پس از حرف و حدیثهای فراوان و در نهایت اعلام پیشفروش پژو 2008 برای عرضه در کشور، حال نوبت به دومین بازیگر و مهره حساس پژو برای راهیابی به بازار کشورمان میرسد.
به گزارش اُتکس، پژو 508 به عنوان سدان سایز متوسط و لوکس فرانسوی، دومین خودروی پسابرجامی حاصل قرارداد همکاری مشترک ایرانخودرو و پژوی فرانسه بوده که بعد از پژو 2008 وارد بازار ایران میشود. شرایط فروش نقدی مرحله اول این خودرو که در سال گذشته و در خلال نمایشگاه خودروی تهران به معرض بازدید عموم قرارگرفته بود، هفته پیش به صورت چراغخاموش و با برچسب قیمت قابلتوجه و بحث برانگیز 179 میلیونتومان از سوی ایرانخودرو اعلام و خرید آن در ظرفیت بسیار محدود تنها از طریق تعدادی از نمایندگیهای منتخب این شرکت امکانپذیر شد.
برچسب قیمت بالا برای این تازهوارد فرانسوی در کنار عدم اعلان عمومی گسترده از نکات قابلتوجه و سوالاتیاست که در برنامه فروش این خودرو به چشم میخورد. همچنین شایان ذکر است که بر خلاف 2008، 508های پیشفروش شده در مرحله اول وارداتی هستند و احتمالا در آینده، شاهد مونتاژ این خودرو در کنار 2008 و سایر خودروهای تدارک دیدشده برای بازار ایران در کارخانه آیکاپ خواهیمبود.
اما این خودرو که از یک موتور 1.6 لیتری از سری THP با حداکثر توان تولیدی 165 اسببخار در کنار گیربکس 6 سرعته خودکار استفاده میکند، با ورود به بازار خودروی ایران موقعیت بسیار حساستری را در مقایسه با 2008 خواهدداشت. بر خلاف 2008 که با قرارگرفتن در رده کراساوور ها به عنوان دستهای که در طی ماههای اخیر، رشد رقابت و البته واکنش مثبت بسیاری را از سوی خریداران داشته و اکثر رقبای آن خودروهای چینی هستند، 508 با قرارگیری در رده خودروهای سایز متوسط، رقبای بسیار سرسخت و شناختهشده کرهای و همچنین هموطن مطرح خود یعنی تالیسمان را در مقابل خواهددید که این خودروها به لطف حضور بیشتر در بازار، از موقعیت مستحکمتر و امتیاز بیشتری برخوردارند. همچنین با توجه به تجربیات ناموفق حضور خودروهای فرانسوی در این رده در طی سالهای گذشته، باید دید که 508 چگونه میتواند در این رقابت سخت و حساس در مقابل رقبای خود عرض اندام کند.