جزییات ورود دوباره محصولات سیتروئن به ایران

3131
0
دسته بندی :  اخبار
جزییات ورود دوباره محصولات سیتروئن به ایران

ژان-کریستف کمار، قائم‌مقام منطقه‌ی خاورمیانه و آفریقا و عضو هیأت‌مدیره‌ی گروه خودروسازی PSA و جمعی از مدیران ارشد سیتروئن با حضور در ایران با مدیرعامل و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا نشستی برگزار کردند و در خصوص ادامه‌ی همکاری‌ها به بحث و مذاکره پرداختند.

با حضور مدیران ارشد شرکت سیتروئن در ایران و انجام مذاکرات نهایی، تابلوی سردر شرکت «سایپا کاشان» به «سایپا سیتروئن» تبدیل شد و این شرکت فرانسوی فعالیتش را مجددا پس از ۳۹ سال به صورت رسمی در ایران آغاز کرد.

علاوه بر این تمام قراردادهای مورد نیاز ِ مشارکت انتفاعی [جوینت‌ ونچر] بین دو شریک ایرانی و فرانسوی به امضاء رسید و اعضای هیأت‌مدیره‌ی شرکت سایپا-سیتروئن مشخص و معرفی شدند. قرارداد جوینت‌ونچر در دوران پسابرجام منعقد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به انعقاد قرارداد بین شرکت سیتروئن فرانسه با شرکت خودروسازی سایپا گفت: شرکت سیتروئن در حال حاضر شرکت سایپا-سیتروئن شده و دیگر شرکت سیتروئن نیست. تا پایان سال جاری نیز از نخستین محصول این شرکت رونمایی خواهد شد.

وی افزود: سهم سایپا در این قرارداد ۵۰ درصد و سهم سیتروئن نیز ۵۰ درصد و برابر است.




غول خودروسازی فرانسوی، PSA، اعلام کرده که با بازگشت ایران فروش جهانی این شرکت در نیمه‌ی نخست سال با اندکی رشد همراه بوده و این امر موجب شده است تا مشکلاتی که در رابطه با کاهش ۵۰ درصدی حجم صادرات به چین بوجود آمده بود تا حدی جبران گردد.

بین ماه‌های ژانویه و ژوئن، میزان فروش PSA در چین با ۴۸/۶ درصد سقوط همراه بود و به ۱۵۲,۳۸۰ دستگاه رسید، در حالی که در بازار عمده‌ی آن یعنی اروپا نیز حجم معاملات ۱/۹ درصد کاهش داشت و ۱,۰۳ میلیون دستگاه را در بر ‌گرفت، که عمدتا ناشی از عملکرد ضعیف برند لوکس این شرکت (دی‌اس اتومبیلز) بود.

اما نگرانی‌های این شرکت در خصوص چین با عملکردش در منطقه‌ی خاورمیانه و آفریقا جبران شد، جایی که فروش آن به بیش از سه برابر و به ۲۷۷,۹۳۱ دستگاه رسید، که از این تعداد ۲۰۷,۹۰۰ دستگاه آن در ایران و تحت مجوز پژو تولید شدند. این سه برابری تولید به شکل بسزایی محصول رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و مشارکت با تولید‌کننده‌ی ایرانی بوده است.

علیرغم اینها و به طور کلی این خودروساز، که در تلاش است تا برندهای اروپایی ِ جنرال موتورز یعنی Opel و Vauxhall را خریداری کند، در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۷ فروشی برابر ۱,۵۸ میلیون دستگاه داشته و رشد فروش جهانی آن برابر ۲,۳ درصد بوده است.

اگر برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در خصوص در اختیار گرفتن بیزنس اروپایی جنرال موتورز در اروپا محقق شود، PSA می‌تواند موقعیت خود به عنوان دومین تولیدکننده‌ی عمده‌ی خودرو در اروپا پس از گروه آلمانی فولکس‌واگن را احیاء کند.

آگهی های مرتبط

(تومان)270,000,000

شاسی جلو سمت راننده تعمیر شده-کاپوت رنگ-درب عقب سمت شاگرد رنگ-درب جلو سمت شاگرد یه کف دست رنگ-خط و خش دارد-گوی ها سالم-موتوری سالم بدون عیب و ایراد و روغن ریزی-لاستیک90 در صد-سواری نرم و راحت به شرط 

1402/6/12اصفهان
نیسان ماکسیما (وارداتی)

زانتیا ۸۸فنی درحد کابین بدون صدا سالم گوی سالم بیمه ومعاینه ۱سال مانیتور ۱۱اینچ چراغا هدلایت دور رنگ شاسیا ضربه خورده جزیی معاوضه با ماکسیما مدل پایین 

1402/6/6اصفهان
(تومان)110,000,000

رانتيا ٨١ سوپرلوكس-نياز به تعويض سرسيلندر رينگ اسپرت فرانسوي اصل 

1402/5/12تهران
نیسان پاترول دو در
نیسان پاترول چهار در

موتور و گیربوکس در سلامت ، سیستم تنظیم ارتفاع و تعلیق در سلامت و فعال ، اتاق کیپ ، رینگ و لاستیک ۲۰۵ اسپرت ۹۰٪ جعبه و موتور بی رنگ ، شاسی سالم ، کولر روشن یخ یخ جلوبندی در سلامت لطفا فقط مواردی که معاوضه سویچ به سویچ دارن تماس بگیرند ممنون 

1402/4/2کرمانشاه
(تومان)260,000,000

باسلام این ماشین عقب جلوپلمب دارای چهارعددباندخربزه ای کنووداصل به همراه ضبط پایونرچهارخروجی اصلی درحدنو سه ماه میشه ۶تومان خریدم واسش .که تقدیم میکنم .بیمه داردلاستیک خارجی درحدنوداخلش بسیارتمیزوبدونه شکستگی یاعیبی .فقط یه خورده خرج داره که اونم کم کردم ازقیمتش بازهم باخریدارتخفیف هم داره بخاطرخریدخونه عجله برای فروش .ممنون ازاین برنامه خوبتون .یاحق 

1402/3/23تهران
(تومان)260,000,000

باسلام .ماشین چهارعددباندخربزه ای کنووداصل باضبط پایونرچهارخروجی اصلی داره داخل ماشین بسیارتمیزوچهارلاستیک خارجی درحدنووشیشه جلوتازه سرامیکی ۷رنگ کردم فقط یه خورده خرج داره که اونم کم کردم ازقیمتش ‌وعقب وجلوهم بشرط پلمب ودوررنگ‌ میباشدممنون ازاین برنامه خوب وعالی.یاحق 

1402/3/23تهران

پستهای مرتبط

کنترل پایداری الکترونیکی‌ (ESC) یک ویژگی امنیتی در خودرو است که انحراف خودرو را تشخیص داده و از وقوع آن جلوگیری کرده و یا حتی به بازیابی کنترل خودرو کمک می‌کند. این سیستم در کنار کروز کنترل از مهم‌ترین سیستم‌های ایمنی لازم برای هر خودوریی به شمار می‌رود که در صورت فعال بودن می‌تواند از تصادفات زیادی جلوگیری کند. کنترل خودرو به دلایل مختلفی ممکن است از دست راننده خارج شود که البته متداول‌ترین آن سر خوردن در جاده‌های لغزنده است، در این حالت ESC فعال شده و از انحراف بیشتر خودرو جلوگیری می کند. در این گزارش از اتکس سعی می‌کنیم به برخی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که شاید برای هر یک از علاقمندان به خودرو مطرح شده باشد، پاسخ خواهیم داد. در ادامه با ما همراه باشید.

کلمات کلیدی

نظرات