هوندا CR-V مدل 2017، از شایعه تا واقعیت

دسته بندی :  بررسی
هوندا CR-V مدل 2017، از شایعه تا واقعیت

هوندا CR-V مدل 2017 توربو با ظاهری هیجان‌انگیزکه هنوز طرفداران منحصر به فرد خود را مجذوب می‌کند.



شایعات به حقیقت تبدیل شدند: هوندا در حال بازگرداندن دستگیره‌ی همه‌کاره به صفحه نمایش لمسی روی داشبورد است. انجام این کار قطعی است. در واقع کمپانی هوندا حتی چندین فرد مطلع و آشنا با بازارهای شرقی را به دیترویت دعوت کرده تا یک جفت هوندا CR-Vs مدل ۲۰۱۷ را مورد بررسی فیزیکی کامل قرار دهند.



اخبار مربوط به دستگیره‌ی همه‌کاره‌ی هیجان‌انگیز هوندا و این نکته که لغزنده‌ی چند کاره‌ی فعلی هوندا دیگر وجود نخواهد داشت باعث شده است که تقریبا دیگر بهبودهای انجام شده بر روی این شاسی بلند کامپکت جدید تحت‌الشعاع قرار گیرند. در مقایسه با مدل فعلی، CR-V مدل ۲۰۱۷ بلندتر، بزرگ‌تر و عریض‌تر است، بخش جلویی خودرو حالتی کشیده به سمت عقب داشته و گلگیرهای جلو و عقب دارای حالت برجسته بوده و چراغ‌های آن نیز به سبک ولوو V90 هستند. مدل جدید هوندا CR-V خیلی زیبا نیست اما از مدل قبلی آن زیباتر به نظر می‌آید.



اگرچه خودرو هنوز پنج نفره است اما فاصله‌ی بین دو محور آن تقریباً ۴ سانتی‌متر افزایش یافته و فضای عقب آن به ‌نحوی بهبود پیدا کرده که سرنشینان عقب از فضای جای پای ۱۰۳ سانتی‌متری لذت می‌برند یعنی چیزی حدود ۵ سانتی‌متر بیش‌تر از مدل قدیمی CR-V و ۴.۸ سانتی‌متر بیشتر از هوندا آکورد سدان. همچنین، فضای صندوق عقب در پشت صندلی تخت ۶۰/۴۰ تاشو به میزان تقریباً ۰.۰۶ مترمکعب افزایش می‌یابد. اگر همه‌ی صندلی‌ها هم مورد استفاده‌ی سرنشینان قرار داشته باشد، همچنان به مقدار ۱.۱ مترمکعب برای فضای صندوق عقب در اختیار است که از این نظر همانند فورد Edge مدل سایز متوسط است.



در جلوی خودرو یک صفحه نمایش و یک فرمان مشابه آنچه در هوندا سیویک موجود است، قرار گرفته است. یک سیستم مرکزی شامل کنترل‌های معمولی تهویه مطبوع و سیستم جامع سرگرمی‌های درون خودرویی (اینفونتینمنت) مجهز به کارکردهای دستگیره‌ی همه‌کاره‌ی قبلی بر روی داشبورد قرار گرفته است. همانند مدل پیشین، در این مدل نیز دسته‌ی تعویض دنده از زیر داشبورد بیرون زده و یک کنسول مرکزی وسیع برای قرار دادن اشیا فراهم شده است.


طراحی بدنه هوندا CR-V 2017
طراحی بدنه هوندا CR-V 2017
طراحی بدنه هوندا CR-V 2017
طراحی بدنه هوندا CR-V 2017

مدل ۲۰۱۷ هوندا CR-V دارای نسخه‌های LX، EX، EX-L و مدل‌های مسابقه‌ای است که همگی دارای چراغ‌های LED روشن در طول روز، کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک، کنترلرهای سیستم صوتی بر روی فرمان و جعبه دنده‌ی اتوماتیک متغیر پیوسته هستند. درحالی‌که مدل پایه‌ی LX بوسیله‌ی پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری چهار سیلندر سال گذشته تجهیز شده و توان ۱۸۴ اسب ‌بخار و گشتاور ۲۴۴ نیوتن‌متر تولید می‌کند، همه‌ی مدل‌های دیگر هوندا از پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری جدید مجهز به توربوشارژ با چهار سیلندر خطی استفاده می‌کنند. گفتنی است که پیشرانه‌ی توربو برای اولین بار در ایالات متحده در خودروی سیویک استفاده شده و تجهیز CR-V به این پیشرانه موجب افزایش ۱۶ اسب‌بخاری و ۲۳ نیوتن‌متری می‌شود که در نهایت توان را به ۱۹۰ اسب ‌بخار و گشتاور را به ۲۶۷ نیوتن‌متر خواهد رساند.



هوندا پیش‌بینی کرده است که نسخه‌های توربوشارژ EX و EX-L و مدل‌های مسابقه‌ای ۷۵ درصد از فروش کل CR-V جدید را تشکیل می‌دهند. اگرچه اعداد مربوط به میزان آلایندگی این خودروها هنوز در دسترس نیستند، اما هوندا ادعا کرده که بهترین بازده و کم‌ترین آلایندگی را در مدل‌های توربو در کلاس مشابه این خودروها داراست که با در نظر گرفتن ویژگی‌های استاندارد اضافی نسخه‌ی EX بایستی آن ‌را بسیار جذاب‌تر از مدل LX به‌حساب آورد. ویژگی‌های استاندارد EX شامل صفحه نمایش ۷ اینچی برای سیستم سرگرمی‌های درون خودرویی با قابلیت هماهنگی با CarPlay اپل و تطبیق‌پذیری با پلت‌فرم اندروید، کنترل تهویه مطبوع مجزا، صندلی راننده‌ی قابل تنظیم، صندلی‌های جلو با سیستم گرمایشی، یک سیستم باز شدن قفل مرکزی با نزدیک شدن سوئیچ به درب خودرو به‌همراه قابلیت استارت از راه دور، استارت به حالت شستی فشاری، یک سانروف و لیستی طولانی از ویژگی‌های ایمنی مانند ترمز در زمان شناسایی مانع جهت جلوگیری از برخورد، هشدار مانع روبرویی، هشدار خروجی مسیر، دستیار رانندگی بین خطوط، کروز کنترل تطبیق یافته، هشدار نقاط کور، هشدار وجود مانع در حالت دنده عقب و چراغ‌های جلو پر نور اتوماتیک می‌شود.



همچنین برای کسانی‌که به دنبال ویژگی‌های بیشتری هستند، نسخه‌ی EX-L خودروی CR-V ارائه شده که شامل صندلی‌های چرمی دارای میز و دو حافظه برای ذخیره‌ی شخصی‌سازی‌های انجام شده برای صندلی راننده، یک صندلی سرنشین قابل تنظیم و سیستم مسیریابی انتخابی است. در مدل تورینگ CR-V، مسیریابی در نسخه‌ی استاندارد جای گرفته همچنین چراغ‌های جلو تمام LED و روشنایی داخلی دور تا دور LED هستند. به علاوه‌ در برقی صندوق عقبی در آن ارائه شده است که با سنسور فعال شده و با استفاده از حرکت پاها می‌توان آن را باز کرد.



هوندا هنوز قیمت مدل ۲۰۱۷ خودروی CR-V را اعلام نکرده است اما تنها مشخصه‌ی قطعی که می‌توان مجددا به آن اشاره داشت، وجود تمام مشخصه‌های مهم دستگیره‌ی همه‌کاره در همه‌ی نسخه‌ها است. برای خرید آن باید تا ماه دسامبر که فروش آن از طریق نمایندگی‌ها آغاز می‌شود منتظر ماند.


نمای داخل هوندا CR-V 2017
نمای داخل هوندا CR-V 2017
نمای داخل هوندا CR-V 2017
نمای داخل هوندا CR-V 2017

آگهی های مرتبط

(تومان)2,400,000,000

ماشین فوق العاده تمیز و سالم بدون هیچ ایرادی تمام سرویس ها در نمایندگی انجام شده رینگ 18 اینچی آلومینیومی - چراغ‌های مخصوص روز – سانروف - سیستم ECON - کروز کنترل - سیستم هشدار حرکت بین خطوط - آینه الکتروکرومیک - دوربین عقب - استارت دکمه‌ای - سیستم‌های ترمز و پایداری - سنسور پارک در عقب - روکش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان 

1401/5/23تهران

پستهای مرتبط

هیچ کدام از ما از خودروهای گران‌قیمت و لوکس با قیمت‌های چندصد میلیونی و گاها میلیاردی بدمان نمی‌آید. اتفاقا در روزهایی قرار گرفته‌ایم که تهران به تازگی یک نمایشگاه خودروی بین‌المللی را به خود دیده است. خودروهای چندصد میلیونی از کمپانی‌های اروپایی‌ تا خودروهای وطنی با قیمت‌های پایین‌تر و در محدوده‌ی بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون هم در این نمایشگاه حضور داشتند. ولی وضعیت جیب و دخل و خرج مردم طبقه‌ی متوسط و قشر جوان تا حدودی با قیمت خودروهای عرضه شده (حتی از نوع وطنی) تفاوت دارد.

نظرات