بررسی تیپ‌های مختلف تویوتا راو4 2014، 2015 و 2016، ژاپنی قابل اعتماد

دسته بندی :  بررسی
بررسی تیپ‌های مختلف تویوتا راو4 2014، 2015 و 2016، ژاپنی قابل اعتماد

معرفی اولیه


وقتی صحبت از استهلاک پایین، کیفیت ساخت بالا و طراحی حساب شده می‌شود، اولین نامی که به ذهن هر کسی می‌رسد تویوتاست. خودروهای این شرکت همواره چه در ایران و چه در کشورهای دیگر، حتی کشورهایی که خود صنعت خودروسازی قوی دارند، محبوب بوده‌اند و از فروش بالایی برخوردار بودند. از طرفی، از آنجایی که خودروهای شاسی بلند به تصور بسیاری نماد لوکس و در عین حال توانمند بودن است، خریداران زیادی به سمت این خودروها کشیده می‌شوند. خودروهایی که در کنار امکانات زیاد، توانایی خارج جاده و فضای زیاد را هم به شما می‌دهند. تویوتا راو ۴ خودروییست که تمام ویژگی‌های بالا را داراست. یکی از خودروهای با کیفیت تویوتا که از قضا شاسی بلند هم هست! این خودرو در کنار ویژگی‌های فوق، ظاهر زیبا، امنیت بالا و عملکرد مناسب را هم به شما می‌دهد. البته خودروهای شاسی بلند به دلیل وزن بالای خود سواری چندان خوبی ندارند و مصرف سوخت آن‌ها هم بالاست و برای مصارف معمولی توصیه نمی‌شوند. راو ۴ هم از این قاعده مستثنا نیست اما نسبت به رقبای خود، سواری بهتر و مصرف سوخت مناسب‌تری دارد. تمامی این خصوصیات باعث شده‌اند که پس از گذشت ۴ سال از تولید مدل ۲۰۱۴ آن، همچنان خریداران زیادی برای دست دوم این خودرو وجود داشته باشد. این خودرو در سه تریم مختلف عرضه می‌شود. تفاوت این سه تریم در امکانات رفاهی آن‌هاست که در ادامه به بررسی جزئی هر یک می‌پردازیم:


نمای نیم رخ تویوتا راو۴ مشکی




مدل LE


در این مدل از موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی با توان ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۳ نیوتون متر استفاده شده است. جعبه دنده استفاده شده در این خودرو ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت کنترل دستی است و امکان سفارش مدل دیفرانسیل جلو و یا دو دیفرانسیل برای خریداران وجود دارد. میانگین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو برای مدل دیفرانسیل جلو ۱۱.۵ لیتر و برای مدل دو دیفرانسیل ۱۳.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر اعلام شده است. این مدل که ارزان‌ترین تریم راو ۴ است، امکانات چندان زیادی نسبت به دو مدل دیگر ندارد. در ادامه هر یک از آن‌ها را نام می‌بریم: رینگ‌های آهنی ۱۷ اینچی، آینه بغل‌های تاشونده برقی، اسپویلر، سیستم تهویه مطبوع دستی، سیستم ورود به خودرو بدون کلید (Keyless۲ عدد خروجی برق ۱۲ ولت، کروز کنترل، تودوزی پارچه‌ای، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، تنظیم صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، اتصال تلفن همراه به صورت بی سیم، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، دوربین پارک عقب و هشدار روشن ماندن چراغ‌های جلو. برای این مدل آپشن‌های متعددی هم در نظر گرفته شده که عبارتند از: رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی، سپر جلو و عقب هم رنگ بدنه، تودوزی چرمی، گرم کن صندلی‌های جلو، صفحه نمایش برای ردیف دوم صندلی‌ها، ۲ عدد هدفون بی سیم و چراغ‌های مه شکن جلو.


مدل XLE


در این مدل هم موتور همان موتور ۲.۵ لیتری با توان ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۳ نیوتون متر و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت تنظیم دستی دیده می‌شود. برای این مدل هم دو مدل دیفراسنیل جلو و دو دیفرانسیل در نظر گرفته شده که می‌توان هر یک از آن‌ها را سفارش داد. میانگین مصرف سوخت ترکیبی این مدل هم به دلیل مشخصات فنی یکسان، مشابه مدل قبلیست و ظرفیت باک آن هم ۶۰ لیتر است. تنها تفاوت میان این دو مدل امکانات رفاهی آن‌هاست که در ادامه هر یک را نام می‌بریم: رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی، آینه بغل‌های تاشونده برقی مجهز به چراغ راهنما، اسپویلر، سانروف، سیستم ورود به خودرو بدون کلید (Keyless)، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم تهویه مطبوع دو فضایی، ۲ عدد خروجی برق ۱۲ ولت، کروز کنترل، تودوزی پارچه‌ای، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، تنظیم صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت، صندلی‌های جلو اسپورت، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، اتصال بی سیم تلفن همراه، صفحه نمایش برای ردیف جلو، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، چراغ‌های مه شکن جلو، دوربین پارک عقب و هشدار روشن مانده چراغ‌های جلو. امکانات رفاهی که به صورت سفارشی می‌توان آن‌ها را تهیه کرد عبارتند از: رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی، سپر جلو و عقب هم رنگ بدنه، نویگیشن با قابلیت دریافت فرمان صوتی، تودوزی چرمی، گرم کن صندلی‌های جلو، ۱ عدد صفحه نمایش برای ردیف دوم صندلی‌ها، ۲ عدد هدفون بی سیم و دسترسی اینترنت Entune.


مدل Limited


مشخصات فنی این مدل هم درست مانند دو مدل پیشین است و موتور ۲.۵ لیتری با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک در آن دیده می‌شود که در دو مدل دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل عرضه می‌شود. از نظر امکانات رفاهی، این مدل کامل‌ترین تریم راو ۴ است و در نتیجه گران‌ترین مدل این خودرو نیز هست. حال به بررسی امکانات پایه این تریم می‌پردازیم: رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی، آینه بغل‌های تاشونده برقی مجهز به چراغ راهنما، اسپویلر، امکان ذخیره حالت‌ آینه بغل، سیستم ورود به خودرو بدون کلید (Keyless)، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم تهویه مطبوع دو فضایی، نویگیشن با قابلیت دریافت فرمان صوتی، ۲ عدد خروجی برق ۱۲ ولت، کروز کنترل، صندلی راننده مجهز به حافظه جهت ذخیره حالت مناسب برای افراد مختلف، تودوزی چرمی، تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت، گرم کن صندلی‌های جلو، تنظیم صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت، صندلی‌های جلو اسپورت، اتصال بی سیم تلفن همراه، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، دسترسی اینترنت Entune، صفحه نمایش برای ردیف جلو، سیستم صوتی با ۶ عدد بلندگو، چراغ‌های جلو اتوماتیک، چراغ‌های مه شکن جلو، دوربین پارک عقب و هشدار روشن ماندن چراغ‌های جلو. آپشن‌های ویژه‌ای هم برای این مدل در نظر گرفته شده‌اند که عبارتند از: سپر جلو و عقب هم رنگ بدنه، استارت موتور از راه دور، صفحه نمایش برای ردیف دوم صندلی‌ها، ۱۱ عدد بلندگو حرفه‌ای JBL، دو عدد هدفون بی سیم، آمپلیفایر، سنسور نقطه کور و هشدار ماندن در میان خطوط. 


مشخصات
LE
XLE
Limited
حجم موتور (لیتر)
۲.۵
۲.۵
۲.۵
تعداد سیلندر
۴
۴
۴
جعبه دنده
۶ سرعته اتوماتیک
۶ سرعته اتوماتیک
۶ سرعته اتوماتیک
توان (اسب بخار)
۱۷۶
۱۷۶
۱۷۶
گشتاور (نیوتون متر)
233
233
233
شتاب صفر تا صد (ثانیه)
9.9
9.9
9.9
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)
185
185
185
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر)
11.5 - 13.5
11.5 - 13.5
11.5 - 13.5
حجم باک (لیتر)
60
60
60



تجربه کارشناسی:


نمای تویوتا راوفور 2013 از عقب
نمای تویوتا راوفور 2013 از جلو
نمای تویوتا راوفور 2013 از کنار و عقب
نمای تویوتا راوفور 2013 از کنار و جلو


یک تویوتاراوفور کارشناسی شده مدل 2013 با اینکه به نظر خودرو سالم و بدون اشکال به نظر میرسید ولی با نظریات کارشناسی به نتیجه ی دیگری رسیدیم:

وضعیت بدنه:بدون رنگ شدگی.خط و خش صافکاری بیرنگی و قلم گیری دارد.سینی جلو ضربه داشته است.سپر جلو و کشویی نیاز به تعویض دارد. وضعیت فنی:فشار روغن گیربکس پایین است.نیار به سرویس دارد.





نمای داخل تویوتا راوفور 2015
نمای تویوتا راوفور 2015 از جلو
نمای تویوتا راوفور 2015 از کنار و عقب
نمای تویوتا راوفور 2015 از کنار و جلو


یک تویوتاراوفور کارشناسی شده مدل 2015 کاملا سالم و بدون مشکل از دید کارشناس :

وضعيت بدنه: سپر جلو تعويض و گلگير جلو تعويض استوك بدون تصادف مابقي بدون رنگ شدگي وضعيت فني: سالم مشكلي مشاهده نشد.




عملکرد فنی


این خودرو با پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی با توان ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۳ نیوتون متر عرضه می‌شود که در کنار جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت کنترل دستی در دو مدل دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل عرضه می‌شود. مصرف سوخت خودروهای شاسی بلند به دلیل وزن بالا و استفاده از موتور قوی، از دیگر خودروهای بالاتر است و در این خودرو هم شاهد این اشکال هستیم. میانگین مصرف سوخت ترکیبی مدل دیفرانسیل جلو ۱۱.۵ لیتر و مدل دو دیفرانسیل ۱۳.۵ لیتر در هر صد کیلومتر گزارش شده است. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۹.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۸۵ کیلومتر در ساعت اندازه گیری شده است. اعدادی که به طور کلی چندان قابل قبول نیستند اما برای یک خودرو شاسی بلند با وزن زیاد، کاملا معقول و مناسب هستند. سواری خودروهای شاسی بلند نسبت به خودروهای سواری هم رده خود چندان راحت نیست و این مشکل در تمامی خودروهای این کلاس دیده می‌شود و دلیل آن هم، برخورداری از توانایی خارج جاده در کنار مصارف معمولی است. اما در تویوتا راو ۴ سعی شده است تا به راحتی سرنشینان هم توجه شود و همین موضوع باعث شده که سواری این خودرو از دیگر رقبای خود دلنشین‌تر باشد. 


نمای سه رخ راو ۴ (۱)
موتور راو ۴




طراحی ظاهری


به طور کلی خودروهای تولید شده توسط شرکت تویوتا، ظاهری معمولی دارند. البته معمولی به معنای زیبا نبودن نیست. به عبارت دیگر، در طراحی این خودروها شاهد نوآوری و طراحی خاص نیستیم. اگر راو ۴ را با رقبای آن مانند کیا اسپورتیج و یا هیوندا سانتافه مقایسه کنید، حتما ظاهر این دو خودرو را بیشتر از راو ۴ می‌پسندید. در داخل خودرو هم اوضاع همینطور است و طراحی داخلی هم کاملا ساده انجام شده است. یکی از عوامل سادگی ظاهر داخل خودرو استفاده از رنگ مشکی ساده و چینش معمولی دکمه‌هاست. 


نمای عقب راو ۴ (۱)
نمای جلو راو ۴ (۱)
نمای نیم رخ راو ۴ (۲)
نمای نیم رخ راو ۴ (۱)


البته دسترسی به دکمه‌ها و تمامی امکانات داخل خودرو کاملا مناسب و حساب شده است. به طور کلی تمرکز اصلی این شرکت، امنیت، عمر بالا و عملکرد مناسب است و توجه زیادی به بحث طراحی خودرو نمی‌کند. شاید به همین دلیل است که این خودرو در میان رده سنی جوان چندان محبوبیت ندارد و این گروه از خریداران از خودروهای با ظاهر زیباتر و اسپورت‌تر استقبال بیشتری می‌کنند. فضای داخل خودرو برای سرنشینان جلو و عقب کافی است و فضای صندوق عقب آن هم زیاد است. 


داشبرد راو ۴
نمای نزدیک داشبرد راو ۴
صندلی‌ها و فضای داخل راو ۴
سیستم صوتی و تهویه راو ۴




نتیجه گیری


اگر می‌خواهید یک خودرو شاسی بلند با امکانات مناسب داشته باشید و مطمئن باشید که هیچوقت گذرتون به تعمیرگاه نمیفتد، تویوتا راو ۴ گزینه مناسب برای شماست. البته برای داشتن این خودرو لازم است که با ظاهر ساده، مصرف سوخت بالا و شتاب نه چندان زیاد آن مشکلی نداشته باشید. شتاب پایین و سواری خشک ویژگی کلی خودروهای شاسی بلند است اما در این خودرو این موارد بهبود یافته‌اند و سواری نرمی را نسبت به دیگر خودروهای این کلاس شاهد هستیم. تنها نکته‌ای که پیش از خریدن این خودرو و به طور کلی خودروهای شاسی بلند لازم است بدانید این است که این خودروها نسبت به خودروهای سواری هم قیمت خود، مصرف سوخت بالاتر، سواری خشک‌تر و عملکرد کندتری دارند و برای مصارف معمولی شهری توصیه نمی‌شوند. در نهایت، این خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای شاسی بلند هم رده خود، مانند کیا اسپورتیج و هیوندا سانتافه، سواری نرم‌تر، استهلاک پایین‌تر، هزینه نگهداری پایین‌تر، فضای بیشتر داخل خودرو و ظاهر ساده‌تری دارد و بازار دست دوم آن هم در ایران خوب است. 


نمای عقب راو ۴ (۲)




قیمت


امروزه شاهد افزایش قیمت‌های روزانه در بازار خودرو هستیم و گرانی برای ما امری معمولی شده است. این افزایش قیمت در خودروهای گران قیمت و به خصوص شاسی بلندها بیشتر دیده می‌شود و این عوامل باعث شده‌اند قیمت گذاری این خودروها دشوار شود و هر کس قیمت دلخواه خود را برای خودرو خود بگذارد. برای این که خیالتان از بابت قیمت خودرو مد نظرات راحت شود، ما به شما سیستم هوشمند قیمت خودرو اتکس را پیشنهاد می‌کنیم. این سیستم کاملا هوشمند و به روز است و کوچکترین تغییرات بازار خودرو در آن اعمال می‌شود. با استفاده از این سیستم می‌توانید قیمت هر خودرو (نو و کارکرده) را در سه حد بالا، متوسط و پایین بر روی نمودار مشاهده کنید. 

قیمت تویوتا راو ۴ ۲۰۱۴

قیمت تویوتا راو ۴ ۲۰۱۵

قیمت تویوتا راو ۴ ۲۰۱۶


کارشناسی


با توجه به وضعیت فعلی بازار خودرو، اطمینان از وضعیت خودرو دست دوم پیش از خریدن آن بسیار مهم است و اگر این کار به درستی انجام نشود، ممکن است خریدار ضرر هنگفتی را متقبل شود. با این که خودروهای تویوتا استهلاک کمی دارند و اصطلاحا زیاد به خرج نمیفتند، باز هم نحوه نگهداری صاحب خودرو و سرویس دوره‌ای با دقت، تاثیر زیادی در عملکرد آن‌ها دارد. همینطور اطلاع از تصادفات خودرو هم برای خریدار بسیار ضروری است. بررسی این موارد از عهده اکثر خریدارن خارج است و نیاز به یک کارشناس خودرو وجود دارد. تیم کارشناسی خودرو اتکس، متشکل از افرادی خبره و باتجربه است که با کمک ابزارهای کارشناسی خودرو و همینطور سابقه طولانی خود در امر کارشناسی، می‌توانند در خرید خودرو به شما کمک شایانی بکنند. در این راستا، تنها کافیست شما عزیزان فرم اینترنتی درخواست کارشناس حضوری تویوتا راو ۴ در محل را پر کرده و در صورتی که با پر کردن فرم‌های اینترنتی و فرآیند پرداخت آنلاین مشکل دارید، می توانید با شماره ۲۸۴۲۸۴۶۶-۰۲۱ و داخلی شماره ۱ تماس حاصل فرمایید.

آگهی های مرتبط

توافقی

دی لایت-آینه جانبی تاشو برقی و گرمکن دار-حالت های رانندگی(اکو - اسپورت)-کروز کنترل هوشمند-ورود بدون کلید- دکمه استارت- نمایشگر فشار باد لاستیک ها- سنسور نقطه کور-تهویه اتوماتیک دوکاناله با دریچه عقب-سانروف-صندلی های جلو برقی 8 حالته-گرمکن جلو-سنسور عقب و جلو-سنسورنوروباران-دوربین عقب- خروجی 12 ولت-نوربالا اتومات -آنتن کوسه ای-رادار تغییر لاین-آینه وسط الکتروکرومیک-مانیتور-ناوبری-چراغ چرخشی-فرمان حساس به سرعت-سیستم صوتی با 6 بلندگو-صندلی ایزوفیکس -صندوق برقی و هوشمند-غیر تملیکی-با برگه گارانتی 2ساله شرکتی ایرتویا. محل بازدید ماشین در مشهد. 

1401/12/12تهران
(تومان)2,650,000,000

کم کارکرد سالم بدون رنگ سند دست اول 

1401/2/18تهران
توافقی

تویوتا راو۴ ( رافور ) فول عمان دارای ۳ مانیتور مانیتور بزرگ و تاچ اندروید با تمامی برنامه ها و مانیتور پشت سری ایینه جمع شونده برقی مدل بالایی در نمایندگی روش نصب شده صحیح و سالم خریدار واقعی تماس بگیرد معاوضه با هیچ ملک و خودرویی ندارم بازدید سیدخندان 

1400/2/11تهران
توافقی

تویوتا RAV4-2016 فول عمان /مانیتور تاچ کامل /مانیتوربزرگ/زنون/دیلایت/کروزکنترل/صندوق برقی/کیلس و استارتر/آنتن کوسه اى/فول ایربگ/سانروف/دوربین و سنسور پارک /صندلى برقى چرم مارون / دکمه اکو. sport/.آینه فتوکرومیک/شیب سنج./09122975562 

1399/7/26تهران
توافقی

فوق العاده ترین رافور موجود در بازار مناسب برای مصرفکننده .. لطفا نمایشگاه داران عزیز تماس نگیرند 

1399/7/18اصفهان
توافقی

خودرو دو دف مصرف کننده 

1399/7/12تهران

پستهای مرتبط

نظرات