دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال چیست و چطور کار میکند ؟

دسته بندی :  عمومی
دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال چیست و چطور کار میکند ؟

شاید برای بسیاری از افراد، تشخیص وضعیت بدنه و رنگ خودرو، یک کار دلهره‌آور بوده و خاطرات خوبی را تداعی نکند.  اگر یادتان باشد قبلا در مقاله‌ای در مورد هنر و دانش کارشناسی رنگ خودرو با هم صحبت کرده‌ایم. اما امروز می‌خواهیم کمی موضوع را بازتر کرده و به تشریح یکی از ابزارهای فنی حوزه کارشناسی رنگ خودرو و تشخیص وضعیت رنگ و بدنه اتومبیل بپردازیم. 



دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال چیست ؟


یکی از ابزارهای کوچک ( و گاهی نسبتا کوچک ) و البته دوست‌داشتنی برای خریداران و منفور برای دلالان خودرو، دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال و یا به تعبیری دیگر، ضخامت‌سنج دیجیتال رنگ است. این وسیله کاربردی همواره یکی از ابزارهای همیشگی یک کارشناس خودرو بوده و مسلح بودن به آن می‌تواند باعث افشاگری مستدل و با مدرک داستان‌پردازی‌های خیالی دلالان محترم در باب سلامت بدنه یک ماشین شود. دستگاه‌های تشخیص رنگ دیجیتال، عمدتا قابلیت اندازه‌گیری و نمایش ضخامت لایه‌های رنگ بدنه را تا دقتی بر حسب یک هزارم میلیمتر (میکرون) داشته و از این نظر، دقیق‌ترین و قابل اطمینان‌ترین ابزار کارشناسی رنگ بدنه خودرو هستند. اساس کار این نوع دستگاه‌ها بر مبنای استفاده از امواج الکترومغناطیس و یا آلتراسونیک (فراصوت) بوده و طول موج رفت و برگشتی این امواج می‌تواند رنج ضخامت و کیفیت رنگ بدنه را در نواحی مختلف و مشکوک به طور دقیق تعیین‌ کنند.



سنجش کیفیت رنگ بدنه به وسیله دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال
دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال با پراب سرخود





این ابزار مفید دارای یک سنسور کاوشگر یا (پراب) بوده که به صورت سرخود یا به وسیله سیم به دستگاه متصل شده و با قرار‌دادن آن بر روی نقاط مورد نظر بدنه، امواج جهت آزمایش آزاد می‌شود. با برگشت امواج و اطلاعات آن‌ها به پروسسور، عدد مربوط به میزان ضخامت رنگ بر روی نمایشگر نشان داده‌شده و مقایسه عدد به دست آمده با سایر اعداد در نقاط مختلف بدنه خودرو، وضعیت  کیفی رنگ بدنه خودرو را آشکار می‌سازد.




چرا و چه زمانی به دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال نیاز داریم ؟


تا زمانی که بدنه خودرو ضربه‌ای ندیده و در صحت و سلامت قرار دارد، همه چیز روبراه و در آرامش است. اما داستان از جایی شروع می‌شود که در اثر ضربه و تصادف، وضعیت کل و یا قسمتی از بدنه خودرو تغییر حالت ‌دهد. این تغییر حالت، بسته به میزان حجم نیروی وارد شده، می‌تواند وضعیت رنگ بدنه و لایه‌های زیرین آن را نیز تحت الشعاع خود قرار داده و ضخامت رنگ را دستخوش تغییر کند. همچنین از آن‌جایی که فرآیند صافکاری، نقاشی و بازسازی بدنه به شیوه‌های معمول، باعث به هم خوردن بالانس و یکنواختی ضخامت لایه‌های رنگ در نقاط آسیب‌دیده شده و رنگ‌دار شدن یک خودرو نیز، تاثیر بسیاری در ارزش خرید آن دارد و این رقم افت قیمت در مورد خودرو‌های گران‌قیمت تا میزان قابل ملاحظه‌ای هم بالاست، نیاز به دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال بسیار احساس می‌شود. یک کارشناس خبره و با تجربه، همواره با یک نگاه کلی به خودرو، متوجه وضعیت سلامت بدنه می‌شود اما در این میان، تشخیص رنگ‌شدگی با دستگاه، معیار اطمینان‌بخشی است که به صورت مکتوب و با رسمیت در برگه کارشناسی خودرو وارد‌شده و این مدرک، عیار واقعی ارزش یک خودرو را برای خریدار روشن می‌سازد.




با این حساب چقدر خیالمان از بابت کارشناسی خودرو راحت باشد ؟



با اطمینان به شما می‌گوییم که با استفاده از سرویس کارشناسی خودروی اُتکس، خیالتان از بابت خرید خودرو و ریسک‌های احتمالی آن کاملا راحت می‌شود. اُتکس، بستری مناسب و قابل اطمینان در جهت خرید خودرو بوده و تیم کارشناسی آن، با بهره‌گیری از افراد حرفه‌ای، کارکشته و مجهز به ادوات و ابزار‌های روز کارشناسی، آرامش خیال را در هنگام خرید به خریداران خودرو هدیه می‌دهند. شما می‌توانید در صورت نیاز، درخواست کارشناسی رنگ خودرو در محل را بدهید و اگر با با پر کردن فرم و پرداخت آنلاین مشکل‌ دارید، با شماره شرکت 28428466-021 و داخلی شماره 1 تماس بگیرید.

آگهی های مرتبط

(تومان)200,000,000

230,000 کیلومتر

پراید ۱۳۱ مدل ۹۶ دور رنگ فقط بخاطر خط و خش جزعی شاسی عقب جلو ضربه خیلی خیلی جزعی ماشین بشرط کارشناسی 

1403/8/10البرز
(تومان)200,000,000

230,000 کیلومتر

پراید ۱۳۱ مدل ۹۶ دور رنگ فقط بخاطر خط و خش جزعی شاسی عقب جلو ضربه خیلی خیلی جزعی ماشین بشرط کارشناسی 

1403/8/10البرز
(تومان)4,020,000,000

فول اپشن معاوضه ندارم 

1403/8/4تهران
(تومان)4,020,000,000

فول اپشن معاوضه ندارم 

1403/8/4تهران
(تومان)495,000,000

230,000 کیلومتر

پارس تندر مدل ۹۲ برج ۱۲ سالم رنگی فقط ی کف دست کنار راهنما جلو سمت شاگرد بیمه ثالث و بدنه تا برج ۲۲ قیمتش خیلی خوبه دنبال تخفیف نباشین 

1403/7/20اصفهان
(تومان)290,000,000

فنی و سواری عالی - بعلت مالیدگی و خط و خش بدنه رنگ شده وگرنه تصادف سنگین نداشته- سقف و ستون و شاسی پلمپ - تمام مصرفیها تعویض شده- تسمه تایم به تازگی تعویض شده - پخش فلش خور - دزدگیر - لاستیک هشتاد درصد - زاپاس صد در صد - قیمت منصفانه گذاشته شده 

1403/7/19تهران

پستهای مرتبط

به گزارش اُتکس، ساعاتی پیش همکاری بین شرکتهای رنو پارس و یک تامین کننده مطرح اروپایی برای بومی سازی کامل سیستم ترمز ضد قفل ( ABS ) و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ( ESP ) اعلام شد.

سنسور اکسیژن یکی از قسمت های مهم خودرو محسوب می شود که در صورت بروز مشکل در این قطعه کارکرد خودرو دچار مشکل می شود. در این مقاله از اتکس به بررسی این سنسور خواهیم پرداخت

نظرات