بررسی کامل فولکس‌واگن پاسات

9253
0
دسته بندی :  بررسی
بررسی کامل فولکس‌واگن پاسات

اگر پیگیر اخبار اُتکس در چند روز گذشته بوده‌باشید حتما به خاطر دارید که در مطلبی، خبر ورود خودرو‌های فولکس‌واگن به بازار کشور را عنوان کردیم، حال در این نوشتار به بررسی و تفضیل اولین‌ نماینده آن خواهیم‌پرداخت. در ادامه با آکادمی اُتکس همراه باشید. 


معرفی اولیه


فولکس‌واگن پاسات محصول موفق گروه خودروسازی فولکس‌واگن آلمان در کلاس خودرو‌های سدان خانوادگی بوده که سابقه تولید آن به سال 1973 میلادی بازمی‌گردد. این خودرو که تا کنون در 8 نسل به تولید انبوه رسیده در سایر کشور‌ها با نام‌های مختلفی مانند Magotan ، Corsar ، Dasher ، Carat و... روانه بازار شده‌است. نسل آخر این خودرو با کد B8 با بهینه‌سازی‌هایی در بحث‌‌های طراحی و مشخصات فنی از سال 2015 تاکنون در بازار وجود داشته و با موفق ظاهر شدن در میان رقبا به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید در کلاس خود بدل گشته‌است. البته لازم به ذکر بوده که پاسات‌های تولید شده در آمریکا با نمونه‌های اروپایی خود در زمینه‌های طراحی و متعلقات فنی اندکی تفاوت داشته و مدل‌های قابل عرضه در ایران با نمونه‌های اروپایی مشابهت دارند. 


فولکس‌واگن پاسات نمای جلو
فولکس‌واگن پاسات نمای عقب






عملکرد فنی


پاسات در بازار‌های جهانی با طیفی از انواع پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و مدل هیبرید عرضه می‌شود اما با توجه به قوانین واردات و همچنین امکانات و زیر‌ساخت‌های کشور، به نظر می‌رسد که با حذف مدل‌های دیزلی و پلاگین هیبرید ( قابل شارژ به وسیله کابل در خانه و ایستگاه‌های مخصوص شارژ خودرو‌های الکتریکی‌ ) مورد انتظار‌ترین پیشرانه، مدل 1.8 لیتری با بیشینه‌توان  170 اسب‌بخار در دور 5100 و حداکثر گشتاور 250 نیتون‌متر از دور 1250 باشد. این موتور در هماهنگی با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک می‌تواند پاسات را در مدت زمان حدودی 7.8 ثانیه به تندی صد کیلومتر در ساعت رسانده و سرعت آن تا حداکثر 190 کیلومتر ادامه‌یابد. میانگین مصرف سوخت پاسات نیز به صورت ترکیبی 5.8 لیتر در صد کیلومتر می‌باشد. بدیهی است که با اعلام جزییات دقیق‌تر در آینده از سوی شرکت وارد‌کننده، اطلاعات این بخش در صورت لزوم تصحیح می‌شود. 


فولکس‌واگن پاسات R-LINE نمای جلو
فولکس‌واگن پاسات R-LINE نمای عقب






طراحی و امکانات


طراحی نمای بیرونی پاسات که مبتنی بر خط مشی و تم طراحی سایر محصولات فولکس‌واگن است را در یک کلام می‌توان ساده ولی سنگین و باوقار دانست. در پاسات بر خلاف همتایان آسیایی و بعضی رقبای اروپایی با چهره اغراق‌شده یا بسیار جلب‌توجه کننده روبرو نیستیم و عنصر سادگی در ترسیم پیکره خودرو حرف اول را می‌زند. در نمای جلو، جلوپنجره سه خط پاسات به همراه نشان فولکس‌واگن به خوبی با چراغ‌های جلو که از یک ردیف LED برای روشنایی در روز استفاده می‌کنند ترکیب شده‌اند و پاسات را عریض‌ جلوه می‌دهند. همچنین سپر جلو نیز هماهنگی خوبی با مجموعه ادوات بخش بالایی خود دارد. در نمای جانبی خط کمر ساده و مستقیم خودرو تا نزدیک لبه چراغ عقب امتداد یافته و با رسیدن به عقب خودرو، شاهد استفاده از چراغ‌های مدرن و زیبایی هستیم که شباهت بسیاری به محصولات آئودی دارد. همچنین استفاده از اشکال ذوزنقه در ترسیم جاپلاک و اگزوز‌های خودرو ترکیب مناسبی از نمای عقب را رقم‌ زده‌اند. 


پاسات BLUE MOTION نمای عقب
پاسات BLUE MOTION نمای جلو
پاسات BLUE MOTION  نمای جانبی
پاسات BLUE MOTION
پاسات BLUE MOTION 2017 نمای جلو
پاسات BLUE MOTION 2017 نمای عقب


با ورود به داخل اتاق مجددا ثبات عنصر سادگی در طراحی را درمی‌یابیم. در واقع کابین پاسات پیچیدگی عجیبی ندارد و همه ادوات به درستی در جای خود قرار‌گرفته و از هم تفکیک شده‌اند و این مورد باعث می شود تا دسترسی به امکانات و تجهیزات خودرو برای سرنشینان گیج‌کننده به نظر نرسد و همچنین کیفیت متریال و مواد به کار رفته در داخل کابین در سطح بسیار مناسبی قرار دارد. در این میان نکته جالب نوع طراحی پنل‌های خروجی هوای سیستم تهویه مطبوع بوده که با فرم سه خط خود شباهت بسیاری به جلوپنجره خودرو داشته و یک ساعت آنالوگ در وسط آن قرار گرفته‌است. در مدل‌های پایه پاسات مجموعه نشان‌دهنده های پشت فرمان به صورت عقربه‌ای و سنتی بوده اما خریداران در مدل‌های فول می‌توانند نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتال را سفارش دهند که امروزه تبدیل به یک رسم و استاندارد در خودرو‌های جدید شده‌است. از حیث میزان فضای داخلی نیز پاسات برای سرنشینان سنگ تمام گذاشته و فضای داخلی این خودرو برای سرنشینان جلو و عقب از بهترین‌های این کلاس می‌باشد. همچنین به علت ابعاد کشیده خودرو فضای بسیار مناسب 586 لیتری صندوق عقب در اختیار افراد قرار دارد.


مجموعه نشان‌دهنده‌های دیجیتال پاسات
نشان‌دهنده‌های آنالوگ پاسات
طرح پنل تهویه مطبوع پاسات
فضای کلی کابین فولکس‌واگن پاسات
صندوق عقب فولکس‌واگن پاسات
آپشن شارژر وایرلس پاسات


پاسات 2017 در 6 مدل عرضه می‌شود. این 6 مدل به ترتیب قیمت و امکانات : S، SE، Blue Edition، GT، R-Line و در نهایت GTE نام‌دارند. در حال حاضر اطلاعات دقیقی از شرایط و مدل‌های برنامه‌ریزی شده برای عرضه در ایران در دسترس نیست با این حال به طور اجمالی به بررسی تجهیزات و امکانات این خودرو می‌پردازیم. در بحث ایمنی پاسات با دارا بودن ایربگ‌های راننده و سرنشین، جانبی، پرده‌ای و زانویی، ترمز‌های دیسکی در هر چهارچرخ به همراه سیستم‌های  ABS و  EBD، ترمز هیدرولیکی کمکی HBA، سیستم کنترل پایداری ESC، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها TPMS، سیستم جلوگیری از لغزش ASR، ترمز کمکی پیشرانه EBA، قفل الکترونیکی دیفرانسیل خودرو EDL، همچنین سیستم‌های الکترونیکی پارک خودکار، سیستم هشدار‌دهنده تعویض لاین، رادار بین خطوط و رادار 360 درجه در سطح بسیار بالایی قرار دارد. در آزمون‌های تصادف موسسه‌ ایمنی خودروهای اروپا EURO NCAP پاسات موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی (امتیاز کامل) و در آزمون‌های تصادف موسسه ایمنی حفاظت بزرگراه‌های آمریکا IIHS پاسات موفق به دریافت امتیاز خوب در 6 معیار شده‌است. اما در زمینه امکانات رفاهی نیز می‌توان امتیاز خوبی به پاسات بخشید. نمایشگر 6 اینچی کابین به همراه سیستم مولتی‌مدیا و GPS که به انتخاب خریدار می‌تواند با نسخه 8 اینچی جایگزین شود، بلوتوث، کارت‌خوان و پورت‌های USB و AUX، چراغ‌های تمام LED جلو و عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سانروف، آینه‌های تاشوی برقی گرمکن‌دار، شارژر وایرلس موبایل، صندوق هوشمند، سنسور‌های جلو و دوربین و سنسور عقب، ترمز دستی الکترونیکی، نورپردازی داخل کابین، هدآپ دیسپلی، سیستم ارتباطی Home Link برای کنترل باز و بسته‌کردن در گاراژ، روکش چرم صندلی‌ها، گرم‌کن صندلی‌های جلو و تنظیم برقی آن‌ها در 8 جهت از جمله امکانات رفاهی پاسات هستند که البته تا مشخص شدن لیست نهایی نمونه‌های در نظرگرفته‌شده بازار ایران باید کمی صبر کرد. 




قیمت‌ها


صحبت در مورد قیمت نهایی با توجه به وضعیت بی‌ثبات و نابه‌سامان بازار خودروی کشورمان همواره کمی سخت است. اما با توجه به قیمت پایه حدود 22 هزار دلاری پاسات در بازار‌های جهانی می‌توان تخمین زد که این خودرو با برچسب حدودی 170 میلیون‌تومان راهی بازار کشور شود و قیمت آن در نمونه‌های مجهز تر تا بیش از 200 میلیون‌تومان نیز ادامه یابد. البته باید خاطرنشان کرد که پاسات در گروه خود از جمله خودرو‌هایی است که با برچسب قیمت مناسب در نمونه پایه، در میان رقبای خود امتیاز بالاتری داشته و خریداران بسیاری به سوی آن جذب می‌شوند.




نتیجه‌گیری


واردات مستقیم خودرو‌های فولکس‌واگن به عنوان جدیدترین اتومبیل‌‌های پسابرجامی را می‌توان اتفاقی مهم و خوشایند در بازار خودروی ایران قلمداد نمود که به تنوع و تغییر چهره آن کمک شایانی کرده و بعد از سال‌ها، می‌تواند جز یکی از انتخاب‌های مورد نظر مصرف‌کننده ایرانی باشد. فولکس‌واگن پاسات، به عنوان یکی از خودرو‌های موفق گروه سدان خانوادگی در مارکت‌های جهانی، با ورود به ایران خود را در بازار محدود و خسته‌ای خواهد یافت که تا مدت‌ها پیش تحت سلطنت بی چون و چرای کره‌ای‌ها و  به تازگی قدرت‌نمایی نمایندگان فرانسوی قرار داشته اما نگرش و دید مثبت مصرف‌کنندگان ایرانی در مورد اتومبیل‌های آلمانی می‌تواند جز یکی از امتیازات مثبت آن در چرخه رقابت محسوب شود. پاسات با داشتن چهره‌ای ساده و متفاوت، کیفیت ساخت عالی و امکانات مناسب از جمله سرسخت‌ترین و مناسب‌ترین انتخاب‌های رده خود است و تنها موارد خطیر و ضربه‌زننده احتمالی در مورد آن می‌تواند سیاست نامناسب قیمت‌گذاری در کشور و شبکه محدود نمایندگان و خدمات پس از فروش آن در ابتدای برنامه عرضه باشد. هرچند پاسات از جمله آن‌ اتومبیل‌هایی است که پیش‌بینی خوبی درمورد آینده و موفقیت آن صورت می‌گیرد اما باز هم برای اطمنیان، با توجه به شرایط بی‌رحم و انحصارطلب بازار ایران که گویا تا درست‌شدن آن موهایمان به رنگ‌ دندان‌هایمان در‌خواهد آمد باید بیشتر صبر پیشه‌کرد و در نهایت شاهد دیدن عملکرد آن به توجه به شرایط روز کشور باشیم.


فولکس‌واگن پاسات R-LINE


مشخصاتفولکس‌واگن پاسات 2017
نوع موتور4 سیلندر خطی
استاندارد آلایندگییورو 6
حجم موتور (لیتر)1.8
تعداد سوپاپ16
حداکثر قدرت (اسب‌بخار)170
حداکثر گشتاور (نیوتون‌متر)250
نوع گیربکس6 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک
میانگین مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)5.8
حجم باک (لیتر)70
حجم صندوق‌عقب (لیتر)580
وزن خالص (کیلوگرم)1468
حدود قیمت پایه (میلیون‌تومان)170

آگهی های مرتبط

(تومان)695,000,000

مدل ۱۹۹۲ و پلاک زرد عمومی با بنزین سهمیه ۴۰۰ لیتر در ماه و خودرو ۴ حلقه لاستیک نو خارجی یک ماه پیش تعویض کردم و باتری ۷۴ امپر نو با سیستم صوتی خوب و دوربین دنده عقب و جی پی اس(ردیاب خودرو)وماشین از لحاظ فنی و ظاهری در بهترین حالت ممکن می باشد و بعلت زیبایی،صاحب قبلی ماشین را دور رنگ کرده و کفی موکت یک دست و ست و رودری ماشین ها همکی را سه ماه پیش نو کردم و سیستم فرمان را هیدرولیک کردیم و سانروف دستی هم دارد و پرده کشی نو و شیک میباشد و در حالت کلی ماشین بدون کوچکترین پوسیدگی میباشد و ماشین سرپا و اماده کار میباشد ضمنا خودرو پروانه فعالیت از شرکت سیر و سفر ایرانیان و خط فرودگاه امام خمینی-قم فعالیت مینماید 

1402/3/14آذربایجان شرقی
توافقی

38,800 کیلومتر

کیلومتر واقعی کارشناسی شده : عبادی بسیار تمیز تحویل فوری 

1401/6/3تهران
توافقی

38,800 کیلومتر

کیلومتر واقعی بسیار تمیز کارشناسی شده تحویل فوری 

1401/6/3تهران
(تومان)149,000,000

150,000 کیلومتر

کارکرد واقعی.فنی در حد نو همه چیز سالم .بدون ریالی خرج.لاستیک ۹۰ درصد.کمپسر کولر نو.شمعها نو ۴کمک نو.تمامی مصرفی ها نو لنت ترمز روغن ها .و......جلو بندی نو .پاور ویندوز.شیشه دودی .۲ میلیون تومان چرم داخل مارون با ماشین های کار دار مقایسه نشه.دو گلگیر عقب رنگ بدون ضربه.مصرف ازtu5کمتر شتاب بیشتر .به شرط کارشناسی شما.تخفیف جزئی پای معامله . موتور پر شتاب.لوازم اصلی 

1401/5/20تهران
توافقی

230,000 کیلومتر

فنی سالم. قطعات و لوازم سالم. بیمه دارد. معاینه فنی دارد. لاستیک سالم. تولید اسفند 1384. قیمت توافقی. فروش فوری. 

1400/12/21تهران
(تومان)93,000,000

167,000 کیلومتر

مدل 84 بیرنگ (فقط یه وجب روی گلگیر عقب رنگه) خوش رخ شاسی ها سالم بیمه نو کارکرد 167هزار واقعی ماشین واقعا تمیز و سالم و بدون خرجه و کولر بخاری سالمه خریداری که واقعا ارزش و قدرت گل رو بدونه لطفا تماس بگیره و از نظر تخفیف هم باهاش راه میام 

1400/1/23تهران

پستهای مرتبط

اولین نکته‌ای که به نظر می‌رسد، و شاید در دید برخی تنها نکته‌ی حائز اهمیت، راحتی سفر است. وقتی تمامی ارتباط تایرها و جاده با یک جسم چند تنی که با سرعت زیادی در حرکت‌است سیستم تعلیق است، بدیهی‌ست این سیستم و طراحی آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. آیا راحتی سفر تنها وظیفه‌ی سیستم تعلیق است؟

نظرات