نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
ظرفیت حمل بار محدود بدان معنی است که لکسوس NX 200t مدل 201۶ ممکن است برای افرادی که اغلب به خریدهای خانوادگی میروند بهترین انتخاب نباشد، اما طراحی خارجی تهاجمی و طراحی داخلی با استفاده از فناوری سطح بالا در آن برای اقشار دیگر جلب توجه میکند.با اُتکس همراه باشید.
NX 200t مدل 201۶ بوسیلهی محصولات Enform لکسوس برقراری ارتباط گستردهتری را از طریق تلفنهای هوشمند ایجاد میکند اما از لحاظ سایر خصوصیات تغییری نداشته است.ماندن در کورس رقابت برای خودروسازان در کلاس خودروهای شاسی بلند کامپکت لوکس دشوار است اما این دقیقاً همان کاری است که لکسوس NX 200t مدل 201۶ (مانند همتای هیبریدی خود یعنی NX 300h) موفق به انجام آن شده است. همه چیز از ظاهر هیجان انگیز NX شروع میشود، که البته با زوایا و چاکهای خشن و تیزی که اکثر رقبا در مقابل آن معمولی به نظر میرسند، منحصربهفرد میشود. عاشق آن باشید یا از آن تنفر داشته باشید، ظاهر متمایز NX حداقل باعث میشود مالکان آن، لکسوس خود را در پارکینگی مملوء از وسایل نقلیه گم نکنند. معمولاً این چیزی نیست که ما همیشه راجع به محصولات برند محافظهکار و قدیمی لکسوس شنیدهایم.
خریداران متفکر ممکن است راجع به طراحی خارجی نظرشان موافق نباشد، اما لکسوس NX از لحاظ طراحی داخلی فوقالعاده موفق عمل کرده است. داشبورد خودرو اسپورت و مجلل است و هر بخشی از آن را که مشاهده و لمس میکنید از مواد با کیفیت بالا ساخته شده است. صندلیهای راحت و دارای تکیهگاه مناسب، فضای بسیار زیادی را فراهم کرده است – حتی بزرگسالان بهراحتی در صندلیهای ردیف دوم جای میگیرند. نقطه ضعف ابعاد خارجی این کامپکت، فضای حمل بار نسبتاً کوچک آن است که از نظر کاربردی باعث کاهش تقاضای این شاسی بلند کراساوور میشود. اما اگر با این مسئله کنار میآیید، پیشرانهی توربوشارژ چهار سیلندر توانا و بینقصی خودرو شما را راضی خواهد کرد و تنها ضعف لیست چشمگیر ویژگیهای فناوریمحور سطح بالای آن، یک کنترلر سیستم سرگرمیهای درون خودرویی خستهکننده و عدم وجود برنامههای Android Auto و Apple CarPlay است.
خریداران بهدنبال فضای حمل بار بیشتر و ادوات کنترلی سیستم سرگرمیهای درون خودرویی کاربردیتر مانند آنچه در خودروهای آئودی Q5 و بیامو X3 وجود دارد، هستند، ضمن اینکه این دو خودرو رنج وسیعی از پیشرانهها و امکانات را نیز ارائه میدهند. همچنین به مرسدس بنز GLC جدید نیز میتوان امیدوار بود، درحالیکه هوندا آکورا RDX با یک طراحی محافظهکارانه در نقطه مقابل لکسوس NX است که وعدهی این کمپانی ژاپنی مبنی بر قابلیت اعتماد و اطمینان خودرو را تحقق بخشیده است. بههرحال در بررسی انجام شده توسط گروه Edmunds، لکسوس NX 200t مدل 201۶ با کسب نمرهی B بهعنوان انتخابی سخت تلقی میشود مخصوصاً اگر زبان طراحی چشمگیرش شما را به وجد آورد.
لکسوس NX 200t مدل 201۶ دارای پیشرانهی توربوشارژ ۴ سیلندر ۲ لیتری است که توان ۲۳۵ اسببخار و گشتاوری معادل ۳۵۰ نیوتنمتر را تولید میکند. یک جعبه دندهی اتوماتیک شش سرعته با سیستم دیفرانسیل جلو در مدل استاندارد قابل دسترس است. سیستم چهار چرخ متحرک بهصورت آپشن قابل انتخاب است. در آزمون عملکرد گروه Edmunds، یک NX 200t دیفرانسیل جلو شتاب صفر تا صدی برابر با ۷ ثانیه به ثبت رساند که برای این نوع پیشرانه عددی متوسط محسوب میشود.
لکسوس NX 200t مدل 201۶ یک شاسی بلند کراساوور کامپکت با گنجایش پنج سرنیشن است که در یک تیپ در دسترس است اما نسخهی NX 300h هیبریدی هم وجود دارد که نیازمند بررسی جداگانه است.
امکانات پیشفرض مدل پایه شامل چرخهای آلیاژی ۱۷ اینچی، چراغ جلوهای الایدی خودکار، مهشکنهای الایدی بهصورت مدام روشن، شیشه عقب حافظ حریم خصوصی، چراغ ترمزهای الایدی، استارت خودرو و باز شدن دربها بدون نیاز به سوئیچ، کروز کنترل، کنترل تهویه هوای خودکار بهصورت جداگانه، ادوات بهکار رفته از جنس پلاستیک عالی با برند "NuLuxe"، یک فرمان تلسکوپی سراسر چرم شیبدار، صندلیهای سرنشینان جلو با قابلیت تنظیم برقی در هشت حالت (با قابلیت تنظیم در دو حالت در ناحیهی کمر راننده)، یک صندلی در ردیف دوم با قابلیت خوابیدن و تا شدن تفکیکی ۴۰/۶۰، یک کاور مخصوص حمل بار و یک آینهی دید عقب با تغییر زاویهی خودکار است. امکانات فناوریمحور پیشفرض در مدل استاندارد شامل یک صفحه نمایش ۷ اینچی، یک دوربین دید عقب، ارتباط صوتی و تلفنی از طریق بلوتوث، امکان کنترل از طریق فرمانهای صوتی Siri Eyes Free گوشیهای هوشمند آیفون، رابط کاربری الکترونیکی Display Audio و یک سیستم صوتی دارای هشت بلندگو و یک دستگاه پخش سیدی، رادیوی با کیفیت بالا، رادیوی ماهوارهای، یک فیش صوتی ۳.۵ میلیمتری کمکی و یک درگاه USB است. همچنین در مدل پایه از سرویس ارتباطی لکسوس با نام Enform استفاده شده است، سرویسی که با آن میتوان از وضعیت خودرو از راه دور باخبر شد و هشدارهای مربوط به تعمیر و نگهداری خودرو از طریق یک وبسایت یا گوشی تلفن همراه قابل دسترس خواهد بود.
بستهی F Sport لکسوس NX 200t چرخهای ۱۸ اینچی بینظیر و المانهای ظاهری زیبایی را با تایرهای تابستانی، یک سیستم تعلیق اسپورت تقویتشده، اهرم تعویض دنده در پشت فرمان، گیجهای اضافی، ادوات داخلی ویژه و یک پیشرانهی بهبود یافته را اضافه میکند که با توجه به سیستم صوتی خودرو، ترکیبی منحصربهفرد پدید میآید.
بستههای دیگر نیز در دسترس هستند، بههرحال در دسترس بودن، بسته به ناحیه میتواند متفاوت باشد، بنابراین برای بررسی جزئیات بستهی قابل ارائه در ناحیهی خود باید با نمایندگی فروش محدودهی خود تماس بگیرید. بستهی Comfort یک فرمان برقی قابل تنظیم و شخصیسازیهای قابل ذخیرهی مختص هر راننده را ارائه میدهد. بستهی Premium شامل موارد بستهی Comfort بعلاوهی چرخهای ۱۸ اینچی، آینههای جانبی با تغییر زاویهی خودکار، صندلیهای جلو دارای گرمکن و تهویه هوا (که در بستهی F Sport صندلیهای جلو فاقد تهویه است) و یک سانروف است. بستهی Luxury شامل موارد بستههای Comfort و Premium بعلاوهی یک درب صندوق عقب برقی، برفپاککنهای خودکار، ادوات داخلی از جنس چرم، یک فرمان دارای گرمکن و بخشهای داخلی از جنس چوب است. یک صندلی عقب برقی تاشو هم میتواند به بستهی Luxury اضافه شود.
بستهی Navigation مشخصاً شامل یک سیستم مسیریابی است اما رابط الکترونیکی Remote Touch، دو بلندگوی اضافی، کنترلرهای صدا، برنامههای Lexus Enform سازگار با گوشیهای تلفن همراه و یک برنامهی مخصوص تلفن همراه که به شما اجازه میدهد کارکردهای مختلف وسیله نقلیه را چک کرده و از راه دور کنترل کنید، را نیز بههمراه دارد.آپشنهای مستقل شامل برخی موارد ذکر شده بعلاوهی یک بستهی بکسل، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستمهای مختلف ایمنی پیشرفته، چراغ جلوهای الایدی بهروز رسانیشده و یک جایگاه شارژ بیسیم سازگار با گوشیهای تلفن همراه هوشمند است.
طراحی فضای داخلی NX اساساً مانند طراحی خارجی بدنهی آن صورت نگرفته است، اما با این وجود حس مدرن و دوستداشنتی را ایجاد میکند که در این رده آن را با هیچ خودرو دیگری نمیتوان قیاس کرد. ساختار آن با موادی که به نظر غنی و باشکوه میآیند و در عمل نیز این چنین است، کاملاً درجه یک انتخاب شدهاند. صندلیها و داشبورد جانبی سرنشینان با چرم نرم تزئین شده است و فضای قرارگیری پای افراد که در اطراف کنسول مرکزی ایجاد شدهاند از برخورد پای سرنشینان با سطوح سخت جلوگیری میکنند که این امر قابل ستایش است. جزئیاتی مانند دوخت متضاد، بخشهای چوبی و یک ساعت عقربهای مدرن نیز بسیار باسلیقه اجرا شدهاند.
کنترلرهای تهویه هوا که در بخش بالای داشبورد نصب شدهاند بهراحتی قابل مشاهده و دسترس هستند در حالیکه کنترلرهای ثانویه با عملکرد لمسی فعال میشوند. با این حال کنترلرهای سیستم سرگرمیهای درون خودرویی بسیار کمتر هستند. نمایشگر استاندارد سیستم صوتی آن از یک سیستم دستگیره و صفحه نمایش مشابه سیستم COMAND مرسدس بنز استفاده میکند. اکثر مدلهای NX به احتمال زیاد به درخواست نمایندهی فروش مجهز به سیستم مسیریابی هستند و بنابراین آخرین ورژن رابط کاربری Remote Touch لکسوس بر روی آنها نصب میشوند. با وجود Remote Touch منوها و آیکونهای مختلفی را با یک صفحهی لمسی جدید نصب شده بر روی کنسول (مانند پد لمسی لپتاپ) میتوان انتخاب کرد. وقتی شما با این صفحهی لمسی گزینهای را انتخاب میکنید متعاقباً سیستم نیازمند گرفتن بازخورد شما مجدداً از طریق لمس صفحه است و سیستم Remote Touch بیش از حد حواس راننده را از جاده پرت خواهد کرد. علاقمندان و طرفداران دنبالکنندهی فناوری نیز ممکن است بهدلیل عدم وجود برنامههای Android Auto و Apple CarPlay از خرید خودرو ناامید شوند.
سرنشینان عقب در NX با فضای بسیار زیادی مواجهاند که این مورد برعکس ابعاد کلی وسایل نقلیهی کوچک است. اگرچه فضای حمل بار آن کوچک است. حجم کلی حدود ۱.۵۴۶ لیتری آن باعث میشود در این رده از رقبای خود عقب بیفتد و نحوهی باز و بسته شدن درب صندوق عقب آن نقطه ضعف دیگری است که حتی نمرهی پایینتری در مقایسه با حجم کوچکش میگیرد. چنانچه صندلیهای ردیف دوم در حالت قائم قرار گیرند، فضای حمل بار به ۵۰۱ لیتر کاهش مییابد که حتی از برخی کراساوورهای در ردهی سایز کوچکتر از کامپکت نیز کوچکتر است.
مصرف سوخت لکسوس NX 200t مدل 201۶ دیفرانسیل جلو در سیکل ترکیبی معادل ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر (سیکل شهری ۱۰.۷/سیکل برون شهری ۸.۴) است. مدلهای چهار چرخ متحرک در سیکل ترکیبی مصرف سوختی معادل ۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر دارند. در تست رانندگی ترکیبی در مسیر آزمون توسط تیم Edmunds یک لکسوس NX 200t مدل 201۶ دیفرانسیل جلو مصرف سوختی معادل ۹.۲ لیتر در هر صد کیلومتر را به ثبت رساند که حاکی از یک نتیجهی تقریباً معمولی به نسبت نمودار ترکیبی آژانس حفاظت محیطزیست ایالات متحدهی امریکا است.
قیمت پایهی لکسوس NX 200t مدل 201۶ در مدلهای چهار چرخ متحرک توربو و چهار چرخ متحرک توربو با بستهی F SPORT به ترتیب ۳۶.۳۶۵ و ۳۸.۴۶۵ دلار است.
مدلهای پایهی استاندارد لکسوس NX 200t مدل 201۶ دارای ترمزهای ضدقفل، کنترل پایداری و کشش، کیسه هواهای جانبی بخش جلو، کیسه هواهای طولی بخشهای جانبی، یک کیسه هوا برای زانوی راننده و یک کیسه هوای بالشتی سرنشین جلو که مانع از آسیب سرنشینان دارای کمربند ایمنی و سرنشینان منحرف شده از روی صندلی میشود. یک دوربین دید عقب و سیستمهای ارتباط از راه دور Lexus Enform Safety Connect که شامل هشدار برخورد خودکار، موقعیت وسیله نقلیهی به سرقت رفته و یک دکمهی کمک اضطراری است نیز بهصورت پیشفرض در مدل پایه بهصورت استاندارد قرار دارد.
امکانات انتخابی شامل یک سیستم نظارت بر نقاط کور با هشدار ترافیک در بخش عقب خودرو، یک سیستم هشدار خروجی مسیر و یک سیستم کاهش برخورد از روبرو (دارای کروز کنترل تطبیق یافته) است که یک برخورد احتمالی را هشدار میدهد و میتواند بهصورت خودکار در صورت عدم واکنش بهموقع راننده خودش عمل ترمز گرفتن را انجام دهد.
در آزمون ترمز توسط تیم Edmunds، یک لکسوس NX 200t دیفرانسیل جلو با تایرهای تابستانی با سرعت حدوداً ۱۰۰ کیلومتر در ساعت پس از طی مسافتی معادل ۳۶ متر ایستاد که در این رده بهطور عمومی عدد خوبی به حساب میآید اما در مورد آنچه از تایرهای چسبندهی بهکار گرفته شده انتظار میرفت، عملکرد غیرمعمولی بهحساب میآید.
در آزمونهای تصادف برگزار شده توسط سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه، لکسوس NX 200t موفق به کسب نمرهی کلی قابل قبول پنج ستاره شد که شامل چهار ستاره برای محافظت بخش جلویی و پنج ستاره برای محافظت بخش جانبی خودرو است. مؤسسهی بیمهی ایمنی جاده، جایزهی Top Safety Pick+ را به لکسوس NX 200t مدل 201۶ اهدا کرد و این بدان معنی است که خودروی مذکور موفق به کسب بهترین نمره در ردهی "خوب" در هر آزمون تصادف شد و یک نمرهی "مترقی" (سه ستاره از پنج ستاره) را در آزمون پیشگیری از تصادف در بخش جلویی خودرو دریافت کرد.
مانند لکسوس RX جدید مدل ۲۰۱۶، NX 200t نیز تمرکز ویژهای بر روی لذت رانندگی از یک لکسوس داشته است. سواری آن نسبتاً صلب است و فرمانپذیری خوب آن با کنترل حرکات بدنه حین دور گرفتنها و در تعامل با پستی بلندیها، واکنشگراست. ارتباط NX با راننده بهحدی است که تا بهحال مشابه آن را ممکن است در یک خودروی شاسی بلند لکسوس تجربه نکرده باشید و بستهی انتخابی F Sport با سیستم تعلیق اسپورت تقویتشده و ویژگی فرعی قابل قبول Active Sound Control که سر و صدای پیشرانه را بهطور تصنعی وارد فضای داخلی خودرو میکند، سخت در تلاش برای جذب شماست. همچنین در بستهی F Sport اهرم تعویض دنده در پشت فرمان و گیج نمایش دهندهی تنظیم پیشرانه در عین فرعی بودن هیجانانگیز هستند.
یکی از دلایلی که بستهی F sport باید سر و صدای تصنعی پیشرانه را بهصورت تقویت شده به داخل خودرو انتقال دهد، سکوت حکمفرمای موجود در فضای داخل خودرو است. پیشرانهی لکسوس NX 200t نیز آرام است خصوصاً زمانیکه با برخی رقبای چهار سیلندر توربوشارژ خود مقایسه میشود. این خودرو همچنین بسیار نرم و قدرتمند است. مالکان خودروهای شاسی بلند لوکس امروزی که به پیشرانههای ۶ سیلندر عادت کردهاند، حین رانندگی با آن ممکن است متوجه نشوند که در زیر کاپوت این خودرو پیشرانهای با دو سیلندر کمتر قرار دارد.
ساختار فضای داخلی بیعیب و نقص
فضای صندلی ردیف دوم بهصورت گسترده
امکانات زیاد با فناوری سطح بالا
پیشرانهای ساکت و نرم
ظرفیت حمل بار کوچک
صفحه نمایش لمسی با کنترل از راه دور دارای پتانسیل برهم زنندهی تمرکز راننده
جدول مشخصات فنی
|
||||
---|---|---|---|---|
مشخصات
|
NX 200t چهار درب چهار چرخ متحرک توربو
|
NX 200t چهار درب توربو
|
NX 200t چهار درب چهار چرخ متحرک توربو با بستهی F SPORT
|
|
پایهی قیمت نمایندگی (دلار)
|
۳۶.۳۶۵
|
۳۴.۹۶۵
|
۳۸.۴۶۵
|
|
مصرف سوخت سیکل ترکیبی (لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر)
|
۹.۸
|
۹.۴
|
۹.۸
|
|
گنجایش باک (لیتر)
|
۶۰.۲
|
۶۰.۲
|
۶۰.۲
|
|
نوع پیشرانه
|
۴ سیلندر
|
۴ سیلندر
|
۴ سیلندر
|
|
حجم پیشرانه (لیتر)
|
۲
|
۲
|
۲
|
|
اسببخار در دور در دقیقه
|
۲۳۵ در ۴۸۰۰
|
۲۳۵ در ۴۸۰۰
|
۲۳۵ در ۴۸۰۰
|
|
گشتاور (نیوتنمتر در دور در دقیقه)
|
۳۵۰ در ۱۶۵۰
|
۳۵۰ در ۱۶۵۰
|
۳۵۰ در ۱۶۵۰
|
|
نوع و چیدمان سوپاپها
|
۱۶ سوپاپ DOHC
|
۱۶ سوپاپ DOHC
|
۱۶ سوپاپ DOHC
|
|
سیستم پاشش سوخت مستقیم
|
استاندارد
|
استاندارد
|
استاندارد
|
|
نوع چرخ
|
آلیاژی ۱۷ اینچی
|
آلیاژی ۱۷ اینچی
|
آلیاژی ۱۸ اینچی
|
|
نوع جعبه دنده
|
۶ سرعته اتوماتیک
|
۶ سرعته اتوماتیک
|
۶ سرعته اتوماتیک
|
|
انتقال قدرت
|
چهار چرخ متحرک
|
دیفرانسیل جلو
|
چهار چرخ متحرک
|
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش