موس عقب-یکسال بیمه 

1395/10/26تهران
(تومان)180,000,000
87,000 کیلومتر

فکل وارداتی تیپ ۸ رینگ بزرگ ماساژور صندلی ۱۲ایربگ اتو هلد ترمزبرقی سقف پانومرا ۶سیلندر ۳۵۰۰cc چراغ زنون فابریک چراغ شور گرمکن و سردکن صندلی بدون خط و خش بی رنگ مشابه صفر بازدید=خرید 

1395/10/26البرز

پستهای مرتبط

چند ماهی است که از معرفی اولیه‌ی نسل جدید X33 می‌گذرد. در این گزارش از اتکس به بررسی کلی این شاسی‌بلند جدید که با نام X33S روانه‌ی بازارها شده می‌پردازیم و نقاط ضعف و قوت آن را مورد توجه قرار می‌دهیم. با همراه باشید.
رانندگان در فصل سرما با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شوند، جاده‌های یخ زده، خیابان‌های لغزنده و دمای بسیار پایین از جمله مسائلی است که مخصوص فصل زمستان (و البته گاها پاییز) می‌باشد. بنابرین اگر می‌خواهید زمستان دلنشینی سپری کنید، بهتر است خودروی خودتان را آماده‌ی این فصل کنید تا مجبور نشوید در میان سرما و کولاک منتظر ماشین امداد بمانید. در این جا به ۸ نکته‌ی ساده‌ای اشاره می‌کنیم که شما را در این انجام این کار یاری می‌کنند:
گروه خودروسازی سایپا در سال ۱۳۸۷ از اولین خودروی طراحی شده‌ی داخلی خود با نام مینیاتور، که آن را «ملی» می‌نامید، رونمایی کرد. آن طور که سازنده‌ی خودرو ادعا کرده بود تمام مراحل طراحی و تولید مینیاتور توسط متخصصان داخلی انجام شده بود. با این حال گفته می‌شود که طراحی اولیه این سدان کوچک توسط یک طراح ژاپنی و در قرن ۲۰ میلادی صورت گرفته بود.

نظرات