دوئل: بالاخره راو4 یا سانتافه؟

دسته بندی :  دوئل
دوئل: بالاخره راو4 یا سانتافه؟

این روزها کراس اوورهای کوچک شاسی بلند به فروش بالایی داشته و به واسطه ویژگی های متنوعی از قبیل ارتفاع قرارگیری صندلی ها، قابلیت عملکرد در هر نوع آب و هوا و فضای بار بیشتر، بازار سدان های اندازه متوسط و همچنین شاسی بلندهای بزرگ را تصاحب کرده اند. یکی از پرفروشترین خودروها در این کلاس تویوتا راو4 (Toyota RAV4) می باشد و هیوندای سانتافه اسپورت (Hyundai Santa Fe Sport) نیز به عنوان یک تازه وارد باکیفیت وارد میدان رقابت در این کلاس شده است.

آخرین مدل راو4، یک شاسی بلند کراس اوور جمع و جور با سیستم چهار چرخ متحرک است که از لحاظ ابعاد در کنار رقبای اصلی خود یعنی هوندا CR-V و فورد اسکیپ (Escape) قرار می گیرد. سانتافه اسپورت نیز از لحاظ ابعادی بین هیوندای توسان و هیوندای سانتافه بزرگ با صندلی های سه ردیفه قرار میگیرد. هر دو خودرو قلب بازار خودروهای شاسی بلند کوچک را نشانه رفته اند.

راو4 بر روی طول عمر، شناخته شده تر بودن و ارائه یک نسخه هیبرید جدید در سال گذاشته، به علاوه اعتبار تویوتا که مدیون کیفیت خود است، حساب باز کرده است.. هرچند، سانتافه اسپورت در رتبه بندی ها امتیاز بیشتری کسب می کند. بنابراین بهتر است خریداران بر اساس نیازها و ترجیح های خود، ارزیابی کنند که کدام خودرو بیشتر برای آن ها مناسب تر است.


طراحی خارجی


تویوتا راو4 دارای لبه های کندتر بوده و زوایای تند و تیزتری دارد. در حالی که خطوط هیوندای ملایم تر و سیال تری است. تویوتا دارای ظاهری محافظه کارانه است که در کنار سایر کراس اوورهای مقرون به صرفه قرار می گیرد. روی هم رفته، این خودرو فاقد ظاهری الهام بخش بوده و آن را می توان به واسطه اصلاحاتی جزئی و اضافه شدن سطوح نرم تر در داخل، صرفا به عنوان مدلی اصلاح شده از مدل 2016 در نظر گرفت.





هیوندای سانتافه اسپورت ظاهری جذاب دارد که در مقایسه با مدلی که در سال 2013 جایگزین آن شد، مدرن تر و پخته تر به نظر می رسد. لبه های تیز و برجستگی ها به طور جالبی به دور بدنه براق و صاف خودرو پیچیده شده است و قسمت جلویی جدید آن، ظاهر شش ضلعی جذابی به خودرو بخشیده است. در قسمت داخلی نیز پنل کنترل سپر-شکل احاطه شده توسط منحنی های سیال و مقداری خطوط نزولی، انتظارات را برآورده کرده است.



طراحی داخلی


در نمای داخل، صندلی های مدل پایه راو4، به اندازه تکیه گاه های جانبی محکمی که صندلی های نسخه XLE وجود دارد، سرنشین را در بر نمیگیرد. فضای نشستن در راو4 تقریبا در حدود هوندا CR-V بوده و بزرگتر از فورد اسکیپ است. اما صندلی های ردیف عقب ممکن است انتظارات بزرگسالان را برآورده نکند. به علاوه مکانیزم تاشوندگی آن نیز به خوبی هوندا نیست. فضای بار بسیار بزرگ و عمیق می باشد.

صندلی های جلو در سانتافه اسپورت بهتر از صندلی های پیشین هیوندای می باشد. در بعضی مدل ها، صندلی های ردیف دوم که توزیع فضای آن ها به صورت 40/20/40 درصد است، حدودا به اندازه 13 سانتیمتر می توانند به جلو و عقب جا به جا رفته و یا تاشو شوند. همچنین مقداری فضای ذخیره زیر طبقه بار وجود دارد.

هر دو خودرو دارای صندلی های عقب جادار می باشند هرچند به اندازه سدان های اندازه متوسط راحت نیستند. همچنین صندلی های ردیف سوم نیز در هر دو وجود دارد اما نباید انتظار داشته باشید که راحتی زیادی در اختیارتان قرار دهد.




پیشرانه


راو4 عملکرد خوبی با موتور پایه 2/5 لیتری 6 سیلندری 176 اسب بخاری خود دارد. نسخه هیبرید جدید نیز توان خالصی معادل 190 اسب بخار را با مصرف سوخت 7/12 لیتر در 100 کیلومتر در اختیار قرار داده و حسی واکنش پذیر را منتقل می کند. امکان انتخاب حالت چهار چرخ متحرک وجود داشته و حتی قفل چهار چرخ متحرک برای مسیرهای برفی یا گل آلود پیش بینی شده است.

هیوندای یک پیشرانه معمولی چهار سیلندر 190 اسب بخاری و یک پیشرانه توربوشارژر دار 2 لیتری 264 اسب بخاری با چهار ورودی هوا برای سانتافه اسپورت ارائه کرده است. سیستم توربو شتاب قابل توجهی را در بزرگراه ها در اختیار قرار داده و تنها حدودا نیم لیتر به مصرف سوخت آن در 100 کیلومتر اضافه می کند. هر دو پیشرانه با یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته جفت شده و دو سیستم چرخ های جلو متحرک و چهار چرخ متحرک در دسترس می باشد.



سواری


هیچ یک از این دو خودرو به اندازه مزدا CX-5 اسپورت نیست و الویت سواری در هر دو آن ها بر روی پایداری بوده است. راو4 قابل پیش بینی و واکنش پذیر است آنچنان اسپورت نبوده و ممکن است در شتاب گیری قدری کم بیاورد. سیستم تعلیق در مدل SE قدری سفت تر بوده و پایداری آن، احساس یک سدان چالاک را منتقل می کند. لاستیک های 17 اینچی در مدل های LE و XLE سواری بهتری نسبت به لاستیک های بزرگتر در اختیار قرار می دهند.

سانتافه اسپورت سواری ملایم تری داشته و تقلای کمی نیاز دارد. پیشرانه آن به خوبی صداگیری شده است، هر چند گاهی اوقات، هنگامی که تعویض دنده نیاز است، جعبه دنده به موقع واکنش نشان نمی دهد. شاید بتوان گفت که کیفیت سواری سانتافه اسپورت بهترین مزیت آن باشد. سواری این خودرو تقریبا همیشه آرام و بی سروصدا می باشد.





ایمنی


تویوتا راو4 از لحاظ ایمنی بسیار مجهز است. این خودرو از NHTSA پنج ستاره دریافت کرده است. به علاوه اینکه امتیاز ایمنی عالی پیک پلاس (+Pick) را از IIHS دریافت نموده است. هرچند مدل های پیشین سانتافه تنها امتیاز کمی در تست جلو IIHS دریافت کرده بودند، اما سانتافه جدید 2017 از لحاظ ایمنی کاملا با راو4 تطابق دارد؛ با همان 5 ستاره از NHTSA و اخذ رتبه خوب در تمام تست های IIHS. هر خودرو عنوان ایمنی پیک پلاس را یدک می کشند. دید رانندگی در هیچ یک از این دو خودرو ایده آل نیست و تفاوت بسیار اندکی از لحاظ ایمنی بین دو این خودرو وجود دارد. اما نقطه قوت راو،4 مجهز بودن آن به ترمز اضطراری اتوماتیک استاندارد، کروز کنترل تطبیقی و اعلان خطر خروج از مسیر می باشد.


سخن آخر


رقابت بین راو4 و سانتافه بسیار تنگاتنگ است. سانتافه در ظاهر و عملکرد و امکانات در دسترس، بهتر از راو4 بوده و از لحاظ راحتی، ایمنی و مصرف سوخت، مشابه با راو4 است.

راو4 اعتبار بی همتا تویوتا را یدک می کشد و نسخه هیبرید آن بهترین مصرف سوخت را در بین تمامی نسخه های هر دو خودرو دارا می باشد. هیوندای نیز با گارانتی 10 ساله برای پیشرانه وارد میدان رقابت شده است. هر دو خودرو می تواند بهترین گزینه باشد، بنابراین توصیه ما این است که خریداران قبل از تصمیم گیری، با هر دو رانندگی کنند.


تویوتا راو4 2017

.vs
هیوندای سانتافه اسپورت 2017


2/5 لیتری، 176 اسب بخار

پیشرانه
2/4 لیتری، 190 اسب بخار

2 لیتری توربوشارژردار، 240 اسب بخار
+Pick
ایمنی
+Pick
24/190 هزار دلار
شروع قیمت
25/350 هزار دلار



منبع: thecarconnection

آگهی های مرتبط

(تومان)2,050,000,000

سانتافه هیوندا لو آپشن 2015 بدون رنگ 051-38526009 

1402/9/21خراسان رضوی
(تومان)3,650,000,000

سند دست اول خریدار واقعی تماس بگیرد. آگهی شخصی وارداتی - سفارش اروپا - فول اآپشن - ۵گرم ٢ سرد - - در حد صفر به شرط کارشناسی ، اتوپارک ، اینفینیتی با ساب جلو و عقب ، صندوق برقی ، دودف ، سقف پاناروما ،تهویه دوآل دیجیتال ، ترمزپارک برقی و اتوهلد ، دیلایت و اتولایت ، مانیتور بزرگ فابریک ، کیلس استارتر ، صندلی برقی با مموری ، ESP ، کول باکس ، سنسور باران ، اکتیو کروزکنترل ، ١١ ایربگ ، ایربگ زانو ، گرمکن فرمان، شیشه ها فتوکرویک فابریک ، رینگ ١٩ کروم 

1402/3/18تهران
(تومان)1,490,000,000

سانتافه ۲۰۱۵ سقف شیشه ایی ، صندوق برقی، ساب ، سرد کن و گرم کن و... 

1401/8/3تهران
(تومان)1,490,000,000

سانتافه ۲۰۱۵ یه سری اپشن ها اضافه شده از جمله صندوق برقی، ساب، سرد کن و گرم کن و... 

1401/8/2تهران
(تومان)1,490,000,000

سانتافه ۲۰۱۵ یه سری اپشن ها به صورت دستی اضافه شده از جمله، ساب، سرد کن و گرم کن، درب صندوق برقی و ... 

1401/8/2تهران
(تومان)910,000,000

Santafe 2016 لطفاً اول متن آگهی رو به دقت مطالعه کنید پلاکـ منطقه آزاد اروند (ملی نمی شود) فول کامل 55 هزار کارکرد بدنه بدون نقطه قیمت با احترام 910 با عرض معذرت معاوضه ندارد 0936-844-1363 اخوان (اگر خط اشغال بود دوباره تماس بگیرید) 

1401/1/13خوزستان

پستهای مرتبط

نظرات