اُتکس

نظرات (95)

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲۸

معرفی و بررسی کامل تیبا 2: از زیبای ایرانی تا رویای جوانی

معرفی و بررسی کامل تیبا 2: از زیبای ایرانی تا رویای جوانی

در این نوشتار به بررسی کامل نمونه هاچ بک و جوان پسند خودروی ملی تیبا خواهیم پرداخت، خودرویی که در مقایسه با سایر رقبای خود سن و سال کمتری داشته و در نقش یک خودروی به اصطلاح ملی در کانون توجه قرار دارد. در ادامه با آکادمی اُتکس همراه باشید.

معرفی اولیه  

تقریبا همه چیز از سال 1387 شروع شد، معرفی نسخه اولیه تیبا که البته آن زمان و در جریان رونمایی خود "مینیاتور" نامیده می شد. مینیاتوری البته لقب سنگین خودروی ملی را نیز یدک می کشید (نیازمند تامل بسیار) و پس از ورود به فاز نخست تجاری سازی با نام تیبا و شعار زیبای ایرانی (نیازمند تامل بیشتر!) به بازار پر تنش خودروی کشور راه یافت. همچنین تیبا تماما بر اساس ساختار پراید قدیمی و با اشتراک بسیار از قطعات پراید و ریو به تولید انبوه رسید. در ادامه داستان تولید این خودرو و در سال 1393 تیبا 2 یا نسخه هاچ بک تیبا با تاکید بر ویژگی های جذاب مورد علاقه قشر جوان و البته با شعار رویای جوانی (برداشت با شما) معرفی و به مرحله تولید راه یافت. البته لازم به ذکر است که این خودرو که بدون تغییر فنی و ساختاری خاصی در مقایسه با نمونه نخست خود وارد بازار شد و از این رو مشابهت بسیاری با نمونه سدان آن دارد.

تیبا 2 نمای جلو
تیبا 2 نمای پشت


عملکرد فنی  

قلب تپنده تیبا 2 همانطور که از نسحه سدان آن به عاریت گرفته شده از نوع 4 سیلندر خطی 8 سوپاپه با رعایت استاندارد آلایندگی یورو 4 بوده  و حجم دقیق آن نیز 1503 سی سی است. این پیشرانه که بر اساس همکاری مشترک شرکت مگاموتور و شرکت FEV وابسته به دانشگاه آخن بر اساس همان پیشرانه 4 سیلندر پراید ساخته شده بر اساس ادعای شرکت سایپا قادر به تولید حداکثر توان 87 اسب بخار در دور 5300 و حداکثر گشتاور تولیدی 128 نیوتون متر در دور 4000 می باشد. این میزان خروجی برای جثه تیبا 2 با وزن خالص 1040 کیلوگرم مناسب بوده و اگرچه رقمی بر اساس اندازه گیری های رسمی شتاب صفر تا صد کیلومتر در دسترس نیست اما در مقام مقایسه، تیبا 2 شتاب مناسب تری را در مقایسه با 206 تیپ 2 دارد. گیربکس مورد استفاده در این خودرو که یکی از جنجالی ترین بخش های آن به شمار می رود از نوع 5 سرعته دستی بوده و بر اساس شنیده ها در آینده گیربکسی با شرایط اصلاح شده جایگزین نمونه قبلی می شود. در نهایت میانگین مصرف سوخت در صد کیلومتر بر اساس سیکل ترکیبی و باز هم به ادعای اندازه گیری شرکت سازنده رقم 6.53 لیتر بوده که به نظر می رسد این رقم در شرایط واقعی و البته تاثیرپذیری از شرایط جوی و ارتفاع از سطح دریا به میزان بسیار بالاتری افزایش پیدا می کند.

موتور تیبا

طراحی و امکانات

تیبا 2 یا تیبا هاچ بک در نقش گزینه جذاب تر مینیاتور معرفی شده سایپا تغییرات بسیار شگفت و جزییات متمایز کننده ای ندارد. در واقع تمام تاکید سازنده که در عکس های تبلیغاتی و مطبوعاتی نیز به روشنی پیداس بر روی طراحی قسمت عقب خودرو و معرفی نسخه هاچ بک این اتومبیل ملی است. در نمای جلو شاهد همان طراحی ساده و کهنه ( کهنه نه تنها در مقایسه با سبک طراحی خودروهای چند سال اخیر بلکه اتومبیل های قدیمی تر و مربوط به اوایل هزاره جدید! ) بدون هیچ تغییری هستیم. فرم ساده چراغ ها و جلوپنجره کوچک تیبا در کنار مه شکن های دایره ای پیکره اصلی طراحی نمای جلو را رقم زده اند. البته بی انصافی است که در میان نقدهای منفی به آیرودینامیک نسبتا مناسب تیبا در مقایسه با خودروهای قدیمی بازار اشاره ای نداشته باشیم. در نمای جانبی نیز استفاده از خطوط منحنی قابل اشاره ترین المان مربوط به طراحی این بخش از اتومیبیل است. اما با رسیدن به بخش عقبی خودرو فلسفه رقم 2 در نام گذاری این خودرو مشخص می شود. با این که طراحی نمای عقب خودرو جذاب تر و متناسب تر از بخش جلویی است اما در اینجا به نظر می رسد که تیم طراحی شرکت سایپا تمام تمرکز خود را برای بهینه جلوه دادن نمای بصری بخش عقبی به کار نگرفته اند و ارتفاع کم شیشه عقب در کنار حجم تورم بیش از اندازه سپر عقب از جمله نقص های طراحی این بخش است. با این حال اعتراف می کنیم که نمای عقبی این خودرو در مقایسه با سایر بخش های طراحی خارجی این اتومبیل نمره بهتری را به دست می آورد. 

با بازکردن درب خودرو و ورود به کابین با همان طراحی آشنا روبرو خواهیم شد. در اینجا از جمله موارد قابل توجه استفاده از ادوات مشترک و یکسان با خودروهایی همچون پراید و ریو است. همچنین کیفیت متریال استفاده شده در حد کاملا متوسط بوده و همچنین تم غالب استفاده از پلاستیک و قطعات خشک است. مجموعه نشان دهنده های پشت آمپر طراحی نسبتا اسپرتی داشته و ادوات مربوط به سیستم صوتی و تهویه مطبوع به صورت ساده ای در کنار هم تفکیک شده اند. البته نکته منفی در اینجا استفاده از دکمه های بزرگ و برجسته عملکرد های مربوط به فلاشر و مه شکن و.. در میان داشبرد است که سبک چینش و به کارگیری آن ها بسیار قدیمی به نظر می رسد. سخن دیگر در رابطه با کابین تیبا بحث ارگونومی است که می توان آن را در سطح مناسبی قرار داد. میدان دید جانبی در تیبا 2 به لطف ابعاد بزرگ آینه های جانبی مناسب ارزیابی شده اما دید عقب خودرو به دلیل شیشه عقب کوچک و کم ارتفاع و همچنین سه عدد پشت سری صندلی عقب تقریبا وجود ندارد! اگر در ردیف عقبی تیبا 2 بنشینید، فضای مفید آن برای سرنشینان را بیشتر و مناسب تر در مقایسه با 206 معروف خواهید یافت. همچنین صندلی های ردیف پشتی نیز قابلیت جمع شوندگی دارند تا در مواقع مورد نیاز به افزایش فضای لازم برای حمل وسایل کمک کنند. در بخش مربوط به تجهیزات و امکانات رفاهی، تیبا 2 کمی پر تر از نسخه سدان آن بوده و با افزایش چند قلم آپشن بیشتر! در سطح بالاتری قرار دارد. ترمزهای دیسکی در جلو و کاسه ای در عقب به همراه سیستم ترمز ضد قفلABS، دو عدد کیسه هوا و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر موارد قابل اشاره تجهیزات ایمنی خودرو بوده و در لیست تجهیزات رفاهی به مواردی همچون : شیشه بالابرهای جلو برقی ( برقی در عقب در بعضی تیپ ها )، آینه های جانبی با تنظیم دستی ( باز هم برقی در بعضی تیپ ها )، سیستم تهویه مطبوع دستی ( و باز هم نیمه اتوماتیک در بعضی تیپ ها! )، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، سیستم صوتی با خروجی USB، برف پاک کن های جلو با دور قابل تنظیم، فرمان هیدرولیک، تنظیم زاویه چراغ های جلویی و صندوق پران برخواهیم خورد و البته نگارنده همچنان فلسفه ذکر مواردی مانند جا لیوانی روی کنسول و ساعت دیجیتال! را در لیست تجهیزات رفاهی گنجانده شده در کاتالوگ این اتومبیل را متوجه نشده است! همچنین تیبا 2 در بعضی تیپ ها از رینگ آهنی و در بعضی تیپ ها از رینگ آلیاژی 14 اینچی اسپرت استفاده می کند و البته حسن ختام این بخش، جمله بسیار جالب و البته معروف نوشته شده در کاتالوگ این خودرو است : "با توجه به نوع تیپ و آپشن خودروها، همواره امکانات انتخابی خودروهای رویت شده در نمایندگی های مجاز، ملاک تحویل خودرو به مشتریان می باشد. "برداشت با شما خوانندگان گرامی! 

نتیجه گیری

مسلما هیچ خودرویی بی نقص نیست و هر خودرویی در بطن خود دارای نقاط مثبت و منفی تعیین شده ای می باشد. تیبا 2 نیز از این قاعده جدا نبوده و در کنار نقاط قوت خود، کاستی هایی را نیز دارا است. اما حداقل انتظارات از این خودرو به عنوان نمونه ای جوان پسند و به روز در مقایسه با نسخه سدان آن که خودرویی ملی ! شناخته می شود بیشتر بوده و حداقل انتظار می رود تا نقاط ضعف نسخه اولیه در نسخه دوم برطرف شده و وجه تمایز نسخه سدان و هاچ بک هم کمی بیشتر باشد. به طور کلی تیبا 2 ظاهر جوان پسندتری داشته، از شتاب نسبتا مناسبی بهره برده و امکانات آن در مقایسه با نمونه سدان بیشتر است اما همچنان ضعف کیفیت متریال در کنار نقص های مرتبط با اصول طراحی دامن گیر این خودرو شده و در کل تیبا 2، نماد بارز یک خروجی با چشم انداز روشن اما عملکرد نه چندان مناسب در واقعیت که مرهون مطالعه و توسعه ضعیف شرکت سازنده بوده تلقی می شود و می توان به طور خلاصه آن را چنین وضف کرد : دور از خیال!

مشخصاتتیبا 2 EX
نوع موتور4 سیلندر خطی
حجم موتور (سی سی)1503
تعداد سوپاپ8
استاندارد آلایندگییورو 4
نوع گیربکس5 سرعته دستی
حداکثر قدرت (اسب بخار)87
حداکثر گشتاور (نیوتون متر)128
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)190
میانگین مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)6.53
حجم باک (لیتر)41
وزن خالص (کیلوگرم)1040

قیمت ها  

بر اساس اطلاعات روز تا لحظه نگارش مقاله، برچسب قیمت تیبا 2 تیپ EX مدل 97 در نمایندگی های مجاز شرکت سایپا با شرایط تحویل فوری رقم 28,616,000 میلیون تومان بوده و بهای آن در بازار آزاد نیز رقمی مشابه است.

با این حال شما خوانندگان گرامی می توانید جهت آگاهی دقیق از قیمت های روز بازار خودروی ایران به سرویس قیمت خودروی اُتکس مراجعه کنید. همچنین اطلاعات خروجی این سرویس به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای آنلاین تحلیل قیمت خودرو، به صورت کاملا به روز و مبتنی بر شرایط روز بازار آپدیت شده و شما می توانید قیمت خودروی مورد نظر خود را در سه حد بالا، متوسط و پایین بر روی نمودار مشاهده کنید. در اینجا برای مثال برای آگاهی از قیمت روز تیبا 2 EX کافیست تا بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده قیمت روز تیبا 2 EX

سرویس حرفه ای تحلیل قیمت خودروی اُتکس

کارشناسی درست : اطمینان در خرید 


در زمینه مسائل مربوط به کارشناسی تیبا هاچ بک چند مورد بسیار بارز و قابل توجه وجود دارد. بارزترین مشکل و معضل این خودرو که دامن گیر بسیاری از خریداران آن بوده و در چک لیست بررسی این خودرو بسیار اهمیت دارد سلامت گیربکس و عملکرد آن است. مشکل بد جا رفتن دنده های اولیه که در مدل هایی با کارکرد پایین نیز دیده شده و وخامت آن در کارکرد های بالاتر در صورت رفتار نادرست با گیربکس  بیشتر به چشم آمده و حتی تعویض روغن واسکازین گیربکس نیز چندان چاره ساز نیست. مسئله بعدی در خصوص این خودرو به سر و صدا افتادن شدید اتاق در اثر استفاده از قطعات خشک برمیگردد که نیازمند توجه بسیار است. همچنین به گفته دارندگان این خودرو، زنجیره تامین قطعات تیبا 2 در نمایندگی های مجاز سایپا بسیار ضعیف بوده  و برای مثال یکی از دارندگان تیبا 2 برای تعویض پلوس خود مدتی بیش از یک ماه را در انتظار رسیدن قطعه مورد نظر به انتظار نشسته است! که این موضوع برای خودرویی با این حجم از تیراژ تولیدی پذیرفته و قابل قبول نیست.

در نهایت کارشناسی یک خودرو علاوه بر بررسی نقاط ضعف شاخص و متمایز آن نیازمند بررسی سایر نقاط و شرایط عمومی آن نیز بوده و در اینجا تجربه کاری در کنار آشنایی کامل با ابزارهای روز حیطه کارشناسی بسیار مهم است. شما خوانندگان گرامی می توانید جهت اطمینان از خرید تیبا هاچ بک مورد نظر خود و انجام فرایند کامل کارشناسی خودرو شامل کارشناسی کامل رنگ و بدنه و قسمت فنی، فرم آنلاین درخواست کارشناس در محل را برای این خودرو پر کرده و در صورتی که با تکمیل فرم های اینترنتی و پرداخت آنلاین مشکل دارید، کافیست با شماره تلفن شرکت 28428466-021 و داخلی شماره تماس حاصل فرمایید. 

 


نظرات

  • محمد

    ۱۳۹۹/۱۱/۲۲

    ماشین عالی و فوق العاده ای است ظاهر خوبی دارد و از پراید خیلی بهتره فقط صدای موتور تو کابین است

  • عزت

    ۱۳۹۹/۸/۲۴

    خودروهای که موتور ماشین سر و صدای زیادی دارد و خب صداش تو کابین واضح هستش بخاطر این است که موتورشان زیر ۲۰۰۰ سی سی است با موتور بالای ۲۲۰۰ سی سی رانندگی کنید صدا خیلی کم میشود.پیکان خودمان فکر کنم ۱۸۰۰ سی سی بود.۱۲۰۰ سی سی ۱۴۰۰ سی سی اینجا در اروپا فقط بدرد داخل و حومه شهری میخورد وارد جاده اتوبان یا گردنه شدید میشود دنیای صدا.بنزین هم لیتری ۱/۵ یورو است.

  • علی

    ۱۳۹۸/۸/۱۶

    ماشین خوبیه مخصوصا کم مصرفه بنزین رو بو میکنه و راه میره کم مصرفه و ضمنا پر شتابه

  • پیام

    ۱۳۹۸/۷/۱۶

    تیبا 2 نخرید من میخواستم 206 مدل 90 بگیرم همه گفتن 206 خرج داره نگیر تیبا 2 صفر بگیر هم خرج نداره هم ماشین خوبیه منم خیلی با ظاهرش مشکل داشتم ولی انقدر ازش تعریف کردن رفتم خریدم کاش 206 رو گرفته بودم تیبا2 خیلی افتضاحه رنگ بدنش اصلا خوب نیست کافیه کوچکترین چیزی بهش بخوره سریع لکه میشه.ترمزش خیلی داغونه صدای موتورش زیاده و اصلا تعادل نداره دنداه هاش بد جا میره عقبش دید نداره جنس داشبورد پراید خیلی بهتره

  • هادی

    ۱۳۹۸/۷/۵

    خوبه یا نه

  • علی

    ۱۳۹۸/۶/۱۵

    سلام درکل ماشین خوبیه تنهاایرادش صدای موتورزیادی داخله

  • علي

    ۱۳۹۸/۵/۲۶

    تيبا٢ بلوتوث داره؟

  • غلامرضا

    ۱۳۹۸/۴/۲۵

    مدِل ۹۸ خشک خریدم . کولرش صدا میده موتورش صدا تو اتاقه گیربکس دنده عقب سخت جا میوفته فن ماشین روشن میشه دیگه خاموش نمیشه شیشه برقیشو دادم پایین نرفت بالا مجبور شدم شبو تو ماشین بخوابم.اتاقش جاداره البته من قبلش۲۰۶ داشتم نسبت به ۲۰۶ موتورش خیلی بهتره از نظر شتاب تو جاده هم هندلینگ نداره بوی مرگ میده ماشین تا الان ۹۰۰ تا باهاش رفتم این بلا هارو دیدم خدا اخرشو بخیر کنه ۵۸ تومنم پول دادم لعنت بهتون با درامد ۵ سالم صاحب چی شدم. نخرید بدون ماشبن بمونید یا خوبشو بخرید

  • مصطفی

    ۱۳۹۸/۴/۲

    با عرض سلام خدمت دوستان بنده عرض کردم تیبا هاچ بکی که اردیبهشت ۱۳۹۷ در امد واقعا ماشین خوبی هستش و اذیت نکرده منتها خیلی باهاش رانندگی نکردم و نهایتا بعد ۱۴ ماه فقط ۹۸۰۰ کیلومتر باهاش رفتم.ذکر این نکته برای همه خریداران تیبا هاچ بک لازم هستش که از موتوری ماشین سر و صدای زیادی دارد و خب صداش تو کابین واضح هستش که انهم به توصیه سایپا صدا ضبط و باند را زیاد کنین حله و هیچ جای دغدغه دیگری ندارد .یادتان باشد به حرف گارانتی هم خیلی اعتماد نکنین و هر استاد کاری که واقعا وارد باشد ماشین را بسپارین برای تعمیرات.بنده گارانتی ماشین بردم..سوئیچ ماشین را گرفتن بعد ۲۰ دقیقه گفتن ماشین امده است..هیچ فرقی هم نکرده بود اصلا مشخص بود فقط بردن زیر سوله آفتاب نخوره بعد برگرداندن به خودم.در خصوص زیر و بندش ریوئی هستش و خوبه.برای موتور هم فوق العاده کاراش را به موقع انجام بدین.احتیاجی به فیلر گیری ندارد روغن هم 20W50 ریختم خدانگهدار تا بعد ۲تیرماه ۱۳۹۸

  • جواد

    ۱۳۹۸/۳/۱۸

    چرا جای استارت مدل نیمه اول 96با نیمه دوم فرق داره

  • جواد

    ۱۳۹۸/۳/۱۸

    سلام.هفته قبل مدل 96 23000تا راه رو گرفتم عالیه

  • صادقی

    ۱۳۹۸/۲/۲۹

    با سلام آذر 96 تیبا 2 خریدم تا به امروز جز بنزین روغن و لنت ترمز هیچ هزینه برای من نداشته تو این مدتم 28 هزار کیلومتر باهاش فقط تو جاده رفتم ماشین خوبیه

  • ابراهیم

    ۱۳۹۷/۱۰/۲۹

    تیبا۲ ...۹۷ گرفتم . الان ۲ ماهه گیربکس خرابه ..هیچکی هم جوابگو نیست . میگن گیربکس جدید هستش و وسایلش نیست . عجب یعنی یه بار مصرف ..باید بندازیم سطل آشغال

  • کمال

    ۱۳۹۷/۱۰/۲۳

    با سلام خدمت دوستان نسبت به پراید و باور کنین خود ۲۰۶ خیلی بهتره نسبت به پولی که میدی در مقایسه با اونا عالی به توصیه داشتم حتما مونیتور فابریکشو بخرین عالیه حرف نداره

  • کناری اس اس

    ۱۳۹۷/۱۰/۱۷

    دعوا نکنید. ماشین خریدن از خودرو ساز های داخلی کاملا و صد در صد شانسیه. ینی ماشینا با کیفیت ثابت تولید نمیشن چون قطعات با کیفیت ثابت تولید نمیشن. کلا همه چی عشقیه یروز میبینی حالشون خوبه رو تولید دقت دارن یه روز حالشون بده تر میزنن به تولید. واسه همین بستگی به شانست داره ماشینی که نصیبت میشه تو چه وضعیت تولید کننده ساخته شده. کامنتا رو خوندم یه عده راضین یه عده ناراضی. اونایی که ناراضین جزو بد شانسان. من خودم جزو خوش شانسا بودم. ۱ سال تیبا ۲ خریدم انصافا راضیم از همه چیش شتابش سرعتش بی سر و صدا بودنش کم مصرف و کم خرج بودنش. تا حالا فقط واسه سرویس دوره و تعویض لنت و روغن رفتم نمایندگی. میگم که کلا ماشین صفر خریدن شانسیه اگه خوش شانسین بخرین اگه خوش شانس نیستین ماشین دست دوم بخرید که قبل از خریدن امکان داشته باشین ماشینو برونین و همه جوره تستش کنید و ازش مطمن بشید و اگه دلخواهتون بود بخرید

  • رضا

    ۱۳۹۷/۱۰/۹

    من مدل ٩٧ خريدم صفر الان دوماه دارم صدا موتور تيبا ٢ خيلي روي اعصابه يعني من همه ماشيني داشتم نهايت بعد يك سال ازيه ماشين خسته ميشدم ولي تيبا ٢ دوماهه به زور تحملش ميكنم يعني فقط به عنوان يه ماشين ارزون تو شهر كه كنار خيابون بندازي ترس نداشته باشي بهتره موتوره.

  • محمدرضا

    ۱۳۹۷/۱۰/۷

    امان از دست جریمه ............بین جاده ای رکورد میزنه تیبا2

  • محمدرضا

    ۱۳۹۷/۱۰/۷

    از لحاظ سرعت 195تارو تو کفه میره و تعادل خوبی داره-دنده عقب کمی اذیت میده تا جابره-مونتاژ خوبی نداره درباش درست بسته نمیشه-جنس پلاستیکی خشکی در قسمت داخلی بکاررفته که به زودی شروع به سرو صدای غژ غژ کنان به گوش میرسه- پشت ماشین در سراپیچی اگه سرعت بالای 70بره گیچ میزه -در کل تیبا 2 فول اپشن راضی کننده هست

  • مصطفی

    ۱۳۹۷/۱۰/۳

    سلام به همگی.بنده قبلا هم اینجا عرض کردم تیبا ۲ من تحویل اردیبهشت ۹۷عالی هستش و میتوان گفت قطعات مصرفی خودرو را با استانداردی مشخص استفاده کردند هر چند معایبی دارد که بارها گفته شد دید عقب و کمک فنرها که از من یکی از کمک فنرها روغن زد تو کیلومتر ۴۵۰۰ در خصوص آب بندی بسیار ماشین حساسی هستش و بایستی تا ۱۰۰۰ کیلموتر اول از بنزین سوپر استفاده کرد و به ندرت بنزین معمولی بزنین.در مورد اینکه از پراید بالاتر و همطراز ریو هستش منتها توقع ماشین هیوندائی ازش نداشته باشین نسبت به قیمت زیر پنجاه میلیون تومان بهترین گزینه است اگر نه ۵۰ میلیون میتونی پیش پرداخت یه ماشین مدل بالاتر مثل انواع خودروهای چینی بدین.جوان پسند و اگر تیپ اسپرتی روش بتوانین اجرا کنین خوبه.باتری ماشین را من فورا عوض کردم و حداکثر توان باتری که بهش میتوان انداخت ۶۲ امپری بود.هیچ خرج دیگری هم ندارد مگر اینکه دیگر خیلی حساس باشین و لاستیک عوض کنین و لاستیک خارجی بندازین مهمترین نکته رینگ ماشین هست .از من رینگ آلومینیوم بود و شتابگیری بهتری نسبت رینگ فولادی دارد هندلینگ ماشین هم بهتر میباشد در مجموع ماشین خوبی هستش در قیمت خودش

  • علیرضا

    ۱۳۹۷/۹/۲۴

    والا ما که نفهمیدیم ماشین خوبی هست یا نه هرکسی یه چی میگه قرار نیست چون تیبا خریدید الکی تعریف کنید فکر کنید قیمتشو بالا میبرید لطفا ایراداشو بگید حداقل خریدارای جدید بدونن چکار کنن

  • نوروزی

    ۱۳۹۷/۸/۲۱

    من اردیبهشت 97 تیبا 2 گرفتم خب مثل همه ی محصولات ایرانی ی معایبی داره از جمله صدای بالای موتور و جنس بی کیفیته پلاستیکای بکار رفته داخل اتاق ولی درکل راضی ام ازش چون ماشین هاچبک دوس دارم

  • حسین ستایش

    ۱۳۹۷/۸/۴

    سلام دوستان تازه فهمیدم برا تولدم تیبا ۲ثبت نام کردن اولش خیلی خورد تو ذوقم اخه خودمslxدارم حالا نمیدونم کتسل کنم نکنم ب نظرتون زشت نیست؟تو سرعت چطوره؟؟ تو پیچا پشتش گیج نمیزنه؟ تعادل داره تو جاده؟ بعد یه مدلی هست ک شکل تیبا۲ولی پشتش جور دیگس من تازه عکسشو دیدم انگار فرق داره با تیبا۲ اون اسمش چیه؟فرمونش چطوره هیدرولیکه سفته تو سرعت صدای مرگ نمیده؟؟؟اقا دمتون گرم من زیاد از اینجا سردرنمیارم یه مرد پیدا بشه تو تلگرام یا وات ساپ منو توجیح کنه۰۹۳۶۸۶۸۶۸۱۳

  • یکی

    ۱۳۹۷/۷/۲۸

    لرزش موتور موقع آیدل وحشتناکی طوری که فرمان رو میلرزونه موتورش خوبه ولی چون سایپا برای افزایش حجم موتور اقدام به افزایش کورس پیستون کرده رد لاین بسیار پایین اومده(5500) مدل های سال 97 گیربکس کاملا سالم و خوبی دارن دنده ها خیلی خوب تعویض میشن و اصلا مشکلی در 2 به 3 وجود نداره . مال من یه سوتی خنده دار داره و اونم اینکه که به محض اینکه ماشین رو تحویل گرفتم متوجه شدم که فرمان در جای درستش نیست یعنی وقتی توی جاده داری مستقیم میری فرمان حدود 40 درجه به سمت راست هست صدای موتور خیلی زیاده به طوری که در دور موتور های بالای 2500 صداش واقعا داخل اتاق میاد مصرف سوختش خیلی کمه اگه رعایت کنی

  • امین

    ۱۳۹۷/۷/۱۱

    سلام بنده تیبا۲مدل ۹۵/۸دارم تقریبا یک سال و نیم دارمش راضی هستم، همش هم تو جاده استفاده میکنم، عالیه

  • یه بنده خدا

    ۱۳۹۷/۶/۳۱

    به راستی که از سایپا چقدر گرفتی برای انتشار این متن

  • مشدی مهدی

    ۱۳۹۷/۶/۱۳

    من تيبا٢ دارم، قبلش هم ٢٠٦ تيپ٢ داشتم، خدايي از ٢٠٦ خيلي بهتره، شتابش خيلي خوبه،مصرفش به شدت كمه كه اصن يادتون ميره كي رفتين بنزين زدين، ترمزش خوبه، قيافش هم خدايي خوبه، صندوقدارش يكم زشته اما هاچ بك خوشگله خدايي،فقط ايراد اصليش اينه كه صفحه كلاجش ضعيفه و صداي موتور هم داخل مياد كه البته راه داره با خرج كم درستش كرد

  • مطفی

    ۱۳۹۷/۶/۱۳

    تیبا ۲داشتم ،تو۵۰۰کیلومتر اول دوتا ازکمکا خراب شد،تا ۱۵۰۰تا ۴تا کمک خراب شد .در بین فرغونایی که سقف زدن وبنام خودرو به خلق غالب میکنند!فرغون بدی نیست.ولی نام خودرو برآن گذاشتن ظلم است بر صنعت اتوموبیل!!

  • محمد

    ۱۳۹۷/۶/۹

    كسي ميدونه باربند چ ماشيني ب تيبا ٢ميخوره

  • شهرام‌

    ۱۳۹۷/۶/۶

    سلام ماشین خوبیه

  • ارش

    ۱۳۹۷/۶/۴

    منم یک ماهه ثبت نام کردم هنوز نیومده دستم،قبلا پژو پارس داشتم،نمیدونم ماشین خوبی هست یانه،بخاطر قیمت زیر 30 خریدمش