نظرات (164)

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۸

مقایسه بین تندر 90 و پژو 206 صندوق‌دار

مقایسه بین تندر 90 و پژو 206 صندوق‌دار

تندر 90 و پژو 206 صندوق‌دار، دو رقیب فرانسوی و دو انتخاب محبوب و شناخته شده برای مصارف شهری و خانوادگی در رنج قیمت خودروهای 30 تا 40 میلیون تومان در کشورمان هستند. این دو خودرو همواره و از سال های گذشته، به عنوان رقیب یک‌دیگر تلقی شده‌اند و با فلسفه‌ی طراحی و تولید متفاوت، ویژگی‌های تقریبا نزدیک و مشابهی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. در این مقاله از اُتکس به بررسی و مقایسه جز به جز این دو خودرو می‌پردازیم.

معرفی اولیه

رنو ال 90 یا تندر 90، محصول مشترک خودروسازی داچیا و شرکت رنوی فرانسه در جهت تولید یک خودروی ساده و اقتصادی می‌باشد که به طور رسمی و در سال 2004 پا به عرصه تولید نهاد. این خودرو که خروجی پروژه X90 بوده، در سال 1383 و در طی توافق نامه ای به عنوان جایگزین خودروی پیکان معرفی شد و در سال 1386 برای نخستین بار روانه‌ی بازارها شد. این خودرو در سال‌های اول مونتاژ خود در ایران در 3 تیپ کلی E0و E1 و E2 با تجهیزات و امکانات مختلف روانه‌ی بازار می‌شد اما در حال حاضر تنها در تیپ کامل E2 به همراه مدل‌های اتوماتیک، وانت و مدل‌های پارس تندر و تندر پلاس به فروش می‌رسد. در سوی دیگر پژو 206 صندوق‌دار یا SD قرار دارد که حاصل همکاری مشترک پژو فرانسه و ایران خودرو در جهت تولید مدل سدان خودروی محبوب 206 و تاکید بر ویژگی‌های خانوادگی آن می‌باشد. این محصول برای اولین بار در سال 1385 در تیراژ تولید محدود راهی بازار شد و در سال 1386 با افزایش ظرفیت تولید و در تیراژ تولید گسترده‌تر تحویل مشتری‌های ایران خودرو شد. پژو 206 صندوق‌دار در سال‌های اول تولید خود در 7 تیپ، با 2 دو موتور و 2 گیربکس دستی و اتوماتیک مونتاژ می‌شد که در حال حاضر تنها در تیپ V8 با موتور قوی‌تر 1600 سی سی و گیربکس دستی روانه‌ی بازار می‌شود.

عملکرد فنی

در قسمت فنی، هر دو خودرو، مشخصاتی نزدیک به هم دارند. هر دو خودرو از پیشرانه‌هایی با حجم تقریبی 1600 سی سی به همراه 16 سوپاپ و گیربکس 5 سرعته دستی بهره می‌برند. موتور تندر 90 با کد K4Mبه همراه استاندارد آلایندگی یورو 4، 105 اسب بخار قدرت خود را در دور موتور 5750 دور در دقیقه ارائه می‌کند. همچنین حداکثر گشتاور تولیدی این موتور 140 نیوتون‌متر است که در دور 3750 ارائه می شود. از سوی دیگر، موتور TU5 پژو 206 صندوق‌دار با استاندارد آلایندگی یورو 4 بهینه، حداکثر قدرت 105 اسب بخاری خود را در دور موتور بالاتر 5800 و حداکثر گشتاور 148 نیوتون متری خود را در دور موتور 4000 ارائه می‌کند. این ویژگی‌های فنی سبب شتاب صفر تا صد 10.2 ثانیه‌ای برای تندر و 11.4 ثانیه‌ای برای پژو 206 صندوق‌دار می‌شوند. هر دو خودرو به نرمی شتاب می‌گیرند، در این بخش هماهنگی بین موتور و گیربکس در تندر 90 بهتر و مطلوب تر ارزیابی شده اما در تجربه‌ی رانندگی، پژو 206 به دلیل طراحی آیرودینامیک‌تر و مقاومت کمتر در برابر جریان هوا، کم‌تر دچار آشفتگی شده و راحت تر به سرعت می‌رسد.

نمای جلو پژو 206 صندوق دار
نمای جلو تندر 90
نمای پشت پژو 206 صندوق دار
نمای پشت تندر 90
نمای جلو و کنار پژو 206 صندوق دار
نمای جلو و کنار تندر 90

سواری تندر به علت ارتفاع بیشتر، نقطه ثقل بالاتر و نوع سیستم تعلیق، نرم‌تر بوده اما پژو 206 سواری کمی اسپرت‌تر و با پایداری بیشتری را به ویژه در سرعت‌های بالا ارائه می‌کند. سیستم ترمز در هر دو خودرو مطلوب ارزیابی شده‌اند، پژو 206 با بهره‌گیری از ترمز های دیسکی در هر چهار چرخ همراه با سیستم ترمز EBA عملکرد بهتری دارد اما با این حال سیستم ترمز تندر هم بسیار مطمئن است. میانگین مصرف سوخت به صورت ترکیبی، در تندر 90 برابر با 6.9 لیتر و در پژو 206 صندوق‌دار برابر با 6.61 لیتر در یک صد کیلومتر است که علت مصرف کمی بالاتر تندر به دلیل ابعاد بزرگ‌تر و وزن خالص بیشتر 1115 کیلوگرمی در مقابل وزن خالص 1086 کیلوگرمی پژو 206 صندوق‌دار است. به طور کلی، عملکرد فنی هر دو خودرو را می‌‌توان مناسب و تقریبا هم‌سطح دانست.

طراحی و امکانات

در بخش طراحی، تندر 90 چهره‌ی ساده‌‌تری دارد. از سویی این خودرو با طراحی مکعب فرم و ارتفاع بیشتر سقف، مقاومت بیشتری را در برابر جریان هوای بیرونی ایجاد کرده اما در مقابل، فضای بیشتری را نصیب سرنشینان خود می‌کند. همچنین افراد قد بلند، مشکلی برای نشستن در داخل کابین ندارند و ردیف عقب نیز می‌تواند به راحتی میزبان سه فرد بالغ باشد. طراحی ساده‌ی خودرو به فضای داخلی آن نیز کشیده شده‌ است و ادوات داخلی بدون پیچیدگی در کنار هم قرار گرفته‌اند. طراحی داشبورد تندر بر خلاف 206، به گونه‌ای است که اجازه‌ی قرار دادن اشیا و وسایل را بر روی آن نمی‌دهد و صندلی‌های تندر در مسافت‌های طولانی راحتی کمتری را در مقایسه با 206 به ارمغان می‌آورند. یکی دیگر از نقص‌های طراحی تندر، میدان دید محدود اطراف به واسطه‌ی عدم تناسب ابعاد آینه‌های جانبی با ابعاد خودرو و دید محدود قسمت پشتی خودرو است. فضای صندوق عقب خودرو نیز بسیار بزرگ بوده و مناسب برای مسافرت های خانوادگی به شمار می‌رود.

در مقابل، پژو 206 صندوق‌دار همانند پژو 206 هاچ‌بک، طراحی محبوب و دلچسبی را به خصوص در قسمت جلوی خودرو ارائه می‌کند اما با این حال، در نمای جانبی و قسمت پشتی خودرو به واسطه نوع طراحی صندوق عقب و ستون عقب کمی نامتوازن به نظر می‌رسد. طراحی داخل پژو 206 در مقایسه با تندر، زیباتر و اسپرت تر بوده و ارگونومی آن نیز بیشتر است. به دلیل ابعاد کلی و فاصله کم‌تر محور‌ها در پژو 206 صندوق‌دار نسبت به تندر 90، فضای داخلی کمتری به خصوص در ردیف عقبی خودرو نصیب سرنشینان شده به طوری که نشستن سه فرد بالغ در ردیف عقبی با کمی دشواری صورت می‌گیرد. همچنین فضای قسمت صندوق عقب پژو 206 در مقایسه با تندر کمتر بوده، اما در مقابل پژو 206 از قابلیت خواباندن صندلی‌های عقب بهره می برد که این ویژگی در تندر وجود ندارد. در کل طراحی 206 صندوق‌دار را می‌توان اسپرت تر و جذاب تر دانست اما تندر 90، فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

نمای پشت و کنار پژو 206 صندوق دار
نمای پشت و کنار تندر 90
نمای کنار پژو 206 صندوق دار
نمای کنار تندر 90
صندوق عقب پژو 206 صندوق دار
صندوق عقب تندر 90

در قسمت تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی، تندر 90 شامل ترمز های دیسکی در چرخ های جلو به همراه سیستم ضد قفلABS همراه با EBD، ترمزهای کاسه‌ای در چرخ‌های عقب، 2 کیسه‌ی هوا، رینگ‌های 15 اینچی آلومینیومی، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، فرمان هیدرولیک، شیشه‌های برقی در چهار درب، آینه‌های برقی با گرم‌کن، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، تنظیم ارتفاع صندلی راننده (حذف تنظیم گودی کمر در آخرین مدل های تولیدی)، کامپیوتر سفری با قابلیت محاسبه‌ی مصرف سوخت متوسط، سرعت متوسط، سوخت مصرف شده و میزان مسافت قابل پیمایش با سوخت باقی‌مانده و سیستم صوتی مجهز به چهار بلندگو و خروجیAUX و USB می‌شود. از کمبود های تندر 90 در بخش امکانات می‌توان به فقدان قابلیت تنظیم ستون فرمان اشاره کرد.

در طرف مقابل، پژو 206 صندوق‌دار، از ترمز های دیسکی در چهار چرخ به همراه سیستم ضد قفل ABS همراه با EBD و سیستم ترمز اضطراری EBA، 2 کیسه‌ی هوا، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سنسورهای دنده عقب، فرمان هیدرولیک، شیشه‌های برقی در هر چهار درب، آینه‌های برقی با گرم‌کن، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم همراهی تا درب منزل، سیستم تنظیم سرعت برف پاک کن با سرعت خودرو و همچنین سیستم صوتی با چهار بلندگو و پورت‌های AUX و USB به همراه کنترل پشت فرمان بهره می‌برد که در مقایسه با تندر 90 نمره کامل تری را در این بخش می‌توان به آن داد. با این حال از کمبودهای مشترک در هر دو خودرو می‌توان به عدم وجود صندوق پران اشاره‌‌ نمود.

همچنین در بخش ایمنی و استاندارد تصادفات، تندر 90 موفق به کسب 3 ستاره ایمنی و پژو 206 موفق به کسب 4 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی Euro NCAP شده است.

علاقه‌مندان خودرو از دیرباز، پژو 206 را خودرویی با قابلیت نصب و فعال‌سازی آپشن‌ها و امکانات بسیار قلمداد می‌کردند. اما امروزه و در مدل‌های تولیدی جدید، به علت تغییر سیستم سیم‌کشی و مولتی پلکس فابریک 206، با نوع ایرانیزه امکان نصب بسیاری از امکانات و آپشن های قدیمی و فابریک 206 از بین رفته و تنها می‌توان آپشن های محدودی را با هزینه های چند برابر قبل! بر روی این خودرو قرار داد.

نمای داخل پژو 206 صندوق دار
نمای داخل تندر 90
پنل پژو 206 صندوق دار
پنل تندر 90

قیمت‌ها

در قسمت گارانتی و ابتیاع لوازم یدکی و خدمات شرکت سازنده، می‌توان نمره برابری را به هر دو خودرو اعطا نمود. اگر تا چند سال پیش، تهیه لوازم مصرفی و غیرمصرفی تندر 90 به سختی انجام می‌شد و صاحبان آن از سختی تهیه قطعات خودروی خود رنج‌ می‌بردند اما امروزه این مورد نیز برطرف شده و لوازم هر دو خودرو به راحتی تهیه می‌شوند. در بخش ارزشیابی کیفیت، بر اساس آمارها و اطلاعات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران،‌ در بازه‌ی قیمتی خودروهای 25 تا 50 میلیون تومان، خانواده خودروهای مونتاژ رنو و به ویژه گروه تندر 90 در سطح کیفی بالاتری نسبت به خانواده پژو 206 قرار گرفته‌اند که از عوامل آن‌ می‌توان به نظارت بهتر و دقیق‌تر رنو فرانسه بر خط مونتاژ محصولات خود در ایران و حجم تیراژ تولیدی کم‌تر آن ها نسبت به خانواده پژو نام برد. در زمینه استهلاک و دوام طولانی مدت نیز می توان تندر 90 را در جایگاهی بالاتر از پژو 206 صندوق دار قرار داد. متاسفانه خانواده‌ی محبوب پژو 206 را، با درصد بالای ایرانیزه شدن قطعات تولیدی، می‌توان جز دسته های خودرو‌های قربانی شده با کاهش شدید افت کیفی در طی سالیان اخیر در کشور دانست. در مقابل تندر 90 به عنوان یک خودروی ساده، اقتصادی، کم‌استهلاک و بادوام بالا به خوبی رسالت خود را طی کرده و از این نظر خودرویی برتر و محبوب تر به شمار می‌رود.

مقایسه نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت تندر 90 :

فضای بیشتر داخل و صندوق عقب برای سرنشینان

شتاب بالاتر و هماهنگی بهتر بین موتور و گیربکس

استهلاک کمتر و دوام و کیفیت بالاتر

نقاط ضعف تندر 90 :

طراحی ساده داخل کابین

پایداری کم تر در سرعت های بالا

نقاط قوت پژو 206 صندوق‌دار :

طراحی مناسب تر چهره بیرونی و فضای داخلی خودرو

امکانات رفاهی و ایمنی بالاتر

نقاط ضعف پژو 206 صندوق‌دار‌ :

فضای کم‌تر داخل کابین و صندوق عقب

اصطحلاک بیشتر و افت کیفیت در طی سال‌های اخیر

عدم قابلیت نصب بسیاری از آپشن های فابریک 206 به علت سیستم مولتی پلکس جدید خودرو

مشخصات
رنو تندر 90 E2
پژو 206 صندوق‌دار V8 
حجم موتور
1598
1587
تعداد سوپاپ
16
16
نوع گیربکس
5 سرعته دستی
5 سرعته دستی
حداکثر قدرت
5750/105
5800/105
حداکثر گشتاور
3750/140
4000/142
حداکثر سرعت
175
193
میانگین مصرف سوخت (ترکیبی)
6.9
6.61
طول خودرو
4250
4188
عرض خودرو
1740
1655
ارتفاع خودرو
1525
1456
فاصله بین محور ها
2630
2443
حجم صندوق عقب
510
450
گنجایش مخزن سوخت
50
50
وزن خالص
1115
1086
قیمت
37,453,500
37,388,500

قیمت پژو 206 صندوقدار v8 صفر

قیمت رنو تندر 90 E2 صفر

نظرات

  • ماهان

    ۱۴۰۴/۲/۲۳

    سگ تو روح کسی که 206 رو طراحی کرد

    پاسخ

  • عباس

    ۱۴۰۳/۸/۲۱

    سلام من 206 دارم. ولی بااین وصیعن اقتصادی النود بهتره چن اصلا خراب نمیشه

    پاسخ

  • آرتین

    ۱۴۰۳/۵/۱۳

    206تو ایمنی ۴ستاره ولی ال نود ۳ ستاره پس ۲۰۶رو انتخاب می کنم

    پاسخ

  • یاشار

    ۱۴۰۳/۱/۲

    ۲۰۶ بهتر از ال۹۰

    پاسخ

  • یاشار

    ۱۴۰۲/۱۲/۱۱

    ۲۰۶ از نظر ایمنی ماشین خوبی است ولی ال ۹۰ خوب نیست

    پاسخ

  • هادی

    ۱۴۰۲/۶/۲۲

    ۲۰۶ از هر لحاظ ماشین خیلی خوبه ال نود ماشینه زشت هست وداخلش رو طوری طراحی کردن که در مسافرت آدم خسته میشه با تشکر

    پاسخ

  • محمد

    ۱۴۰۲/۶/۱۸

    هردو اصالتی فرانسوی دارن ولی رنو سابت شدس وه تاحالا هیچ ال نودی تو تعمیرگاه ندیدم

    پاسخ

  • امیر

    ۱۴۰۲/۶/۱۷

    من ۲۰۶ دارم ولی میگم ال نود صد درصد بهتر است ۲۰۶ در برابرش میرینه چون تو کوهستان ته ماشین ۲۰۶ میگیره به زمین

    پاسخ

  • ایلیا

    ۱۴۰۲/۵/۲۹

    ناموسا ال۹۰ چیشو میگید ماشین؟ سال۹۵ یا ۹۶ بود زشت ترین ماشین ایران در اومد بازم با این وضع میگید ال۹۰ ۲۰۶ سالار ولی ال۹۰ رو باید با ... مقایسه کنید ولی درباره پیکان پژو اینجور نیس یه قالپاقش ۲۰۰۰۰ ال۹۰ می‌ازه

    پاسخ

  • احسان

    ۱۴۰۲/۳/۱۶

    تندر رو باید با ژیان مقایسه کنند نه با ۲۰۶ اسدی

    پاسخ

  • بهنام

    ۱۴۰۲/۳/۱۶

    چراغ عقب تندر نود خیلی حال 🤢

    پاسخ

  • علی

    ۱۴۰۲/۲/۳

    ال نود خودش رو سر حال کنه بعد بیاد با ماشین مثل ۲۰۶ رقابت کنه

    پاسخ

  • محسن

    ۱۴۰۲/۲/۳

    اگه ال نود کمی گاز بده موتورش میسوزه ولی ۲۰۶ قشنگ هست

    پاسخ

  • حسین

    ۱۴۰۲/۲/۳

    ال نود ماشین بدبختی است ظاهرش مثل موش ۲۰۶ قشنگ هست

    پاسخ

  • محمدرضا

    ۱۴۰۲/۲/۳

    ال نود آشغال

    پاسخ

  • Mostafa

    ۱۴۰۱/۱۲/۲

    ۲۰۶ و چهار ستاره ایمنی😂 تو برو روی ال۹۰ سرپا وایسا ۲۰۶ رو فقط هول بده صافکاری میبینمت ۲۰۶😂 ال۹۰ فوق العاده کم استهلاک هست و پر شتاب اونایی که میگن زشته دفیوزر جلو و عقب بندازن و چراغ عقب اسپرت عالی میشه یکی نوشت ال۹۰ abs نداره دادش چی میگی ال۹۰ هم abs داره هم abd آیا ۲۰۶ کامپوتر سفری داره ؟؟ 😂

    پاسخ

  • مجتبی

    ۱۴۰۱/۱۰/۱۵

    ال ممد واقعا بینظیره

    پاسخ

  • ممد

    ۱۴۰۱/۵/۱۶

    النود عالی سلطان دنگفنگ رو باخر باید مقایسه کنند👍🚖

    پاسخ

  • محمد

    ۱۴۰۱/۵/۱۵

    ال نود 1 206 20

    پاسخ

  • محمد

    ۱۴۰۱/۵/۱۵

    در این صورت النود در مقابل 206 مورچه است

    پاسخ

  • محمد

    ۱۴۰۱/۵/۱۵

    قال پاق 206 به اندازه کل رنو ال نود ارزش داره النود با 175 تا سرعت اما 206 193

    پاسخ

  • عرفان

    ۱۴۰۰/۹/۱۸

    هرکی ماشین خوشو دوس داره هرکی النود داره بیشتر دوس داره هرکی 206 همین طور

    پاسخ

  • مهدی

    ۱۴۰۰/۹/۱۸

    موضوع استهلاک خیلی مهمه. 206 مهندسی موتور خوبی نداره. من به ال 90 تسلطی ندارم. ولی 206 مشکلات فنی خصوصاً کامپیوتری و سیم کشی زیاد داره. موتور خیلی داغ کار می کنه و تابستون توی تهران هم مشخصاً بهش فشار میاد چه برسه شهرستان های گرم. برخی سیم کشی ها از کنار اگزوز رد شده و خیلی خطرناک هست. منبع روغن هیدرولیک دقیقاً روی دینام قرار داره و شیلنگهای هیدرولیک هر دو از روی اگزوز رد میشه. توی ماشین خودم و خیلی موارد دیگه شلینگها به هم سابیده میشه و روغن روی اگزوز می ریزه و آتیش می گیره. فکر کن نصف شب وسط جاده نطنز با زن و بچه موتور ماشین آتیش گرفت. یک مورد رو هم توی تعمیرگاه دیدم که به علت نزدیک بودن فیلتر روغن به اگزوز درب فیلتر روغن جنسش خوب نبوده آب شده و روغن پاشیده بود به اگزوز و آتیش گرفته بود. آتش سوزی سیم کشی هم زیاد داره. کامپیوترها هم زیاد با هم به مشکل می خورن. در مجموع علارقم ظاهر قشنگ تری که داره از نظر مهندسی موتور اصلاً کارشون خوب نبوده. پراید ایمنی موتور بیشتری داره. واقعاً از نظر تعادل در سرعت بالا خیلی خوبه ولی این مشکلاتش آدم رو در نهایت دلچرکین می کنه.

    پاسخ

  • آروین

    ۱۴۰۰/۶/۱۸

    ببینید دوستان ۲۰۶از لحاظ شتاب ظاهر بسیار زیبا هماهنگی گیر بکس وقیمت در بازار حرف اول رو میزنه وال نود سوسکه

    پاسخ

  • پارسا

    ۱۴۰۰/۶/۹

    اونجا منظورم از ad ، sd هست ، بد نوشتم

    پاسخ

  • پارسار

    ۱۴۰۰/۶/۹

    دوستان مقایسه من با ad رو ببینید حرفی هست ؟؟؟؟؟ گمونم نکنم ، جمع کنید تخم مرغ + سوارا بند و بساط ، فقط ادعا هستین شما

    پاسخ

  • 206 سلطان جاده

    ۱۴۰۰/۵/۳۱

    من به سمت اسدی هستم

    پاسخ

  • پویا

    ۱۴۰۰/۵/۳۱

    درست میگه مهدی

    پاسخ

  • مهدی

    ۱۴۰۰/۵/۳۱

    اس دی قشنگه ال نود رو با الاغ مقایسه باید کنند.

    پاسخ

  • پویا

    ۱۴۰۰/۵/۳۱

    ال نود خیلی وقت ک از رده خارج شده کلا رو رده هم نبود ازش استقبال آنچنانی نشد با اون مدلش اصلا خواهان نداره ولی اس دی همیشه رو و تو بورس از بس که خواهان داره

    پاسخ

  • علی

    ۱۴۰۰/۵/۳۱

    ال نود خیلی چرخه ۲۰۶ بهتر

    پاسخ

  • محمد

    ۱۴۰۰/۵/۱۹

    ۲۰۶ را باید با پیکان وانت و پراید مقایسه کنیم و پراید پیکان وانت از ۲۰۶ قشنگ تر و بهتر است بهترین ماشین ۲۰۶ اردنی

    پاسخ

  • محمد عشق سلطا جاده ال 90

    ۱۴۰۰/۵/۱۹

    ال ۹۰ همه جوره از ۲۰۶ بد بهتره ال ۹۰ را در مقایسه با ۲۰۶ حساب کنیم ال ۹۰ را سر پا میبرن

    پاسخ

  • محمد

    ۱۴۰۰/۵/۱۹

    هر جور هزار کنیم ال ۹۰ بهتره

    پاسخ

  • محمد

    ۱۴۰۰/۵/۱۴

    ۲۰۶ ماشین قشنگی هست

    پاسخ

  • مهدی

    ۱۴۰۰/۵/۲

    ال 90 ماشین بدی است 206 بهتر هست

    پاسخ

  • پویا

    ۱۴۰۰/۴/۳۱

    ال نود آشغاله ۲۰۶ بهتر است

    پاسخ

  • پارسا

    ۱۴۰۰/۳/۱۶

    از لحاظ هماهنگی گیربکس با موتور که ال نود بهتره ،،، از لحاظ جادار بودن فضای داخلی و راحتی ، ال نود عالیه درکل خواستم بگم ال نود sd رو لوله میکنه ،،،، دوستانی که با من مخالف هستن یا از روی تعصب نمی خوان قبول کنن که sd در مقابل ال نود هیچی نیست ، یا اصلا اطلاعات ندارن یا اصلا سوار تندر نشدن فقط هی میان ال ممد ال ممد میکنن ، فقط از ظاهرش ایراد می تونین بگیرین از موتورش که نمی تونین

    پاسخ

  • پارسا

    ۱۴۰۰/۳/۱۶

    از لحاظ شتاب و سرعت که ۲۰۶ شتابش ۱۱.۴ هست اما ال نود ۱۰.۲ ثانیه است ، گشتاور ال نود ۱۴۸ نیوتون متر هست ولی sd گشتاورش ۱۴۲ نیوتون متر هست اما حداکثر سرعت ۲۰۶ (sd v8) ۱۹۳ کیلومتر هست ولی ال نود ۱۸۳ کیلومتر ، اما گشتاور تندر بیشتر هست دیگه از لحاظ قدرت هم که ال نود ۱۱۰ اسب بخار داره نه ۱۰۵ اسب sd هم که ۱۱۰ اسب داره ولی قدرت ال نود بیشتر به چشم میاد تا sd ،،،، از لحاظ هندلینگ و تعادل هم که sd یه خورده بهتره اما اگه ال نود هم سطح sd بشه تعادلش تو سرعت بالا عالیه ،،،، ال نود هندلینگش خوبه شاسیش هم قویه ولی ارتفاعش چون بالاست ازش خاک می خوره که اگه هم سطح sd بشه که تعادلش خوبه ( ۴۰۵ و پارس و دنا و سورن که تعادلشون بدتر از این دو تاست) از لحاظ ایمنی تندر ایمنیش بهتره،،،، از لحاظ اصطحلاک و مصرف سوخت هر دو در یه حد هستن گمونم، از لحاظ فضای صندوق عقب که ال نود جادار تره،،،، از لحاظ اپشن که ۲۰۶ بهتره ،،، اما ال نود های مدل ۹۶ به بالا ( منظورم پلاس نیست ) اپشن هاشون در حد پارس tu5 هست ،،، از لحاظ نمای بیرونی و داخلی ماشین هم که sd یه خورده بهتر از ال نود هست ،،، sd رخش مثل هاچبکش نیست

    پاسخ

  • M.m

    ۱۴۰۰/۱/۹

    هر ماشینی به جز النود همیشه جاش تو تعمیرگاه هست. لطفا ظاهر بین نباشید. ۲۰۶ که آشغال ترینه.

    پاسخ

  • حمید

    ۱۳۹۹/۱۲/۱

    راحتی ای که ۲۰۶ داره محاله امر تندر داشته باشه چون قبلا داشتم می گم هر دوتارو مدل ۹۱ صفرشو خریده بودم اما از تندر اونطور که باید راضی می بودم نشدم و برعکس در مقابل از همه چی ۲۰۶ وی ۸ راضی بودم،سال ۹۵ تندر رو فروختم اما همین الان همان ۲۰۶ رو دارم سوار میشم خیلی هم راضیم

    پاسخ

  • حمید

    ۱۳۹۹/۱۲/۱

    فقط و فقط ۲۰۶ وی ۸

    پاسخ

  • رنو

    ۱۳۹۹/۱۱/۲۲

    سلام ال ۹۰ قابل مقایسه بااین ها نیست قیمت هم ۱۰۰ ملیون گرون تره واین ماشین فرانسوی و ماشین محکم و با صفر تا صد بالا من داشتم راضی بودم خیلی از ۲۰۶ بهتره و ماشینی که عمره بالایی داره با تشکر

    پاسخ

  • اصغر

    ۱۳۹۹/۱۱/۱۹

    سلام دوستان عزیز بنده مکانیک خودرو هستم فقط نظرمو راجب این خودرو میگم برا کسانی که تو ایران زندگی میکنن و درآمد متوسطی دارن والا حقیقت اینکه کاملا سلیقه ای ماشین تو ایران ولی باید خدمتتون عرض کنم که موتور گیربکس جلو بندی و قطعات جانبی ال نود خیلی مقاوم تره دیرتر خراب میشه ولی طراحی ظاهریش ضعیف تره در عوض ۲۰۶ ظاهر بهتری داره ولی جلو بندیش زودتر خودشو میندازه هماهنگی موتور و گیربکسش ضعیف تر نسبت به ال نود در حالت کلی بخوام بگم اگه دنبال فنی بهتر هستید ال نود گزینه خوبیه اگه دنبال ظاهر هستید ۲۰۶ اس دی بهتره و متاسفانه ۲۰۶ مدل های ۹۲ به بالا روز به روز قطعات جانبیش بی کیفیت تر شدن و تعداد مراجعه کنندگانش بیشتره ولی ال نود کمتر دیده میشه به لحاظ فنی.موفق باشید

    پاسخ

  • هادی

    ۱۳۹۹/۱۰/۱۸

    سلام ال ۹۰ عشق منه . از ظاهرم . بعضی موقعه از بعضی ماشین ه هم خوشگله . الان تو ایرا ن ماشین رده خارج سوار میشن پژو پرشیا پیکان این ماشین ها بعضی هاشون مال ۳۰ ساله پژو بعضی هاشون هم ۶۰ تندر مال ۱۰ ساله حتما به ضا هرشم یک کاری خواهند کرد من عموم مدل 93 داره ما خودمون هم دارییم رفتیم جابه جاش بکنیم ماشین عالی عالی ععععععععهعععععععععععععععععععععلااااااااآآااااااااااا

    پاسخ

  • محمد

    ۱۳۹۹/۹/۱۰

    بزارین اول از206 براتون تعریف کنم1-206 سواری راحتر و دل چسب ودقیق تری از ال90 دارد و206 گران تر از ال90 هست دلیل گران بودن206 این است که سواری راحتی دارد و کیسه های هوا هم باعث این گرانی میشوند وabs ترمز هم باعث این گرانی میشوندو البته سنسور دنده عقب هم باعث این گرانی میشود اینها باعث بهتر بودن206 از ال90 میشود2-ال90 موتور بیصدا ورانندگی سخت تری دارد و هیچ چیزی ندارد نهabsدارد و نه سنسور دنده عقب دارد و نه ابشنی دارد به دلیل همین 206 انتخاب میکنم

    پاسخ

  • النود

    ۱۳۹۹/۵/۱۳

    ۲۰۶ بکنه اشغال ترین ماشین روی زمینه سریع چپ می کنه کوچیکهریدم به ۲۰۶

    پاسخ

  • رضا

    ۱۳۹۹/۴/۳۱

    خدای هردو خوبند اگر میخوای تعمیر گاه نری ال90 وحتی خود مکانیک هم میگه ولی 206 جدید همه نارا ضیند

    پاسخ

  • حجت

    ۱۳۹۹/۳/۲۶

    یادش بخیییر یه موقعی میگفتیم ماشین با قیمت متوسط بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون الان میگیم بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دوروز دیگه میگیم بین ۵۰۰ میلیون تا ۱میلیارد خوبه واقعن خوبه فقط نمیدونم چرا وضع مالی مردم متوسطش هنوز بین ۳تا۴ میلیون حقوق ماهانه برای کارمندا (بقیه خو بماند) گیر کرده پاشم قطع شده جلوتر نمیره لامصب

    پاسخ

  • اصغر

    ۱۳۹۸/۱۲/۵

    ال ۹۰ بهترین ماشین روش نیومده نکوار بد خواهشو چشم حسود کورررررررررر😎🤣😂💎💎💎💎💎💎

    پاسخ

  • محمد

    ۱۳۹۸/۷/۱۵

    سلام خدمت همه کاش به جائی می رسیدیم تا از این فرصت برای راهنمائی وانتقال تجربیات سازنده به هم وطنان استفاده می کردیم...بنده ال نود داشته ام واکنون 206 اس دی دارم...پیشنهاد می کنم حتما آموزش ای سی یو رادقیق ببینید برای رفع مشکلات احتمالی در جاده.تشکر

    پاسخ

  • رانا47

    ۱۳۹۸/۳/۴

    آشغال به ال نود میگن میدونی چرا چون چ چسبیده به را

    پاسخ

  • سعید

    ۱۳۹۸/۲/۲۲

    سلام دوستان من هر دو ماشین رو حداقل دو سال سوار شدم چند تا نکته هست که شاید به درد اونی که دنبال انتخاب هست بخوره من کاری به دوستانی که تعصب دارن ندارم در مورد ظاهر ۲۰۶ در مورد قدرت l90 در مورد کیفیت هر دو متوسط اما یه نکته عرض کنم ال ۹۰ دیرتر خراب میشه اما اگه خراب شد فقط دنبال لوازم اصلیش باشید و اگر نه خرج رو دستتون میزاره توی پیچ ۲۰۶ سرتره اما تو سر بالایی ال۹۰ در مورد صندلی من ال۹۰ رو بیشتر قبول دارم صدای موتور ال۹۰ توی جاده یکم بیستر از ۲۰۶ هستش این رو هم بگم الان ۲۰۶ دارم

    پاسخ

  • 206 sd

    ۱۳۹۸/۱/۷

    من 206 اس دی مدل 93 دارم مصرفش تو جاده 100-6 206 هم خوشگل تره هم نرم تره -داداشم ال90 مدل 96 داره ممکنه گیربکس و موتور بهتری نسبت به 206 داشته باشه ام قیافه نداره صندلیش راحت نیست اپشن نداره اگه سر پیچ تو جاده سرعت داشته باشی راحت چپ میکنه

    پاسخ

  • ILIYA

    ۱۳۹۷/۱۲/۶

    اینم شمارمه 09212028537 انشاالله اگه خدا بخواد تا 2ماه دیگه هم قراره هدرزو کیت مکش روش بندازم ریمپشم میکنم ولی خلاصه منتظر زنگ زدناتون هستم مخصوصا این آقای (تندرو عشقه) منتظر تو یکی که حتما هستم بزنگید ببینیم

    پاسخ

  • ILIYA

    ۱۳۹۷/۱۲/۶

    سلام به دوستان عزیز من اولش اینو بگم که من اصلا نمیخوام در مورد این که بین این 2ماشین کدومش خوشگله یا کدومش با کیفیت تره نظر بدم ولی اینو بگم که من 2تا ماشین دارم یکی پارس ELXمدل 84 که صفره 5تا کارکرده و یکی هم 206 تیپ5مدل 84 که 303هزار تا کارکرده توی این 303 هزار تا هم هر کاری بگید کردم باهاش از قاچاق که کار اصلیم هست تا درگو و....این پیشنهادو به تمام دوستانی که این نظر منو میخونن میکنم که بیان درگ با ال نود هر ال نودی بگید قبوله صفر کارکرده و توی هر مسیری که شما بگید فرقی نمیکنه توی شهر توی اتوبان توی سربالایی توی سرپایینی اصلا واسه من فرقی نمیکنه دوستانی که سنگ شتاب ال نود رو به سینه میزنن لطف کنید تشریف بیارید یا اگه وقتشو ندارید هر جایی بگید من میام اگه به شتاب ماشینتون اعتماد دارید بسم الله و اگر ندارید و فکر میکنید از 206 میخوره ویا مطمئنید پس لطفا اطلاع رسانی اشتباه نکنید و اینم بگم خیلی به ماشینم میرسما هر 5هزار تا روغن میریزم توش و فیلترو و صافی همرو عوض میکنم و یک بار هم با ELXخودم درگ گذاشتم رفیقم 206 منو میروند کاپوتش دقیق بغل در عقبم بود پا به پاش میومد موتورشم پلمپه

    پاسخ

  • حسن

    ۱۳۹۷/۱۲/۴

    از لحاظ سواری ۲۰۶ ،از لحاظ فنی تندر

    پاسخ

  • ال ممد پرست

    ۱۳۹۷/۱۱/۶

    ال ممد بعد مرسدس اوله طرفدارای ال ممد بالای صد در صدن

    پاسخ

  • حمید

    ۱۳۹۷/۶/۳۰

    نکته اینکه توی ایران ماشین کاملا سلیقه ایی هست و اصلا نمیشه روی موارد اپشن و امکانات نظر داد قطعات هم اینروزها افتضاح شدن و هردو ماشین از لحاظ کیفیت دارن پایین میان من از سال 93 تا الان ال 90 دارم و واقعا ازش زده شدم قطعاتش خوب حماله اما چندروز پیش رفتم موج گیر چرخ جلو خریدم جنس ایرانی فقط بوده فرانسویش دیگه نیست باهاشم کلی سفر رفتم و کمرم خرد شده در حدی که بالش گذاشتم توی گودی کمرم سرنشین صندلی عقب هم توی دست اندازا صداشون در میاد سرعت 110 به بالا موتور داد میزنه که دنده بره بالاتر ولی گیربکس 6تایی نداریم 206 خودم نروندم اما سرنشین بودم بنظرم بی صداتره و نرم تره ظاهر دلنشین تری داره مخصوصا داشبورد و در ها ک ال90 نابوده در کل بعد 5 سال میخام اس دی بخرم بنظرم بهتره

    پاسخ

  • amir

    ۱۳۹۷/۶/۱۸

    هردو ماشین مال ایرانه خودتونم میدونین ماشین های ایران نه بدن و نه خیلی خوبن معمولی هستن ولی 206 اس دی بهتر از ال 90 هست

    پاسخ

  • یو

    ۱۳۹۷/۵/۲۶

    اونایی ک نظرشون در خصوص ال ۹۰ منفیه تا الان سوار این ماشین نشده اند چون خود من ال نود دارم مصرف سوختش ۶.۱ در ۱۰۰ کیلومتره. ۲۰۶هم ماشین خوبیه ولی الان تو بازار اولا تندر خیلی کمه بعدشم با این قیافه زشتش از ۲۰۶ گرونتر و سرتره

    پاسخ

  • مجید

    ۱۳۹۷/۵/۷

    ظاهروباطن ال 90بی ریخت طراحی ناراحت صندلی وفرمان ولگن حموم داخل اتاق وداشپوردورودری شیشه بالابرها دگمه تنظیم آینه زیرترمزدستی غربیلک ثابت باهرقدراننده صندلی بی کیفیت سواری نیست وانته سرپیچهادرمیره مصرف اتوماتش 100کیلومتر14لیتر و...از140بیشتربااتومات بری موتورواتاق داره میترکه میریزه توحلقت چون دنده 5نداره!!! فقط فنی اش تاسال89یا90خوب بودالان چینی شده ضمنااین ماشین رومانیه نه فرانسه !!قیمتش هم گرونه 206 اس دی هم یک معمولی ایرانیه الان نصفش چینی شده

    پاسخ

  • محمد

    ۱۳۹۷/۵/۶

    ال۹۰ هم داره با دنا رقابت می‌کند هم با سمند هم با ۲۰۶ هم با پژو پارس از همشونم سر تره.

    پاسخ

  • جانم فدایت 206

    ۱۳۹۷/۵/۱

    اقا یه 206 اس دی بخرین برین کارتون.من الان اگه بخوام معایب و خصوصیات 206 و ال نود رو بگم 101 درصد 206 انتخاب شما میشه.206 واقعا میتوان گفت که کم صدارین ماشینه.طراحیش اسپرت و زیبا.عقبشم کوچیک نیس راحت میشه 3 نفر نشست.خلاصه اصلا 206 خیلی بهتره از ال نود کسانیم که موندن ال نود بخرن یا 206 اگه بخوان بعد خریدشون از ماشین راضی باشن حتما 206 بخرن.یا علی

    پاسخ

  • تندرو عشقه

    ۱۳۹۷/۳/۲۰

    خب شما كه ال ٩

    پاسخ

  • امیر

    ۱۳۹۷/۳/۱۴

    النود اشغاله

    پاسخ

  • بهروز وثوقی

    ۱۳۹۷/۳/۱۳

    فقط 206 مدل 90 به قبلش ال90آشغاله

    پاسخ

  • تندرو عشقه

    ۱۳۹۷/۳/۸

    تو اپارات عضو شدم طرفداراى سورن توربو جنسيس كوپه رو زدن بهشون گفتم شما خيلى تو ماشين خراب و لش پيدا كردن ماهرين برگشت گفت جنسيس به گرد سورن توربو نميرسه خخخخخخخخخخ

    پاسخ

  • تندرو عشقه

    ۱۳۹۷/۳/۸

    ال ٩٠ سروره ٢٠٦ اشغاله در ضمن كى گفته ٢٠٦ مصرف پايين ترى داره طراحى بله واى مصرف سوخت نه. ال ٩٠ سروره

    پاسخ

  • 206

    ۱۳۹۷/۲/۳۱

    ما خودمون ال نود داشتیم اصلا بدرد نمیخورد . ولی الان حدودا ۱ سال ۲۰۶ اس دی v8 خریدیم ۲۰۶ خیلی خیلی بهتره هم کابینش خوشگل تره هم مصرفش از ال نود کمتره

    پاسخ

  • 206

    ۱۳۹۷/۲/۳۱

    ۲۰۶ خیلی از ال ۹۰ سرتره

    پاسخ

  • حسن

    ۱۳۹۷/۲/۱۰

    جفتشون در رنج قیمتی خودشون از بهترین ها هستن ،معایب و مزایای خودشون را دارند،مسلما هر چی پول بیشتری بدی ماشین بی نقص تری میخری

    پاسخ

  • ياسر

    ۱۳۹۷/۱/۲۲

    هر دو اشغال ،

    پاسخ

  • تندرو عشقه

    ۱۳۹۷/۱/۱۶

    مزدا ٣ قديم

    پاسخ

  • امیر

    ۱۳۹۷/۱/۱۴

    ماشین با ماشین فرق داره،پایین تر تو نظرات گفتم،۲۰۶ تیپ ۲ هست صاحبش بهش نمیرسه،لگن شده از پرایدم میخوره،۲۰۶ تیپ ۵ هست سرحاله فابریک با مزدا ۳ یکی میره ،اما عشق من فقط ۲۰۶ تیپ ۵ ایسیو بوش ۷.۴.۴ هستش ،خدای شتابه،sd رو هم دوست دارم بخاطر دو مورد یکی هندلینگ و دوم نرمی ،۲۰۶ تازه از ۱۰۰ به بعد وحشی میشه و اگه راننده پشتش باشه تقریبا از هیچ ماشینی کم نمیاره تو رنج زیر ۶۰ تومن البته.

    پاسخ

  • تندرو عشقه

    ۱۳۹۷/۱/۹

    دوستان پدر من میخواد هولدر موبایل برای النودش بندازه قیمت حدود ۱۵ الی ۳۰ یا نهایتش ۳۵ تومن باشه چه برندی رو پیشنهاد می کنید مگنتی بگیریم یا معمولی

    پاسخ

  • تندرو عشقه

    ۱۳۹۷/۱/۹

    ما خودمون ۲۰۶ sd مدل ۸۸ داشتیم تمیز هم بود تنها برتری که نسبت به تندر داره فقط طراحی بهتر و کابین قشنگتر هست دیگه از هر لحاظ دیگه ال ۹۰ برتری داره و اینکه تعمیرگاه بیشتر میره و ال ۹۰ کم استهلاکه حالا شما میگی نرم تر و پرشتاب تره اشتباهه اگه حرفمو قبول ندارین برین تحقیق کنید با سپاس

    پاسخ

  • تندرو عشقه

    ۱۳۹۷/۱/۹

    اخه دوستان کیفیت ال ۹۰ کجا ۲۰۶ کجا شتاب که ال ۹۰ لولش میکنه نرم تر است از رو تعصب نظر میدین اول سوار ال ۹۰ شین لذت رانندگی شو ببر و اون دوست عزیز اگه اینطوری باشه ۲۰۶ ریمپ با ال ۹۰ ریمپ مقایسه شه هر چند فقط با یه ریمپ نمیتونه بزنه چون شتاب ۲۰۶ ۱۱/۷ و ال ۹۰ ۱۰/۲ تو شرایط استاندارد ریمپ ۵ دهم میتونه کم کنه تازه اگه اونم خوب بسته شده باشه پس چجوری میشه شما زدی حتما ماشین شما دستکاری های دیگه داره یا ال ۹۰ ی که باهاش تست کردی مشکل دار بوده وگرنه شتاب جزو مزیت های ال ۹۰ هست

    پاسخ

  • سینا

    ۱۳۹۷/۱/۷

    ال نودم شد ماشین خداییش 😅

    پاسخ

  • فرزاد

    ۱۳۹۷/۱/۷

    ماشین فقط اس دی وسلام نرمی شتاب طراحی خوب و...

    پاسخ

  • محمد رضا

    ۱۳۹۷/۱/۷

    اس دی ماشین خوبیه واقعا

    پاسخ

  • حسن

    ۱۳۹۷/۱/۷

    ال نو طراحی خیلی زشتی داره و

    پاسخ

  • حمید

    ۱۳۹۷/۱/۷

    من خودم دویست و شیش اس دی دارم مدل نود فقط ریمپ کردم خیلیم راضی هستم و با هر ال نودی که انداختم زدمش ماشین خوبیه واقعا

    پاسخ

  • تندرو عشقه

    ۱۳۹۷/۱/۱

    ال ٩٠ اگه سرحال باشه خيلى ناجور ميره راحت تا دنده ٣ زانتيارو زده آزرا با شتاب ١١/٥ بايد بره با پارس elx درگ بندازه واقعاً ادم غش ميكنه

    پاسخ

  • امیر

    ۱۳۹۶/۱۲/۲۸

    یکم غیر عادیه ۱۱.۵ واسه ازرا با اون موتور گردن کلفت،اما خب موتور اتمسفریک هست ،تو شهرهایی که ارتفاع بالا هستن ،موتورهای تنفس طبیعی افت عملکرد دارن،که فکر کنم نزدیک ۱۰.۵ بشه، اما سورن توربو بخاطر توربو بودنش اون افت عملکرد رو نداره بعلاوه اینکه معلوم نیست اون ازرا که ۱۱.۵ شده از لحاظ فنی تو چه شرایطی بوده.نکته دیگه اینکه شاید ایسیو سورن ریمپ شده و کات اف موتور به ۶۵۰۰ رسیده،اما خب بنظر من اصولی نیست اینحور کارا و فشار مضاعفی به خودرو وارد میشه.همین طوری هم ایران خودرو قطعاتی از موتور رو ارتقا داده که بتونه فشار توربو رو تحمل کنه و برای دوام بیشتر دور ۵۵۰۰ رو تعریف کردن واسش.

    پاسخ

  • تندرو عشقه

    ۱۳۹۶/۱۲/۲۸

    تاليسمان با موتور ١٦٠٠ داره غوغا مى كنه تو دور ماكسيما دنده رو ميزنه بردن ماكسيما دنده حتى' تو دور كار اسونى نيست ولى عزيز در مورد سوالى كه از شما پرسيدم elx هاى زير ٨٦ اگه سرحال باشن تا اخر دنده ٢ از زانتيا جلو هستن دوست عزيز elx هاى قديم با جديد خيلى فرق داره تو دور هم فك كنم برابر برن ولى تو دنده ٥ ديگه زانتيا ميزنه دنا توربو هم شتاب بالاى ١٠/٥ داره كه اينم يه فاجعست ولى دوست عزيز به نظر شما يكم غير عادى نيست كه آزرا طبق اعلام كارخونش ٧/٨ ميزنه بعد اون آزرا بياد ١١/٥ بزنه ؟

    پاسخ

  • امیر

    ۱۳۹۶/۱۲/۲۸

    فکر کنم دنا توربو بهتره،از لحاظ ظاهری بهتره،همچنین کار شده رو زیربندیش و رینگ ۱۶ با لاستیک ۲۰۵ بطور فابریک روشه،سعی کردن ایرادات سورن رو برطرف کنن تا حدودی اما خب هنوزم تا جایی که من اطلاع دارم بازم ایراد کات اف ۵۵۰۰ رو داره و در ضمن معلوم نیس مشکلات خرابی توربو برطرف شده تو نسخه دنا یا همچنان پابرجاست،توربو تالیسمان هست که از موتور ۱۶۰۰ ،۱۹۰ اسب خروجی گرفته بعلاوه کیفیت تو ماشین های برند

    پاسخ

  • امیر

    ۱۳۹۶/۱۲/۲۸

    سورن توربو تو دنده هاس سنگین بد نیس،اما دنده های چهار و پنج خصوصا ،ضریب دنده ها خیلی سبکه ،بالای ۱۰۰ از ماشین های چینی عین ام جی جا میمونه،ایراد دیگه ترمزهاش هست که نسبت به شتاب ماشین ترمز واقعی رو ندارین،ایراد دیگه اینه که رو ۵۵۰۰ کات اف میکنه،شما حساب بکن تو دنده ۱ سریع باید بدی ۲ ،ماشین توربو استهلاکش بالاست ،در کل بنظر من نمیصرفه سوار بشی،توربو ایرانی هم دیگه ...،ولی بازم دم طرفداراش گرم که می تونن ازرا و امثالهم رو تو شتاب بزنن!ماشین با ماشین خیلی فرق داره،بستگی به نگهداری و صاحبش داره و این که چند دست چرخیده باشه و ایا تصادف داره و ایا سرویس هاش بموقع انجام شده یا نه.اون زانتیا که نقطه میشه ایراد فنی داشته.در مورد ماشین خودم همین طوری فابریک هم وجدانی خوب راه میره،بخصوص که تو سرعت بالا راحت مانور میدم و میتونم فرمون بگیرم،اما کلا روزمرگی خیلی اروم و یه حال میرم تو شهر ،کلا رعایت حال مردم رو میکنم.

    پاسخ

  • امیر

    ۱۳۹۶/۱۲/۲۷

    در مورد سوالتون صد در صد زانتیا تو شتاب پارس رو میزنه،تو دور بالا فاصله زیاد میشه،اما ایراد من به زانتیا ایمنی ضعیفشه ،در کل بنظر من زلنیا برتره

    پاسخ

  • تندرو عشقه

    ۱۳۹۶/۱۲/۲۷

    سورن توربو ماشين بدى نيست ولى خوب هم نيست اگه يه ال ٩٠ يا ٢٠٦ يا زانتيا توربو مقابل سورن توربو بذارى متوجه ميشى دوست عزيز كه ويران خودرو چه گلى كاشته حتى' پرايد توربو هم بيارى راحت تا ١٥٠ تا اندازه ١ الى ٢ ماشين عقبه بازم طرفداراى سورن ميگن توربو نبود راننده نبود درگ نبود دوست عزيز يه شما پيشنهاد ميكنم ٢٠٦ تون رو يه هدرز و كيت مكش بندازين و ماشينتون كه حتماً خودش سرحاله اونموقع راحت سورن توربو رو مى زنى بعدش بزار تو اپارات ببين اگه طرفداراى سورن نگفتن توربو نبود راننده نبود درگ نبود من اسممو هوض مى كنم دوست عزيز.

    پاسخ

  • تندرو عشقه

    ۱۳۹۶/۱۲/۲۷

    راستى داداش به نظر شما زانتيا بهتر ميره يا elx مدل ٨٣ يا ٨٤؟

    پاسخ

  • تندرو عشقه

    ۱۳۹۶/۱۲/۲۷

    ادامه : ٠ تا ١٠٠ آزرا رو تايم گرفتم در حالى كه بايد ٧/٨ باشه واسه اون آزرا شد ١١/٥!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! كجاشو ديدى يه درگ گذاشته بودن كوپه تقويت رو زدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بيش از يك دنيا رو سورن تعصب دارن ، بعدش وقتى ميبازن ميگن توربو نبود رانندش اصلاً نبود بنزين سوپر نداشت واقعاً خندت نميگيره قك كردن با سورن توربو همه ى ماشينا حتى' سوپر استار رو هم بزنن من كه مردم از خنده شما چى؟

    پاسخ

  • تندرو عشقه

    ۱۳۹۶/۱۲/۲۷

    بله دوست عزيز ولى بعضى از طرفداراى سورن توربو هزار تا كليپ گذاشتن كه با اختلاف زياد زانتيارو ميزنن بعدش از رو كيلومتر سورن تايم گرفتم شد ١١ ثانيه بعد اندازه ٢٠ تا ماشين زانتيارو زد!!!!!!!!!!!!!! خب معلومه زانتياش لشيده بوده رانندش هم كه ناشى بود ديگه چه شود حتى يه درگ گذاشته بودن تا ١٠٠ با فورد موستانگ يكى ميرن!!!!!!!!!!!!!!!!!! با يه كيا اپيروس هم درگ گذاشتن اونو هم زدن ٠ تا ١٢٠ اپيروس رو تايم گرفتم شد ١٧ ثانيه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بازم يه درگ سورن توربو با آزرا گذاشته بودن اونو هم زدن ٠ تا ١٠

    پاسخ

  • امیر

    ۱۳۹۶/۱۲/۲۶

    تازه موتور توربو مشکل موتورهای تنفس طبیعی رو نداره،یعنی شمال کشور و تهران یه تایم مشخص میشه همون ۱۰ ثانیهیا بهترین حالت ۹.۵ که هر کسی نمیتونه تایم خوب بزنه،یه مدت هم فشار بیاری موتور و گیربکس میره مرخصی ،چون کیفیتی رو که باید، ندارن.

    پاسخ

  • امیر

    ۱۳۹۶/۱۲/۲۶

    اره عزیز جان همین جنسای بی کیفیت باعث میشه کارایی لازم رو نداشته باشه،ایران خودرو خودروساز که نیست هیچ،بلکه مونتاژ کننده خوبی هم نیست،اینجاست معنای مدیر و مسئولی که با پارتی استخدام میشه مشخص میشه که بقول شما دوست عزیز فاجعست سورن توربو که البته درست هم هست

    پاسخ

  • تندرو عشقه

    ۱۳۹۶/۱۲/۲۵

    سورن توربو ٠ تا ١٠٠ ٩/٥ ميزنه كه براى يه ماشين توربو فاجعه است رو ٢٠٦هم توربو ببندى راحت ٦ ميزنه رو ال ٩٠ ببندى ٥/٥ ميزنه رو زانتيا ببندى راحت ٥ ميزنه رو پرايد هم توربو ببندى زير ٩ ميزنه واقاً ويران خودرو شاهكاره خخخخخخخخخخخ

    پاسخ

  • تندرو عشقه

    ۱۳۹۶/۱۲/۲۴

    ممنون از نظرتون هم دنا و هم سورن يه ماشيناى بدرد نخورن پدر بزرگم يه سمند lx خريد فك كنم دور و بر مدلاى ٩٠ بود يه بار پدرم سوارش شد داشت رانندگى ميكرد يه دفعه خاموش شد و گيربكسش و ترمزش هم كه صفر هندلينگشم افتضاح بعيد ميدونم سورن با سمند معمولى فرقى داشته باشه فقط طراحيشون كمى فرق داره و سال ٩٥ به بعد هم كه ويران خودرو يه توربو بدرد نخور گذاشت روش نهايتش عالى بزنه ٠ تا ١٠٠ ٩/٥ هست كه عجيبه اگه رو ال ٩٠ توربو ببندى ٠ تا ١٠٠ زير ٦ ميزنه يعنى جنسيس كوپه رو له كرده ولى سورن چى ؟ يه اعجوبه بدرد نخوره دنا توربو هم همينه فرقى نداره ماشيناى ايرانى همشون يه گوهن الان پدر بزرگم ١٠ روز بعد اينكه ما ال ٩٠ خريديم ٤٠٥ صفر گرفت و سمند دسته دو چپر چلاغشو فروخت ٤٠٥ بهتر بود سمند فقط بدنه محكم ترى نسبت به ٤٠٥ د

    پاسخ

  • امیر

    ۱۳۹۶/۱۲/۲۳

    ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو محصولاتشون از لحاظ کیفی ضعیفه،میتونن جنس خوب استفاده کنن اما ...،همین تیپ ۵ رو من دیسک و صفحه رو همون اول بعلاوه لنت ها فرانسوی اینداختم بعد ۸۰ تا هنوز تکون نخورده،و در اخر اگر ۱۲ سالته ،خوشا به حال پدر مادرت که پسر باهوشی عین شما دارن

    پاسخ

  • امیر

    ۱۳۹۶/۱۲/۲۳

    سلام اقا،بنظر من سورن توربو ماشینه بدی نیس،اما داره که منظور کیفیته،نه توربو نصب شده و همچنین موتور زیاد با کیفیت نیستن،خصوصا توربوش،اما از لحاظ سواری خر بله خوبه و پرشتاب ،والبته ماشین توربو نگهداریش خیلی شرطه،روغن خوب ،بنزین سوپر،اما دنا توربو که داره جدیدا میاد بیروناز لحاظ موتور بهتره،درسته هر دو یه موتورن ،ولی کیفیت فرق داره،توربوشم که باید بیاد بیرون امتحان پس بده تا معلوم بشه عین سمند مشکل داره یا با کیفیته

    پاسخ

  • تندرو عشقه

    ۱۳۹۶/۱۲/۲۳

    Good bye have nice day

    پاسخ