نظرات (63)
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۲

در این گزارش از اتکس میخواهیم شما را با پاسخهای پیشنهادی برای این پرسش آشنا کنیم که چرا نباید دنا بخریم؟ با ما همراه باشید.
خودروی ملی از واژههای آشنایی است که همهی ما احتمالا آن را در بازههای زمانی مختلف در ذهنمان با یک خودروی مشخص تداعی میکنیم. هر از چند گاهی خودرویی از سوی خودروسازان داخلی به عنوان خودروی ملی جدید یا خودروی ملی آینده معرفی میشود. دنا یکی از خودروهایی بود که با سروصدای زیادی معرفی شد و ایرانخودرو در زمان معرفی از آن به عنوان خودروی ملی و جانشین آیندهی سمند یاد میکرد. این خودرو در زمان معرفیاش در سال ۹۰ به عنوان خودروی ملی جدیدی رونمایی شد که حاصل چندین سال کار و پژوهش متخصصان داخلی بوده و شباهتی به هیچ محصول خارجی ندارد.
احتمالا متقاعد کردن افراد برای خرید یک محصول سختتر از متقاعد کردن آنها برای نخریدنش باشد. ولی وقتی صحبت از خودروی ایرانی به میان میآید قضیه میتواند اندکی متفاوت باشد! ما میتوانیم برای هر یک از خودروهای ایرانی لیست بلندبالایی از دلایلی تهیه کنیم که در آنها فرد را برای نخریدن یک خودروی خاص توجیه کند.
همانطور که در ابتدا هم اشاره شد در این گزارش ما به طور خاص به سراغ دنا رفتهایم و میخواهیم دلایلی را بررسی کنیم که نمیتوان برای نخریدن دنا از کنارشان به سادگی گذشت. خودروسازان به مقدار کافی از محصولات خود تعریف میکنند. اما در اینجا به ضعفهای غیر قابل چشمپوشی دنا میپردازیم و به عبارتی شما را با این پرسش روبرو میکنیم که چرا دنا نخریم؟
قیمت دنا در بازار در حدود ۴۵ میلیون تومان است. مسلما این قیمت برای خودرویی که میخواسته خودروی ملی شود زیاد است. هیچ خریداری با شیوهی انتخاب متداول مایل نخواهد بود با مبلغی که دستش برای بررسی گزینههای چینی گاها باکیفیت باز است، خود را محدود به یک خودروی ملی با برخی ایرادات اساسی کند. حتی میتوان پا را فراتر گذاشت و اینچنین بیان کرد که با مبالغ پایینتر از این قیمت نیز میتوانیم خودروهای بهتر و مقرون به صرفهتری را بسته به سلیقهی خود بخریم. احتمالا اولین گزینهای که از خودروهای داخلی به ذهن بیاید، تندر یا حتی ۲۰۶ صندوقدار باشد. کمتر کسی برای نسخهی بهبود یافتهی سمند حاضر است ۴۵ میلیون خرج کند!
موتور دنا نیز ملی است. موتور موسوم به EF7 که پیشتر روی سمند نیز استفاده شده بود و تجربهی چندان خوشایندی به شمار نمیرود را به عنوان موتور دنا انتخاب کردهاند. EF7 نخستین موتور ملی بود که با همکاری دانشگاه آخن خط تولید آن در ایران راهاندازی شد و در کمال تعجب و با وجود تبلیغات فراوان این موتور به هیچ عنوان از نظر استاندارهای متدوال ارزشگذاری و کیفیت سوخت مصرفی، مناسب کشور ایران نبود. توان بیشینهی این موتور ۱۱۴ اسب در دور ۶۵۰۰ است و زمان رسیدن دنا از ایستایی به سرعت صد کیلومتربرساعت هم برای آن در تستها ۱۴ ثانیه ثبت شده است. با این اوصاف همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، خودرویی با چنین توان موتوری به هیچ عنوان ۴۵ میلیون نمیارزد!
از ایرادات کلی دیگری که برای EF7 میتوانیم برشماریم و منحصر به موتور بسته شده روی دنا نیست، میتوانیم به مواردی مثل صدای زیاد موتور، عدم هماهنگی مناسب با جعبه دنده و بخش انتقال توان و زودجوش بودن این موتور اشاره کرد. به عنوان یک جمعبندی برای این بخش از گزارش باید بگوییم که موتور دنا عملکرد خوبی ندارد و از ضعفهای اصلی آن است.
پلاستیک خشک پدیدهای است که مختص خودروهای داخلی نیست! اما مشکل از جایی شروع میشود که طراحی و همچنین کیفیت ساخت (هرچند که با پلاستیک خشک باشد) در داخل یک خودرو افت میکند. در خودروهای خارجی از پلاستیک خشک با کیفیت و سازماندهی بهتری استفاده میشود. اما دنا اینگونه نیست. در واقع جنس مواد به کار رفته در داخل کابین کاملا توی ذوق میزند و حتی اگر کسی از طراحی داخلی هم ایراد خاصی نگیرد، نمیتواند نسبت به جنس مواد آن بیتفات باشد.
سرهمبندی و مونتاژ بخشهای گوناگون در خودرو از اهمیت بسیاری برخوردار است. خودروهایی که با همکاری خارجیها و در داخل کشور مونتاژ میشوند وضعیت بهتری از این نظر دارند. حتی خودروهای چینی مونتاژ شده توسط کمپانیهای داخلی نیز دقت قابل قبولی را روی این موضوع به خرج میدهند. اما دنا یک خودروی تولید داخل است و مونتاژ و سرهمبندی بخشهای آن نیز با محصولات خارجی اختلاف فاحش دارد. برای مثال فاصلهی درزها در دنا میتوانست با وقت و دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.
یک خودرو هرچقدر هم که از نظر توان موتور (البته دنا همین مورد را هم ندارد!) سرامد باشد، بدون داشتن سیستم تعلیق مناسب و کنترل ارتعا��ات وارده به کابین دارای هیچ ارزشی نخواهد بود. در واقع سیستم تعلیق بخشی از خودرو است که به طور مستقیم با راحتی سرنشینان ارتباط دارد. دنا در این زمینه دارای ضعف اساسی است. سرنشینان خودرو در دستاندازها و نوسانات مسیر احتمالا اندکی آزرده خواهند شد. عدم کارامدی مناسب در کنترل لرزشها و تکانهای وارده به کابین از ضعفهای اصلی دنا است و در مسیرهای نامناسب به خوبی خود را نشان خواهد داد.
جرم دنا ۱۲۷۷ کیلوگرم است. جرم در قیاس با سمند ال ایکس ۱۳۴۰ کیلویی، تفاوت خیلی زیادی ندارد. اگر تفاوتی هم باشد لااقل به قدری نیست که بتواند ادعاهای مطرح شده پیرامون برتری زیاد دنا با پیشرانهی EF7 را نسبت به سمند توجیه کند. به عبارتی وزن دنا نسبت به توان و گشتاوری که موتورش فراهم میکند زیاد است و ما در خوشبینانهترین حالت میتوانیم بگوییم که عملکرد کلی دنا نسبت به سمند اندکی بهتر شده است.
همانطور که در بخش مربوط به موتور هم اشاره کردیم، موتور ملی دارای ضعفهایی است که منحصر به دنا نیست. عدم هماهنگی سیستم انتقال قدرت و گیربکس با موتور در دنا قابل تشخیص است و در دندهی ۵ به اصطلاح شاهد گژکاری خواهیم بود.
طراحی بیرونی خودرو بهرغم ادعای خود طراحان که از آن به عنوان یک خودروی کاملا جدید با طراحی جدید نام میبردند، در عمل اینگونه نیست. یکی از تعابیری که برای طراحی بدنه این خودرو بیان شده بود به این صورت مطرح میشد که اگر دستتان را در تصویر دنا روی بخشهای عقب و جلو بگیرید، عملا یک سمند خواهید دید! آنها در واقع تنها جلو و عقب خودرو را تغییر دادهاند. بخش جلوی خودرو به طور محسوسی شبیه محصولات میتسوبیشی است و یکی از نقاط ضعف دیگر در طراحی هم این است که گویی بخشهای عقب و جلو مستقل و هر یک برای خودشان طراحی شدهاند! جلو و عقب خودرو هیچ هارمونی و هماهنگی مشخص یا لااقل چشمنوازی ندارند. البته بحث مربوط به طراحی بیرونی تاحدود زیادی به سلیقهی خریدار بستگی دارد و ممکن است بسیاری از ما هم دنا رو از این نظر بپسندیم. ولی به هر صورت ما در اینجا به نکات محسوس و پراهمیت پیرامون طراحی خودرو پرداختیم.
محمد ثابتی
۱۳۹۹/۷/۱۰
اگر واقعا کسی دنا داره،این نظرات رو داده باید بگم دروغ گوی بزرگیه یا واقعا نداره و داره چرت وپرت میگه.حالا شاید یه سری عیب خاص بعضی از خودروها داشته باشند اما این کلی نیست و 90 درصد دنا ها این عیوب رو ندارند.ماشین بی آزاریه وایرادات خودروی دنا ناشی از نگهداری بد و غیر اصولی که همه مردم نسبت به خودروهایشان روا میدارند.کلا مردم ما خوب ماشین نگه نمیدارند.
نا شناس
۱۳۹۸/۱۱/۱۹
کی میگه دنا بده از ال نود بهتره البته مونده به خوش دستی ماشین که شانسیه
حمیداعتمادی
۱۳۹۸/۹/۱۲
سلام من از این خوش حالم که دنا داریم دنا هم ان قدر ماشین بدی هم نیست که بقیه میگن ماشین بده ما هم دنا را خیلی دوست داریم از این تلاش ایران خودرو هم ممنونم
علی
۱۳۹۸/۴/۳۰
سلام دوستان برج 12/97دنا معمولی 37000کیلومتر کارکرده خریدم ازش رازیم با اونکه دیروز بلبرینگ چرخ جاو عوض کردم از رانندگی با دنا لذت میبرم راننده ام با انواع سواری ایرانی بعصی خارجی رانندگی کردم .باتوجه به ایرانی بودنش نصبت به خارجیها وقیمتش به صرفه تره
ایرانی بدبخت
۱۳۹۷/۸/۲۶
دوستان کلا وضعیت ماشینا ایرانی و خارجی تو ایران همینه هرکی داره بهترشو بخره واسه ماها که نداریم حتی پیکان گزینه خیلی خوبیه البته بستگی داره کی از وسیله زیر پاش چی میخاد
رومینا
۱۳۹۷/۶/۲۵
من گرفتم توی راه از یک ماکسیما سبقت گرفتم و بعدشم از تو ماشین خدا شاهده با سرعت زیادی از کنار پازيرو و لنگروز سبقت گرفتم باورم نمی شد....
سید محمدرصا سنگ چولی.ا
۱۳۹۷/۶/۲۵
من دنا گرفتم هیچ ماشین پوليسي ب من نمی رسد.چرا ک موتور.ماشینم رو.تقویت کردم ..ب راحتی.220تا ب اندازه آب خوردن میرود.در جایی.ک همان دنا 160برود.از من 220رو.میرود.ب مياگينش.برای تقويتش.3تومن دادم .توی سرا
مژده
۱۳۹۷/۶/۲۵
ماشین زیبا .جذاب.من سمند پرشیا.داشتم ولی ن ب خوبی دنا. ..خوب اگه ميخاين توی چشم نباشید ی پراید پژو.بگیرید.دنا ام نگیرید ک خودتون رو.نوی چشم بندازيد.من ک خیلی راضی ام .
ناصر
۱۳۹۷/۶/۲۵
نخرید...آقا نخرید.....ميخام برم فردا آتش.بزنم نمایندگی.ماشینو...اشغالهههههه اشغاله دنااع.حیف پولی ک بایت جنس آشغالی ک سوار.ماشین میکنند و ب خیال خودشون ماشین تولید میکنند.حرومشون باشه
حسین اقا
۱۳۹۷/۶/۲۵
من آذر 95تحويل گرفتم .س روز.بعد گيربوکس.آمد پایین.رفتم گفتم مگه امکان داره ماشین صفر گيربوکس خورد کنه .فرموند.گارانتی.هست ..و ماشین چپ هم میکنه .حرفی بود ک زدند....20روز.ماشین. تعمیرگاه تا ببلاخره درست.در آخر هم یا چراغ های عقبش ال ای دی هاش یکی یکی.میس.تا و یا صدای کم و زیاد روی.فرمانش.کروز.بعضی جاها عمل میکرد.ک اشکالش.در ترمز ها عاقبت هم درست.نشد.و با کلی شرمندگی.زیر قیمت ردش کردم رفت..ولی ما عقل نداشتم ولی شما انتخاب.کنید.پژو. ساخت فرانسه رو یا محصول ایران خورد. رو...
رضا
۱۳۹۷/۶/۱۳
من از ٩٥ تا الان دنا دارم خيلى راضى هستم موتورش با كولر تو سر بالايى اصلا كم نمياره اصلا آب و روغن كم نميكنه سرعت نهايشم فوق العاده خوبه من با ال ٩٠ كورس گذاشتم واقعا نتونست من جا بذاره، معكوس كه ميكشى مخصوصا تو سر بالاي ها واقعا ميكنه وتقريبا اكثر ماشينهاى تو هم رديف خودشو جا ميزاره.
رضا
۱۳۹۷/۶/۱۳
باسلام خدمت دوستان، خدمتتون عرض كنم دناهاى مدل٩٤ اكثرشون مشكل برقى داشتن ولى از ٩٥به بعد ايراداتشو بر طرف كردن ، من خودم آذر ٩٥ تحويل گرفتم حتى لاستيكهاشم ايرانخودرو كوموهو بود الانم٣٢هزار تا راه رفتم اصلا به هيچ مشكلى بر نخوردم موتور فوق العاده اى داره، قبل از دنا پرشيا داشتم از اون هم راضى بودم ولى دنا از پرشيا بهتره البته ماشين هاى ايرانى خوب وبد دارن ولى من واقعا راضى هستم. بين پژو پارس و دنا پيشنهاد ميكنم دنا پلاس بخريد.
حسین
۱۳۹۷/۵/۱۸
ماشین دنا دارم مدل95خیلی ماشین خوبی ازش راضیم تاحالا تعمیرگاه نرفتم تازه هم ازمشهد آمدم مصرف بنزینش خوب
Mohamad
۱۳۹۷/۵/۱
دنا واقعا ماشین خیلی خوبیه ؛اتفاقا خیلی ظاهر قشنگی داره چراغ های پشتش شبیه بنز و جلو هم شبیه سوناتا
شهرام
۱۳۹۷/۴/۳۱
با این توصیفات یک آدم تماما بیکار نیازه تا مشکلات پس از تحویل خودرو رو پیگیری کنه . واقعا که . بجای اینکه مرحله به مرحله کیفیت بالاتر بروه قیمت بالا میره. البته حق هم دارن چون مشتری های خوبی دارن
علی
۱۳۹۷/۴/۳۱
انتخاب بهتری تو رنج قیمت دنا باقی گذاشتن ؟ همینه که هست . باید تا بسوزی و بسازی . کلی ستاره کیفیت داره
علی
۱۳۹۷/۴/۲۹
سلام به دوستان دنا ۹۵ دارم.اشکم دراورده برق دنا تو تمام مدلها واقعاً غیرقابل قبوله. ماشین تا تو گارانتی بود هر روز تو نمایندگی ها اواره بودم. الان هم تو تعمیرگاه نمایندگی هست. پارسال بعلت از کار افتادن فن ها مجبور به تعویض جعبه fn شدم.امسال هم باز هم فن ها مشکل پیدا کردند و روی دور تند نمیوفتن. باز هم میگن یا از جعبه fnهستش یا ecu. واقعا پولتون هدر ندید.برید دنبال یک ماشین دیگه خیر پیش
رضا
۱۳۹۷/۴/۲۵
فکر کنم نویسنده این مقاله BMW 720 داشته فروخته دنا خریده حالا همش تو ذهنش با اون مقایسش میکنه
حسین
۱۳۹۷/۴/۲۲
دنا خیلی اشغاله نخرین فقط گیربکس میاره پایین نخرین اقاااا نخرین
مهدی
۱۳۹۷/۴/۱۲
من دنا معمولی 97 خریدم امروز خداروشکر فروختم 2 ماه زیر پام بود پشیمون پشیمون شدم
احسان
۱۳۹۷/۳/۲۴
دوای به حال تفکرات باطل و عتیقه پسند. تمام دروغ های نویسنده که فقط چرندیات از روی لج نوشته. تو چه میدونی دنا چیه ۳ ساله دارم یه ایراداتی که گفتی رو نداشتم. دروغ نگین به خدا زشته برا سایتتون
حسن
۱۳۹۷/۳/۲۲
ما حقیقتش اولش میخواستیم پژو اس ال اکس بخریم.بعد نظرمون عوض شد خواستیم پژو پارس ثبت نام کنیم.بعد این دو رو باتندر نود مقایسه کردیم دیدیم ال نود بهتره.اخر ال نودو با دنا مقایسه کردیم دیدیم بعظی چیاش از ال نودم بهتره.الان خیلیم از دنا راظی هسیم و اینم بگم تو فامیلامون سه تا ال نود داشتن فروختن دنا خریدن و خدایی خیلیم راضین.و خودمم ک خریدم خدا وکیلی راضیم خیلیم ماشین خوبیه.ب قول حجت ک تو نظرات نوشته تندر نود چون پیش مردم جا افتاده همه تعریفش میکنن.بنظر من دنا هم زیبا و هم راحت تر از تندر نوده
حجت.
۱۳۹۷/۳/۲۲
سلام.اقا هر کس میگه دنا اینجوره دنا اونجوره .دروغ میگه.دنا موتورش مال فرانسس وطرح بدنه ش هم مخلوت دو سه ماشینه.خداوکیلی نسبت ب وزنشو بزرگیش واقعا کم مصرفه.بدنه داخلش جوری ساخته شده ک اصلا صدایی ب داخل نمیده اونقد صداش کم و ملایم هس وقتی ماشین روشنه اصلا متوجه نمیشی.gpsداره و نقشه هر جا ک باشی نشون میده.سرعت مجاز اون جاده رو بهت میگه.فقط ی مشکل داره بنظر من خیلی ماشین مقرراتیه.ینی از سرعتی ک باید تو اون جاده بری فرض کن 130 بری 140بهت میگه سرعت خود را کاهش دهید.البته من تا 170روندمش و تا 190جا داره.و واقعا خوب شتاب میگیره.تندر نود چون خیلیا استفادهوکردن تبلیغش زیاده.اگه دنا هم پیش مردم جا بیافته خیلیا میرن سراغ دنا .والا من ک راضیم
سعید
۱۳۹۷/۳/۱۹
من یه برلیانس h 330 آوردم با موتور ۱۶۵۰ انصافا خیلی ماشین خوبیه قیافشم که عالی.تا الان که چند ماهه دارمش اصن مشکلی واسش پیش نیومده و در ضمن آپشنای خوبی هم داره.ولی یه مشکل داره که تعجب میکنم چرا واسه این ماشین نزاشتن. اینه که تنظیم صندلیاش برقی نیس.ولی در کل خوبه. البته هر کی نظر خودشو داره ولی وجدانا قیافش از دنا خیلی بهتره.
محمد
۱۳۹۷/۳/۱۲
دوستان خواهشمنداست کسانی که تجربه رانندگی بادنا رو دارن ازمعایب ومحاسن او بدون حب وبغض وازروی انصاف نظر بدن ...چون ما هم قصد خرید دنای ساده داریم لطفا نظرات واقعی بدین....
حسین
۱۳۹۷/۱/۱۳
*از معایب قابل توجه خودرو دنا* خودرو دنا که بر پلتفورم سمند بنا شده، محیط داخلی آن نسبت به خودرو سمند مقداری کوچک تر شده است! علت اصلی آن را می بایست در بزرگ شدن و جلو آمدن داشبورد و صندلیهای بزرگ جستجو کنیم و با این شرایط، زانوی راست راننده با داشبورد درگیر است و سرنشین های عقب فضای کمتری خواهند داشت و در صورتیکه قد راننده از قد معمولی بلندتر باشد سَرش به سقف خواهد گرفت و با بردن صندلی به عقب، فضای سرنشینان عقب از قبل هم کمتر خواهد شد! 🚘🚘🚘🚘🚘🚘🚘
علی
۱۳۹۷/۱/۱۳
بین دنا و پارس تندر پارس تندر مولتی مدیا رو گرفتم امکانات چندانی نداره اما رانندگیش رضایت بخشه. قبلا سمند صفر داشتم 25 تا کار نکرده اشکم رو در آورد! از ایرانخودرو بدم اومد...
مهدی
۱۳۹۶/۱۲/۲۶
اقا من پلاس دارم موتور ماشین اشغال به مولا صدای موتور خیلی زیاد گوش خراش من خریدم اشتبا کردم ماشین فقط ساندرو
مجید
۱۳۹۶/۱۲/۲۵
من واقعا گمراه شدم و دنا خریدم. اسفند ۹۳ اولین سری خریدم عکسشو دیدم فکر کردم ایران خودرو میخواد سوناتا به مشتریانش تحویل بده!! بعدا ز کلی خرج ماشینو زیر قیمت رد کردم رفت. صندلی شگرد خراب شد نمایندگی گفت باید یک میلیون سی صد بدی صندلی تعویض کنیم تعمیر نمیشه .... بعد از کلی گشتن ۴۰۰ تومان دادم بیرون تعمیرش کردن. خلاصه اشتباه نکنیین...
مهران
۱۳۹۶/۱۲/۷
سلام ۲۰۷ بخرم یا دنا خاهشن کسانی که سردر میارن مشاوره بدن ممنون
بهمن
۱۳۹۶/۱۱/۱
واقعا نمیدونم چرا برخی که حتی دنا را امتحان نکرده اند باعث گمراهی مردم میشن. من قبلا پراید و پژو و سمند داشتم و با همه ی اینها در شهر و بیشتر تو جاده های کوهستانی تردد کردم. ۲۰۶ یه ماشین شهریه و اصلا برای جاده مناسب نیست. مال من فرانسوی بود حتی. دنا مثل سمندهای قدیمیه. اونهایی که سری های اول با کیفیت بالا میزدند. سمند من مدل ۸۶ بود که موتورش عالی کار کرد. الان یک ساله دنا دارم. توی جاده از قبلیها به نظرم خیلی بهتره. Ef7 اوایل ایراداتی داشت ولی الان رفع شده و بسیار موتور پر قدرت و نسبتا کم مصرفیه. تابحال نه صدای اضافی ازش دیدم و نه اب یا روغن کم کرده. ضمنا رخ زیبایی هم داره که البته دنا پلاس انصافا قشنگه. دوستان خواهش میکنم ملت و مستاصل نکنید بالاخره یه عده ای واقعا باید تصمیم گیری کنند و ادرس اشتباهی دادن باعث سردرگمی میشود.
مهدی قره داغی
۱۳۹۶/۱۰/۴
دنا نخرین عزیز به پولتون حیفتون بیاد من که پشیمانم همین
محمدرضا
۱۳۹۶/۱۰/۳
سلام بیست روز پیش یه دنا ثبت نام کردم چقد خوشحال بودم ولی با این حرفا واقعان پشیمون شدم حالا نمیدونم چکار کنم پولمم که پس نمیدن
محمد
۱۳۹۶/۹/۱۶
دنا عالی
محمد
۱۳۹۶/۹/۹
سلام میخام دنا بگیرم راهنمایی کنید
علی
۱۳۹۶/۹/۱
دنا قیافه نداره پولتو بده پژو فرانسه بخر
احسان
۱۳۹۶/۹/۱
حیف ادم که سوار دنا بشه
محمد از کرمان
۱۳۹۶/۹/۱
اقا دنا اشغاله حیف پولتون
محمد از کرمان
۱۳۹۶/۹/۱
من پرایدو به دنا ترجیح میدم چون دوستش دارم
سارا
۱۳۹۶/۸/۲۴
سلام من یک ماهه دنا گرفتم .صدای موتور واقعا زیاده .ترمز ها عالی.فن تند تند روشن میشه.صندلی راننده اصلا راحت نیست.اما آپشن هاش جالبه.
صادق
۱۳۹۶/۷/۲۶
دعا کنیم قطعه سایزها وتولید کنندکان ما بهتر و وجدان تر کا کنند
محمد
۱۳۹۶/۶/۱۷
من عاشق دنا پارس
محمد
۱۳۹۶/۶/۱۷
دنا خوبه ولی قیمتش بدددددددددددددددددددددددددددددددددد
عباس
۱۳۹۶/۶/۳
منمیخوامدنابخرمازدارندگاناینخودروتقاضایراهنماییبیشتر.دارمازمعایبومحاسناینخودروباصراحتبگوییدکوچیکشما.هستم
سید
۱۳۹۶/۵/۲۶
من یک دنا نودوپنج دارم خیلی راضی هستم ماشین خیلی خوبی هست من هنوز یک بار هم به مکانیکی مراجعه نکردم
رضا
۱۳۹۶/۵/۲۴
اقای بوشهری شما 120 تا رفتی به نظر خودت خیلی؟؟؟؟؟ خودرو سازان و قطعه سازان ایرانی اگه یکم به فکر مردم باشن و کیفیت رو ببرن بالا ماشین عالیی میشه. الانم متاسفانه این ماشین شانسیه بعضی وقتا خوب از آب در میاد بعضی وقتا نه.
حمید
۱۳۹۶/۵/۱۹
ما نفهمیدیم خوبه یا بده می خوام بخرم یکی میگی عالیه یکی میگه اشغاله او نایی که دارن هم چیزه درستی نمی گن
😃
۱۳۹۶/۵/۱۷
دنا فقط قیافه داره ولی موتور نداره وقتی موتورش سمنده همون سمندو دارن میندازن بهتون هرکس یه انتخابی داره
مهدی
۱۳۹۶/۵/۱۲
من پلاس تحویل گرفتم .j5هم دارم. برتری دنا حداقلش اینه که ۱-از سانروف دنا اب داخل کابین نمیاد.۲-از داخل موتور j5یه قطعه افتاده هیشکی نمیدونه چیه. اقا همه درست میگن خودروی چینی خوبه.خودروی ملی ما بده. هر کی نظری داره.ولی من جفتشو دارم.دنا پلاس فوق العادس هیچی کم نداره.خودرو کلا شانسیه.اینکه ما بدبختیم ۵۰ ملیون برای خیلی از ماها پول هنگفتی وهر چی بدبختی میکشیم از نداریمونه.کل کل نکنیم هرکی هر چی میخاد بخره.من پلاس دنا رو دوست........
علیرضا
۱۳۹۶/۵/۱۰
به نظرم با توجه به قیمت حتی مقایسه دنا با 206 هم خنده دار ....البته هر کس سلیقه ای داره ...اما خوب 45 میلیون کجا بدی اشغال و 39 میلیون که بدی یه خودروی انتحان پس داده فرانسوی مثل 206
علی
۱۳۹۶/۵/۲
دارندگان ماشین چینی چه افتخاری می کنند و بد گویی عزیزم شما همان چینی رو سوار شو
امیر
۱۳۹۶/۴/۲۶
دنا ماشین خیلی خوبیه ماشین بروز. شما برید جک i5بگیرید55میلیون یک ماشین چینی همون مشخصات دنا رو داره ولی دنا ایرانی و جکi5چینی قطعاتش کم پیدا میشه ولی هر دو ماشین بروزی هستن .55,45واقا می ارزه
احسان
۱۳۹۶/۴/۱۶
با سلام به نظر من دنا ماشین فوق العاده ای هست و این روزا مشتریان زیادی داره جوری شده 206 و پارس که یه زمانی توی بورس بودن رو زده کنار والان بازار سمت دنا رفته
میثم از بوشهر
۱۳۹۶/۴/۹
خر همان خر است فقط... چرا دروغ خودمون میدیم. در جواب صحبت آقا مهدی : خودرو ظرفو قابلمه ولباسو چرم تبریز و فولاد مبارکه نیسک که بخوایم ازش حمایت کنیم خودرو وسیله زیر پاست خودرو رابطه مستقیمی با مخارج ماهیانه داره خودرو امنیت و جانو رفاه خانواده منه... من خودم شخصاً در تاریخ91/7 علیرغم میل باطنیم یک خودروی چینی بی ریخت به نامchery A5 که تو ایران بش میگن MVM530 خریدم و الان که 1396/04/09 هست هنوز که هنوزه گاز کولرمو تمدید نکردم با توجه به اینکه من در شهرستان فوق العاده گرم بوشهر زندگی میکنم نه یکبار آمپرم از وسط فراتر رفته نه تعمیر فنی به غیر از بوش لاستیکی میل موجگیر که چندروز پیش بود داشتم.البته اینو اضافه کنم که من فقط سالی یک ماه کولرم خاموشه و چراغ نور پاینمم زنونه توی مسافرتم همیشه یخچال ماشین روشنه که با این محاسبات بیشترین مصرف باطریرو دارم حال جالب اینجاست که باطری ماشینم تا دیروز فابریک بود که اونم چون اینهمه سال ازش گذشته بود تعویضش کردم وگرنه همچنان کار میکرد.ماشین من 120 هزار کیلومتر کار کردشه.و تا چندین سال دیگه هم تعویضش نمیکنم که اگرم تعویضش کنم حتماً بازم چینی میخرم.
عرشیا
۱۳۹۶/۴/۷
من دنا دارم. موتورش خیلی آشغاله. راه به راه قطعه میخواد. اونوقت ۴۵ ملییییییییووووووون قیمتشو گذاشتن. ینی لیفان و جک و هر ماشین چینی از دنا بهتره.
رشید فتحی
۱۳۹۶/۴/۴
با سلام. واقعا دوستانی که مالک دنا هستند از تجربیات خود چه خوب و چه بد همه مارا آگاه نمایند. بنده که خود دنا رنگ سفید تریم مشکی دارم و خیلی هم راضی هستم. انصافا بین محصولات ایران خودرو و سایپا یه سرو گردن از همه محصولات بالاتر است. اصلا قابل قیاس با ماشینی مثل اس دی وی 8 ایرانیزه نیست.
محسن
۱۳۹۶/۲/۲۲
اس دی وی 8 مفتم نمی ارزه خیلی بدقیافه ست والا ظاهرش که خیلی زشته بی صندوق قشنگه اما این پراید شرف داره به این
در جواب مهدی
۱۳۹۵/۱۲/۷
@مهدی هر چقدر هم کیفیت داشته باشه قیمت این ماشین برای 90 درصد مردم ایران خیلی بالاست اگر خودرو ملی هست باید حداقل تعداد زیادی از مردم بتونند ازش استفاده کنند
مهدی
۱۳۹۵/۱۲/۶
نه تنها من بلکه چهار نفر از کسانی که از خودروی دنا استفاده می کنند از کیفیت این ماشین تعریف می کنند حداقل راحتی نشیمن تنظیمات رفاهی و آپشن هایی که در این خودرو وجود دارد در خودروهای هم قیمت آن پیدا نمی شود. رشد روزافزون خریداران دنا و تفاوت ۳ میلیونی قیمت کارخانه و بازار نشان از رضایت مردم از این ماشین دارد. خودروی دنا نسبت به خودروهای در آن رنج قیمت واقعا خودرویی با کیفیت است با کمی دقت در تبلیغات منفی به راحتی می توان فهمید واردکنندگان محصولات بی کیفیت چینی که حیات خود را در فریب مردم ایران می دانند با این منفی بافان به دنبال چه هستند. از همه وطن پرستان درخواست میکنم به فکر کارگران قطعه سازان و تولید کنندگان ایرانی باشیم و با حمایت از تولید ایرانی و نخریدن خودروهای خارجی پول کشورتون رو به خارج از کشور منتقل نکنید. هر ریال ایرانی که از کشور خارج می شود به همان اندازه کشور فقیر تر کارگران بیکارتر و سطح رفاه خودتان کمتر میشود. با دست خودتان کشورتان را وابسته مصرف کننده و فقیرتر نکنید.
علی
۱۳۹۵/۱۰/۲۶
من دنا خریدم مدل 1394/4/25 هر روز تعمیر گاه مجاز شده بود پاتوقم هرروز به ایران خودرو زنگ میزدم میگفتم غلط کردم
تورج
۱۳۹۵/۱۰/۲۲
خدای من دارم دیوووونه میشم اینننن ۴۵ میلیبیون😐😐😐
علی
۱۳۹۵/۱۰/۲۲
خیلی ظاهرش زشته
بهنام
۱۳۹۵/۱۰/۲۲
واقعا برای من هم جالبه 45 مییییییلیون پول اینو بدم برای چی وقتی خودرویی مثل اس دی وی 8 رو میتونم با همین قیمت بخرم