نظرات (21)
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۲/۲۹
اگر به تازگی خیابانهای اطرافمان را بهدقت مشاهده کنیم متوجه خواهیم شد که شاسی بلندها جای خود را در بازار خودرو کشور بهخوبی پیدا کردهاند. افزایش علاقه به خودروهای شاسی بلند نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا طی سالهای اخیر افزایش داشته بهنحوی که برخی خودروسازان اروپایی نیز که در این کلاس فعالیتی نداشتند، اکنون با مدلهای مختلفی در این رده به شما محصولات متنوعی ارائه میکنند. در این بین باید به تمایز میان کراساوورها که ردهی نسبتاً جدیدی بهشمار میروند و شاسی بلندها که قدیمیتر هستند، اشارهی کوتاهی داشته باشیم. کراساوورها روی پلتفرم خودروهای سواری معمولی ساخته میشوند درحالیکه ساختمان شاسی بلندها روی پلتفرم کامیون شکل میگیرد. درست است که در مقایسه با شاسی بلندها با هزینهی کمتری میتوانید از تجربهی رانندگی با یک کراساوور لذت ببرید و فضای داخلی مناسب، مصرف سوخت پایینتر، کنترل آسانتر و ایمنی بالاتر از جمله مواردی هستند که توجه شما را برای خرید به خود جلب میکنند اما در نظر داشته باشید که دیگر ویژگیهایی نظیر قابلیت حرکت در مسیرهای ناهموارتر، حمل بارهای به مراتب سنگینتر و دارای حجم بیشتر و سفرهای ماجراجویانه با تعداد نفرات بیشتر را از دست خواهید داد. در سالهای نه چندان دور خودروهای دوستداشتنی پاترول، نیسان رونیز و تویوتا لندکروز جزو محدود انتخابهای این رده بهشما میرفتند اما پس از گذشت آن دوران، اکنون با حضور خودروهای قدرتمندی روبرو هستیم که از جملهی آنها میتوان به تویوتا لندکروزرها، سیتروئن DS5 و DS6، بیامو X3، X4 و X5، لکسوس NX و LX، پورشه کاین و ماکان، مرسدس بنز ML و GLK اشاره کرد اما در بررسی پیشرو سعی در انتخاب و گردآوری اطلاعات مختصری از خودروهای شاسی بلند حاضر در بازار شده است که با صرف هزینهای معقول میتوان آنها را خرید و طیف وسیعی از مدلهای نو و کارکردهی آنها را میتوانید در نمایشگاههای فروش خودرو و نمایندگیهایشان بیابید. اخیراً خودروسازهای داخلی نیز برای پاسخگویی به نیاز افراد در این زمینه شروع به همکاریهای گسترده با خودروسازان خارجی کردهاند تا در مجموع شاهد طیف وسیعی از خودروهای شاسی بلند در بازار کشور باشیم. قطعاً اسامی دیگری چون کیا موهاوی، نیسان مورانو و قشقایی، هوندا CR-V، هیوندای ix55 (وراکروز) و امثالهم به ذهنتان میآید اما بهدلیل اینکه اغلب با استقبال عمومی روبرو نبودهاند یا تولیدشان متوقف شده است از لیست دهتایی ما کنار گذاشته شدهاند.
نه تنها از جمله محبوبترین شاسی بلندهای بازار ایران بهشمار میرود بلکه در سراسر دنیا علاقمندان زیادی دارد. چند سال پیش در آغاز ورودش به کشور، رکورد دار واردات بود. فروش بسیار خوب آن در بازار کشور، موقعیتی طلایی را برای آن رقم زده و مدل 2017 آن را میتوان گل سر سبد این خودروساز کرهای در میان رقبای خود دانست. بروزرسانیهای متعددی در این مدل نسبت به مدلهای قبلی صورت گرفته و تجهیزات استاندارد مورد استفاده در آن شما را هیجانزده میکند. کیفیت بالای مواد بهکار رفته در ادوات داخلی و خارجی خودرو و همچین فضای کافی بهمنظور قرارگیری سرنشینان با آسایش کامل که در کنار درنظر گرفتن حجم بار وسیع، اسکان اسباب کامل یک سفر را برای شما فراهم میکند، کاملاً قابل قبول است. پیشرانهی 4 سیلندر 2.0 لیتری آن لذت رانندگی در حالات نرمال، اکو و اسپورت را برای شما به ارمغان میآورد. در مجموع این شاسی بلند دوستداشتنی انتخاب بسیار مناسبی برای یک خانواده است که سرنشینان درون خودرو نه تنها در مسافرتهای بین شهری احساس خستگی نمیکنند بلکه در رقابت با سایر شاس بلندها قطعاً برد بی چون و چرایی را تجربه خواهند کرد.
جدول مشخصات فنی:
پیشرانه
|
4 سیلندر (2400 سیسی)
|
جعبه دنده
|
6 سرعته خودکار
|
حداکثر سرعت
|
190 کیلومتر در ساعت
|
مصرف سوخت ترکیبی
|
11.1 لیتر در هر 100 کیلومتر
|
قیمت
|
حدود 240 میلیون تومان
|
از کهنه کارهای با کیفیت بازار شاسی بلندهای حاضر در ایران ویتارای ژاپنی را میتوان نام برد که حدوداً 10 سالی میشود که مونتاژ آن در ایران انجام میشود. مدل 2017 آن اخیراً وارد ایران شده است و با تغییرات ایجاد شده در طراحی ظاهری آن، کمی خود را جوانپسندتر کرده است. مشخصاً امکانات رفاهی و ایمنی آن نیز در مقایسه با مدلهای پیشین افزایش قابل توجهی داشته است که از جملهی آنها میتوان به سانروف، فرمان هیدرولیک، کروز کنترل و آینههای جانبی برقی اشاره کرد. قطعاً هنوز طرفداران خودروهای ژاپنی، کیفیت و دوام آن را در مقایسه با وارداتیهای کرهای برگ برندهی آن میدانند اما باید گفت که نگاهی اندک به میزان فروش آن در بازار نشان از عقب ماندن آن از کورس رقابت دارد. این درحالی است که شرایط فروش متنوعتر و منعطفتر آن در مقایسه با همردههایش فرصت مناسبی برای بقاء در این کلاس خودرویی را برای آن فراهم آورده است. سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک، استاندارد آلایندگی یورو 5 و از همه مهمتر مصرف سوخت پایین آن نیز از جمله محرکهای اصلی برای طرفداران قدیمی آن بهشمار میروند تا با پرداخت مابهالتفاوت معقول مدلهای قدیمی آن با مدل 2017، راضی به خریدش شوند.
جدول مشخصات فنی:
پیشرانه
|
4 سیلندر (2400 سیسی)
|
جعبه دنده
|
4 سرعته خودکار
|
حداکثر سرعت
|
175 کیلومتر در ساعت
|
مصرف سوخت ترکیبی
|
9 لیتر در هر 100 کیلومتر
|
قیمت
|
حدود 150 میلیون تومان
|
کمپانی کیاموتورز کره با معرفی مدل 2017 سورنتو که در مقایسه با مدل سال قبل خود بیشتر تمرکزش را بر تغییر جزئیات قرار داده، سعی در گرفتن بازار رقبای اصلی خود از جمله هیوندای سانتافه کرده است. فضای بسیار زیاد داخلی در مدل 7 نفرهی سورنتو بهقدری قابل توجه است که شما بهراحتی میتوانید یک خانوادهی دیگر را بههمراه خانوادهی خود در آن جای دهید. بهبود عملکرد فرمان، سیستم ترمز و تعلیق و صندلی راننده و طراحی مجدد سانروف آن را میتوان از شاخصههای منحصربهفردش دانست. تنها وزن آن کمی در مقایسه با رقبا زیاد است که آنهم بهکمک سیستم ایمنی بهروز و ادوات کنترلی هوشمند آن، حین توقفات ناگهانی نمیگذارد آب در دلتان تکان بخورد. خدمات پس از فروش کاملاً قابل قبول شرکت کیاموتورز در ایران نیز بهنحوی کارآمد و عالی است که برای سرویس و تعمیرات آن، نیازی به مراجعه به تعمیرکاران فرعی نخواهید داشت. در نهایت با توجه به رقابت تنگاتنگ میان سورنتو و سانتافه، سلیقه و علاقهی شخصی افراد است که در انتخاب یکی از ایندو، نتیجهی نهایی را رغم میزند.
جدول مشخصات فنی:
پیشرانه
|
4 سیلندر (2400 سیسی)
|
جعبه دنده
|
6 سرعته خودکار
|
حداکثر سرعت
|
189 کیلومتر در ساعت
|
مصرف سوخت ترکیبی
|
10.2 لیتر در هر 100 کیلومتر
|
قیمت
|
حدود 240 میلیون تومان
|
همیشه در هر کلاس و ردهی خودرویی ردپایی از تویوتا پابرجاست. در کلاس شاسیبلند نیز علاوه بر ارائهی مدلهای فوقالعادهی لندکروزرها، تویوتا با عرضهی راوفور به میدان رقابت آمده تا سهمی در محدودهی قیمتی ارزانتر در مقایسه با لندکروزرها، از آن خود کند. اگر بهدنبال شاسی بلند با کیفیت و مقرون به صرفه هستید، شک نکنید که انتخاب اول شما تویوتا راوفور خواهد بود. از لحاظ نمای خارجی نیز فیسلیفت جدید آن تغییراتی برای جلب توجه بیشتر جوانترها را تجربه کرده و هندلینگ عالی بههمراه امکانات خوب آن، جای هیچ تردیدی برای خرید باقی نمیگذارد. شرایط فروش بسیار مناسب آن نیز از جمله مزایای رقابتیاش است که بهراحتی میتواند از همتایان خود گوی سبقت را برباید. مدل 2017 این خودرو نسبت به مدلهای پیشین تغییرات کوچکی را تجربه کرده که وجود سنسورهای ترمز اضطراری، سنسور انحراف از مسیر رانندگی، کروز کنترل تطبیق یافتهی مبتنی بر رادار و افزایش ویژگیهای ایمنی را برای نمونه میتوان نام برد. شتاب قابل قبول، استاندارد آلایندگی یورو 5 و مصرف سوخت پایین تویوتا راوفور، از جمله مزایای دیگر آن بهشمار میروند تا ضمن اطمینان از خرید محصولی با کیفیت، فکر خرید رقبای کرهای و اروپاییاش را از سر شما بیرون کند.
جدول مشخصات فنی:
پیشرانه
|
4 سیلندر (2500 سیسی)
|
جعبه دنده
|
6 سرعته خودکار
|
حداکثر سرعت
|
200 کیلومتر در ساعت
|
مصرف سوخت ترکیبی
|
9.1 لیتر در هر 100 کیلومتر
|
قیمت
|
حدود 260 میلیون تومان
|
نیسان X-Trail را باید از جمله تازه واردهای شاسی بلند به بازار ایران دانست. اولین و مهمترین عددی که همه را حیرتزده میکند مصرف سوخت سیکل ترکیبی آن است که عددی خارقالعاده به نظر میرسد: 8.3 لیتر به ازاء پیمایش مسافت 100 کیلومتر. از دیگر نکات مثبت آن باید طراحی کلاسیک و عامه پسند، سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ، شتاب عالی و ایمنی بالا را ذکر کرد که همگی حاکی از توان رقابتی بالای آن دارند. اما همیشه در رویارویی با خودروهای جدید، باید منتظر گذشت زمانی هرچند کوتاه نشست تا بازخوردهای واقعی خریداران آن خودرو بهدست آید و سپس مقایسه با رقبای دیگر را مد نظر قرار داد. همچنین با توجه به نیاز به خدمات پس از فروش، تعمیر و خدمات تعویض قطعات نیز باید عکسالعمل نمایندگی کمپانی نیسان در ایران را زیرنظر گرفت. سایر امکانات ارائه شده در نیسان X-Trail مدل 2017 در حد و اندازههای یک شاسی بلند با صلابت است که چیزی از همقطاران اروپایی، ژاپنی یا کرهای خود کم ندارد. سانروف پانوراما، سامانهی کنترل فشار باد تایرها، سیستم تهویهی اتوماتیک دوگانه و اکثر امکانات بهروز خودروهای مدرن را در این خودروی باکیفیت و اصیل ژاپنی نیز میتوانید ببینید.
جدول مشخصات فنی:
پیشرانه
|
4 سیلندر (2500 سیسی)
|
جعبه دنده
|
6 سرعته خودکار
|
حداکثر سرعت
|
190 کیلومتر در ساعت
|
مصرف سوخت ترکیبی
|
8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر
|
قیمت
|
حدود 260 میلیون تومان
|
سابقه و عملکرد خوب کمپانی میتسوبیشی در ایران به سالهای گذشته باز میگردد. میتسوبیشی اوتلندر 2017 نیز برای کسب سهمی از بازار شاسی بلندهای 7 نفره راهی ایران شده است. تغییرات مدل 2017 نسبت به مدلهای پیشین در بخشهای نمای خارجی، داخلی و سیستمهای شاسی و تعلیق خودرو انجام گرفته است. جالب است که در این مدل، تمرکز بر عدم ورود سر و صداهای اضافی از سمت خارج خودرو به داخل آن بوده و باعث بهکارگیری مواد عایق در سراسر خودرو شده است. بنابراین شاهد رقابت جدیتری در بین شرکتهای ژاپنی در ردهی خودروهای شاسی بلند هستیم که اوتلندر نیز با برآوردن نیازهای خاص مشتریان خود از طریق بهبود امکانات رفاهی، ایمنی و استفاده از کیفیت بالا در مواد بهکار گرفته شده، قد علم کرده است. اوتلندر با قابلیت انتقال قدرت همزمان به چهار چرخ، توانایی حرکت در مسیرهای صعبالعبور و مسافرتهای هیجانانگیز را بهراحتی برای طرفدارانش فراهم آورده است. میتسوبیشی اوتلندر اساساً برای خانوادههای پرجمعیت طراحی شده و با ظاهر قابل قبول، کیفیت ساخت عالی، استهلاک پایین و کسب 5 ستارهی ایمنی، گزینهی درخور توجهی در مقایسه با رقبای کرهای و اروپایی خود است.
جدول مشخصات فنی:
پیشرانه
|
4 سیلندر (2400 سیسی)
|
جعبه دنده
|
6 سرعته خودکار
|
حداکثر سرعت
|
190 کیلومتر در ساعت
|
مصرف سوخت ترکیبی
|
9.3 لیتر در هر 100 کیلومتر
|
قیمت
|
حدود 230 میلیون تومان
|
بازار خودروهای شاسی بلند به رنج قیمتهای بالای 200 میلیون تومان محدود نمیشود و اگر بخواهیم اقتصادیتر خرید کنیم باید نگاهی به شاسی بلندهای چینی و بعضاً اروپایی نیز داشته باشیم. اخیراً کمپانی رنو در ایران فعالیتش را افزایش داده و با همکاری خودروسازان داخلی اقدام به ارائهی خودروهای با کیفیت کرده است. رنو داستر 2017 نیز از این قاعده مستثناء نیست و با پیشرانهای کوچکتر نسبت به مدلهای مذکور در بالا، در سطح خود توانسته نیاز علاقمندان به خود را برآورده کند. شاید جثهی آن بیشتر شبیه به کراساوورهای سایز بزرگ باشد تا یک شاسی بلند، اما رنو با ارائهی مدل 2017 دو دیفرانسیل داستر که دارای قابلیتهای آفرودی است، ما را با خودرویی مواجه ساخته که ارزش خرید بسیار بالایی دارد. شاید در مدل قبلی داستر در ازای هزینهای که میپرداختید، امکانات شایان ذکری دریافت نمیکردید اما در مدل فیسلیفت 2017 داستر اکثر ویژگیهای خودروهای شاسی بلند رده بالا مثل، آینههای جانبی برقی، کروز کنترل و فرمان هیدرولیکی را در اختیار خواهید داشت. کسب 4 ستارهی ایمنی در تست تصادف نیز نشان از عملکرد قوی داستر در بخش حفظ امنیت سرنشینان خودرو است. در نهایت درست است که شاید لذت رانندگی یک شاسی بلند تنومند را با پیشرانهی 2.0 لیتریاش تجربه نکنید، اما مطمئناً در مقایسه با سایر همتایانش با توجه به مصرف سوخت کمنظیرش، منحصراً رتبهی اول را به خود اختصاص میدهد.
جدول مشخصات فنی:
پیشرانه
|
4 سیلندر (2000 سیسی)
|
جعبه دنده
|
4 سرعته خودکار
|
حداکثر سرعت
|
170 کیلومتر در ساعت
|
مصرف سوخت ترکیبی
|
7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر
|
قیمت
|
حدود 130 میلیون تومان
|
تقریباً در همهی کلاسهای خودرویی، کمپانیهای چینی مدلهایی را در بازار ایران با همکاری شرکتهای ایرانی عرضه کردهاند. کمپانی کرمان موتور با ارائهی جک S5 روی دیگری از امکانات بهکار گرفته شده در خودروهای ساخت چین با پرداخت هزینهای نسبتاً معقول را آشکار ساخت. اگر بودجهای محدود در اختیار دارید و به خودروهای شاسی بلند علاقمند هستید، یکی از گزینههای پرمدعی، جک S6 اتوماتیک 2017 است که مجموعهای از امکانات، شامل آینههای جانبی برقی، سانروف، فرمان الکتریکی، سیستم ناوبری و دیگر ادوات بهکار رفته در خودروهای مشابه خود را بههمراه استاندارد آلایندگی یورو 5 در اختیارتان قرار میدهد. به هر حال باید بپذیریم که در حال صحبت راجع به یکی از محصولات کشور چین هستیم و ناخودآگاه نباید کیفیتی همانند اروپا، ژاپن یا حتی کرهایها را از آن انتظار داشته باشیم ولی با در نظر گرفتن بازخوردهای مشتریانی که تابهحال آن را خریداری کرده و این نکته که هر روز در خیابانهای کشور شاهد تعداد بیشتری از آن هستیم، درمییابیم که در نوع خود و در بین همتایان چینی میتواند گزینهی برتری در نظر گرفته شود با اینکه گزارشاتی مبنی بر خدمات پس از فروش ضعیف، کیفیت رنگ پایین، مصرف سوخت بالا و مشکلات فنی، کم و بیش گزارش شدهاند که میتوان آنها را قابل پیشبینی دانست.
جدول مشخصات فنی:
پیشرانه
|
4 سیلندر (2000 سیسی)
|
جعبه دنده
|
6 سرعته خودکار
|
حداکثر سرعت
|
180 کیلومتر در ساعت
|
مصرف سوخت ترکیبی
|
9 لیتر در هر 100 کیلومتر
|
قیمت
|
حدود 100 میلیون تومان
|
گروه ایران خودرو نیز پس از اینکه استقبال عمومی از خودروهای شاسی بلند را در میان مردم دید، اقدام به واردات خودروی چینی هایما S7 کرد. اخیراً مدل 2017 این خودرو در بازار ارائه شده است که رقیبی جدی برای جک S5 بهشمار میرود. هایما S7 تقریباً با امکاناتی مشابه و پیشرانهی توربو، کمی دیرتر از جک S5 در اختیار علاقمندان قرار گرفت. از لحاظ پیشرانه به نظر میرسد هایما شرایط بهتری داشته باشد ولی برای انجام تصمیمگیری بهتر بین S7 و S5 بهتر است نیمنگاهی به خدمات پس از فروش شرکتهای ارائه دهندهی آنها نیز بیاندازیم. سابقه و تجربهی ایران خودرو در قیاس با کرمان خودرو باعث میشود خیال خریدار S7 در مقایسه با S5 کمی راحتتر باشد. طراحی ظاهری هر دو خودرو هایما S7 و جک S5 نیز کپی برداری شده از چندین خودرو اروپایی-کرهای هستند تا زمانی که آنها را از دور در خیابان مشاهده میکنید چینی بودنشان را نتوانید تشخیص دهید و این امر در هایما S7 بیشتر نمود کرده است.
جدول مشخصات فنی:
پیشرانه
|
4 سیلندر (2000 سیسی)
|
جعبه دنده
|
6 سرعته خودکار
|
حداکثر سرعت
|
165 کیلومتر در ساعت
|
مصرف سوخت ترکیبی
|
8.8 لیتر در هر 100 کیلومتر
|
قیمت
|
حدود 90 میلیون تومان
|
آخرین خودرو از لیست دهتایی ما به لیفان X60 اختصاص یافته است. خودرویی که از همه لحاظ در جایگاه آخر قرار میگیرد. تقریباً با بودجهای نزدیک به بودجهی خرید یک خودرو سواری با کیفیت مطلوب برای کسانیکه در حسرت داشتن خودروی شاسی بلند هستند تنها گزینهی موجود لیفان X60 است. تقریباً پنج سال از ورود اولین مدل آن به بازار خودرو ایران میگذرد. در امکانات سعی کرده چیزی از همتایان چینیاش در بازار کم نداشته باشد. نسخهی 2017 آن هم که به تازگی معرفی شده شامل تغییراتی جزئی در طراحی خارجی و داخلی و افزودن امکانات رفاهی بیشتر به آن است. از لحاظ ایمنی نیز با کسب 4 ستاره در تست تصادف، قابل قبول جلوه کرده است. این در حالی است که رقبای آن را نمیتوان از میان شاسی بلندهای اشاره شده برگزید و باید آن را با خودروهایی چون چانگان و امویام مقایسه کرد که در ردهی کراساوورهای سایز بزرگ قرار میگیرند. کرمان موتور با ارائهی چندین خودرو کراساوور سعی در برآوردن نیازهای علاقمندان به این نوع خودروها در بازار خودرو کشور کرده است.
جدول مشخصات فنی:
پیشرانه
|
4 سیلندر (1800 سیسی)
|
جعبه دنده
|
5 سرعته خودکار
|
حداکثر سرعت
|
170 کیلومتر در ساعت
|
مصرف سوخت ترکیبی
|
8.2 لیتر در هر 100 کیلومتر
|
قیمت
|
حدود 70 میلیون تومان
|
علی
۱۴۰۰/۲/۲۰
باید لیفان جک هایما از اینجا برداشت بعدشم قیمت درست کنید و ماشین های دیگه ای بزارید ماشین کره جنوبی ژاپنی المانی چوندماشین های چینی چپ کنی بر نمی گردی مثل پراید
رضا
۱۴۰۰/۲/۳
ببخشید من میخوام تیگو۵ بخرم خوب است یا نه
محمد مهدی
۱۴۰۰/۱/۲۷
سلام من کیا سراتو دارم بنظرتون بجایش چه شاستی بلندی بخرم؟
احمد
۱۳۹۹/۸/۲۴
سانتافه 250 میلیون هههههههههههههههههههههههههههههههههه الان سانتافه 2 میلیارده
احد
۱۳۹۹/۶/۱۷
من یک لیفان می خام بگیرم امکان داری نظر دوستان را بدونم
پرهام
۱۳۹۹/۴/۱۱
کیا موهاوی دارند
پرهام
۱۳۹۹/۴/۱۱
آخه موهاوی وراکوروزی لندکوروز آخه چک آخه رافور
محمد
۱۳۹۷/۱۱/۲۵
خوبه بد نیست
کمکتم
۱۳۹۷/۱۱/۲۵
ئومبتتحلخسیلهلخ9تتهخت03659871454
محمد
۱۳۹۷/۱۱/۲۵
ماشین لامبرگینی کسی نداره
موسی
۱۳۹۷/۱۱/۲۵
چراماشین های بهترنیست؟
عباس
۱۳۹۷/۶/۱۳
جک اس پنج شما زدین قیمت صد تومن در حالیکه تو بازار الان دویست میلیونه جریا ن چیه
علی
۱۳۹۷/۶/۷
پس سانگ یانگ کو؟؟؟؟
حسین
۱۳۹۷/۶/۶
واقعاسوزوکی از نظر استهلاک وقدرت تو افرود بالا تر از خودروهای کرهای هست
شهسواری
۱۳۹۷/۵/۸
حالاهرکی ماشین خودش تولیست نیست میگه چرا صحبتی ازفلان ماشین نشده؟؟؟
جلاليان
۱۳۹۷/۴/۱۴
پس رونيز چه با وجود x60 اگر هدف از نقايسها اقتصادي است حرفي نيست اما اگر واقعا كيفيت است....
علیرضا
۱۳۹۷/۳/۱۸
من دو سه که نیو کوراندو دارم خیلی بد کارشناسی کردین که خودرهای چینی را آوردین و اشاره ای به محصولان سانگ یانگ کره که قدمتش بیشتر از کیا و هیوندا است نکردین
اميررضا
۱۳۹۷/۱/۸
جاي چري تيگو ٧ توي اين ليسته😐
شاهین
۱۳۹۶/۱۲/۲۹
اتفاقا هست،با پولی که بنده پرداخت کردم از امکانات و بزرگی یک شاسی بلند بهره مند شده ام
شهریار
۱۳۹۶/۸/۷
سلام چرا صحبتی از اکتیون نشده به نظر من بهترین شاسی بلند 2 دفرانسیل و محکم تو رده زیر 200 میلیونه
سعید
۱۳۹۶/۳/۹
شوخی میکنید لیفان ایکس 60 جاش تو این لیست نیست واقعا بین سورنتو و سانتافه و ...