نظرات (4)
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۵/۱
از دیگر دلایل میتوان به سیاست های قوی این شرکت ها اشاره کرد که دقیقا با توجه به نیاز های هر بازار، خودرویی عامه پسند تولید میکنند. برای مثال: تولید خودرو های لوکس برای بازار های اروپا و آمریکای شمالی یا تولید خودرو های سدان اقتصادی و کم مصرف برای بازار خرید و فروش خودرو در ایران از جمله سیاست های قوی و کارآمد این شرکت ها است.
در این مقاله ما سعی بر این داریم که دو خودرو سدان چینی، جک J4 و جیلی GC6 مورد نقد و ارزیابی همه جانبه قرار دهیم.
با آکادمی اتکس همراه باشید.
یکی از سر دفترهای اصلی جک در هفئی چین
کمپانی jac به اختصار جی ای سی از سال 1964 میلادی و تحت عنوان شرکت خودروسازی هیفی جانگ هوای آغاز بکار کرد و در سال 1997 میلادی به شرکت خودروسازی آنهوئی جیناگ هوای تغییر نام داد. به عبارتی حروف JAC کلمه ای اختصاری برگرفته از Jianghuai Automobile Company را میسازد.
این کمپانی در ابتدا در تولید کامیون های تجاری فعالیت داشت اما از سال 2000 خودرو های سواری و شاسی بلند در کاربرد های مختلف را وارد خط تولید خود کرد. سال 2007 این کمپانی موفق به اخذ تاییدیه دولتی برای خودروهای سواری شد. از سال 2000 تا سال 2007 کمپانی جک همکاری نزدیکی با کمپانی هیوندای برای تولید خودرو های سواری داشت به همین سبب هنوز هم خودرو های این کمپانی با خودروهای هیوندای شباهت های ظاهری بسیاری دارند. در حال حاظر محصولات کمپانی جک توسط کرمان موتور به کشورمان وارد یا مونتاژ میشود.
کمپانی جیلی تاسیس 1986 در هنگ کنگ
شرکت جیلی در سال ۱۹۸۶ تأسیس شد. تعداد کمی از خودروسازان تاکنون به اندازه جیلی در زمانی بسیار محدود به سرعت رشد کردهاند. این برند تجاری چینی را میتوان در زبان ماندارین بعنوان «مبارک» و «خوش شانس» ترجمه کرد. هر دو ترجمه برای شرکتی که به تازگی تاسیس شده و اکنون کمی پایین تر از ۱۰ خودروساز برتر جهان قرار دارد، مناسب به نظر میرسد.
شرکت مالک جیلی، گروه هولدینگ جیلی است که پس از بیوایدی، چری و گریت وال، چهارمین شرکت بزرگ خصوصی چین به شمار میرود. هولدینگ جیلی هم اکنون مالکیت شرکتهای زیادی را در اختیار دارد که از جمله می توان به برندهای جیلی، پروتون، ولوو، لوتوس، ترافوگیا، Lynk & Co، تاکسی لندن و Geometry اشاره کرد. هم اکنون لی شوفو، بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره هلدینگ جیلی را بر عهده دارد و آن کونگ هوی، به عنوان مدیرعامل این هلدینگ فعالیت میکند. محصولات اصلی هلدینگ جیلی شامل انواع خودروهای سواری و لوکس، موتورسیکلت، تاکسی، کامیون و سایر وسایل حملونقل عمومی، پیشرانه و جعبه دنده میشود. جیلی از چند سال پیش فعالیت پرشتابی را برای حضور در بازار کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی آغاز کرده است و پیش بینی می شود که طی سال های آینده بتواند به این هدف مهم و البته جاه طلبانه دست یابد. ولی در ابتدا فعالیت خود را با خودروسازی آغاز نکرد، او پس از کسب درآمد با گرفتن عکس برای گردشگران، شرکت کوچکی در ژجیانگ تأسیس کرد تا قطعات یخچال و فریزر و سپس واحدهای کامل یخچال و فریزر را بسازد. اینجا بود که سیاست مداخله کرد؛ با لغو مجوز فروش یخچال، جیلی مسیر خود را به سمت تولید اسکوترهای موتوری تغییر داد و به سرعت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چین شد. اما آنچه لی شوفو واقعاً میخواست انجام دهد، ساخت خودرو بود. هم اکنون گروه خودروسازان بم وظیفه واردات و مونتاژ جیلی را در ایران به عهده دارد.
این خودرو یک سدان اقتصادی و کم مرصرف از این شرکت چینی است که در سال 2012 رونمایی شد و با همکاری کرمان موتور وارد ایران شد. همانطور که از شیوه نام گذاری این خودرو پیدا است در فاصله بین دو خودرو J3 و J5 است به همین سبب باعث شده که جای برادر بزرگتر خود(J5) را در بازار ایران پر کند. از آنجایی ک تولید J3 در سال 2013 متوقف شد در حال حاضر J4 رو میتوان ارزان ترین خودرو سدان شرکت جک بحساب آورد. محصولات جک به دو دسته تقسیم میشوند: یکی Heyue مختص محصولات ارزانتر و دیگری refine که مختص محصولات لوکس است به همین خاطر نام دیگر این خودرو در برخی از بازار ها Heyue A30 نیز میباشد. همچنین این خودرو پلتفرم یکسانی با جک S3 دارد و حتی فاصله محوری این دو برادر کاملا مشابه است. جالب است بدانید که طراحی بیرونی J4 در استودیو ایتالیایی جک و توسط Daniele Gaglione انجام شده است، همان شخصی که سال 2006 برای طراحی بیرونی آلفارومئو 8C برنده جایزه بهترین طراحی سال (CDOTY) شده بود.
خودرو جیلی GC6 نیز مانند خودرو J4 جک یک سدان اقتصادی محسوب میشود. این خودرو در سال 2017 رونمایی شد و توسط گروه خودرو سازان بم که زیر مجموعه گروه خودروسازی کرمان است وارد کشورمان شد. در ابتدا نسخه GC6 الیت توسط این گروه منتاژ میشد که با بازبینی مجدد به دلیل کمبود امکانات و ظاهری نا مطلوب تصمیم به فیس لیف کردن و منتاژ نسخه جدید به نام GC6 اکسلنت گرفتند که بسیار موفق تر و با کیفیت تر از نسخه اولیه تبدیل شد. GC6 نیوفیس در مدل 97 به بازار آمد و مهمترین ویژگی فنیاش، داشتن جعبهدنده جدیدی است که «جتکو» ژاپن آن را ساخته. به لحاظ امکانات نیز اضافهشدن سانروف، دوربین عقب، دو رنگشدن تریم داخلی و بزرگترشدن مانیتور کنسول، مهمترین تفاوت تیپ اکسلنت با تیپ الیت است.
خودرو J4 مجهر به یک پیشرانه 4 سیلندر، 16 سوپاپ، 1.5 لیتری دیفرانسیل جلو و سیستم انتقال قدرت اتوماتیک 5 سرعته با مکانیزم CVT که نیرویی برابر با 103 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن بر متر تولید میکند. سیستم تعلیق بکار رفته در این خودرو از نوع مک فرسون است که عملکرد بسیار چشمگیری در هندلینگ ماشین داشته و کشش و چشبندگی قابل قبولی را در پیچ ها برخودار است. فاصله محوری 2560 میلی متری، سیستم فرمان برقی EPS، سیستم ترمز ABS، سیستم پایداری EBD(این سیستم به منظور کنترل فشار ترمز بروی هر چرخ مورد استفاده میشود)از جمله فاکتور های لذت بردن هنگام رانندگی در این خودرو محسوب میشود که به خوبی احساس خوشایندی را به راننده خود منتقل میکند. با توجه به مشکل سوخت که اخیرا در کشورمان وجود دارد، حجم مخزن 45 لیتری با استاندارد آلایندگی Euro 5 و مصرف سوخت ترکیبی 6.2 لیتر در 100 کیلومتر میتوان یکی از نقاط مثبت چشمگیر در این خودرو بحساب آورد. شتاب از صفر تا 100 کیلومتر 13.5 ثانیه و حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت برای این خودرو قابل قبول بنظر میرسد. هرچند باید در نظر داشت این خودرو یک سدان خانوادگی است و نباید انتظارات یک خودرو سوپر اسپرت را داشته باشیم.
اما در مقابل خودرو جیلی GC6 مجهز به یک پیشرانه 4سیلندر، 16سوپاپ، 1.5 لیتری و سیستم انتقال قدرت اتوماتیک 4 سرعته جتکو ژاپن میباشد که نیرویی معادل با 105 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن بر متر به چرخ های جلو وارد میکند به لطف سیستم انتقال قدرت سنتی و قدیمی ژاپنی بکار رفته در این خودرو عملکرد تعویض دنده به خوبی هرچه تمام صورت میگیرد. سیستم تعلیق بکار رفته در خودرو از نوع مک فرسون است که همانطور که در خودرو J4 توضیح دادم در عملکرد هندلینگ خودرو نقش بسیار خوبی دارد. سیستم فرمان و هدایت خودرو هیدرولیک است که در مقایسه با J4 کمی ضعیف تر و قدیمی تر بنظر میرسد. فاصله بین محور 2503 میلی متری، سیستم ترمز ABS/EBD تجربه رانندگی مشابه با J4 به راننده القا میکند ولی از نظر عملکرد خودرو در پیج ها و هندلینگ به لطف فرمان برقی EPS، خودرو J4 یک سر و گردن بهتر است. مخزن سوخت 45 لیتری با الایندگی Euro 4 و مصرف سوخت ترکیبی 6.8 لیتر در 100 کیلومتر بازگوی تنفاوت اندک و ناچیز این دو خودرو با یکدیگر است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر 13 ثانیه و حداکثر سرعت این خودرو 172 کیلومتر در ساعت است که با توجه به کلاس دسته بندی این خودرو قابل قبول بنظر میرسد.
علیرغم باور مردم نسبت به کمبود ایمنی در خودرو های چینی جک J4 با دارا بودن ستاره ایمنی C-NCAP 5 از Euronacap بدنه محکم و سیستم ترمز ضد قفل ABS/EBD، سیستم ضد سرقت، کیسه هوای راننده و سرنشین توانسته احساس رضایت و امنیت را برای سرنشینان در خودرو فراهم کند.
طراحی ظاهری ماشین همانند دیگر محصولات جک از نظر شخصی بنده انچنان چنگی به دل نمیزند. طراحی چراخ های عقب ماشین بسیار ساده بوده و نمای خوبی به خودرو نمی دهد ولی چراغ های جلو کشیده و بزرگ در ظاهر ماشین بسیار تاثیر گذاراند و نمایانگر چهره ی آسیای شرقی بودن خودرو میباشد که در عین سادگی زیبای قابل قبولی به چشم بیننده میدهند. به یقین میتوان گفت در طراحی ظاهری چیزی بجز خطوط در این خودرو به چشم نمی آید. از نمای روبرو خطوط منحنی زیر چراغ بسیار زیبا هستند. از نمای پهلو یکی از زیباترین آیتم های خودرو حجم منفی در قسمت پایینی درب خودرو قرار دارد که از خطوط ناموازی تشکیل شده و از درب جلو تا درب عقب ماشین ادامه دارند و به هم میرسند به چشم میخورد، خطوط بلند و ادامه دار از بالای گلگیر شروع شده که از روی دستگیرهای درب ماشین میگذرند و در انتها در پشت خودرو وارد چراغ های عقب میشوند بسیار به عضلانی نشان دادن خودرو کمک کرده اند.
نمای عقب خودرو بسیار ساده است و هیچ چیز چشمگیری وجود ندارد اگرچه کمپانی جک برای جبران، فضای صندوق عقب بزرگ معادل 550 لیتری را در اختیار سرنشین قرار داده ولی باز هم بنظر بنده این سهل انگاری در طراحی قابل قبول نیست.
طراحی داخلی خودرو بویی از مدرن بودن و بروز بودن نبرده و پیچیدگی خاصی ندارد و همه چیز در محل مناسبی قرار دارد. اولین چیزی که در نمای داخلی به چشم می آید فرمان بسیار زیبای خودرو است که کنترل سیستم صوتی خودرو را در خود جای داده. صندلی های چرمی، ریموت با کنترل از راه دور، فقل شدن اتوماتیک درب ها، سنسور پارک عقب، سنسور نور(Auto light)، چرا های مه شکن در جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو و مجهز به مشایعت تا درب منزل، تنظیم دستی فرمان، راهنما روی آینه های جانبی برقی با گرمکن، کامپیوتر سفری، سیستم صوتی با 6 بلندگو با کیفیت عالی، کروز کنترل، تنظیم نور صفحه کیلومتر، کنترل فشار باد لاستیک ها(TPMS)، ایزوفیکس از دیگر امکانات خودرو به حساب می آیند. فضای داخلی ماشین نسبتا بزرگ و مطلوب بوده و به راحتی 5 سرنشین را در داخل خود جای میدهد. از بزرگترین نقص های خودرو نبودن سانروف است که بسیار جای خالی آن احساس میشود. از دیگر مشکلات میتوان به جنس نا مرغوب مواد اولیه بکار رفته در کابین خودرو اشاره کرد که دلیل اصلی آن ارزانتر شدن قیمت نهایی خودرو میباشد.
طراحی ظاهری و داخلی جیلی خیلی بهتر و زیباتر از جک است و اصلا با یکدیگر قابل مقایسه نیستند. از نظر امنیت خودرو جک از استحکام بیشتری نسبت به جیلی برخوردار است هرچند خودرو جیلی از شاسی و بدنه بسیار مقاوم و محکمی ساخته شده و جای نگرانی برای سرنشینان وجود ندارد. طراحی ظاهری دلربا این خودرو چشم هر بیننده را به خود جلب میکند. گرافیک چراغ های جلو بسیار زیبا و منطقی بنظر میرسند و کوچکترین بزرگنمایی ای در آن مشاهده نمیشد.
جلو پنجره این خودرو که از زمینه مشکی رنگ و سایز مناسبی برخوردار است، به صورت مشبک ساخته شده و خوبی میتواند هوای مورد نیاز جهت تنفس پیشرانه را تامین کند. همچنین در مدل نیوفیس لوگوی جیلی به همان نماد معروف در خودروهای وارداتی جیلی نظیر امگرند 7 رجعت نموده است که احتمالا در جلب نظر مثبت مشتری ایرانی بی تاثیر نیست.
دو عدد نوار باریک کرومی نیز در دو طرف لوگوی جیلی خودنمایی میکنند. در ضلع تحتانی جلو پنجره هم یک بخش کروم رنگ دیده میشود که تا گوشه چراغهای جلو امتداد یافته است. بخش تحتانی سپر
عمدتا توسط پلاستیک سیاه رنگ اشغال شده است. یک دریچه ورودی هوا در وسط آن مشاهده میشود که به وسیله نواری نقره فام به فرم ذوزنقه، از سایر نواحی سیاه رنگ مجزا شده و در جوانب انتهایی
ناحیه مشکی رنگ نیز چراغ های LED روشنایی در روز(daylight) با فرمی بومرنگ مانند قابل مشاهده هستند. از نمای پهلو خطی بلند از میانه چراغ جلو شروع میشود و تا میانه چراغ عقب ادامه دارد همچنین یک حجم منفی در قسمت پایینی در را مشاهده میکنیم بر خلاف J4 که از خط های ناموازی استفاده شده بود در این خودرو خطوط حجم منفی موازی هستند و به عضلانی نشان دادن خودرو کمک میکنند.
در نمای پشت به جز چراغ های عقب که در آن ها LED بکار رفته شاهد چیز دیگری نیستیم.
در طراحی داخلی مدرن تر بودن خودرو جیلی در مقایسه با جک خیلی بیشتر خودنمایی میکند. در کابین شاهد سانروف هستیم که در جک یکی از نقاط ضعف بشمار میرود. صفحه نمایشگر لمسی 8 اینچی در قسمت میانی داشبورد به همراه دریچههای تهویه عمودی در جوانب آن بعلاوه نوار نقرهای رنگ احاطه کننده این بخش، نمای زیبایی به داشبورد جیلی GC6 بخشیده و حس کابین یک خودروی مدرن را به بیننده القا مینماید. کنترل سیستم صوتی به زیبایی در قسمت شیب دار زیر صفحه نمایش قرار داده شده. صندلی های روکش چرم مصنوعی با دوخت باکیفیت برای سرنشینان جلوی خودرو بسیار راحت بنظر میرسد و هیچ مشکلی از نظر قرارگیری شانه ها و پاها وجود ندارد اما متاسفانه در صندلی های عقب به دلیلشیب تند بازوی عقب c خودرو نحوه قرار گیری سر و پاها مطلوب نیست هرچند روکش و دوخت صندلی های عقب همانند صندلی های جلو میباشند.
صندوق عقب با فضای 468 لیتری، کیسه هوای راننده و سرنشین، تهویه مطبوع هوا برقی و اتوماتیک، راهنما روی آینه های جانبی برقی با گرمکن، سنسور پارک عقب، قفل مرکزی با کنترل از راه دور، قفل کودک از دیگر امکانات این خودرو به حساب می آیند. جنس نامرغوب مواد اولیه استفاده شده در کابین همانند خودرو جک J4 میباشد که در بیشتر قسمت ها از پلاستیک سخت و نامرغوب استفاده شده.
با توجه به اینکه توضیح کامل امکانات خودرو به صورت جداگانه بسیار طولانی میشود برای آشنایی با تمام آپشن های موجود در خودرو های روز دنیا میتوانید از لینک زیر به دانش و آشنایی کامل دست پیدا کنید
معرفی و توضیح انواع آپشن های خودرو
اول از همه باید به این نکته توجه داشت که خودرو جک J4 محصول سال 2012 است و جیلی GC6 محصول طراحی و ساخت در سال 2017 میباشد، بدیهی است که خودرو GC6 از لحاظ ظاهری مدرن تر و کارآمد تر بنظر برسد.
اما در بخش فنی خودرو جک J4 برخلاف جیلی GC6 از جعبه دنده مدرن تر استفاده کرده با اینکه مکانیزم CVT در پیشرانه 1.5 لیتری صورت خوبی ندارد ولی نسبت به سیستم انتقال قدرت قدیمی و سنتی در GC6، کارآمد تر بنظر میرسد که بگفته دارندگان خودرو J4 شتاب لحظه ای در هر سرعتی قابل قبول میباشد.
سیستم تعلیق در خودرو J4 با توجه به فرمان برقی EPS که مدرن تر از فرمان هیدرولیک در GC6 میباشد، کارآمد تر بنظر میرسد و رانندگی در J4 را چند برابر بیشتر از GC6 لذت بخش تر میکند.
از مشکلاتی که میتوان در خودرو J4 به آن اشاره کرد کمبود قطعات، ظاهری نامطلوب و از همه مهم تر خرید و فروش کمتر نسبت به جیلی در ایران است. هرچند خودرو جیلی بدون مشکل نیست برای مثال میتوان به کمبود آپشن، فضای نامناسب برای سرنشینان عقب و سیستم تعلیق و جعبه دنده قدیمی تر نسبت به J4 اشاره کرد.
با توجه به اینکه عملکرد فنی دو خودرو بسیار شبیه به یکدیگر بوده اند، نتیجه گیری در این زمینه بسیار سخت میشود. با توجه به ظاهر بروز تر و مدرن تر جیلی نسبت به جک و پیشرفت های شرکت خودرو سازی جیلی در این سال های اخیر همچنین قدرت خرید و فروش در بازار ایران انتخاب خودرو جیلی GC6 برای افرادی که به ظاهر خودرو خیلی اهمیت میدهند، منطقی بنظر میرسد.
اما اگر ظاهر خودرو در اولویت اول قرار نداشته باشد و کارایی و سواری لذت بخش ملاک انتخاب شما باشد، خودروی جک J4 انتخاب بسیار عقلانی تر از جیلی GC6 است. در نگاه کلی از نظر بنده J4 نکات مثبت بیشتری نسبت به GC6 دارد.
مشخصات | جک J4 | جیلی GC6 |
---|---|---|
نوع موتور | 4سلندر خطی | 4سلندر خطی |
حجم موتور CC | 1499 | 1498 |
حداثر توان خروجی | 103 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه | 105 اسب بخار دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 146 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه | 146 نیوتن متر در 2800-3400 دور در دقیقه |
نوع جعبه دنده | 5سرعته | 4سرعته |
شتاب 0 تا 100 کیلومتر | 13.5 | 13 |
حداکثر سرعت | 180 | 172 |
مخزن سوخت/لیتر | 45 | 45 |
مصرف سوخت ترکیبی در 100 کیلومتر/لیتر | 6.5 | 6.8 |
استاندارد آلایندگی | Euro 5 | Euro 4 |
وزن خالص | 1110 | 1132 |
فضای صندوق عقب/لیتر | 550 | 468 |
متاسفانه با توجه به وضعیت فعلی نرخ ارز و گمرک در کشورمان تعیین قیمت خودرو های خارجی به یک عمل لحظه ای تبدیل شده. از عوامل مختلف در تعیین قیمت خودرو میتوان به وارد کننده های خودرو و قوانین اجرایی در مورد واردات خودرو های خارجی به منظور حمایت از تولید خودرو های ایرانی که متاسفانه روز به روز بی کیفیت تر از قبل می شوند اشاره کرد. هرچند این قوانین و شرایط برای خودرو های خارجی به نفع خودرو سازان داخلی و دلالان بازار خرید و فروش خودرو بوده و فقط و فقط با بی کیفیت تر کردن و بالا بردن بدون دلیل قیمت خودرو های داخلی جیب خودشان را پر کرده اند. اگر به دنبال قیمت بروز خودروهای داخلی یا خارجی هستید من سیستم هوشمند قیمت خودرو اتکس را پیشنهاد میدهم. این سیستم هوشمند با در نظر گرفتم کوچک ترین عوامل تعیین کننده قیمت روز خودرو های موجود در بازار را به شما علاقمند عزیز ارائه میدهد.
در بازار خرید و فروش خودرو مخصوصا خودرو های خارجی افزایش ناگهانی قیمت را شاهد هستیم که در نتیجه این امر افت بسیار زیاد قیمت خودرو در هنگام فروش را موجب میشود. بنابراین دقت در نگهداری خودرو و مخصوصا انجام منظم سرویس های دوره ای بسیار امر واجبی میباشد. در هنگام خرید یا فروش خودرو تشخیص بر سالم بودن همه ی جوانب خودرو بسیار کار دشواری می باشد همانطور که پیشتر ذکر کردم در هنگام خرید و فروش ایرادات فنی یا ظاهری خودرو نقش زیادی در افت قیمت دارد و کارشناسی خودرو کار هر شخص عادی ای نمیباشد.
اینجا ما در اتکس با جمع اوری تیم کارشناسی مجرب و با تجربه و فراهم کردن بروزترین دستگاه های پیشرفته در تشخیص ایرادات و نقص های مختلف از جمله تشخیص رنگ خودرو و تشخیص ایرادات فنی خودرو و ... این آسودگی خاطر برای شما هموطن عزیز را فراهم کرده ایم که با خیالی آسوده و با اعتماد کامل خرید و فروش خودرو را انجام دهید. در این راستا کافیست شما عزیزان فرم اینترنتی درخواست کارشناس حضوری در محل را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی نیاز های شما باشند یا اگر با پرداخت آنلاین یا پر کردن فرم اینترنتی مشکل دارید با شماره ۲۸۴۲۸۴۶۶-۰۲۱ داخلی 1 تماس حاصل فرمایید.
با اتکس همراه باشید...
مجید
۱۳۹۹/۸/۱۱
ماشین خوبیه جی4... من 8 ماهه دارم و راصی ام... این سایت شما هم همه مقایسه خودرو و بررسی فنی رو از روی سایتهای دیگه کپی کرده بود و بعضی جا ها یه « به نطر بنده» اضافه کرده بود
چمستان
۱۳۹۹/۵/۳
ا سلام خدمت همه دوستان بنده حدود یک هفته است که j4 خریدم و 450 کیلومتر باهاش راه رفتم. خیلی خیلی هم درگیر انتخاب ماشین بودم و شکر خدا فعلا از انتخابم خیلی راضی هستم. خدمت عزیزانی که قصد خرید خودرو تو این رنج قیمت رو دارند چند نکته رو میگم شاید بتونم کمکی کرده باشم: 1- صدای موتور بسیار کم، مصرف سوخت پایین، سیستم تعلیق و کمک و نرمی فوق العاده !!!! 2- فضای جادار، زیبایی صد برابر نسبت به محصولات پژو و رنو (در این رنج قیمت نظیر ساندرو، 207 و ...) 3- تولید مستمر توسط کرمان موتور و انجام خدمات پس از فروش و گارانتی 3 ساله 4- کیفیت بهتر نسبت به سایر ماشینهای چینی مثل همین جیلی که تو مقایسه هست هزینه بسیار پایینتر نسبت به ام جی اما یک نکته وجود داره. ماشین قبلی من 206 تیپ دو بوده و من اصلاً رانندگی با اتومات نکرده بودم و شتاب اولیه این ماشین اوایل تو ذوقم میزد تا اینکه تو اینترنت فهمیدم قلق داره !!! دوستان تیپ ترونیک این ماشین جوابگوی مواردی نظیر این هستش (سبقت گرفتن و سربالایی رو عالی میتونین برین) از لحاظ قطعات هم تا الان که مشکلی نداشتم که بتونم تجربه خودم رو بگم.
جذاب
۱۳۹۹/۵/۳
جک جی 4 یکی دیگه از رقباش دانگ فنگ اچ سی کراس هست که اپشن بیشتری هم داره و پژو 207،اما از لحاظ شتاب خیلی از رقیب هاش بهتره تو یکی از سایت ها با دستگاه صفر تا صدشو گرفته یازده ثانیه خورده ای شده که نسبت به قیمتش و اتوماتیک بودنش شتاب قابل قبولیه،یه عیبی هم که داره سانروف با مانیتور دوربین عقب نداره
مصطفی کریمی
۱۳۹۹/۵/۱
بسیار عالی 👍