اُتکس

نظرات (121)

تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۳/۱۴

افت رنگ شدگی و قطعات تعویضی بدنه روی قیمت خودرو

افت رنگ شدگی و قطعات تعویضی بدنه روی قیمت خودرو

یکی از مشکلاتی که مردم در تصادفات رانندگی با آن روبرو می‌شوند افت قیمت خودرو در تصادف رانندگی است. خسارت خودرو و تعمیرات ناشی از تصادف بخشی از این خسارت است ولی افت قیمت نیز، خسارتی است که بالاخص در هنگام فروش خودرو مشخص شده و شخص تصادف کننده، در صورت مقصر نبودن در سانحه رانندگی، دچار ضرر و زیانی می‌شود که خود در آن نقشی نداشته است. یکی از سوالات مهمی که ذهن مالکان خودرو را پس از تصادفات به خود مشغول کرده، میزان افت قیمت و ارزش خودرو است که ما در این مقاله این میزان افت قیمت را بررسی کرده ایم پس در ادامه با اکادمی اُتکس همراه باشید.

افت قیمت خودرو به دلیل تصادف یکی از موضوعاتی است که هنگام فروش خودرو ذهن بسیاری از مالکان را درگیر می‌کند. هرچند این موضوع بستگی مستقیم به میزان شدت تصادف دارد اما آشنایی نسبت به محاسبه قیمت خودروی تصادفی نقش مهمی در کاهش خسارت مالی به شما هنگام فروش دارد. افت قیمت خودروی تصادفی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آنها خسارتی است که به بدنه خودرو وارد می‌شود به‌طوری که قیمت نهایی خودرو تصادفی از مجموع تعمیر بخش‌های فنی و بازسازی مجدد و رنگ‌کاری که توسط تعمیرکار انجام می‌گیرد، محاسبه می‌شود. به همین دلیل خرید این نوع خودروها توسط افراد کارشناس و خبره‌‍ صورت می‌گیرد و یا لااقل توسط این افراد بررسی می‌شود. از جمله مواردی که در تصادف یک خودرو بسیار به‌چشم می‌آید خسارت وارد شده به بدنه است؛ بنابراین تعویض و تعمیر هر یک از بخش‌های بدنه و رنگ‌شدن آنها در قیمت خودرو هنگام فروش اثر بسیاری دارد.

هرگونه رنگ‌شدگی بر روی بدنه خودرو نسبت به عمق و وسعت رنگ‌شدگی می‌تواند در قیمت نهایی خودرو اثرگذار باشد. هنگامی که بدنه خودرویی آسیب شدید می‌بیند در اصل بر دیگر نقاط به‌ویژه نقاط‌حساس اتاق نیز اثر می‌گذارد و اگر این موضوع به‌صورت فنی و اصولی با دستگاه‌هاى پیشرفته شاسی‌کشی صورت نگیرد و عملیات قرارگیری صحیح قطعات تعویضی مربوط به شاسی و سایر قطعات به درستی انجام نشود، در تصادفات بعدی شاسی و اتاق خودرو مقاومت خود را از دست داده و خودرو از ایمنی پایین‌تری نسبت به قبل از تصادف برخوردار می‌شود.

به همین دلیل سلامت اتاق در قیمت خودرو تاثیر قابل‌توجهی دارد. در مورد قطعات بدنه مثل درب موتور (کاپوت جلو) یا گلگیرهای جلو (که به وسیله پیچ و مهره به بدنه متصل می‌شوند) افت قیمت به این دلیل است که قطعه یدکی به لحاظ آلیاژ، پرس و نوع جوشکاری نقطه‌ای با وضعیت ابتدایی خودرو قابل مقایسه نیست؛ چراکه موم‌کاری و زیرسازی رنگ و رنگ رویه کیفیت قطعه فابریک و رنگ فابریک را ندارد که همین موضوع بر قیمت خودرو اثر جدی دارد. از عوارض قطعات تعویضی و رنگ‌شده بر روی خودرو می‌توان زنگ‌زدگی و اکسیده شدن قطعه یدکی را نیز نام برد.

 

ستون خودرو ها

ستون خودروها یکی از بخش‌های مهم پیکره آن‌ها به حساب می‌آید و ضمن اینکه در پایداری خودروها نقش اساسی دارند در هندلینگ و فرمان‌پذیری آن‌ها نیز تاثیرگذار هستند؛ از همین رو ستون خودروها همیشه باید به مناسب‌ترین شکل ممکن نگهداری شوند. اگر در زمان حادثه ستون خودرو آسیب ببیند تا حد امکان نباید با اتومبیل رانندگی کرد، زیرا این امر می‌تواند بسیار خطرناک باشد و باعث بوجود آمدن حوادث غیر مترقبه شود. ترمیم فرم کلی ستون خودروها معمولا با بهره‌گیری از روش شاسی کشی انجام می‌پذیرد؛ با این تفاوت که زنجیرها بجای اتصال به قطعات شاسی به ستون‌ها متصل هستند. البته استفاده از روش شاسی کشی هیچ وقت کافی نیست و برای شکل دادن به فرم رویه ستون معمولا از میله‌های PDR استفاده می‌کنند. میله‌های PDR در صافکاری بدون رنگ و فقط برای ترمیم قطعات فرورفته استفاده می‌شود. برای ترمیم ستون خودروها پس از تصادفات جاده‌ای، می‌بایست ابتدا اطلاعات مربوط به فرم کلی آن‌ها و وضعیت آیرودینامیک خودرو را بدست آورد. سپس زنجیرهای مخصوص دستگاه شاسی کشی به ستون‌ها متصل شده و ستون‌ها را می‌کشند تا فرم کلی و زاویه آن‌ها به شکل اولیه بازگردد در نهایت قسمت‌های ترمیم شده با در نظر گرفتن نوع رنگ خودرو پولیش می‌شوند و واکس می‌خورند تا لکه‌ها و خط و خش‌های بوجود آمده در پروسه ترمیم ستون‌ها از بین روند.

ستون ها که یکی از بخش های اصلی خودرو به شمار می روند توسط جوشکاری به دیگر قطعات خودرو متصل می شوند. در هنگام تصادفات اگر آسیب وارده به ستون ها کم و ناچیز باشد با روند شاسی کشی می توان ستون ها را به فرم اولیه خود بازگرداند اما اگر آسیب وارده زیاد باشد باید قطعه را تعویض نمود.

سپر خودرو 


سپر خودرو‌ها یکی از آسیب‌پذیر‌ترین قطعات بدنه اتومبیل‌ها است. سپر خودرو‌ها از جمله قطعاتی است که همیشه در معرض ضربه و فشار‌های مختلف است از همین رو سپر اتومبیل‌ها همیشه به عنوان یک قطعه محافظتی به شمار می‌روند و اصلی‌ترین وظیفه آن‌ها محافظت از بدنه و کابین خودرو‌ در برابر ضربه‌های احتمالی است. سپر اتومبیل جزئی از جلوبندی خودرو به شمار می‌رود به همین دلیل ضمن محافظت از بدنه خودرو، بر روی کنترل و هدایت خودرو نیز تاثیر دارد و به خاطر این موضوع، در طراحی سپر اتومبیل نکات آیرودینامیکی را مد نظر می‌گیرند 

ترمیم سپر خودروها یک امر تخصصی در حوزه صافکاری اتومبیل‌ها به حساب می‌آید زیرا سپر خودرو ضمن اینکه از رنگ و ساختار بدنه اتومبیل در برابر ضربات حفاظت می‌کند، نقش مهم و تاثیرگذاری هم در وضعیت پایداری اتومبیل‌ها دارد. از همین رو اگر سپر خودرویی به درستی ترمیم نشود، ممکن است بسیاری از سیستم‌های پایداری خودرو دچار مشکل شود. در زمانی که سپر متحمل ضربه یا فشار می‌شود، به دو حالت آثار آسیب‌دیدگی بر روی آن دیده می‌شود؛ فرورفتگی یا شکستگی. در صورتی که سپر دچار فرورفتگی شده باشد، معمولا ساختار سپر با بهره‌گیری از میله‌های PDR ترمیم می‌شود. اما اگر شکستگی در ساختار و پیکره سپر بوجود بیاید، یا باید تعویض گردد یا باید جوش بخورد. در بسیاری اوقات ضربه و فشار به شکلی به سپر خودرو وارد شده است که بهتر است سپر تعویض گردد؛ زیرا تعمیر یا ترمیم آن دیگر معقولانه به نظر نمی‌رسد. 

ضربه خوردگی و تعمیر سپر خودرو

گلگیر خودرو 

گلگیر یکی از بخش‌های اصلی بدنه خودرو بشمار می‌رود که ریسک برخورد آن با دیگر اجسام بسیار بالا است . قطعه گلگیر در بسیاری از خودروها، به خصوص اتومبیل‌های آفرودی، برآمدگی خاصی دارد و به شکلی نقش ضربه‌گیر را در بدنه خودرو ایفا می‌کنند؛ این فرم از گلگیرها نباید هیچگونه جوشکاری در پروسه ترمیم آنها انجام شود ، زیرا دارای ساختار چند لایه‌ای هستند که هر لایه با چگالی خاصی ساخته شده و پروسه جوشکاری می‌تواند به کل ساختار آسیب بزند. برخی اوقات آثار ضربه یا فشار به شکلی است که پروسه صافکاری بدون نقاشی و رنگ‌آمیزی مجدد انجام می‌شود و برخی اوقات بالعکس در پروسه صافکاری قطعات خودرو ، بر اساس نوع و شدت ضربه در قسمت آسیب دیده بدنه اتومبیل، صافکار تصمیم می‌گیرد که قطعه را از طریق صافکاری بدون رنگ یا صافکاری با استفاده از رنگ ترمیم کند و در موارد شدیدتر در اثر ضربات شدید تر گلگیر خودرو را تعویض می کند . 

سقف خودرو 


سقف اتومبیل‌ها به ندرت دچار آسیب می‌شوند و معمولا فقط در زمان چپ کردن و یا سهل انگاری‌های ساختمانی دچار ضربه و یا فشار می‌شوند؛ از همین رو معمولا سقف اتومبیل‌ها را فقط از دو لایه آلومینیوم یا فلز‌های سبک دیگر می‌سازند تا وزن خودرو را از این طریق به حداقل برسانند. متریال استفاده شده در ساخت سقف اتومبیل‌ها، از نوع سبک است که همین موضوع باعث شده است ساختار سقف خودرو‌ها نتوانند در برابر ضربات و فشار‌ها مقاومت کافی نشان دهند و دچار فرورفتگی یا به عبارتی قری شوند. زمانی که بدنه خودرو دچار فرورفتگی می‌شود صافکار با ضربات مکرر و متناوب چکش سعی بر رفع این فرورفتگی‌ها می‌کند، یک صافکار حرفه‌ای برای اینکه بتواند قطعه آسیب دیده را کامل و بدون مشکل صافکاری کند می‌بایست قطعه را از بدنه کلی خودرو جدا سازد اما زمانی که سقف یک خودرو دچار آسیب و فرورفتگی می‌شود امکان این وجود ندارد که سقف اتومبیل جدا شود به همین دلیل بسیاری از صافکار‌ها برای رفع فرورفتگی‌های سقف اتومبیل از روش‌های غیر اصولی مکش استفاده می‌کنند که این روش به هیچ‌وجه نمی‌تواند برای سقف اتومبیل مناسب باشد، زیرا سقف خودرو‌ها معمولا قطعاتی پهن و وسیع به شمار می‌روند و مکش این قطعات می‌تواند تمام فرم و ساختار سقف اتومبیل را تحت تاثیر قرار دهد. 


قسمتی از سقف خودرو که نیاز به تعمیر دارد

درب کاپوت

یکی از نقاط پیکره اتومبیل که در معرض ضربه قرار دارد کاپوت است. کاپوت یا درب موتور در قسمت جلو خودرو قرار دارد، از همین رو احتمال آسیب دیدن آن بسیار زیاد است. کاپوت‌ خودرو‌ها قطعات آسیب پذیری هستند؛ زیرا اغلب زمان‌ها در معرض نور خورشید قرار دارند که این موضوع باعث شده است که صافکاری، خشگیری و یا حتی پولیش‌کاری کاپوت خودرو، یک امر تخصصی محسوب شود و تمامی امور از جمله صافکاری آن‌ها، باید بسیار با دقت انجام شود. یکی از کارهایی که باید پس از صافکاری کاپوت انجام شود، پولیش و واکس است. در واقع هرچقدر هم صافکاری کاپوت دقیق انجام شود، باز هم به دلیل فرم خمیده و پهن کاپوت، امواج و ناهمواری‌هایی بر روی کاپوت دیده خواهد شد؛ از همین رو این پروسه بعد از صافکاری کاپوت به هیچ وجه نباید فراموش شود. کاپوت یا همان درب موتور در واقع پوششی برای پیشرانه خودرو به حساب می‌آید و همچنین تاثیر مستقیم در تعیین وضعیت ظاهری خودرو دارند .

 

کارشناسی

در مقالات قبلی نیز راجع به اهمیت کارشناسی خودرو و همچنین در مورد نقاط حساس و آسیب پذیری که حتما نیاز و اهمیت بالایی برای کارشناسی دارند صحبت شده است.

سالانه میلیون‌ها تصادف رانندگی در جاده‌ها و خیابان‌های کشورمان صورت می‌گیرد؛ از همین رو در زمان خرید خودرو دست دوم، اصلا بعید نیست که اتومبیلی را خریداری کنید که بدنه آن دچار آسیب شده باشد. در تصادفات درون شهری، معمولا سپرها، درب‌ها و گلگیرها آسیب می‌بینند؛ اما در تصادفات جاده‌ای خارج از شهر، هر نقطه‌ای از خودرو ممکن است دچار آسیب‌های شدید شود. بسیاری از تصادفات ممکن است باعث ایجاد خم‌شدگی یا حتی شکستگی در شاسی خودرو شود که در این حالت اتومبیل از نظر تعلیق دچار مشکل خواهد شد. همانطور که می‌دانید ترمیم قطعات و نواحی بدنه اتومبیل‌ها به دو صورت صافکاری بدون رنگ و صافکاری با بهره‌گیری از نقاشی صورت می‌گیرد. قطعا همیشه طرفداران صافکاری بدون رنگ بیشتر است؛ زیرا نقاشی مجدد بدنه خودرو یکی از دلایل کاهش ارزش آن‌ها در بازار آزاد است. کارشناسی فنی خودرو یک امر ضروری است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت؛ زیرا از نظر کارشناسان تخصصی این حوزه، یک اتومبیل که دچار ایرادات فنی است، خودرویی بی‌ارزش و غیر قابل اعتماد بشمار می‌رود. کارشناسی فنی خودرو باید توسط متخصصان این حوزه به وسیله تجهیزات تخصصی انجام شود تا بتوان اطلاعات دقیقی از وضعیت سلامت سیستم‌های خودرو بدست آورد. در همین رابطه ما تیم کارشناسی خودروی اتکس را که متشکل از افرادی با تجربه و متخصص است را به شما پیشنهاد میکنیم تا در هنگام خرید خودرو از سالم بودن و بی رنگ بودن خودرو اطمینان کامل را بدست آورید . در این راستا، تنها کافیست شما عزیزان فرم اینترنتی درخواست کارشناس حضوری را در محل پر کرده و در صورتی که با پر کردن فرم‌های اینترنتی و فرآیند پرداخت آنلاین مشکل دارید، می توانید با شماره ۲۸۴۲۸۴۶۶-۰۲۱ و داخلی شماره ۱ تماس حاصل فرمایید.

نظرات

  • پارسا لطفی

    ۱۴۰۳/۸/۲۰

    دوستان خانمم ماشین رو برد و رفت سابقه رانندگیشم زیاده ولی سر یه پیچ خلاف میره ماشین میگیره به جدول الان کل رکاب سمت راننده و یه کف دست از گلگیر و در راننده رنگه ماشینم سورن پلاس 1403 هستش و چقد افت پیدا میکنه؟؟

  • علیرضا

    ۱۴۰۳/۵/۲۹

    امیدوارم بنگاه‌های ماشین جمع آوری بشه نون حلال به سفرهای اونها هم بره تا لذت نون حلال رو بچشند ..من بنگاه درست ندیدم

  • کوهی

    ۱۴۰۳/۳/۱۴

    سلام خسته نباشید ماشین من کانپوت ی کم تا شده رنگ اش ریخته تعویض کنم افت قیمت اش کم تر هست یا رنگ اش کنم ماشین صفر هست ماشین کارت طلایی داره ممنون میشم راهنمای کنید تعویض کنم یا رنگ

  • داریوش

    ۱۴۰۳/۲/۹

    من با یه دنا به هم برخورد جزئی داشتیم سپر دنا یه کم رنگش رفت اما سالم هستش طبق قانون باید عوض بشه یا رنگ کافیه

  • حسین

    ۱۴۰۲/۵/۲۴

    با سلام به نظر شما یک پژو پارس مدل ۹۷ تیوفایو اتوماتیک دارم که اندازه یه کف دست تو تصادف خراب شده به نظرتون چقدرعفت داره ؟؟ لطفاً جواب بدید

  • حسینی

    ۱۴۰۲/۵/۴

    سلام وقتتون بخیر باشه ماشین من سمند در تصادفی که بوجود اومده کاپوت کا ملا تعویض شده چقد افت خورده لطفا راهنماییم کنید

  • دریا

    ۱۴۰۲/۲/۱۷

    سلام ، از همین جا خسته نباشید میگم به راهوری که بدون کروکی کشیدن ، بعد از بهم زدن صحنه تصادف ، پراید من رو که در حال گردش دور میدان بود،یه پرشیا با سرعت غیر مجاز از بدون داشتن خط ترمز و کاملا عمدی زد در شاگرد رو نابود کرد ولی باباش یه بنده خدایی بود تازه یه تومنم از ما گرفت رضایت بدیم و تهش من شدم مقصر صد درصد در نهایت هم بنده رو امر به معروف کرد که شما اندکی روسری تون جلوتر میبود بهتر میشد:/ ماشین ۸۵ کلن ۲۰۰ هزار تا راه رفته هرگز سفر هم باهاش نرفتم ولی انقدر این ملت شریف و عزیز عصبانیتشونو رو این خالی کردن هر کی میبینه میگه باهاش رفته بودی جنگل؟:| تست سلامت روان کاش بگیرن ، و کاش به این طفل های زیر ۲۵ سال حداقل سریع گواهینامه ندن ، و دقیقا موافقم که ماشینتون خراب شد رنگ نیاز داشت حتما اینکارو بکنید ، این افت رنگ ماله دوران قبل نبود کل بیمه ۹۰۰ میده یه در شده ۵ میلیون! ماشین در هر حالتی تصادف میکنه اونی که رنگ نشده میخره بیشتر ضرر میکنه ، چه فرقی داره ماشینی مثل پراید مگه چقدر این جور چیزا توی ایمنی ش اثر داره حداقل یه ماشین زبیا سوار شید بابا

  • کامران

    ۱۴۰۲/۱/۲۶

    دوستان حرام تر از پول بنگاه و دلال سراغ دارید؟

  • کامران

    ۱۴۰۲/۱/۲۶

    چرا پول بنگاه ودلال اینقدر کثیف بی برکت است همش با درد سرطان همراه است

  • مهدی

    ۱۴۰۱/۱۱/۲۵

    سلام ببخشید من پراید مدل95دارم داخل تصادف صندوق عقب با گلگیر های عقب تا نزدیک ستون‌ها ضربه خورده شیشه عقب هم شکسته چقد می ارزه؟

  • مهمان ویژه

    ۱۴۰۱/۱۱/۱۹

    عزیزان رنگ شدگی خودرو براتون مهم نباشه.ماشین باید بدون ضربه و آسیب به شاسی باشه. من خودم اگه یک خط کوچک روی ماشین باشه و یا ماشینم موج داشته باشه ترجیح میدم رنگ منم و خودرو قشنگ باشه. زمان فروش هم نگران نباشید.کسی نمیتونه روی خودرو شما قیمت گذاری کنه.خودتون کارشناس ماشینتون باشید. برای خودمون زندگی کنیم،فقط دنباله رنگ سفید نباشید خودرو رنگی که دوست دارید بخرید.یه ماشین رنگ شده زیبا بهتر از ماشین پر از موج و چکشه بدون رنگه

  • فندوق

    ۱۴۰۱/۱۱/۱۸

    سلام یه شتر به مناسب من زد احتمالا عمدی نبوده و حواسش پرت بوده.ماشینم پراید بدون رنگ ولی تماما آفتاب سوختگی داره و تقریبا یک وجب از سقف ماشین موج ندارم.مدل ماشین هفتاد و هشت هستش.میگن پراید قراره پونصد بشه.با این شرایط ۲۰۰ تقدیم میشه فقط صف خرید کمتر از صد متر نباشه

  • علی

    ۱۴۰۱/۱۱/۱۰

    سلام پراید۱۱۱مدل90یه گلگیر عقب رنگ و دوتا گلگیر جلو وکاپوت جلو تعویض بقیه همه چی سالم چقد می ارزه

  • سعید

    ۱۴۰۱/۱۱/۶

    سلام من ی سمند سورن پلاس ۱۴۰۱ دارم با دو ماشین تصادف کردم ماشینم درب جلو راننده و گلگیر سمت راست شاگرد خورده و ی کم گلگیر رنگ شدگی داره ب نظر شما چقدر افت قیمت داره؟

  • مهدی

    ۱۴۰۱/۱۰/۳۰

    سلام بنده یک ماشین جک j5 مدل ۹۴ دارم که کاپوت تعویض باید بشه سینی ماشین هم جمع شده یک مقداری گلگیر عقب هم اسیب دیده میخواستم بدونم چقدر افت قیمت دارد

  • رضا

    ۱۴۰۱/۱۰/۲۲

    اسید ریختن رو سقف وکاپوت جلو پراید 111مدل 97رنگش کردم گلگیر جلو سمت راننده رم عوض کردم چقد افت قیمت ممنون جواب بدید

  • باران

    ۱۴۰۱/۱۰/۱۶

    سلام من پارس ۱۴۰۱صفر دارم چند روز پیش یه زاتیا از سمت راست برخورد کرد ب ماشین من دوتا درای عقب و جلو سمت راست خط و خش زیاد انداخته اگر جفت درها رو تعویض کنم موقع فروش به مشکل نمیخورم البته فابریکشو بندازما

  • حسن

    ۱۴۰۱/۵/۲۶

    باسلام‌ ماشین‌ من‌ تیبا۲‌ مدل‌ ۱۴۰۱‌ هستش‌ من‌ تصادف‌ کردم‌ کاپوت‌ یه‌ کم‌ فرورفتگی‌ پیدا‌ کرده‌ به‌ خاطر‌ وسواس‌ بودن‌ میخوام‌ کاپوت‌ عوض‌ کنم‌ لطف‌ میکنین‌ بگین‌ چه‌ قدر‌ از‌ قیمت‌ ماشین‌ افت‌ پیدا‌ میکنه

  • مهدی

    ۱۴۰۱/۲/۲۳

    سلام من پژو405مدل 98دارم نیسان زد گلگیر جلوم باید تعویض بشه ماشینم بیرنگه چقدر افت قیمت میخوره تشکر از شما

  • ابوالفضل

    ۱۴۰۱/۲/۱۷

    با سلام ماشین پرشیا مدل ۸۷ تک سوز.گلگیر راست با کاپوت تعویض شده قیمت چند؟

  • فهیمه مجیدی

    ۱۴۰۱/۱/۱۵

    سلام ساینامدل ۹۸که پالونیش شکسته باشه ویه ضربه کوچک به عقب ماشین خورده چقدرافت داره وقیمتش چنده؟بردیم کارشناس متاسفانه نفهمید

  • javid

    ۱۴۰۱/۱/۴

    سلام خسته نباشید من پراید ۱۳۱ مدل ۱۳۸۹ دارم امروز یه موتوری ازبقل سمت راست به کنج گلگیرعقب ماشین زد سپرپلاستیکی کلاتیکه تیکه شد پایین خوده گلگیرعقب ضربه خورده رفته داخل سندوق میخواستم بدونم ایا شاستی ماشینم ضربه خورده و چقدر افت قیمت داره ممنون میشم جواب سوالم رابدین خیلی فکرم درگیرشه؟¿

  • مهدی م

    ۱۴۰۱/۱/۱

    سلام من بانیسان دنده عقب به یه پژوپارس xu7مدل 1400تصادف کردم سپرجلو بایدتعویض بشه وکاپوت جلوش هم تعویض بشه چقدهزینه افت قیمت بایدپرداخت کنم لطفا راهنماییم کنیدممنون

  • امیر

    ۱۴۰۰/۱۲/۱۷

    ماشین بابام اسید پاشی کردن میخواد کلا رنگ بزنه و اسپرتش کنه ایا ادرسی هس؟

  • فهیمه طاهرپور

    ۱۴۰۰/۱۲/۱۵

    باسلام من یه ماشین ۲۰۶sdمدل۹۷دارم که درب صندوق دوتاگلگیرعقب وسینی شاسی کامل عوض شده چقدرافتش هست خواهشن زودترجواب بدیدبهم

  • مسلم نادری

    ۱۴۰۰/۱۲/۱۰

    افت شاسی ها ریو رنگ و جوش آفت ش چقدره

  • علی خزایی

    ۱۴۰۰/۱۲/۳

    سلام من تیبا صندق دار گرفتم دوتا گلگیر عقب با کف صندق تعویض شده ماشین کم کار کرده از لحاظ موتوری بسیار سلم هست قیمت ای ن ماشین چنده؟ خیلی ممنون منطزره پاسخ شما هستم

  • منصور ونکی

    ۱۴۰۰/۱۱/۲۷

    سلام ماشین من پژو 405 نقره ای مدل 90میباشد 5سال پیش خریدم فروشنده که اشنامون بود گفت ماشین از دو ناحیه کاپوت وگلگیر عقب سمت راست رنگ میباشد ومن پیش کارشناس رنگ نبردم الان قصد فروش داشتم بردم پیش کارشناس گفته کاپوت دوگلگیر عقب وکف صندوق سمت راست و سینی عقب تا قفل رنگ مباشد وهمچنین دوتا شاسی عقب ضربه خورده است بنظر شما قیمت ماشین چند مباشد با تشکر

  • باجلوند

    ۱۴۰۰/۱۱/۲۱

    سلام ماشین من تیباصندوقداردوروزپیش تصادف کردم یه ماشین از پشت باصدتاسرعت زد بهم منم زدم ب یه ماشین دیگه ماشین من از هردوطرف آسیب دیده افت قیمت ماشین من چقدرشاسی عقب هردوتا خوردسپرام هردوتا شکسته چراغ چلو وخطرای عقب هردوتا شکستن

  • علیرضا

    ۱۴۰۰/۱۱/۲۰

    سلام علیکم خودرو بنده ساینا مدل ۱۴۰۰ .خودروی بنده پارک بوده و یک تیبا به سپر عقب بنده میزند و فرار می کند خوشبختانه یه نفر پلاکش رو برداشته حالا من پیداش کردم. بنظرتون افت قیمت باید ازش بگیرم؟؟