اُتکس

نظرات (0)

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۵/۳۱

رنو اول شد و بالاخره شاخ هیوندای را شکست!!

رنو اول شد و بالاخره شاخ هیوندای را شکست!!

کیفیت، کیفیت و در آخر هم باز هم کیفیت مگر میشود یک کمپانی در طول دوران فعالیتش فقط چنین کارنامه‎ای را از خود بجای بگذارد.رنو از آن دست از کمپانی هاست که توانسته و حداقل این را در طول مدت فعالیتش در ایران به ما ثابت کرده.از آن زمانی که رنو 4، 5، تندر 90 و مگان در ایران مونتاژ میشدند و بعضا میشوند تا به الانی که ابرغول‎های تکنولوژی و طراحی چون رنو تالیسمان، کولیوس نیز وارد میدان رقابت شده اند.این خبر که رنو 22.5 درصد سهم بازار را از آن خود کرده است و شاخ هیوندای را بعد از مدتها سلطه شکسته است به اندازه کافی عجیب است ولی از آن طرف نویدبخش رشد صنعت خودروسازی است که در نهایت تمام این رقابت‎ها به نفع مردم تمام خواهد شد.

به گزارش اُتکس به نقل از سرویس بازار ایسنا:

طی چهار ماه نخست سال جاری درمجموع ۲۶ هزار و ۵۹۳ دستگاه انواع خودرو سواری (شامل خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور) وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد ۴۴درصدی را نشان می‌دهد. در این میان رنو رتبه نخست بازار خودروهای وارداتی به کشور را از آن خود کرده و توانسته به سلطه طولانی مدت هیوندای بر این بخش از بازار خاتمه دهد.

خوب؟ و این یعنی چند درصد رشد و چند درصد سهم بازار رنو؟

بر اساس این گزارش:

در چهارماهه نخست سال جاری تعداد واردات محصولات رنو نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نزدیک به ۱۲۰درصدی را نشان می‌دهد و به این ترتیب رنو توانسته با کسب سهم بازار ۲۲.۵ درصدی، رتبه نخست بازار خودروهای وارداتی کشور را از آن خود کند. کپچر، داستر، سیمبل، تلیسمان و کولئوس به ترتیب بیشترین شمار واردات در محصولات رنو را به خود اختصاص داده‌اند.



تحلیل اُتکس

با وجود حجمه‎ ی واردات چند ساله اخیر خودروهای رنو در ایران و فعالیتهای حوزه های بازاریابی و خدمات پس از فروش این شرکت، باید انتظار شنیدن چنین خبرهایی را داشته باشیم، ولی با کمی تعمق در این ماجرا میتوانیم به ژرفای عملکرد رنو برای رشد مناسب، طبیعی و بدون باندبازی در بازار رقابتی و خطرناک خودروهای وارداتی پی ببریم و به عبارتی دیگر باید برای رنو احترامی از جنس جدیت، مردانگی و صداقت قائل باشیم.رنو در چند سال اخیر چه به بازار داخلی و چه به بازار خارجی درس نبوغ و رضایتمندی مشتری داده است.اما مشکل اینجاست که هنوز رنو خدمات پس از فروش مساعدی نسبت به رقبای بزرگی چون هیوندای و کیا ندارد و بازار چالشی خودروهای این کمپانی بعضی وقتها دست و دل خریداران را برای خریدی امن میلرزاند.در هر حال با تمام این تفاسیر و آمارهای کنونی، نوید آن میرود که در چند سال آینده رنو به یکی از سه بازیگر اصلی بازار خودروهای خارجی تبدیل شود.

نظرات

نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش