دوئل:تویوتا لندکروزر در مقابل لکسوس ال ایکس 570

دسته بندی :  دوئل
دوئل:تویوتا لندکروزر در مقابل لکسوس ال ایکس 570

امروز مثل اینکه نوبت ژاپنی هاست دو برند دو تاریخ بهم گره خورده دو خودروی آفرود .وقتی وارد دنیای دو دیف ها آفرود ها و اس یو وی های سنگینی چون لکسوس و تویوتا میشویم باید مراقب حرف زدنمان باشیم چرا؟؟ چون ماشین های آفرود مثل مردهای سخت کوش و کاری هستند هم در بیرون برای تهیه مایحتاج زندگی کلی سر و کله میزنند و از آنطرف هم باید در خانه نیازعاطفی خانواده را رفع کنند حکایت خودروهای آفرود مخصوصا تویوتا همین است چون باید از لحاظ عملکرد منحصر به فرد باشند و در عین حال وقتی کسی داخلشان نشست و در یکی از جاده های سنگلاخی گلی یا خاکی شروع به رانندگی کرد نباید حس کند آن بیرون خبر خاصی هست به همین دلیل وقتی با خودرهای آفرود طرفیم احترام به آنها را نباید فراموش کنیم.واقعیت این است که هر دوی این خودروها خیلی خیلی برای ما گران تمام میشوند لکسوس 83 هزار دلار و تویوتا 80 هزار دلار یعنی اگر با این وضع دلار و گمرک و غیره بخواهیم حساب کنیم هر دوی این دو خودرهای چیزی بالغ بر +600 میلیون تومان برای شما آب خواهند خورد که در این قیمت شما مثلا میتوانید یک گالاردو زرد خوشگل یا یک بنز ای 250 خوشگل قهوه ای یا مثلا یه پورشه کاین 2011 دست دوم بخرید دیگه انتخاب با شماست میخواهید یک ماشین همه کاره آفرود با تمام امکانات بروز دنیا بخرید یا ماشین های لوکس اسپورت و شهری.در زیر بصورت جدول و خلاصه وار دو خودرو را باهم مقایسه میکنیم:


مقایسه
تویوتا لندکروزر 2015
لکسوس ال ایکس 570 2015
مصرف سوخت ( لیتر بر 100 کیلومتر)
21.7 شهر/ 15.7 اتوبان
23.5 شهر/ 16.6 اتوبان
نوع موتور
5.7 لیتر وی 8
5.7 لیتر وی 8
قدرت موتور ( RPM @ HP)
381 @ 5600
383 @ 5600
گشتاور (RPM @ Nm)
543 @ 3600
546 @ 3600
نوع خودرو
شاسی بلند (SUV)
شاسی بلند (SUV)
قیمت
80 هزار دلار
83 هزار دلار

راحتی و طراحی داخلی

چیزی که همیشه از یک خودروی اس یو وی سنگین انتظار داریم فضای داخلی زیبا ، راحت و همچنین پر از امکانات است که خداروشکر تا خرخره جفت این خودرها برایتان سنگ تمام گذاشته اند انواع و اقسام آپشن ها برای راحتی بیشتر برای شما تعبیه شده گرم کن و سرد کن صندلی ، تهویه مناسب و جداگانه برای مسافرین عقب و جلو با کنترل های اختصاصی ، ال سی دی مخصوص مسافرین عقب البته برای لکسوس ال ایکس 570 برای مسافرین عقب ال سی دی مخصوص پشت صندلی جلو ولی و برای تویوتا یک ال سی دی در سقف تعبیه شده ، انواع سوکت های یو اس بی و اوتلتها جهت شارژ وسایل الکترونیکی ، سیستم صوتی با 14 بلندگو در اطراف اتاق خودرو ، استریم موزیک توسط بلوتوث ، تماس تلفنی هندزفری ، سرد کننده برای نگهداری مواد خوراکی که نیاز به سرما دارند و ... . طراحی داخلی لکسوس زیباست ، پنل جلو فلت ساده زیبا و در عین حال کاملا قابل دسترس است ، دکمه ها بصورت منظم و مرتب در کنار هم چیده شده و خبری از پیچیدگی نیست یکی از نکات مثبت پنل جلوی لکسوس نسبت به تویوتا این است که دکمه های کنترل صفحه نمایش سیستم ناوبری در زیر آن منظم و مرتب تعبیه شده و این خودش پیچیدگی را کمتر میکند در مقابل تویوتا پنلی پر پیچ و تاب زشتی دارد و دکمه ها از سایز کوچکتری برخوردارند.در هر حال هر دو دارای پنل و سیستم ناوبری پر از آپشن های مختلف هستند وبه شما در کنترل وضعیت داخل خودرو و پیدا کردن مسیرتان کمک میکنند البته باید عرض کنم که زشت یا زیبا دیدن هر شی ای مساله ای کاملا شخصیست و اساسا زیبایی امتیازی خاصی برای مقایسه ندارد.صندلی های هر دو پر از امکانات روز دنیاست مموری صندلی گرمکن و سرد کن به همین دلیل من در این مورد زیاد توضیح نمیدهم چون واقعا هر دوی این خودرها در راحتی برای نشستن برای شما کم نگذاشتند.در تئوری این دو خودرو دارای 8 صندلی هستند ولی خوب سه صندلی آخر عملا جای راحتی برای نشستن نیست و کمی زانوهای شما زیادی خم میشود در هر صورت به 8 نفر میتوانید قول یه سفر خوب را بدهید.

نمای داخلی تویوتا لندکروزر
نمای داخلی لکسوس ال ایکس 570
پنل تویوتا لندکروزر
پنل لکسوس ال ایکس 570

ابعاد و طراحی خارجی

ابعاد داخلی و خارجی کاملا باهم برابرند به غیر از طول لکسوس که 7-8 سانتی بلندتر از لندکروزر است.طراحی خارجی تویوتا ابهت خاصی دارد بخاطر دارم مدل قبلی آن را در یک کوچه هشت متری در هر حالی که به سمت من حرکت میکرد دیدم ابهت این هیولا واقعا منو ترساند با آن قیافه مردانه و خشن و البته لکسوس به مانند جوان هایی میمانند که تازه پشت لبشان سبز شده یعنی سعی میکنند مردانگی خودشان را به رختان بکشند ولی نمیتوانند چراغهای ناپخته و البته سمبلیک لکسوس حس یه آفرود وحشتناک را به شما نمیدهد البته اینطور حس گرفتن نسبت به ظاهر یک خودرو کاملا سلیقه ای است ولی لند کروزر سالهاست که این تیپ و قیافه را حفظ کرده و این نشان میدهد بازار خود را خوب میشناسد.هر دو چراغ زنون و ال ای دی رشته ای دارند و همچنین مه شکن که دیگر جز ابزار آلات ضروری یک آفرود سوار هست در زیر این خودرو تعبیه شده

نمای پشت از تویوتا لندکروزر
نمای پشت از لکسوس ال ایکس 570
نمای کناری از تویوتا لندکروزر
نمای کناری از لکسوس ال ایکس 570

آفرودهای واقعی

امکانات آفرودی که شما در این دو خودرو در اختیار دارید بی نظیر است و البته در لکسوس علاوه بر امکاناتی که در تویوتا دارید میتوانید ارتفاع خودرو خود را بصورت دلخواه تنظیم کنید که این برای لکسوس یک برگ برنده است ولی در هر صورت امکانات آفرود و همچنین نحوه عملکرد هر دوی این خودرها در جاده های ناهموار بی نظیر است به عنوان مثال شما کنترلی 5 حالته به نام Crawl در اختیار خواهید داشت که وقتی آن را روشن میکنید دیگر نیازی به کنترل سرعت و شتاب خودرو ندارید کافیست فرمان رو دو دستی بچسبید و تمام تمرکزتان را بر این بگذارید که چطور یک مسیر سنگلاخی را بپیمایید در حالت خزنده یا Crawl سرعت و شتاب خودرو توسط سنسورهایی که وجود دارد کنترل میشود و به شما این اجازه را میدهد که بدون اینکه گشتاور اضافی تولید و باعث شوید که بیشتر در گل یا شنزار فرو بروید صرفا خودرو را کنترل کنید و این وظیفه را بر عهده ی سنسورها بگذارید یا شما میتوانید نوع سطحی که زیر چرخ خودرو قرار دارد را انتخاب بکنید مثل سنگ ، شنزار و یا لغزنده خودرو بصورت خودکار نهایت ثبات و چسبندگی را برای شما فراهم میاورد از حیث اینکه هر دوی این خودرها آفرود های واقعی هستند شکی نیست ولی همانطور که گفتم تنظیم ارتفاع دستی یک حس خوب و تجربه ای جذاب است که فقط در لکسوس میتوانید تجربه کنید.

چراغ جلو تویوتا لندکروزر
چراغ جلو ال ایکس 570

مکانیک


هر دوی این خودر های موتور 8 سیلندر با آرایش V دارند ولی لکسوس در 5600 دور 383 و تویوتا 381 اسب بخار تولید میکنند همچنین گشتاور تویوتا در 3600 دور 543 و برای لکسوس 546 نیوتون بر متر است فرق چندانی وجود ندارد و هر دو نیز دارای 5.7 لیتر حجم سیلندر هستند که با این اطلاعات نیروی بسیار زیادی برای آفرودینگ در اختیار دارید همچنین با توجه به امکانات این دو خودرجهت انتقال و مدیریت این نیرو به چرخ ها به نظر نمیرسد به مشکل خاصی در جاده های نا هموار برخورد کنید با اینکه لندکروزر مقداری در بحث آفرود بهتر عمل کرده ولی نمیتوانیم از امکانات خوب ، گشتاور بیشتر و اسب بخار تولیدی بیشتر لکسوس به همین راحتی بگذریم.


امکانات


همانطور که در بالا اشاره کردم انتظاری که از امکانات و آپشن این دو خودرو داریم با توجه به قیمت نجومی آنها بالاست هر دوی این خودرو ها دارای مموری ، گرم کن و سرد کن صندلی ،سیستم تهویه هوا جداگانه برای مسافرین عقب ، کروز کنترل ، سنسور باران ، دوربین های متعدد و سنسور های بی شمار جهت کمک کردن به دید راننده ، مانیتور و مسیر یاب تاچ اسکرین با نرم افزارهایی که قابلیت اتصال به تلفن همراه شما جهت استریم کردن موزیک برقراری تماس و ... دارند البته در لکسوس شما میتوانید با سیری آیفون خود با رابط کاربری و برنامه های نصب شده در سیستم ناوبری خودرو ارتباط برقرار کنید ، پخش کننده دیویدی و ورودی خروجی های یو اس بی و سیستم های صوتی که دیگر جز امکانات پیش پا افتاده برای یک همچین پکیجی هست.

دو تفاوت بزرگ در امکانات این دو خودرو وجود دارد اولی در سایز چرخهای آنهاست که لکسوس از 20 و لند کروزر 18 اینچ چرخ مجهز به رینگ آلومیومی بهره میبرند و دیگری در نحوه جمع کردن صندلی ردیف عقب یعنی ردیف سوم جهت ایجاد فضای بیشتر برای وسایل شماست در لکسوس شما پنلی در اختیار دارید که بدون دخالت دست و فشار دادن چند دکمه میتوانید صندلی های ردیف آخر را کاملا جمع کنید ولی در لندکروزر این فرآیند کاملا دستی و مکانیکی است.

صندلی های راحت و چرم تویوتا لندکروزر
صندلی های راحت و چرم لکسوس ال ایکس 570
چرخهای 18 اینچ با رینگ آلومینیومی تویوتا لندکروزر
چرخ 20 اینچ با رینگ آلومینیومی لکسوس ال ایکس 570


امنیت


با این که بر روی لند کروزر در این اواخر تست خاصی از طرف مراجع رسمی صورت نگرفته ولی بخاطر سابقه و همچنین امکانات عالی امنیتی از قبیل 10 ایر بگ ، ایربگ زانو ، ای بی اس تیون شده برای مسیر های آفرود و غیر آفرود دوربین ها و سنسور های متعدد و سنسور تشخیص برخورد و ... همچنان در لیست خودروهای ایمن برای خود جایی دست پا کرده از آنور فروش ضعیف لکسوس در این سالهای اخیر منجر به این شده است که مرجع خاصی بر روی مدلهای لکسوس تست های تصادف و شدت ضربه را انجام ندهد و این خود جای نگرانی است ولی با این حال لکسوس نیز دارای 10 ایر بگ و همچنین سنسور و دوربین های متعدد جهت کنترل و پارک ، ضربه گیر سر و ... است به همین جهت هر دوی این خودرها دارای ایمنی کاملا پذیرفته شده و بروز هستند و جای نگرانی و شک باقی نمیگذارند.


نتیجه


از آنجا که این دو خودرو شباهت زیادی بهم دارند و مزایا و معایبشان تقریبا بهم میچربید تصمیم نداریم برای این مقایسه برنده ای انتخاب کنیم ولی در یک جمله تویوتا تجربه آفرود بهتری را بشما پیشنهاد میدهد و لکسوس آپشن بیشتر و همچنین تجربه آفرود قابل قبول در این مواقع سعی میکنیم انتخاب و سبک و سنگین کردن را به عهده ی خودتان بگذاریم ولی در هر حال اگر بخواهیم وارد جزییات بشویم لند کروزر پایداری بهتری در آفرود ، مصرف سوخت کمتر و همچنین قیمت کمتری دارد و ال ایکس 570 امکانات بیشتر و همگام با تکنولوژی های روز دنیا ، آفرود قابل قبول ، زیبایی و عدم پیچیدگی پنل و رابط کاربری و همچنین کنترل های بهتر عناصر داخل خودرو را برای شما به ارمغان میاورد.

آگهی های مرتبط

(تومان)450,000,000

تویوتا استیشن فرماندهی 2F موتور تازه تعمیر بدون بخار و نشت روغن دارای دزدگیر سیستم صوتی مناسب هدلایت حرفه ای آهن کشی و گارد ویژه رینگ و لاستیک آفرودی دوگانه lpg جلوبندی سرویس کامل ، لوک ها فعال تمام روغن ها و فیلترها ماه پیش تعویض چند وقت اخیر هفته ای یک بار بخاطر نخوابیدن باطری روشن می‌شود و در پارکینگ مسقف نگهداری. میشود . سند غیرفابریک – بدون مشکل قانونی بخاطر رنگ خاص فقط بصورت وکالت بدون محدودیت زمانی واگذار میگردد 

1403/2/4کرمانشاه
(تومان)450,000,000

تویوتا استیشن فرماندهی 2F موتور تازه تعمیر بدون بخار و نشت روغن دارای دزدگیر سیستم صوتی مناسب هدلایت حرفه ای آهن کشی و گارد ویژه رینگ و لاستیک آفرودی دوگانه lpg جلوبندی سرویس کامل ، لوک ها فعال تمام روغن ها و فیلترها ماه پیش تعویض چند وقت اخیر هفته ای یک بار بخاطر نخوابیدن باطری روشن می‌شود و در پارکینگ مسقف نگهداری. میشود . سند غیرفابریک – بدون مشکل قانونی بخاطر رنگ خاص فقط بصورت وکالت بدون محدودیت زمانی واگذار میگردد 

1403/2/4کرمانشاه
توافقی

فروش تویوتا لنکروز ۲۰۲۲ صفر خشک بدون پلاک تحویل تهران قیمت فقط 9 میلیارد 

1401/9/5تهران
(تومان)7,000,000,000

لندکروز ۲۰۱۷ صفر فول آپشن ماشین در گمرک‌ و تحویل ۹۰ روزه علاوه بر قرارداد ضمانتنامه بانکی معتبر و قابل استعلام با محاسبه ضرر و زیان‌ تسلیم خریدار می گردد . 

1400/6/30تهران
(تومان)7,000,000,000

لندکروز ۲۰۱۷ فول آپشن صفر خودرو تو گمرکه ، تحویل ۹۰ روزه قرارداد و ضمانتنامه بانکی معتبر تسلیم خریدار می گردد 

1400/6/30تهران
(تومان)1,500,000,000

دولکه رنگ جزی در گلگیر 

1399/12/11البرز

پستهای مرتبط

اولین نکته‌ای که به نظر می‌رسد، و شاید در دید برخی تنها نکته‌ی حائز اهمیت، راحتی سفر است. وقتی تمامی ارتباط تایرها و جاده با یک جسم چند تنی که با سرعت زیادی در حرکت‌است سیستم تعلیق است، بدیهی‌ست این سیستم و طراحی آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. آیا راحتی سفر تنها وظیفه‌ی سیستم تعلیق است؟

نظرات