اُتکس

نظرات (5)

تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۰

بررسی میتسوبیشی اوتلندر

بررسی میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر را نمی‌توان خودروی خیلی ممتازی در قیاس با سایر هم‌رده‌ها و هم‌قمیت‌های خود دانست. اما به هر ترتیب ما با یک شاسی‌بلند کوچک و معمولی از میتسوبیشی روبرو هستیم که مسلما ارزش بررسی و نگاه دقیق‌تر را دارد. برای نگاه‌ دقیق‌تر به اوتلندر با اُتکس همراه باشید.

معرفی اولیه

میتسوبیشی اوتلندر (Mitsubishi Outlander) را می‌توان در کلاس خودروهای شاسی‌بلند کوچک قرار داد. این خودرو در واقع نسل سوم اوتلندر است که برای اولین بار در نمایشگاه‌ بین‌المللی نیویورک سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد. اوتلندر از معدود خودروهای این کلاس است که از سه ردیف صندلی بهره می‌برد، اما شاید افراد بزرگسال ترجیح دهند که پیاده طی مسیر کنند تا اینکه در ردیف سوم بنشینند! اوتلندر از مواد با کیفیتی ساخته شده است و کابین آرامی دارد. اما عملکرد معمولی و امکانات کم آن، به خصوص در مدل پایه، شاید شما را به فکر انصراف از خرید این خودرو بیاندازد، اما اگر مسن‌تر هستید یا اینکه خیلی به دنبال سواری هیجان‌انگیز نیستید، شاید این خودرو مناسب شما باشد. در واقع می‌توان گفت که هدف میتسوبیشی، ساخت یک خودرو‌ی ارزان با امکانات کم اما از طرفی هم قابل‌ قبول و بادوام بوده است. اوتلندر علی ‌رغم ظاهر چشم‌گیری که دارد، در پایین لیست خودروهای کلاس خود قرار می‌گیرد.



میتسوبیشی نسخه‌ی اسپرت این خودرو را نیز عرضه کرده است. این خودرو در کلاس شاسی‌بلند‌های بسیارکوچک قرار می‌گیرد. با داشتن فضا‌ی زیاد برای ۵ سرنشین، به جرات می‌توان گفت اوتلندر اسپرت (Mitsubishi Outlander Sport) بیشترین فضای داخلی را برای سرنشینان مهیا می‌کند. با این حال نمره‌ی پایین ایمنی خودرو، عملکرد ضعیف و کابین نامرغوب، آن را پایین‌تر از خودروهایی مانند Mazda CX-3 و حتی Nissan Juke قرار می‌دهد. در ادامه به بررسی کامل میتسوبیشی اوتلندر می‌پردازیم.

عملکرد فنی

مدل استاندارد اوتلندر ۲۰۱۷ مجهز به یک موتور ۲.۴ لیتری با خروجی ۱۶۶ اسب‌بخار در دور موتور ۶۰۰۰ است که با جعبه‌ دنده‌ی انتقال قدرت متغیر پیوسته یا CVT عرضه می‌شود. این نوع گیربکس همانند گیربکس‌های اتوماتیک عمل می‌کنند اما با انتقال روان‌تر و یکنواخت‌تر قدرت موتور باعث کاهش مصرف سوخت و شتابگیری بهتر می‌شود. در مدل‌های بالاتر اوتلندر، می‌توان موتور ۳ لیتری v6 با ۲۲۴ اسب بخار در دور موتور ۶۲۵۰ و گیربکس شش دنده اتوماتیک را نیز سفارش داد.



مدل پایه‌ی اوتلندر با موتور ۲.۴ لیتری عملکرد رضایت‌بخشی در شهر دارد، اما از رانندگی با آن در جاده‌ها دلسرد می‌شوید، چون شتاب‌گیری این خودرو بسیار ضعیف است و زمانی زیادی طول می‌کشد تا به سرعت‌های بالا دست‌ یابید. از طرف دیگر در چنین سرعت‌هایی گیربکس CVT خودرو صدای زیادی ایجاد می‌کند. موتور ۳ لیتری اما قدرتمند‌تر و کم‌صدا‌تر است، با این حال باید گفت که این موتور نیز نیاز به اصلاح دارد. در یک کلام باید گفت که اوتلندر می‌تواند شما را از نقطه‌ی ۱ به نقطه‌ی ۲ برساند، اما عملکرد آن شما را ذوق‌زده نخواهد کرد.


نمای پشت میتسوبیشی اوتلندر 2017
نمای جلو میتسوبیشی اوتلندر 2017
نمای پشت و کنار میتسوبیشی اوتلندر 2017
نمای جلو و کنار میتسوبیشی اوتلندر 2017
نمای کنار میتسوبیشی اوتلندر 2017
 تایر میتسوبیشی اوتلندر 2017


تمام مدل‌ها به صورت استاندارد دیفرانسیل جلو هستند، اما خریداران می‌تواند سیستم چهارچرخ متحرک نیز سفارش دهند که برای رانندگی در شرایط سخت گزینه‌ی بهتر است. پایداری خودرو و فرمان‌پذیری آن به خصوص در پیچ‌ها بسیار مناسب است، اما در مجموع اوتلندر سواری نسبتا خشکی دارد.



مدل اسپرت اوتلندر در پایه‌ترین مدل مجهز به موتور ۲ لیتری با جعبه‌دنده‌ی دستی پنچ‌سرعته است. این موتور می‌تواند قدرت ۱۴۸ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ ایجاد کند. البته مشتریان می‌توانند جعبه‌‌دنده‌ی CVT و موتور ۲.۴ لیتری ۱۶۸ اسب‌بخاری نیز برای خودروی خود سفارش دهند. همچنین مدل پایه‌ی اوتلندر اسپرت دیفرانسیل جلو است، اما سیستم چهارچرخ متحرک نیز به صورت آپشن به خریداران ارائه می‌شود. رانندگی با اوتلندر اسپرت با گیربکس دستی بسیار لذت‌بخش‌تر است، اما متاسفانه این گیربکس تنها با موتور ضعیف ۲ لیتری عرضه می‌شود. در مورد سواری اوتلندر اسپرت این را بدانید که سواری آن به هر چیزی شبیه است جز اسپرت بودن. کاملا مشخص است که اولویت طراحان اوتلندر روانی و راحتی سواری است، از این رو ارائه مدل اسپرت آن نامربوط به نظر می‌رسد.



اما دوستداران خودروهای هیبریدی نیز می‌توانند نگاهی به اتولندر هیبرید بیندازند. اوتلندر هیبرید با یک موتور بنزینی ۲ لیتری با توان ۱۵۴ اسب‌بخار عرضه می‌شود و قابلیت شارژ با برق شهری را دارد. دو موتور برقی ۶۰ کیلوواتی با عملکرد مستقل برای محورهای جلو و عقب تعبیه شده است. دامنه‌ی حرکتی اوتلندر هیبرید تنها با اتکا به انرژی الکتریکی، در حدود ۶۰ کیلومتر است و می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. زمان شارژ باتری‌های خودرو در حالت معمولی ۳.۵ ساعت است، در حالی که با استفاده از شارژ سریع در ایستگاه‌های مخصوص، ۸۰ درصد باتری خودرو در ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود.

طراحی و امکانات

در مجموع باید گفت که طراحی داخلی اوتلندر بسیار خوب است. در ساخت کابین از مواد باکیفیت استفاده شده است و به دلیل عایق‌بندی خوب، صدای باد و جاده و موتور به داخل نفوذ نمی‌کند. این خودرو با داشتن سه ردیف، می‌تواند ۷ سرنشین در خود جای دهد، اما ردیف سوم برای کودکان مناسب‌تر است. اوتلندر لیست بلندبالایی از امکانات را به شما عرضه می‌کند، اما بیشتر آنها در مدل‌های بالاتر قابل سفارش هستند. از ویژگی‌های استاندارد مدل پایه می‌توان به این موارد اشاره کرد: صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی لمسی، دوربین دید عقب، رادیو HD، بلوتوث، ورود بدون سوئیچ به خودرو، سیستم گرمایش و سرمایش اتوماتیک جداگانه برای راننده و سرنشینان، و فرمان پوشیده با چرم.



از ویژگی‌های آپشن این خودرو نیز می‌توانیم به چند مورد مهم اشاره می‌کنیم: صفحه‌نمایش ۷ اینچی لمسی، چند پورت USB، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار تصادف از جلو، مانیتورینگ نقاط کور، سیستم هشدار خروج از خط، رادیو ماهواره‌ای، سیستم دوربین ۳۶۰ درجه، ۱۰ حالت تنظیم برای صندلی‌های جلو، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و سردکن، سیستم صوتی ۹ بانده، سان‌روف، نوربالای اتوماتیک و فرمان مجهز به گرم‌کن.



اوتلندر اسپرت با داشتن دو ردیف صندلی می‌تواند ۵ سرنشین را در خود جای دهد. ردیف دوم صندلی‌ها تاشو هستند. در مجموع اوتلندر اسپرت نسبت به سایر خودروهای کلاس شاسی‌بلندهای کوچک، فضای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. مدل پایه‌ی این خودرو مجهز به سیستم گرمایش اتوماتیک، آینه‌های مجهز به گرم‌کن، بلوتوث و پورت USB است. اما می‌توان با پرداخت هزینه‌ی اضافه امکانات زیر را به خودروی خود اضافه کنید: سیستم صوتی ۹ بانده، رادیو HD، صندلی‌های جلوی مجهز به گرمکن، رادیو ماهواره‌ای، استارت خودرو با فشار دکمه، صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی لمسی، سیستم ناوبری با صفحه‌نمایش ۷ اینچی، دوربین دید عقب و سقف شیشه‌ای پانوراما. به طور خلاصه می‌توان گفت که اوتلندر اسپرت کابین آرام و امکانات کافی دارد، با این حال سایر خودروهای این کلاس، امکانات استاندارد بیشتری ارائه داده و از کابین باکیفیت‌تری برخوردار هستند.


سرویس های کنترلی میتسوبیشی اوتلندر 2017
نمای داخل میتسوبیشی اوتلندر 2017
کیلومترشمار میتسوبیشی اوتلندر 2017
پنل میتسوبیشی اوتلندر 2017
دنده میتسوبیشی اوتلندر 2017
امکانات میتسوبیشی اوتلندر 2017


قیمت، مصرف سوخت و گارانتی


مدل پایه‌ی اوتلندر با موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری، ۹.۴ لیتر سوخت به ازای صد کیلومتر در سطح شهر مصرف می کند، این رقم برای رانندگی در جاده ۷.۴ لیتر است. مصرف سوخت مدل GT با موتور V6 ۳ لیتری برابر ۱۱.۷ لیتر در صد کیلومتر برای رانندگی در شهر و ۸.۷ لیتر در صد کیلومتر برای جاده گزارش شده است. قیمت پایه‌ی اوتلندر ۲۲هزار دلار است و بالاترین مدل این خودرو ۳۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است. این خودرو از انجمن ملی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا ۴ ستاره ایمنی، از ۵ ستاره‌ی ممکن، به دست آورده است. میتسوبیشی اوتلندر با گارنتی ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتری به فروش می‌رسد. همچنین پیشرانه‌ی خودرو نیز دارای گارانتی ۱۰ ساله یا ۱۶۹ هزار کیلومتری می‌باشد.



مصرف سوخت اوتلندر اسپرت با موتور ۲ لیتری تقریبا با مدل استاندارد این خودرو مجهز به موتور ۲.۴ لیتری برابری می‌کند، اما مصرف سوخت اوتلندر اسپرت با موتور ۲.۴ لیتری هنوز اعلام نشده است. قیمت مدل اسپرت اوتلندر نیز از ۱۹هزار دلار شروع شده و تا ۲۶ هزار دلار می‌رسد.



یکی از مهمترین رقبای اوتلندر، کیا اسپورتیج است. این خودرو علاوه بر ارزان بودن نسبت به اوتلندر، سواری راحت‌تر و امکانات پایه‌ی بیشتری را ارائه می‌دهد. از دیگر خودروهای این کلاس می‌توان به هوندا CR-V، هیوندای توسان، تویوتا RAV و نیسان روگ اشاره کرد. اگر بخواهیم منصفانه بگوییم، در لیست خودروهای شاسی‌بلند کوچک، میتسوبیشی اوتلندر پایین‌تر از همه‌ی این خودروها قرار می‌گیرد.در مورد اوتلندر اسپرت نیز گفتنی است که اگر قصد خرید یک خودروی شاسی‌بلند بسیار کوچک را دارید، می‌توانید به سراغ گزینه‌های دیگری، مانند نیسان جوک، هوندا HR-V و مزدا CX-3 بروید.

کروز کنترل میتسوبیشی اوتلندر 2017
برق میتسوبیشی اوتلندر 2017
فضای عقب میتسوبیشی اوتلندر 2017
صندلی های عقب میتسوبیشی اوتلندر 2017


ارزیابی کلی



نکات مثبت:

کابین آرام؛ استفاده از مواد باکیفیت در ساخت ؛ فضای داخلی بزرگ


نکات منفی:

موتور کم قدرت: شتاب‌گیری ضعیف ؛ امکانات استاندارد کم


در اینجا به ارائه‌ی مشخصات کلی اوتلندر مدل پایه با موتور ۲.۴ لیتری و محور جلو می‌پردازیم. در حال حاضر تنها این مدل از خودرو مجوز ورود به کشور را دارد.


مشخصات
اوتلندر
حجم موتور(لیتر(
۲.۴
تعداد سیلندر/ سوپاپ
۴/۱۶
قدرت موتور (اسب بخار(
۱۶۶ در موتور ۶۰۰۰
گشتاور(نیوتون متر)
۲۱۹ در دور موتور ۴۲۰۰
گیربکس
CVT
انتقال قدرت
محور جلو
سیستم ترمز
۴ چرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD و ترمز کمکی برای حرکت در سطوح شیب‌دار
وزن خالص(کیلوگرم(
۱۵۲۰
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر در صد کیلومتر)
۸.۷
صفر تا ۱۰۰ (ثانیه)
۱۰.۲

نظرات

  • علی

    ۱۴۰۱/۴/۶

    سلام چند وقته اوتلندر دارم خیلی خیلی خودرو خوبیه.

  • سینا

    ۱۳۹۶/۶/۱۸

    اوتلندر خودروی بی نظیری است

  • محمد از اهواز

    ۱۳۹۶/۵/۲۸

    واقعا" شما کارشناسی کردید؟ خدا وکیلی تا حالا میتسوبیشی روندید؟ این ماشین مانند تمام ماشینهای موجود درکشورمان قیمتش بالاتراز خود ماشین است اما واقعا" راحت و خوب و کلا" عالی است، نکنه توقع داشتید از کوه هم بالا بره

  • بهمن

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۲

    نیما کی میگی فقط رخ داره من خودم بارها سوار شدم تست درایو کردم این جوری که تو میگی انگار در حد ماشین چینی های بازاره

  • نیما

    ۱۳۹۵/۱۰/۲۲

    دوستش دارم ولی اگر بخوایم منصف باشیم زور زیادی نداره ولی تا دلت بخواد رخ داره کلا من دیوونه ی میتسوبیشی بودم همیشه