اُتکس

نظرات (48)

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۸

بررسی کامل رنو تالیسمان

بررسی کامل رنو تالیسمان

در این گزارش از اتکس به سراغ یک محصول شیک و دوست‌داشتنی از رنو رفته و آن را به طور مفصل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

معرفی اولیه

رنو تالیسمان یک خودروی خانوادگی بزرگ است که توسط خودروساز فرانسوی رنو تولید می‌شود. این خودرو اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال ۲۰۱۵ و به عنوان مدل ۲۰۱۶ نمایش داده شد. تالیسمان در دو نوع سدان و استیشن عرضه می‌شود و هدف از تولید آن، جایگزینی دو مدل لاگونا (Laguna) و لاتیتود (Latitude) است. چون بعد از فروش ناامیدکننده‌ی لاگونا، رنو چاره‌ای جز جایگزینی آن با یک خودروی بهتر نداشت.

اولین نکته‌ای که در مواجهه با تالیسمان به ذهن خطور می‌کند، چهره‌ی جدید آن است. رنو در چند سال اخیر خودروهای خود را بر مبنای یک طرح خانوادگی جدید در نمای بیرونی به بازار عرضه می‌کند، از این رو رنو تالیسمان نسبت به مدل لاگونا از چهره‌ای جذاب‌تر بهره می‌برد. اما آیا طراحی داخلی و عملکرد فنی این خودرو به اندازه‌ی نمای بیرونی آن ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟

عملکرد فنی

به نظر می‌رسد رنو در طراحی پیشرانه برای تالیسمان بیشتر بر روی راندمان تاکید کرده است. در کل سه موتور دیزلی و سه موتور بنزینی برای این خودرو ارائه شده است. همه‌ی این موتورها دارای ۴ سیلندر هستند و برخی از آنها مجهز به توربوشارژ نیز می‌باشند. موتورهای بنزینی شامل TCe 150‌ مجهز به توربوشارژ با حجم ۱.۶ لیتر با ۱۵۰ اسب بخار در دور موتور ۵۲۰۰، موتور TCe 200 مجهز به توربوشارژ با حجم ۱.۶ لیتر و ۲۰۰ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ و در نهایت موتور 2.0 GDe بدون توربو با ۱۵۰ اسب بخار در دور ۵۸۰۰ و حجم ۲ لیتر می‌باشد. مشخصات موتورهای دیزلی نیز به این ترتیب است: موتورهای dCi 110، dCi 130 و dCi 160 مجهز به توربوشارژ و به ترتیب با ۱۱۰، ۱۳۰ و ۱۶۰ اسب بخار در دورهای ۴۰۰۰. البته لازم به توضیح است که موتورهای TCe 150 و dCi 130 و dCi 160 تنها در اروپا و موتور 2.0 GDe تنها در کره‌ی جنوبی عرضه می‌شوند.

خودروهایی که پیشرانه‌ی بنزینی دارند، مجهز به گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه هستند، در حالیکه که مدل‌های دیزلی، به دلخواه مشتری با یکی از گیربکس‌های ۶ سرعته دستی یا ۶ سرعته دو کلاچه مجهز می‌شوند. همچنین موتور توئین توربوی دیزلی dCi 160 منحصرا با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. تمام موتورها از تکنولوژی استاپ/استارت نیز بهره می‌برند. تمام مدل‌های ساخته شده دیفرانسیل جلو هستند، یعنی قدرت موتور به دو چرخ جلو منتقل می‌شود. گفته می‌شود که مدل جدید تالیسمان با سیستم فرمان چهارچرخ موسوم به 4Control تولید می‌شود و دارای حالات مختلف رانندگی ( اسپرت، راحت و ...) خواهد بود.

نمای جلو و کنار رنو تالیسمان
نمای دیگر جلو رنو تالیسمان
نمای کنار رنو تالیسمان
نمای پشت رنو تالیسمان

طراحی و امکانات

مدل مفهومی رنو تالیسمان در سال ۲۰۰۱ ارائه شد، اما خوشبختانه رنو تصمیم گرفت تا تنها از نام مدل مفهومی در ساخت خودروی تالیسمان ۲۰۱۶ استفاده کند. با داشتن ابعاد ۱.۸۷×۴.۸۵ متر، به نظر می‌رسد این خودرو فضای داخلی کافی در اختیار سرنشینان قرار دهد. خطوط روی کاپوت به خوبی با طراحی جلوپنجره‌ و انحناهای آن هماهنگی دارد. همچنین استفاده‌ی زیاد از کروم در طراحی قسمت جلویی و حاشیه‌ی شیشه‌های کناری خودرو مشهود است. سیستم روشنایی در روز به همراه هواکش‌های بزرگ، چهره‌‌ی مدرن و البته عبوسی به رنو تالیسمان بخشیده است، اگرچه به نظر می‌رسد که لوگوی رنو کمی بزرگ است. در قسمت عقب خودرو، طراحان سعی کرده‌اند تا با استفاده از خطوط افقی، بر پهنای زیاد خودرو تاکید کنند. کشیدگی چراغ‌های عقب تا لوگوی رنو در صندوق بار امتداد یافته است. گفتنی است این چراغ‌ها مجهز به روشنایی در روز با نورپردازی سه‌بعدی می‌باشند.

اولین نکته‌ی مثبت در مورد طراحی داخلی تالیسمان، وجود فضای کافی برای سرنشینان، حتی برای سرنشینان عقب خودرو است. زمانی که به خودرو نزدیک می‌شوید، چراغ‌های روشنایی در روز در جلو و عقب خودرو به صورت اتوماتیک روشن می‌شوند، همچنین با باز شدن آینه‌ها و روشن شدن چراغ‌های رو به پایین، فضای پیرامون خودرو روشن می‌شود. با باز شدن درب خودرو، آهنگ خوشامد گویی به همراه انیمیشن در صفحه‌ نمایش خودرو پخش می‌شود. همچنین در مدل‌هایی که مجهز به صندلی الکتریکی هستند، برای سهولت در سوار شدن به خودرو، صندلی‌ راننده به سمت عقب حرکت می‌کند و پس از نشستن راننده روی آن، به مکان اصلی خود باز می‌گردد. رنو ادعا می‌کند که صندلی‌های تالیسمان به مانند صندلی‌های کلاس بیزینس خطوط هوایی است. دارا بودن سیستم گرمایش و سرمایش، داشتن ۴ تنظیم برای قسمت کمر، ۱۰ نوع تنظیم پیش‌فرض برای صندلی‌ها، ۱۰ تنطیم برای قسمت سر، قابلیت ذخیره‌ی چهار نوع تنظیم و همچنین داشتن قابلیت ماساژ با شدت متغیر، گواهی بر این ادعا است.

نمای جلو رنو تالیسمان
تایر رنو تالیسمان
چراغ جلو رنو تالیسمان
چراغ عقب رنو تالیسمان

یک نکته‌ی جالب در ارتباط با جاسری‌ صندلی‌های عقب خودرو این است که می‌توان آنها را به صورت الکتریکی دوران داد تا میدان دید راننده هنگام حرکت به سمت عقب بیشتر شود. داشبورد خودرو بزرگ است، کنسولی میانی بین راننده و سرنشین نیز جادار است. در کل می‌توان گفت با داشتن فضای خالی در دسترس با حجم ۲۵ لیتر در داخل کابین و ۶۰۸ لیتر در صندوق بار، تالیسمان یک خودروی جادار است. این خودرو مجهز به سیستم اطلاعاتی رنو موسوم به R-Link 2 به همراه چند صفحه نمایش با ابعاد مختلف از جمله یک صفحه‌نمایش لمسی ۸.۷ اینچی می‌باشد. خوشبختانه می‌توان از صفحه نمایش اصلی برای انجام دو کار متفاوت استفاده کرد، برای مثال برای تغییر دادن ایستگاه رادیو لازم نیست از محیط نقشه خارج شوید. می‌توان از سیستم فرمان صوتی برای ناوبری، برقرای ارتباط تلفنی و ارسال پیامک و همچنین کار کردن با اپ‌های گوشی استفاده کرد. به طور خلاصه باید گفت که کابین رنو تالیسمان، بهترین کابین ساخته شده توسط شرکت رنو است. همچنین مشتریان می‌توانند با پرداخت هزینه‌ی بیشتر سیستم کمک‌ پارک ، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار دهنده‌ی خروج از خط و سیستم ترمز اضطراری را برای خودروی خود سفارش دهند.

قیمت‌ و مصرف سوخت

قیمت تقریبی این خودرو در ایران حدود ۱۸۰ میلیون تومان خواهد بود. اما در مورد مصرف سوخت گفتنی است میزان مصرف موتور TCe 150 ۷.۵ لیتر در شهر و ۴.۶ لیتر و به صورت ترکیبی ۵.۶ لیتر در صد کیلومتر است، این میزان برای موتور TCe 200 نیز صدق می‌کند. اما مصرف سوخت در موتورهای دیزلی کم‌تر است و مقدار آن به صورت ترکیبی بین ۳.۶ لیتر تا ۴.۴ لیتر در صد کیلومتر متغیر است.

نمای داشبورد رنو تالیسمان
نمای داخل رنو تالیسمان
پنل رنو تالیسمان
صندلی های رنو تالیسمان

ارزیابی کلی

در اینجا به صورت اجمالی به نقاط قوت و ضعف رنو تالیسمان ۲۰۱۶ اشاره می‌کنیم:

نکات مثبت:

نمای بیرونی: کم‌تر کسی است که از چهره‌ی این خودرو تعریف نکند. هیچ نشانی از ضعف طراحی‌های پیشین رنو در این مدل دیده نمی‌شود.

راحتی: رنو تالیسمان از نظر راحتی سواری و فضای کافی برای سرنشینان و بار نسبت به رقیبان خود برتری دارد. وقتی با این خودرو رانندگی می‌کنید، از آرامش حاکم بر کابین لذت می‌برید.

کیفیت ساخت: کاملا مشخص است که رنو در ساخت تک‌تک قطعات و بخش‌های خودرو دقت زیادی به خرج داده است. با چشم‌پوشی از پلاستیک‌های به کار رفته در بعضی از قسمت‌های کابین، باید اذعان کرد که کیفیت ساخت بدنه و کابین خودرو بسیار بالا است. حتی بسته شدن درب خودرو نیز صدای باکیفیتی تولید می‌کند.

فرمان‌پذیری: به لطف استفاده از سیستم 4Control، می‌توان گفت فرمان‌پذیری تالیسمان رضایت‌بخش بوده و در سطح دیگر رقیبان است.

تکنولوژی: چراغ‌های جلوی LED با قابلیت تطبیق‌پذیری با جهت گردش خودرو، چراغ‌های عقب LED با نورپردازی سه بعدی، سیستم گرمایش و سرمایش صندلی‌ها، سیستم گرمایش فرمان خودرو، استفاده گسترده از چرم، نور‌پردازی داخل کابین و سقف خودرو، سیستم صوتی BOSE، صفحه نمایش ۸.۷ اینچی مجهز به سیستم مالتی‌مدیای R-Link 2، سیستم نمایش اطلاعات بر روی شیشه‌ی جلوی خودرو، سیستم کمک پارک، سیستم 4Control از جمله امکاناتی هستند که خریداران تالیسمان از آن لذت خواهند برد. تنها کاستی که به چشم می‌آید، عدم وجود سان‌روف است.

سیستم انتقال قدرت: گیربکس‌های ارائه شده برای تالیسمان شاید به اندازه‌ی گیربکس DSG ساخت فولکس‌واگن سریع نباشند، اما عملکرد ضعیفی هم ندارند. حتی در بعضی موارد نمی‌توان متوجه تعویض دنده شد.

نکات منفی:

موتور: باید گفت موتور‌های ارائه شده برای این خودروی لوکس به اندازه‌ی کافی قدرتمند نیستند و انتظارات را برآورده نمی‌کنند.

صدای موتور: علی‌رغم این موضوع که کابین تالیسمان عایق‌بندی خوبی دارد و صدای باد و لاستیک‌ها به داخل نفوذ نمی‌کند، اما سرنشینان می‌توانند به وضوح صدای موتور دیزل حتی در حالت خلاص را به خوبی بشنوند.

پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان: با این که عملکرد گیربکس تحسین‌انگیز است، اما خریدارانی که از رانندگی اسپرت لذت می‌برند، با پی بردن به این نکته ناامید خواهند شد.

سیستم کنترل آب و هوا: هنگام رانندگی با خودروی تالیسمان اگر بخواهید از این ویژگی استفاده کنید، باید چشم خود را از جاده برداشته و به صفحه نمایش نگاه کنید. استفاده از دکمه‌ی آنالوگ می‌توانست کار را راحت‌تر کند.

با معرفی تالیسمان، شرکت رنو خود را وارد رقابت واقعی در کلاس‌ خودروهای سایز متوسط کرده است. تالیسمان می‌تواند نقش ناجی برای این خودروساز فرانسوی داشته باشد. در مورد قیمت باید گفت که سطح قیمت تالیسمان در قیاس با رقبای خود از فولکس‌واگن و فورد بیشتر نیست. پس آیا واقعا رنو تالیسمان می‌تواند گزینه‌ی جدی خریداران باشد؟ قطعا بله. اما توصیه‌ی ما به شما این است که بالاترین مدل این خودرو را خریداری کنید تا از امکانات آن لذت ببرید.

جدول مشخصات فنی

در این جا مشخصات فنی خودروی تالیسمان با موتور TCe 200 که در نمونه‌های وارد شده به کشور وجود دارد را ارائه می‌کنیم.

مشخصاترنو تالیسمان
توان موتور (اسب بخار)۲۰۰ در دور موتور ۶۰۰۰
حداکثر گشتاور (نیوتون متر)۲۶۰ در دور موتور ۲۵۰۰
حجم موتور (سی‌سی)۱۶۱۷
تعداد سیلندر۴
استاندارد آلایندگییورو ۶
انتقال قدرتمحور جلو
گیربکساتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)۲۳۷
صفر تا صد (ثانیه)۷.۶
ظرفیت باک (لیتر)۵۱
ابعاد (سانتی متر)۱۴۶۳×۱۸۹۶×۴۸۴۸
وزن خالص (کیلوگرم)۱۴۳۰
وزن به همراه سرنشینان (کیلوگرم)۲۰۳۰

در پایان باید اشاره کنیم که برای تهیه این گزارش از بررسی پایگاه www.carscoops.com استفاده شده است.

قیمت رنو تالیسمان E3 2017

ویدیو بررسی کامل رنو تالیسمان 2017 به زبان انگلیسی ( بروزرسانی 23 خرداد 1396 )

نظرات

  • وحید

    ۱۴۰۰/۵/۲۹

    من این ماشین را دارم. از نظر ظاهر بسیار زیبا است .امکانات رفاهی داخل کابین بسیار عالیه.جادار و صندلی های راحت داره.رانندگیش اسپرت هست. و اگه کسی شتاب بالا و با سرعت و اطمینان تو سربالایی میخواد رانندگی کنه حرف نداره. این ماشین فقط یه عیب داره و اون این هست که چون بوش های کمک فنر عقب ماشین پلاستیکی - فلزی ساخته شده کمی ماشین خشکی هست و عقب ماشین تو دست انداز میکوبه که باید ببرید بوش لاستیکی - فلزی براش بندازید.

  • علی

    ۱۳۹۹/۱۱/۲۵

    آقا ار عزیز با شیشه باز رانندگی کردی صدا باد نمیاد تو!! آدرس غلط نده رنو نیسان سابقه طولانی دارند و به نظر من با کیفیت ترین خودرو و پر آپشن ترین در رنج قیمتی تا ۲ میلیارد رقیب نداره

  • Mohsen

    ۱۳۹۹/۱۱/۲۴

    حدود یکماه این خودرو خریدم چند سال کمری و ماکسیما و سوناتا داشتم واقعا از قیافه و آپشن بی نظیر و یک سرو گردن از رقبای خود در محدوده قیمتش بالا تره مخصوصا آپشن ایزی پارک و زیبایی داشبود و . به هیچ وجه مشکل صدا مطرح نیست و کم اهمیت میباشد ۶۰۰۰ کیلومتر تست کردم

  • شاهرخ

    ۱۳۹۹/۸/۲۴

    واقعا خیلی خوبه من هر روز سوارش میشم شتاب عالی داره سرنشین عقب میتونه محکم شمارو بگیره توی ترافیک گیر نمیکنید خیلی عالیه فقط یه مشکلی ک داره زمستون نمیشه سوارش شد چون سرده تالیسمانو نمیگم موتور سیکلتم رو میگم 😁😁

  • یاسر

    ۱۳۹۹/۶/۱۹

    حالامیتونین نظر بدین 1/200/0000میلیون ناقابل

  • ا ر

    ۱۳۹۸/۱۱/۴

    سلام دوستان عزیز من خودم تالیسمان داشتم دو ماه بیشتر نتونستم تحملش کنم کیفیت سواری صفر و صدای بادی که بالای ۱۴۰ میاد داخل کابین ادمو روانی میکنه فقط قیافه خوبی داره در کل اپتیما خیلی بهتره البته تو این رنج قیمت ار لینکش که خیلی گیج کننده اس خواهشا اگه ماشینو نداشتین اطلاعات غلط ندید که ملت با طناب شما ته چاه نرن فقط به درد کسی میخوره که عشق گاز دادان وشتاب اولیه است باتشکر

  • علی

    ۱۳۹۸/۸/۵

    با شما احمد

  • علی

    ۱۳۹۸/۸/۵

    نه خیرم خیلی ماشین خوبه بهترین ماشینه فکرت آشغاله...

  • میثم

    ۱۳۹۸/۷/۱۲

    سلام برای رفع کوبش عقب چه راهی وجود داره

  • جاسم

    ۱۳۹۸/۵/۲۷

    ببخشيد مزدا ٣ نيو بهتره يا تاليسمان

  • احمد

    ۱۳۹۸/۵/۲۶

    اشغاله

  • عباس

    ۱۳۹۸/۵/۲۳

    ماشین عالی و کار درست و استانداردیه

  • آرش

    ۱۳۹۸/۱/۱۸

    خرداد 96 تحویل گرفتم. تا حالا 30 هزارتا رفتم. سرویسای نگین خودرو افتضاحه. هر 10 هزار کیلومتر سرویس اجباری داره که اگه انجام ندی از گارانتی خارج میکنن. هر سرویسش الان در حدود 800 هزار تومن میشه. لوازم مصرفی مثل فیلتراشو فقط نگین خودرو داره که نمیفروشه میگه ماشین رو بیار خودم ببندم روش که اجرت وحشتناک بگیره. موتورش از نظر شتاب خیلی خوبه ولی عقبش به شدت میکوبه. اینکه میگن با بنزین ایران سازگار شده دروغه، بنزین یورو 6 میخواد وگرنه زیر 100 هزار فاتحه موتور خوندس. گیربکسش خیلی پیچیده س و زود نیاز به تعمیر پیدا میکنه. دنیای آپشنه که نصفش به درد نمیخوره. نویگیشنش تو ایران فعال نمیشه. مثلا دنا نویگیشن داره ولی این نداره. برای هر کاری باید از سیستم آر لینک استفاده کنی که به صورت پیش فرض وقتی ار لینک رو روشن میکنی رادیو باهاش روشن میشه که کفر آدمو درمیاره. وویس کامند داره که ندیدم جایی در موردش بنویسن، شاید خیلیا ازش استفاده نکردن. در کل به خاطر پیچیدگی و استهلاک زیاد، هزینه نگهداری بالا و غیر منطقی، عدم رضایت از نگین خودرو و به خرج افتادن خودرو در کیلومتر 30 هزار میخوام بفروشمش و راحت شم.

  • مجید

    ۱۳۹۷/۱۰/۱۵

    من یک سالی هست دارم. یه سوال از کسایی که دارن. اینکه وقتی در ترافیک هستین و با سرعت پایین حرکت میکنین، آیا در تعویض دنده به حالت معکوسش( مثلن 2 به 1 یا 3 به دو) که خودش انجام میده بدون ترمز گرفتن شما، شما ایت تعوض دنده را حس میکنین و صدای اون رو میشنوین یا نه. ممنون

  • منتقد

    ۱۳۹۷/۶/۲۴

    جالبه اینجا همه تالیسمان سوارن..جالبه..پس این قشر کم درآمد جامعه که بالای نود درصد جمعیت ایرانو تشکیل میدن کجان؟؟ جمع کنید بابا...پرشیا هم سوار نشدین برامون تالیسمان تالیسمان میکنید عقده ای ها

  • کیارش

    ۱۳۹۷/۶/۵

    من ماشینای زیادی سوار شدم توی منطقه . از کیا و هیوندای و نیسان و رنو و ... ولی هم رده سوارشدم . مثلا کادنزا سوار نشدم موتورای زیر 2500 رو تست کردم هر کدوم دوماه سه ماه الان مزدا6 دارم و با هیچ ماشینی عوضش نمیکنم. رخ بی نظیر و های کلاس، آپشن ها کاربردی و جمع و جور ... موتور و هندلینگ و شتاب هم که محشر

  • محمدرضا

    ۱۳۹۷/۴/۲۰

    شتاب و نرميش عاليه واقعا با اين حجم موتور بعيده همچين شتابي !!!

  • غفاری

    ۱۳۹۷/۴/۸

    راه اندازی آپشن های غیرفعال تالیسمان و نیوکولیوس به صورت تضمینی در محل: 1- میرور لینک (mirror link) جهت استفاده از نویگیشن و GPS موبایل روی مانیتور خودرو 2- رادار بین خطوط (LDW) 3- سیستم تابلو خوان (TSR) 4- پیشگیری از سرعت غیرمجاز (OSP) 5- هشدار خواب آلودگی راننده 6- پاور ویندوز برای شیشه ها و سانروف تماس و پیام: 09059254070 غفاری

  • میثم

    ۱۳۹۷/۳/۲۱

    برای دوستانی که از سر و صدا و کوبش قسمت عقب خودرو ناراضی هستن پیشنهاد استفاده از لاستیک گودیر چهار فصل یا کنتینتال سری v رو میکنم که به دلیل نرمی کوبش رو تا قسمتی از بین میبره! در مورد سوخت استفاده از مکمل ریوارد البته در تهران! پیشنهاد میکنم(چون تست کردم بنزین همه جا یکی نیست)

  • میثم

    ۱۳۹۷/۳/۲۱

    سلام به همگی دوستان بنده به مدت 3 ماه تجربه سواری این خودرو رو داشتم.از بابت لذت رانندگی باید بگم اگر در جاده هایی با شرایط استاندارد رانندگی کنید این خودرو بی شک نظرتونو جلب میکنه اما یک سری ایرادات اساسی هم داره!در خصوص قسمت عقب خودرو این خودرو در نمونه جهانی دارای سیستم4controlهستش یعنی عملکرد فرمان روی هر چهار چرخ اما بنا به دلایل نامعلومی این سیستم در مدلهای نگین خودرو وجود نداره!! و این نبود این سیستم از نظر کارشناسی که خودرو رو پیشش بردم باعث شده قسمت عقب از حالت استاندارد اصلی خارج بشه (بدلیل تعویض قطعات) نکته بعدی موتور این خودرو هستش.یک موتور باتکنولوژی بالا و حجم پایین و البته عملکرد خوب فقط در زمان صفر کیلومتر بودن!!!!همونطور که میدونید این ماشین از موتور اتمسفریک استفاده میکنه و تنفس طبیعی نیست و از اونجا که دوست داریم لذت گاز دادن رو تجربه کنیم این موضوع در دراز مدت شما رو با بحران جدی روبه رو میکنه!اتفاقی که من در خودروی ولوو هم تجربه کردم!دلیلش هم یک چیزه!بنزین نا مرغوب!! در کل خودروی آپشنال و عالی هست ولی فقط در بازه زمانی زیر 100هزار کیلومتر!

  • محمد سعید

    ۱۳۹۷/۳/۱۶

    هندلینگ بسیار عالی، طبق معمول بالاتر از استاندارد های اروپا، مانند بقیه رنو ها بسیار دارای موتوری بسیار قلدر، تحت هیچ شرایطی کم نمیاره، رنو ثابت کرد که بزرگترین انجین ساز دنیاست

  • حسین

    ۱۳۹۷/۲/۱۰

    سلام دوستان من تالیسمان دارم . خیلی ازش راضی هستم . شتابش روی کلی از ماشینای بازار رو کم میکنه . آپشناش عالی . کیفیت بالا . فقط تنها بدیش خشک بودن عقبشه که میکوبه

  • محمد

    ۱۳۹۷/۱/۲۶

    خودرو های رنو ( کولیوس و تابستان) خیلی بی کیفیت و دارای عیوب فنی زیادی هستند که نگین هم نمیتونه رفع عیب کنه.

  • مصطفی

    ۱۳۹۷/۱/۴

    من یه ماهه خریدم، عالیه، فقط یه مقدار خشکه. البته در جاده های فوق استاندارد ما نشون میده، تکنولوژی روز رنو فرانسه و نیسان ژاپنه.

  • الشن

    ۱۳۹۶/۱۲/۳

    اینکه میگن صدای موتورش زیاده و به داخل کابین نفوذ میکنه چی؟

  • رضا

    ۱۳۹۶/۱۱/۲۸

    دوسش دارم

  • وحيد

    ۱۳۹۶/۱۱/۱۶

    كسي كه ميخواد در مورد تليسمان نظر بده بايد با ماشيناي آلماني مقايسش كنه نه كره اي ، و مطمئناً از هر ديدگاه اين ماشين بيسته

  • حامد

    ۱۳۹۶/۱۱/۱۲

    ماشين فوق العاده زيبا و با كيفيتي ميباشد ، اما از نظر قيمتي بسيار بالا است تاليسمان قيمت واقعي ش در همه جاي دنيا ٨٠ ميليون تومنه چرا ما بايد در ايران بابتش ٢٥٨ ميليون تومن بپردازيم ؟

  • متین

    ۱۳۹۶/۱۱/۱۲

    من الان 2 ماه میشه تالیسمان خریدم خیلی خوبه ولی میگن کابینشو سینه شو از پلاستیک خراب ساختن به درد نمی خوره

  • مجید

    ۱۳۹۶/۱۱/۳

    همه چی عالی قیمت ۳ برابر استاندارد جهان .مشتری مداری عالی پولت رو میگیرن هر وقت خواستن بهت میدن .گارانتی عالی جواب درست بهت نمیدن خیلی عالی بسیار عالی.خخخخخخ