نظرات (260)
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۴

در این گزارش از اُتکس به مقایسهی اجمالی دو مورد از باسابقهترین محصولات ایرانخودرو خواهیم پرداخت؛ پژو ۲۰۶ هاچبک تیپ ۶ و ۴۰۵ اس ال ایکس با پیشرانهی tu5. از شما دعوت میکنیم تا در ادامهی گزارش با ما همراه باشید.
شاید صحبت از پژو ۲۰۶ و ۴۰۵ اندکی تکراری به نظر آید. این دو خودرو را در واقع میتوانیم به عنوان نخستین نسل از خودروهایی بدانیم که در ابتدا به عنوان محصولات پژو وارد ایران شده و در ادامه نیز در قالب تولیدات ایرانخودرو روانهی بازارهای داخل کشور شدهاند که این روند تا به امروز نیز ادامه دارد و به نظر نمیرسد که ایرانخودرو در آیندهی نزدیک هم برنامهای برای توقف خط تولید این دو خودرو داشته باشد.
در این گزارش سعی میکنیم تا شما را با نکاتی پیرامون این دو خودرو آشنا کنیم که احتمالا کمتر شنیدهاید. ابتدا به تاریخچه و سیر تحول دو خودرو میپردازیم و در نهایت هم آخرین مدلهای موجود از آنها را که از پیشرانهی TU5 بهره میبرند مورد توجه قرار میدهیم و با توضیحاتی پیرامون پیشرانهی TU5 و مزایا و معایب آن و کارکرد آنها در دو خودرو گزارش را به اتمام خواهیم رساند.
پژو ۴۰۵ (Peugout 405 GLX) جزو نخستین خودروهایی از کمپانی پژو محسوب میشود که در سال ۱۳۶۹ برای نخستین بار وارد ایران شدند. این خودرو در سال ۱۹۸۸ به عنوان بهترین خودروی سال اروپا برگزیده شده بود. نسل اولیهی ۴۰۵ در ایران با پیشرانههای ۲ لیتری ۸ سوپاپ تولید میشد که در سال ۲۰۰۲ تولید آنها متوقف شده و پیشرانههای اولیه جای خود را به پیشرانههای ۱.۸ لیتری با اعمال اندکی تغییرات نسبت به مدل اولیه دادند. پلتفرم اولیهی پژو ۴۰۵ بعدها برای طراحی خودروهایی همچون پژو پارس و سمند نیز مورد استفاده واقع شد و همچنین خودروهای پژو RD با پیشرانه پیکان و همچنین روآ نیز از روی همان پلتفرم اولیه در مقاطعی تولید شدهاند. اما با همهی اینها تولید ۴۰۵ بعد از گذشت ۲۰ سال هنوز هم ادامه یافته و همین تولید طلانیمدت، آن را در جایگاه پرشمارترین خودروی تاریخ ایران بعد از پراید قرار داده است. نسل جدید ۴۰۵ با عنوان 405 SLX تولید میشوند که از پیشرانهی TU5 روی آنها استفاده شده است.


پژو ۲۰۶ برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ در قالب یک خودروی سوپرمینی روانهی بازارها شد و تولید آن توسط خودروساز فرانسوی تا سال ۲۰۱۰ نیز ادامه داشت. بعد از توقف تولید ۲۰۶ در فرانسه هم کمپانی فرانسوی برای طرفداران سنتی ۲۰۶، خودروهایی با عنوان 206+ و پژو ۲۰۷ را تا سال ۲۰۱۲ ارایه کرد. این خودرو در طول ۱۸ سالی که از معرفی مدل اولیهی آن گذشته، توسط خودروسازهای کشورهای مختلف، شکلها و تغییرهای نسبتا زیادی را به خود گرفته و حتی مدل سدان آن نیز با عنوان 206 SD با همکاری ایرانخودرو و پژو روانهی بازارها شده است. ۲۰۶ از خودروهایی است که تا پیش از سال ۱۳۹۱ و با وجود اینکه در ایران نیز مراحل ساخت و مونتاژ قطعات آن صورت میگرفت، اما امتیاز برخی آپشنها و همچنین تکنولوژی ساخت برخی قطعات کلیدی آن منحصرا در اختیاز پژو بود. بعد از اعمال تحریمها در سال ۹۱ و قطع همکاری پژو با ایرانخودرو به واسطهی همکاری مشترک این کمپانی با جنرال موتورز، تولید ۲۰۶ پس از آن با مشکل مواجه شده و ایرانخودرو هرچند که به تولید این خودرو ادامه داد، اما در واقع بسیاری از بخشهای آن تنها نام ۲۰۶ را به خود داشتند و برای تهیهی آنها به سراغ برخی کمپانیهای چینی یا سایر تولیدکنندههایی رفته بودند که تولیداتشان در قیاس با پژو از کیفیت لازم برخوردار نبودند.
ایرانخودرو امروزه ۲۰۶ هاچبک را در تیپهای مختلفی ارایه کرده است. در حال حاضر ۲۰۶ تیپ ۶ به عنوان گرانترین و باامکاناتترین تیپ آن به شمار میرود. با وجود اینکه 206 SD هم از بازار خوبی برخوردار است و طرفداران خاص خود را دارد، اما شاید مدل هاچبک ۲۰۶ همچنان نیز در ردیف یکی از شیکترین و مورد پسندترین خودروهای تولید داخل و چه بسا در میان بهترین و پررونقترین خودروهایی قرار گیرد که در طی دو دههی اخیر وارد ایران شدهاند.


همانطور که در ابتدای گزارش اشاره کردیم، برای حصول یک مقایسهی اجمالی میان نسل جدید ۴۰۵ و ۲۰۶ تیپ ۶ بهتر است در وهلهی نخست اندکی روی پیشرانهی TU5 دقیقتر شویم. پیشرانه TU5 در واقع یکی از پیشرانههایی است که ایرانخودرو ظاهرا علاقهی خاصی به استفاده از آن پیدا کرده! و در نسل جدید محصولات خود (علاوه بر این دو مدل در خودروهای پارس و سورن و رانا هم به کار رفته است) از آن بهره گرفته است.
این پیشرانه در اصل متعلق به خانوادهای از موتورهای استفاده شده در محصولات پژو و سیتروئن موسوم به موتورهای PSA TU است؛ گروهی از موتورهای ۴ سیلندر که برای نخستین بار در سال ۱۹۸۶ معرفی شدهاند. TU در دو گروه سوختی بنزین و دیزل در دسترس است. مدل به کار رفته در خودروهای ایرانی از نوع TU5 JP4(NFU) با توان تقریبی ۱۰۸ اسب بخار و حجم جابجایی ۱۵۸۷ سیسی است. بلوک این موتور از جنس چدن و بخش سرسیلندر آن آلومینیمی است. شاید تفاوت اصلی این پیشرانه در قیاس با سایر موتورهایی که به عنوان نمونه روی ۴۰۵ یا ۲۰۶ به کار رفتهاند، در مصرف کمتر سوخت آن باشد. کار اصلی انجام شده در TU5 این است که به واسطهی افزایش سوپاپها و اعمال تغییراتی، توان خروجی نهایی بیشتر میشود (تقریبا ۱۰ درصد)، اما گشتاور خروجی نیز تقریبا به همین نسبت افت میکند و همین امر باعث میشود تا خودروهایی که از این پیشرانه استفاده میکنند، در شتابگیری و مسیرهای شیبدار از چالاکی و قدرت کافی (در قیاس با پیشرانههای دیگر) برخوردار نباشند و زمان صفر تا ۱۰۰ آنها نیز اندکی بیشتر شود.
اگر بخواهیم عملکرد دو خودروی 405 SLX و ۲۰۶ تیپ شش را که هر دو از موتور مشابه استفاده میکنند بررسی کنیم، احتمالا باید جرم دو خودرو را قیاس کنیم. جرم ۲۰۶ برابر با ۱۰۹۶ و جرم ۴۰۵ هم تقریبا ۱۱۲۰ کیلوگرم است. همین امر باعث برتری شتاب ۲۰۶ نسبت به ۴۰۵ و از طرفی هم کمتر شدن مصرف سوخت آن خواهد شد.
۲۰۶ تیپ ۶ و 405 SLX از بسیاری جهات مشابهاند. اما ما در جدول زیر به برخی از مشخصات کلیدی آنها و تفاتهای ریزی که شاید برای خریداران مهم باشد اشاره میکنیم:
| مشخصات | ۲۰۶ پژو | پژو 405 SLX |
|---|---|---|
| توان (اسب بخار) | ۱۰۸ | ۱۰۸ |
| گشتاور (نیوتون متر) | ۱۴۲ | ۱۴۲ |
| مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) | ۷.۵ | ۷.۵ |
| شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) | ۱۲.۶ | ۱۳.۲ |
| جرم خالص (کیلوگرم) | ۱۰۹۶ | ۱۱۴۲ |
| ظرفیت باک (لیتر) | ۵۰ | 70 |
| ظرفیت صندوق عقب (لیتر) | ۲۴۵ | ۴۷۰ |
| نوع گیربکس | تیپترونیک | دستی |
| سرعت بیشینه | ۱۹۰ | ۱۹۰ |
| سیستم تهویه مطبوع | اتوماتیک | معمولی |
| استاندارد آلایندگی | یورو ۳ | یورو ۴ بهینه |
| بالابر برقی شیشه | همهی شیشهها | شیشههای جلو |
| صندلی | قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه | تنظیم اهرمی |
| آیینههای جانبی | دارای حسگر دماسنج | بدون حسگر |
| سیستم کنترل بخار بنزین | دارد | ندارد |
| ایموبیلایزر | دارد | دارد |
یزدان
۱۴۰۲/۹/۱۱
من الان یک ۴۰۵ مدل ۸۳ و یک پارس elx مدل ۱۴۰۲ دارم و قبلا یک ۲۰۶ تیپ پنج مدل ۹۵ داشتم به حضرت عباس وقتی میشینم پشت ۴۰۵ رفاه آرامش را احساس میکنم وقتی حالا میشنیم پشت پارس عایق بندی ضعیف کیفیت پایین من الا پارسم کلا ۵۰۰ تکی کار کرده تا الان 40 میلیون خرج برداشته یکبار واشرزده یکبار پمپش خراب شده یبار شاسی عاش خراب شد پدرمون رو در آورد حالا ۲۰۶ که داشتم ک ۴ سال دستمون بود ماشین کلا یبار پمپش خراب شد با بیارم واشرزد مگرنه ماشین سالم قوی پرشتاب کلا ازش راضی به حرحال بهتراز پارس بود حالا ۴۰۵ که داشتم سال دستم بود۱۹ اصا یبارم در تعمیرگاه نبردمش اصا احساس میکنی رفتی بهشت ماشین با کیفیت پرسرعت پرشتاب ماشین ماشین فقط یک کیت مکش و یه هدرز و یه مینیفولد وگیبرکس دستچین یه ریمپ هیچی نداره ماشین شرط میبندم ۲۴۰ تارو راحت میره
رضا
۱۴۰۲/۵/۲۹
من ۲۰۶ تیپ ۵ دارم نو رنگ سفید باند سیستم
نارویی
۱۴۰۱/۵/۱۲
سلام دوستان عزیز 405 معمولی هم مال بیابان هست هم شهر نذیر نداره نگاه به یک لیتر بنزین نکن جاده خاکی آسفالت برایش فرقی نداره
حمزه
۱۴۰۱/۴/۶
فقط وفقط ۴۰۵slx tu5البته تامدل ۹۵
ررر
۱۴۰۰/۱۰/۱۱
ماکسیما هم حریف پژو slx نیست،اپتیما و ازارو هم در برابر slx هیچن،تو سر بالایی هم ۲۵۰ تا میره،
امیرحسین
۱۴۰۰/۱۰/۹
این عزیزانی که همش میگیدslxتیوفایوتوسربالایی کم میاره یاحتماماشینتون خوب سرحال نیست یابااون کسی که کورس گذاشتین راننده نبوده بنده لرستانمslxتیوفایومدل۹۱دارم حضرت عباسی حضرت عباسی حضرت عباسی این۳بارسمندای اف سون بیاریدهرجاکه میگیدباآوانس بهتون میدم درخدمتم شیرمادرتون یه سمندلش تاپو....داریدباslxمقایسه میکنید؟؟؟چجوری روتون میشه اسم کششslxروباسمندمقایسه کنی بنده خداسرشاهده تقویتشم نکردم دنده۴به راحت۱۹۵تا۲۰۰میره یه سمندبیاراونمef7اگه دنده۴خب۱۸۰رفت ماشینمومجانی میدم خدمتتون ولی ولی ولی تقویت نشده باشه من خودم شوتی میرم سمندبیچاره پلیس مثل آب خوردن میگیرتش ولی امان ازslxلامصب
پرهام
۱۴۰۰/۸/۱۶
پژو 206 بهتره چون موتور tu5 مخصوص پژو 206 بوده و هست،گروه پژو سیتروین این موتور را روی پژو 206 و خودروهای با پلتفرم پژو 206 فقط استفاده کرده،رانندگی با پژو 206 عالیه،هم شتاب هم قدرت هم کشش،یکی از بهترین تولیدات ایران خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است
کریم
۱۴۰۰/۸/۲
در اینده نزدیک موتور tu5 روی هواپیماهای مسافربری و نظامی هم استفاده خاهد شد،مثلا جت شکاری slx فانتوم یا بوینگ tu5 با ایسیو زیمنس
حمیدرضا
۱۴۰۰/۷/۹
سلام دوستان مقایسه پژو و سمند با تیبا کار درستی نیست . من الان سمند با موتور xu7دارم و هم تیبا۲ و پراید۱۳۱هم دیماه ۹۹ فروختم که تعدای راهم پیش خرید کرده بودم که تحویل گرفتم و سال۹۹فروختم و از سال ۸۳تا ۹۹ پراید و ریو کره ای داشتم . واقعا سواری سمند و پژو اصلا قابل قیاس با پراید و تیبا نیست . پراید ساید بواسطه ارزان بودن قطعات برای دم دستی خوب باشه ولی اصلا برای جاده و مسافرت مناسب نیست و عذاب میده . به عبارتی یک چرخ سمند می ارزه به پراید و تیبا
سروش
۱۴۰۰/۷/۸
اصلا دیگه تی یو فایو بحث داره این موتور تو خود فرانسه روی پژو ۲۰۶ بسته شده و چند نمونه از مدلهای سیتروین که اطاقشون و پلتفرمشون شبیه ۲۰۶ بوده،این شرکتهای چینی و ایرانی بودن که موتور تی یو فایو رو خودروهای دیگه بستن،اگه تی یو فایو مناسب ۴۰۵ بود خود فرانسه سواد داشت روی ۴۰۵ این موتور رو می بست،حالا سر سیلندر نمیزنه درسته اما اونم معایب خودش رو داره ،بدلیل حرارت بالا توی مناطق گرمسیر سوپاپ میزنه،در کل این خودروها استاندارد نیستن،غالب پژوهای پارس و ۴۰۵ تی یو فایو توی مناطق گرمسیر بدلیل حرارت بالای موتور تحت فشار که باشن سوپاپ میزنن
ارش
۱۴۰۰/۷/۶
پژوهای مدل پایین هم اینقد بی دلیل سرسیلندر نمیزدن،از وقتی ماشینهای ایرانخودرو چینی و ایرانیزه شد عمر قطعاتشون کاهش پیدا کرد،من خیلی مالکین پارس و ۴۰۵ رو میشناسم که ماشینهای فرانسوی مدل پایین تا سالها داشتن و ماشین اذیتشون نکرده بود
ارش
۱۴۰۰/۷/۵
اونایی که ماشینهای فرانسوی مدل پایین داشتن میدونن.همین الان کسانی هستن ۴۰۵ های مدل پایین سرحال دارن هیچ کدوم از تولیدات جدید ایرانخودرو و سایپا به گرت پاشون نمیرسه،ماشینهای تا سال ۸۶ واقعا پر سرعت و پر قدرت بودن
ارش
۱۴۰۰/۷/۵
پژوslxوبقیه پژوهاییکه ایرانخودرو میزنه زباله ای بیش نیست،پژوی با کیفیت مال فرانسه است،فقط پژوهای مدل پایین خوب بودن که الان فرسوده شدن،همین الان یه ۴۰۵ مدل پایین کم کارکرد گیرت بیاد پشتش بشینی میبنی چقد وحشی و پرقدرت بودن ،براحتی انواع پژو و سمند و دنای الان ایرانخودرو رو ردمیکنه
مسعود سارانی
۱۴۰۰/۵/۳
باسلام بنده دو ماه است که ماشین خود را به دلیل جمع شدن باک به نمایندگی ارجاع دادم که تمام قطعات مربوطه را عوض کرده و هنوز علت جمع شدن مشخص نیست در حال حاضر ماشین در نمایندگی اقای آذریان میباشد
پویا
۱۴۰۰/۵/۲
تیو فایو اشغاله 206 بهتر است
پدد
۱۴۰۰/۱/۱۴
هیچ ماشینی مثل ژیان نمیشه من دارم انژکتوری ریمپ شده با هدرز و ۶ثانیه ۰ تا ۱۰۰ شه ،گازشم که تخت بشه ۲۰۰تا راحت پرمیکنه حاضرم با تمام ماشینهای ایرانخودرو و سایپا کورس بندازم،مصرفشم پایین
ر من
۱۳۹۹/۱۲/۱۸
۲ سال هست رانا دارم ،هرکسی رانا داشته باشه و یکذره از ماشین سر دربیاره براحتی میفهمه که این ماشین همون ۲۰۶ تی یو فایو هست فقط ظاهرش کمی تغییرات داشته کیفیت داخل کابین افتضاح شده،فقط تعجب من از اینه که موتور رانا همون موتور ۲۰۶ تی یو فایو هست و فنی این دو خودرو یکی ،ولی این موتور روی ۲۰۶ که همین اطاقم است مصرفش کمتره،ولی روی رانا مصرف بیشتره اونم خیلی بیشتره،اخه ایرانخودرو چه کردی،جرات فروش ماشین هم نداریم که بریم جاش چیزی دیگه بگیریم،هر روز قیمت ماشین تغییر میکنه،بابا صد رحمت به سایپا اقلا موتور تیبا روی ساینا مصرفش بالا نرفت
داوود
۱۳۹۹/۱۲/۱۰
اس ال ایکس از فراری بهتره اگر باور ندارین سوار اس ال ایکس شین سوار فراری هم بشید صددرصد متوجه میشین فراری دربرابر اس ال ایکس حرفی برای گفتن نداره،
امیر
۱۳۹۹/۱۲/۶
نظرات دوستان خوبه بحث زیاد شده خوب ایراداتی هم به slx وارده که درسته ولی در کل ماشین خوبی هست باتوجه به محصولات داخلی ،اما بعض از اقایان فکر کنم زیاده روی کردن اخه اس ال ایکس از تویوتا بهتره؟پس حتما پارس هم از هیوندا بهتره،؟
سجاد
۱۳۹۹/۱۲/۴
بنظرم اس ال ایکس بهترین ماشینه حتی از تویوتا بهتره سواری اس ال ایکس با بعضی مدلهای تویوتا تقریبا یکی هست چرا پول بیخود پای کامری بدی خداییش مگر چقد تفاوت کیفیت رانندگی داره
حسین
۱۳۹۹/۱۲/۱
سلام درست میگن ۴۰۵ تیو فایو بعد ازچند مدت جلو بندی وداشبورد به صدا در میاد
رضا
۱۳۹۹/۱۰/۲۸
دوستان تو رو خدا اگه تخصص و یا تجربه ای دارید به من کمک کنید ، خودرو رانا تحویل گرفتم مصرف بنزینش 12 هست ، به هر نمایندگی و تعمیرکار و تنظیم موتوری هم که مراجعه میکنن میگن طبیعیه و کاری نمیتونیم بکنیم . میگن رانا همین جوریه . تو رو خدااااا کمک کنید
سیروس
۱۳۹۹/۱۰/۲۴
خودرو 206 چند عیب خیلی بزرگ داره که اولیش کمبود جا و نداشتن صندوق عقب هست . دومین ایراد اینکه قطعاتش خیلی گرونه . سومین ایراد قیمت دستمزد تعمیرش خیلی بالا است . چهارمین ایراد برای مسافرت اصلا مناسب نیست . پنجمین ایراد سر پیچ ها تعادل نداره و ششمین ایراد خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی بزرگ 206 این هست که بعد از عمر مفید کوتاهی ، طوری ساخته شده که تمام قطعاتش خراب میشن و شما تند و تند باید قطعه عوض کنین و هزینه سرسام اوری رو تحمیل میکنه ... بنابراین به نظر من slxبهتر هست ، چون خودرو بی آزاری هست
Slx,206
۱۳۹۹/۱۰/۲۳
ما ایرانی هستیم و فرهنگ ایرانی داریم و مهمترین معیار ایرانی ها در انتخاب ماشین اینه که : خودرو خر حمال انتخاب کنیم و فراوانی و ارزانی قطعات داشته باشه و در دور افتاده ترین مکان ها هم قطعاتش گیر بیاد ، همچنین فراوانی تعمیرکار و دستمزد تعمیر مناسب باشه .. ضمنا ماشینی میخوایم که پول نقد حساب بشه و اگه تصمیم به فروش بگیریم فوری به پول نقد تبدیل بشه .. همچنین خودرو جا دار باشه و صندوق عقب بزرگ و خوبی هم داشته باشه تا در مسافرت ها راحت و اسوده باشیم و مصرف سوخت خودرو هم کم باشه و موتور کم اصطحلاکی داشته باشه .. خب بین خودرو 206 و slx کدامش چنین شرایطی که توضیح دارم رو داره ؟؟؟ بله کاملا درسته خودرو SLX دارای این شرایط هست و بهترین انتخاب برای خانواده های ایرانی است ..... موفق باشید
SLX
۱۳۹۹/۱۰/۱۹
ما یک خودرو SLX ثبت نام کردیم و هفته پیش تحویل گرفتیم ...خودرو slx در 3 نوع کلاس تولید میشه که در کلاس مولتی پلاکس آپشن های خیلی بیشتری داره ، مثل:1-سیستم مالتی پلاکس .2- دزدگیر فابریک خوب با ریموت رادیویی 3-سیستم ایموبلایزر 4-تایمر خودکار تمامی چراغ ها و صندوق عقب 5-تایمر خودکار شیشه های بالابر 6- انتخاب باز شدن درب صندوق عقب و روشن شدن ضبط با سوییچ باز و بدون سوییچ . 7-چراغ پارکینگ در هنگام ترمز ناگهانی ، 8-تنظیم نور صفحه کیلومتر ، 9-هشدار موزیکال اتمام بنزین ، 10-هشدار صدای نبستن کمربند ، 11-هشدار روشن ماندن چراغ ها در هنگام ترک خودرو ، 12-هشدار باز بودن درب در هنگام حرکت خودرو غیر از نشان در صفحه کیلومتر . 13- هشدار باز بودن درب هنگام قفل کردن خودرو و دور شدن از خودرو 14-سیستم ضبط هوشمند سی دی خور با سه نوع فلاش خور مخفی 15 روشن کردن چراغ های داخل اتاق از راه دور . 16-آیینه های برقی 17-رینگ و لاستیک شماره پانزده 18-ایربگ راننده و سرنشین 19-ترمز abs و ebd و 20-انتقال دریچه تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب 21- در صورت فراموش کردن قفل خودکار درب ها و ....چندین اپشن های برقی دیگر...
قسمت دوم
۱۳۹۹/۱۰/۱۳
کلاه گشادی به نام خودرو رانا : ((قسمت دوم )) ... سپس ایرانخودرو به یکباره اعلام کرد که رانا رو تحویل نمیدیم و بجاش رانا پلاس تحویل میدیم با قیمت 80 میلیون گرونتر که فرقش هم این بود که فرمون رو برقی میکنند و گیربوکس رو اتومات میکنن . ولی در عمل هیچ گیربوکسی اتومات نشد و هیچ فرمونی هم برقی نشد ولی افزایش قیمت 80 میلیونی سر جای خودش باقی ماند و حالا متقاضیان رانا دارن این محصول فیک و تقلبی 206 که کپی بیکیفیت و ارزان سازی شده هست را بسیار گرانتر از خود 206 صندوقدار فراااانسوی میخرند ... در واقع خریداران هم پول زیادی پرداخت کردند و هم سواری 206 با ابهت و خوشکل فرانسوی رو بدست نیاوردند بلکه سواری یک پراید رو تجربه میکنند و هم درگیر مشکلات فنی این خودرو هم شدند و هم در عموم مردم رانا را با اسم (( پژو عشایری)) صدا میکنند ..... ... صدااااای ناله و فریاد مردم هم به جایی نرسید ....... چقدر این داستان اشنا است که یارو هم پیاز خورد ، هم شلاق خورد و هم پول داد ....... ((کلاه گشادی به نام رانا))
قسمت اول
۱۳۹۹/۱۰/۱۳
کلاه گشادی به نام خودرو رانا : (قسمت اول)... در اوایل ایران خودرو قصد ورود به بازار خودرو چین داشت و طرح خودرو ارزان سازی شده و کیفیت پایینتر از 206 صندوقدار رو کلیک کرد ولی این طرح شکست خورد و هزینه چندین میلیارد دلاری زیادی هم به دوش ایران خودرو گذاشت .. سپس ایرانخودرو این خودرو را با عنوان ارزان ترین محصول وارد بازار ایران کرد که فقط 7 میلیون ارزانتر از 206 صندوقدار بود . که بعد از عرضه به بازار مشخص شد که ایرادات زیادی در این خودرو وجود دارد ، بویژه مشکلات برقی این خودرو بیشتر بود و شکایت های زیادی از طرف کاربران رانا به ثبت میرسید .. ولی چون ارزانترین محصول ایرانخودرو بود ، خانواده های خوش خیال زیادی که تصور میکردند که کپی 206 محبوب رو بدست میارند ، و فقط پول آرم پژو رو نمیدهند ، و اینجوری براشون باصرفه تر هست . بنابراین اقدام به ثبت نام این خودرو کردند و پیش پرداخت رو به ایرانخودرو پرداخت کردند .. بعد از پرداخت های مردم ، ایران خودرو فرصت رو مناسب دید و تمام هزینه های میلیارد دلاری طرح شکست خورده اش را بر روی تعداد متقاضیان این خودرو سر شکن کرد (( ادامه در کامنت دوم ))
فردین
۱۳۹۹/۱۰/۹
جهت اطلاع عرض میکنم . اینکه برخی از دوستان در مورد خودرو ضعیف تیبا ، تعریف و تمجید کردند به این خاطر هست که همشون مالک موتور Xu7 هستند ، حالا این موتور فرقی نداره روی سمند باشه یا پژو .. خودرو تیبا میتونه موتور قدیمی و منسوخ xu7 رو در کورس گذاشتن و حتی در شتاب بگیره و از اونها پیروز بشه .. پس مالکان خودرو با موتور xu7 بارها تو جاده از خودرو تیبا شکست خوردند و خفت کشیدند ، پس تعریف و تمجید این آدمها از تیبا به خاطر شکست خوردنشون از تیبا هست ... حالا همین خودرو تیبا به هیچ وجه حریف موتورهای EF7 و موتور TU5 نیست و تیبا شکست سنگینی میخوره ، شکست خودرو تیبا به حدی هست که حتی نمیتونه در مسابقه ادامه بده .... این فیلم ها و کلیپ ها رو به تعداد فراوون میتونید در سایت آپارات تماشا کنید .. موتور XU7 برای 20 سال پیش خوب بود ولی برای حال حاضر ، هیچ حرفی برای گفتن نداره
افشین
۱۳۹۹/۱۰/۵
سلام دوستان . من یک مدتی هست که 2 سال هست که سمند EF7 خریدم . بدون تعصب خدمتتون عرض میکنم که موتور جالبی نیست . وقتی سرعتم از 100 بالاتر میره ، صدای موتور توی اتاق دیوووونت میکنه ، از نظر شتاب و سرعت هم با موتور قبلی Xu7 هیچ تفاوتی نداره و اینکه بعضی ها میگن سرعتش بیشتره همش حرف هست و واقعیت نداره . توی کاغذ میگن مصرف بنزین EF7 یک لیتر در هر صد کیلومتر کمتر از XU7 هست ، که من باز همینم ندیدم و فقط روی کاغذ کمتره و در عمل کمتر نیست . گرمای موتور EF7 خیلی زیاده و وقتی بارون میاد از روی کاپوت بخار اب زیادی بالا میره . تازه نمد زیر کاپوت هم انداختم ولی از شدت گرمای موتور بعد از مدتی از بین رفت . لوازشم هم که گیر نمیاد و باید صد جا بگردی و اخرشم با قیمت خیلی خیلی گرونی بخری که قطعات کیفیت پایینی هم داره . خلاصه دوستان من میخوام بفروشم و اگه خدا قسمت کنه میخوام موتور TU5 رو خریداری کنم
هادی
۱۳۹۹/۱۰/۱
موتور TU5 بخاطر کمترین مصرف سوخت و کمترین صدا و کمترین اصطهلاک و نرم بودن در بین تمامی موتورهای داخلی ،، بهترین و عالیترین انتخاب برای خودرو خانگی است ،حالا خودروهایی که چنین موتوری دارند شامل : رانا ، 206 ، slx , H30 , و در مواردی هم روی خودروهای دنا و سمند و پارس هم نصب شده اند که اصلا این موتور مناسب دنا و سمند نیست ، چون وزن زیادی دارند ... طبق همین مقاله که در همین صفحه در بالا توضیح داده شده ، دو خودرو برتر با موتور TU5 همین دو خودرو 206 و slx هستند ، این موتور برای این دو خودرو واقعا جواب داده و داری سرعت و شتاب و نرمی خوبی هستند ... خودرو 206 کوچک و در سدان مینی و کوپه قرار دارد و صندوق عقب هم ندارد و طبیعتا وزن کمتری هم دارد و برای خانواده دو نفره مناسب هست ولی قطعات و بدنه بسیار گرانی دارد .. در مقابل خودرو slx بسیار جا دار هست و صندوق عقب بزرگی هم دارد و برای خانواده بیش از دو نفر گزینه بهتری هست و داری قیمت قطعات و بدنه مناسب هست و بعد از خودرو پراید ، فراوانترین قطعات و تعمیرگاه در کل کشور را دارد ... بنابراین خودرو slx اقتصادی تر است و گزینه بهتری برای انتخاب هست .
ناصر میکانیک
۱۳۹۹/۹/۳۰
دوستان؟ خودر در تولیدات داخلی به دو دسته تقسیم میشه : دسته اول خودرو رده پایین مانند تمامی محصولات سایپا .. دسته دوم خودروهای رده متوسط مانند محصولات ایران خودرو ... در محصولات ایران خودرو موتور قدیمی xu7 رو دیگه بذارید کنار ، چون دیگه بدرد این دوره و زمونه نمیخوره و از رده خارجه .. پس محصولات ایران خودرو را به دو دسته تقسیم میکنیم : دسته اول : خودر EF7 برای عاشقان کورس گذاشتن و کل کل کردن با بقیه خودروها ولی باید جیبتون پر پول باشه چون هزینه نگهداریش بسیار بالا است ... دسته دوم : خودرو خانوادگی برای مصرف شهری و مسافرت رفتن با موتور TU5 که بهترین و عالیترین انتخاب برای خانواده است که خودرو رانا و slx رو میتونید انتخاب کنید ولی باز خودرو slx بهتر و جادارتر هست برای خانواده ... حالا اگه بیشتر از SLX پول دارید , یک خودرو جیگر طلا و عروسک با همین موتور پیشرفته TU5 بهتون معرفی میکنم به نام H30 که واقعا خیلی باکلاس هست و نیمه شاسی بلند هم هست ... این مطالبی که بهتون ارائه دادم حاصل سالهای زیادی تجربه هست و دارم در یک جمله ،تجربه 20 سال رو در خدمتتون قرار میدهم ... شب یلدای 1399 هم مبارک
مسلم
۱۳۹۹/۹/۲۹
اقا فرید ؟ برای همینه اکثر ایرانی ها که یکخورده عاقل تر هستن میگن که بهترین کار ، خرید خودرو دست دوم خارجی است .. و خیلی ها رو دیدم با خرید یک خودرو تمیز و کار کرده خارجی با همین مبلغی که برای خودروهای بیکیفیت داخلی باید هزینه کنیم ، این خودروهای خارجی رو خریداری کردند و خیلی رضایت دارند و چند سال یکبار هم مسیرشون به تعمیرگاه نمیوفته .
فرید
۱۳۹۹/۹/۲۹
هیچ ماشین بی عیب و ایرادی در دنیا وجود نداره . ماشین خوب،ماشینی هست که مزایاش و خوبی هاش بیش از معایبش باشه و یا معایبش مشکل ساز نباشه . مثلا موتور xu7 که دیگه قدیمی شده پر مصرف ترین و پر اصهلاک ترین و پر سر و صدا ترین همراه با سوزوندن سرسیلندر رو داره ولی حمال و جون سقط و کاری هست و طرفدار خیلی داره . یا مثلا موتور tu5 از همه موتورها کم مصرف تر ، بیصداتر ، کم اصطهلاک تر و طبق رده بندی جهانی در مقام موتورهای بسیار پیشرفته قرار داره ولی در گردنه های کوهستانی تنبل هست .. یا مثلا موتور Ef7 گرمای این موتور بسیار وحشتناکه تا حدی که گاهی بوی سوختگی میده ، صدای موتور زیاده و در سرعت بالا صداش آزار دهنده و اصطهلاکش بالا است و هزینه تعمیرش واقعا کمرشکن هست و قطعاتش کم یاب هست ولی سرعت داره و رده 10 جهان هست . یا مثلا موتور پراید : ضعیف ترین خودرو در تمامی جهان هست که پیستون هاش به اندازه پیستون یک موتور سیکلت گازی است و نسبت به این پیستون کوچیک 7 تا 8 لیتر بنزین مصرف میکنه که خیلی مسخره است ولی قیمت قطعاتش ارزان و برای همین ارزانی مشتری زیاد داره . پس همیشه معایب و مزایا به همراه هم هستند
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۹
نقد پژو اس ال ایکس هم یک نقد منصفانه بوده و هست هرکسی این خودرو رو داره با این معایبش مواجه هست،
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۹
توی نظرات دوستان هم نقطه اشتراک زیاد هست گاها کسی نظر داده وکسی هم عین همون روتایید خوب اگر بخایم اینطور حساب کنیم بنده هم باید تصور کنم که کسی داره خودش جواب میده!پس اگر اینطور باشه توی هیچ سایتی نمیشه بحث کرد،ولی من چنین تصورینسبت به دوستان ندارم چون طبیعیه اشتراک نظر وجود داره و امکان یک نظر رو همه تایید کنن مثل دوستان چون همه پژو دوستن و نظری هم مثل نظرات بنده رو کسی نپسنده و تایید نکنه یا اقلا کمتر کسی تایید کنه مشکلی نیست دوستان شما بنده رو یک عقده ای بی پول و...حساب کنید ،ولی بنده صرفا نظرات خودم رو میدم
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۹
مخاطبین گرامی خودتون برید کامنتهای بنده رو ازا بتدا بخونید هیچ جا بنده نگفتم پراید دارم البته الان جواب میدم چون منتظر بودم بحث دوستان باهم تمام بشه،نظرهای بنده موجود هست هرنظری که گذاشتم یه تهمت خوردم،یکبار میگن تو پراید داری یکبار میگن پول نداری یکبار میگن نمیتونی پژو بخری یکبار میگن اردی و روا میتونی یکبارهم میگن که تو عقده ای هستی،یکبار هم مثل الان میگن اصلا توکسی دیگه هستی،بنده اگر بخام برای نظراتم تایید بیارم میتونم به اطرافیان بگم برام نظر بزارن،اما اعتقاده بنده اینه که مخاطبین خودشون قدرت قضاوت دارن،اما دوستان چون جواب درستی برای معایب موجود در خودروشون ندارن هربار که من نظر میزارم یه افترا بمن نسبت میدن،البته مشکلی نیست دیگه بحث هست واین چیزا توشه،ازاد باشن دوستان هرجور دوست دارن بامن رفتار کنن،ولی من اگرجای شما باشم جواب قانع کننده میدم،چاره ای هم نیست چون معایب پژو اس ال ایکس اونقد زیاده که جواب قانع کننده براش وجود نداره،خوانندگان عزیز اگر کسی بانظرات بنده موافق هست لطفا نظر موافق ندهد که افترا جدید بمن برسه،ای اطلاعاتی که میدم صرف معلوماته خوانندگان هست
علی
۱۳۹۹/۹/۲۹
فولوکس که نامش رو به کاربر تغییر داده . کامنت هاش رو به عنوان مدرک بخونید ، روز اول گفت من پراید هاچبک دارم و از پژو بهترم و دخترها پراید دوست دارن .. بعد که بهش جواب منطقی دادیم . گفت من میخوام تیبا بخرم و تیبا بهترین ماشین ایرانه و همتون رو تو جاده سوسک میکنم . بهش گفتیم اگه تیبا بگیری دوست داری با کدوم مدل پژو کورس بذاری ؟ گفت با slx کورس میذارم .. بعد فیلم مسابقه تیبا رو با slxنشونش دادیم که تیبا با اختلاف خیلی زیادی باخت .. بعد اومد گفت slx چراغ نداره و بی چراغ نمیتونه کورس بذاره .. باز ما رفتیم فیلم کورس تیبا و slxرو در شب براش گذاشتیم و باز تیبا باخت .. بعد اومد گفت تیبا پلت فرم ریو هست . با مدرک بهش جواب دادیم که تیبا پلت فرم پراید هست نه ریو .. بعد اومد گفت ایمنی تیبا بیشتره ،، بهش مدرک دادیم که تیبا ایمنیش فقط دو ستاره است و هم سطح پراید هست .. بعد دید دیگه هیچ چاره ای نداره و در تمام میدان ها باخته . اومد سراغ موتور ساخت ایران خودرو که همه محصولاتش متعلق به پژو هست و موتور EF7 ایرانخودرو رو انتخاب کرد و شکست محصولات اشغال سایپا را پذیرفت . بحث ما با شما تمامه دیگه .خخخخخخخ
کاربر
۱۳۹۹/۹/۲۹
میفهمم که هرسایتی باید درباره همون ماشین بحث بشه لذا خاهشا اگر تحمل انتقاد ندارید پس موتور ای اف سون هم انتقاد نکنید
کاربر
۱۳۹۹/۹/۲۹
باکسی دیگه مشکلی دارید بمن مربوط نیست بنده خیلی وقته این سایت میام سرمیزنم ولی نظری نمیزارم چون اکثر پژو سوارها به سمند رو قبول ندارن،الانم دیدم صحبت ای اف سون هست واقعا ظلمه که تو سراین موتور میزنید،
کاربر
۱۳۹۹/۹/۲۹
اینجاهم همه دارن از پژو اس ال ایکس گریه میکنن،منم همینی هستم که میبینی و اکر با کامنت کسی دیگه مشکل دارید برید جواب بخودش بدید ،بزرگترین حسن ای اف سون انه که روی دنا بسته شده اینم کاملترین جواب،
جواب به کاربر نابلد
۱۳۹۹/۹/۲۹
اقای کاربر نابلد . من فهمیدم شما همون فولوکس هستی و الان نشون دادی نسبت به همه مدلهای پژو اغده داری و شدیدا حسادت میکنی .. به هر حال من با سمند مشکلی ندارم چون سمند هم همون پژو هست ... تو گفتی از ما دعوت میکنی بیایم به سایت EF7 ... اتفاقا من همین الان اونجا بودم و دیدم که ای واااااااای تمام کاربران EF7 دارن از دست این موتور گریه و زاری میکنند .. حالا من همه شما رو دعوت میکنم که به لینک زیر که محل اصلی کاربران و مصرف کنندگان واقعی EF7 هست تشریف بیارید و با چشمان خودتون نظرات کاربران موتور EF7 رو بخونید .... این لینک رو کامل کپی کنید و سپس در مرورگر و یا گوگل وارد کنید و تشریف بیارید ........... https://b2n.ir/774907
کاربر
۱۳۹۹/۹/۲۹
یه جور دم از کورس میزنن انگار تیو فایو موتور اف هاچ هست،با ای اف سون کورس بندازی خو باختی عمو پراید وانت تو سربالایی اس ال ایکسه میزنه،باشه هر وقت اس ال ایکس تو سربالایی وانت پراید زد بیا یه جایی برات برا کورس میزارم،عمو مشخصات ای اف سون رو بخون خودت خجالت میکشی
ناشناس
۱۳۹۹/۹/۲۹
سمند هرچی داره از پژو داره کرکری نکن من خودمبا اس ال ایکس با هر مدل سمند حاضرم کورس ببندم یا بیا کورس بزار یا دیگه ساکت
کاربر
۱۳۹۹/۹/۲۹
نگران نباشید یه کم کم پژو ۴۰۵ هم مثل پیکان و پراید به موزه میرود جی ال ایکس بنزینی رفت نوبت اس ال ایکس،هم میرسه،ماشینی که بدنش با دوتا مشت بره تو ههه هههه خوشم اومده اینجا خود تون دارید به عیبای ۴۰۵ اعتراف میکنید ماشینی که چراغش برد نخوره و بدنش کاغذه توروخدا درباره شتاب و تاپ اسپید حرف نزنه بهتره،صد رحمت به پیکان اقلا ایمن بود و بدنه مستحکمی داشت چراغشم خوب بود تازه بعض عشق پیکانی ها پشت صندوقش باله میزاشتن،اینم اس ال ایکس فکر کنم از پیکان کپی کرده،
کاربر
۱۳۹۹/۹/۲۹
واقعا پژو ۴۰۵ و تیبا و پراید اردی روا همشون باید باهم قیاس بشن کلاس ۴۰۵ بیشتر از ایناهم نیست سمند ای اف سون برابری میکنه با ماشینهای خارجی شتاب عالی سرعت عالی کفی سر بالایی براش یکیه چون شیره ایمنی وبدنه هم که نیاز بگفتن نیست پژو در برابرش کاغذه،زنده باد سمند زنده باد ای اف سون بهترین و قدرتمندترین موتور ایران خودرو،مصرف عالی اخه آلمان که دست توی طراحی موتوری ببره معلومه چی ازش در میاد،اگرم معایب جزیی داره خوبی هاش خیلی بیشتره،معایبش هم بلافاصله تو نمونه های اول رفع شد،الان که بالادستش نیست
کاربر
۱۳۹۹/۹/۲۹
چهار صدو پنج بازهانمیتونید تحمل کنید یکی بتون بگه سمند بهتره، از بس توکفی سمند شمارو رد کرده ،سمند صددرصد بهتره ای اف سون محشره بالادستش تو ایرانخودرو هیچ موتوری نیست یه سر بزنید مشخصات ای اف سون رو بخونید بزرگترین نشون به کیفیت موتور ای اف سون اینه که ایرانخودرو این موتور رو روی دنا که همه ارزوش رو دارن بسته،همین دلیل خودش نشون دهنده اینه که چقد این موتور از تیو فایو و ایکس یو سون بهتره،تمام کارشناسای ایرانخودرو اعلام کردن سمند بهتر از ۴۰۵ هست،فعلا که دنا و بعد سمند ای اف سون ازتمام نمونه های پژو ۴۰۵ بهتر از اب دراومده, و قیمت دنا از همه مدلهای ۴۰۵ بیشتره،بنده هم دعوتتون میکنم سر به ای اف سون سوارها و سمند رانها بزنید ببینید سمند ای اف سون چه کرده دنا که اصلا نیاز نیست صحبتش بشه کلاسش بمراتب از ۴۰۵ بیشتره ودر حد قیاس نیست،
فرید
۱۳۹۹/۹/۲۸
خیر دوست من ، پلتفرم تیبا مال ریو نیست . ایران صاحب پلتفرم ریو نبوده و نیست . این پلتفرم مال کشور کره هست .. پلتفرم تیبا با پراید یکی هست و حتی موتور تیبا هم همون موتور پراید هست . فقط 300 سی سی به گنجایش حجم سیلندر اضافه شده که کار راحتی هم هست . فقط در تیبا از برخی قطعات محدود و جانبی ریو استفاده شده است . .... لطفا در اینترنت سرچ کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید . ضمنا شما انقدر تعصبی صحبت میکنید که میگید تیبا از ریو خیلی بهتره ... این حرف بسیار مضحک هست که طراحی ایرانی از یک طراحی کشور پیشرفته ای مثل کره جنوبی بهتر باشه .. خیر دوست عزیز اینچنین نیست ولی به هر حال شما به سایت تیبا مراجعه کنید و نظر کاربران واقعی تیبا که دارن از این خودرو استفاده میکنند رو جویا شوید .. مطمئنم وقتی مشکلات تیبا که اونجا مطرح میشه رو مطالعه کنید این غیرتی که نسبت به تیبا دارید کاملا از بین خواهد رفت ... به هر حال جای شما که دوستدار تیبا هستید اونجا هست .. جای شما در این پیج که مربوط به پژو هست ، نیست ... برید اونجا و به تشویق تیبا بپردازید ...
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۸
رانا هم یک فیس لیفت ضعیف تر و بیکیفیت تراز خودروی پژو ۲۰۶ هست،و یک نگاه به بقل خودرو نشان میده که اطاق همون ۲۰۶ هست و چراغ و سپر و جلو چمبر...تغییرکرده،در حقیقت یک ۲۰۶ ارزونتر و بی کیفیت تردرست مثل اردی روا و اس ال ایکس که همیشه ضعیفتراز پژوهای ۴۰۵ فرانسوی بودن،وخودرویی مثل رانا هیچ حرفی برای گفتن نداره،حداقل تا الان این بوده اینده چه شود مشخص نیست
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۸
امار و ارقام شرکت پژو فرانسه هم سالها پیش ۴۰۵ و خودروی بدون ایمنی تعریف کرده و ۴۰۵ سالها پیش به بایگانی خودروهای توقف تولید پیوسته
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۸
امار و ارقام شرکت پژو فرانسه هم سالها پیش ۴۰۵ و خودروی بدون ایمنی تعریف کرده و ۴۰۵ سالها پیش به بایگانی خودروهای توقف تولید پیوسته
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۸
سایپا خط تولید پراید ۱۳۱ و۱۳۲ رو متوقف کرد و باهمکاری چند شرکت خارجی تیبا رو باپلتفرم ریو جایگزین کرد که بدنه تقویت شده زیربندی کاملا بهینه و از تغلیق ریو استفاده شده از نظر موتور و گیربکس الان از خود ریو بهتر جواب داده وانواع اقسام پژو رو براحتی در تست شتاب و در کفی و سربالایی میزنه, اما اس ال ایکس خودش بهینه شده جی ال ایکس باهزار و صد ایراد که ذکر شد و ایرانخودرو حاضر به توقف تولید ۴۰۵ نیست،دوستان توسل به امار وارقام چیزی رو حل نمیکنه مردم به چیزی که میبینن قضاوت میکنن،اگر امار وارقام ملاکه تمام امار و ارقام حکایت از توقف تولید ۴۰۵ داره،
فرید
۱۳۹۹/۹/۲۸
اگه استدلال شما اینه که خودرو 405 چون مال 20 سال پیش هست و بخاطر همین گناهکار هست . باید در جواب شما بگم که بله این خودرو مال 20 سال پیش هست ولی بهترین خودرو اروپا شده و مقام اول رو بدست اورده و در سراسر جهان به فروش میرسیده و الان هم در کشورهای زیادی تولید میشه . چون طراحی موفقی داشته و هنوزم که هنوزه پاسخگوی نیاز جامعه است .. مثل موتورسیکلت هوندا که 50 سال هست که با همون شکل اولیه داره تولید میشه ، چون یک دانشمند نخبه و بزرگی بنام آقای هوندا ، چنان طراحی عالی و بینظیری انجام داده که 50 ساله داره به بهترین شکل نیازهای همه موتورسواران رو پاسخ میده و خدا میدونه شاید تا 100 سال دیگه هم ادامه پیدا کنه و هنوز هیچ دانشمندی نتونسته موتور نسبتا ارزان قیمتی بهتر از هوندا طراحی کنه .. پس یک طراحی و مهندسی موفق شاید تا 200 سال هم پایدار بمونه ... همانطور که شخص خودت به دین 1400 سال پیش پایدار باقی موندی .... پس بازم با کمال احترام ، صحبت های شما کاملا نادرست است و بهانه شما برای خودرو 20 ساله ، تفکر درستی نیست
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۸
مقایسه پراید و ۴۰۵ اس ال ایکس:ازنظر شتاب اولیه پراید صددردصد بهتر،ازنظر استحکام بدنه هردوخودرو ضعیف و بدون ایمنی،ازنظر نهایت سرعت هردوخودرو درحالت فابریک یکی هستن،ازنظر تعادل توی کفی درسرعت بالا پراید ضعیف و حرفی برای گفتن نداره اما اس ال ایکس متعادله،ازنظر تعادل سرپیچ کلا تمام ۴۰۵ها علی الخصوص اس ال ایکس میکشن و ل معطلن اما فقط تو این گزینه پراید بهتره و اصطلاحا نمیکشه،توی سربالاییی پراید پیروز قاطع و اس ال ایکس یک درشکه بیش نیست،از نظر نور و دید شب باز پراید برنده،صدای داخل اطاق اس ال ایکس پرصدا ولی پراید مشکل صدای تو کابین نداشته،از نظر مصرف و استهلاک هردو برابرن،اما سرنوشت هرکدوم از این خودروها
فرید
۱۳۹۹/۹/۲۸
اقای فولوکس ، من یک کاربر اینترنت هستم و این صفحه را میخوندم . با اجترام کامل به شما و عرض پوزش باید بگم صحبت های شما غیرمنطقی و نادرست است و اطلاعات شما ناکافی است . من خودم رانا دارم . شما موتور تی یو فایو رو قدیمی و جایگزین اردی معرفی میکنید و اردی رو مناسب تر از پژوها فرض میکنید .. که این صحبت های شما کاملا نادرست هست .. ضمنا خودرو سمند و موتور ای اف سون هم ساخت ایران خودرو هست . همانطور که خودرو 405 و اس ال ایکس همگی ساخت ایران خودرو هستند .. سمند همون خودرو 405 هست و هیچ فرقی با هم ندارن ..از نظر ایمنی خودرو سمند و 405 و اس ال ایکس و رانا همشون سه ستاره کیفی و ایمنی دریافت کردند ولی خودرو تیبا دو ستاره کیفی و ایمنی دریافت کرده و درباره ایمنی خودرو تیبا هیچ گزارش و ازمایشی که نشون بده بهتر از خودرو پراید عمل میکنه ، وجود ندارد . ضمن اینکه ستاره کیفیت و ایمنیش هم هم سطح پراید گزارش شده است . پس به هیچ وجه ایمن نیست
ناشناس
۱۳۹۹/۹/۲۸
ما ۴۰۵ سوار میشیم عاشقشم هستیم هر چقدم پولش بشه میدیم اصلا از ایرانم بریم میریم باز ۴۰۵ سوارمیشیم،اس ال ایکس هم عشقه ،هیچوقتم تیبای زشت و سمند تانک رو به ۴۰۵ ترجیح نمیدم،فولکس لطف کن از بین ۴۰۵ بازها بیرون برو بسلامت مرخصی
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۸
درباره قیاس تیبا و اس ایکس هم فعلا کافی هست اما لازم بشه مطلب زیاد هست،خیلی از مالکان خودروی پژو هم کامل متوجه شدند که تیبا بمراتب از ۴۰۵ فعلی که با نام اس ال ایکس تولید میشه بمراتب استانداردتر متعادلتر و موزون ترهست،
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۸
بنده هم دوستانی دارم که این مقاله را مرتب دنبال کرده و نظرات را دنبال میکنن ودوست داشتن مثل مابقی دوستان بیان درتایید نظرات اینجانب کامنت بزارن اما بنده معتقدم نظرات بنده اینقد واضح و مشخص هست که نیاز به عقبه ندارد و هرادم بی طرف و منصفی نظرات بند رو ببینه خودش راحت میتونه قضاوت درست بکنه و باتوجه به شرایط و خاستش خودروی موردنظرش رو انتخاب کنه،و نیازی نیست برای به کرسی نشوندن حرفمون رجز خانی کنیم و عقبه درست کنیم و حسابهای شخصی و دارایی هامون رو به رخ هم بکشیم،وخلاف حرف یکی از عزیزان که گفتما یککشور جهان سومی هستیم که البته بله از نظر امکانات ولی مردم ما خودشون خوب راه درست واشتباه رو بلدن،یک نگاه به خیابانها نشان میده که دوران یکه تازی ۴۰۵ به سر رسیده و بعض با جایگیزین کردن سمند و حتی بعض هم با جایگزین کردن تیبا و ساینا و،.. وخلاصه هر کسی به طریقی دور این خودروی پرمشکل خط قرمز کشیدن
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۸
از رویای ۴۰۵ ۲۰ سال پیش نمیتونن خارج بشن،اما شما انتخابهای بهتر پیش روتون هستن،انتخاب خودرویی چون سمند یک گزینه هست چون ۴۰۵فعلی از تیبا هم بی ارزش ترهست و بدنه تیبا با یک تست دستتون مشخصه بمراتب از اس ال ایکس محکمتر هست،اما در خودروی سمند عزیزان زیاد پیشرانه رو ملاک قرار ندن چون هردو پیشرانه بکار رفته در سمند معایب. مزایای خودشون رو دارن،اما شک نکنید که سمند ef7 گزینه بهتری هست،موتور این خودرو بروزتر هست و شما مشکل مصرف بالا هم ندارید،و موتور ef7 کاملا با بدنه سمند همخانی دارد،ودرسته در نمونه ای اف سون شما پول بیشتری نسبت به اس ال ایکس باید صرف کنید ولی درسمند امنیت خانوادتان بمراتب بیستر هست و مشکل ناهماهنگی موتور و بدنه و مصرف بالا هم ندارید وزیاد هم به حرف ۴۰۵ بازها توجه نکنید اینها ۲۰ سال هست کارشناسان داخلی میگن تنها راه حذف ۴۰۵ هست اما نمیخان قبول کنن،در فرانسه هم این خودرو یک خودروی مرده و غیراستاندارد حساب میشود
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۸
اما خوانندگان عزیز خودرو حافظ جان خانواده شماست متاسفانه ایرانخودرو برای اینکه ناهماهنگی پیش اومده بین پیشرانه وبدنه خودرو ی ۴۰۵ رو از بین ببره اقدام به نازک و ضعیف کردن بدنه ۴۰۵ کرده،و شکی نیست که بدنه تمام خودروهای ایرانخودرو ضعیفتر شده اما شما باانتخاب گزنینه های دیگری مثل سمند که باتوجه حتی به افت کیفیت بدنه بمراتب از اس ال ایکس محکمتر و ایمنی ترهست،هنگام مسافرت از ایمنی بیشتری برخوردار خاهید بود،مشکل ایرانخودرو اینه که نمیخاد تحت هیچ شرایط تولید ۴۰۵ رو متوقف کنه چون بازار خودروهای قیمت کمتر رو از دست میده و هربار که توقف خط تولید ۴۰۵ قطعی میشه به یک بهانه متوسل میشه و زیربار توقف تولید این خودروی غیراستاندارد میره اخرین مدل هم همین اس ال ایکس هست که با متوسل شدن به پیشرانه ۲۰۶ مشکل سوخت رو رد کرد ولی ازنظر استاندارد و ایمنی خودرو بمراتب حتی از نمونه های قبلی ضعیفتر شده، واز یکطرف بعض طرفداران پژو ۴۰۵ البته نه همشون هر چی ایرانخودرو تولیدکنه و صرفا نام ۴۰۵ روش باشه میخرن و از رویای ۴۰۵ ۲۰ سال پیش نمیتونن خار بشن،
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۸
خوانندگان عزیز بنده صرفا نقدم بیشتر به خودروی اس ال ایکس بوده و مواردی که ذکر کردم هر ادم بی تعصب به ۴۰۵ با یک نگاه به ۴۰۵ اس ال ایکس راحت متوجه میشه،درباره نمونه های دیگر خودروی پژو جز پژو اردی وروا که بنا به گفته کارشناسان پژو اس ال ایکس تقریبا با همون هدف تولید اردی وروا کم کم جایگزین اردی وروا شده و بزرگترین نقطه اشتراک پروژه تولید اس ال ایکس وروا حذف موتور xu7 به دلایل معایب و جایگزین کردن موتوری با مصرف و استهلاک کمتر بوده،و در هردو خودروی روا و اس ال ایکس این تغییر پیشرانه ناهماهنگی هایی در کشش وتوان خودرو ایجاد شده ،...که توضیح بیش از حد از حوصله بحث خارجه،درباره پیشرانه های دیگر ایرانخودرو صرفا اشاراتی شد ولی بحثی نشد چون ما صرفا درباره پژو اس ال ایکس که پیشرانه تی یو فایو رو از پژو ۲۰۶ به سرقت برده صحبت کردیم،
وحید
۱۳۹۹/۹/۲۸
کلیه خودروهای مدل بالا ، بدنشون با انگشت شصت ، تو میره و بیرون میاد .. من 405 دو گانه مدل 99 تازه تحویل گرفتم ، اونم همین جوریه . سمند و پرشیا و 206 هم امتحان کردم همین جوری شدند .. سایپا که دیگه خیلی بدتر شده ... البته من برای اینکه بفهمم وزن ماشین چقدر نسبت به قبل کم شده ، ماشین مدل پایین و مدل بالا رو بردم روی باسکول ، با کمال تعجب دیدم هر دو یک وزن مساوی داشتند و وزنشون با دفترچه خودرو مطابقت داشتن .. با دستگاه کولیس هم ضخامت بدنه ها رو اندازه گرفتم ، فرقی نکرده بودن . دیگه نمیدونم چرا ماشین مدل پایین با انگشت تو نمیره و در مدل بالاها داخل میره . واقعا برام سئواله . کسی میدونه قضیه چیه ؟؟
علی
۱۳۹۹/۹/۲۸
فیلم مسابقه دوم . بین پژو slx TU5 و تیبا صندوقدار که در شب انجام میشه : ......... https://m.aparat.com/v/Ug1yX ......... این لینک را کپی کنید و سپس در گوگل و یا مرورگر خود جستجو کنید تا این مسابقه را تماشا کنید ... مسابقه اول بین خودرو slx با تیبا هاچبک رو که در کامنت های قبلی براتون گذاشتم رو دیدید و خفت و خواری بسیار شدید تیبا هاچبک رو تماشا کردید ... حالا نوبت خفت و خواری تیبا یک رسیده و اونم این مسابقه را به عمد در شب انتخاب کردم برای اونهایی که میگفتند نور چراغ پژو کمه و ببینید که شب با سرعت 200 کیلومتر در جال جرکت هست و جاده رو کامل روشن کرده و داره مسابقه میده .. ضمنا میدونید که اگه فرض کنیم چراغ های قدیمی 405 که خیلی هم زشت بودن ، پنج درصد نورش بیشتره ،بخاطر اینه که 405 فقط دو چراغ در جلو داره ولی در عوض slx دو چراغ دیگه هم در سپر داره و میتونه با چهار چراغ خودش ، جاده رو مثل روز روشن کنه ... همچنین خواستم تیبا یک رو هم خفت بدیم که دیگه هیچ بهونه ای باقی نمونه .. و همچنین بفهمید موتور TU5 بهترین انتخاب هست . انشاالله خدا یاری کنه و منم بتونم خودرو slx رو بخرم ...
علی
۱۳۹۹/۹/۲۸
آدم باید دلش بزرگ باشه . فعلا که ماشین های ما چند برابر تیبا و 20 برابر آردی که عاشقشی قیمت دارند .. ولی اگه یکروز تو ماشین بهتر از ما خریدی ، ما مثل تو نمیایم بهت بگیم چرا نورش کجه ؟ چرا پوزش کجه ؟ چرا زه بغل داره ؟ یا بقول ضرب المثل که میگه : چرا در گنجه بازه ؟ چرا در دیزی بازه ؟ چرا حسنک درازه ؟ ... ما هیچ وقت باهات چنین رفتاری نمیکنیم . بلکه فقط میایم مشخصات ماشینت رو مثل اسب بخار و توان موتور و مصرف بنزین و مدل ساخت و کشور سازندش و نوع موتور رو ازت میپرسیم . و وقتی میدیدیم طبق مشخصات ماشینت بهتره ، بهت تبریک میگفتیم و برای ماشینت دعای خیر و برکت میکردیم ... دقیقا کاری که تو بلد نیستی .. همین الان تو جاده پر هست از ماشین های شاسی بلند و خوشکل و عروسک . مثل سانتافه و .. وقتی از من سبقت میگیرند نمیرم دنبال ایرادشون بگردم . چون بالاخره بی عیب نیستند .. میدونی چی میگم ؟؟؟ میگم : جوووون عجب ماشینی ، خدا برکتش بده .. خانمم هم که کنارم تو ماشین نشسته میگه : خدا به ما هم یک ماشین سانتافه عنایت کنه و اگه صلاح دونست بهمون بده ... بعد هر دو با هم میگیم : آمیییین .... دلت رو بزرگ کن علی
علی
۱۳۹۹/۹/۲۸
فولوکس ؟ روت کم نمیشه ، مگه نه ؟؟ خیلی رو داری .. تو بخاطر بی پول بودنت همش دنبال ماشین های رده پایین و ارزون هستی و اونها رو تو ذهنت سرور کردی . مثل پراید و تیبا و آردی .. پول نداری دیگه ، آرزوهات کوچیکه و آردی برات بنز هست ... اگه فیلمی وجود داره که تیبا تونسته یک محصول پژو رو سوسک کنه ، مرد نیستی اگه اون فیلم رو نذاری اینجا .. بردار بیار تا ما هم نگاه کنیم و به ریش اون مدل پژو با هم بخندیم ... بعدش هی میگی پژوها فلان عیب دارن . خب معلومه که دارن ، مگه ماشین بی عیب هم در جهان وجود داره ؟؟ میای مثل بچه ها میگی تو صندوق عقبش بال داره ، خب داره که داره . تو دوست نداری بکن و بنداز دور . بازم دوست نداری نخر . برو همون آردی رو بخر . مگه مجبورت کردن ؟ بعد میگی نورش کمه . خدا کنه عیب انقدر اساسی نباشه که با تعویض لامپ درست بشه . من خودم پارس دارم ولی میدونم slx خیلی خوبه ، تا حتی اقا شاهین که پایین صحبت کرد رفته پارس فروخته و slx خریده و خداوکیلی منم میخوام بفروشم و slx بخرم ولی الان قیمت ها ریزش کرده و ماشینم رو ارزون میخرن و برای همین صبر کردم تا بازار بهتر بشه .. منتظر فیلمت هستم ..
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۸
خوب بریم سراغ نظر درباره پژو اس ال ایکس:یکی از عیوب شایع در خودروی پژو ۴۰۵ که تقریبا همه پژوهای ۴۰۵ این عیب رو دارن البته درنمونه های قدیمی این عیب ضعیفتر بوده،اونم این است که پژو ۴۰۵ دربسیار موارد توی سرعتهای بالای ۱۰۰ کیلوتر گاها سرپیچ توازن جلو و پشت خودرو بهم میخوره واصطلاحا سرپیچ میکشه،که این عیب درنمونه های قدیمی بعلت وزن بیشتر ضعیفتر بوده،اما درخودروی اس ال ایکس که به اصطلاح بروزترشده متاسفانه ایرانخودرو بدلیل عدم کشش موتور tu5 بدنه رابسیار سبکتر کرده کشیدن خودرو در پیچ درنمونه های اس ال ایکس بمراتب بیشتر شده،درنتیجه این قوطی حلبی همون توازن کمی هم که داشته الان دیگه نداره وسر پیچ بمراتب گیج تر شده،
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۸
بنده هم اگر نقدی به ۴۰۵ اس ال ایکس میکنم چون فعلا اخرین نمونه ۴۰۵ هست که داره تولید میشه وایرادهایی هم که به این خودرو گرفتم درباره ضعف بدنه چراغهای ضعیف فیس لیفت ضعیف... ایرادهای واضح و فاحشی هستند ،مشکل ضعف موتور ۴۰۵ tu5 سربالایی ها چیزی هست که تمام کارشناسان به اون اذعان داشته ودارن،سرو صداهای توی اطاق و زور زدن موتور توی سرعتهای بالا این هم نظرات کارشناسان هست،مساله شتاب بالای تیبا و همخان بودن اطاق و موتور و یکنواخت بودن قوای محرکه در جاده های کفی و کوهستانی این هم نظرات کارشنا سی بوده،وهمه اذعان دارن که تیبا حداقل ازاین منظر خودروی قابلی هست ،طبیعی هم هست بعض شما پژو سوران که کنارخودتون یک پژو باموتوری متفاوت رو قبول نمیکنید نمیتونید با نقاط ضعف مسلم خودروتون کنار بیاید
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۸
تو همون اپارات هم فیلم های زیادی هست که پژو روا و اردی تقریبا پابه پای ۴۰۵ پارس رفته اما چون براشون سخته بازهم نمیخان قبول کنن،مشکل هم پژو روا و اردی نیست،xu7 که به ef7 ببازه نمیخاد قبول کنه tu5 هم كه به یکی دیگشون بخوره زیربار نمیره،tu5 هم که ببره اونا قبول ندارن،حالا هم که جوابی برای نقاط ضعف اس ال ایکس ندارن میان ادرس برای دیدن فیلم میزارن،اینجا جای ادرس گذاشتن و دعوت بمسابقه و رجز خانی نیست،اینجا جای نظر دادن هست بعض شما،پژو سوارها میدونیم ودر خیابانها دیدیم چقد رجز خوانی کردید و در خاب ۴۰۵ ۲۰ سال پیش هستید،اگر ادرس میخاید سربزنید اپارت و جوابتون بگیرید،اینجا هم اینقد موتورهای پر ایراد پژو رو برخ هم نکشید
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۸
مخاطبین عزیز خودتون میدونید و اطلاع دارید که فیلم درگ بین دو خودرو به خیلی عوامل از جمله راننده دو خودرو بستگی داره وگاها هم میتونه ساختگی باشه،اما اگرهم فیلم درگ معیار سنجش باشه مخاطبین عزیز با مراجعه به اپارات راحت میتونن قضاوت کنند و ببینند تعداد فیلم هاییکه تیبا انواع پژو سمند و حتی دناتوربو رو زده اونقد زیاده که قابل گفتن نیست وحالا مواردی هم بوده که تیبا کم اورده که این موارد بسیار کم بوده،پس وقتی اینقد کفه ترازو به نفع تیبا سنگین بوده،و درجاده و سربالایی هم که همه دارن میبینن،واقعیت امر چیزی جز این نیست که مهندسی تیبا بمراتب بهتر بوده اما بعض دوستداران پژو هنوز نتونستن از خاب ۲۰ سال پیش که پژو اونموقع پژو بوده بیدارشن،ضمنا کلا دوستداران پژو توی خیابون هم هی قدرت ماشیناشون و به رخ میکشن xu7 میخادثابت کنه از tu5بهتره وtu5 میخاد ثابت کنه از xu7 سرتره،توکامنتهای پایین هم هرکس فقط ماشین خودش روقبول داره و اون یکی و قبول نداره،معلومه این جماعت چشمش رو روی ضعف پژو نسبت به تیبا خاهدبست،
علی
۱۳۹۹/۹/۲۸
برای دیدن مسابقه بین تیبا و پژو slx فقط کافی است لینک زیر را کپی کنید و سپس در گوگل و یا در مرورگر خود وارد کنید و سپس مسابقه مورد نظر رو تماشا کنید و خفت و خواری تیبا هاچبک رو تماشا کنید و لذت ببرید .. زنده بااااد پژو بزرگ ..زنده باااد تمام محصولات پژو بزرگ ، پایدااااار باد غول خودروسازی پژو بزرگ با نشان شیر ..... https://m.aparat.com/v/objCS
علی
۱۳۹۹/۹/۲۸
خب مسابقه و کورس تیبا و slx رو در کامنت قبل دیدید . در واقع یک خفت تمام عیار برای محصولات رده پایین سایپا بود ... کشور ایران یک کشور جهان سوم و عقب افتاده است و هیچ صنعت و تکنولوژی نداره . ایران فقط توانست برای شرکت سایپا خط مونتاژ پراید و شرکت ایران خودرو هم خط مونتاژ 405 در ایران راه اندازی کرد . چون ایران صنعت و تکنولوژی و علم ندارد تمامی محصولات سایپا بر پایه پلت فرم پراید ساخته میشه مثل تیبا و ساینا و کوییک .. یعنی حلبی بیرونی کمی تغییر کرده ولی در درون کاملا پراید هستن .. ایران خودرو هم تمامی محصولاتش بر پایه پلت فرم 405 ساخته میشه مثل رانا ، slx , gl , glx , gli و سمند و پارس و دنا همه این خودروها فقط قالب بیرونیش تغییر کرده ولی در درون خودرو کاملا خودرو 405 هست ... خودرو آردی و خودرو روا وضعیت وحشتناکی دارند ، چون آردی بر روی پلتفرم پیکان بدنه 405 رو نصب کرده و دوباره در درون صد درصد پیکان هست . یعنی حتی موتور پیکان رو روی پلتفرم 405 ننداختن . پلتفرم آردی و روا همون پلتفرم پیکان هست . میدونید که پلتفرم 80 درصد هزینه یک خودرو را تشکیل میدهد و موتور و بدنه فقط 20 درصد هزینه دارد
علی
۱۳۹۹/۹/۲۸
مسابقه درگ و مسابقه کورس تیبا 2 هاچبک و پژو 405 slx 👈👈👈👈 https://m.aparat.com/v/objCS
علی
۱۳۹۹/۹/۲۸
خب اقای فولوکس ؟ انتخابت رو کردی و دست گذاشتی روی پرسرعت ترین خودرو پژو ، که همون Slx هست . که البته به قول شما اشغاله . خب حالا من مسابقه سرعت و شتاب بین تیبا و slx رو برات اینجا میذارم . روی لینک کلیک کن و یا کپی کن و مستقیم وارد سایت میشی و این مسابقه رو تماشا میکنی .... داستان این مسابقه از این قراره که یک آدم تازه به دوران رسیده تیبا هاچبک میخره و فکر میکنه بهترین خودرو ایران رو داره و میره تو یک جمعی که همه پژو باز بودن و با اونها کل کل میکنه .. سپس سر دو میلیون تومان شرط میبندن و مسابقه میذارن ... در این فیلم تیبا هاچبک با slx مسابقه میدن و چنان slx جلو میوفته که فقط در آینه بغل slx , تیبا دیده میشه و لحظه به لحظه تیبا در آینه کوچکتر و کوچکتر میشه تا اینکه محو میشه . سپس به خط پایان میرسند و سرعت کم میکنن و میذارن تیبا برسه ، بعد دو میلیون تومن رو از راننده تیبا میگیرن .. این داستان خیلی شبیه ادعای شما است . مسابقه درگ و کورس تیبا 2 هاچبک و پژو 405 SLX : https://m.aparat.com/v/objCS برو نگاه کن و بعد برای بچه محله هات تعریف کن ... خخخخ.. فقط دیگه نیای اینجا ادعا بکنی هااا
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۷
البته جهت احترام به اردی بعض اردی بازها لاک عقب اردی را حذف میکنن و صندوق و باله اس ال ایکس جایگزین میکنن واینگونه به پدر پیر اس ال ایکس احترام میگذارند
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۷
پژو اس ال ایکس نمونه فیس لیفت شده پژو جی ال ایکس هست اما تغییرات :باله به صندوق عقب اضاف شده که صرفا تزیینی هست وکاربردی نداره به احتمال زیاد مغازه تزییناتی اضاف اورده خاسته زیر قیمت بفروشه اوناهم خریدن وچسبوندن به صندوق عقب،تغییرات ریز اطراف بدنه و زه،تغییر جلو چمبر و چراغهای جلو...،درنهایت نگاه به ماشین که کنی همون پژو ۴۰۵ هست،اما عجیب تر ازهمه چراغهای جلو خودرو که نورشون از نمونه فابریکی ضعیفتره،دلیلش هم احتمالا اینه که این خودرو تو سربالای تعطیله ماشینی هم که بزور بالا میره طبیعی هست نور برا چیشه،پس این مورد واقعا مهندسی بود،جالب تر اینکه بعضیا خسته میشن وهمون چراغهای قدیمی رو جایگزین میکنن،اونموقع است که تانگاه خودرو میکنی یاد پژواردی های سفید میافتی،بازهم این خودرو ثابت میکنه که ازپدربزرگش اردی حساب میبره،خیلیا اینجاست که فکر میکنن اردی دیدن وخم میشن زیر خودرو که بینن دف عقب داره یا نداره و اس ال ایکسه،ولی راه حل ساده تر هست هرکی اشتباه گرفت بدنه خودرو رو باانگشت فشار بده اگه حلبی بود اس ال ایکسه اگر محکم بودش اردی هست،
علی
۱۳۹۹/۹/۲۷
اقا مجید ؟ این جناب فولوکس با همه پژوها مشکل داره . به اونهایی که پژو xu7 دارن میگه فکر نکنید بوگاتی دارین . به اونهایی که tu5 دارن میگه حلبی دارین . به اونهایی هم که پرشیا دارن میگه تیبا از شما بهتره .. پس با همه پژوها مشکل داره ، میدونی چرا ؟؟؟ چون دلش پژو میخواد ولی فعلا براش مقدور نیست که بخره .. قراره با تیبا بیاد با ما مسابقه بده . خخخخ فکر کرده میتونه پژو رو سوسک کنه .. خخخخ اونم با ماشینی میخواد بیاد به جنگ ما که با پراید هیچ فرقی نداره و طراحی و مهندسی کتسفس ایران هست خخخخ . کشور ایران حتی نمیتونه پوشک بچه تولید کنه و حتی نمیتونه چوب بستنی تولید کنه و از خارج میارن بعد این بنده خدای ساده میخواد با ماشین قراضه و کوچولو ایرانی که حتی از پیکان هم ضعیف تره ، میخواد بیاد به جنگ پژو که بزرگترین سازنده غول خودروسازی جهانه . خخخخ . داداش ساقیت رو عوض کن معلومه جنس خوب بهت نمیده ... داداش فولوکس ؟ اسم یک مدل پژو رو بیار تا با همون همین امشب مسابقه بدیم . فقط بگو با تیبا دوست داری یا slx یا XU7 یا EF7 مسابقه بدی ؟؟ تو رو خدا فقط بگو با کدوم مدل مسابقه حاضری بدی ؟؟؟ منتظر جوابم
مجید
۱۳۹۹/۹/۲۷
اگه ماشینی در بازار آزاد گرونتر از بقیه ماشین های همرده خودش هست ، دلیلش بنگاه دار و دلال نیست ، مثلا بنگاه دار چه غلطی میتونه بکنه که دلال ماشین های دیگه نتونستن بکنن ؟؟؟ خیر دلیلش این چیزها نیست .. بخاطر اینکه تقاضا برای اون خودرو در بازار خیلی زیادتر از ماشین های دیگه است . وقتی تقاضا خیلی بیشتر از عرضه بشه ، قیمت بشدت بالا میره .. ایرانی ها بخاطر بادوام بودن و جون سقط بودن و خر حمال بودن ماشینهای پژو ، عاشق پژو هستند . پژو یک غول بزرگ خودروسازی در جهان هست که برند شیر ایستاده داره و در همه جهان محبوب هست و خریدار زیاد داره . البته پژو مهندسی و طراحیش و کیفتش ، از بهترین هاست .. برای همین مردم ایران اگه پول داشته باشن ، به سمت پژو میان و به سمت خودروی آشغال و ضعیف و رده پایین سایپا نمیرند .. پژوها چه با موتور xu7 و چه با موتور tu5 و چه با موتور Ef7 همشون عالی هستند و هر کدامشون مزایای خودشون رو دارند ... پژو فعلا بهترین تولید داخلی است . هر وقت از پژو بهتر اومد تو ایران و در ایران تولید شد ، به ما خبر بده تا بریم از اون خرید کنیم .. ولی فعلا بهتر از پژو در ایران ساخته نمیشه ....
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۷
تمام ماشینهای ایرانخودرو افت کیفیت دارن و دربازار ازاد ارزششون بمراتب کمتر پولیه که پاشون داده میشه،صدای توی اطاق خودروهم که پارس تیوفیاو و اس ال ایکس توسرعت بالا داغونن و حتی توسرعت پایین صدای داشبورد و رودری تودری و ...دارن ،صدای موتور تیبا هم مثل پژو توی اطاق میاد ولی خود مردم قاضی های منصفی هستن و میدونن تیبا اقلا صدای داشبورد و تودری و رودری...نداره،داشبورد و تودری های بی کیفیت پارس تیوفایو اس ال ایکس دیگه اینقد زبونزد شده که چندین مرتبه این مساله به ایرانخودرو گزارش شده،تیبا از نظر استقامت بدنه قطعات داخلی بمراتب از اس ال ایکس سرترهست،ازرفتن تو جاده هم نیاز به گفتن نیست،چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است،مشکل اینه که اونی که پژو سوار شده باید بدونه اس ال ایکس و جی ال ایکس بوگاتی نیستن،حالا تیبا اگرم معایب داره قیمتش تو بازار ازاد کمتره،هیچوقت هم کسی نگفته بی عیبه،اقلا از پژو اس ال ایکس که تو سربالای سکته میزنه بهتره،
مجید
۱۳۹۹/۹/۲۷
دیدم یکنفر از خودرو تیبا تعریف کرده ، رفتم تو پیج تیبا که اطلاعات بدست بیارم . چون یک خودرو ارزان قیمت میخوام که برای خانمم خریداری کنم . ولی وقتی نظرات کاربران رو خوندم دیدم همشون حسابی از دست تیبا شاکی و ناراضی هستند .. البته همه میگفتن که تیبا فقط کمی از پراید بهتره . بعدشم قدرت تیبا با موتور 1480 فقط 80 اسب بخار هست ، خب پیکان که 85 اسب بخار هست و قویتره . تازه در مشخصاتش گفته شده 15 ثانیه طول میکشه که صفر تا 100 رو پر کنه . این زمان زیادیه ، پس خیلی ماشین تنبلی هست .. معایبی که همه اعتراف کرده بودند: مصرف سوخت 9 ، سپرهای جلو و عقب خیلی ضعیف ، گیربوکس به شدت زوزه میکشه ، صدای موتور در اتاق خیلی زیاده ، کلاچ صدای تق تق میده ، دنده هاش خیلی بد جا میرن ، در پیچ ها اصلا تعادل نداره و فرمانپذیریش خیلی ضعیفه ، فرمان سفت هست . لوازم و قطعاتش کیفیت نداره و گرونه و سخت گیر میاد . کاپوت تیبا رو با کاپوت ژیان مقایسه میکنند چون خیلی شبیه هستند . جای پای سرنشینان عقب خیلی کمه ، از همه جای خودرو باد میاد تو اتاق ، در سربالایی نمیشه کولر روشن کرد ، بعد دو ساعت رانندگی باید استراحت کنید ....
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۷
خوانندگان محترم کامنتها هستن میتونن بخونن من توی هیچ کامنتی نگفتم که پراید دارم ...،طرف من هم خوانندگان عزیز هستن ،اینجا چون پژو سوارا هستن یک چیزی میگن دوستانشونم هم تایید میکنن یا رد،كه بنده هم نمیگم همه نظرات عزیزان اشتباه هست من هم نظر خودم رو میدم و انتقاد هم همه جاهست،
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۷
خوانندگان عزیز لطفا کار نداشته باشید چه کسی اینجا چی میگه خودتون منصفانه قضاوت کنید مهم حرف حسابه تفاوت قیمت اس ال ایکس و تیبا۲ درکارخانه حدود۱۵ میلیون یا کمی پایین یا بالاتره تومنه اما توبازار دلالها باتفاوت ۵۰ میلیون یا حتی بالاتر دارن میفروشنش،ارزش واقعی خودرو به قیمت کارخانه است نه بازار اگر کسی چون اس ال ایکس دوست داره این پول و به جیب دلال بریزه وکسی واقع بین باشه و اینقد مابه تفاوت پای یه قوطی حلبی نده یعنی بی پوله؟
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۷
خوانندگان در مورد اون چیزی که تجربی میبینید قضاوت کنید،شباهتها و تفاوتهای اردی و اس ال ایکس که من نوشتم حرف حسابه چه فرق داره کی میگه،یکبار با دست کاپوت و گلگیر اس ال ایکس تست کنید بعد برید بدنه اردی هم تست کنید،مردم به واقعیت ها میرن نه نوشته روی کاغذ،چراغ کم نور اس ال ایکس ضعفه،اگر ایرانخودرو اردی وروا رو بابدنه حلبی اس ال ایکس تولید کنه اونوقت میبینید که اردی چه هواپیمایی بشه ،هرچند که همین الانم زیادن اردی های سرحال که با تبدیل دف به تو یوتایی با همون بدنه سنگین بلای جون اس ال ایکسن تو سربالایی
مجید
۱۳۹۹/۹/۲۷
فولوکس ؟ تو چی میخوای اینجا ؟ اینجا پیج پژو سوارها هست ، جای پراید اینجا نیست که .. چی میگی اخه ؟؟ یکبار میگی پرایدم هاچبکه و دختر کشه . این روزها دخترها خودشون ماشین بهتر از پراید دارن . حتی مسافر کشی هم که بکنی ، مسافر سوار پراید نمیشه دیگه .. یکبار میای میگی میخوام تیپا بخرم ، حالا هم اومدی میگی آردی ،، تو چی میخوای اینجا ؟؟ نکنه داری حسادت میکنی به پژو ؟؟ بزرگ میشی تو هم میخری ... بیا برو تو پیج خودت ، بذار کامنت ها رو بخونیم و وقت ما رو با چرت و پرت نوشتن نگیر .. پژو خیلی بده ، تو برو با پرایدت تک چرخ بزن .. برو داداش . من اگه ماشین پژو پارس که دارم رو بفروشم 5 تا پراید بهم میدن و 3 تا هم تیبای صفر بهم میدن . 10 تا هم آردی بهم میدن . بیا برو جای دیگه پوز پراید بده .. اینجا همه ماشین هاشون ده برابر ماشین تو هست . اون پرایدی که تو سواری ، ما 20 سال پیش سواریش رو کردیم و حالا دست چهارمش رو فروختیم به تو که خیلی ذوق بکنی ... خخخ
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۶
اما اینم بگم به دوستان شوتی سوار که احتمالا رانندگیشون در حد شوماخر هست وجه اشتراک دیگه این دو خودرو اینه پیش شوتی ها هردوتاشون طرفدار ندارن اخه تریپ شوتی ها کمتر ۱۸۰۰ و نمیپذیرن دیگه چکار میشه کرد اخه ۴۰۵ ۱۸۰۰ برابری میکنه با پورشه و ما نمیدونستیم
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۶
اما گزینه اخر که فراموش شد لازمه بگم اینه که ضعف اردی تو سربالایی و زور زدنش تو سرعت بالا در نهایت راه حلش پیدا شد و اونم استفاده از دف تویوتایی بود اما در اس ال ایکس حل نشد،خاستم اطلاعات فنی دقیق داده باشم،دوستان با بالا و پایین کردن عدد چیزی حل نمیشه،یکبار ۱۰۰ اسب یکبار ۱۱۰ یکبار ۲۰۰ مشکل با تغییر عدد حل نمیشه،اس ال ایکس بازگشتی به گذشتههای دور قبل از پراید زمان خدابیامرز رنو هست،اونم تو کفی عالی سربالایی پیکانم ردش میکرد،اتفاقا موتور رنو هم رو کاغذ عالی بود مصرفشم کم بود ولی درعمل تو سربالایی پیکان لنج ردش میکرد
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۶
اما وجه تفاوت اردی و اس ال ایکس بدنه اردی محکمتر اس ال ایکس ضعیف تر بیچاره موتور اردی که قسمتش بدنه سنگینتر بوده روی کاغذ هر کدوم قدرتای متفاوت دارن اما در عمل یکی هستن،قیمت اردی کمتر قیمت اس ال ایکس بیشتر نور چراغ اردی بمراتب بیشتر اس ال ایکس ضعیف تر،ود نهایت اس ال ایکس روی صندوق باله داره ولی اردی بجاش بین چراغای عقب تلق داره که اینمورد اس ال ایکس موفق تر
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۶
مقایسه پژو اردی و پژو اس ال ایکس،اشتراکات هردو دارای موتور ۱۶۰۰ هردو توکفی خوب میرن هردو سربالایی نمیرن،هردو تو سرعت بالا زور میزنن هردو تومدلهای بالاتر مصرف سوختشون کم شده جالب اینکه اردی های ۸۴ و ۸۵ برید از تنظیم موتوری ها بپرسین سیستم ایسیو و سوخترسانیشون با ۲۰۶ تی یو فایو یکی بوده و ایسیوشون پشت داشتبردی بوده همین مدل اردی هم کم مصرف بودن تو هردو ماشین ایراخودرو خاسته از شر موتور ۴۰۵ خلاص شه و جایگزین براش پیدا کنه
احمدی
۱۳۹۹/۹/۲۶
سلام . تشکر میکنم از توضیحات کامل و جامع اقا فرزاد که بدرستی مطلب رو برای همه روشن کردند ... ولی صحبت های اقا فرزاد رو اصلاح میکنم که قدرت موتور قدیمی xu7 دقیقا 97 اسب بخار هست و طبق گفته سازنده با ده درصد افزایش در موتور TU5 به 108 اسب بخار رسیده است ..... البته که اصطهلاک کم و مصرف سوخت کمتر ، از ستونهای اصلی و مهم برای انتخاب یک خودرو هستند و عاقلانه ترین انتخاب موتور TU5 هست که گزینه خوبی برای خودرو خانوادگی است و برای همه خانواده های ایرانی ، بخش اقتصادی خودرو و هزینه نگهداری خودرو اهمیت بسیار زیادی دارد .. حالا اگه خانواده دو نفره هستید و خودرو شیک با قطعات خیلی گرون میخواین خودرو 206 و اگه خانواده بیش از دو نفر هستید و خودرو با قیمت قطعات مناسب تر میخواین ، خودرو slx انتخاب خوبیه .. شاد و پیروز باشید
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۶
دوستان همه اطلاعاتشون خوبه،وبا استناد به گفته های خود دوستان ذکر شده که تمام موتورهای پژو دارای معایب بزرگ هستند یکیشون مشکل واشر سوزوندن داره که واشر سوزوندن پژو اونقد زیاده که بچه های دبستانیم اینو فهمیدن،یکیشون اصلا زور نداره تو کفی میره بالا نمیره خو اردی هم تو کفی خوب میرفت یکیشونم که قدرتش خوبه اصطهلاکش بالاست پس با استناد به صحبت پژو دوستان عزیز که نسل ۴۰۵ بیست سال پیش کلا تو اروپا ور افتاد،تیبا وساینا بمراتب بروزتر و بهتر هستن،موتور تیبا بدون اصطهلاک کم مصرف واشر نمیسوزونه پشت سرهم و کفی و سربالایی هم راحت میره،بدنه محکمی داره،شاید در عدد توان کمتری داره ولی در عمل موتور و اطاق همخونی داره،
حمید
۱۳۹۹/۹/۲۶
من هم به نوبه خودم ، خیلی تشکر و قدردانی میکنم از صحبت های آقا فرزاد چون ایشون خیلی خوب مفهوم واقعی را برای ما شرح دادند .. من خودم سمند با موتور xu7 دارم و مثل تمامی صاحبان موتور 1800 xu7 بعد از مدتی همش درگیر واشر سوزوندن و خرابی سرسیلندر میشم ... البته موتور xu7 یک زمانی بهترین موتور و در رأس قله بود ولی خب به هر حال علم و تکنولوژی پیشرفت بیشتری کردند و موتورهای بهتری ساخته شدند.... همین که موتور TU5 این مشکلات رو نداره ، خیلی خوبه و باارزشه ، ضمنا میدونید که موتور tu5 در دسته موتورهای پیشرفته قرار داره و بسیار کم اصطهلاک و کم صدا و کم مصرف هست و برای یک خورو خانوادگی بهترین انتخاب هست ... در مورد موتور EF7 هم که تحقیق میکردم متوجه شدم این موتور با وجودی که کشش بیشتری داره ولی موتور پر اصطهلاکی هست و خرج موتورش هزینه بسیار سنگینی داره و مشکلات خاص خودش رو داره و چون بدنه سمند و دنا سنگین هستند ، بیشتر از موتور EF7 در این خودروها استفاده میشه .. در هر حال من هم مثل اقا فرزاد خودرو tu5 رو ترجیح میدهم . چون دردسر نداره
تشکر از اقا فرزاد
۱۳۹۹/۹/۲۶
اقا فرزاد شما با استناد علمی و کاملا فنی ، خیلی خوب توضیح دادید و حق مطلب رو بخوبی بیان کردید . کاملا مشخصه که شما فنی و با تجربه هستید .. من از شما بخاطر توضیحات قوی و ثابت شدتون ، کمال تشکر و قدر دانی رو دارم .. شما امثال من رو از دو دلی دراوردید و دیگه با خیال راحت میتونیم موتور TU5 رو انتخاب کنیم ... سپااااس از شما 🙌
فرزاد
۱۳۹۹/۹/۲۶
به مقاله ای که در بالا به صورت علمی نوشته شده دقت کنید 👈👈👈 ....تفاوت اصلی پیشرانه tu5 در قیاس با سایر موتورهایی که به عنوان نمونه xu7 روی ۴۰۵ به کار رفتهاند ، در مصرف کمتر سوخت آن است . کار اصلی انجام شده در TU5 این است که به واسطهی افزایش سوپاپها و اعمال تغییراتی، توان خروجی نهایی بیشتر میشود (تقریبا ۱۰ درصد)، اما گشتاور خروجی نیز تقریبا به همین نسبت افت میکند..... 👈👈👈 این یعنی قدرت 110 اسب بخاری موتور xu7 با ده درصد افرایش در موتور tu5 به 120 اسب بخار رسیده ولی گشتاور که مربوط به سینه کشی در جاده ها است یا همون سربالایی های تند ، 10 درصد کمتر شده است .. یعنی اگه slx با سرعت 100 بالا بره ، موتور glx با ده درصد افزایش میتونه با سرعت 110 بالا بره و دیگه توان بیشتری نداره و بر عکس در کفی 10 درصد قدرت بیشتری دارد .... پس من به شخصه این 10 درصد در سربالایی برام مهم نیست و مصرف کمتر سوخت و اصطهلاک کمتر و نرم بودن برام مهمتر هست و ضمنا در کفی و شهرها هم 10 درصد قدرت بیشتر نسبت به موتور قدیمی دارم ... در حقیقت ما خودرو به صرفه میخوایم و سر سودای کورس گذاشتن نداریم .. تمااام
شاهین
۱۳۹۹/۹/۲۵
منم سمند دارم ولی درباره تیبا نظر دادم دوستان درست میگن اینجا بحث پژو هست بعضیا زیادی درباره تیبا بحث کردن،حالا این عددها و رقمها رو من کار ندارم ولی تیبا کلا قدرت موتور و بدنش خوب هماهنگه و واقعا هم تو کفی و هم سربالایی خوب میره و ماشین معقول و متعادلیه،نظرمن بیشتر این نبود اما دیگه اقا فولکس داره ادامش میده خیلی فکرکنم عاشق تیبا هست،دیگه هرکسی یک عشقی داره اینجاهم بحث دوستداران پژو هستش
جواد
۱۳۹۹/۹/۲۵
اقا فولوکس ؟؟؟ ماشین کوچولو داریم تا ماشین کوچولوی دیگه . ماشین کوچولو داریم اسمش مینی ماینر هست مثل ماشین فیلم های مستر بین . مدل های جدیدش یک میلیارد قیمت دارن . پس کوچولو داریم تا کوچولو .. ولی نمیتونی بگی با تیبا توان پوز زدن پژوها رو داری .. اینجا همه دوستان دارن بین پژوها و یا سمند که اونم پژو هست ، بحث و و گفتگو میکنند و مقایسه میکنند .. پژوها چندین برابر تیبا قدرت و قیمت و سرعت دارند .. ببین پراید قدرتش 65 اسب بخار هست .. پیکان قدرتش 83 اسب بخار هست و تیبا قدرتش 85 اسب بخار و کوییک 87 اسب بخار هست .. ولی پژو 110 اسب بخار و پژو slx قدرتش 120 اسب بخار هست . اون هم با تکنولوژی و مهندسی فرانسه که پژو در سال 1988 بهترین ماشین اروپا شده .. تازه این فقط قدرت موتور تنها است ، حالا حساب کن کلیه متعلقات و کولر و ترمز و چرخ و ایمنی و سیستم خنک سازی و آلایندگی و جای بیشتر و کیفیت و اصطهلاک و قدرت شکافتن هواش چقدر قویتر هست ... پس عزیزم شما نمیتونی با پژو رقابت کنی .. اولا اگه پراید داری و حالا داری میای روی تیبا ، خیلی خوبه و این پیشرفت هست و من بهت تبریک میگم . مبارکت باشه
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۵
یه فیلمی نشون میداد که یه ماشین کوچولو بودتومسابقه ازهمه رد میشد ماشینای دیگه کلی خودشون و تقویت کرده بودن بعد اون ماشین کوچولوه تو پیچ و مستقیم ...همش جلو بود و همه توش مونده بودن حتما دوستان این فیلم و دیدن حالا تیبا از ماشینایی مثل تی یوفایو و ای اف سون داره رد میشه و همه انگشت به دهن موندن قشنگ مثل همون ماشین کوچیکه
احمد
۱۳۹۹/۹/۲۵
اقا من یک سئوال دارم : در کدام جاده یا بزرگراه و یا کدام آزادراه ، دوربین تشحیص سرعت نیست و در کجا پلیس کمین نکرده که میتونید بیشتر از 120 سرعت برید که پلیس 500 هزار تومن جریمتون نکنه و یا ماشین رو توقیف نکنه .. کجا ؟ واقعا کجا میشه رفت ؟؟؟ چنین جایی در کشور وجود نداره ... مگر اینکه سن کم داشته باشید و حالیتون نباشه و افکارتون توی کورس گذاشتن باشه ... تازه اگرم پلیس خواب باشه و دوربین ها خاموش بشن ، امروزه انقدر در جاده ها ماشین های خارجی و شاسی بلند خارجی در انواع و اقسام و شکل ها و مدل های گوناگون هستند با قیمت های بالای 700 میلیون که به شما اجازه بوق زدن هم نمیدن .. اونوقت با تیبا میخواین برین به نبرد این ماشین ها ؟؟: خخخخخخخخخ حالا همون تیباش هم که نداری ، گرفتی بیا تا بفهمی با تیبای چهل میلیونی چقدر کره در میاد خخخخخ بعد کره ماشینهای دیگه هم تو جاده ببینی خخخخخخخخ
فولکس
۱۳۹۹/۹/۲۵
اره مصرف سوخت واقعا ملاک هست برای همین تیبا ماشین خوبی هست هم شتاب و سرعت و کششی خوبی داره هم بدنه محکمی داره هم مصرف و اصتهلاک کم هم قیمت مناسب وبدون دستکاری تو جاده اینطور میره دیگه چه برسه رفع محدودیت بشه،لبته که همه ماشینها محدودیت دارن و بارفع محدودیت بهتر میشن و طبعا عمرشون هم کاسته میشه،
جواب به کامران
۱۳۹۹/۹/۲۵
به خودرو ها برنامه محدودیت دادن که بیشتر از یک حدی سرعت نگیرند . مخصوصا به slx این محدودیت داده شده . ماشینت رو ریمپ کن ، محدودیت برداشته میشه و دیگه واویلاااااااا دیگه کی میتونه تو جاده بهت برسه . برو روی 220 و فیلم بگیر و مثل بقیه بذار تو سایت آپارات ....
توانگر
۱۳۹۹/۹/۲۵
امروزه یکی از نکات اصلی در انتخاب خودرو ، مصرف سوخت موتور هست . چه بسیار بودند موتورهای خوبی که بخاطر مصرف زیاد سوخت ، محکوم به نابودی شدند . چون جامعه از مصرف کمتر استقبال میکنه . همین الان در ایران یک باک بنزین حدود 200 هزار تومن هزینه داره که الان هم همه جا شایعه شده که سهمیه بنزین حدف میشه و بنزین آزاد هم لیتری 5 هزار تومن خواهد شد . و جامعه هم فقط از خودرو ، کم مصرف تر استقبال میکنه .. مثلا شما تاریخچه و روند رشد پژو را دقت کنید : موتور 2000 روی 405 گذاشتن بنام GL که مصرفش حدود 12 بود .. بعد از مدتی سوخت گرانتر شد و بخاطر مصرف بالا ،،موتور رو کوچکتر کردن و شد موتور 1800 GLX و مصرفش 8 تا 9 بود .. و باز سوخت گران و با ارزش تر شد و اینبار موتور 1600TU5 به میدان اومد . چون جامعه و عموم مردم مصرف کمتر میخوان و برای هییییچ کسی مهم نیست که قبلا با موتور 2000 با سرعت 120 از سربالایی بالا میرفتن و حالا دارن با سرعت 80 بالا میرند ... و اگه کسی سوخت براش مهم نباشه ، تمام پولش و داراییش در باک بنزینش خواهد رفت ؛ مثل تعدادی از صاحبان بیوک و شورلت و ..... که با سوخت ماشینشون نابود شدن
شاهین
۱۳۹۹/۹/۲۵
اقا کامران بنده الان چند ساله سمند ۱۸۰۰ دارم ازشم راضیم تو کفی هم راحت تو سرعتای بالا میره،خیلی تو فکر ای اف سون بودم تاینکه اطرافیان بعضیا خریدن حداقل من به عنوان یک سمند سوار نه پژو سوار میگمت با ای اف سون هم رانندگی کردم فرق خاصی تو جاده با ۱۸۰۰ نداره،هزینه های نکهداریش هم بمراتب بالاست البته کمی مصرفش کمتره،باورکن تفاوت خاصی نداره ضمنا موتور خیلی حساسی هست،چون پارس ۱۸۰۰ داشتی میگمت چون موتور سمند هم همون موتور پارس هست،من تفاوت بزرگی بین این و ای اف سون حس نکردم
کامران
۱۳۹۹/۹/۲۵
واقعا عجیبه هم پارس ال ایکس که داشتم هم این اس ال ایکسه ۱۷۰ بیشتر نمیرن بعد ۱۵۰ که میرسه خیلی زور میزنه میگن محدودیت سرعت برداری بیشتر میرن ولی اینطور که تو سرعت ۱۵۰ داره زور میزنه کی جرات داره محدودیت برداره،باور کنید پارس ۱۸۰۰ ۱۶۰ میرفت خیلی راحت و بدون زور زدن،حتی من سمند ۱۸۰۰ هم دیدم ۱۶۰ تا ۱۷۰ داره بدون زور زدن میره اشنامون هست هیچ دستکاری هم نشده،البته این کلیپ ها که شما میگی من هم دیدم که با تی یو فایو سرعت های بالا میرن