خودرو ایرانی یا خودرو خارجی مساله اینست

دسته بندی :  عمومی
خودرو ایرانی یا خودرو خارجی مساله اینست

خرید خودرو خارجی یا خرید خودرو ایرانی ، مساله این است؟اگر یک ناسیونالیسم بخواهد به این سوال جواب دهد مطمینا می گوید می خواهم از تولید ملی حمایت کنم پس خودروی ملی می خرم ولی حقیقت چیست؟چیزی که ما از تولید ملی همیشه در ذهن داشتیم این بوده است که یک جنس بنجل ، بدون گارانتی ، بدون خدمات پشتیبانی و همچنین بی کیفیت.ولی چقدر این تفکرات که در اذهان عمومی است درست می باشد؟ .



بر اساس آمارها بیشترین تصادفات رانندگی مربوط به خودروهای پژو 405 و پژو پارس و همین طور پراید می باشد و این خود بیانگر این مساله هست که خودرو داخلی از کیفیت نه چندان خوبی برخوردار هست و این چیزی است که خودرو خارجی را در اولویت خرید خودرو برای ایرانیان قرار میدهد و این همان دلیل است که خودرو چینی در ایران به دنبال بازار خود می گردد چون جان ایرانیان با این روند خودرو سازی به لبشان رسیده است.خودرویی که بیست سال پیش از رده خارج شده و دیگر توسط کمپانی اصلی اش تولید نمی شود همچنان مدل ها و گونه های مختلفی از آن در ایران تولید شده و برای فروش قیمت کذایی روی آن می گذارند.واقعا الان یک ایرانی برای خرید پراید و خرید پژو 405 انگیزه ای به غیر از قیمت به نسبت پایین آن در مقایسه با خودرو خارجی ندارد چرا که خودرو خارجی با هزینه های گزاف و غیرواقعی که روی آن کشیده می شود نمی تواند انتخاب اول خرید خودرو برای یک خانواده متوسط رو به بالا باشد.



سال هاست که به خودرو سازان فرصت داده شده است تا خودشان را کمی به استاندارد جهانی حداقل نزدیک کنند ولی آنها به جای استفاده از فرصتی که در اختیارشان گذاشته شد فرآیند رو به زوال خود را در تولید خودرو ادامه دادند تاجایی که برایشان کمپین "خرید و فروش خودرو صفر داخلی ممنوع" تشکیل دادند ولی باز هم برایشان درس عبرتی نبود و با حقه های تبلیغاتی مالی سعی در باز پس گیری بازار خود داشتند.



اینها درد و دل بود ولاغیر ما عاشق سرزمین مادریمان هستیم.تولید داخلی رو دوست خواهیم داشت اگر تولید داخلی هم ما را دوست بدارد هر چه بگوییم فقط برای تلنگر است نه بیش و نه کمتر ما قول میدهیم اگر تولید ملی با کیفیت شود برایش صف بکشیم.به امید آن روز

آگهی های مرتبط

توافقی

 

1 ساعت پیشتهران
(تومان)584,000,000

22,000 کیلومتر

به خاطر وسواس زیاد همسرم به ماشین فوق العاده تمیز و سالم و در حد صفر هست به عنوان ماشین دوم ازش استفاده شده و کم کارکرد با کارکرد واقعی هست 

4 ساعت پیشتهران
(تومان)1,260,000,000

مدل: هایما S7 رنگ: نقره ای سال تولید: 1396 کارکرد: 80000 لاستیک هانکوک امکانات: صندلی گرمکن، کروز کنترل، قطب نما و جی پی اس، سنسور باد لاستیک، دوربین عقب، فرمان و آینه ها برقی لطفا فقط تماس بگیرید. سپاسگزارم. 

1403/2/5تهران
(تومان)450,000,000

تویوتا استیشن فرماندهی 2F موتور تازه تعمیر بدون بخار و نشت روغن دارای دزدگیر سیستم صوتی مناسب هدلایت حرفه ای آهن کشی و گارد ویژه رینگ و لاستیک آفرودی دوگانه lpg جلوبندی سرویس کامل ، لوک ها فعال تمام روغن ها و فیلترها ماه پیش تعویض چند وقت اخیر هفته ای یک بار بخاطر نخوابیدن باطری روشن می‌شود و در پارکینگ مسقف نگهداری. میشود . سند غیرفابریک – بدون مشکل قانونی بخاطر رنگ خاص فقط بصورت وکالت بدون محدودیت زمانی واگذار میگردد 

1403/2/4کرمانشاه
فروش خاص
(تومان)450,000,000

تویوتا استیشن فرماندهی 2F موتور تازه تعمیر بدون بخار و نشت روغن دارای دزدگیر سیستم صوتی مناسب هدلایت حرفه ای آهن کشی و گارد ویژه رینگ و لاستیک آفرودی دوگانه lpg جلوبندی سرویس کامل ، لوک ها فعال تمام روغن ها و فیلترها ماه پیش تعویض چند وقت اخیر هفته ای یک بار بخاطر نخوابیدن باطری روشن می‌شود و در پارکینگ مسقف نگهداری. میشود . سند غیرفابریک – بدون مشکل قانونی بخاطر رنگ خاص فقط بصورت وکالت بدون محدودیت زمانی واگذار میگردد 

1403/2/4کرمانشاه
(تومان)110,000,000

100,000 کیلومتر

۱۱ ماه بیمه گیربکس سالم موتور کاملا سالم ۴حلقه لاستیک نو 

1403/2/2اصفهان

پستهای مرتبط

همانطور که در مقاله بررسی کلی سیستم‌های کنترلی خودرو ذکر شد یکی از بخش‌های اساسی کنترلی خودرو شامل سیستم‌های کمک‌راننده بود. در بخش سیستم‌های کمک‌راننده این مقاله به معرفی انواع سیستم‌های مختلف کمک‌راننده پرداخته شد. در بین این سیستم‌ها، سیستم‌های هشدار خروج از خط یا نگهدارنده بین دو خط جاده معرفی شدند. این سیستم‌های ذکر شده در یک جمع‌بندی کلی به عنوان سیستم‌های اجتناب از برخورد جای می‌گیرند. سیستم‌های جلوگیری از برخورد به سیستم‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از سیگنال‌های رادار، دوربین، سنسور یا لیزر احتمال تصادف را تشخیص می‌دهد و به راننده هشدار می‌دهد و یا به طور خودکار عمل کرده و اقدام امنیتی را انجام می‌دهد. برای سرعت‌های کم خودرو (تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت) سیستم اجتناب از برخورد با ترمز‌گیری وارد عمل می‌شود و برای سرعت‌های بالا با استفاده از فرمان خودرو عمل می‌کند. خودرو‌های مجهز به سیستم‌های اجتناب از برخورد معمولا به کروز کنترل تطبیقی و فرمان فعال خودرو مجهز می‌باشند.

توضیح و نحوه عملکرد گیرباکس های اتومات در بهترین حالت دارای پیچیدگی زیادی هستند چه برسد بخواهید متوجه انواع آن بشوید و حتی به فکر آن باشید که چطور آن را عیب یابی کنید! در این مقاله انواع گیرباکس های اتومات مورد بررسی قرار میگیرند و در آخر مقاله میتوانید برای عیب یابی آن از ما کمک بگیرید!.

هیچ کدام از ما از خودروهای گران‌قیمت و لوکس با قیمت‌های چندصد میلیونی و گاها میلیاردی بدمان نمی‌آید. اتفاقا در روزهایی قرار گرفته‌ایم که تهران به تازگی یک نمایشگاه خودروی بین‌المللی را به خود دیده است. خودروهای چندصد میلیونی از کمپانی‌های اروپایی‌ تا خودروهای وطنی با قیمت‌های پایین‌تر و در محدوده‌ی بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون هم در این نمایشگاه حضور داشتند. ولی وضعیت جیب و دخل و خرج مردم طبقه‌ی متوسط و قشر جوان تا حدودی با قیمت خودروهای عرضه شده (حتی از نوع وطنی) تفاوت دارد.

نظرات