نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱۱/۲۰
معرفی
تارا اتوماتیک بهعنوان پرچمدار محصولات ایرانخودرو معرفی شده است و با استفاده از پلتفرم جدیدی برخلاف پلتفرمهای همیشگی ایرانخودرو ساخته شده است. این خودرو با الهام از پژو ۳۰۱ طراحی شده و دارای موتور TU5 پلاس با قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتنمتر است. گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و مصرف سوخت ترکیبی ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر از دیگر ویژگیهای آن است.
- تارا اتوماتیک بهعنوان پرچمدار محصولات ایرانخودرو معرفی شده است.
- طراحی خارجی تارا مورد نقد بوده، بهویژه گرافیک چراغهای عقب و عدم هماهنگی بین اجزای بدنه.
کابین مناسب به اضافه صندوق جادار همراه با پلتفرم مدرن تارا یکی از دلایل انتخاب این خودرو است
- موتور TU5 پلاس با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتنمتر گشتاور.
- گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک.
- شتاب صفر تا صد ۱۳ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر.
امکانات کابین نسبتا مناسب و دارای یک مانیتور با سیستم عامل اندروید است
- ترمزهای دیسکی چهارچرخ با سیستمهای کمکی ABS، EBD، HBA، TCS، ESC، HSA و ESP.
- کیسه هوا برای راننده، سرنشین جلو و جانبی (جمعاً چهار عدد).
- فرمان برقی، کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان، مهشکنهای جلو و عقب، چراغ خوشآمد گویی، آینههای جانبی برقی، چراغهای روشنایی روز، فرمان تلسکوپی، سنسور و دوربین دنده عقب، رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، سنسور فشار باد تایرها (TPMS)، کروز کنترل، استارت دکمهای، سیستم ورود بدون کلید، نشاندهنده تغییر دنده (GSI)، روکش صندلی و فرمان چرمی، سنسور باران و نور.
ظاهر مدرن تارا یکی از دللایل انتخاب اکثر افراد بوده است
پلتفرم نسبتاً بروز.
قطعات مشترک با خانواده پژو و دنا.
امکانات مناسب.
عدم هماهنگی در طراحی بدنه.
کابین نهچندان زیبا و ارگونومیک.
عدم بهبود کیفیت نسبت به نسخه قبلی.
طراحی ظاهری: ۷
طراحی کابین: ۶
فضای کابین و صندوق عقب: ۱۰
امکانات رفاهی و ایمنی: ۹
کیفیت متریال استفاده شده در کابین: ۶
کیفیت مونتاژ: ۷
هماهنگی موتور و گیربکس: ۸
شتاب و کشش: ۹
هزینههای نگهداری: ۸
هندلینگ: ۹
ارزش در برابر قیمت: ۷۹ از ۱۰۰
یکی از خودروهای مورد مباحثه و مقایسه با تارا خودرو شاهین سایپا است که به نظر میاید این دو خوردو از تجهیزات و امکانات تقریبا مشابهی برخوردارند که در مقاله مقایسه تارا و شاهین این رقابت هیجان انگیز را دنبال کنید.
Aleex1403/8/8 ( باما ):
سلام دوستان! باور کنین شرکت ایرانخودرو مال من نیست که بخوام تبلیغش رو بکنم، ولی واقعاً تارا V4 اتومات از KMC J7 بهتره. تارا یه ماشین نرم و پر امکاناته که تو جاده چالوس هم کم نمیاره و حتی تو فشم هم مثل پرواز میمونه. ولی چینیها صندلیهاشون انگار از چوب ساخته شدن، واقعاً ناراحتن.
خودم KMC رو حداقل سه بار برای ریست گیربکس بردم، مدارکشم دارم. تو رمپ پارکینگ قاطی میکرد و ماشین برمیگشت پایین، اینقدر عصبی شدم که فروختمش. من ماشینهای زیادی داشتم و به نظرم هیچچی به آلمانیها نمیرسه. الان داریم در مورد تارا حرف میزنیم و من فکر میکنم شماره یک ماشینهای ایرانیه.
فقط یه ماشین چینی خوب دیدم که حیف بازار نداره وگرنه باید ۴ میلیارد میارزید. اون ماشین BYD S6 هست که واقعاً عالیه و هیچ ماشین کرهای یا چینی دیگهای به پاش نمیرسه. اگر سانتافه هم باهاش برخورد کنه انگار خورده به قطار! حیف که نذاشتن بقیهش رو کارمانیا وارد کنه وگرنه تیگو و فیدلیتی جلوش هیچی نبودن.
در کل، تو رنج قیمت یه تومن، تارا اتومات خیلی خوبه. 😊
saeid 1403/7/29 ( باما ):
سلام دوستان عزیز!
من همیشه میام اینجا و اطلاعات و تجربههای شما رو در مورد خودروها میخونم. هیچ تعصبی به برند خاصی ندارم، ولی میخوام بگم که برادرم، تو تا حالا آریزو ۵ سوار شدی و باهاش مسافرت رفتی؟ من دوساله که این ماشین رو دارم و تنها ایرادی که میتونم بگیرم، سفتی صندلیهاشه. روزای اول مصرفش بالا بود، اما الان به صدی ۱۱ رسیده. با لاستیکهای ایرانی که روشه، تو اتوبان ساوه با سرعت ۱۸۰ تا رانندگی کردم و ماشین نه از کنترل خارج شد، نه ترسیدم و نه صدای باد حس شد.
mehdi74 1403/7/2 ( باما ) :
سلام دوستان!
بعد از کلی فکر و بررسی، تصمیم گرفتم تارا V4 بخرم. من با خیلی از ماشینهای ژاپنی، کرهای و داخلی رانندگی کردم. تارا خیلی جادار و خوش دسته. یه کم گیربکسش با موتور هماهنگ نیست و یه ناک داره که به خاطر کیفیت سوخت داخلیه، ولی با ریمپ حل میشه. همه آپشنهای کاربردی رو داره و من مشکلی ندیدم.
بدنهش خوبه و کیفیتش از دنا بهتره، علیرغم تبلیغات منفیای که هست. این ماشین به نظر میاد دست نمایشگاهیها و دلالهاست که مردم رو گیج میکنن. توربو نداره که به نظرم یه مزیت خوبه. قبلاً جک S5 داشتم و حدود 100 میلیون خرج توربوش کردم.
سیستم صوتیاش خیلی خوب نیست ولی میتونید با هزینه کمی ارتقاش بدید. کیفیت نصب قطعات بدنه خیلی عالی نیست ولی نسبت به دنا بهتره. طراحیاش هم یه کم عجولانهاس ولی خاص و منحصر به خودشه و با یه سری تغییرات کوچیک خیلی متفاوت میشه.
موتورش TU5 پلاس داره که خیلی مقاوم و بیدردسره و مصرف کمی داره. درسته کمی قدیمیه ولی به نظرم بهترین موتور داخلیه. اگر قبلاً ماشین چینی یا کرهای داشتید ممکنه اولش تو ذوقتون بخوره ولی بعد از مدتی رانندگی، میبینید که خیلی تحت کنترله.
امیدوارم تجربهی من بعد از 4000 کیلومتر رانندگی با مدل 1403 به دردتون بخوره. 😊
علی منصوری ۷ مهر ۱۴۰۳ ( پدال ):
در کل هر همون خره فقط پالانش عوض میشه، ترجیح میدم یکم بیشتر هزینه کنم ریسپکت پرایم یا j7 یا تیاگو 5،6 سوار بشم ،بیشتر تولیدات کمپانیهای معظم کشورمون شوخین و اگه این انحصار نبود هیچکسی حاضر نبود اینارو حتی نگاه کنه یا بخره، سالهاس داره از ی پلتفرم استفاده میکنه ایرانخودرو و سایپا ک مثلاً با ساخت شاهین وعده ی تولید جدید داد اون موتور مشترک پراید و کوییک و ساینا ی کمپرسور گذاشت روش و ب این ملت مجبور ب خرید فروخت..
تکنولوژیم آرزوست
Tida71 ( ز4 کار ) :
سلام
من که ازش خیلی راضیم
سیستم تعویض دنده عالی و بدون صدا
اتاق دمپینگ و بدون صدای اضافی
فاصله مونتاژی بدنه از بین رفته
متریال صندلی ها عالیه
سقف هم قسمت سانروف حالت چرمی داره
موتوریش ک اولویته
اپشناش هم ک خوبن
بدون قضاوت جانبدارانه بگم عالیه
ناشناس 1403/5/10 ( باما ) :
خب، حالا به طور خلاصه و محاورهای میگم:
من هر دو ماشین دنا اتومات توربو و تارا اتومات V4 رو داشتم. بدون تعصب بگم، تارا V4 خیلی بهتره. پلتفرم روز دنیا رو با پلتفرم 405 قدیمی مقایسه نکنید. تنها مزیت دنا موتور توربو با اسب بخار بالاست که نگهداریش دردسر داره.
برتریهای تارا V4 ایناست:
پلتفرم مدرن
کابین بیصدای عالی
موتور TU5 Plus کماستهلاک
آپشنهای بیشتر
شیشههای سولار (با درصد پایین)
کابین جادارتر
نرمی بیشتر
دما آب دنا توی فشار بالا میره و کولرش افت میکنه
دوربین داینامیک
خروجی USB مجزا
صندلی تاشو برای سفر
تنها مزیت دنا از سرعت 150 به بالاست که کاربرد خاصی نداره. ترمزهای تارا هم خیلی بهتره. تازه اگه دنا آپشنال هم باشه، باز هم تارا دکمه استارت، کنترل پایداری و کشش و ... داره که دنا نداره.
در این شرایطی که قیمت خودرو ها لحظه ای جابجا میشوند بهترین کار داشتن یک دستیار حرفه ای قیمت خودرو همراه شماست تا از قیمت لحظه ای بازار خودرو بر روی نمودار آگاه شوید. کافی است وارد بخش قیمت خودرو اُتکس شوید تا از شرایط لحظه ای بازار آگاه شوید. در ضمن شما میتوانید با استفاده از سیستم مشاوره آنلاین خرید و فروش خودرو اُتکس از ین امکانات برای دریافت مشاوره جهت خرید یا فروش خودرو استفاده کنید که به قطعا در انتخاب شما تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.
قیمت خودرو شاهین
قیمت خودرو تارا اتومات
قیمت خودرو تارا دنده ای
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش