اُتکس

نظرات (22)

تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۱۸

بررسی هیوندای سانتافه شاسی بلند مدل 2017

بررسی هیوندای سانتافه شاسی بلند مدل 2017

در این گزارش از اتکس به بررسی هیوندای سانتافه SE شاسی‌بلند مدل 2017 خواهیم پرداخت.ممکن است برای خرید هیوندای سانتافه مدل 2017 هیجان‌زده باشید. این خودرو با ترکیبی جذاب از قدرت، راحتی و سبکی گیرا به ‌همراه بهترین ضمانت ارائه شده در صنعت، از امتیاز بالایی برخوردار است. در ادامه به بررسی این خودروی دوست‌داشتنی می‌پردازیم تا دلیل علاقه‌ی ما به آن کمی روشن‌تر شود.

معرفی اولیه

شاید این سوال در ذهن شما هم ایجا شده باشد. اینکه در سانتافه مدل 2017 شاهد چه چیز جدیدی در قیاس با مدل‌های قبلی هستیم؟ چندین مدل خاص در کلاس کراس‌اوورهای با گنجایش هفت سرنشین وجود دارند که به‌عنوان پیشتازان این دسته‌بندی شناخته شده هستند. هیوندای سانتافه مدل 2017 یکی از آن‌هاست. اما فقط به این خاطر که این شاسی بلند دارای شش یا هفت صندلی در بین رقبای عظیم‌الجثه‌ی خود هنوز قد علم نکرده و شناخته شده نیست، دلیل نمی‌شود که آن را به‌حساب نیاورید. در واقع هیوندای سانتافه نقاط قوتی دارد که نگاه جدی به آن ارزش دارد.



در میان جذابیت‌های مهمی که سانتافه دارد، بهایش در برابر امکاناتی که ارائه می‌دهد بسیار قابل توجه است. ویژگی‌های مطلوبی چون چرخ‌های آلیاژی، ال‌ای‌دی‌های روشن در طول روز، یک دوربین دید عقب، کنترل شرایط تهویه‌ی خودکار به ‌صورت جداگانه و رادیوی ماهواره‌ای همگی استاندارد بوده و به ‌صورت پیش‌فرض حتی در نسخه‌ی پایه‌ی مدل SE نیز ارائه می‌شوند. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری نیز به لطف پیشرفت اندکی که داشته مصرف سوخت خودرو را به‌ نحوی بهبود داده که حدوداً ۰.۴ کیلومتر به ازای هر لیتر افزایش در طی مسافت حاصل می‌شود.



خریدارانی که به دنبال داشتن ویژگی‌های ایمنی و فناوری‌های سطح بالا هستند نیز ناامید نخواهند شد. هشدار نقاط کور و هشدار وجود ترافیک در ناحیه‌ی عقب خودرو و دستیار تغییر مسیر همگی امکاناتی هستند که به‌صورت پیش‌فرض در تیپ‌های سطح بالا وجود دارند. این در حالی است ‌که کروز کنترل تطبیق یافته با ترمز خودکار، هشدار خروجی مسیر و یک سیستم دوربین با دید ۳۶۰ درجه همگی به‌عنوان آپشن‌های در دسترس، قابل گزینش هستند.



تنها نقطه ضعفی که در سانتافه می‌تواند شما را کمی از خریدش منصرف کند، صندلی ردیف سوم کوچک و گنجایش حمل بار کم‌تر آن در مقایسه با سایر رقباست. سایر کراس‌اوورهای درجه یک با گنجایش هفت سرنشین شامل شورلت تراورس، هوندا پایلوت، مزدا CX-9 و تویوتا هایلندر هستند. حتی در مقایسه با این خودروهای شناخته نیز به نظر می‌آید هنوز هیوندای سانتافه مدل 2017 ارزش توصیه جهت خرید را داشته باشد.

عملکرد فنی

هیوندای سانتافه مدل 2017 دارای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری است که توان ۲۹۰ اسب‌بخار و گشتاوری معادل ۳۴۱.۷ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. یک جعبه دنده‌ی شش سرعته در حالت استاندارد ارائه شده و در همه‌ی تیپ‌ها انتخاب حالت انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا حالت چهار چرخ متحرک در دسترس است.در تستی که به ‌صورت واقعی روی خودرو صورت گرفته، یک سانتافه تیپ Limited Ultimate چهارچرخ متحرک شتاب صفر تا صدی برابر ۷.۷ ثانیه را به ثبت رسانده که یک زمان متوسط در این کلاس به‌حساب می‌آید. با تجهیز مناسبی که بر روی خودرو صورت گرفته تا ۲۲۶۸ کیلوگرم را به‌راحتی یدک می‌کشد.


نمای پشت هیوندای سانتافه 2017
نمای جلو هیوندای سانتافه 2017
نمای پشت و کنار هیوندای سانتافه 2017
نمای جلو و کنار هیوندای سانتافه 2017
چراغ عقب هیوندای سانتافه 2017
چراغ جلو هیوندای سانتافه 2017

طراحی و امکانات

هیوندای سانتافه مدل 2017 با تغییر در نمای ظاهری بخش جلو و عقب خودرو و استفاده از ال‌ای‌دی‌های جدید مخصوص روشنایی در روز، پا به عرصه نهاده است. در داخل خودرو، یک صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی وجود دارد که حتی در مدل پایه‌ی SE نیز به‌صورت پیش‌فرض در دسترس است و یک پورت شارژ USB نیز در صندلی ردیف سوم قرار گرفته است. در این مدل جدید یک سیستم دوربین با دید ۳۶۰ درجه جهت سهولت در پارک کردن، کروز کنترل تطبیق یافته، هشدار خروجی مسیر و ترمز اضطراری خودکار به‌منظور کاهش برخورد و افزایش ایمنی هر چه بیش‌تر تعبیه شده است.



هیوندای سانتافه مدل 2017 یک شاسی بلند کراس‌اوور سایز متوسط با گنجایش شش یا هفت سرنیشن است که در چهار تیپ در دسترس است: SE، Limited، SE Ultimate و Limited Ultimate. مدل اسپورت سانتافه با گنجایش پنج سرنشین که کوچک‌تر بوده و در کلاس دیگری قرار می‌گیرد بایستی به‌صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.



استاندارد مدل اولیه‌ی SE دارای چرخ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، چراغ جلوهای خودکار، ال‌ای‌دی‌های روشن در طول روز، آینه‌های جانبی دارای گرم‌کن، باربندهای موجود بر روی سقف، شیشه‌ی عقب تیره رنگ برای حفظ حریم خصوصی، یک باله‌ی عقب، کنترل تهویه هوای خودکار به‌صورت جداگانه، یک صندلی نیمکتی در ردیف دوم به‌صورت کشویی با تقسیم‌بندی ۴۰/۲۰/۴۰، یک صندلی در ردیف سوم با ظرفیت دو نفر، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در هشت حالت (با قابلیت تنظیم در چهار حالت در ناحیه‌ی کمر) و یک فرمان تلسکوپی شیب‌دار است. شما با خرید آن از بلوتوث، دوربین دید عقب، صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، سیستم Blue Link هیوندایی، برنامه‌ی یکپارچه‌سازی گوشی‌های هوشمند Android Auto و یک سیستم صوتی دارای شش بلندگو با یک پخش‌کننده‌ی سی‌دی و رادیوی ماهواره‌ای با کیفیت نیز بهره می‌برید.


نمای داخل هیوندای سانتافه 2017
فرمان هیوندای سانتافه 2017
پنل هیوندای سانتافه 2017
دنده هیوندای سانتافه 2017
بخاری هیوندای سانتافه 2017
امکانات هیوندای سانتافه 2017


در تیپ Limited شاهد اضافه شدن چراغ راهنماها در آینه‌های جانبی، چراغ‌های عقب ال‌ای‌دی، استارت و ورود به خودرو بدون نیاز به سوئیچ، درب صندوق عقب برقی خودکار، آینه‌ی دید عقب با تغییر زاویه‌ی خودکار، هشدار نقاط کور با هشدار وجود ترافیک عرضی در بخش عقب خودرو، سیستم هشدار خروجی مسیر و روکش چرمی هستیم و همچنین به‌جای صندلی نیمکتی ردیف دوم، دو صندلی تک‌نفره در آن قرار گرفته و ظرفیت آن به شش سرنشین کاهش یافته است.



تیپ‌های دیگر SE Ultimate و Limited Ultimate از چرخ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی، یک سیستم دوربین ۳۶۰ درجه با قابلیت دید از چندین جهت، سانروف پانوراما، سنسورهای موجود در قسمت عقب به‌منظور راهنمایی حین پارک خودرو، استارت و ورود به خودرو بدون نیاز به سوئیچ، صندلی برقی شش حالته برای سرنشین جلو، صندلی‌های دارای تهویه و گرم‌کن، صندلی‌های ردیف دوم دارای گرم‌کن، یک فرمان دارای گرم‌کن، سیستم ذخیره‌ی تنظیمات مختص هر راننده، یک سیستم مسیریابی و یک سیستم صوتی با صدای فراگیر کمپانی Infinity با یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی بهره برده‌اند.



از لحاظ انتخاب آپشن‌ها نیز تنها دو بسته در دسترس است. برای مدل SE، یک بسته‌ی ممتاز شامل تعداد بسیاری از امکانات مدل SE Ultimate ارائه می‌شود و همچنین چراغ‌های مه‌شکن ال‌ای‌دی، آفتاب‌گیرهای شیشه‌های جانبی به‌صورت دستی و یک پریز USB در صندلی ردیف سوم اضافه می‌شوند. برای مدل‌های SE Ultimate یا Limited Ultimate یک بسته‌ی فناوری‌محور عالی شامل چراغ جلوهای زنون تطبیق یافته، کنترل نوربالای خودکار، کروز کنترل تطبیق یافته با ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروجی مسیر و یک ترمز الکترونیکی حین پارک کردن با تثبیت خودکار ارائه شده است.



داخل هیوندای سانتافه مدل 2017 اما بسیار زیبا و چشم‌نواز است. ترکیبی حیرت‌انگیز از مواد درجه یک، یک طراحی جذاب و کنترل‌هایی با طرحی کاربردی و قابل درک در دکمه‌های فیزیکی روی داشبورد و دکمه‌های مجازی روی صفحه نمایش – آن را به یکی از راحت‌ترین مدل‌های موجود در کلاس کراس‌اوورها تبدیل کرده است.ضمناً می‌توان احساس راحتی در فضایی گسترده را در صندلی‌های ردیف اول و دوم به این خودروی سازگار با محیط‌زیست نیز اضافه کرد. صندلی‌های جلو راحتی مناسبی را به‌همراه گستره‌ی وسیعی از تنظیمات ارائه می‌دهند. صندلی‌های ردیف دوم به سمت جلو و عقب می‌لغزند و همچنین قابلیت خم شدن را نیز دارند که میزان فضای مناسبی را برای قرارگیری پاها و سر فراهم می‌آورند. صندلی ردیف سوم در حالت استاندارد برای کودکان و نوجوان‌ها مناسب است و اگر بزرگسالان بر روی آن بنشینند دچار مشکل خواهند شد و در تنگنا قرار می‌گیرند که در مقایسه با رقبا یکی از نقاط ضعف سانتافه به‌حساب می‌آید چرا که دیگر خودروهای هم‌کلاس آن در این رابطه بهتر عمل کرده‌اند.


صندلی جلو هیوندای سانتافه 2017
صندلی عقب هیوندای سانتافه 2017
درب جلو هیوندای سانتافه 2017
گرمکن صندلی هیوندای سانتافه 2017
سیستم های کنترلی هیوندای سانتافه 2017
پریز هیوندای سانتافه 2017


اگر صندلی‌های ردیف دوم و سوم به حالت خوابیده درآیند، مجموعاً فضایی به حجم معادل ۲.۲۶۵ لیتر در دسترس قرار خواهد گرفت. در حالی‌که اگر صندلی‌های ردیف دوم اشغال شده باشد، فضای حمل بار به ۱.۱۶۱ لیتر کاهش می‌یابد: اگر صندلی‌های ردیف سوم هم مورد استفاده قرار گیرند، فضای بسیار کوچک ۳۸۲ لیتر که در مقایسه با رقبا کم است، شما را ناامید می‌کند. دسترسی به این فضا از طریق درب هوشمند صندوق عقب خودرو بدون نیاز به سویئچ یا استفاده از حرکت دست انجام می‌شود که تنها نیاز دارد در حالی‌که ریموت خودرو در جیب یا کیفتان است، چند ثانیه‌ای در پشت خودرو بایستید تا باز یا بسته شود.


قیمت‌ها، مصرف سوخت و ایمنی


مصرف سوخت سانتافه بر اساس الزامات آژانس حفاظت محیط‌زیست در سیکل ترکیبی معادل ۱۱.۲ لیتر در هر صد کیلومتر (سیکل شهری ۱۳.۱/سیکل برون شهری ۹.۴) در مدل‌های دیفرانسیل جلو و برای مدل‌های چهار چرخ متحرک ۱۱.۸ (سیکل شهری ۱۳.۱/سیکل برون شهری ۹.۸) تخمین زده شده است. مدل‌های SE Ultimate و Limited Ultimate که از مدل‌های پایه‌ی خود سنگین‌تر هستند مصرف سوختی بالاتر دارند و در حدود ۰.۴ الی ۰.۹ کیلومتر به ازای هر لیتر مسافت کم‌تری را می‌پیمایند. قیمت پایه‌ی چهار تیپ SE، Limited، SE Ultimate و Limited Ultimate هیوندایی سانتافه به‌ترتیب حدود ۳۰.۸۰۰، ۳۴.۹۵۰، ۳۸.۷۰۰ و ۳۹.۴۰۰ دلار است.



لیست امکانات ایمنی استاندارد هیوندای سانتافه مدل 2017 شامل ترمزهای دیسکی ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه‌های هوای جانبی صندلی جلو، کیسه‌های هوای جانبی معین و ضربه‌گیرهای سر صندلی جلو می‌شود. در حالت استاندارد یک دوربین دید عقب و Blue Link یا همان سیستم ارتباطی اضطراری هیوندای نیز تعبیه شده که سرویس‌هایی نظیر دسترسی از راه دور، کمک‌های اضطراری، بازیابی سرقت و ردیابی ماهواره‌ای را فراهم می‌سازد.



سنسورهای بخش عقب خودرو برای کمک به پارک کردن بهتر و نظارت بر نقاط کور با هشدارهای وجود ترافیک عرضی در بخش عقب خودرو در تیپ‌های Limited و Ultimate وجود دارند. یک سیستم هشدار خروجی مسیر و یک سیستم کاهش برخورد از روبرو (با شناسایی عابر پیاده) به‌عنوان آپشن در تیپ‌های Ultimate قابل انتخاب هستند.



در آزمون‌های تصادف برگزار شده توسط مؤسسه‌ی بیمه به‌منظور ایجاد ایمنی جاده، هیوندای سانتافه در آزمون‌های برخورد ۴۰ درصد قسمت جلوی خودرو با مانعی به ارتفاع ۶۰ سانتی‌متر از روبرو، ضربه‌ی جانبی و مقاومت سقف نمره‌ی بالای "خوب" و در آزمون برخورد ۲۵ درصد قسمت جلوی خودرو با مانعی به ارتفاع ۱.۵ متر از روبرو نمره‌ی "متوسط" را کسب کرد. طراحی ضربه‌گیرهای سر به‌منظور حفاظت از پرتاب شدن سر در حین برخورد مانع به بخش عقب خودرو، موفق به کسب نمره‌ی "خوب" شد.در آزمون ترمز، یک سانتافه تیپ Limited پس از طی مسافتی معادل ۳۸.۱ متر توقف کرد که کمی طولانی‌تر از عملکرد متوسط در این رده به حساب می‌آید.


سانروف هیوندای سانتافه 2017
فضای عقب هیوندای سانتافه 2017
خنک کننده صندلی هیوندای سانتافه 2017
آینه جلو هیوندای سانتافه 2017


ارزیابی کلی


با نشستن پشت فرمان هیوندای سانتافه مدل 2017 احساس خاصی به شما دست می‌دهد. ترکیب هندلینگ قابل پیش‌بینی و منسجم و فرمان‌پذیری دقیق، اعتماد به نفس شگفت‌انگیزی را در جاده برای شما به ارمغان می‌آورد. سیستم تعلیق آن نیز کیفیت سواری را که شما از یک خودروی کراس‌اوور انتظار دارید، فراهم می‌کند. عدم وجود سر و صدای جاده و ورود بادهای مزاحم از بیرون به داخل خودرو را نیز به شیوه‌ی رانندگی راحت آن اضافه کنید.



پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری استاندارد آن شتابی سریع را بدون هیچ درنگی ایجاد می‌کند. این نیروی خالص به جعبه دنده‌ی شش سرعته منتقل می‌شود که تعویض دنده‌های نرم و رنج وسیعی از حالات را فراهم می‌کند.


نکات مثبت:

پیشرانه‌ی ۶ سیلندر قدرتمند هیوندای سانتافه مدل 2017 شتابی سریع را ارائه می‌دهد؛ تعداد بسیاری ویژگی‌های استاندارد در قبال هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید به شما اعطاء می‌شود؛ فضای داخلی خودرو نشان‌دهنده‌ی طراحی عالی آن بوده و فناوری‌های کاربردی با رابط کاربری آسان را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ پوشش گارانتی خودرو نیز شگفت‌انگیز است.


نکات منفی:

ظرفیت حمل بار آن در مقایسه با برخی رقبا کوچک‌تر است.


هیوندای سانتافه مدل 2017
مشخصات
LC 500
LC 500h
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)
۱۳۴۵/۱۹۲۰/۴۷۶۰
۱۳۴۵/۱۹۲۰/۴۷۶۰
نوع موتور
۵ لیتر v8
۳.۵ لیتر v6 هیبریدی
قدرت موتور (اسب‌بخار)
۴۷۱
۳۵۴
حداکثر گشتاور (نیوتون‌متر)
۵۴۰
۳۴۸
گیربکس
۱۰ سرعته اتوماتیک
۱۰ سرعته اتوماتیک
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)
۲۶۸
۲۴۰
صفر تا صد (ثانیه)
۴.۸
۵
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر در صد کیلومتر)
۱۴.۷
۱۳.۳
وزن خالص (کیلوگرم)
۱۹۴۰
۲۰۱۰

نظرات

  • محمد کرانی

    ۱۴۰۳/۴/۱۹

    از لحاظ لوکس بودن سواری شاسی بهتر از سانتافه ندیدم تو این رنج قیمت

  • سمیه

    ۱۴۰۰/۱/۲۳

    خدایا شکرت خدایا شکرت خدایا شکرت که من هیوندا سانتافه 2017خریدم خدایا شکرت

  • علي

    ۱۳۹۹/۲/۱۴

    تويوتا برا افرود ساختن فقط دوتا پدال داره يكي گاز يكي ترمز همين، ادم وقتي سوار ماشين ميشه بايد دوتا ابشن داشته باشه اخه ادم عاقل نمياد 2 ميليارد بده تويوتا بي ابشن سوار بشه

  • فرامرز

    ۱۳۹۹/۲/۵

    اعداد اشتباه است شتاب ۵ ثانیه؟!

  • سمیلا

    ۱۳۹۹/۲/۱

    منم اف جی کروز دارم عالیه .خیلی خیلی راضی هستم .انشالله شما هم بخرین

  • محمد

    ۱۳۹۹/۱/۱۳

    سانتافه ماشین معمولی هست پیش مردم چیز زیادی نیست ولی تویتا یک چیز دیگه هست من یک بار سوار سانتافه شدم هیچ نرمی نداره ولی سوار اف جی کروز یا علی این قدر نرم بود اینگار دونبه بود خیلی دوستش دارم سانتافه در مقابله اف جی کروز هیچ هیچ هست انشا الله شما هم بخرید پشیمون نمی شوید 🤲

  • حسن

    ۱۳۹۹/۱/۱۳

    من می خوام dmw i530 بخرم مدل ۲۰۱۸ عالی هست

  • سامی

    ۱۳۹۹/۱/۱۳

    می خوام بنز e200 بخرم خوبه مدل ۲۰۱۸

  • علی

    ۱۳۹۹/۱/۱۳

    اخه لندکروز پولش خیلی هست مخصوصا مدلی 2018 یک میلیارد و هشت صد میلیون هست

  • عباس

    ۱۳۹۹/۱/۱۳

    ماشین فقط لندکروز بلک ادیشن مدل 2018

  • سجاد

    ۱۳۹۹/۱/۱۳

    فقط تویتا اف جی کروز سفید 2018 / الوند پلاک

  • شاهین

    ۱۳۹۸/۹/۱۲

    سانتافه ماشین کم مصرف و خوبیه

  • حسین

    ۱۳۹۸/۷/۱۰

    از نظر تامین قطعات هیوندا خیلی بهتر از تویوتا هست و از نظر آپشن سانتافه قابل مقایسه با تویوتا نیست تویوتا آپشن نداره!

  • امیر رضا جلیلی

    ۱۳۹۷/۹/۱۲

    عالیه

  • یاس

    ۱۳۹۷/۶/۲۸

    چرا آخر متن تو جدول مشخصات لکسوس LC500 رو بجای سانتافه نوشتین؟😏

  • آرتين درويش

    ۱۳۹۷/۳/۱۹

    اين ماشين

  • امیررضا

    ۱۳۹۶/۱۱/۱۲

    ماشین

  • دکتر هاشمی

    ۱۳۹۶/۱۰/۱۰

    عزیزان هرکس برای بهتر نشون دادن خودرو خودش تلاش می کنه☝☝☝دوست سورنتو دوست ما ولی همون گونه که خوندید از نظر امکانات سانتافه مخصوصا تیپ آلتمید میتوان گفت از لکسوسnx300hنیز بهتره.حالا چه برسه به سورنتو

  • سانتافه

    ۱۳۹۶/۱۰/۱۰

    عزیزان هرکس برای بهتر نشون دادن خودرو خودش تلاش می کنه☝☝☝دوست سورنتو دوست ما ولی همون گونه که خوندید از نظر امکانات سانتافه مخصوصا تیپ آلتمید میتوان گفت از لکسوسnx300hنیز بهتره.حالا چه برسه به سورنتو

  • sia

    ۱۳۹۶/۵/۳

    بین اینو و راو 4 موندم میگن کابین سانتافه سر و صدا زیاد داره آیا درست هست یا نه؟

  • فیبو

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۲

    این نمیدونم چرا یه فیسلیفت نداره

  • ثامن

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۲

    جلوی سورنتو باید زانو بزنه