دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال چیست و چطور کار میکند ؟

دسته بندی :  عمومی
دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال چیست و چطور کار میکند ؟

شاید برای بسیاری از افراد، تشخیص وضعیت بدنه و رنگ خودرو، یک کار دلهره‌آور بوده و خاطرات خوبی را تداعی نکند.  اگر یادتان باشد قبلا در مقاله‌ای در مورد هنر و دانش کارشناسی رنگ خودرو با هم صحبت کرده‌ایم. اما امروز می‌خواهیم کمی موضوع را بازتر کرده و به تشریح یکی از ابزارهای فنی حوزه کارشناسی رنگ خودرو و تشخیص وضعیت رنگ و بدنه اتومبیل بپردازیم. 



دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال چیست ؟


یکی از ابزارهای کوچک ( و گاهی نسبتا کوچک ) و البته دوست‌داشتنی برای خریداران و منفور برای دلالان خودرو، دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال و یا به تعبیری دیگر، ضخامت‌سنج دیجیتال رنگ است. این وسیله کاربردی همواره یکی از ابزارهای همیشگی یک کارشناس خودرو بوده و مسلح بودن به آن می‌تواند باعث افشاگری مستدل و با مدرک داستان‌پردازی‌های خیالی دلالان محترم در باب سلامت بدنه یک ماشین شود. دستگاه‌های تشخیص رنگ دیجیتال، عمدتا قابلیت اندازه‌گیری و نمایش ضخامت لایه‌های رنگ بدنه را تا دقتی بر حسب یک هزارم میلیمتر (میکرون) داشته و از این نظر، دقیق‌ترین و قابل اطمینان‌ترین ابزار کارشناسی رنگ بدنه خودرو هستند. اساس کار این نوع دستگاه‌ها بر مبنای استفاده از امواج الکترومغناطیس و یا آلتراسونیک (فراصوت) بوده و طول موج رفت و برگشتی این امواج می‌تواند رنج ضخامت و کیفیت رنگ بدنه را در نواحی مختلف و مشکوک به طور دقیق تعیین‌ کنند.



سنجش کیفیت رنگ بدنه به وسیله دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال
دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال با پراب سرخود





این ابزار مفید دارای یک سنسور کاوشگر یا (پراب) بوده که به صورت سرخود یا به وسیله سیم به دستگاه متصل شده و با قرار‌دادن آن بر روی نقاط مورد نظر بدنه، امواج جهت آزمایش آزاد می‌شود. با برگشت امواج و اطلاعات آن‌ها به پروسسور، عدد مربوط به میزان ضخامت رنگ بر روی نمایشگر نشان داده‌شده و مقایسه عدد به دست آمده با سایر اعداد در نقاط مختلف بدنه خودرو، وضعیت  کیفی رنگ بدنه خودرو را آشکار می‌سازد.




چرا و چه زمانی به دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال نیاز داریم ؟


تا زمانی که بدنه خودرو ضربه‌ای ندیده و در صحت و سلامت قرار دارد، همه چیز روبراه و در آرامش است. اما داستان از جایی شروع می‌شود که در اثر ضربه و تصادف، وضعیت کل و یا قسمتی از بدنه خودرو تغییر حالت ‌دهد. این تغییر حالت، بسته به میزان حجم نیروی وارد شده، می‌تواند وضعیت رنگ بدنه و لایه‌های زیرین آن را نیز تحت الشعاع خود قرار داده و ضخامت رنگ را دستخوش تغییر کند. همچنین از آن‌جایی که فرآیند صافکاری، نقاشی و بازسازی بدنه به شیوه‌های معمول، باعث به هم خوردن بالانس و یکنواختی ضخامت لایه‌های رنگ در نقاط آسیب‌دیده شده و رنگ‌دار شدن یک خودرو نیز، تاثیر بسیاری در ارزش خرید آن دارد و این رقم افت قیمت در مورد خودرو‌های گران‌قیمت تا میزان قابل ملاحظه‌ای هم بالاست، نیاز به دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال بسیار احساس می‌شود. یک کارشناس خبره و با تجربه، همواره با یک نگاه کلی به خودرو، متوجه وضعیت سلامت بدنه می‌شود اما در این میان، تشخیص رنگ‌شدگی با دستگاه، معیار اطمینان‌بخشی است که به صورت مکتوب و با رسمیت در برگه کارشناسی خودرو وارد‌شده و این مدرک، عیار واقعی ارزش یک خودرو را برای خریدار روشن می‌سازد.




با این حساب چقدر خیالمان از بابت کارشناسی خودرو راحت باشد ؟



با اطمینان به شما می‌گوییم که با استفاده از سرویس کارشناسی خودروی اُتکس، خیالتان از بابت خرید خودرو و ریسک‌های احتمالی آن کاملا راحت می‌شود. اُتکس، بستری مناسب و قابل اطمینان در جهت خرید خودرو بوده و تیم کارشناسی آن، با بهره‌گیری از افراد حرفه‌ای، کارکشته و مجهز به ادوات و ابزار‌های روز کارشناسی، آرامش خیال را در هنگام خرید به خریداران خودرو هدیه می‌دهند. شما می‌توانید در صورت نیاز، درخواست کارشناسی رنگ خودرو در محل را بدهید و اگر با با پر کردن فرم و پرداخت آنلاین مشکل‌ دارید، با شماره شرکت 28428466-021 و داخلی شماره 1 تماس بگیرید.

آگهی های مرتبط

132,000 کیلومتر

ام وی ام X22
دانگ فنگ H30 کراس
دنا پلاس

 

1403/1/26تهران
(تومان)186,000,000

265,000 کیلومتر

شاسی عقب و جلو پلمب به شرط کارشناسی ،فنی موتور کاملا سالم به شرط کارشناسی ،کف پوش سه بعدی ،روکش صندلی ،کمی آفتاب سوختگی ،بیمه تا برج‌ 3 ،تخفیف پای معامله 

1403/1/20اصفهان
(تومان)186,000,000

265,000 کیلومتر

فنی کاملا سالم به شرط کارشناسی شاسی عقب و جلو و ستون وسقف پلمب به شرط کارشناسی ،بدون رنگ، کمی آفتاب سوختگی ،بیمه تا برج 3 ،کف پوش سه بعدی ،روکش صندلی ، ماشین کاملا سالم و خونگی ،تخفیف پای معامله 

1403/1/20اصفهان
(تومان)730,000,000

 

1403/1/19تهران
(تومان)250,000,000

130 کیلومتر

 

1403/1/9تهران
(تومان)596,500,000

207i مشکی گلگیر های جلو و درب‌راننده تعویض شده بقیه نقاط ماشین هم بخاطر زیباییش رنگ یا تعویض کردن (راننده خانم بوده بخاطر همین یکم به موتور. کم فشار آوردن اما به بدنه ماشین زیاد) کاپوت و صندوق بدون ضربه و رنگ‌شدگی شاسی‌های عقب و جلو پلمپ مناسب مصرف کننده، تمامی سرویس ها به موقع و کامل انجام شده، اتاق کاملا بدون صدا گیربکس بدون تقه و فوق‌العاده نرم تماس از 10صبح الی 21 

1402/12/24تهران

پستهای مرتبط

دوئل این هفته شاید حرف و شک دل تعداد زیادی از خوانندگان باشد اینکه چطور یک فرانسوی با کلاس مانند کولئوس 2017 را میتوان و یا نمی توان نسبت به یک ژاپنی رگ و ریشه دار مانند تویوتا راو4 ترجیح داد یا نداد را باید همراه و خواننده قصه هایشان باشید.

نظرات