بررسی خودروی چینی MVM 550

دسته بندی :  بررسی
بررسی خودروی چینی MVM 550

در این گزارش از اُتکس به بررسی MVM 550 خواهیم پرداخت؛ خودرویی که به نظر می‌رسد از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و بتواند توجه‌ها را به سوی خود جلب کند.

معرفی اولیه

خودروی MVM 550 که مدل E5 کمپانی خودروساز چینی چری است بر روی همان پلت‌فرم چری A5 یا MVM 530 تولید شده است. MVM 550 در کلاس سدان متوسط آمده تا با شرایط بهتر به‌لحاظ ارائه‌ی امکانات و هزینه‌ی مناسب، رقیب خودروهایی همچون جک J5 و کیا سراتو باشد. در حال حاضر دو مدل جعبه دنده‌ی دستی و اتوماتیک آن در بازار ارائه می‌شود که در مدل اتوماتیک حجم پیشرانه ۲۰۰۰ سی‌سی و توان تولیدی ۱۳۹ اسب‌بخار معرفی شده است. همچنین در این مدل حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت و گشتاور ۱۸۲ نیوتن‌متر عنوان شده است.

عملکرد فنی

پیشرانه‌ی MVM 550، موتور ACTECO با عملکردی قدرتمند بوده که محصول مشترک کمپانی چری و AVL است. این پیشرانه از پس استانداردهای امریکایی و اروپایی شامل طی مسیر ۳.۰۰۰.۰۰۰ کیلومتر و ۱۰.۰۰۰ ساعت کارکرد مداوم تحت شرایط سخت برآمده است. تست شرایط سخت و دمای حد بالا، کارکرد عالی خودرو در وضعیت‌های دشوار را گواهی می‌کند.



جعبه دنده‌ی دستی (MT) استاندارد ۵ سرعته برای لذت تعویض دنده توسط راننده با کارکردی روان و آسان، پویایی مناسبی را به‌همراه دارد. جعبه دنده‌ی اتوماتیک (CVT) آن به‌جای استفاده از ساختار ترکیب دنده‌های پیچیده از دو گروه تسمه‌ی فولادی برای انتقال قدرت‌های متغیر به‌طور هوشمندانه‌ای بهره گرفته است.



در سیستم تعلیق، MVM 550 از کمپانی انگلیسی LOTUS برای تهیه‌ی قطعاتی مانند فنرها، کمک فنرها، نوار تثبیت کننده‌ی افقی و تنظیم کننده‌ی مجدد، برای ایجاد ساختاری صلب‌تر، رانندگی پایدارتر و هندلینگ قوی‌تر کمک گرفته است. سیستم تعلیق جلو از نوع مک‌فرسون مستقل و سیستم تعلیق عقب از نوع مستقل چند اتصالی است. ساختار ساده و طرح کامپکت خودرو به‌طور مؤثری فضای داخلی را افزایش داده و راحتی و پایداری را در عین کاهش نویز و ارتعاش شاسی ایجاد کرده است. چرخ‌های عقب با بهره‌گیری از اتصال سه عضوی و کنترل چند جهته، اطمینان در فرمان‌پذیری و پایداری را ارائه می کنند و با استفاده از سیستم تنظیم مستقل خود، شعاع گردش کوچک‌تر، انعطاف‌پذیری بیشتری را به راننده اعطاء می‌کنند. در تکان‌های شدید نیز کمک‌فنرهای دوبل آن اثر دمپینگ بهتری را از خود نمایش می‌دهند تا راننده رانندگی نرم‌تر و بی‌صداتری را تجربه کند.



طراحی خودرو تماما آکوستیک بوده و از کاربردهای مهندسی کنترل نویز پیشرفته در آن استفاده شده تا نویز منتشر شده از قطعات درگیر را کاهش دهد و برای این منظور از مواد عایق صدا و کاهش نویز در قطعات اصلی خدمت گرفته شده است.

ایمنی

با بهره‌گیری از فناوری جوش لیزری تمام قطعات فلزی بدنه به‌صورت یکپارچه، کالبدی صلب را به وجود آورده‌اند. تیرهای با استحکام بالا در میان قطعات جلو و عقب خودرو قرار گرفته‌اند تا انرژی حاصل از برخورد را جذب کنند. در درب‌های جلو از صفحه‌ی ضد برخورد استفاده شده و در درب‌های عقب میله‌های فولادی، انرژی حاصل از برخورد را تا جای ممکن جذب می‌کنند تا صدمه‌ای به راننده و سرنشینان وارد نشود. جلوی خودرو به دو ایربگ SRS مجهز شده تا بلافاصله پس از دریافت فرمان از ABM، عمل کرده و جلوی هر صدمه‌ای را بگیرد. سیستم ترمز نیز به ABS و EBD(توزیع الکترونیکی نیروی ترمز) تجهیز شده تا از قفل شدن چرخ‌ها جلوگیری کرده و خط ترمز را کوتاه‌تر کند و در زمان گرفتن ترمز خودرو منحرف نشود.


نمای جلوی MVM 550
نمای عقب MVM 550
نمای جلو و کنار MVM 550
نمای کنار MVM 550


طراحی و امکانات


چراغ‌های جلو که دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند مانند چشم‌های عقاب طراحی شده‌اند با لامپ‌های کریستالی، نوری عمیق را در راستایی پایدار ایجاد می‌کنند. پرتوهای نور این چراغ‌ها به ‌صورت مشخص در شب، شعاع بیش‌تری را برای رانندگی ایمن‌تر پوشش می‌دهند. قابلیت تنظیم ارتفاع نیز تابش بهترین حالت نور را بر روی سطوح مختلف میسر می‌سازد.



جلوپنجره‌ی U شکل با آبکاری کروم دارای زیبایی بی‌آلایشی است و خطوطی ساده دارد که موجب ورود جریان هوا به شکلی مطلوب می‌گردد. سقف خودرو، انحنایی با شعاع زیاد دارد که در خودرو فضای بیش‌تری را فراهم می‌کند و نرم و صاف‌تر به نظر می‌رسد. در بخش عقب خودرو نیز ارتفاع ستون به حدی است که فضای سرنشنیان عقب بسیار گسترده بوده و برای افراد بلند قد نیز مشکل فضا وجود نخواهد داشت. خطی که شیشه‌های کناری را از بدنه‌ی خودرو جدا می‌کند (Waist line) در بخش انتهای خودرو به قسمت بالای چراغ‌های عقب می‌رسد و نه تنها ظاهر پویای خودرو را بهبود می‌بخشد بلکه ضریب درگ را به ۰.۳ کاهش می‌دهد تا مقاومت خودرو در برابر هوا کم‌تر شده و لذت رانندگی بیش‌تری را به ارمغان آورد.



آینه‌های جانبی برقی که به‌صورت یکپارچه هم‌رنگ بدنه‌ی خودرو هستند از داخل خودرو قابل تنظیم بوده و به‌راحتی با فشردن دکمه‌ی برقی تنظیم می‌شوند. نوع طراحی خطوط برجسته‌ی دوگانه میدان دید وسیع‌تری را در اختیار راننده قرار می‌دهد و سیستم گرمایش برقی نیز سطح آینه‌ها را از وجود بخار در روزهای بارانی و برفی محافظت می‌کند.



رینگ‌های آلیاژی چرخ‌ها که دارای هفت عدد اسپوک با خطوط تیز هستند جلوه‌ای زیبا و در عین حال اسپورت به آن بخشیده‌اند. آلیاژ آلومینیوم به‌کار رفته سبک است و باعث انتقال حرارت مناسب، رانندگی متوازن و لذت‌بخش در جاده می‌شود.



داشبورد خودرو که به‌شکل بال و به‌صورت یک‌پارچه طراحی شده، منحصربه‌فرد و شیک است، صفحه نمایشی با کارکردهای مشخص و دستگیره‌ی چرخشی دارد و کار کردن با آن آسان است. با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ی به‌کار گرفته شده، راننده از رانندگی راحت و بهینه لذت می‌برد.



فرمان خودرو که استایلی ورزشی دارد از نوع سه ستونه است و دارای قابلیت تنظیم زاویه و ارتفاع بوده و به‌همراه صندلی قابل تنظیم در سفرهای طولانی خسته کننده نیست و همچنین تضمین کننده‌ی رانندگی ایمن است. دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی که با آبکاری‌های تیتانیوم و نقره مزین شده‌اند به‌صورت یکپارچه عمل کرده و کار با آن‌ها بسیار ساده و روان است. هیچ چیز به جز لذت رانندگی روان نمی‌تواند تمرکز راننده را منحرف کند.



صفحه‌ی نمایشگر مابین عقربه‌های کیلومترشمار و دور موتور، به‌صورت چندمنظوره و به رنگ آبی ساخته شده و نشان دهنده‌ی اطلاعات جامعی (شامل زمان، کیلومتر طی شده، مصرف سوخت لحظه‌ای، مصرف سوخت متوسط و غیره) است که به‌راحتی اطلاع از وضعیت خودرو را ممکن می‌سازد.



آینه‌ی دید عقب در خودرو دارای قابلیت آنتی‌رفلکس بوده و نور خودروهای پشت سر به هیچ عنوان موجب اذیت و آزار راننده نمی‌شود و در عین حال باعث پاسخ سریع راننده به هشدارهای ارسال شده از پشت سر شده تا ایمنی بیش‌تری را فراهم کند. سانروف ساخته شده توسط شرکت وباستو برقی بوده و دارای قابلیت حرکت در دو مسیر در فضای ایجاد شده برای آن است. در حین رانندگی در مکان‌های طبیعی و مناظر چشم‌نواز این قابلیت باعث می‌شود تا با نزدیک‌تر شدن به مکان‌های توصیف شده، رانندگی هیجان‌انگیزی حاصل شود. صندلی‌های خودرو به رنگ بژ و با سبک کلی ساده و شیک ساخته شده‌اند. سیستم گرمایش صندلی و گرم‌کن سریع، لذت محیط گرم خانه در زمستان را به ارمغان می‌آورد. (صندلی به رنگ مشکی نیز به‌صورت آپشن ارائه شده است.)


نمای داشبورد MVM 550
نمای صندلی عقب MVM 550
نمایی از فرمان MVM 550
نمای داخلی سقف MVM 550
دنده MVM 550
پنل MVM 550


قیمت‌ها و میزان مصرف سوخت


قیمت MVM 550 در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک به ترتیب، حدود ۵۳ و ۶۱ میلیون تومان اعلام شده است. MVM 550 موفق به دریافت استاندارد آلایندگی یورو ۴ نیز شده است.


ارزیابی نهایی


در کل MVM 550 در بین هم رده‌های داخلی و خارجی خود، یک تازه وارد محسوب می‌شود که هنوز به‌طور کامل امتحان خود را پس نداده است و باید منتظر بود تا بازخوردهای آن از طرف خریداران نقل شود تا اگر در خرید آن شک و تردید وجود دارد، بتوان با استفاده از تجربیات دیگران بهترین انتخاب را انجام داد. اما بی شک تجهیزات و ادوات ارائه شده در این خودرو همان‌طور که خودروساز نیز به آن‌ها اشاره داشته، همگی دارای کیفیت بالای تولید کننده‌های اروپایی هستند و از این رو اطمینان به خرید آن را بیش از پیش تضمین می‌کنند.



جدول مشخصات 
مشخصات
MVM 550
نوع موتور
ACTECO
حجم موتور
۱۹۷۱ سی‌سی
توان
۱۳۹ اسب‌بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور
۱۸۲ نیوتن‌متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت
۱۸۵ کیلومتر در ساعت
سیستم تعلیق جلو
مستقل، مک‌فرسون
سیستم تعلیق عقب
مستقل، چند اتصالی
نوع کالیپرهای ترمز جلو
دیسکی
نوع کالیپرهای ترمز عقب
دیسکی
نوع گیربکس
CVT - ۵ سرعته دستی
فاصله بین دو محور
۲۶۰۰ میلی‌متر
وزن خالص
۱۴۰۱ کیلوگرم (گیربکس CVT) - ۱۳۶۶ کیلوگرم (گیربکس دستی)
ظرفیت باک
۵۰ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب
۵۵/۱۹۵ R 15

آگهی های مرتبط

(تومان)58,000,000

 

1403/1/30قزوین
(تومان)285,000,000

بیمه بدنه دارد بیمه سرنشین تابرج 12 دارد تسمه تایم تازه عوض شده است درنمایندگی جلوبندی تازه تعمیر وازجنس اصل تعویض شده است مونور اززنظر فنی سالم است کاتالیزور یک ماه است عوض شده است 

1400/7/2تهران
(تومان)280,000,000

ماشین کار تمیز خانگی فروش فوری 

1400/6/15اصفهان
(تومان)282,000,000

سالم بدون مشکل تماس بگیرید ماشین تمیز و واقعی کار به خاطر مسایل زندگی بفروش می‌رسد فوری 

1400/5/29تهران
توافقی

فنی سالم ، بیمه تخفیف کامل 

1399/11/19تهران
توافقی

ام وی ام ۵۵۰ سفید اتومات یک لکه رنگ درب عقب سمت راننده فنی سالم تمامی سرویس ها در نمایندگی انجام شده 

1399/7/6تهران

پستهای مرتبط

به گزارش اُتکس، شرایط فروش نقدی و اعتباری بی وای دی S6 توسط شرکت کارمانیا خودرو اعلام شد.

نظرات