نظرات (4)
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۴/۲۸
خرید خودرو خارجی یا خرید خودرو ایرانی ، مساله این است؟اگر یک ناسیونالیسم بخواهد به این سوال جواب دهد مطمینا می گوید می خواهم از تولید ملی حمایت کنم پس خودروی ملی می خرم ولی حقیقت چیست؟چیزی که ما از تولید ملی همیشه در ذهن داشتیم این بوده است که یک جنس بنجل ، بدون گارانتی ، بدون خدمات پشتیبانی و همچنین بی کیفیت.ولی چقدر این تفکرات که در اذهان عمومی است درست می باشد؟ .
بر اساس آمارها بیشترین تصادفات رانندگی مربوط به خودروهای پژو 405 و پژو پارس و همین طور پراید می باشد و این خود بیانگر این مساله هست که خودرو داخلی از کیفیت نه چندان خوبی برخوردار هست و این چیزی است که خودرو خارجی را در اولویت خرید خودرو برای ایرانیان قرار میدهد و این همان دلیل است که خودرو چینی در ایران به دنبال بازار خود می گردد چون جان ایرانیان با این روند خودرو سازی به لبشان رسیده است.خودرویی که بیست سال پیش از رده خارج شده و دیگر توسط کمپانی اصلی اش تولید نمی شود همچنان مدل ها و گونه های مختلفی از آن در ایران تولید شده و برای فروش قیمت کذایی روی آن می گذارند.واقعا الان یک ایرانی برای خرید پراید و خرید پژو 405 انگیزه ای به غیر از قیمت به نسبت پایین آن در مقایسه با خودرو خارجی ندارد چرا که خودرو خارجی با هزینه های گزاف و غیرواقعی که روی آن کشیده می شود نمی تواند انتخاب اول خرید خودرو برای یک خانواده متوسط رو به بالا باشد.
سال هاست که به خودرو سازان فرصت داده شده است تا خودشان را کمی به استاندارد جهانی حداقل نزدیک کنند ولی آنها به جای استفاده از فرصتی که در اختیارشان گذاشته شد فرآیند رو به زوال خود را در تولید خودرو ادامه دادند تاجایی که برایشان کمپین "خرید و فروش خودرو صفر داخلی ممنوع" تشکیل دادند ولی باز هم برایشان درس عبرتی نبود و با حقه های تبلیغاتی مالی سعی در باز پس گیری بازار خود داشتند.
اینها درد و دل بود ولاغیر ما عاشق سرزمین مادریمان هستیم.تولید داخلی رو دوست خواهیم داشت اگر تولید داخلی هم ما را دوست بدارد هر چه بگوییم فقط برای تلنگر است نه بیش و نه کمتر ما قول میدهیم اگر تولید ملی با کیفیت شود برایش صف بکشیم.به امید آن روز
داوود
۱۳۹۷/۲/۲۴
ادامه : هستند دیگه هیچ انتظاری برای اجرای عدالت نباید داشت .
داوود
۱۳۹۷/۲/۲۴
این وضعیت خودرو سازها فقط با قیام حضرت مهدی (عج) حل میشه . مشکل اینجاست که سهامداران شرکت های خودروساز ، سهامداران شرکتهای واردکننده خودرو هم هستند و از سران کشور هستند . یعنی تولید کننده ، قیمت گذار ، تعیین کننده سیاست بازار خودرو و ناضرین قوانین و مقررات بازار خودرو ، همون سهامداران شرکتهای خودرو ساز و شرکتهای وارد کننده خودرو هستند . سیاست واردات خودرو رو طوری طراحی کردن که قیمت خودرو وارداتی رو اینقدر ببرن بالا تا هم سود سرشاری عایدشون بشه و هم تا مردم از سر نداری نگاهی هم به خودروهای داخلی بندازن که از قیمت واقعی شون بسیار گرانتر فروخته میشن . این وسط فرقی نمیکنه که شما ماشین ایرانی بخری یا خارجی . در هردوصورت سود سرشاری رو وارد جیب دولتمردان نظام مقدس ج.ا.ا کردی . گه گاهی هم شورای رقابت به ظاهر با خودروسازها سرقیمت چونه میزنه که البته همیشه نتیجه چونه زدن ، افزایش قیمت خودرو هست . تا حالا کسی دیده که یه بار شورای رقابت چونه بزنه و قیمت یک خودرو هزار تومن ارزونتر بشه . وقتی مدیران شورای رقابت جزئی از دولتی هستند که سران دولت سهامداران شرکت های خودروساز و شرکت های وارد کننده خودرو
کمیل
۱۳۹۵/۱۰/۲۲
خودروی داخلی جکی بیش نبوددد
کاربر نامعلوم
۱۳۹۵/۵/۲
برای یک خانواده متوسط چندین مدل ماشین موجود است 1-پراید131sl پراید131slx پراید132 پراید111 پرایدها با انواع اقسام با قیمتی باور نکردنی فقط و فقط 22میلیون تومان ایا واقعا این انصافه حمایت از تولید ملی رو قبول داریم اما تا حد و اندازش اگه به اینا باشه فردا پس فردا پیکان با مدلهای مختلف جدیدشم به چرخه تولید برمیگرده بابا جمش کنن از این ابروریزی بهتره