نظرات (103)

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۸

بررسی ساینا، خودرویی با پس زمینه تیبا

بررسی ساینا، خودرویی با پس زمینه تیبا

گروه خودروسازی سایپا در سال ۱۳۸۷ از اولین خودروی طراحی شده‌ی داخلی خود با نام مینیاتور، که آن را «ملی» می‌نامید، رونمایی کرد. آن طور که سازنده‌ی خودرو ادعا کرده بود تمام مراحل طراحی و تولید مینیاتور توسط متخصصان داخلی انجام شده بود. با این حال گفته می‌شود که طراحی اولیه این سدان کوچک توسط یک طراح ژاپنی و در قرن ۲۰ میلادی صورت گرفته بود.

معرفی اولیه

چندی پس از رونمایی از این خودرو نام آن به تیبا تغییر پیدا کرد. تیبا به رغم طراحی ظاهری ضعیف و کیفیت پایین تولید با استقبال خوبی از سوی بازار مواجه شد. پنج سال پس از رونمایی از تیبا، شرکت سایپا از ساخت یک «محصول جدید» با نام ساینا روی پلت فرم تیبا خبر داد. اما با یک نگاه سریع می‌توان متوجه شد که ساینا بعد از تیبا۲، دومین فیس‌لیفت تیبا محسوب می‌شود. ساینا علی‌رغم این که در نمای جلو و عقب تفاوت‌هایی با تیبا دارد، اما از نظر مشخصات فنی تفاوتی با آن ندارد. در هر صورت سازنده‌ی ساینا با عنایت به طراحی و ساخت یک محصول جدید، این خودرو را چند میلیون گران‌تر از تیبا می‌فروشد. در ادامه با بررسی کامل ساینا با اُتکس همراه باشید.

عملکرد فنی

ساینا با همان موتور تیبا عرضه می‌شود، یعنی یک موتور ۱.۵ لیتری با چهار سیلندر و ۸ سوپاپ که با استاندارد آلایندگی یورو ۴ تولید می‌شود. حداکثر قدرت این موتور 87 اسب‌بخار در دور موتور ۵۳۰۰ rpm‌ است و گشتاوری معادل 128 نیوتون متر در دور موتور ۳۶۰۰rpm تولید می‌کند. قدرت تولید شده توسط موتور M15 از طریق یک گیربکس ۵ سرعته‌ی دستی به محور جلو منتقل می‌شود. ترمز ساینا برای چرخ‌های جلو از نوع دیسکی و برای چرخ‌های عقب از نوع کاسه‌ای می‌باشد. اما در مورد مصرف سوخت این خودرو گفتنی است که موتور ۱.۵ لیتری ساینا با سوزاندن ۷ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت پایینی ندارد. باک این خودرو نیز ۴۱ لیتر بنزین در خود می‌گنجاند.

نمای پشت و کنار ساینا
نمای جلو و کنار ساینا
نمای  کنار ساینا
نمای عقب ساینا
چراغ عقب ساینا
چراغ جلو ساینا

طراحی و امکانات

باید اقرار کنیم که علی‌رغم کمبودها و نقاط ضعف متعددی که خودروی ساینا دارد، نسبت به تیبا یک گام رو‌ به جلو محسوب می‌شود. تیبا نسبت به خودروی پراید، که منبع اصلی سودآوری سایپا محسوب می‌شود، از لحاظ فنی پیشرفت‌های چشمگیری دارد، از جمله پیشرانه‌ی آن قوی‌تر بوده و کیفیت سواری آن نیز بالاتر است. با این حال طراحی ظاهری و فضای کابین آن قدیمی به نظر می‌رسد و در یک کلام می‌توان گفت که طراحی تیبا متعلق به گذشته است. سایپا نیز با توجه به این موضوع سعی کرده است فیس‌لیفت جدید تیبا را با به روزرسانی‌هایی هر چند جزئی به بازار ارائه دهد.

نتیجه‌ی تلاش طراحان سایپا خودروی ساینا است. خودرویی که در ناحیه‌ی دماغه و پشت خودرو تفاوت‌های آشکاری با تیبا دارد. البته باید به آینه‌های جانبی متفاوت این خودرو نیز اشاره کرد. در قسمت جلوی خودرو شاهد تغییرات محسوس در چراغ‌ها، دریچه‌های هوا و البته جلو‌پنجره هستیم. در این خودرو دیگر خبری از جلوپنجره‌ی زشت تیبا، که ‌شباهت غیرقابل‌کتمانی به سبیل هیتلر داشت، نیست. در دریچه‌ی هوای پایینی و اطراف مه‌شکن‌های جلو خطوط اغراق‌آمیز و زائدی دیده می‌شود. در قسمت عقب نیز به مانند دماغه‌ی خودرو طراحان به صورت انبوه از خطوط تیز و شکسته استفاده کرده‌اند. دو عدد مه‌شکن ذورزنقه‌ای شکل در دو سمت سپر عقب تعبیه شده است. با توجه به سپر عضلانی و هماهنگی چراغ‌ها با خطوط حجم دهنده عقب خودرو می‌توانی بگوییم که نمای پشت ساینا زیبا است.

نمای بیرونی ساینا
تایر ساینا
موتور ساینا
صندوق عقب ساینا

همان طور که پیشتر در نمونه‌های فیس‌لیفت‌ شده‌ی خودروهای وطنی شاهد بودیم، نمای جانبی خودرو تغییر چندانی نکرده است، از این رو زمانی که از دور به خودرو نگاه کنیم متوجه عدم تناسب قسمت جانبی خودرو با طراحی تیز قسمت جلو و عقب خودرو می‌شویم. با این که زه پلاستیکی زمختی که در روی درهای تیبا به چشم می‌آمد، در ساینا دیده نمی‌شود، اما ناموزون بودن المان‌های ظاهری قسمت‌ جانبی خودرو با سایر قسمت‌ها‌ی بدنه و عدم تناسب بین ظاهر خشن و پویا با پیکره‌ی نحیف ساینا، نقص‌های غیرقابل چشم‌پوشی و آزاردهنده‌ای هستند. ظاهر ساینا به مانند این است که طراحان قسمت‌های جلو و پشت خودرو را جداگانه طراحی کرده‌اند، سپس آن را به تیبا پیوند زده‌اند. رینگ‌های ۱۴ اینچی فولادی و آلومینیومی بنا به تیپ و مدل روی ساینا سوار می‌شود. در جای‌جای بدنه‌ی ساینا می‌توان آثار طراحی تیبا را مشاهده کرد. این شباهت‌ها را می‌توان در ستون‌ها، گلگیر‌ها و به خصوص گلگیر‌های عقب، خطوط جانبی که از بالای چراغ جلو و گلگیر جلو شروع شده و تا درها امتداد می‌یابند و مه‌شکن‌ها مشاهده کرد. در یک کلام می‌توان گفت که طراحی خارجی خودرو به دور از استانداردهای زیباشناختی بوده و در یک کلام نازیباست.

اما در مورد کابین خودرو باید گفت که طراحی کلی داشبورد تیبا در این جا نیز دیده می‌شود. اما به لطف تغییرات اندکی که در میانه‌ی داشبورد و طراحی جدید فرمان ایجاد شده، کابین ساینا دل‌نشین‌تر شده است. فرم‌ درهای خودرو به کلی تغییر کرده است و از ظاهر متفاوتی بهره می‌برد. در کل به سبب افزایش فضای سرنشینان و ایجاد توازن بیشتر بین ادوات کابین و همچنین کیفیت بالاتر آن‌ها ، می‌توان گفت که طراحی داخلی ساینا نسبت به خودروی تیبا پیشرفت کرده است.

فرمان ساینا
دنده ساینا
پنل ساینا
دریچه کولر ساینا
کیلومترشمار ساینا
امکانات ساینا

با توجه به قیمت بالاتر ساینا نسبت به تیبا، طبیعی است که این خودرو امکانات بیشتری را نیز به صورت استاندارد داشته باشد. از جمله امکانات ساینا می‌توان به این موارد اشاره کرد: دو ایربگ برای راننده و سرنشین جلو ، سیستم ترمز ABS به همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، شیشه‌ بالابر برقی جلو، شیشه بالابر برقی عقب در تیپ فول، کمربندی ایمنی پیش‌کشنده در تیپ فول، قفل مرکزی، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، ریموت، سنسور پارک دنده عقب در تیپ فول، آیینه‌های با قابلیت تنظیم برقی در تیپ فول و سیستم تهویه‌ی مطبوع نیمه اتوماتیک در تیپ فول. قیمت خودروی ساینا با سفارش تمام آپشن‌ها‌ي معرفی شده تا ۲ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند، که البته عادلانه به نظر نمی‌رسد.

قیمت و ارزیابی کلی

با توجه به مطالب گفته شده، عرضه‌ی ساینا به عنوان فیس‌لیفت تیبا با به‌روز‌رسانی‌های جزئی امری کاملا منطقی و در چارچوب عرف جهانی خودروسازی به نظر می‌رسید. اما شرکت سایپا این خودرو را به عنوان محصولی کاملا متفاوت از تیبا و با قمیتی بیشتر از آن به بازار معرفی کرده است. در هر صورت تلاش مهندسان گروه خودروسازی سایپا نتایج مثبتی در طراحی خارجی داشته و علی‌رغم نقص‌های جدی، ساینا را نسبت به تیبا زیباتر کرده است. سازنده‌ی خودرو مدعی است که برخی مشکلات فنی موجود در تیبا مانند صفحه کلاچ ضعیف، سیستم فنربندی ضعیف و عدم هماهنگی بین گیربکس و موتور در ساخت خودروی ساینا مرتفع شده است.

ساینا با قیمت پایه‌ی ۲۸ میلیون تومان عرضه می‌شود که با سفارش تیپ فول این قیمت تا ۳۰ میلیون افزایش پیدا می‌کند، از این رو این محصول رقیبی برای خودروهای سمند و پژو ۴۰۵ محسوب می‌شود. با توجه به اینکه رقبای ساینا از بدنه‌ای بزرگتر و مستحکم‌تر و موتور قدرتمندتر بهره می‌برند باید دید که آیا ساینا می‌تواند سهمی از بازار خودرو را به خود اختصاص دهد یا خیر. در آخر همچنین باید اشاره کرد که سایپا در نظر دارد تا پایان سال ۱۳۹۵ نمونه‌ی هاچ‌بک ساینا با گیربکس اتوماتیک cvt را به تولید برساند و طبق شنیده‌ها قیمت آن از ۳۲ میلیون تومان شروع خواهد شد.

بالابر شیشه ساینا
نمای داخلی درب ساینا
جالیوانی ساینا
تنظیمات صندلی ساینا
جدول مشخصات فنی 
مشخصات
ساینا
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)
۱۴۸۴/۱۶۶۳/۴۲۵۱
وزن خالص (کیلوگرم)
۱۰۵۰
حجم موتور (سی‌سی)
۱۵۰۳
تعداد سیلندر-سوپاپ
۴-۸
حداکثر قدرت (اسب بخار)
۸۷
حداکثر گشتاور (نیوتن متر)
۱۲۸
گیربکس
دستی ۵ سرعته
مصرف سوخت (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)
۷

قیمت ساینا EX دنده ای صفر

قیمت ساینا EX دنده ای 1395

آخرین قیمت های تحلیل شده

خودرو

قیمت

بروزرسانی

نظرات

  • حمزه پ

    ۱۴۰۲/۱۰/۲۹

    سلام دوستان ساینا سوار قفل کودک شیشه های عقب ساینا کجاست یه هفته اس ساینا دوگانه خریدم کلیدهای شیشه عقب هرچی میزنم کار نمیکنه شیشه رو بالا پائین نمیکنه اگر امکانش هست راهنمائی کنید

    پاسخ

  • جعفر

    ۱۴۰۲/۹/۲۷

    سلام من الان دو ساله خریدم صفر همه جا هم رفتم همه جوره هم امتحان کردم هم از لحاظ سرعت کیفیت مصرف سوخت و هم از لحاظ ظاهر بین چند تا خودرو پراید و تیبا سمند و پژو آردی و چند ماشین دیگه حرف اول میزنه خدایی خیلی خیلی عالیه تو را خدا تیبا نخرید هر کی خریده پشیمون هستش با تشکر

    پاسخ

  • اسی

    ۱۴۰۱/۴/۲۰

    با سلام.بنده ۲ماهه گرفتمش.مصرفش خوبه.شتاب وتعلیق عالی.کولر عالی.تنها مشکلی که داره فقط یه صدای زوزه میاد از سمت جلو که بعدا ازبین میره.دوستانی هم که میگن بده وعیب وایراد داره به نظرم یکم بدشانصی اوردن که ماشین تحویلی بهشون ایراد داشته والا بیشترشون عالین .در حد سمند میشه گفت هست

    پاسخ

  • صالحی

    ۱۴۰۰/۶/۲۳

    ساینا ۱۴۰۰ گرفتم متاسفانه هر هفته باید برم نمایندگی ایرادات . ۱-در دنده یک بعضی اوقات می خوابه حرکت نمی کنه میگن باید آبدیت نرم افزار بیاد۲-ترمزها زوزه می کشند۳-راهنما ها قطع میشه وبا دگمه خشک کن شیشه دوباره فعال میشه ۳-در سرعت ۹۰ بالا فرمان لرزش داره ۴-مهم تر از هم خدمات سایپا ونمایندگیهاش افتضاح هست لطفا این پیام وپاک نکنید تا دوستان آگاهانه ماشین بخرند.ضمنا هیچ مسئولیتی شرکت سایپا در قبال مشتری نداره تنها قیمت وافزایش بده ای کاش ماشین وارد کنند این دو شرکت از ایران محو بشند.

    پاسخ

  • Mahdi

    ۱۴۰۰/۶/۱۵

    اقا رضا شما فک کنم وانت مزدا داشتی که داری با ساینا مقایسه میکنی

    پاسخ

  • مجاهد

    ۱۴۰۰/۱/۲۳

    دوستانی که با مشکل مصرف زیاد سوخت مواجه هستند، باید شمع های ماشین رو در آورده و بجاش شمع چند پلاتینه نصب کنید. اینطوری هم شتاب ماشینتون بالا میره و هم مصرفتون کاهش پیدا میکنه. شمعی که روی ساینا هست شنع تک پلاتینه هست و بدلیل ضعف در ایجاد جرقه لازم باعث کم بودن شتاب و مصرف زیاد سوخت میشه. خودم الان شمع دوپلاتینه ایرانی برند نور گذاشتم هم لرزش موتور کمتر شده و هم شتاب بالا رفته و همچنین مصرف کاهش پیدا کرده. تاثیرش رو میبینید. خیالتون راحت

    پاسخ

  • امیر

    ۱۳۹۹/۸/۱۵

    دوماه ساینا گرفتم مصرفش خیلی بالاست و دنده ۲ می خونه پرونده ۵ هنوز دنده می خواهد و صدای ناجوری تو اتاق میاید برای مصرفش به نمایندگی شماره ۲ بردم متاسفانه درست نشده است

    پاسخ

  • یه عابر پیاده

    ۱۳۹۹/۴/۱۶

    سلام در مورد دوست خوبمون آقای رضا شهابی میخواستم بگم که کمتر سخن بگو مومن و در مورد آقا رضا با مزدا هم عرض میکنم شما وانت مزدا 1600 داشتی که اینجوری در مورد مزدا صحبتی فرمودی. ممنون از سایت خوب otex.

    پاسخ

  • داوری

    ۱۳۹۹/۳/۲۰

    عالیه

    پاسخ

  • رضا شهابی

    ۱۳۹۹/۲/۲

    من قبلا لامبورگینی داشتم دیدم استهلاکش خیلی بالاست فروختمش الان ساینا خریدم .الان خیلی خیلی راضیم خداروشکر از لامبورگینی که داشتم.ساینا هم خوبه بد نیست فقط یه کم نسبت به لامبورگینی باید بیشتر روی تحریرهاش کار کنه.

    پاسخ

  • مهدی

    ۱۳۹۸/۱۲/۱۹

    سلام دوستان برا من سنسور دنده عقب کار نمیکنه ایراد چیه به نظرتون ؟

    پاسخ

  • حمید

    ۱۳۹۸/۱۱/۲۷

    سلام دوستان مشخصات سایینا فول رو میشه بدین؟

    پاسخ

  • محم

    ۱۳۹۸/۱۱/۶

    ساینا

    پاسخ

  • سینه سوخته

    ۱۳۹۸/۹/۲۳

    مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید ساینا هم باید در گذر زمان خودش را اثبات کند با همت مهندسین و مدیران لایق و درستکار

    پاسخ

  • رضا

    ۱۳۹۸/۹/۲۰

    اقامصرفش خیلی بالاس کسی میدونه چیکاربایدکرد

    پاسخ

  • رضا

    ۱۳۹۸/۹/۱۱

    در یک کلام عالیه از هر نظر که بگی ..... نمیخوام زیاد تعریف کنم قبلا مزدا نیو مدل90 داشتم بخاطر نیاز مالی فروختم وساینا خریدم بغیر از اتومات بودن مزدا میتونم بگم چیزی از مزدا تو مقایسه کم نداره مزدا فقط پول برندشو میگیره . هر کی شک داره تو خریدش بخره بهترینه تو رنج خودش

    پاسخ

  • حمید

    ۱۳۹۸/۹/۹

    ماشین خیلی نرمی هست وهم پرشتاب تو ایرانیها از همه سره البته بغیر از دنا بقول معروف اینقد که پول میدی خیلی خیلی بیشتر اش میخوری

    پاسخ

  • جعفر طاهری

    ۱۳۹۸/۸/۲۴

    در مقاله عنوان شده خودرو ساینا از بغل (جوانب) شکل تیبا است و هیچگونه تفاوتی بجز نداشتن زه پلاستیکی ندارد. در حالیکه علاوه بر گلگیرهای جلو و عقب که با تیبا متفاوت میباشند . پارکابی و دو در عقب و جلو نیز با تیبا متفاوت هستند . بهتر است برای نوشتن مقاله فنی نگاه دقیقتری به خودرو داشته باشیم و برای مثال اگر از کیفیت بد داخل اتاق خودرو یی جدید صحبت میکنیم موضوع کیفیت را با زمان کارکرد نیز تطبیق بدهیم و اگر اصرار داریم حتما انتقاد کنیم در این مورد مثلا بگوییم داخل اتاق از مواد پلاستیکی که زیبا نیستند درست شده و از ماندگاری بالای آن مطلع نیستیم

    پاسخ

  • یوسف محمد پور

    ۱۳۹۸/۸/۱۶

    سلام من دو ماه که خریدم اما توی سرعت بیشتر از صد تا ماشین زوزه میکشه به نظرتون مشکل از کجاست!؟

    پاسخ

  • احمد عابدی

    ۱۳۹۸/۸/۷

    من یه حواله خریدم ۵۳تومن ۲۰روزه الان تحویل باربری دادند انشاالاه تا شنبه میاد

    پاسخ

  • محسن

    ۱۳۹۸/۸/۳

    ماشین خوب و نرم و بسیار کم مصرف هر چند که متاسفانه قیمت ماشینها خیلی گرونه، عیبش هم داشبوردش هست که خیلی خشکه. بهتر از پژو و سمند هست شک نکنید. چند هفته پیش خریدم تا اینجا که عالی بوده خداروشکر.

    پاسخ

  • امیر

    ۱۳۹۸/۶/۲۳

    صندلی راننده به سمت عقب می ره ثابت نمی مونه بردم نمایندگی جواب ندادن یکی اومد گفت خودتو الاف نکن ببر بیرون درست کن آوردم بیرون دنیس پنجاه خرج داره سایپا مطمئن

    پاسخ

  • ابوذر

    ۱۳۹۸/۶/۲۲

    سلام دوستانی که ساینا دارند به سمت داشبورد اسپری های خوشبو کننده و عطر و ادکلن نزنید ، یک هفته هست صفرش خریدم به خاطر استفاده از این مواد قاب دور ساعت و کولر رنگش رفت و سیاه شد ، نمایندگی هم زیر بار نرفت کیفیت رنگ این قطعات خیلی پایین هست مواظب باشید ، قیمت همین قاب کوچک 200 هزار تومان هست.موفق باشید.

    پاسخ

  • مهدی

    ۱۳۹۸/۶/۴

    سلام دوستان کسی تا حالا از عقب به ساینا توجه کرده چرا اکسل عقبش با جلوش توی یک راستا نیستن مخصوصا سمت راننده

    پاسخ

  • شهرام

    ۱۳۹۸/۲/۱۶

    ساینا خریدم قبلش پیکان و پراید و پژو و رنو و تیبا داشتم، ساینا بهترین حسنی که داره خوش قیافه و بروز است و با یه خرج کوچیک جلو پنجره لکسوسی بندازید روش خیلی خوش استیل میشه( برعکس تیبا با اون کاپوت زشت)، نسبت به پژو مصرف سوخت 2 لیتر کمتره و اصلا حساس به آب و روغن نیس ( برعکس پژو) و نسبت به همه ماشین های هم قیمتش تهویه مطبوع اتوماتیک و سنسور دنده عقب و چهار شیشه برقی و دماسنج داخلی وauxو... تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو هم داره

    پاسخ

  • H.

    ۱۳۹۸/۱/۱۱

    ساینا تازه خریدم خدایی کیف کردم اولش می ترسیدم خوب نباشه ولی الان که خریدم پشیمونم چرا زودتر که ارزونتر بوده نخریدم الان ۵۵تومن پولش دادم همه چیزش عالیه فکرنمیکردم به این خوبی باشه ازهمه ماشینهای هم رده خودش بهتره مثل سمندLx ازپژو بهتره ماشین جدیدوشیک حرف نداره بگیرید بعداً متوجه میشید.

    پاسخ

  • امین

    ۱۳۹۷/۱۲/۲۹

    سایناعالیه بخرید

    پاسخ

  • مهدی

    ۱۳۹۷/۱۲/۱۳

    سلام. دوستان میخاستم بدونم ایا ساینا کارت مخصوص گارانتی داره چون بمن چیزی ندادن. ممنون میشم راهنمایی کنین.

    پاسخ

  • سعید

    ۱۳۹۷/۱۲/۳

    من قراره سه ماه دیگه ساینا رو بهم تحویل بدن. خیلی ماشین خوبیه من که ازش راضیم از پژو وسمند بهتره

    پاسخ

  • رضوان

    ۱۳۹۷/۱۱/۱۷

    من کاتکسی ثبت نام کردم.۲,۳ روز دیگه باید تحویل بگیرم.به چه نکاتی توجه کنم موقع تحویل گرفتن ساینا?لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ

  • مظنونان همیشگی

    ۱۳۹۷/۱۱/۴

    الان دیگه وضع فرق کرده حالا دیگه بحث فرغون و رخش نیست.بحث بودن یا نبودنه😏

    پاسخ

  • m.j

    ۱۳۹۷/۱۰/۱۹

    سلام دوستان من دوهفته هست خریدم ازهرنظرازش راضیم

    پاسخ

  • علی

    ۱۳۹۷/۹/۲۸

    به نظر بنده که دوسال تیبا مدل 90 داشتم نسبتا خیلی بهتر هست و تعادل و جمع کردن ماشین خیلی بهتره و از لحاظ امکانات هم عالیه فقط میخواستم از دوستان عزیز بپرسم که کلید های شیشه بالابر های جلو و عقب چراغ داره یا نه چون مال من نداره. دوم اینکه یکه هفته هست که درب صندوق پران با ریموت عمل نمیکند اگه جواب بدین و راهنمایی کنید ممنون میشم

    پاسخ

  • امید

    ۱۳۹۷/۹/۱۹

    با سلام خدمت دوستان عرض کنم من الان حدود 16 ماه هست که ساینا دارم ماشین بدی نیست و ازش راضی هستم و دارای معایبی نیز هست جنس اجزای داخل کابین زیاد عالی نیس و قطعات بدنه اش فوق العاده گرون و کمیاب و از نظر شتاب عالی مصرف بنزین داخل شهر زیاده و کولر عالی و صدای موتور داخل کابین زیر سرعت 110 زیاد ولی بالاتر کم میشه بلبرینگ های چرخ جلو و تسمه تایم با پراید یکی هستش

    پاسخ

  • Seven

    ۱۳۹۷/۸/۲۸

    من30 مرداد تکمیل وجه کردم هنوز خبری نیست

    پاسخ

  • فرهاد

    ۱۳۹۷/۷/۲۶

    سلام دوستان می خواستم بدونم کسی هست که ساینا تکمیل وجه کرده درهفته اول شهریور ماه و ماشینشو تحویل گرفته باشه ممنون میشم

    پاسخ

  • مجید

    ۱۳۹۷/۷/۲۱

    سلام من ۲۰روزه خریدم ماشین نرمی به نظرمیادقدرتشم خوبه ۲۰۶تیپ۲داشتم از اون بهتره ولی کاش کیفیت متعلقات داخل ماشین روبهترمیساختن مثل در وداشبورد

    پاسخ

  • milad

    ۱۳۹۷/۷/۱۲

    به اعتقاد خودرو زیبا تری نسبت به تیبا است و کیفیت بالاتری دارد و هر کس که ان را گرفته ازش راضی بوده است

    پاسخ

  • بهنام

    ۱۳۹۷/۶/۱۶

    عالیه، در یک کلام فقط بگم 1 ساله این ماشین رو دارم سگش به سمند و 206 شرف داره.

    پاسخ

  • شهاب مشکینی

    ۱۳۹۷/۶/۴

    باسلام دوستان من میخوام ساینا بخرم جون عزیزتون کسانی که دارن راهنمایی کنن

    پاسخ

  • محمد

    ۱۳۹۷/۵/۲۶

    سلام..من چند ماهی هست ساینا دارم ..بد نیست..شمع ها شو خارجی انداختم قدرتش بهتر شد..یه نمد انداختم تو کاپوتش صدای موتورش هم کمتر شد..ولی کلاچش تو ترافیک سفت میشه...

    پاسخ

  • مجید

    ۱۳۹۷/۵/۱۸

    عالیه

    پاسخ

  • زیدی

    ۱۳۹۷/۵/۱۷

    لطفا بیشتردرمورد صدای موتور که داخل اتاق میاد اطلاعات بدید ممنون میشم

    پاسخ

  • صادقی

    ۱۳۹۷/۵/۱۷

    سلام منم توکل به خدا واستعانت از امام زمان ثبت نام کردم ولی ماشین خوبیه تاالان که اذیتم نکرده ....

    پاسخ

  • بهروز

    ۱۳۹۷/۵/۱۳

    من یه هفته ای میشه گرفتم کولرش می ارزه به تموم ماشینای ایرانی از ماشین هم همه جوری راضیم فقط دراش اصلا ریگلاژ نیستن خیلی بد جا میره

    پاسخ

  • سپهر

    ۱۳۹۷/۵/۶

    ماشین بدی نیست دوستان خدایی من زیاد تحقیق کردم از بین ماشینای پژو ۴۰۵وسمند ماشین بدی نیست لامصب موتور پزو موتور داغ زود واشرسرسیلند میسوزونه ولی خدایی من الان این تا حالا ده بار یا شاید بیشتر وسط فن کردن خاموش کردم انگار نه انگار خلاصه ماشین بدی نیست ولی مواد به کاررفته در داشبورد کیفیت نداره اصلان

    پاسخ

  • محمد

    ۱۳۹۷/۴/۳۰

    سلام خدمت دوستان گرامی.دو ماهه ساینا خریدم ماشین خوبیه هرکی میخواد بخره مبارکش باشه .نسبت به بعضی تولیدات داخلی عالیه

    پاسخ

  • سجاد

    ۱۳۹۷/۴/۳۰

    ساینا بهتر پارس پارس هنگ میکنه موتورش زود خراب میشه ساینا را الان بخری بعد باهاش چند ماه کار کنی بعد بفروشی قیمتش پایین تر نرفته اونایی بد از ساینا حرف میزنن هم خوبی شما ها را نمیخواهن هم دشمن سا یپا هستن

    پاسخ

  • ماشین باز

    ۱۳۹۷/۴/۲۵

    خخخخ اینجا ایرانه ، خوبا مال اونا بدا مال ماس

    پاسخ

  • اسماعیل

    ۱۳۹۷/۴/۲۵

    من ساینا خریدم وقتی فرمون رو تا اخر میچرخونم یعنی دور اخر .خوب برنمیگرده باید خودم برش گردونم کسی میدونه چرا ؟

    پاسخ

  • ناصر

    ۱۳۹۷/۴/۱۸

    اقا رضا که این همه ایراد گرفت که همه جاش خراب شما برو خر سوار شو خرج نداره هر کارش کنی خراب نمیشه یا شاید قبلش داشتی که ماشین این قدر داقون کردی .من دارم بعد نیست خوب با این خیابونا و رانندگی ها خدایش خوب .بدنته محکم موتور خوب قیمت هم بد نیست چی میخای دیگه

    پاسخ

  • محمد

    ۱۳۹۷/۴/۱۸

    من تازه ثبت نام کردم هنوز تحویل نگرفتم ولی ازش راضیم

    پاسخ

  • محمد

    ۱۳۹۷/۴/۱۷

    سلام خدمت همه دوستان من سال نودو پنج ساینا خریدم از اولین کسانی بودم که خریدم راضیم صدا موتور فقط تو کابین میاد اما بردم گارانتی یه نشتی کچولو از یکی از شیلنگهای هیدرولیک داشت که نمایندگی خواست درست کنه زد کولرشم داغون کرد در کل ماشین بدی نیست مصرفش تو جاده عالیه تو شهر بیشتراز پرایده

    پاسخ

  • عزیزی

    ۱۳۹۷/۴/۱

    سلام دوستانی ک میخواد ساینا بخره بگم من در فروردین ماه ۹۷ ساینا صفر خریدم علاوه بر مصرف سوخت بالا روغن سوزی هم داره ب نظرم هرکه تاالان نخریده نخره ک پشیمان میشه

    پاسخ

  • مجید

    ۱۳۹۷/۳/۲۶

    در رده خودرو های ۳۰ میلیونی بهترین حساب میشه، حدود ۷ ماهه دارمش، نمیگم خیلی عالیه مشکلاتی داشت که رفع شد، مثلا سنسور ABS خراب شد، بردم گارانتی عوضش کردند و درست شد، سیستم تعلیق عقب کمی پایین بود بردم گارانتی هردو کمک عوض کردند بالاتر آمد. مصرف بنزینم بالا بود بردم تنظیمش کردند رفت و برگشت مشهد با کولر روشن ۶.۱ مصرف کرد. برای یه کارگر که بخواد ماشین زیر ۳۰ میلیون و کم خرج و نسبتا کم مصرف داشته باشه خیلی هم عالی حساب میشه. رخ خودرو و ترکیبات جلو پنجره، مه شکن و بالابر برقی شیشه عقب و جلو و آینه های برقی ، سنسور دنده عقب و صد البته سیستم تهویه و کولر مناسب میشه گفت ماشین نسبتا خوبیه بگذریم که با ۳۰ میلیون در کشورهای دیگه میشه بهترین خودرو با بهترین پشتیبانی داشت ولی اینجا ایران است و ساخت هم وطن

    پاسخ

  • محسن

    ۱۳۹۷/۳/۱۵

    سلام از بهمن ٩٦ ساينا خريدم معايب: مصرف متوسط به بالا بنزين نه به اندازه سمند ،خرابي تنوابي قطعات آپشنال(مه شكن فن بخاري قفل درب) صدا وز وز داشبورد البته بعضي وقتها، از همه تو ذوقتر صداي موتور كاملا تو كابينه خصوصا اگه وسط روز و تو گرما استارت بزني انگار سوار تراكتور شدي(براي ٥دقيقه بعد صداش كم ميشه) مزايا انگار سوار جت شدي، شتاب جادش همرده يا بالاتر از تيپ ٥ ٢٠٦هستش امكانتش هم همرده ماشيناي ٣٥ ميليوني و بالاتره نرمي گيربكسش هم تنها قابل مقابسه با ال٩٠ هست

    پاسخ

  • حاج مهدی منتشلو

    ۱۳۹۷/۳/۱۲

    سلام دوستان من تیبا دارم خدای خیلی راضیم ازش مصرف سوخت پایین ماشین نرم خدای خوبه الان دلم ساینا گرفته دوس دارم این بفروشم ساینا بخرم دو دلم از این ور میگم نکنه ساینا بگیرم مصرف سوختش بالا باشه یا مثل تیبا درنیاد خواهشا کسانی که تجربه دارن مصرف انداز تیبا هست یا بیشتره خیلی ممنون میشم راهنمای کنیین یاعلی

    پاسخ

  • عرفان

    ۱۳۹۷/۳/۸

    من 4 ماهه دارمش خیلی خیلی راضیم واقعا ماشین نرم و قوی ایه. هرچی هم از اب بندی دربیاد گیربکسش نرمتر م صداش کمتر میشه. عالی اقا عالی

    پاسخ

  • محمد

    ۱۳۹۷/۳/۴

    باسلام.دوستان من میخوام باپول کارگری که بازحمت به دست اوردم بخرم.۲دلم بخرم دوستان لطفا بزارین اونهای که این ماشینودارن نظربدن واستفاده کنیم..بخداهرکسی که نظرعلکی بده یاروی تعصب نظربده گناهش کمترازدزدی نیست.باتشکرازشما

    پاسخ

  • مرتضی

    ۱۳۹۷/۲/۲۷

    ما امروز خریدیم توکل ب خدا ک مشکلی نداره

    پاسخ

  • عباس

    ۱۳۹۷/۲/۲۵

    من میخوام بخرمش .فقط یکی بگه به من که دیگه همه فول آبشن هستند دیگه درسته؟

    پاسخ

  • علی

    ۱۳۹۷/۲/۲۴

    من نظراتو خوندم،کلی هم اطلاعات اینترنتی درمورد ساینا کسب کردم، میخرمش، البته قبلا ریو داشتم چون شباهتهایی با ریو داره حتما میخرمش،با ریو که داشتم ال 90 و سمند و پارس و 405را هزاران بار تو جاده خوار و خفیف کردم بخدا. فقط ال 90 خیلی رقیب قلدور و خری بود خداییش با سختی و مشقت فراوان تونستم ال90 را هم بارها توجاده با ریو خوارش کنم. امیدوارم ساینا نصف ابهت و شتاب ریو را داشته باشه کافیه برام،میخرم ساینا را حتما. درضمن سایپا بهتر از ایرانخودرو هستش،این نظر شخصی منه.

    پاسخ

  • سعید

    ۱۳۹۷/۲/۵

    من یک سال هست ساینا دارم چند تا ایراد داره یکیش تو جاده که میرم مخصوصا هراز صدا ی موتور تو اطاقش میاد دوم تو شهر که میری با دنده1و2 سروصدا نمیدونم از در میاد یا از جلو داشبوردرو اعصابمه تو ماشینهای مثل 405وصمندوراناوغیره که هم سطح هستند باز این از اونا بهتره خداییش ببینید ما چقدر خودروهامون ضعیف هست که با 30 میلیون باز ساینا کم استلاک تره وبهتره از هم ردهاش

    پاسخ

  • سعید

    ۱۳۹۷/۱/۲۴

    من یک سال و شش ماه میشه ساینا دارم ببینید دوستان ساینا رو باید با همرده خودش مقایسه کرد ن با مثلا دنا!! تو رنج خودش و تو قیمت 28 میلیون به جرات میگم بهترینه بی آزار و کم استهلاک و برو و پر قدرت توجه داشته باشید گفتم تو همرده های خودش

    پاسخ

  • امیر

    ۱۳۹۷/۱/۵

    سلام خدمت همه دوستان عزیز من یه کارگرم وتنها سرمایه من ۱۴ تومنه اگه میشه راهنماییم کنید ساینا چجور ماشینه

    پاسخ

  • علی

    ۱۳۹۶/۱۲/۱۸

    من قبلان ۴۰۵ داشتم الان ۷ ماهه ساینا دارم تو سبک خودش ماشین کم ازاری هست منو که تا حالا اذیت نکرده ،البته نباید توقع لندکروز از این ماشین داشته باشیم نسبت به تیبا کابینش بسیار زیبا تر و انکاناتش بیشتره

    پاسخ

  • میلاد

    ۱۳۹۶/۱۲/۱۸

    سلام من قصد دارم ساینا بگیرم با توجه به نظرات مختلف خواهشمندم راهنماییم کنید

    پاسخ

  • مهر

    ۱۳۹۶/۱۲/۱۷

    سلام عزیزان من دو سال تیبا 91 داشتم راضی بودم برای صفر نمایندگی خواستم بنویسم که پیشنهاد دادند ساینا بنویسم منم نوشتم الان یکماه است که 97 تحویل گرفتم فقط نکته مهم برای دوستانی که می خواهند ساینا جدید بگیرن توجه به گیربکس هست که حتما ND2 باشد که روی پوسته گیربکس نوشته شده و مگنتی بودن ضمنا با توجه به ماشینهایی که داشته ام و تجربه کردم مناسب هست ولی ایده آل یک ماشین 30 تومانی رانمی دهد ضمن اینکه اگر بدنه عرضا پهنتر و کمی افتاده تر بود و بجای افزایش حجم صندوق عقب به صندلی عقب فضا می دادند بهتر بود از دوستان کسی می تونه در خصوص سینی زیر موتور ساینا اطلاعاتی بدهد متشکرم

    پاسخ

  • حسین

    ۱۳۹۶/۱۲/۱۶

    آقا من دارم خیلی هم راضیم من چند سال امداد خودرو کانون جهانگردی بودم شمابا 29میلیون ماشینی در حد پژو سوار میشی کسانی که بد تعریف میکنن از رقیبهای سایپا هستن مطمئن باشید

    پاسخ

  • فرهاد

    ۱۳۹۶/۱۲/۱۱

    سلام من نزدیک دوهفته هست ساینا خریدم مدل ۹۷ هیچ گونه ایرادی از نظر فنی نداره عالیه در نوع خودش دست کارکنان زحمت کش سایپا درد نکنه خیلی ممنون

    پاسخ

  • فرهاد

    ۱۳۹۶/۱۲/۲

    سلام من یک هفتس ساینا خریدم ماشین خوبیه انصافا بیخودی ایراد نگیریم

    پاسخ

  • سعید

    ۱۳۹۶/۱۱/۲۵

    باسلام خدا وکیل با ساینا 180رفتم اصلا صدا یا لرزش نداشت ترمز عالی شتاب عالی پا بپای پارس و سمند و تندر میره من که خیلی ازش راضیم رانندگی باهاش خسته کننده نیست خیلی نرم و راهته بخاری و تهویه عالی داره من قبلا پراید داشتم .هیچوقت ساینارو با پراید مقایسه نمیکنم اسمون و زمین هستند ساینا در حد تندر و از پژو بالاتره مطمعنم.واسه خرید ساینا شک نکنید موتورش از پژو قویتره مصرف سوختشم صدکیلومتری 6میسوزونه.موقع رانندکی حس خوبی به ادم میده

    پاسخ

  • ایرج

    ۱۳۹۶/۱۱/۱۰

    من ساینا دارم خیلی عالیه از پراید بهتره تعادل خوبی داره

    پاسخ

  • 12

    ۱۳۹۶/۱۱/۷

    ولی اگه بفروشم دیگه نزدیک خودروهای تولیدی سایپا نمی شم باز ایران خودرو بهتره

    پاسخ

  • 12

    ۱۳۹۶/۱۱/۷

    میری نمایندگی میگی لنت هایی که تعویض کردین صدا میده میگه جنس ایرانی دیگه ... برو کره ای بخر بیا برات تعویض کنم از این رو میگن جنس ایرانی بخر از طرف دیگه میگن جنس ایرانی دیگه.... اخرش نفهمیدیم بخریم یا نخریم ...ساینا ایرانی دیگه......

    پاسخ

  • 12

    ۱۳۹۶/۱۱/۷

    هرکی تعریفش میکنه بیاد ماشین بهش بفروشم همین حلا بفر پاکنش گیر کرده

    پاسخ

  • اسماعیل

    ۱۳۹۶/۱۱/۷

    تولید ساینا واقعا اشتباه بوده و سایپا فقط یک لگن تولید کرده ، وقتی تحویل گرفتم بعد از2 روز تمام ایرادات ماشین خودش نشون داد مثل کوبین کمک های عقب که حتی نمایندگی بعدازشکایت انهارا تعویض کرد بازهم می کوبند صدا دادن موتور تو دنده 2 وحشتناک برف پاکنش تندتند گیر می کنه و خلاصه هرچی بگم از این خودرو کم گفتم پراید شرف داره به ساینا وتیبا حالا که میخوام بفروشم حتی مشتری هم نداره لطفا این پیام پاک نکنید بزارید هموطنان خوبم ببینند

    پاسخ

  • اسماعیل

    ۱۳۹۶/۱۱/۷

    تولید ساینا واقعا اشتباه بوده و سایپا فقط یک لگن تولید کرده ، وقتی تحویل گرفتم بعد از2 روز تمام ایرادات ماشین خودش نشون داد مثل کوبین کمک های عقب که حتی نمایندگی بعدازشکایت انهارا تعویض کرد بازهم می کوبند صدا دادن موتور تو دنده 2 وحشتناک برف پاکنش تندتند گیر می کنه و خلاصه هرچی بگم از این خودرو کم گفتم پراید شرف داره به ساینا وتیبا حالا که میخوام بفروشم حتی مشتری هم نداره لطفا این پیام پاک نکنید بزارید هموطنان خوبم ببینند

    پاسخ

  • افتضاحه

    ۱۳۹۶/۱۰/۲۵

    تفتضاحه

    پاسخ

  • محسن

    ۱۳۹۶/۱۰/۲۵

    خاک تو سر سایپا با این ماشین زدنش

    پاسخ

  • M.M

    ۱۳۹۶/۱۰/۲۰

    سلام من ۸ ماهه که ساینا خریدم و واقعا ماشین عالیه باهاش ۲۰۰ تارو میرم آخ نمیگه خیلی عالیه واقعا نسبت به رقباش البته اینم بگم که ساینارو از رو تویوتا یاریس ۲۰۱۴ ساختن از عقب و جلو

    پاسخ

  • سوبا

    ۱۳۹۶/۱۰/۱۷

    چه از لحاظ تعلیق و چه از نظر شتاب دربین هم رده های خودش از همه سرتره. من 6 ماهه دارمش تا حالا هیچ مشکلی نداشتم. هر چی کار میکنه بیشتر به دل میشینه

    پاسخ

  • فرشید زنجان

    ۱۳۹۶/۱۰/۱۴

    ماشین خیلی خووبی هستش فقط مصرف بنزینش شدیدا بالاس خیییلی هم بالاس

    پاسخ

  • Reza

    ۱۳۹۶/۹/۱۳

    داداش حتما شماتازه پیکانتونو فروختین رفتین ساینا خریدین معایبشو احساس نمیکنین! دروغ نداریم که میخوام اونایی که میخوان ساینا بخرن بیشتر دربارش اطلاعات داشته باشن فقط همین😊

    پاسخ

  • هانی

    ۱۳۹۶/۹/۱۰

    هرکی نظر منفی میده اطمینان دارم تا حالا سوارپیکان هم نشده

    پاسخ

  • Reza

    ۱۳۹۶/۹/۵

    سلام خدمت دوستان ساینا مزخرفه 29پولشو دادم الانم12000کارکردشه گیربکس عوض شده دسته موتورها عوض شده صفحه دیسک عوض شده از روزی که ماشینوگرفتم لرزش داشت کمپرسورتعویض شده یه صدایی ازجلومیادهرنمایندگی بردم سردرنیاوردن تعمیرکارای بیرونم بخداسردرنمیارن پنل بخاری خرابه!!!تو این هوای سرد! صندوق عقب خودش بالا نمی مونه باید با دستم نگهش دارم مه شکسن های جلو رودوبار تعویض کردم باکیفیت ترین و انداختم بازم خراب شدن ترمزهاشم که انگاری..... الان 3ماهه گرفتمش بخدامثل سگ پشیمونم خیلی خیلی عذابم داده الان نمیدونم از شانس منه یا بیلیاقتی نمایندگی یا بی تدبیری سایپا!!!!

    پاسخ

  • احمد

    ۱۳۹۶/۸/۱

    باسلام به همه دوستان من نزدیک به هشت ماهه ساینا دارم ماشین خوبیه البته هرکسی پول داره بره ماشین خارجی سوار شه این ماشین واسه قشرمتوسط عالیه کم خرج و خوشگل وخوش رکاب .۱۵۰باهاش رفتم آخ نگفت

    پاسخ

  • n.sy

    ۱۳۹۶/۷/۳

    ماشینها را اگر بخواهیم به سه گروه تقسیم کنیم. . ۱.گروه خوب. ۲. گروه متوسط. ۳. گروه بد....ماشین ساینا را در گروه متوسط مایل به خوب قرار می‌گیرد. وشکی در آن نیست که شاید ساینا سواران عزیز مخالف نظر من باشند و ساینا را در گروه ماشینهای خوب قرار دهند .

    پاسخ

  • moj

    ۱۳۹۶/۷/۳

    پرچمدار سایپا کدام ماشین است. .... ساینا. ... طرگاعه

    پاسخ

  • moj

    ۱۳۹۶/۷/۳

    ساینا معروف به نگین سایپا ..... طرگاعه

    پاسخ

  • ابراهیم

    ۱۳۹۶/۵/۲۱

    حکایت ساینا حکایت گوشتیه که بو میده . مطمئن باشید کسایی که دارن ایراد میگیرن اگه خودشون بخرنش اونوقت میشه بهترین ماشین اخه چطوری ادمی که هنوز ساینارو از نزدیک ندیده داره ایراد میگیره . الان ۶ماهه دارم سوارش میشم خداییش ماشین بدی نیست مشکلی نداره به نظر ماشین خوبی میتونه از اب در بیاد

    پاسخ

  • داداش

    ۱۳۹۶/۵/۱۶

    داداش اونایی که راضی نیستند میتونن ماشین مدل بالا بخرند برای اقشار کم در آمد و متوسط بهترین ماشینه ماشین بهتر پول بهتر میخواد

    پاسخ

  • more

    ۱۳۹۶/۵/۳

    ساینا ماشین بسیار خوب و ایمن .در سرعت ۱۲۰ .۱۴۰ . ۱۶۰. ۱۸۰ ۲۰۰ تعادل ماشین بیست

    پاسخ

  • hossin

    ۱۳۹۶/۵/۳

    دوستان در خرید ماشین ساینا شک نکنید . عالیه بخدا از همه نظر .در سرعت بالا امنیت در اختیار شما قرار می گیرد .

    پاسخ

  • naji

    ۱۳۹۶/۵/۱

    خیلیها میگن که تیبا امنیت نداره و از نظر ایمنی صفر است .ولی من ۲تصادف از ماشین تیبا دیدم یکی باسرعت ۱۰۰الی ۱۲۰از جاده منحرف میشه وحدود۵الی ۶ ملق میزنه وبا ۳سر نشین که همه سالم بیرون میان . دومی هم سر جاده اهواز باسرعت از جاده منحرف میشه ومحکم میزنه به بتن با ۲ سر نشین و هردو سالم بیرون میان . ساینا هم مثل برادر بزرگتر ش تیبا در ایمنی کم نمیاره .

    پاسخ

  • naji

    ۱۳۹۶/۵/۱

    11459 کیلومتر با ساینا رفتم هر چقدر بیشتر کار کنه بیشتر خوب و جا میفته اوایل صدای گیربکس زیاد بود دنده و کلاچ خشک بودن حس بدی بهم دست میداد . ولی حالا کم کم شد ی ماشین حسابی. هیچ نقس و ایرادی ندیدم.

    پاسخ

  • naji

    ۱۳۹۶/۵/۱

    ساینا ماشین بسیار خوب و خوش تیپ ترین بین ماشینهای ایرانی . فقط خوب آب بندی بشه ببین چی میشه . هرکه میگه نه فقط ی با پشت فرمون بشینه آنوقت به نتیجه میرسه که ساینا چی هست.

    پاسخ

  • م.ه

    ۱۳۹۶/۴/۲۹

    قیافش که خیلی تاسف آوره نمای جلو اسپورت و نمای عقب پایین، افتاده ! انگار یکی زده تو سرش

    پاسخ

  • naji

    ۱۳۹۶/۴/۲۱

    مصرف سوخت ساینا در ۱۰۰کیلومتر باکولر به6 لیتر نمیرسه . عالیه بخدا قسم

    پاسخ

  • naji

    ۱۳۹۶/۴/۲۱

    تا حالا در در تست و امتحان . ساینا نمره قبولی و خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خوووووووووب گرفته . هرکسی خریده راضی هست .

    پاسخ