نظرات (95)
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲۸

در این نوشتار به بررسی کامل نمونه هاچ بک و جوان پسند خودروی ملی تیبا خواهیم پرداخت، خودرویی که در مقایسه با سایر رقبای خود سن و سال کمتری داشته و در نقش یک خودروی به اصطلاح ملی در کانون توجه قرار دارد. در ادامه با آکادمی اُتکس همراه باشید.
تقریبا همه چیز از سال 1387 شروع شد، معرفی نسخه اولیه تیبا که البته آن زمان و در جریان رونمایی خود "مینیاتور" نامیده می شد. مینیاتوری البته لقب سنگین خودروی ملی را نیز یدک می کشید (نیازمند تامل بسیار) و پس از ورود به فاز نخست تجاری سازی با نام تیبا و شعار زیبای ایرانی (نیازمند تامل بیشتر!) به بازار پر تنش خودروی کشور راه یافت. همچنین تیبا تماما بر اساس ساختار پراید قدیمی و با اشتراک بسیار از قطعات پراید و ریو به تولید انبوه رسید. در ادامه داستان تولید این خودرو و در سال 1393 تیبا 2 یا نسخه هاچ بک تیبا با تاکید بر ویژگی های جذاب مورد علاقه قشر جوان و البته با شعار رویای جوانی (برداشت با شما) معرفی و به مرحله تولید راه یافت. البته لازم به ذکر است که این خودرو که بدون تغییر فنی و ساختاری خاصی در مقایسه با نمونه نخست خود وارد بازار شد و از این رو مشابهت بسیاری با نمونه سدان آن دارد.
قلب تپنده تیبا 2 همانطور که از نسحه سدان آن به عاریت گرفته شده از نوع 4 سیلندر خطی 8 سوپاپه با رعایت استاندارد آلایندگی یورو 4 بوده و حجم دقیق آن نیز 1503 سی سی است. این پیشرانه که بر اساس همکاری مشترک شرکت مگاموتور و شرکت FEV وابسته به دانشگاه آخن بر اساس همان پیشرانه 4 سیلندر پراید ساخته شده بر اساس ادعای شرکت سایپا قادر به تولید حداکثر توان 87 اسب بخار در دور 5300 و حداکثر گشتاور تولیدی 128 نیوتون متر در دور 4000 می باشد. این میزان خروجی برای جثه تیبا 2 با وزن خالص 1040 کیلوگرم مناسب بوده و اگرچه رقمی بر اساس اندازه گیری های رسمی شتاب صفر تا صد کیلومتر در دسترس نیست اما در مقام مقایسه، تیبا 2 شتاب مناسب تری را در مقایسه با 206 تیپ 2 دارد. گیربکس مورد استفاده در این خودرو که یکی از جنجالی ترین بخش های آن به شمار می رود از نوع 5 سرعته دستی بوده و بر اساس شنیده ها در آینده گیربکسی با شرایط اصلاح شده جایگزین نمونه قبلی می شود. در نهایت میانگین مصرف سوخت در صد کیلومتر بر اساس سیکل ترکیبی و باز هم به ادعای اندازه گیری شرکت سازنده رقم 6.53 لیتر بوده که به نظر می رسد این رقم در شرایط واقعی و البته تاثیرپذیری از شرایط جوی و ارتفاع از سطح دریا به میزان بسیار بالاتری افزایش پیدا می کند.
تیبا 2 یا تیبا هاچ بک در نقش گزینه جذاب تر مینیاتور معرفی شده سایپا تغییرات بسیار شگفت و جزییات متمایز کننده ای ندارد. در واقع تمام تاکید سازنده که در عکس های تبلیغاتی و مطبوعاتی نیز به روشنی پیداس بر روی طراحی قسمت عقب خودرو و معرفی نسخه هاچ بک این اتومبیل ملی است. در نمای جلو شاهد همان طراحی ساده و کهنه ( کهنه نه تنها در مقایسه با سبک طراحی خودروهای چند سال اخیر بلکه اتومبیل های قدیمی تر و مربوط به اوایل هزاره جدید! ) بدون هیچ تغییری هستیم. فرم ساده چراغ ها و جلوپنجره کوچک تیبا در کنار مه شکن های دایره ای پیکره اصلی طراحی نمای جلو را رقم زده اند. البته بی انصافی است که در میان نقدهای منفی به آیرودینامیک نسبتا مناسب تیبا در مقایسه با خودروهای قدیمی بازار اشاره ای نداشته باشیم. در نمای جانبی نیز استفاده از خطوط منحنی قابل اشاره ترین المان مربوط به طراحی این بخش از اتومیبیل است. اما با رسیدن به بخش عقبی خودرو فلسفه رقم 2 در نام گذاری این خودرو مشخص می شود. با این که طراحی نمای عقب خودرو جذاب تر و متناسب تر از بخش جلویی است اما در اینجا به نظر می رسد که تیم طراحی شرکت سایپا تمام تمرکز خود را برای بهینه جلوه دادن نمای بصری بخش عقبی به کار نگرفته اند و ارتفاع کم شیشه عقب در کنار حجم تورم بیش از اندازه سپر عقب از جمله نقص های طراحی این بخش است. با این حال اعتراف می کنیم که نمای عقبی این خودرو در مقایسه با سایر بخش های طراحی خارجی این اتومبیل نمره بهتری را به دست می آورد.
با بازکردن درب خودرو و ورود به کابین با همان طراحی آشنا روبرو خواهیم شد. در اینجا از جمله موارد قابل توجه استفاده از ادوات مشترک و یکسان با خودروهایی همچون پراید و ریو است. همچنین کیفیت متریال استفاده شده در حد کاملا متوسط بوده و همچنین تم غالب استفاده از پلاستیک و قطعات خشک است. مجموعه نشان دهنده های پشت آمپر طراحی نسبتا اسپرتی داشته و ادوات مربوط به سیستم صوتی و تهویه مطبوع به صورت ساده ای در کنار هم تفکیک شده اند. البته نکته منفی در اینجا استفاده از دکمه های بزرگ و برجسته عملکرد های مربوط به فلاشر و مه شکن و.. در میان داشبرد است که سبک چینش و به کارگیری آن ها بسیار قدیمی به نظر می رسد. سخن دیگر در رابطه با کابین تیبا بحث ارگونومی است که می توان آن را در سطح مناسبی قرار داد. میدان دید جانبی در تیبا 2 به لطف ابعاد بزرگ آینه های جانبی مناسب ارزیابی شده اما دید عقب خودرو به دلیل شیشه عقب کوچک و کم ارتفاع و همچنین سه عدد پشت سری صندلی عقب تقریبا وجود ندارد! اگر در ردیف عقبی تیبا 2 بنشینید، فضای مفید آن برای سرنشینان را بیشتر و مناسب تر در مقایسه با 206 معروف خواهید یافت. همچنین صندلی های ردیف پشتی نیز قابلیت جمع شوندگی دارند تا در مواقع مورد نیاز به افزایش فضای لازم برای حمل وسایل کمک کنند. در بخش مربوط به تجهیزات و امکانات رفاهی، تیبا 2 کمی پر تر از نسخه سدان آن بوده و با افزایش چند قلم آپشن بیشتر! در سطح بالاتری قرار دارد. ترمزهای دیسکی در جلو و کاسه ای در عقب به همراه سیستم ترمز ضد قفلABS، دو عدد کیسه هوا و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر موارد قابل اشاره تجهیزات ایمنی خودرو بوده و در لیست تجهیزات رفاهی به مواردی همچون : شیشه بالابرهای جلو برقی ( برقی در عقب در بعضی تیپ ها )، آینه های جانبی با تنظیم دستی ( باز هم برقی در بعضی تیپ ها )، سیستم تهویه مطبوع دستی ( و باز هم نیمه اتوماتیک در بعضی تیپ ها! )، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، سیستم صوتی با خروجی USB، برف پاک کن های جلو با دور قابل تنظیم، فرمان هیدرولیک، تنظیم زاویه چراغ های جلویی و صندوق پران برخواهیم خورد و البته نگارنده همچنان فلسفه ذکر مواردی مانند جا لیوانی روی کنسول و ساعت دیجیتال! را در لیست تجهیزات رفاهی گنجانده شده در کاتالوگ این اتومبیل را متوجه نشده است! همچنین تیبا 2 در بعضی تیپ ها از رینگ آهنی و در بعضی تیپ ها از رینگ آلیاژی 14 اینچی اسپرت استفاده می کند و البته حسن ختام این بخش، جمله بسیار جالب و البته معروف نوشته شده در کاتالوگ این خودرو است : "با توجه به نوع تیپ و آپشن خودروها، همواره امکانات انتخابی خودروهای رویت شده در نمایندگی های مجاز، ملاک تحویل خودرو به مشتریان می باشد. "برداشت با شما خوانندگان گرامی!
مسلما هیچ خودرویی بی نقص نیست و هر خودرویی در بطن خود دارای نقاط مثبت و منفی تعیین شده ای می باشد. تیبا 2 نیز از این قاعده جدا نبوده و در کنار نقاط قوت خود، کاستی هایی را نیز دارا است. اما حداقل انتظارات از این خودرو به عنوان نمونه ای جوان پسند و به روز در مقایسه با نسخه سدان آن که خودرویی ملی ! شناخته می شود بیشتر بوده و حداقل انتظار می رود تا نقاط ضعف نسخه اولیه در نسخه دوم برطرف شده و وجه تمایز نسخه سدان و هاچ بک هم کمی بیشتر باشد. به طور کلی تیبا 2 ظاهر جوان پسندتری داشته، از شتاب نسبتا مناسبی بهره برده و امکانات آن در مقایسه با نمونه سدان بیشتر است اما همچنان ضعف کیفیت متریال در کنار نقص های مرتبط با اصول طراحی دامن گیر این خودرو شده و در کل تیبا 2، نماد بارز یک خروجی با چشم انداز روشن اما عملکرد نه چندان مناسب در واقعیت که مرهون مطالعه و توسعه ضعیف شرکت سازنده بوده تلقی می شود و می توان به طور خلاصه آن را چنین وضف کرد : دور از خیال!
| مشخصات | تیبا 2 EX |
|---|---|
| نوع موتور | 4 سیلندر خطی |
| حجم موتور (سی سی) | 1503 |
| تعداد سوپاپ | 8 |
| استاندارد آلایندگی | یورو 4 |
| نوع گیربکس | 5 سرعته دستی |
| حداکثر قدرت (اسب بخار) | 87 |
| حداکثر گشتاور (نیوتون متر) | 128 |
| حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | 190 |
| میانگین مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) | 6.53 |
| حجم باک (لیتر) | 41 |
| وزن خالص (کیلوگرم) | 1040 |
بر اساس اطلاعات روز تا لحظه نگارش مقاله، برچسب قیمت تیبا 2 تیپ EX مدل 97 در نمایندگی های مجاز شرکت سایپا با شرایط تحویل فوری رقم 28,616,000 میلیون تومان بوده و بهای آن در بازار آزاد نیز رقمی مشابه است.
با این حال شما خوانندگان گرامی می توانید جهت آگاهی دقیق از قیمت های روز بازار خودروی ایران به سرویس قیمت خودروی اُتکس مراجعه کنید. همچنین اطلاعات خروجی این سرویس به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای آنلاین تحلیل قیمت خودرو، به صورت کاملا به روز و مبتنی بر شرایط روز بازار آپدیت شده و شما می توانید قیمت خودروی مورد نظر خود را در سه حد بالا، متوسط و پایین بر روی نمودار مشاهده کنید. در اینجا برای مثال برای آگاهی از قیمت روز تیبا 2 EX کافیست تا بر روی لینک زیر کلیک کنید.
در زمینه مسائل مربوط به کارشناسی تیبا هاچ بک چند مورد بسیار بارز و قابل توجه وجود دارد. بارزترین مشکل و معضل این خودرو که دامن گیر بسیاری از خریداران آن بوده و در چک لیست بررسی این خودرو بسیار اهمیت دارد سلامت گیربکس و عملکرد آن است. مشکل بد جا رفتن دنده های اولیه که در مدل هایی با کارکرد پایین نیز دیده شده و وخامت آن در کارکرد های بالاتر در صورت رفتار نادرست با گیربکس بیشتر به چشم آمده و حتی تعویض روغن واسکازین گیربکس نیز چندان چاره ساز نیست. مسئله بعدی در خصوص این خودرو به سر و صدا افتادن شدید اتاق در اثر استفاده از قطعات خشک برمیگردد که نیازمند توجه بسیار است. همچنین به گفته دارندگان این خودرو، زنجیره تامین قطعات تیبا 2 در نمایندگی های مجاز سایپا بسیار ضعیف بوده و برای مثال یکی از دارندگان تیبا 2 برای تعویض پلوس خود مدتی بیش از یک ماه را در انتظار رسیدن قطعه مورد نظر به انتظار نشسته است! که این موضوع برای خودرویی با این حجم از تیراژ تولیدی پذیرفته و قابل قبول نیست.
در نهایت کارشناسی یک خودرو علاوه بر بررسی نقاط ضعف شاخص و متمایز آن نیازمند بررسی سایر نقاط و شرایط عمومی آن نیز بوده و در اینجا تجربه کاری در کنار آشنایی کامل با ابزارهای روز حیطه کارشناسی بسیار مهم است. شما خوانندگان گرامی می توانید جهت اطمینان از خرید تیبا هاچ بک مورد نظر خود و انجام فرایند کامل کارشناسی خودرو شامل کارشناسی کامل رنگ و بدنه و قسمت فنی، فرم آنلاین درخواست کارشناس در محل را برای این خودرو پر کرده و در صورتی که با تکمیل فرم های اینترنتی و پرداخت آنلاین مشکل دارید، کافیست با شماره تلفن شرکت 28428466-021 و داخلی شماره 1 تماس حاصل فرمایید.
خودرو
قیمت
بروزرسانی
آئودی Q5 e-tron 40 2024
7,466,000,000 تومان
۱۴۰۴/۹/۱۶
شاهین G دنده ای 1403
1,080,000,000 تومان
۱۴۰۴/۹/۱۶
سوزوکی جیمنی 5 در 1.5 لیتر 2025
3,600,000,000 تومان
۱۴۰۴/۹/۱۶
تارا اتوماتیک V2 1403
1,170,000,000 تومان
۱۴۰۴/۹/۱۶
کوییک GXR L دنده ای 1403
650,000,000 تومان
۱۴۰۴/۹/۱۶
هیوندای سانتافه 4 سیلندر دو دیفرانسیل 2018
5,900,000,000 تومان
۱۴۰۴/۹/۱۵
فونیکس تیگو 7 پرو پریمیوم 1403
2,850,000,000 تومان
۱۴۰۴/۹/۱۵
تویوتا لندکروز چهار در 6 سیلندر 4.0 2013
18,969,000,000 تومان
۱۴۰۴/۹/۱۲
مزدا 2 هاچ بک 1391
1,020,000,000 تومان
۱۴۰۴/۹/۹
جک جی 5 1.8 لیتر اتوماتیک 1396
840,000,000 تومان
۱۴۰۴/۸/۱۹
محمد
۱۳۹۹/۱۱/۲۲
ماشین عالی و فوق العاده ای است ظاهر خوبی دارد و از پراید خیلی بهتره فقط صدای موتور تو کابین است
عزت
۱۳۹۹/۸/۲۴
خودروهای که موتور ماشین سر و صدای زیادی دارد و خب صداش تو کابین واضح هستش بخاطر این است که موتورشان زیر ۲۰۰۰ سی سی است با موتور بالای ۲۲۰۰ سی سی رانندگی کنید صدا خیلی کم میشود.پیکان خودمان فکر کنم ۱۸۰۰ سی سی بود.۱۲۰۰ سی سی ۱۴۰۰ سی سی اینجا در اروپا فقط بدرد داخل و حومه شهری میخورد وارد جاده اتوبان یا گردنه شدید میشود دنیای صدا.بنزین هم لیتری ۱/۵ یورو است.
علی
۱۳۹۸/۸/۱۶
ماشین خوبیه مخصوصا کم مصرفه بنزین رو بو میکنه و راه میره کم مصرفه و ضمنا پر شتابه
پیام
۱۳۹۸/۷/۱۶
تیبا 2 نخرید من میخواستم 206 مدل 90 بگیرم همه گفتن 206 خرج داره نگیر تیبا 2 صفر بگیر هم خرج نداره هم ماشین خوبیه منم خیلی با ظاهرش مشکل داشتم ولی انقدر ازش تعریف کردن رفتم خریدم کاش 206 رو گرفته بودم تیبا2 خیلی افتضاحه رنگ بدنش اصلا خوب نیست کافیه کوچکترین چیزی بهش بخوره سریع لکه میشه.ترمزش خیلی داغونه صدای موتورش زیاده و اصلا تعادل نداره دنداه هاش بد جا میره عقبش دید نداره جنس داشبورد پراید خیلی بهتره
هادی
۱۳۹۸/۷/۵
خوبه یا نه
علی
۱۳۹۸/۶/۱۵
سلام درکل ماشین خوبیه تنهاایرادش صدای موتورزیادی داخله
علي
۱۳۹۸/۵/۲۶
تيبا٢ بلوتوث داره؟
غلامرضا
۱۳۹۸/۴/۲۵
مدِل ۹۸ خشک خریدم . کولرش صدا میده موتورش صدا تو اتاقه گیربکس دنده عقب سخت جا میوفته فن ماشین روشن میشه دیگه خاموش نمیشه شیشه برقیشو دادم پایین نرفت بالا مجبور شدم شبو تو ماشین بخوابم.اتاقش جاداره البته من قبلش۲۰۶ داشتم نسبت به ۲۰۶ موتورش خیلی بهتره از نظر شتاب تو جاده هم هندلینگ نداره بوی مرگ میده ماشین تا الان ۹۰۰ تا باهاش رفتم این بلا هارو دیدم خدا اخرشو بخیر کنه ۵۸ تومنم پول دادم لعنت بهتون با درامد ۵ سالم صاحب چی شدم. نخرید بدون ماشبن بمونید یا خوبشو بخرید
مصطفی
۱۳۹۸/۴/۲
با عرض سلام خدمت دوستان بنده عرض کردم تیبا هاچ بکی که اردیبهشت ۱۳۹۷ در امد واقعا ماشین خوبی هستش و اذیت نکرده منتها خیلی باهاش رانندگی نکردم و نهایتا بعد ۱۴ ماه فقط ۹۸۰۰ کیلومتر باهاش رفتم.ذکر این نکته برای همه خریداران تیبا هاچ بک لازم هستش که از موتوری ماشین سر و صدای زیادی دارد و خب صداش تو کابین واضح هستش که انهم به توصیه سایپا صدا ضبط و باند را زیاد کنین حله و هیچ جای دغدغه دیگری ندارد .یادتان باشد به حرف گارانتی هم خیلی اعتماد نکنین و هر استاد کاری که واقعا وارد باشد ماشین را بسپارین برای تعمیرات.بنده گارانتی ماشین بردم..سوئیچ ماشین را گرفتن بعد ۲۰ دقیقه گفتن ماشین امده است..هیچ فرقی هم نکرده بود اصلا مشخص بود فقط بردن زیر سوله آفتاب نخوره بعد برگرداندن به خودم.در خصوص زیر و بندش ریوئی هستش و خوبه.برای موتور هم فوق العاده کاراش را به موقع انجام بدین.احتیاجی به فیلر گیری ندارد روغن هم 20W50 ریختم خدانگهدار تا بعد ۲تیرماه ۱۳۹۸
جواد
۱۳۹۸/۳/۱۸
چرا جای استارت مدل نیمه اول 96با نیمه دوم فرق داره
جواد
۱۳۹۸/۳/۱۸
سلام.هفته قبل مدل 96 23000تا راه رو گرفتم عالیه
صادقی
۱۳۹۸/۲/۲۹
با سلام آذر 96 تیبا 2 خریدم تا به امروز جز بنزین روغن و لنت ترمز هیچ هزینه برای من نداشته تو این مدتم 28 هزار کیلومتر باهاش فقط تو جاده رفتم ماشین خوبیه
ابراهیم
۱۳۹۷/۱۰/۲۹
تیبا۲ ...۹۷ گرفتم . الان ۲ ماهه گیربکس خرابه ..هیچکی هم جوابگو نیست . میگن گیربکس جدید هستش و وسایلش نیست . عجب یعنی یه بار مصرف ..باید بندازیم سطل آشغال
کمال
۱۳۹۷/۱۰/۲۳
با سلام خدمت دوستان نسبت به پراید و باور کنین خود ۲۰۶ خیلی بهتره نسبت به پولی که میدی در مقایسه با اونا عالی به توصیه داشتم حتما مونیتور فابریکشو بخرین عالیه حرف نداره
کناری اس اس
۱۳۹۷/۱۰/۱۷
دعوا نکنید. ماشین خریدن از خودرو ساز های داخلی کاملا و صد در صد شانسیه. ینی ماشینا با کیفیت ثابت تولید نمیشن چون قطعات با کیفیت ثابت تولید نمیشن. کلا همه چی عشقیه یروز میبینی حالشون خوبه رو تولید دقت دارن یه روز حالشون بده تر میزنن به تولید. واسه همین بستگی به شانست داره ماشینی که نصیبت میشه تو چه وضعیت تولید کننده ساخته شده. کامنتا رو خوندم یه عده راضین یه عده ناراضی. اونایی که ناراضین جزو بد شانسان. من خودم جزو خوش شانسا بودم. ۱ سال تیبا ۲ خریدم انصافا راضیم از همه چیش شتابش سرعتش بی سر و صدا بودنش کم مصرف و کم خرج بودنش. تا حالا فقط واسه سرویس دوره و تعویض لنت و روغن رفتم نمایندگی. میگم که کلا ماشین صفر خریدن شانسیه اگه خوش شانسین بخرین اگه خوش شانس نیستین ماشین دست دوم بخرید که قبل از خریدن امکان داشته باشین ماشینو برونین و همه جوره تستش کنید و ازش مطمن بشید و اگه دلخواهتون بود بخرید
رضا
۱۳۹۷/۱۰/۹
من مدل ٩٧ خريدم صفر الان دوماه دارم صدا موتور تيبا ٢ خيلي روي اعصابه يعني من همه ماشيني داشتم نهايت بعد يك سال ازيه ماشين خسته ميشدم ولي تيبا ٢ دوماهه به زور تحملش ميكنم يعني فقط به عنوان يه ماشين ارزون تو شهر كه كنار خيابون بندازي ترس نداشته باشي بهتره موتوره.
محمدرضا
۱۳۹۷/۱۰/۷
امان از دست جریمه ............بین جاده ای رکورد میزنه تیبا2
محمدرضا
۱۳۹۷/۱۰/۷
از لحاظ سرعت 195تارو تو کفه میره و تعادل خوبی داره-دنده عقب کمی اذیت میده تا جابره-مونتاژ خوبی نداره درباش درست بسته نمیشه-جنس پلاستیکی خشکی در قسمت داخلی بکاررفته که به زودی شروع به سرو صدای غژ غژ کنان به گوش میرسه- پشت ماشین در سراپیچی اگه سرعت بالای 70بره گیچ میزه -در کل تیبا 2 فول اپشن راضی کننده هست
مصطفی
۱۳۹۷/۱۰/۳
سلام به همگی.بنده قبلا هم اینجا عرض کردم تیبا ۲ من تحویل اردیبهشت ۹۷عالی هستش و میتوان گفت قطعات مصرفی خودرو را با استانداردی مشخص استفاده کردند هر چند معایبی دارد که بارها گفته شد دید عقب و کمک فنرها که از من یکی از کمک فنرها روغن زد تو کیلومتر ۴۵۰۰ در خصوص آب بندی بسیار ماشین حساسی هستش و بایستی تا ۱۰۰۰ کیلموتر اول از بنزین سوپر استفاده کرد و به ندرت بنزین معمولی بزنین.در مورد اینکه از پراید بالاتر و همطراز ریو هستش منتها توقع ماشین هیوندائی ازش نداشته باشین نسبت به قیمت زیر پنجاه میلیون تومان بهترین گزینه است اگر نه ۵۰ میلیون میتونی پیش پرداخت یه ماشین مدل بالاتر مثل انواع خودروهای چینی بدین.جوان پسند و اگر تیپ اسپرتی روش بتوانین اجرا کنین خوبه.باتری ماشین را من فورا عوض کردم و حداکثر توان باتری که بهش میتوان انداخت ۶۲ امپری بود.هیچ خرج دیگری هم ندارد مگر اینکه دیگر خیلی حساس باشین و لاستیک عوض کنین و لاستیک خارجی بندازین مهمترین نکته رینگ ماشین هست .از من رینگ آلومینیوم بود و شتابگیری بهتری نسبت رینگ فولادی دارد هندلینگ ماشین هم بهتر میباشد در مجموع ماشین خوبی هستش در قیمت خودش
علیرضا
۱۳۹۷/۹/۲۴
والا ما که نفهمیدیم ماشین خوبی هست یا نه هرکسی یه چی میگه قرار نیست چون تیبا خریدید الکی تعریف کنید فکر کنید قیمتشو بالا میبرید لطفا ایراداشو بگید حداقل خریدارای جدید بدونن چکار کنن
نوروزی
۱۳۹۷/۸/۲۱
من اردیبهشت 97 تیبا 2 گرفتم خب مثل همه ی محصولات ایرانی ی معایبی داره از جمله صدای بالای موتور و جنس بی کیفیته پلاستیکای بکار رفته داخل اتاق ولی درکل راضی ام ازش چون ماشین هاچبک دوس دارم
حسین ستایش
۱۳۹۷/۸/۴
سلام دوستان تازه فهمیدم برا تولدم تیبا ۲ثبت نام کردن اولش خیلی خورد تو ذوقم اخه خودمslxدارم حالا نمیدونم کتسل کنم نکنم ب نظرتون زشت نیست؟تو سرعت چطوره؟؟ تو پیچا پشتش گیج نمیزنه؟ تعادل داره تو جاده؟ بعد یه مدلی هست ک شکل تیبا۲ولی پشتش جور دیگس من تازه عکسشو دیدم انگار فرق داره با تیبا۲ اون اسمش چیه؟فرمونش چطوره هیدرولیکه سفته تو سرعت صدای مرگ نمیده؟؟؟اقا دمتون گرم من زیاد از اینجا سردرنمیارم یه مرد پیدا بشه تو تلگرام یا وات ساپ منو توجیح کنه۰۹۳۶۸۶۸۶۸۱۳
یکی
۱۳۹۷/۷/۲۸
لرزش موتور موقع آیدل وحشتناکی طوری که فرمان رو میلرزونه موتورش خوبه ولی چون سایپا برای افزایش حجم موتور اقدام به افزایش کورس پیستون کرده رد لاین بسیار پایین اومده(5500) مدل های سال 97 گیربکس کاملا سالم و خوبی دارن دنده ها خیلی خوب تعویض میشن و اصلا مشکلی در 2 به 3 وجود نداره . مال من یه سوتی خنده دار داره و اونم اینکه که به محض اینکه ماشین رو تحویل گرفتم متوجه شدم که فرمان در جای درستش نیست یعنی وقتی توی جاده داری مستقیم میری فرمان حدود 40 درجه به سمت راست هست صدای موتور خیلی زیاده به طوری که در دور موتور های بالای 2500 صداش واقعا داخل اتاق میاد مصرف سوختش خیلی کمه اگه رعایت کنی
امین
۱۳۹۷/۷/۱۱
سلام بنده تیبا۲مدل ۹۵/۸دارم تقریبا یک سال و نیم دارمش راضی هستم، همش هم تو جاده استفاده میکنم، عالیه
یه بنده خدا
۱۳۹۷/۶/۳۱
به راستی که از سایپا چقدر گرفتی برای انتشار این متن
مشدی مهدی
۱۳۹۷/۶/۱۳
من تيبا٢ دارم، قبلش هم ٢٠٦ تيپ٢ داشتم، خدايي از ٢٠٦ خيلي بهتره، شتابش خيلي خوبه،مصرفش به شدت كمه كه اصن يادتون ميره كي رفتين بنزين زدين، ترمزش خوبه، قيافش هم خدايي خوبه، صندوقدارش يكم زشته اما هاچ بك خوشگله خدايي،فقط ايراد اصليش اينه كه صفحه كلاجش ضعيفه و صداي موتور هم داخل مياد كه البته راه داره با خرج كم درستش كرد
مطفی
۱۳۹۷/۶/۱۳
تیبا ۲داشتم ،تو۵۰۰کیلومتر اول دوتا ازکمکا خراب شد،تا ۱۵۰۰تا ۴تا کمک خراب شد .در بین فرغونایی که سقف زدن وبنام خودرو به خلق غالب میکنند!فرغون بدی نیست.ولی نام خودرو برآن گذاشتن ظلم است بر صنعت اتوموبیل!!
محمد
۱۳۹۷/۶/۹
كسي ميدونه باربند چ ماشيني ب تيبا ٢ميخوره
شهرام
۱۳۹۷/۶/۶
سلام ماشین خوبیه
ارش
۱۳۹۷/۶/۴
منم یک ماهه ثبت نام کردم هنوز نیومده دستم،قبلا پژو پارس داشتم،نمیدونم ماشین خوبی هست یانه،بخاطر قیمت زیر 30 خریدمش
کرمعلی
۱۳۹۷/۵/۳۰
در این مملکت آباد کسی قدر سایپا و ارابه های مرگش رو میدونه که سالها با سرطان ایرانخودرو و 405 و سمند و پارسش(حیف این نام) دست به گریبان بوده
سعید
۱۳۹۷/۵/۲۶
تیبا ۲ حرف نداره هم اسپرته ،جا داره،کم مصرفه،بدنش محکمه،هاچبکه،قطعاتش ازرونه،جون پسنده من ۲ ماهه تحویل گرفتم عالیه
سامان
۱۳۹۷/۵/۲۶
سلام من الان ۱ ماهه تیبا۲ خریدم تحویل ۵/۹۷واقعا راضیم صدای موتورشم زیاد نیس معمولیه یه نمد کاپوت ۳۰ تومنه بندازید اصلا صدا نمیده از پژو خیلی سرتره
هادی مرادی
۱۳۹۷/۵/۱۸
با سلام به همگی دوستان...من ماشین و ۱۰ روزه تحویل گرفتم و از روزی که تحویل گرفتمش رفتم مسافرت و حسابی ماشین و راه بردم به نظر من ماشین خوبیه و تو این ۱۰ روز من هیچ مشکلی نداشتم همه چی عالی فقط تنها ضعف ماشین دید عقبش هست که این هم به خاطر هاچ بک بودنشه...اکثر ماشینا اسپرت و هاچ بک همین مشکل و دارن....خدارو شکر....اگه خریدید و دارید چرخش براتون بچرخه....
محمد
۱۳۹۷/۵/۱۷
سلام به درد اسنپ میخوره ؟
مصطفی
۱۳۹۷/۵/۱۱
سلام.بنده تیبا 2 تحویل اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ تحویل گرفتم اولین موضوع ضریب دنده ۲ به ۳ بود که با استفاده از مهارت براحتی جوری گیربکس را آب بندی کردم که براحتی جا میخوره و اولش واقعا سَخت و دلگیر کننده بود.گیربُکسِ ماشینم ریو ئی هسِش..من همیشه خودروهای سِدان یا همان صندوق دار داشتم این اولین ماشینی بود که کلا پِلَتفرم ماشین عوض بود و هاچ بَک بود.بنده تجربه هاچ بَک نداشتم..اما دید عقب جالب نیس در این خودرو برای همین دوربین دنده عقب نَصب کردم بایستی باهاش مهربانانه رفتار بِشه..موتورش شتاب گیری خوبی تا دنده سوم دارد بعد از آن کَم کَمَک ماشین ارام شتاب میگیره.تا حالا اکثر مواقع بنزین سوپر ریختم مُنتها بایستی بنزین معمولی بزنین..بهترین ماشین تو این رنج قیمت هستش البته من تحویل جدید را نمیدانم کیفیتش ولی تحویل ۳ ماهه اول سال ۱۳۹۷ بهترین کیفیت را داشته این خودرو.امیدوارم هر عَزیزی که بخواهد تیبا ۲ بخره این راهنمایی بدردش بخوره.فقط لاستیک هاش چنگی به دل نمیزنه منتها منم پولی فعلا نداشتم تا لاستیک هاش را عوض کنم..سرویس گارانتی اولیه اش را هم تا حالا نبردم چون به کیلومتر ۴۵۰۰ نرسیده با تشکر از سایت
علی
۱۳۹۷/۵/۱۰
دنده ماشین تیبا۲ هاچ بک اتوماتیک است؟؟؟
علیرضا
۱۳۹۷/۵/۵
سلام من این پست رو فقط برای این میذارم که اونایی که واقعا گیج شدن بتونن تصمیم بگیرن چون واقعا نمیدونم این تعریف های ضد و نقیض برایِ چیه یعنی اگه فکر می کنید با تعریف کردن برند ماشین خودتون قیمتش رو بالا می برید واقعا متاسفم واستون من دو سال ۲۰۶ تیپ ۲ داشتم و ۵ ماهه تیبا ۲ ex گرفتم در همین حد بگم که قطعه ای از ۲۰۶ نموند که عوض نکرده باشم با اون قیمت بالای قطعاتش واقعا از سرطان بیشتره خرجش. بعد دو سال با کلی خرج که کردم با خدات تومن افت قیمت فروختمش میخواستم پراید بخرم چون قبلا داشتم میدونستم هزینه ای نداره اما با تعریفی که یکی از دوستام کرد تیبا ۲ گرفتم الآن ۵ ماهه دارمش یک هزار تومن خرجش نکردم مصرف بنزین فوق العاده پائین تر از ۲۰۶ با توجه به بدنه سبک تر و موتور قوی تر نسبت به ۲۰۶ شتابش هم واقعا عالیه. فرمون گیری عالی باهاش میشه تو کوچه ۵ متری با دو سه فرمون دور زد. فقط کمی مشکل در جا رفتن دنده داره که با دو سه بار ریگلاژ حل میشه بخاطر کیفیته سیم کلاژشه که یخورده وا میره تو گرما خلاصه با تفاوت قیمت زیادی که با ۲۰۶ داره و تفاوت هزینه های استحلاک تصمیمِ منطقیِ اصلا اشتباه نکنید
مزدا
۱۳۹۷/۵/۴
متاسفانه مدل هایی که دارن از کارخانه میدن دست مشتری ایراد های زیادی داره که مهمترین اون ترکیدن رادیاتور آب ماشین هست که رادیاتور هایی که رو مدل های جدید میزارن به خاطر ارزونتر تمام شدن قیمت ماشین از ساخت با مواد بازیافتی هست که تو گرمای بالا مخصوصا زمانی که کولر روشن هست و دمای آب بالا میره که بخاطر اون فشار آب داخل رایاتور بشدت بالا میره و متاسفانه منجر به ترکیدن رادیاتور میشه. کسانی که تازه تحویل میگیرن خیلی مراقب ای موضوع باشند
هادی
۱۳۹۷/۵/۳
206 رو میخوره توی جاده...
یحیی
۱۳۹۷/۴/۳۰
خدا لعنت کنه خودرو سازای داخلی رو که سرجمع یک پنجم قیمت خودرو هزینه نمیکنن بعد اینقد گرون میدن به ما بدبختا
امیر
۱۳۹۷/۴/۳۰
هرچی پول بدی اش می خوری
مهسا
۱۳۹۷/۴/۲۶
خيليم ماشين خوبيه
علی
۱۳۹۷/۴/۲۵
من مرداد96 تیبا 2 گرفتم تا الان عالی بوده ومشکلی نداشته من که فعلا راضی هستم سرعت مناسبی داره وازپژو کم نمیاره
امیر
۱۳۹۷/۴/۲۱
سلام دوستان همون طورکه دوستای ماگفتن ماشین بی عیبی نیست من پورشه ۳۵۰۰ دارم اونم اذیت میکنه ۳۰۰میلیون مال با۳۰میلیون مال هیچ فرقی نداره خودتون سعی کنیدمکانیک باشید راننده باشیدموتورماشین سالم میمونه ماهم یه دونه توخونه داریم خانواده راضی هستن
محمدرضا
۱۳۹۷/۴/۲۰
من تعجب میکنم از عزیزانی که از این خودرو ابراز رضایت میکنن به خدا اینو ساختن که تو این شرایط اقتصادی ما یکم بخندیم نه اینکه بخریم سوار شیم اخه این چه قیافه ای تیبا داره ال90 سوارا بهش میخندن دیگه فکرشو بکن چیه...206 تیپ 2 بخرین لااقل پراید 111 بخرین ام وی ام 315 بخرین...
حمید بانی
۱۳۹۷/۴/۱۸
یادم رفت بگم چون نکته مهمیه... رینگ اسپرت شرکتی اصلا نخرید چون استاندارد نیس و توی سرعت ۱۰۰ و ۱۱۰ فرمون میلرزه و رینگ اسپرت هم نمیشه بالانس کرد و باید باهاش بسازی. رینگ معمولی بخرید و بعدش یه رینگ مارک مثل ووسن بندازید زیرش هم خاص میشه هم عالی توی جاده.
حمید بانی
۱۳۹۷/۴/۱۸
سلام به همگی.من تیبا ۲ دارم یه ماهی هست خریدم.مدل ان دی ۲ گیربکسش خیلی عالی شده و طرح ریو زدن.توی جاده مصرفش ۵ و نیم هست ولی توی شهر مصرفش به ۸ هم میرسه اگرم کولر ازش بگیری راحت به ۹ یا ۱۰ میرسه. از نظر شتاب عالیی هس.ولی در کل از پراید خیلی بهتره چون چنتا اپشن بهش اضاف شده.اینه های و شیشه های عقب و تهویه برقی شده خوبه.
اسماعیل
۱۳۹۷/۴/۱۶
سلام این که میگن گیربکس های مدل 97 اصلاح شدن درسته
اشکان
۱۳۹۷/۴/۱۴
م الان میخوام تیبا 2 بخرم لطفا راهنمایی کنین بخرم یا نه ؟
اهورا
۱۳۹۷/۴/۱۲
درود علی آقا دزدگیر نصب کردی حتما سوکت فابریک نصب کن تا سیم کشی ماشینت از گارانتی خارج نشه نصب روکش و اینا گارانتی رو ازبین نمیبره فقط دزدگیر حواست باشه تاکید کن سوکت فابریکی برات نصب کنن به درود
علی
۱۳۹۷/۴/۱۱
سلام دوستان عزیز تا کی نمیشه روکش و دزد گیر و خلاصه خورده کاراش انجام داد؟ راستش گفتند گارانتیش از بین میره حقیقت داره؟
عباس
۱۳۹۷/۴/۱۱
سلام من ۸ روز پیش از نمایشگاه شرایطی تیبا ۲ گرفتم و پلاکش اومده منتها مدارکش نیومده. الان داره خاک میخوره نمیشه سوارش شد هههههههه
اهورا
۱۳۹۷/۴/۹
البته گیربکس تیبا دو نمونه هست مدل ND1وND2 که ND2نسخه اصلاح شده هست و به طبع بهتر من تیبا2 مدل 97 دارم ND2هست و بعضی مشکلات حل شده و بهتر عمل میکنه حتما واسکازینesso بریزید منم زیاد تحقیق کردم امیدوارم مفید باشه براتون به درود
اهورا
۱۳۹۷/۴/۹
درود دوستانی که صدای دنده زیر مخصوصا دنده2 ناراحت هستن حتما واسکازین 75w80 مارک esso فرانسه هست رو خریداری کنن و در کیلومتر 5000 حتما واسکازین رو تعویض کنین اصلی ایزو رو که فرانسوی هست بریزید خیلیها مشکلشون حل شده موفق باشید
عباس
۱۳۹۷/۴/۸
تیبا مدل 96 دارم یکسال از آن استفاده می کنم به جز صدای بلای موتور در سرعت بالای صد کیلومتر تا بحال مشکلی نداشته است
حسین
۱۳۹۷/۴/۸
من موندم بخرم یا نخرم چیکار کنم. باید با مرجع تقلیدم مشورت کنم
حاج.اقا
۱۳۹۷/۴/۷
من.ثبت نام.کردم.ولی.پشیمانم.چون.گفتن.سال.اینده.بدست.شما.میرسد.میخواهم.پولم.راپس.بگیرم.ولی.نمیدن.نامردا.میخوان.پولما.بخورن.ریدم.رو.تیبا.
میثم
۱۳۹۷/۴/۷
تو سرعت پایین گیربکسش صدای تو مخی داره. با قیمتهای الان زیر 30 تومن گزینه دیگه ای نمیمونه.
جعفر
۱۳۹۷/۴/۱
سلام به همه دوستان زیر 30 میلیون بایستی پراید یا تیبا بخریم تیبا خیلی از پراید سرتره پس زیاد ناله نکنید که اذیت می شوید
مسمسمسممس
۱۳۹۷/۳/۳۰
الان یک هفته ای هست که تیبا دو تحویل گرفتم.صدای زوزه در گیربکس خصوصا دنده دو حالمو گرفته.نمایندگی هم مثل همیشه میگه همه تیبا دوها همیطوره و باید به صداش عادت کنی.اگه کسی راه حلی داره لطفا راهنمایی کنید...
جمشید
۱۳۹۷/۳/۲۹
کاش تیبا 2 16 سوپاپ بود😊
جمشید
۱۳۹۷/۳/۲۹
من تاره تیبا 2 ثبت نام کردم ایا میشه تایر 195 یا 205 انداخت زیرش و دوربیت عقب نصب کرد و خلاصه یه سری کارهاییدکه ماشبن رو دلچسب بکنه مثلا نمد زیر کاپوت واسه کم کردن صدای موتور؟؟؟؟
بهزاد
۱۳۹۷/۳/۲۷
سلام من یک ماهی هسته ماشین تیبا 2 ثبت نام کردم هنوز تحویلم ندادن چکار بایدکنم
mehrdad
۱۳۹۷/۳/۲۴
ماشین خوبیه. فقط داشبورد و لوازم داخلیش از جنس بی کیفیتی ساخته شدن
mohsen
۱۳۹۷/۳/۲۳
كسايي كه دارن صداي موتور خيلي داخل ماشين مياد ؟!
mohsen
۱۳۹۷/۳/۲۳
كسايي كه دارن صداي موتور خيلي داخل ماشين مياد ؟!
زهرا
۱۳۹۷/۳/۲۲
هاشمی جان شما هنوز ماشینو در یافت نکردی از چی راضی ای دقیقا؟؟؟
اهورا
۱۳۹۷/۳/۲۲
امروز 206 تیپ5... 47 میلیون تو بازار معامله میشه! به نظرم تیبا2 با این قیمتهای نجومی بهترین گزینه برای امثال بنده که یک هاچبک چابک(نسبت به 206تیپ2) رو دوست دارم یک اشکالاتی داره تیبا2 همونطور که 206 های ایرانیزه شده هم دارن ولی سرجمع راضی کننده س بنده رینگ اسپورتش رو خریدم و تا 35 تومن به نظرم بهترین گزینه س موفق باشید
هاشمي
۱۳۹۷/۳/۲۱
باسلام من تازه تيبا2 رو ثبت نام كردم ولي هنوز دستم نرسيده وكاملا ازش راضيم وعاليه
محمد
۱۳۹۷/۳/۲۱
اجرکم عندالله
احمد
۱۳۹۷/۳/۱۸
سلام من تازه تیبا۲ گرفتم شیشه عقب برقیه ولی وقتی میدم پایین کامل نمیاد پایین یکم میمونه میخواستم بدونم همه اینطوره
قوقولی قوقو
۱۳۹۷/۳/۱۸
همه تعریف میکنن
مسلم
۱۳۹۷/۳/۱۷
من الان یک چند ماهی هست داریم شایدیک 6یا۷ماهی هست که داریم خیلی راضی هستیم ازشتاب عالی سرعت در برابرپژو باپژو براری می کنه کم مصرف عالی خلاصه ولی کاش شیشه عقبشم مثل تیبادو برقی بود واین جلوپنجرشم کاش استیل واسپردورست میکردین بهتر یود
معین
۱۳۹۷/۳/۱۶
دوستان به اندازه پولش خوبه من اقساط گرفتم راضی هستم
روح الله
۱۳۹۷/۳/۱۶
باسلام ...من چند روزه متاسفانه بخاطر کم پول رفتم یه تیبا ۲ خردیم .. از لحاظ موتور وقتی استارت میزنم احساس میکنم محل نصب استارت توی گوشمه بعد روشن سدن بی نهایت موتور پرصدایی داره طوری که نمیتونی دورموتور رو بالای ۳هزار ببری ...از نظر کیفیت ساخت داشبورد وبغل دریها از پلاستیک خشک وبی نهایت بی کیفیت ساخته شده...گیربکس موقع تعویض دنده هم چنگی به دل نمیزنه دقیقا مثل پراید...جلو بندی تیبا از ریو کپی برداری شده واز ساخت لوازم از بی کیفیت ترین الیاژ استفاده شده ...تنها نکته مثبت تیبا ۲ تعادل نسبتا خوب هستش ...وگرنه از این ماشین هیچ چیز دیگه ای نمیتونه رضایت مشتری رو جلب کنه ...خلاصه کلام اینکه روزی ۱۰۰ بار سایپارو لعنت میکنم واسه این گاری که به اسم ماشین میسازه و ملت هم مجبورن نسبت به محصولات الکی گرون و چینی ایران خودرو بخرن...لعنت بر خودرو سازای داخلی
ناصر آذرگون
۱۳۹۷/۳/۱۵
سلام.من امروز تو سایپا تیبا 2ثبت نام کردم.علی رقم انتقادات تو همه جا ودوستام من این خودرو رو دوست دارم.درسته ضعف های زیادی داره.ولی به نظر من قشنگه و جوون پسند اگه معایب ومحاسن تیبا 2رو کناره هم بگزاریم بنظرم خودروی خوبیه به انداره ی پولی که میدی.مرسی
اهورا
۱۳۹۷/۳/۱۴
گرسیوز این ماشین نسبت به تولیدات داخل خوبه شما الان هاچبک 206 تیپ2 رو با 34، 35 تومن باید تهیه کنی این ماشین28 تومن هست و بهترین گزینه زیر 30 میلیونی هست(هرچند گزینه های زیادی نداریم!) تنها رقیب نزدیکش 206 تیپ2 هست که 6 تا7 میلیون گرانتره تیپ5 بماند در حدود 40 تومن هست به نظرم زیر 30 تومن همین تیبا2 خوبه بالا 30 تومن هم که بحث فرق میکنه موفق باشی
گرسیوز
۱۳۹۷/۳/۱۳
چی شد اخرش خوبه یا ن
اهورا
۱۳۹۷/۳/۱۱
اگه صادقانه بگیم هیچ خودرویی در ایران خوب نیست کیا سراتو 100 میلیونی رو سایپا داره مونتاژ میزنه با اون کیا سراتو کره ایی فرق داره!؟ آپشنهاش رو خوردن!؟ شما چه انتظاری از خودروهای به اصطلاح وطنی 28 تومنی تیبا دارید؟ تیبا2 در بازار ناعادل و انحصاری ما خودروی راضی کننده ایی هست ولی با معیار روز و قیمت جهانی باید گفت هیچ حرفی برا گفتن نداریم در هیچ زمینه ایی در خودروسازی به درود
الهه
۱۳۹۷/۳/۱۱
خودروهای ایرانی مزخرف هستند
پریسا
۱۳۹۷/۳/۶
اقا الان من میخوام برم بخرم بخرم یا نه
حمید پژند
۱۳۹۷/۳/۵
در مقابل پراید خیلی خوبه
علی
۱۳۹۷/۳/۴
سلام با۲۵ملیون تیبا۲ بخرم یا ام و ام ۳۱۵؟
علي
۱۳۹۷/۲/۳۰
سلام دوستان من هم تيبا گرفتم اما هنوز پلاكش نيومده كه سوار شوم خخخخخخ
امیررظا شیخی
۱۳۹۷/۲/۳۰
من ماشین خوبی
محمدرضا
۱۳۹۷/۲/۳۰
من میخوام فردا برم ثبت نام کنم فقط موندم چ رنگیش بردارم
الهام
۱۳۹۷/۲/۲۸
من ۳ ساله که دارمش ماشین شیکیه ولی منو راضی نکرده .اولا صدای موتور خیلی توی اتاقش میاد .دوم مصرفش یکم بالاست سوم کولر روشن مصرف رو ۴ برابر میکنه جوری که حس میکنی قلوپ قلوپ بنزین میخوره ولی رو هم رفته هی بهتر از پرایده
حمید
۱۳۹۷/۲/۲۷
باسلام.من خودم چندروزه تیبا2 گرفتم خدایش خیلی ماشین خوبیه از هر لحاظی که بگی.نرم پرشتاب کم مصرف زیبا جادار لوکس ....هر کی بخره پشیمون نمیشه ...
سعید
۱۳۹۷/۲/۲۲
سلام نسبت به پول ماشین، داشبرد خشک و رودری بیخودی داره! جای تامل داره برای گروه خودرو ساز
کیوان
۱۳۹۷/۲/۲۱
من هم این ماشین رو چهار ماهه که گرفتم از لحاظ شتاب و سرعت در مقابل پژو کم نمیاره قطعات ارزون و مصرف کم نکته بارز اون هستش در کل نسبت به پولی که میدی راضی کننده است تا حالا هم هیچ ایرادی پیدا نکرده فضای داخلیش هم مناسبه فقط یه کم صدای موتور داخل کابین شنیده میشه
محمد
۱۳۹۷/۲/۱۲
با عرض سلام وخسته نباشید بگم که من هم یه هشت ماهیه گرفتمش خیلی ازش راضی هستم تا حالا هرچند تا ماشین که داشتم مسل این نشده مخصوصا قدرت فوق العاده در سر بالایی و یه گیر بکس فوقالعاده فکر کنم موتورش گردن کلفتر از ان چه تصور میکنینم راستی سرعتش بی نظیر است در مقابل رقبای خود
ابراهیم
۱۳۹۷/۱/۱۴
خیلی خوب
محمدرضا
۱۳۹۶/۱۲/۶
ماشین بدی نیس،کاش سایپا طرح جلوی خودرو و جلوپنجره توی درب موتورو عوض کنه،یکم غیر عادیه
آقا فرزاد
۱۳۹۶/۱۱/۳۰
من شیش ماهی میشه دارمش از لحاظ آیرو دینامیک و رخ ماشین خداییش خیلی سزار از خورده تیبا و ظاهر تخم مرغی شکل اون فوق العاده جذاب فقط ضعیفه مخصوصا تو سربالایی ها کولرم بگیری که دیگه باید مسافرار پیاده کنی