بهترین شاسی بلندهای چینی بازار ایران

دسته بندی :  بررسی
بهترین شاسی بلندهای چینی بازار ایران

امروزه علاقه مردم به گروه خودروهای شاسی بلند بیشتر شده چرا که سفرهای جاده ای و آفرودی با این خودروها در بین جوانان افزایش یافته اما در این سالها با توجه به تحریم ها و ممنوعیت واردات خودرو شاهد انواع خودروهای چینی در بازار ایران هستیم که البته خودروهای شاسی بلند چینی نیز فراوان دیده می شود.

با توجه به قیمت بالای این کلاس خودرو و تنوع آن باید با توجه به نیاز خود بتوانید به درستی خودروی مناسب برای خود را انتخاب کنید. ما سعی داریم در این مقاله با بررسی اجمالی از خودروهای شاسی بلند چینی در ایران به شما کمک کرده تا بتوانید راحتر و درست تر انتخاب کنید هر چند که می دانیم با توجه به بی ثباتی قیمت خودرو در ایران نمی شود به قیمت خودروها خیلی متکی بود ولی سعی میکنیم فارغ از قیمت خودروهایی رو معرفی کنیم که ارزش خرید داشته باشند.



جک S5

جک s5 جز اولین خودروهای شاسی بلند چینی بود که وارد بازار ایران شد و رفته رفته در سال 95 با استقبال زیادی از سوی ایرانیان مواجه شد. این خودرو دارای موتور 4 سیلندر توربو شارژ با حجم 1.5 لیتر و قدرت 171 اسب بخار و وزن 1.5 تن می باشد که زمان صفر تا صد کیلومتر این خودرو شاسی بلند 11.7 ثانیه است. سیستم استارت و ورود بدون کلید ، سنسورهای پارک عقب و جلو و سنسور فشار باد تایر از سیستم های هشدار دهنده این خودرو هستند. جک S5 دارای کنترل ایستایی در سربالایی و سرازیری و کنترل پایداری می باشد که به راننده کمک زیادی کرده. و اما سیستم ایمنی این خودرو شامل دو ایربگ راننده و سرنشین جلو است.

از جمله نقاط مثبت برای این خودرو می توان به پیشرانه قدرتمند آن اشاره کرد اما نداشتن کروز کنترل و کمبود امکانات در مدل دنده ای هم از نقاط ضعف جک S5 می باشد.



نمای جلو جک S5
نمای عقب جک S5




فونیکس تیگو 8 پرو / پرومکس


چری تیگو 8 پرو که مدیران خودرو آن را با نام فونیکس روانه بازار کردند جزء لوکس ترین و گرانترین خودروی مونتاژی بازار رقم می خورد. پیشرانه این خودرو یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو با قدرت 197 اسب بخار و 290 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت ساعته دو کلاچه به چرخ ها منتقل شده است. فونیکس تیگو 8 در مدت زمان 8.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. مصرف ترکیبی آن 7 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد.

در مدل پرومکس این خودرو شاهد سامانه چهار چرخ محرک ، پیشرانه دو لیتری توربو و قدرت 254 اسب بخار و 390 نیوتن متر گشتاور هستیم. فونیکس تیگو 8 پرومکس یکی از قوی ترین شاسی بلندهای ایران البته از نوع چینی می باشد که قیمت آن هم بسیار بالا و نزدیک به 3 میلیارد تومان شده است.

از امکانات رفاهی این خودرو می توان به استارت دکمه ای ، سیستم تهویه دوگانه اتومات با پنل لمسی و تنظیم مجزا باد برای ردیف دوم و سوم ، سنسور باد تایر ، دوربین 360 ، صندوق برقی ، کول باکس ، مانیتور سراسری اشاره کرد. امکانات ایمنی تیگو 8 پرو دارای 6 ایربگ ، کروز کنترل ، رادار تصادف عقب و جلو ، رادار نقطه کور ، رادار تغییر لاین و...می باشد.



نمای جلو فونیکس تیگو 8 پرو
نمای عقب فونیکس تیگو 8 پرو




KMC K7


جک X7 خودروی چینی بود که در سال 2020 به جای جک S7 روانه بازار چین شد که کرمان موتور آن را با نام KMC K7 وارد بازار ایران کرد. وجود اسپویلر و خروجی 4 اگزوز در سمت عقب ظاهر متفاوتی از این خودرو به نمایش گذاشته است. از آپشن های بارز این خودرو سیستم تک لمسی شیشه ها ، سیستم صوتی بسیار قوی با 10 بلندگو از برند Infinity ، کروز کنترل ، استارت دکمه ای ، ماساژور صندلی راننده ، سیستم تهویه دوگانه و تهویه عقب می باشد. البته یکی دیگر از ویژگی های متمایز این خودرو فضای بسیار زیاد صندوق عقب آن که 960 لیتر گنجایش دارد می باشد.

موتور کی ام سی 1.5 لیتر به همراه گیربکس اتوماتیک 6 ساعته دو کلاچه است که 171 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور دارد. مصرف ترکیبی این خودرو 8.6 لیتر در صد کیلومتر می باشد.

از نقاط ضعف این خودرو می توان به حذف یکسری از آپشن ها از جمله رادار تغییر لاین ، رادار نقطه کور ، رادار تصادف جلو به همراه ترمز اضطراری اشاره کرد.



نمای جلو KMC K7
نمای عقب KMC K7




دیگنیتی پرایم / پرستیژ


دیگنیتی همان دانگ فانگ ix5 است که گروه بهمن خودرو آن را با نام دیگنیتی روانه بازار ایران کرده است. طراحی این شاسی بلند چینی کوپه است که باعث جذابیتی خاص شده. دیگنیتی پرایم یک ماشین دیفرانسیل جلو با پیشرانه 4 سیلندر توربو شارژ با حجم 1.5 لیتر و قدرت 148 اسب بخار و 220 نیوتن متر گشتاور است. شتاب آن 13 ثانیه مصرف ترکیبی 7.3 لیتر در صد کیلومتر را دارد.

دو آپشن جدید تنظیم برقی صندلی شاگرد و گرمکن صندلی های جلو در زمستان 1400 به تیپ پرایم اضافه شد.

امکانات کمک راننده دیگنیتی شامل کروز کنترل ، کنترل ایستایی در سربالایی ، کنترل سرعت در سرازیری ، کنترل پایداری و غیره می باشد. همچنین سیستم های هشداردهنده سنسور جلو و عقب ، سنسور باران ، سنسور فشار باد تایر را دارا می باشد.

اما دیگنیتی پرایم شتاب بالایی نداشت از همین رو در نسخه جدید که به دیگنیتی پرستیژ معروف شد با یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربو که 228 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور تولید می کرد توانست قدرت خود را به رخ بکشد. شتاب پرستیژ 10.5 ثانیه می باشد که نسبت به نسخه پرایم 2.5 ثانیه کاهش یافته است. انتقال نیرو هم توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک صورت میگیرد. مصرف ترکیبی پرستیژ 8.3 لیتر در صد کیلومتر است.

در نسخه پرستیژ رینگ ها از 18 اینچ به 20 اینچ تغییر پیدا کرده و سپر جلو طراحی متفاوتی دارد و در عقب خودرو هم 4 سراگزوز دایره ای شکل گذاشته شده است.



نمای جلو دیگنیتی پرایم
نمای عقب دیگنیتی پرایم




فیدلیتی پرایم / پرستیژ

دومین خودرو شاسی بلند چینی که بهمن خودرو در سال 1400 وارد بازار  ایران کرد فیدلیتی بود که در واقع همان جتور X60S چینی است. این خودرو در دو مدل 5 نفره و 7 نفره قابل خریداری است. جالب است که بدانید موتور فیدلیتی همان موتور چری آریزو و چری تیگو می باشد. لاستیک های 20 اینچی این خودرو هم ساخت شرکت کویر تایر است. از جمله سیستم های کمک راننده فیدلیتی می توان به داشتن کروز کنترل ، کنترل ایستایی ، کنترل کشش و پایداری ، سنسور فشار باد لاستیک ، رادار نقطه کور ، رادار تغییر لاین و غیره اشاره کرد. از دیگر امکانات فیدلیتی ورود بدون کلید، استارت دکمه ای ، گرمکن صندلی ، صندوق پران هوشمند و غیره می باشد. و اما موتور 4 سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری این خودرو 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور دارد که سرعت صفر تا صد را در 11.9 ثانیه طی می کند و  در هر صد کیلومتر 8.1 لیتر بنزین می سوزاند.

اما در مدل جدید فیدلیتی که با نام فیدلیتی پرستیژ روانه بازار می شود تغییرات  فنی رخ داده است. بهمن خودرو فیدلیتی پرستیژ را با موتور 1.6 لیتری توربو ، قدرت 197 اسب بخار ، گشتاور 290 نیوتن متر و گیربکس 7 دنده دو کلاچه ارتقا داده و خودروی قدرتمندی را به عرصه رقابت فرستاده است.




نمای جلو فیدلیتی پرستیژ
نمای عقب فیدلیتی پرستیژ




لاماری ایما

لاماری ایما نیز همان دانگ فنگ T5E70 می باشد که شرکت آرین پارس موتور با نام لاماری ایما روانه بازار ایران کرد. یک کراس اور توربو شارژ قدرتمند با موتور 1.5 لیتری ، قدرت 195 اسب بخار و 285 نیوتن متر گشتاور و گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه که رقیب سرسختی برای دیگر کراس اورهای هم وطن خود خواهد بود. مصرف سوخت این خودرو نیز 7.5 لیتر در صد کیلومتر است. از امکانات این خودرو هم می توان به داشتن کروز کنترل ، سیستم ورود و استارت بدون کلید ، سنسور باد تایرها ، کنترل پایداری ، کنترل ایستایی ، کنترل سرعت در سرازیری و غیره اشاره کرد.

از جمله ویژگی های بارزی که از این خودرو نسبت به سایر رقبای می توان اشاره کرد این است که لاماری ایما در آزمون رانندگی و تست تصادف CNCAP که تست NCAP اروپا می باشد توانسته امتیاز 5 ستاره ایمنی را دریافت کند که باعث می شود از نظر ایمنی در رده بالاتری از رقبای خود قرار گیرد. 



نمای جلو لاماری ایما
نمای عقب لاماری ایما





کلام آخر

با وجود اینکه ما در این مقاله سعی کردیم تا حدودی از مشخصات چند نمونه از بهترین خودروهای شاسی بلند چینی اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم ولی باز تصمیم گیری برای انتخاب و خرید خودروی ایده آل و مناسب بودجه و نیاز شما کار سختی است. متخصصین این حوزه در اُتکس آماده پاسخگویی به هر سوال شما در مورد انتخاب و خرید خودرو هستند ، کافی است به بخش مشاوره خرید خودرو اُتکس روید و در آنجا با کارشناسان این بخش به صورت آنلاین گفتگو کنید و کمک بگیرید.




آگهی های مرتبط

(تومان)880,000,000

 

1402/11/30تهران
(تومان)1,030,000,000

اس 5 جک s jac 051-38526009 

1402/9/21خراسان رضوی
(تومان)970,000,000

جک اس 5 اتواماتیک 2000 سی سی رنگ دلفینی- بدنه سالم دارای خط و خش جزیی به شرط سالم بودن موتور و بدنه کاملا خانگی و بدون نقص فروش به علت نیاز مالی 

1402/6/15فارس
(تومان)940,000,000

کم کارکرد _فروشنده واقعی 

1402/6/7تهران
کیا سراتو (مونتاژ)
پژو 2008

جک تمیز بی رنگ گارانتی فعال... در حد معاوضه با سراتو 

1402/5/22مازندران
(تومان)1,300,000,000

کاملا تمیز لاستیکها تازه عوض شده.دارای کارشناسی رنگ. 

1402/4/3گیلان

پستهای مرتبط

رانندگان در فصل سرما با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شوند، جاده‌های یخ زده، خیابان‌های لغزنده و دمای بسیار پایین از جمله مسائلی است که مخصوص فصل زمستان (و البته گاها پاییز) می‌باشد. بنابرین اگر می‌خواهید زمستان دلنشینی سپری کنید، بهتر است خودروی خودتان را آماده‌ی این فصل کنید تا مجبور نشوید در میان سرما و کولاک منتظر ماشین امداد بمانید. در این جا به ۸ نکته‌ی ساده‌ای اشاره می‌کنیم که شما را در این انجام این کار یاری می‌کنند:

همانطور که در مقاله بررسی کلی سیستم‌های کنترلی خودرو ذکر شد یکی از بخش‌های اساسی کنترلی خودرو شامل سیستم‌های کمک‌راننده بود. در بخش سیستم‌های کمک‌راننده این مقاله به معرفی انواع سیستم‌های مختلف کمک‌راننده پرداخته شد. در بین این سیستم‌ها، سیستم‌های هشدار خروج از خط یا نگهدارنده بین دو خط جاده معرفی شدند. این سیستم‌های ذکر شده در یک جمع‌بندی کلی به عنوان سیستم‌های اجتناب از برخورد جای می‌گیرند. سیستم‌های جلوگیری از برخورد به سیستم‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از سیگنال‌های رادار، دوربین، سنسور یا لیزر احتمال تصادف را تشخیص می‌دهد و به راننده هشدار می‌دهد و یا به طور خودکار عمل کرده و اقدام امنیتی را انجام می‌دهد. برای سرعت‌های کم خودرو (تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت) سیستم اجتناب از برخورد با ترمز‌گیری وارد عمل می‌شود و برای سرعت‌های بالا با استفاده از فرمان خودرو عمل می‌کند. خودرو‌های مجهز به سیستم‌های اجتناب از برخورد معمولا به کروز کنترل تطبیقی و فرمان فعال خودرو مجهز می‌باشند.

نظرات