اُتکس

نظرات (0)

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱۰/۲۷

بررسی اجمالی دنا پلاس توربو اتوماتیک و دنده ای و نظرات مردمی

بررسی اجمالی دنا پلاس توربو اتوماتیک و دنده ای و نظرات مردمی

خودروی دنا پلاس، یکی از تولیدات ایران خودرو است که نسبت به مدل‌های قدیمی خود با بهبودهای فنی و ظاهری عرضه شده. این خودرو از سال ۹۶ با تیپ دنده‌ای ساده وارد بازار شد ما آن را در اُتکس 7 سال پیش ریویو کردیم.
این خودرو در سال‌های بعد مدل‌های توربو دنده‌ای و توربو اتوماتیک نیز معرفی کرد که ما بصورت خلاصه آن را برای شما بررسی میکنیم.

دنا پلاس توربو از نمای بقل خاکستری

مشخصات فنی:

  • پیشرانه EF7 توربوشارژ با 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن‌متر گشتاور.

  • گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک.

  • مصرف سوخت حدود ۷.۸ تا ۸.۱ لیتر در صد کیلومتر.

مزایا:

  • طراحی زیباتر و اسپرت‌تر از مدل‌های قبلی.

  • آپشن‌های بیشتر مانند سنسور نور و باران، سانروف و نمایشگر لمسی.

  • پیشرانه کم‌مصرف‌تر.

معایب:

  • عایق‌بندی کابین نه چندان مطلوب.

  • حذف بعضی امکانات در مدل لو آپشن.

  • افت کیفیت ساخت.

    دنا پلاس توربو از نمای کنار خاکستری

طراحی داخلی و خارجی:

ظاهر اسپرت‌تر و جسورانه‌تر نسبت به سایر محصولات ایران خودرو.کابین چشم‌نوازتر با الهام از طراحی خودروهای قدیمی‌تر هیوندای.ظرفیت ۵۰۰ لیتری صندوق عقب مناسب برای مسافرت‌های خانوادگی.

دنا پلاس توربو از نمای داخل

خلاصه بررسی دنا پلاس اتوماتیک

دنا پلاس توربو با توجه به بهبودهایی که در طراحی و امکانات نسبت به مدل‌های قبلی خود داشته، گزینه‌ای جذاب و مناسبی برای کسانی است که به دنبال یک خودروی اسپرت‌تر با امکانات بیشتر هستند. موتور قدرتمند و مصرف سوخت نسبتاً کم آن از نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شوند. همچنین، امکاناتی مانند سانروف و نمایشگر لمسی، تجربه رانندگی را لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

با این حال، نقاط ضعفی نیز وجود دارد. کیفیت ساخت و عایق‌بندی کابین می‌توانند بهتر باشند و حذف برخی امکانات در مدل‌های پایین‌تر ممکن است کمی ناامیدکننده باشد.

نظرات مردمی در مورد دنا پلاس توربو اتوماتیک و دنده ای

علی: 27/10/1402 ( خودرو 45 )

سلام، تجربه ۴ سال استفاده از دنا توربو رو می‌خوام بگم:

  • ظاهرش سلیقه‌ایه، ولی به نظر من خوبه.

  • رای جاده سواری و قدرت موتور عالیه، ولی داخل شهر مشکل

  • پارک و مصرف بالایی داره، اقتصادی نیست.

  • فضای داخلی برای ۴ نفر مناسبه.

  • کیفیت و آپشن‌هاش نسبت به خودروهای چینی پایین‌تره و نیاز به بهبود داره. مثل اضافه شدن کیلس، سیستم کنترل پایداری، سنسور کنترل باد لاستیک‌ها، کنترل دستی و اتومات توربو، پاور ویندو، و کنترل صندلی در حالت خاموش.

به نظر من این تغییرات حداقل احترامی هست که خودروسازان می‌تونن برای مردم قائل بشن. به امید روزهای بهتر برای مردم و صنعت کشور


مهدی زائرالحسینی: 25/10/1401 ( خودرو 45 )

سلام، تجربه یک سال استفاده از دنا توربو:

  • بعد از ۳۰۰۰ کیلومتر، GPS سوخت.

  • جفت پولوس‌ها عوض شدند.

  • از همون روز اول برف پاک کن راننده خراب بود.

  • سنسور میل سوپاپ رو عوض کردم.

  • ساعت داخل کیلومتر هر دو هفته یک بار عقب میره و باید تنظیم بشه.

  • صدای داخل کابین خیلی زیاده.

  • با سرعت بالای ۶۰ کیلومتر صدای باد خیلی زیاد میشه.

  • جک و لولای درب صندوق عقب به وسایل داخل صندوق برخورد می‌کنه و نمیذاره درب بسته بشه.

  • درب سمت راننده سخت باز میشه.

  • شیشه بالابر راننده بعد از ۳۰۰۰ کیلومتر کارکرد عوض شد.

  • کروم‌های روی فرمان کنده شدند.

  • رنگ بدنه دو پوششه نیست.

  • شیشه‌ها سلار نیستند.

عیب‌های مختلف هم شامل روشن نشدن ماشین، روشن نشدن استپ عقب، صفر شدن تاریخ و ساعت، و قدرت پایین ماشین میشه. به‌طوری که تو جاده با سربالایی، به سختی حرکت می‌کنه و ماشین‌های دیگه از ما سبقت می‌گیرن.


parsa00000 1403/3/8 ( باما )

سلام! من یه دنا توربو اتومات دارم و باید بگم از نظر قدرت و شتاب، تو ماشینای ایرانی هیچ ماشینی به پاش نمیرسه. قبلاً هم ماکسیما، شاهین توربو و 207 داشتم، ولی دنا توربو یه چیز دیگه‌ست. تو دور بالا، از ماشینای گرون‌تر هم بهتر عمل می‌کنه.

البته چندتا مشکل داره. بعضی مدل‌هاش سر و صدای در دارن که بهتره قبل خرید بررسی کنید. صدای باد تو سرعت بالای ۸۰ خیلی زیاده، ولی می‌تونید با یه لاستیک در این مشکلو حل کنید. ترمزش هم ضعیفه چون دنا توربو سنگین‌تر از پارس و 207 هست.

فضای سر و پا تو مدلای توربو کمه، ولی باز بهتر از 207 هست.

در کل، موتور و گیربکسش فوق‌العاده‌ان و نیازی به بنزین سوپر یا اکتان ندارید. البته مدل‌های جدیدتر یکم قدرت موتورشون محدود شده، ولی با یه ریمپ اصولی می‌تونید بازدهی بهتر بگیرید.

اگه دنبال یه ماشین خانوادگی هستید، شاهین بهتره. ولی اگه عشق ماشین‌های اسپرت هستید، بین 207 و دنا توربو، قطعاً دنا توربو انتخاب بهتریه.


Bjhvh 1403/4/31 ( باما )

من دنا پلاس دنده‌ای مدل 1400 خریدم، وقتی 12 هزار کیلومتر کار کرده بود. الان که 42 هزار تا باهاش رفتم، تجربه‌ام اینه که چون موتور EF7 معمولی داره، شتابش کمه و اتاق سنگینی داره. تو این مدت 8 تا 10 بار رفتم نمایندگی، هر چند ماه یه جاش خراب می‌شد. اینقدر نمایندگی رفتم که دیگه حالم از دنا بهم می‌خوره! خوشبختانه گارانتی سه ساله داره و تا الان هیچ هزینه‌ای نکردم، همه پای خودشون بوده. حدود 35 میلیون تومان فقط برای تعمیرات فاکتور شده.

کلاً از دنا راضی نیستم. هر بار یه چیز کوچیک توش خراب می‌شه، با اینکه فقط 42 هزار تا راه رفته. حتی احساس می‌کنم جلو ماشین هم داره صدا می‌ده. چند روز پیش هم به خاطر نشتی روغن گیربکس، رفتم نمایندگی.

علاوه بر این، مانیتور ماشین هیچ امکاناتی نداره و اصلاً اندروید نیست. نه نقشه داره، نه GPS؛ هیچی. مدل‌های پایین‌تر اندروید داشتن ولی ایران خودرو از سال 97 به بعد حذفش کرده. از سال 97 به بعد، چند تا از آپشن‌های دنا پلاس دنده‌ای مثل سانروف هم حذف شده. الان فقط یه دوربین دنده عقب داره و کروز کنترل.

نکات منفی:

  • شتاب کم

  • مصرف سوخت بالا

  • آپشن‌های کم

  • فضای محدود برای سرنشینان عقب

  • مشکلات فنی متعدد

نکات مثبت:

  • اتاق قوی و مستحکم

  • گارانتی سه ساله

  • صندوق عقب جادار

  • ظاهر زیبا

  • سیستم صوتی قابل قبول

خلاصه من اصلاً راضی نیستم و می‌خوام بفروشمش.

قیمت خودرو دست دوم و صفر اُتکس

با سرویس قیمت خودرو اُتکس می توانید تغییرات قیمت خودرو خود طی مدت زمان معینی را بر روی نمودار مشاهده کنید. اُتکس در هفته چندین بار قیمت خودرو خود را بروز میکند و شما میتوانید از بروز بودن این ابزار اطمینان کامل کسب کنید برای نمونه میتوانید قیمت خودرو های زیر را بر روی نمودار مشاهده کنید:
قیمت دنا پلاس جوانان

قیمت دنا پلاس EF7

قیمت دنا پلاس EF7P

قیمت شاهین G اتومات

قیمت تارا دنده ای V1 پلاس

قیمت تارا اتوماتیک V4

نظرات

نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش