نظرات (68)
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۳/۱۹
امروز مثل اینکه نوبت ژاپنی هاست دو برند دو تاریخ بهم گره خورده دو خودروی آفرود .وقتی وارد دنیای دو دیف ها آفرود ها و اس یو وی های سنگینی چون لکسوس و تویوتا میشویم باید مراقب حرف زدنمان باشیم چرا؟؟ چون ماشین های آفرود مثل مردهای سخت کوش و کاری هستند هم در بیرون برای تهیه مایحتاج زندگی کلی سر و کله میزنند و از آنطرف هم باید در خانه نیازعاطفی خانواده را رفع کنند حکایت خودروهای آفرود مخصوصا تویوتا همین است چون باید از لحاظ عملکرد منحصر به فرد باشند و در عین حال وقتی کسی داخلشان نشست و در یکی از جاده های سنگلاخی گلی یا خاکی شروع به رانندگی کرد نباید حس کند آن بیرون خبر خاصی هست به همین دلیل وقتی با خودرهای آفرود طرفیم احترام به آنها را نباید فراموش کنیم.واقعیت این است که هر دوی این خودروها خیلی خیلی برای ما گران تمام میشوند لکسوس 83 هزار دلار و تویوتا 80 هزار دلار یعنی اگر با این وضع دلار و گمرک و غیره بخواهیم حساب کنیم هر دوی این دو خودرهای چیزی بالغ بر +600 میلیون تومان برای شما آب خواهند خورد که در این قیمت شما مثلا میتوانید یک گالاردو زرد خوشگل یا یک بنز ای 250 خوشگل قهوه ای یا مثلا یه پورشه کاین 2011 دست دوم بخرید دیگه انتخاب با شماست میخواهید یک ماشین همه کاره آفرود با تمام امکانات بروز دنیا بخرید یا ماشین های لوکس اسپورت و شهری.در زیر بصورت جدول و خلاصه وار دو خودرو را باهم مقایسه میکنیم:
مقایسه | تویوتا لندکروزر 2015 | لکسوس ال ایکس 570 2015 |
---|---|---|
مصرف سوخت ( لیتر بر 100 کیلومتر) | 21.7 شهر/ 15.7 اتوبان | 23.5 شهر/ 16.6 اتوبان |
نوع موتور | 5.7 لیتر وی 8 | 5.7 لیتر وی 8 |
قدرت موتور ( RPM @ HP) | 381 @ 5600 | 383 @ 5600 |
گشتاور (RPM @ Nm) | 543 @ 3600 | 546 @ 3600 |
نوع خودرو | شاسی بلند (SUV) | شاسی بلند (SUV) |
قیمت | 80 هزار دلار | 83 هزار دلار |
چیزی که همیشه از یک خودروی اس یو وی سنگین انتظار داریم فضای داخلی زیبا ، راحت و همچنین پر از امکانات است که خداروشکر تا خرخره جفت این خودرها برایتان سنگ تمام گذاشته اند انواع و اقسام آپشن ها برای راحتی بیشتر برای شما تعبیه شده گرم کن و سرد کن صندلی ، تهویه مناسب و جداگانه برای مسافرین عقب و جلو با کنترل های اختصاصی ، ال سی دی مخصوص مسافرین عقب البته برای لکسوس ال ایکس 570 برای مسافرین عقب ال سی دی مخصوص پشت صندلی جلو ولی و برای تویوتا یک ال سی دی در سقف تعبیه شده ، انواع سوکت های یو اس بی و اوتلتها جهت شارژ وسایل الکترونیکی ، سیستم صوتی با 14 بلندگو در اطراف اتاق خودرو ، استریم موزیک توسط بلوتوث ، تماس تلفنی هندزفری ، سرد کننده برای نگهداری مواد خوراکی که نیاز به سرما دارند و ... . طراحی داخلی لکسوس زیباست ، پنل جلو فلت ساده زیبا و در عین حال کاملا قابل دسترس است ، دکمه ها بصورت منظم و مرتب در کنار هم چیده شده و خبری از پیچیدگی نیست یکی از نکات مثبت پنل جلوی لکسوس نسبت به تویوتا این است که دکمه های کنترل صفحه نمایش سیستم ناوبری در زیر آن منظم و مرتب تعبیه شده و این خودش پیچیدگی را کمتر میکند در مقابل تویوتا پنلی پر پیچ و تاب زشتی دارد و دکمه ها از سایز کوچکتری برخوردارند.در هر حال هر دو دارای پنل و سیستم ناوبری پر از آپشن های مختلف هستند وبه شما در کنترل وضعیت داخل خودرو و پیدا کردن مسیرتان کمک میکنند البته باید عرض کنم که زشت یا زیبا دیدن هر شی ای مساله ای کاملا شخصیست و اساسا زیبایی امتیازی خاصی برای مقایسه ندارد.صندلی های هر دو پر از امکانات روز دنیاست مموری صندلی گرمکن و سرد کن به همین دلیل من در این مورد زیاد توضیح نمیدهم چون واقعا هر دوی این خودرها در راحتی برای نشستن برای شما کم نگذاشتند.در تئوری این دو خودرو دارای 8 صندلی هستند ولی خوب سه صندلی آخر عملا جای راحتی برای نشستن نیست و کمی زانوهای شما زیادی خم میشود در هر صورت به 8 نفر میتوانید قول یه سفر خوب را بدهید.
ابعاد داخلی و خارجی کاملا باهم برابرند به غیر از طول لکسوس که 7-8 سانتی بلندتر از لندکروزر است.طراحی خارجی تویوتا ابهت خاصی دارد بخاطر دارم مدل قبلی آن را در یک کوچه هشت متری در هر حالی که به سمت من حرکت میکرد دیدم ابهت این هیولا واقعا منو ترساند با آن قیافه مردانه و خشن و البته لکسوس به مانند جوان هایی میمانند که تازه پشت لبشان سبز شده یعنی سعی میکنند مردانگی خودشان را به رختان بکشند ولی نمیتوانند چراغهای ناپخته و البته سمبلیک لکسوس حس یه آفرود وحشتناک را به شما نمیدهد البته اینطور حس گرفتن نسبت به ظاهر یک خودرو کاملا سلیقه ای است ولی لند کروزر سالهاست که این تیپ و قیافه را حفظ کرده و این نشان میدهد بازار خود را خوب میشناسد.هر دو چراغ زنون و ال ای دی رشته ای دارند و همچنین مه شکن که دیگر جز ابزار آلات ضروری یک آفرود سوار هست در زیر این خودرو تعبیه شده
امکانات آفرودی که شما در این دو خودرو در اختیار دارید بی نظیر است و البته در لکسوس علاوه بر امکاناتی که در تویوتا دارید میتوانید ارتفاع خودرو خود را بصورت دلخواه تنظیم کنید که این برای لکسوس یک برگ برنده است ولی در هر صورت امکانات آفرود و همچنین نحوه عملکرد هر دوی این خودرها در جاده های ناهموار بی نظیر است به عنوان مثال شما کنترلی 5 حالته به نام Crawl در اختیار خواهید داشت که وقتی آن را روشن میکنید دیگر نیازی به کنترل سرعت و شتاب خودرو ندارید کافیست فرمان رو دو دستی بچسبید و تمام تمرکزتان را بر این بگذارید که چطور یک مسیر سنگلاخی را بپیمایید در حالت خزنده یا Crawl سرعت و شتاب خودرو توسط سنسورهایی که وجود دارد کنترل میشود و به شما این اجازه را میدهد که بدون اینکه گشتاور اضافی تولید و باعث شوید که بیشتر در گل یا شنزار فرو بروید صرفا خودرو را کنترل کنید و این وظیفه را بر عهده ی سنسورها بگذارید یا شما میتوانید نوع سطحی که زیر چرخ خودرو قرار دارد را انتخاب بکنید مثل سنگ ، شنزار و یا لغزنده خودرو بصورت خودکار نهایت ثبات و چسبندگی را برای شما فراهم میاورد از حیث اینکه هر دوی این خودرها آفرود های واقعی هستند شکی نیست ولی همانطور که گفتم تنظیم ارتفاع دستی یک حس خوب و تجربه ای جذاب است که فقط در لکسوس میتوانید تجربه کنید.
هر دوی این خودر های موتور 8 سیلندر با آرایش V دارند ولی لکسوس در 5600 دور 383 و تویوتا 381 اسب بخار تولید میکنند همچنین گشتاور تویوتا در 3600 دور 543 و برای لکسوس 546 نیوتون بر متر است فرق چندانی وجود ندارد و هر دو نیز دارای 5.7 لیتر حجم سیلندر هستند که با این اطلاعات نیروی بسیار زیادی برای آفرودینگ در اختیار دارید همچنین با توجه به امکانات این دو خودرجهت انتقال و مدیریت این نیرو به چرخ ها به نظر نمیرسد به مشکل خاصی در جاده های نا هموار برخورد کنید با اینکه لندکروزر مقداری در بحث آفرود بهتر عمل کرده ولی نمیتوانیم از امکانات خوب ، گشتاور بیشتر و اسب بخار تولیدی بیشتر لکسوس به همین راحتی بگذریم.
همانطور که در بالا اشاره کردم انتظاری که از امکانات و آپشن این دو خودرو داریم با توجه به قیمت نجومی آنها بالاست هر دوی این خودرو ها دارای مموری ، گرم کن و سرد کن صندلی ،سیستم تهویه هوا جداگانه برای مسافرین عقب ، کروز کنترل ، سنسور باران ، دوربین های متعدد و سنسور های بی شمار جهت کمک کردن به دید راننده ، مانیتور و مسیر یاب تاچ اسکرین با نرم افزارهایی که قابلیت اتصال به تلفن همراه شما جهت استریم کردن موزیک برقراری تماس و ... دارند البته در لکسوس شما میتوانید با سیری آیفون خود با رابط کاربری و برنامه های نصب شده در سیستم ناوبری خودرو ارتباط برقرار کنید ، پخش کننده دیویدی و ورودی خروجی های یو اس بی و سیستم های صوتی که دیگر جز امکانات پیش پا افتاده برای یک همچین پکیجی هست.
دو تفاوت بزرگ در امکانات این دو خودرو وجود دارد اولی در سایز چرخهای آنهاست که لکسوس از 20 و لند کروزر 18 اینچ چرخ مجهز به رینگ آلومیومی بهره میبرند و دیگری در نحوه جمع کردن صندلی ردیف عقب یعنی ردیف سوم جهت ایجاد فضای بیشتر برای وسایل شماست در لکسوس شما پنلی در اختیار دارید که بدون دخالت دست و فشار دادن چند دکمه میتوانید صندلی های ردیف آخر را کاملا جمع کنید ولی در لندکروزر این فرآیند کاملا دستی و مکانیکی است.
با این که بر روی لند کروزر در این اواخر تست خاصی از طرف مراجع رسمی صورت نگرفته ولی بخاطر سابقه و همچنین امکانات عالی امنیتی از قبیل 10 ایر بگ ، ایربگ زانو ، ای بی اس تیون شده برای مسیر های آفرود و غیر آفرود دوربین ها و سنسور های متعدد و سنسور تشخیص برخورد و ... همچنان در لیست خودروهای ایمن برای خود جایی دست پا کرده از آنور فروش ضعیف لکسوس در این سالهای اخیر منجر به این شده است که مرجع خاصی بر روی مدلهای لکسوس تست های تصادف و شدت ضربه را انجام ندهد و این خود جای نگرانی است ولی با این حال لکسوس نیز دارای 10 ایر بگ و همچنین سنسور و دوربین های متعدد جهت کنترل و پارک ، ضربه گیر سر و ... است به همین جهت هر دوی این خودرها دارای ایمنی کاملا پذیرفته شده و بروز هستند و جای نگرانی و شک باقی نمیگذارند.
از آنجا که این دو خودرو شباهت زیادی بهم دارند و مزایا و معایبشان تقریبا بهم میچربید تصمیم نداریم برای این مقایسه برنده ای انتخاب کنیم ولی در یک جمله تویوتا تجربه آفرود بهتری را بشما پیشنهاد میدهد و لکسوس آپشن بیشتر و همچنین تجربه آفرود قابل قبول در این مواقع سعی میکنیم انتخاب و سبک و سنگین کردن را به عهده ی خودتان بگذاریم ولی در هر حال اگر بخواهیم وارد جزییات بشویم لند کروزر پایداری بهتری در آفرود ، مصرف سوخت کمتر و همچنین قیمت کمتری دارد و ال ایکس 570 امکانات بیشتر و همگام با تکنولوژی های روز دنیا ، آفرود قابل قبول ، زیبایی و عدم پیچیدگی پنل و رابط کاربری و همچنین کنترل های بهتر عناصر داخل خودرو را برای شما به ارمغان میاورد.
امید رحیمی
۱۴۰۰/۹/۱۸
من در حال حاضر یک لامبورگینی دارم و یک بی ام و و یک فراری و یک بنز دارم
حسن
۱۴۰۰/۸/۶
خوش به حال او نا که همیشه مستند و خراب، دنیا رو آب ببره اونها رو خوش میبره خواب
علی
۱۴۰۰/۸/۶
خوش به حال کسی که پول داره و میخره و لذت میبره
وحید
۱۴۰۰/۱/۱۳
لکسوس خیلی عالیه و لندکروز هم باهاش تو اینجا تفاوت خاصی نداره من که کلا یه ماشین بازم و کلا تو آفرودم. با لکسوس رفتیم دلارستاق تقریبا خوب تونست ولی وقتی با لندکروز رفتیم واقعا عالی بود لندکروز تو آفرود خیلی بهتره
علی
۱۳۹۹/۱۲/۹
من خودم هر دو ماشین رو در مدل های مختلف سوار شدم .. هر دو ماشین عالین ولی من به شخصه لندکرو رو بیشتر دوست دارم .. در حال حاضر هم یک ۲۰۱۸ اصل پلاک شده دارم البته ناگفته نماند که من خودم کارم واردات ماشین است و هر دو ماه ماشین عوض میکنم به خاطر شغلم
sasan
۱۳۹۹/۱۱/۲۱
دوستان هر دو یکی هستند فقط لکسوس اپشنالش زیاده. ولی توی جاده یکی هستن ولی لکسوس توی افرود یه سر و گردن کم میاره جلوی لندکروز
سپهر
۱۳۹۹/۱۱/۲
سلام من خودم لکسوس دارم ازش راضیم
فرهاد خطر
۱۳۹۹/۹/۱۱
به نظر من پراید از همه ماشینای دنیا بهتره..
Hemin
۱۳۹۹/۹/۱
تویوتا لندکروز و لکسوس هر دوتاشون سخت جون و عالیه ن و بیشتر سازمانهای بین المللی از تویوتا در مدلهای مختلف استفاده میکنن و در کل تویوتا واقعا ماشین خوبیه در همه مدلهاش
رسول کریمی
۱۳۹۹/۲/۲۷
تمام خودروهای دنیا ۱۰ ساله از رده خارج میشوند فقط فولکس ۱۲ سال و تویوتا و لکسوس ۱۵ سال.در واقع لکسوس همون برند لاکچری تویوتاست که خط تولیدش توی امریکاست و آپشن های بیشتری داره برای کسانی که توان بالاتری دارند.رغیب هم نیستند و از نظر کیفیت و قدرت برابرند
رسول کریمی
۱۳۹۹/۲/۲۷
من هر هر۲ برند رو استفاده کردم.متاسفانه شاسی بلند های تویوتا یکم خشک هستند که در لکسوس این ضعف از بین رفته.باید خدمت دوستان عرض کنم که وقتی از ماشین چیزی نمیدونید نظر ندید و بقیه رو گمراه نکنید.هر ۲ خودرو فوق العاده هستند و تقلیدی در کار نیست.لکسوس همون برند لاکچری تویوتا هست.هرکس پولشو داره لکسوس بخره و اونی که پولش کمتره لندکروز.وقتی هر۲ از یک کمپانی هستند رقابتی با هم ندارند و از نظر کیفیت برابرند اما لکسوس رو آپشنال میسازند برای افراد با توان مالی بالاتر
دانیال
۱۳۹۸/۱۲/۱۸
تو این مدل موتور ماشین ها یکی هست،تفاوت هاش:لکسوس کابین فوق العاده شیک،با کیفیت و زیباتری داره،صدای بیرون و موتور خیلی کمتر وارد اتاق میشه،کیفیت سیستم صوتی بالا تر هست،استفاده از کمک فنر های هیدرولیک باعث شده ضربه های کمتری وارد اتاق بشه.از اون طرف قطعات غیر موتوری لکسوس بسیار گران تر از لندکروزر میباشد.و این که تو ایران لندکروزر موتور
لكسوس يه چيز ديگس
۱۳۹۸/۱۱/۱۰
فقط لكسوس
ممل
۱۳۹۸/۱۰/۱
هردو خوبن و هرکدوم جای خوددارن لندکروزباابهتره ولی لکسوس هم اپشنهاش بیشتره درنتیجه لندکروزبه اصطلاح شاسی بلندترهبه معنای اقعی کلمه نسبت به لکسوس.
میثم ازب
۱۳۹۸/۷/۹
من عاشق تویوتا هستم داییمبه من ارث بده یکی میگیرم
مرتضی
۱۳۹۸/۷/۹
من هر دو تا رو داشتم از لکسوس بیشتر راضیم
مسلم
۱۳۹۸/۷/۹
من لکسوس دارم خیلی ازش راضیم
بردیا
۱۳۹۸/۵/۱۷
به نظر من که تویوتا لند کروز بهترینه!
زیبا
۱۳۹۷/۱۲/۱۱
بد نیست ولی لکسوس عشقه،
آرش.
۱۳۹۷/۱۱/۲۱
البته الان خداروشکرکمری ۸۴دارم خیلی ام راضی ام.
آرش.ف
۱۳۹۷/۱۱/۲۱
میگن یارو رو توروستا راه نمیدادن میگفت خونه کدخدا کجاس؟اولا من خودمو میگم قصدتوهین به کسی ندارم من خودم باهزاربدبختی زانتیا خریدم پولشوجورکردم ما پول اونا رونداریم چرابگیم بده .هرکدومش بده بدیدبه من........
یاسر
۱۳۹۷/۷/۲۹
عرض کنم که شرکت لکسوس زیر محموعه همون تویوتاست.. هیچ فرقی در کیفیت و دوام ندارن پ هی نگید تویوتا باکیفیته فلان گرچه خودم سرکارمون بیشتر با تویوتاست سری اف وانتی برای قاچاق. خلاصه لکسوس همون تویوتاست هیچ فرقی ندارن لکسوس طراحی شیکتر و لوکسی از ماشینای تویوتا رو میزنه یا همون لاکچری های تویوتا
مهدی
۱۳۹۷/۶/۱۴
لندکروز بهترین ماشین دنیاست هرکی مخالفت داره حتمن هیچی در مورد تویوتا نمیدونه لندکروز به راحتی از شورلت تاهو تو تناب کشی برد من شاهد بودم
عبدالله
۱۳۹۷/۵/۲۰
یک کلام لندکروز مال هرکی نیست.هرکی میگه به درد نمیخوره. حتما خودش به درد نخوره. دستش بهش نمیرسه حضرتو به درد نخور داره.مرد حسابی میدونی ۱۲۰ ساعت تو ۱ونیم اب حرکت میکنه.حالا لکسوس معلومه اینهمه دووم نمیاره
رحمان
۱۳۹۷/۵/۲۰
نیسان چیه داش.همون پیرمرد ابی هارو میگی اونا که خودشونو به زور حرکت میدن.فقط ناله میکنن.ساخت ایرانه دیگه.اگه میخوای خودکشی کنی ۱تن باهاش بار بزن ۱۲۰تا که نمیده ۱۰۰ برو بزن پایین جاده بعد بلیط به راست به اون دنیارو بگیر. تویوتا میدونی چند نفرو نجات داده از تو سیل .داش سوزی .آوار.هیچیی تویوتا نمیشه. لکسوس هم زیر مجموعه تویوتاست.اونایی که لکسوس دوست دارن بهشون بگم داداش کوچیک تویوتارو دوست دارن .تویوتا مرگ نداره درد نداره .با لندکروز ۳ تن بار بزن رو کوه برو نامردی نمیکنه؟.ناز نفست غرشی که میکشی دل شیرو میلرزونی
امید
۱۳۹۷/۵/۲۰
ما به بار با نیسان ابی مثل خر تو گل گیر کردیم با ۹۰۰ کیلو بار تو خاک گیر کرد اونوقت با تویوتایی که ۱تن و نیم بار داشت کشیدیمش بیرون.اصلا جایی که تویوتا فقط هلی کوپتر میره باور ندارین برین اینستاگرام ببینین وسلام
امید
۱۳۹۷/۵/۲۰
شما از تویوتا هیچی نمیدونین الکی حرف میزنیم.هرچی خلاف سنگین پای تویوتاست.ما او شهرمان داریم از اون تویوتاهای قدیمی۹۲ استفاده میکنیم به پاش هیچی نمیرسه.سرعت قدرت شتاب همه چیش عالی.دیگه لندکروز جای خودشو داره
پارسا
۱۳۹۷/۵/۱۱
لندکروز بغل لکسوس سوسکه
علیرضا
۱۳۹۷/۴/۱۲
اقای یاسین محمودی. اینی که گفتی یعنی لندکروز بهتر از شورلت تاهو و دوج دورانگو هستش؟؟ لندکروز در برابر شاسی بلند های امریکایی هیچه
امید
۱۳۹۷/۳/۲
واقعا آدم از اظهار نظر این همه متخصص متعجب میشه !!!اولا لکسوس 570 لوکس شده لندکروز هست ...دوم این چند هزار افزایش قیمت بخاطر استفاده از تزئینات داخلی مرغوبتر هست ..سوم از لحاظ تکنولوژی و سیستمهای پایداری الکترونیک لکسوس یک پله معمولا جلو هست .البته اینها بصورت آپشن درخواستی میتونه به لندکروز اضافه بشه ..