همانطور که از اسم این چراغ پیداست این چراغ مربوط به اتفاقات و خطاهای اطراف موتور است، در این مقاله قصد داریم تا 10 مورد از دلایل روشن شدن چراغ چک را مطرح کنیم.
300,000 کیلومتر
تویوتا کمری GLX فول 2008 سفید بدون ضربه و رنگ فنی بسیار سالم به شرط شاسی جلو و عقب سالم و بدون ضربه تزئینات سالم موتور و گیربگس سالم ۴ حلقه لاستیک خارجی دوربین جلو و عقب صندلی برقی کروز کنترل بیمه ۹ ماه مانیتور اندروید کارکرد واقعی ۳۰۰ کیلومتر تمام سرویسها در نمایندگی انجام شده 
220,000 کیلومتر
سفارش عمارات ، تزیینات چوبی داخل ،صندلی راننده برقی شش حالته ،فرمان تلسکوپی ،کروز کنترول ،سنسور دنده عقب ، تنظیم آینه های بغل برقی ، گرم کن ضد بخار آینه های بغل ،ضبط مانیتور لمسی ۹اینچ، ترمز ای بی اس ، چراغ مه شکن جلو ،دکمه تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو ، ایربگ راننده و سرنشین جلو ، آینه عقب الکتروکرومیک ،خط و خش دارد فقط مصرف کننده تماس بگیرد 
220,000 کیلومتر
سفارش عمارات ، تزیینات چوبی داخل ،صندلی راننده برقی شش حالته ،فرمان تلسکوپی ،کروز کنترول ،سنسور دنده عقب ، تنظیم آینه های بغل برقی ، گرم کن ضد بخار آینه های بغل ،ضبط مانیتور لمسی ۹اینچ، ترمز ای بی اس ، چراغ مه شکن جلو ،دکمه تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو ، ایربگ راننده و سرنشین جلو ، آینه عقب الکتروکرومیک ،خط و خش دارد فقط مصرف کننده تماس بگیرد 
178,000 کیلومتر
تویوتا کمری GLX اتوماتیک 2007 مونتاژ استرالیا(بدون سانروف)، دارای آپشن های کروز کنترل، پرده عقب، مانیتور اندروید 7 اینچی، ریموت کنترل روی فرمان، آینه ها و صندلی راننده برقی و سنسور عقب سرویس ها و تعویض کلیه قطعات مصرفی در نمایندگی ایرتویا انجام شده، اخیرا جلوبندی با استفاده از قطعات اصلی تعمیر شده است، لاستیک های جلو 100% و لاستیک های عقب 70% موتور و گیربکس کاملا سالم و بی نقص، شاسی ها سالم و فابریک، یک گلگیر عقب و جفت درب سمت چپ و سی سانت از سر گلگیر جلو سمت راست رنگ و آبرنگ مابقی بی رنگ، بیمه تا 1402/11/10 
همانطور که از اسم این چراغ پیداست این چراغ مربوط به اتفاقات و خطاهای اطراف موتور است، در این مقاله قصد داریم تا 10 مورد از دلایل روشن شدن چراغ چک را مطرح کنیم.
همانطور که در مقاله بررسی کلی سیستمهای کنترلی خودرو ذکر شد یکی از بخشهای اساسی کنترلی خودرو شامل سیستمهای کمکراننده بود. در بخش سیستمهای کمکراننده این مقاله به معرفی انواع سیستمهای مختلف کمکراننده پرداخته شد. در بین این سیستمها، سیستمهای هشدار خروج از خط یا نگهدارنده بین دو خط جاده معرفی شدند. این سیستمهای ذکر شده در یک جمعبندی کلی به عنوان سیستمهای اجتناب از برخورد جای میگیرند. سیستمهای جلوگیری از برخورد به سیستمهایی گفته میشود که با استفاده از سیگنالهای رادار، دوربین، سنسور یا لیزر احتمال تصادف را تشخیص میدهد و به راننده هشدار میدهد و یا به طور خودکار عمل کرده و اقدام امنیتی را انجام میدهد. برای سرعتهای کم خودرو (تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت) سیستم اجتناب از برخورد با ترمزگیری وارد عمل میشود و برای سرعتهای بالا با استفاده از فرمان خودرو عمل میکند. خودروهای مجهز به سیستمهای اجتناب از برخورد معمولا به کروز کنترل تطبیقی و فرمان فعال خودرو مجهز میباشند.