نظرات (1)
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
در اکثر خرید های هموطنهای عزیزمون خبری از درک مفهومی و هدف ساخت و تولید نوعی خاصی از محصول نیست و این متاسفانه در هر نوع بازاری وجود داره چه میخواد بازار پوشاک باشه چه بازار طراحی دکوراسیون داخلی خونه و چه خرید ماشین و مسایل مربوط به اون.جدیدا استیکرهایی مخصوص خودرو( که البته در بازار جهانی اونقدرهم جدید نیست ) وارد بازار شده که بعضی از هموطن های عزیزمون بدون درک مطالب و لوگوهای استفاده شده در این استیکر های اونو به ماشینهاشون برای زیباتر دیده شدن نصب میکنند که البته به نظرم این استیکر ها بجای زیبا کردن ماشین شما اون رو تبدیل به یه جک سیار خنده دار میکنه و هر کی از دور میبینه فکر میکنه خودروتون کثیفه یا جوهری شده ولی خوب سلیقه هر کسی محترمه و کسی حق دخالت در نظرات دیگران رو نباید به خودش بده و ماهم تو این مورد تسلیمیم ولی در هر حال باید مد نظر قرار بدیم اساسا هر چیزی که مد میشه زیبا نیست و هر چیزی که زیباست مد نیست نمیگم فقط ما ایرانی ها این افکار درونمون نهفته است ولی خوب در ما بیشتر دیده شده که تابع مد باشیم تا تابع دلمون یه زمانی رو اگر بزاریم و فکر بکنیم که اصلا از چه چیزی خوشمون میاد خیلی بهتر از اینه که کور کورانه مد رو دنبال و تقلید بکنیم.
من پیکان حرفم به سمت اون دست از آدمهایی که استیکر های رو به ماشینهاشون میچسبونن که حتی ذره ای از محتواش اطلاع ندارند و طرف صحبتم با اون دسته از آدمها نیست که میدونن چی نصب میکنند و براشون اوکی این قضیه.این استیکرها در بازار جهانی به بمب استیکر ( Sticker Bomb ) معروف هستند که ترکیبی از انواع اقسام موضوعات کوچه بازاری ، لوگوهای معروف ، گفتگوهای محاوره ای و بعضا موارد غیر اخلاقی هم هست پس خواهشا قبل از استفاده از هرچیزی اول از محتوای که روشون حک میشه مطلع بشید و دوم ببینید این اجناس بازارشون کجاست و چه استفاده ای داره و سوم هم به حرف دلتون گوش کنید نه مد یا سنت. بنده چنتا از این الفاط و اصطلاحات که بعضا غیر اخلاقی هست رو براتون روی عکس هایلایت میکنم هر چند نمیتونم بصورت واضح مطلب رو بیان کنم ولی خوب با چنتا جستجوی ساده میشه فهمید این الفاظ در فرهنگ ما ایرانی ها حداقل جایی نداره.بعضا هم الفاظ بسیار رکیکتر رو بالشخصه دیدم روی این استیکرها که دیگه واقعا در شان و گنجایش این فضا نیست که مطرح بشه در هر حال باید مراقب نوشته ها ، سمبل ها ، الفاظ و اصطلاحات استفاده شده در تمام محصولاتی که خریدیم باشیم تا ناخودآگاه بیلبرد یا شیپور تبلیفاتی مجانی دیگران نباشیم و یا راه نفوذ فرهنگ غلط رو در کشورمون به همین راحتی باز نگذاریم.
امیر علی
۱۴۰۲/۶/۱۸
علیییی