اُتکس

نظرات (0)

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱۱/۱۸

بررسی اجمالی سمند سورن پلاس و نظرات مردمی

بررسی اجمالی سمند سورن پلاس و نظرات مردمی

معرفی سورن پلاس

سورن پلاس، محصولی از شرکت ایران خودرو، به عنوان یکی از جدیدترین فیس لیفت‌های خودروی ملی سمند شناخته می‌شود. این خودرو با طراحی بهبود یافته، امکانات مدرن‌تر و توجه به نیازهای بازار، توانسته توجه خریداران را جلب کند و جایگاه خود را در میان محصولات محبوب ایران خودرو تثبیت نماید.

طراحی خارجی

سورن پلاس تغییرات محسوسی در طراحی بدنه تجربه کرده است:

  • نمای جلوی جدید با گرافیک جدید چراغ‌ها و دی‌لایت‌ها

  • جلوپنجره مشکی براق

  • اسپویلر کوچک در درب صندوق

  • رینگ‌های دو رنگ جدید

سمند سورپ پلاس سفید از نمای روبروسمند سورپ پلاس سفید از نمای عقب

ظاهر مدرن تر سمند سورن پلاس، چراغ ها کشیده ی ال ای دی و جلو پنجره جذاب و ظاهری تقریبا عضلانی به این خودرو کمک کرده تا بیشتر از جد خود سمند در بین جوانان طرفدار پیدا کند

طراحی داخلی

کابین سورن پلاس نسبت به نسخه‌های پیشین تغییرات جزئی اما قابل توجهی را تجربه کرده است:

  • غربیلک فرمان جدید مشابه دنا با دکمه‌های کنترلی

  • اضافه‌شدن MFD و کامپیوتر سفری

  • به‌روزرسانی روکش صندلی‌ها با دوخت قرمز

سمند سورپ پلاس سفید از نمای داشبوردسمند سورپ پلاس سفید از نمای داشبورد سمت شاگرد

داخل این خودرو چنگی به دل نمیدهد پلاستیک ها خشک ظاهری قدیمی و رنگ مرده یکی از چندین مواردی است که چنگی به دل نمیزند ولی امکانات خودرو مانیتور کنترلر ها مولتی مدیای روی فرمان جالب و درخور توجه هستند.

مشخصات فنی

سورن پلاس با موتور ۱.۷ لیتری چهار سیلندر EF7 عرضه می‌شود:

توضیحات

مشخصات

4 سیلندر، 16 سوپاپ، تنفس طبیعی

موتور

1.7 لیتری

حجم موتور

113 اسب بخار

قدرت

153 نیوتن‌متر

گشتاور

12 ثانیه

شتاب 0-100

190 کیلومتر بر ساعت

حداکثر سرعت

7 لیتر در هر 100 کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

9.9 لیتر در هر 100 کیلومتر

مصرف سوخت داخل شهر

دستی ۵ سرعته

جعبه دنده

محور جلو

نوع انتقال نیرو

یورو ۵

استاندارد آلایندگی

هیدرولیک

سیستم فرمان

مک‌فرسون

سیستم تعلیق جلو

فنر پیچشی

سیستم تعلیق عقب

سدان خانوادگی

نوع بدنه

دیسکی خنک‌شونده

ترمز جلو

کاسه‌ای

ترمز عقب

سمند سورپ پلاس سفید نمای زیر کاپوت

موتور قدرتمند این خودرو یکی از موارد قابل توجه اکثر خریداران است که توانسته طرفداران زیادی رو به خود جلب کند.

آپشن‌ها و امکانات

سورن پلاس امکانات ایمنی و رفاهی متعددی دارد:

  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

  • سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)

  • سیستم کنترل پایداری (ESC) و کنترل کشش (TCS)

  • کروز کنترل

  • سیستم صوتی MP3 با بلندگوهای جلو و عقب

  • نمایشگر مالتی‌مدیا و مانیتور سفارشی

  • تریم چرمی و صندلی‌های تنظیم‌پذیر برقی

مزایا و معایب

مزایا

  • موتور ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی

  • سواری نسبتاً نرم

  • کابین جادار

  • شبکه نمایندگان گسترده

معایب

  • کیفیت ساخت نه چندان عالی

  • به صدا افتادن کابین

  • قدیمی بودن پلتفرم

سمند سورپ پلاس سفید از نمای کناری

جمع‌بندی کلی

سورن پلاس با طراحی بهبود یافته، امکانات مدرن‌تر و توجه به نیازهای بازار، توانسته توجه خریداران را جلب کند. با وجود برخی معایب مانند کیفیت ساخت نه چندان عالی و به صدا افتادن کابین، همچنان انتخابی مناسب برای خانواده‌ها با امکانات به‌روز و مصرف سوخت منطقی به شمار می‌آید.

سمند سورن پلاس از نمای روبرو سمت شاگرد

نظرات مردمی

ناشناس ( باما ):

سلام،

چند روز پیش سمند XU7P صفر خریداری کردم و چند نکته در موردش بگم. صدای موتور زیاد هست، توان موتور کمه، فرمان ماشین سفت هست و شتابش هم کم هست. توی سربالایی‌ها حتی کمترین شیب هم باعث میشه سریعاً نیاز به دنده معکوس پیدا کنم. فکر می‌کنم چون ماشین صفره این مشکلات وجود داشته باشه و انشاالله در کیلومترهای بالاتر حل بشه. حقیقتش حس و حال آر دی رو میده! قبلاً دنا پلاس توربو داشتم و مقایسه‌اش با اون سخته.


samani ( باما ):

سلام،

اگر قصد خرید این ماشین رو دارید، حتماً تا آخر بخونید. من ۱۵ روزه که ۲۰۰۰ کیلومتر پشت این ماشین رانندگی کردم و چند نکته رو باهاتون به اشتراک می‌ذارم. شاید براتون مفید باشه:

  • انصافاً ماشین نرمی هست، مخصوصاً توی جاده‌ها و بالا پایینی‌های جاده، اما نه روی موج‌های ریز.

  • کیفیت کابین توی نگاه اول قابل قبوله، اما کیفیت قطعات زیر بندی و کل ماشین افتضاحه.

  • وقتی ماشین رو تحویل گرفتم، فقط ۱۶ کیلومتر کار کرده بود، اما از همون اول، زیر بندی سمت راست عقب و جلو صدای آزاردهنده می‌داد، به‌خصوص جلو.

  • از مانیتور و سیستم صوتیش توقع زیادی نداشته باشید؛ مناسبه، اما صدای بیس دار نداره.

  • کیفیت دوربین دنده عقب قابل قبوله.

  • سیستم کولر ماشین خیلی ضعیفه. وقتی تنظیمات تهویه و شدت باد رو تنظیم می‌کنید و ماشین رو خاموش می‌کنید، بعد از روشن کردن دوباره ماشین، تمام تنظیمات ریست می‌شه.

  • آمپر بنزین بعد از یک هفته شروع به خطا دادن کرد و گیج‌کننده شد.

  • سنسور اکسیژن من خراب بود و ماشین توی دنده 1-2 جون نداشت. امیدوارم بعد از تعویض سنسور مشکل حل بشه.

  • وقتی ماشین پارکه و روی کمک‌ها فشار می‌دید، بشدت نرمه که اصلاً برای جاده و خصوصاً سر پیچ‌ها خوب نیست و می‌تونه باعث چپ کردن ماشین بشه.

  • کیفیت داشبورد و قاب دور کیلومتر قابل قبوله؛ نرم هست و باعث کم صدایی اتاق می‌شه.

  • توی سرعت بالا 160-170 ماشین واقعاً کم صداست؛ از ماشین ایرانی سمند این انتظار رو نداشتم.

  • کولر توی شهر خنکیش قابل قبوله اما توی جاده خوب نیست. نمایندگی گفت گازش کمه، اما خودشون گاز ندارن و باید به کولر ساز مراجعه کنید. احتمالاً مشکل از ترموسات کولر باشه که هنوز رفع عیب نکردم.

کلاً از نمایندگی خیلی ناراضیم. حرف‌هاشون و دلایلشون بیشتر خنده‌دار و توهین‌آمیزه.

خلاصه اینکه، اگر به سه هفته قبل برمی‌گشتم، قطعاً ماشین صفر بر نمی‌داشتم. یه مدل 1400-1401 می‌خریدم و نهایتاً ۲۰-۳۰ میلیون خرجش می‌کردم تا مثل صفر بشه و دردسر نمایندگی و دوندگی‌های الکی رو نداشته باشم. قطعات زیر بندی و ماشین خیلی بی‌کیفیته. قصد داشتم ماشین صفر بخرم تا تعمیرگاه نریم، اما اشتباه کردم و واقعاً پشیمونم.


Mahmood1402 ( باما ):
سلام،

من تقریباً تمام ماشین‌های ایرانی رو داشتم و اینجا سورن پلاس رو مقایسه می‌کنم. متاسفانه ما طبقه متوسط مجبوریم سوار ماشین‌های ایرانی بشیم. الان یکسالی هست که سورن پلاس دارم. سواریش حس خیلی بهتری از پارس داره، مخصوصاً توی جاده و شتاب و کششش هم بهتره. ماشین قبلیم پارس سال بود. البته دنا توربو لذت شتاب بهتری داره. فضای پا کمی کمتر از پارس هست، اما چون سقف بلندتره، احساس می‌کنید بیشتر از پارس فضا دارید.

موتورش دردسر کمتری از XU7 داره، اما کمی بیشتر از TU5. تنها مشکلی که دارم اینه که وقتی ماشین رو خاموش می‌کنم، آمپر آب تا دو خط مونده به قرمز می‌ره. البته سریع خنک می‌کنه. نمی‌دونم واشر بزنه یا نه. در هر صورت، بهترین ماشینی که داشتم پارس موتور زانتیا بود که متاسفانه مجبور شدم بفروشم.


علیرضا ( خودرو 45 ):

متاسفانه مصرف بنزین این ماشین بین ده تا یازده لیتر در صد کیلومتره و دنده پنج خیلی ضعیفه. وقتی از دنده چهار به پنج می‌ری، سرعت کم میشه و برای سبقت‌گیری حتماً باید یک دنده سنگین کنی وگرنه سبقت نمی‌گیره. سنسور لاستیک هم مرتب ارور میده. سرعت ماشین بیشتر از صد و پنجاه کیلومتر بر ساعت نمی‌ره و در سرعت صد به بالا خیلی ضعیف و کنده.

قطعات زیر موتور پلاستیکی و ضعیفه، به همین دلیل سینی زیری هم پلاستیکیه تا گرم نشه و قطعات خراب نشن. اما اگه به مانع بخوره، خورد میشه. در کل باید بگم گند زدن به این ماشین!

علی ( خودرو45 ):

سلام،

من پژو پارس با همین موتور XU7P دارم و دو ساله استفاده می‌کنم. واقعاً موتور خوبیه و به نظر من روی سورن هم جواب میده. جدای از سلیقه شخصی افراد، سورن امکانات و اتاق محکم‌تری نسبت به پارس داره. در ضمن، مصرف کمتری هم نسبت به موتور قدیم داره و تا حدودی مشکل واشر زدن را حل کردند.


سعید ( خودروبانک ):

سلام،

مدت یکساله که سورن پلاس دارم. قبلاً ماشین‌هایی مثل پیکان، فولکس، هیلمن، ۴۰۵، ام وی ام، تیکو، پرشیا، دنا و تارا داشتم. شتاب اولیه سورن تارا واقعاً با پراید و دوو سی ال او فرقی نمی‌کنه ولی بعد راه می‌افته و خوبه. دنا توربو بی‌نظیره توی شتاب و قدرت موتور، اما مصرفش رو باید روی ۱۰ حساب کنید و اینکه توربو مشکل پیدا می‌کنه اگر مکمل نریزی یا سوپر نزنی. رانا هم که کیفیت قطعات داخلیش ضعیفه و صدای بیرون داخل زیاد میاد مثل خودروهای چینی.

چینی‌ها رو دیگه نمی‌خرم. اما سورن شتاب اولیه خوب و قدرت عالی داره و توی سربالایی‌ها اصلاً متوجه فشار به ماشین نمی‌شی. توی رانندگی هم خسته‌تون نمی‌کنه. اگر روغنش رو هر ۵۰۰۰ تا عوض کنی و دنده مرده به ماشین ندی، واقعاً هیچ اتفاقی براش نمی‌افته. توی جاده هم واقعاً لذت می‌بری باهاش رانندگی کنی. چپ شدنش هم تقریباً غیرممکنه. کیفیت قطعات داخلش نسبت به خودروهای داخل بازار خوبه.


عدل از اردبیل ( خودروبانک ):

سلام و احترام،

دو هفته‌ای میشه که سورن پلاس 402 برج 8 رو تحویل گرفتم. ماشین دارای مانیتور، دوربین عقب و پوزیشن لایت (کد 26) هست. باید بگم که کیفیت مونتاژ خیلی بهتر شده، تاخیر دریچه گاز کاملاً برطرف شده و مانیتور هم بروزرسانی شده. تغییر مهم دیگه اینه که سیم‌کشی تقویت شده (طبق بررسی یکی از دوستانم که مهندس برق خودرو هست و ۱۲ سال سابقه تعمیرات و رفع عیوب برقی خودرو داره).

از زمان برنده شدن در بهمن سال 401 تا زمان تحویل، تقریبا تمام بررسی‌ها و نظرات دوستان رو رصد می‌کردم و چند بار هم سوار سورن پلاس همکارانم شدم (البته رانندگی نکردم). قصد داشتم به محض تحویل، ماشین رو با شاهین عوض کنم (که یکی دیگه از همکارانم داره و کیفیت مونتاژ داخلش انصافاً خوبه، منهای متریال خشک و بی‌کیفیتش). ولی خدا رو شکر، بعد از تحویل، با بررسی دقیق و تمام معایبی که دوستان گفته بودند، با توجه به کیفیت مونتاژ بهتر نسبت به مدل‌های قبلی، رفع عیوب تاخیر دریچه گاز و سیم‌کشی جدید، نرمی و کم‌صدایی داخل کابین و شتاب عالی موتور، تصمیم گرفتم که همین سورن پلاس رو نگه دارم. بماند که انتخاب از بین بد و بدتر هست. ضمناً، سپر جلوی خودرو هم یه تغییر کوچولو دادن و به نظرم نمای جلوش کمی شیک‌تر شده.

سرویس قیمت صفر و کارکرده خودرو

سرویس ها قیمت خودرو صفر و کارکرده خودرو به شما کمک میکند از آخرین قیمت ها روز خودرو آگاه شوید و بتوانید تاریخچه این قیمت ها را بر روی نمودار مشاهده کنید و از تغییرات لحظه ای بازار کاملا آگاه شوید.
قیمت سمند سورن پلاس
قیمت پژو پارس
قیمت پژو 206 تیپ 5

نظرات

نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش