اُتکس

نظرات (1)

تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۹/۲

نگاه اجمالی به تویوتا C-HR

نگاه اجمالی به تویوتا C-HR

مدل C-HR تویوتا هنوز به مرحله‌ی فروش نرسیده است در نتیجه اطلاعات ارائه شده در خصوص آن نیز محدود است؛ مطالبی که در ادامه به آن پرداخته شده است شامل داده‌هایی است که تأیید شده‌اند. تویوتا C-HR یک شاسی بلند کوپه است که برخلاف کوپه بودنش دارای چهار در بوده و رانندگی با آن مانند یک کراس‌اوور لذت‌بخش نخواهد بود. این خودرو از مدل RAV4 که به عنوان برادر این مدل به‌ حساب می‌آید کوچک‌تر و از نیسان Juke بزرگ‌تر بوده و در نتیجه به نظر می‌رسد که فضای داخلی بزرگ‌تری نیز داشته باشد. تویوتا هنوز اطلاعات مربوط به پیشرانه‌ی C-HR را ارائه نکرده است، اما به نظر می‌رسد که از یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر CVT با انتقال قدرت به چرخ‌های جلو در این خودرو استفاده شده و انتقال قدرت به چهار چرخ جزو انتخاب‌های اختیاری خواهد بود.



تویوتا C-HR مدل ۲۰۱۷، یک شاسی بلند جمع‌وجور عضلانی برای شورش در شهرهای شلوغ؛ ممکن است دیر به قرارتان برسید اما از راه‌های صعب‌العبور به‌راحتی عبور خواهید کرد.



تویوتا با معرفی C-HR در رده‌ی کراس‌اوورهای کوچک توانست توجه همگان را به خود جلب کند و در این دسته از خودروها مدلی را معرفی کند که بتواند سهم زیادی از بازار را از آن خود کند. در ادامه به چگونگی انجام این موفقیت خواهیم پرداخت. کمپانی کیا در سال ۲۰۰۹ با معرفی Soul با سیستم انتقال قدرت به چرخ‌های جلو موفق به کسب این موفقیت شد. در نمایشگاه خودرو ژنو سال ۲۰۱۶ حین معرفی تویوتا C-HR مدل ۲۰۱۷، تویوتا اعلام کرد که این خودرو آمده تا به جنگ با رقبایش برود اما به روشنی اذعان داشته که سواری این خودرو مانند خودروهای کوپه روان نخواهد بود. تویوتا امیدوار است C-HR با ظاهر خشمگین خود بتواند در میان همتایان خود سرافراز شده و تنها رقیب اصلی خود را در این بخش نیسان جوک می‌داند.


نمای جلو و کنار تویوتا C-HR
نمای جلو و بالای تویوتا C-HR
نمای عقب و کنار تویوتا C-HR
نمای عقب تویوتا C-HR
چراغ عقب تویوتا C-HR
چراغ جلو تویوتا C-HR
نمای جلو تویوتا C-HR
تایرتویوتا C-HR

ظاهری اغوا کننده

تویوتا C-HR یک شاسی‌بلند کوپه است که برخلاف کوپه بودنش دارای چهار در بوده و رانندگی با آن مانند یک کراس‌اوور لذت‌بخش نیست. تویوتا ظاهر این خودرو را بسیار زیبا و اغوا کننده طراحی کرده است. گلگیرهای برجسته، اتاقی مخروطی شکل، سقف و شمایل جانبی بی‌نظیر خودرو، همگی از آغاز تا پایان در استودیوی طراحی تویوتا در کالیفرنیا شکل گرفته است و تقریبا همه چیز آن همانند طرح‌های مفهومی ساخته شد که در سپتامبر ۲۰۱۴ و سپتامبر ۲۰۱۵ به نمایش گذاشته شده بود. گفتنی است که یک نسخه‌ی جدیدتر آن در ماه نوامبر گذشته با نام تجاری C-HR تحت برند تویوتا به فروش رسید و پس از آن تویوتا فروش آن را متوقف کرد. ظاهر این خودرو سرشار از تضاد است. تویوتا C-HR از دور خیلی زیبا به نظر نمی‌رسد اما سطوح شلوغ و سایه‌های ایجاد شده در شکستگی‌های بسیارش، نور را به‌نحوی باز می‌تاباند که دیدنش خالی از لطف نیست. اگر وارد جزئیات طراحی C-HR شوید شاهد شلوغی بسیاری خواهید بود. چراغ‌های باریک جلو که به‌صورت ال‌ای‌دی هستند تا نوک قوس‌های چرخ‌های جلو کشیده شده‌اند، دستگیره‌های درب‌های عقب به سمت سقف خودرو بالا رفته‌اند و چراخ‌های عقب از خودروی هاچ‌بک هوندا سیویک الهام گرفته شده‌اند.

کوچک اما نه کوچک‌ترین

تویوتا C-HR بر روی معماری جهانی جدید تویوتا (TNGA) ساخته شده، پلت‌فرمی انعطاف‌پذیر که با نسل چهارم تویوتا پریوس ساخته شد. در مقایسه با مدل RAV4 که با هم در یک کلاس قرار می‌گیرند، طول C-HR تقریباً ۲۵.۴ سانتی‌متر کوتاه‌تر، عرضش ۵ سانتی‌متر کم‌تر و ارتفاعش ۱۰ سانتی‌متر پایین‌تر است. با این ابعاد هنوز هم در مقایسه با نیسان جوک بزرگ‌تر بوده و از این ویژگی به نفع خود سود می‌برد. طول تویوتا C-HR در مقایسه با نیسان جوک، ۲۲ سانتی‌متر بلندتر و فاصله‌ی بین محور جلو و عقب خودرو نیز ۱۱ سانتی‌متر بیش‌تر است در نتیجه فضای بیش‌تری برای سرنشینان جلو خودرو وجود دارد و قسمت بار در پشت صندلی‌های جلو بزرگ‌تر است. همچنین تویوتا اظهار داشته که با توجه به ظاهر خشن C-HR، این خودرو توانایی طی مسیرهای صعب‌العبور را نیز دارد. مهندسین طراح آن ادعا کرده‌اند که C-HR مانند یک هاچ‌بک در کلاس C است که کم‌تر از یک کراس‌اوور معمولی قدرت مانور دارد.

ظاهری شلوغ و باطنی آرام

تویوتا C-HR با یک پیشرانه‌ی توربوشارژ چهار سیلندر ۱.۲ لیتری یا یک پیشرانه‌ی هیبریدی چهار سیلندر ۱.۸ لیتری ارائه می‌گردد اما بعید به نظر می‌رسد حداقل در شروع ارائه در کشور امریکا هیچ‌کدام از این دو در فهرست فروش قرار گیرند. نمایندگی‌های تویوتا در امریکا مشخصات پیشرانه یا زمان عرضه را بیان نکرده‌اند. به نظر می‌رسد در امریکا نوع سوم ارائه شود که دارای یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری با تنفس طبیعی بوده و به ‌طور انحصاری با یک جعبه دنده‌ی اتوماتیک متغیر پیوسته کوپل شده است. انتقال توان به چرخ‌های جلو در حالت استاندارد ارائه می‌شود و چهار چرخ متحرک حالت قابل گزینش به‌صورت آپشن فراهم شده است.



هنوز از قیمت و مصرف سوخت تویوتا C-HR سخنی به میان نیامده است. تویوتا اعلام کرده است که مدل C-HR می‌تواند به هشدار خروجی مسیر و کروز کنترل تطبیقی تجهیز شود، اما مشخص نیست که این تجهیزات در مدل راه یافته به بازار امریکا وجود داشته باشد یا خیر. از تویوتا C-HR اطلاعات دیگری وجود دارند که مجهول‌اند و قادر به پاسخگویی سؤالات بسیاری در خصوص این خودرو نیستیم اما حداقل ظاهر آن قطعی و مسجل شده است. باید منتظر ماند تا این خودرو به‌صورت کامل ارائه گردد تا بتوان به مشخصات کامل آن دسترسی پیدا کرد.

نمای داخل تویوتا C-HR
کیلومتر شمار تویوتا C-HR
پنل تویوتا C-HR
دنده تویوتا C-HR
اتو پارک تویوتا C-HR
نمای موتور تویوتا C-HR
صندلی های جلو تویوتا C-HR
صندلی های عقب تویوتا C-HR
فضای صندوق عقب تویوتا C-HR
صندوق عقب تویوتا C-HR

نظرات

  • مهراک

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۲

    راو۴ ترجیح میدم کسی میدونه بین راو۴ و جوک کدومو بگیرم یا واسم سی اچ ار بیاد😞