اُتکس

نظرات (17)

تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۹

بهترین شاسی بلندهای چینی بازار ایران

بهترین شاسی بلندهای چینی بازار ایران

امروزه علاقه مردم به گروه خودروهای شاسی بلند بیشتر شده چرا که سفرهای جاده ای و آفرودی با این خودروها در بین جوانان افزایش یافته اما در این سالها با توجه به تحریم ها و ممنوعیت واردات خودرو شاهد انواع خودروهای چینی در بازار ایران هستیم که البته خودروهای شاسی بلند چینی نیز فراوان دیده می شود.

با توجه به قیمت بالای این کلاس خودرو و تنوع آن باید با توجه به نیاز خود بتوانید به درستی خودروی مناسب برای خود را انتخاب کنید. ما سعی داریم در این مقاله با بررسی اجمالی از خودروهای شاسی بلند چینی در ایران به شما کمک کرده تا بتوانید راحتر و درست تر انتخاب کنید هر چند که می دانیم با توجه به بی ثباتی قیمت خودرو در ایران نمی شود به قیمت خودروها خیلی متکی بود ولی سعی میکنیم فارغ از قیمت خودروهایی رو معرفی کنیم که ارزش خرید داشته باشند.

جک S5

جک s5 جز اولین خودروهای شاسی بلند چینی بود که وارد بازار ایران شد و رفته رفته در سال 95 با استقبال زیادی از سوی ایرانیان مواجه شد. این خودرو دارای موتور 4 سیلندر توربو شارژ با حجم 1.5 لیتر و قدرت 171 اسب بخار و وزن 1.5 تن می باشد که زمان صفر تا صد کیلومتر این خودرو شاسی بلند 11.7 ثانیه است. سیستم استارت و ورود بدون کلید ، سنسورهای پارک عقب و جلو و سنسور فشار باد تایر از سیستم های هشدار دهنده این خودرو هستند. جک S5 دارای کنترل ایستایی در سربالایی و سرازیری و کنترل پایداری می باشد که به راننده کمک زیادی کرده. و اما سیستم ایمنی این خودرو شامل دو ایربگ راننده و سرنشین جلو است.

از جمله نقاط مثبت برای این خودرو می توان به پیشرانه قدرتمند آن اشاره کرد اما نداشتن کروز کنترل و کمبود امکانات در مدل دنده ای هم از نقاط ضعف جک S5 می باشد.

نمای جلو جک S5
نمای عقب جک S5

فونیکس تیگو 8 پرو / پرومکس

چری تیگو 8 پرو که مدیران خودرو آن را با نام فونیکس روانه بازار کردند جزء لوکس ترین و گرانترین خودروی مونتاژی بازار رقم می خورد. پیشرانه این خودرو یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو با قدرت 197 اسب بخار و 290 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت ساعته دو کلاچه به چرخ ها منتقل شده است. فونیکس تیگو 8 در مدت زمان 8.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. مصرف ترکیبی آن 7 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد.

در مدل پرومکس این خودرو شاهد سامانه چهار چرخ محرک ، پیشرانه دو لیتری توربو و قدرت 254 اسب بخار و 390 نیوتن متر گشتاور هستیم. فونیکس تیگو 8 پرومکس یکی از قوی ترین شاسی بلندهای ایران البته از نوع چینی می باشد که قیمت آن هم بسیار بالا و نزدیک به 3 میلیارد تومان شده است.

از امکانات رفاهی این خودرو می توان به استارت دکمه ای ، سیستم تهویه دوگانه اتومات با پنل لمسی و تنظیم مجزا باد برای ردیف دوم و سوم ، سنسور باد تایر ، دوربین 360 ، صندوق برقی ، کول باکس ، مانیتور سراسری اشاره کرد. امکانات ایمنی تیگو 8 پرو دارای 6 ایربگ ، کروز کنترل ، رادار تصادف عقب و جلو ، رادار نقطه کور ، رادار تغییر لاین و...می باشد.

نمای جلو فونیکس تیگو 8 پرو
نمای عقب فونیکس تیگو 8 پرو

KMC K7

جک X7 خودروی چینی بود که در سال 2020 به جای جک S7 روانه بازار چین شد که کرمان موتور آن را با نام KMC K7 وارد بازار ایران کرد. وجود اسپویلر و خروجی 4 اگزوز در سمت عقب ظاهر متفاوتی از این خودرو به نمایش گذاشته است. از آپشن های بارز این خودرو سیستم تک لمسی شیشه ها ، سیستم صوتی بسیار قوی با 10 بلندگو از برند Infinity ، کروز کنترل ، استارت دکمه ای ، ماساژور صندلی راننده ، سیستم تهویه دوگانه و تهویه عقب می باشد. البته یکی دیگر از ویژگی های متمایز این خودرو فضای بسیار زیاد صندوق عقب آن که 960 لیتر گنجایش دارد می باشد.

موتور کی ام سی 1.5 لیتر به همراه گیربکس اتوماتیک 6 ساعته دو کلاچه است که 171 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور دارد. مصرف ترکیبی این خودرو 8.6 لیتر در صد کیلومتر می باشد.

از نقاط ضعف این خودرو می توان به حذف یکسری از آپشن ها از جمله رادار تغییر لاین ، رادار نقطه کور ، رادار تصادف جلو به همراه ترمز اضطراری اشاره کرد.

نمای جلو KMC K7
نمای عقب KMC K7

دیگنیتی پرایم / پرستیژ

دیگنیتی همان دانگ فانگ ix5 است که گروه بهمن خودرو آن را با نام دیگنیتی روانه بازار ایران کرده است. طراحی این شاسی بلند چینی کوپه است که باعث جذابیتی خاص شده. دیگنیتی پرایم یک ماشین دیفرانسیل جلو با پیشرانه 4 سیلندر توربو شارژ با حجم 1.5 لیتر و قدرت 148 اسب بخار و 220 نیوتن متر گشتاور است. شتاب آن 13 ثانیه مصرف ترکیبی 7.3 لیتر در صد کیلومتر را دارد.

دو آپشن جدید تنظیم برقی صندلی شاگرد و گرمکن صندلی های جلو در زمستان 1400 به تیپ پرایم اضافه شد.

امکانات کمک راننده دیگنیتی شامل کروز کنترل ، کنترل ایستایی در سربالایی ، کنترل سرعت در سرازیری ، کنترل پایداری و غیره می باشد. همچنین سیستم های هشداردهنده سنسور جلو و عقب ، سنسور باران ، سنسور فشار باد تایر را دارا می باشد.

اما دیگنیتی پرایم شتاب بالایی نداشت از همین رو در نسخه جدید که به دیگنیتی پرستیژ معروف شد با یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربو که 228 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور تولید می کرد توانست قدرت خود را به رخ بکشد. شتاب پرستیژ 10.5 ثانیه می باشد که نسبت به نسخه پرایم 2.5 ثانیه کاهش یافته است. انتقال نیرو هم توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک صورت میگیرد. مصرف ترکیبی پرستیژ 8.3 لیتر در صد کیلومتر است.

در نسخه پرستیژ رینگ ها از 18 اینچ به 20 اینچ تغییر پیدا کرده و سپر جلو طراحی متفاوتی دارد و در عقب خودرو هم 4 سراگزوز دایره ای شکل گذاشته شده است.

نمای جلو دیگنیتی پرایم
نمای عقب دیگنیتی پرایم

فیدلیتی پرایم / پرستیژ

دومین خودرو شاسی بلند چینی که بهمن خودرو در سال 1400 وارد بازار  ایران کرد فیدلیتی بود که در واقع همان جتور X60S چینی است. این خودرو در دو مدل 5 نفره و 7 نفره قابل خریداری است. جالب است که بدانید موتور فیدلیتی همان موتور چری آریزو و چری تیگو می باشد. لاستیک های 20 اینچی این خودرو هم ساخت شرکت کویر تایر است. از جمله سیستم های کمک راننده فیدلیتی می توان به داشتن کروز کنترل ، کنترل ایستایی ، کنترل کشش و پایداری ، سنسور فشار باد لاستیک ، رادار نقطه کور ، رادار تغییر لاین و غیره اشاره کرد. از دیگر امکانات فیدلیتی ورود بدون کلید، استارت دکمه ای ، گرمکن صندلی ، صندوق پران هوشمند و غیره می باشد. و اما موتور 4 سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری این خودرو 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور دارد که سرعت صفر تا صد را در 11.9 ثانیه طی می کند و  در هر صد کیلومتر 8.1 لیتر بنزین می سوزاند.

اما در مدل جدید فیدلیتی که با نام فیدلیتی پرستیژ روانه بازار می شود تغییرات  فنی رخ داده است. بهمن خودرو فیدلیتی پرستیژ را با موتور 1.6 لیتری توربو ، قدرت 197 اسب بخار ، گشتاور 290 نیوتن متر و گیربکس 7 دنده دو کلاچه ارتقا داده و خودروی قدرتمندی را به عرصه رقابت فرستاده است.


نمای جلو فیدلیتی پرستیژ
نمای عقب فیدلیتی پرستیژ

لاماری ایما

لاماری ایما نیز همان دانگ فنگ T5E70 می باشد که شرکت آرین پارس موتور با نام لاماری ایما روانه بازار ایران کرد. یک کراس اور توربو شارژ قدرتمند با موتور 1.5 لیتری ، قدرت 195 اسب بخار و 285 نیوتن متر گشتاور و گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه که رقیب سرسختی برای دیگر کراس اورهای هم وطن خود خواهد بود. مصرف سوخت این خودرو نیز 7.5 لیتر در صد کیلومتر است. از امکانات این خودرو هم می توان به داشتن کروز کنترل ، سیستم ورود و استارت بدون کلید ، سنسور باد تایرها ، کنترل پایداری ، کنترل ایستایی ، کنترل سرعت در سرازیری و غیره اشاره کرد.

از جمله ویژگی های بارزی که از این خودرو نسبت به سایر رقبای می توان اشاره کرد این است که لاماری ایما در آزمون رانندگی و تست تصادف CNCAP که تست NCAP اروپا می باشد توانسته امتیاز 5 ستاره ایمنی را دریافت کند که باعث می شود از نظر ایمنی در رده بالاتری از رقبای خود قرار گیرد. 

نمای جلو لاماری ایما
نمای عقب لاماری ایما

کلام آخر

با وجود اینکه ما در این مقاله سعی کردیم تا حدودی از مشخصات چند نمونه از بهترین خودروهای شاسی بلند چینی اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم ولی باز تصمیم گیری برای انتخاب و خرید خودروی ایده آل و مناسب بودجه و نیاز شما کار سختی است. متخصصین این حوزه در اُتکس آماده پاسخگویی به هر سوال شما در مورد انتخاب و خرید خودرو هستند ، کافی است به بخش مشاوره خرید خودرو اُتکس روید و در آنجا با کارشناسان این بخش به صورت آنلاین گفتگو کنید و کمک بگیرید.

نظرات

  • محمد کلانتر

    ۱۴۰۳/۹/۲۱

    مگه میشه انقدر بایاس نگاه کرد به این ماجرا لاماری آخخخخری هایما کو؟؟؟

  • پدرام جعفری

    ۱۴۰۳/۹/۱۹

    منم نمیدون چرا کلا با چینی ها زیاد حال نمیکنم ولی اینجور که معلومه دارن بازار ایران واقعا میگیرن نگاه به KMC و چری و ... بندازید فقط گذشت اون زمانی که میگفتند چینی افت داره و از این حرفها

  • کیانا

    ۱۴۰۳/۹/۱۹

    من خودم یه دونه چانگان سی اس ۳۵ دارم واقعا راضیم

  • توسی

    ۱۴۰۳/۴/۱۹

    سلام دوستان کسی در مورد فردا موتورز نظری داره

  • فرهاد

    ۱۴۰۲/۱۱/۱۲

    ماشین های چینی هرچه که هست از تولید آشغال های ایران خودرو و سایپا بهتره و تنها مشکلی که در ایران دارن بحث بازار خرید یا فروش است که آنهم چون بازار فعلا دست مافیای خودروسازان داخلی می باشد که انشاءا... به زودی به خاک سیاه خواهند نشست مشکل دیگری ندارند . الان شما در کشورهای دربه داغون فلسطین ، افغانستان و عراق هم اگر نگاه کنید با اینکه تولید خودرو ندارند ولی مردمش بدون نگرانی سوار بهترین خودروها می شوند .

  • جواد

    ۱۴۰۲/۱۱/۱۰

    در ضمن دوستی که گفته بود افت چه جوری بیشترین افت قیمت در بازار برای شرکت مدیران خودرو و فونیکس هستش در واقع خاک به سر ترین ماشین‌ها الان داره با التماس و هزار جور فیلم مثل فروش نقدی با تخفیف یا اقساطی 60 ماهه دنبال مشتری میگرده ولی ماشینی مثل فیدلیتی پرستیژ شرکتش نقدی هم تحویل نمیده باید ثبت نام کرد و قرعه کشی و... منظورم اینه که ماشینی که صف خرید داره افت قیمت نداره که هیچ تازه روش هم میاد ولی شرکتی که التماس میکنه قسطی بهت ماشین بده و دربه در دنبال مشتری میگرده معلومه که اولا بازار ارزان‌تر هستش و دوما افت قیمت شدیدی داره در ضمن به قیمت‌های دیوار توجه نکنید یه جورایی بازار سازی دارن می‌کنند و عملا در بازار و نمایشگاه برید خیلی ارزونتر میشه خرید حتی صفر کیلومتر

  • جواد

    ۱۴۰۲/۱۱/۱۰

    دوستان گول تعداد زیاد نمایندگی مدیران خودرو و فونیکس نخورید که بیچاره میشید سلام بر دوستان عزیز چند نکته اولا شاسی بلند نیست و کراس اور دوما دوستی که میگه تیگ نمایندگی زیاد داره و قطعات هست و غیره، پدر من تیگو 5داره که صفر از نمایندگی سال 96 خرید و سه ماه بعد فرمون پوسته پوسته شد اصطلاحا روکش فرمان ترکید، الان که یکسال هم گارانتی تمام شده بعد از شش سال هنوز تو نوبت برای تعویض، یه جورایی سر کار گذاشتن، من خودم sX33 داشتم گیربکس و محور عقب مشکل داشت گارانتی که جواب نداد و خیلی برخورد بدی داشتن و گردن نمیگرفتن چند تا نمایندگی بردم حتی شهرستان ولی مشکلم حل نکردن آخرش هم بردم بیرون سال 99 حدود 40 تومن از جیبم خرج کردم و درستش کردم دوستان گول تعدد نمایندگی مدیران خودرو و فونیکس نخورید که اصلا به هیچ وجه خدمات پس از فروش خوبی ندارن گردن گیر نیستن هرچی ببری تو گارانتی میگن همینجوریه بعد گارانتی تموم میشه میگن باید عوض شه و چند برابر بیرون پول میگیرن سر پدرم خیلی فیلم درآوردن سال گذشته یه مهندس الکترونیک خودشون میگفت این سیاست شرکته که اینجوری برخورد بشه و هزینه ای به شرکت تحمیل نباید بکنیم

  • لاله گون

    ۱۴۰۲/۱۱/۲

    چطور آخه میشه به ماشینایی که کلا 1 سال نیست دارن تو بازار میچرخن اعتماد کرد آخه قطعات چی خدمات پس از فروش تعمیرگاه مجاز بازار دست دوم ترو خدا بابا ملت یه خورده فکر کنید

  • مصطفی

    ۱۴۰۲/۱۰/۲۳

    قبول ندارم علیرضا هنوزم به چینی ها نمیشه اعتماد کرد

  • علیرضا

    ۱۴۰۲/۱۰/۲۲

    بین ماشینا چینی که خیالتون از تامین قطعه و نمایندگی راحت باشه فقط لاماری و فونیکس اف ایکس و تیگوهاس تا دلتون بخواد نمایندگی هم قطعه داره هم تعمیرکار بازارشونم خوبه خدایی با این قیمتا تهش یه کره ای ترکیده میشه خرید اونم اتاق قدیم که هیچ اپشنی نداره سانتافه 2008 مثلا که الا اصلا بدرد نمیخوره تو زمان خودش عالی بود الا ولی خیر اشغاله رقیبش که به روز و زیباتره لاماریه فقط لعنتی تو خیابون هردختریو میشه باهاش مخ کرد

  • کثری

    ۱۴۰۲/۹/۲۷

    نه اینکه بخوام بگم چینی یعنی اشغال ولی واقعا اعتماد به اینا خیلی سخته بحث قطعات بحث نمایندگی بحث بازار فروش من خیلی از اینا همیشه میترسیدم ولی واقعا ظاهرشون اغوا کنندست

  • پور صفوی

    ۱۴۰۲/۸/۳۰

    خداییش لاماری حرف نداره از لحاظ ظاهر

  • لاهور ML

    ۱۴۰۲/۸/۲۹

    هنوز شاسی هی چینی خیلی کار دارند تا بتونند تو سطح اول دنیا با امثال تویوتا و هیوندای و کیا رقابت کنند ولی تو این چند ساله پیشرفتشون خدایی خوب بود

  • نامروی 21

    ۱۴۰۲/۸/۲۱

    خیلی دوست دارم بتونم یه شاسی چینی بگیرم ولی یه چیزی همیشه ته دلمو خالی میکنه اونم اینه که اینا بازار خرید و فروششون چطور میشه و بعدشم بر فرض مثال این ماشین ها اگر مشکلی براشون ایجاد شد قطعات هست؟ نمایندگی معتبری داره ؟ اصلا کسی اینارو گردن میگیره؟

  • kazem.morsal

    ۱۴۰۲/۸/۱۷

    کیفیت خودروهای چینی خیلی خوب شده. بازار دست دوم چینی ها شدید آینده خوبی تو ایران داره هایما s7 که من تستش کردم هم مقاومه هم عالی. خدمات پس از فروش خوبی داره.

  • ماریا سروری

    ۱۴۰۲/۸/۱۶

    قیمت خیلی بالاست به آپشن های نداشته نمی ارزه اگر قیمت رو بیارند پایین ۹۰۰ میلیون تومان خریدارهای بیشتری تقاضا میکنند نباید اشتباه فروشندگان تیگو ۷ و ۸ پرو و محصولاتش رو بکنند وگرنه در دراز مدت متضرر خواهند شد نگاه نمایندگی های فروش باید تصاحب بازار و رضایت مردم و در نظر گرفتن انصاف باشد

  • مصطفی محمودی

    ۱۴۰۲/۸/۱۴

    در مورد لاماری ایما حرفتون رو قبول ندارم لاماری ایما جز بهترین ماشین های چینی هست اونم از نوع شاسی ولی شما اونو در رده آخر قرار دادید