نظرات (132)

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۳/۱۴

ام وی ام X22، اسپرت دوست داشتنی چینی

ام وی ام X22، اسپرت دوست داشتنی چینی

ام وی ام X22، مهمان تازه وارد بازار خودروی کشورمان در رده کراس‌اوور‌های کامپکت یا به تعبیری نو، هاچبک های‌ کراس است. این خودرو که در خارج از ایران با نام Chery TIGGO 3X یا Chery TIGGO 2 شناخته می‌شود به صورت رسمی در اوایل سال 1396 وارد بازار خودروی ایران شده‌‌است. در ادامه برای بررسی این خودرو با اُتکس همراه باشید.

مراسم رونمایی از MVM X22 در مدیران خودرو

معرفی اولیه

MVM X22 در واقع مدلی مابین خودروهای MVM 315 به عنوان یک خودروهاچبک و MVM X33S به عنوان یک خودرو SUV کوچک شهری است. در طی سال‌های اخیر، همواره نظاره‌گر تغییر و تحول در کلاس‌بندی های استاندارد خودرو از سوی خودروسازان کشورهای مختلف بوده‌ایم. جایی که مرز‌بندی های مربوط به کلاس و بدنه خودروها جابه‌جا شده و در پاره‌ای از موارد، تعیین سگمنت و کلاس خودرو، به سبب نزدیکی و هم‌‌پوشانی مرز‌های طراحی و ابعاد محصول، کمی چالش‌ برانگیز شده‌است. با این حال X22 را می‌توان در رده کراس‌اوور های کامپکت دانست که با دارا بودن المان های اسپرت در طراحی نمای بیرونی و فضای داخلی خود، می‌تواند توجه قشر جوان را بیش از سایر افراد به خود جلب کند.

MVM X22 با نام Chery TIGGO 3X در نمایشگاه خودروی پکن
MVM X22 با نام Chery TIGGO 3X در نمایشگاه خودروی پکن

عملکرد فنی

در بخش فنی شاهد استفاده از پیشرانه 4 سیلندر خطی با حجم دقیق 1497 سی‌سی در X22 هستیم. این پیشرانه که در مدل 315 هم استفاده می‌شود با دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو +5 و استفاده از تکنولوژی DVVT یا زمان بندی متغیر حرکت سوپاپ‌ها، قادر به تولید بیشینه توان 105 اسب بخاری در دور موتور 6000 و تولید بیشینه گشتاور 135 نیوتون متری در دور موتور 2750 است که تمام این نیرو به چرخ های جلو انتقال می‌یابد. X22 با دو نوع گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود. اما در مورد گیربکس اتوماتیک این خودرو، باید به عدم وجود تیپ ترونیک بودن آن اشاره نمود. همچنین X22، بر خلاف برادر بزرگتر خود X33S از گیربکس ضریب متغیر CVT استفاده‌ نمی‌کند و در این گیربکس، از حالت دنده 2 و حالت دنده سنگین L استفاده شده‌است. 

قابلیت های دینامیکی خودرو با توجه به توان خروجی پیشرانه در کنار وزن 1215 کیلوگرمی برای نمونه دستی و 1245 کیلوگرمی برای نمونه اتوماتیک نسبتا قابل قبول است. X22 در نسخه های اتوماتیک به مد های رانندگی SPORT و ECO مجهز شده است اما با توجه به عدم قابلیت تعویض دستی دنده‌ها در گیربکس اتوماتیک، نمونه دستی این خودرو پیشنهاد مناسب‌تری برای افراد علاقه‌مند به هیجان تلقی می‌شود. البته با توجه به ارتفاع نسبتا زیاد این خودرو از سطح زمین، عبور پر سرعت از پیچ های تند، مساوی با انتقال احساس دلهره و عدم تعادل به راننده و سرنشینان است اما در کل X22 در گروه خود، از پایداری تقریبا مناسبی برخوردار‌ است. عملکرد سیستم ترمز X22 با بهره‌گیری از ترمز‌های دیسکی در هر چهار‌چرخ و پشتیبانی از سیستم های ABS به همراه EBD مطلوب ارزیابی شده و همچنین میانگین مصرف سوخت به صورت ترکیبی برای نمونه‌های دستی 5.9 لیتر و برای نمونه‌های اتوماتیک 6.1 لیتر در صد کیلومتر بوده که از این حیث، X22 در رده خودرو های اقتصادی قرار می‌گیرد.

طراحی و امکانات

در بخش طراحی، می‌توان نشانه هایی از خط مشی و سبک و سیاق طراحی خودرو های جدید چری را به وضوح در X22 مشاهده نمود. استفاده از خطوط روان و حجم های منطقی بر پیکره کلی خودرو، باعث به وجود آمدن چهره ای ساده و در عین حال، مناسب و اسپرت در مقایسه با بعضی همتایان فرانسوی خود شده‌است. در نمای جلو، گرافیک مناسب چراغ‌ها و طراحی مناسب مجموعه سپر جلو، باعث بهبود جذابیت بصری X22 شده و همچنین به خوبی یادآور چهره برادر بزرگ‌تر یعنی X33S است. در نمای جانبی استفاده از بعضی المان‌های خاص مانند مجموعه نوار‌های مشکی متصل گلگیر و سپر و باربند کوچک سقف در کنار ارتفاع نسبتا زیاد خودرو، حس کراس‌اوور بودن X22 را بهبود بخشیده است. همچنین استفاده از رینگ های آلومینیومی 16 اینچی تکمیل کننده نمای جانبی خودرو است. اما با رسیدن به عقب X22 به نظر می‌رسد که تیم طراحی خودرو، وقت و حوصله کافی را برای تکمیل ظاهر به خرج نداده‌اند و خروجی کار، سنخیت چندانی با سایر بخش‌های بیرون خودرو ندارد. در واقع X22 در نمای پشتی، بیشتر یادآور مدل 315 است که کمی به ارتفاع آن افزوده شده و در اینجا بیشتر به جای مفهوم کراس‌اور، مفهوم هاچبک کراس در ذهن تداعی می‌شود.

با باز کردن درب خودرو و ورود به داخل کابین، اولین نکته‌ای که نظر مخاطب را به خوبی جلب می‌کند تریم دو رنگ خاکستری و نارنجی اسپرت خودرو و بعد از آن، نمایشگر 8 اینچی داشبرد است. با این حال طراحی نمای داخل خودرو نیز، به سبک و مشابهت سایر خودرو های تولیدی این خودرو‌ساز، من جمله X33S بوده است. ایده تریم دو رنگ، به خوبی القا کننده حال و هوای اسپرت و جذب کننده قشر جوان است اما نکته ای که در X22 وجود دارد مربوط به اختلاف رنگ نارنجی روکش و رودری، با رنگ نارنجی قطعات دور قسمت دنده و خروجی هوا بوده که در واقع، طیف رنگ‌های استفاده شده داخل اتاق را، افزایش می‌دهد. از دیگر موارد قابل توجه در داخل‌ کابین ‌X22، می‌توان به طرح فیبر‌کربن پنل وسط داشبرد و همچنین طراحی غیر متعارف و عجیب پشت آمپر های آن اشاره نمود. نشان‌دهنده‌های دور موتور و سرعت سنج در این خودرو به سبکی متفاوت، به صورت قرینه حرکت می‌کنند که این مورد دقت و توجه بیشتری در هنگام حرکت از راننده طلب می‌کند.

 کیفیت مواد و متریال استفاده‌شده در داخل خودرو در مقایسه با حریف آن یعنی ساندرو استپ‌وی مناسب‌تر بوده و X22، از حیث فضای داخلی در وضعیت نسبتا مناسبی به سر می‌برد. البته نشستن سه سرنشین بزرگسال بر روی صندلی‌های عقب، با کمی دشواری همراه بوده و فضای ایده‌آل برای سه نفر به اندازه کافی وجود ندارد. در زمینه تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی می‌توان نمره مناسبی را به X22 اعطا نمود. موارد قابل اشاره این خودرو در بخش ایمنی عبارتند از : ترمز های دیسکی در هر چهار‌ چرخ به همراه سیستم ترمز ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، دو کیسه هوا، کمربند های ایمنی سه نقطه ای و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر. همچنین از جمله امکانات رفاهی X22 می‌توان به مواردی همچون : روکش چرم صندلی ها، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، سانروف، سیستم صوتی مجهز به چهار بلندگو‌ی استریو، نمایشگر 8 اینچی مولتی‌مدیا با قابلیت اشتراک‌گذاری محتوای موبایل بر روی‌ صفحه و اتصال بلوتوث، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور های دنده عقب، دوربین دنده عقب، آینه های جانبی برقی، خروجی USB و برق 12 ولت و همچنین صندلی های عقب با امکان خواباندن و افزایش حجم صندوق بار اشاره‌کرد. در نقطه مقابل، عدم وجود سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع خودکار و مسیریاب ماهواره‌ای GPS از جمله مواردی است که فقدان آن‌ها در X22 احساس می‌شود.

قیمت‌ها و مدل‌های موجود در بازار

ام وی ام X22 به طور کلی در چهار مدل با دو تیپ ساده و اسپرت و دو گیربکس دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود که تفاوت تیپ ساده با تیپ اسپرت آن، در رنگ‌آمیزی تک‌رنگ بدنه در تیپ ساده و رنگ‌آمیزی دو رنگ بدنه ( ستون ها و سقف مشکی ) در تیپ اسپرت خلاصه می‌شود. قیمت تیپ ساده بسته به نوع گیربکس از 56.700.000 برای تمونه دستی تا 64.700.000 برای نمونه اتوماتیک و قیمت تیپ اسپرت بسته به نوع گیربکس از 58.200.000 برای نمونه دستی تا 66.200.000 برای نمونه اتوماتیک متغیر است.

ارزیابی کلی


تلاش شرکت چری برای عرضه یک کراس‌اوور کامپکت اسپرت و مناسب در نوع خود قابل قدردانی است. X22 هر چند در کلاس خود، خودروی کاملی نیست و در بعضی جهات نقص ها و ایراداتی به آن وارد‌ است، اما تمامی تلاش خود را برای جذب جوانان و خانواده های کم جمعیت به کار گرفته‌است. ام وی ام X22 در بازاری قرار دارد که حریف‌های آن، رنو ساندرو استپ‌وی، رنو کپچر، لیفان X50 و به ویژه چانگان CS35 هستند. با این حال X22 با بهره‌گیری از طراحی مناسب‌تر خود و بالانس نسبتا خوب بین قیمت و امکانات رفاهی، در طولانی مدت پتانسیل زیادی را برای تصاحب سهم بیشتری از گروه کراس‌اور های کامپکت در بازار ایران دارد.

 

مشخصاتX22 دستیX22 اتوماتیک
حجم موتور (cc)14971497
تعداد سوپاپ1616
استاندارد آلایندگییورو +5یورو +5
حداکثر قدرت (اسب بخار)105105
حداکثر گشتاور (نیوتون متر)135135
نوع جعبه دنده5 سرعته دستی4 سرعته اتوماتیک
وزن خالص12151245
میانگین مصرف سوخت (ترکیبی)5.96.1
حجم باک (لیتر)5050
حجم صندوق‌عقب (لیتر)420420
قیمت تیپ ساده (هزار تومان)56.700.00064.700.000
قیمت تیپ اسپرت (هزار تومان)58.200.00066.200.000

آخرین قیمت های تحلیل شده

خودرو

قیمت

بروزرسانی

نظرات

  • علیرضا

    ۱۴۰۲/۲/۶

    من می‌خوام بخرم اما میگن سر پیچ‌ها زود چپ می‌کنه !

    پاسخ

  • حسین

    ۱۴۰۱/۱۰/۱۲

    من اومدم اینجا فقط نظرمو صادقانه بگم حرصم خالی بشه و شاید به درد کسی بخوره ، سال ۹۹ ۲۰۷ صفر خریدم ، و دوستم x22 دنده ، تو مدت دو سال گارانتی ، دینام ، برف پاک کن ، شاخک گیربکس ، جک درب صندوق ، و و و از همه مهمتر کاتالیست که با قیمت ۱۳ میلون تومن شانس اوردم تو گارانتی بود صدای چقچق گیربکس و کپ اول گاز و به چپ کشیدن فرمونش هم که هیچ وقت حل نشد اتاقش هم که اونقدر ضعیف بود با کوچکترین اتفاق غر میشد چراغهای جلوش هم بعد از ۲ سال نشتی میداد که گارانتیقبول نکرد خلاصه دیدم ماشین کلا داره پیچ و مهرش شل میشه و بعد از اتمام گارانتی تمام در امدم رو باید صرف نگهرایش بکنم بالاخره به توصیه دوستم که خیلی ازش راضیه فروختم و x22 خریدم ،

    پاسخ

  • وحید

    ۱۴۰۱/۹/۱۳

    قابل مقایسه با ماشین ایرانی نیست فوق‌العاده سواری نرم و عالی داره خیلی خیلی سر هستش نسبت به دنا

    پاسخ

  • حمید

    ۱۴۰۱/۸/۲۸

    دوزار بدرد نمیخوره x22 .چون هم موتورش و گیربکس ضعیفی داره نسبت به قیافه و وزن ماشین

    پاسخ

  • هادی

    ۱۴۰۱/۶/۲۴

    X22 واقعا نسبت به قیمت وکیفیتش واقعا از ماشینهای ایرانی خیلی بهتره متاسفم برای خودرو سازهای ایرانی

    پاسخ

  • مهدی

    ۱۴۰۱/۶/۱۱

    سلام از دوستانی که x22 دارن کسی هست که از رینگ بزرگتر استفاده کرده باشه؟

    پاسخ

  • احسان

    ۱۴۰۱/۴/۱۷

    به نظر من سگش شرف داره به ماشین های ایرانی حاجی مت از قبل بیشتر ماشین های ایرانی رو سوار شدم از پارس و سمند و دنا پلاس و ۲۰۷ و بماند خانواده سایپا ‌از همه ی این ماشین ها یه سر و گردن بالاتره تو این پول رو که داری میدی اندازه یه ۲۰۷ اتومات نیست ولی داری یه ماشین شاسی بلنده . خوش قیافه . خوش آپشن . با کیفت . رو سوار میشی که مصرف سوخت و استهلاک خیلی کمی داره و خدایی این ماشین خیلی با کلاس هستش و بعضی از افراد میپرسه که این ماشین شاسی بلند هستش یا نه نیمه شاسی بهتره اینطور بگم که تمام شاسی های توی ایران از تیگو ۷ بگیر تا سانتافه نیم شاسی هستن و شاسی بلند اصلی پاترول و ماشین آمریکایی های قدیمی هستن پس بفهمید تمام شاسی های ایران به جز بعضی ها نیم شاسی هستن و اگر میخرید سعی کنید دنده ایش رو بخرید نمیگم اتومات بده اتفاقه ماشین خیلی راحت تر توی ترافیک شهری هستش ولی اگه از این ماشین بیشتر تو سربالایی استفاده می‌کنید دنده ای بخرید من تحقیق کردم دنده اتومات در موتور های زیر ۲ هزار سستی و شتاب و هیجان کمتری داره ولی بنا به استفاده ی خودتون هرکدوم رو دوست دارید بخرید و بهترین ماشین تو رنج خودش هست .

    پاسخ

  • زهرا

    ۱۴۰۰/۸/۱۹

    من تازه ثبت نام کردم دو دلم میگم اینا سوار بشم یا عوض کنم دنا پلاس 98

    پاسخ

  • محمد .م

    ۱۴۰۰/۷/۲۹

    دوستان سلام ؛! همسایه ما x22داره پسر من همیشه میگهx22اما من۲۰۶اس دی دارم خودم هم از ظاهر و ابشن های این خودرو اگاهی و اشنایی دارم اما مهم اینه که توان خریدش رو ندارم؛! بچه من مریض هستش شب و روز میگه بابا x22 بخر؛ اما پولش ندارم شمایی که این نظر رو میخونید دعایی کنید بچه من ب ارزوش برسه همین الان دعا کنید خدا سلامتی بهتون بده و ارزوهاتون براورده بشه انشاالله

    پاسخ

  • محمد حسن

    ۱۴۰۰/۷/۲۷

    من X22 سال 97 خریدم. به نظر من صدای موتور داخل ماشین خیلی زیاده و قدرت کمی داره توی جاده نمیشه تند بری و تمام بدنه ماشین سرو صدا میکنه

    پاسخ

  • رضا- از چالوس

    ۱۴۰۰/۶/۲۳

    با سلام من تاریخ6 شهریور ثبت نام کردم چالوس فقیه نصیری بهم کفتن یک ماه میاد اون عزیزانی که ثبت نامی گرفتن چقدر زمان برد تا ملشین رو تحویل بگیرن ممنون.نمی

    پاسخ

  • مریم

    ۱۴۰۰/۶/۲

    سلام دوستان از نظر تامین قطعات و همچنین تشخیص عیب توسط مکانیک مشکلی نداره ؟

    پاسخ

  • حسین

    ۱۴۰۰/۵/۳۱

    من تازه پول اتومات راواریزکردم مرددهستم

    پاسخ

  • مسعود

    ۱۴۰۰/۵/۱۷

    درود به همه دوستان بنده مدتی هست اتومات خریدم قبلا ماشین های دنده ای داشتم واقعا برای رانندگی تو ترافیک شهر اتومات حرف نداره خیلی از خریدم راضیم

    پاسخ

  • امیــــــــــــری

    ۱۴۰۰/۳/۳۱

    باسلام مااهواز هستیم ودرجه حرارت الان 50درجه است. لطفا درمورد کولر این ماشین x22راهنمایی بفرمایید. راضی هستید یانه باتشکر

    پاسخ

  • دانش

    ۱۴۰۰/۱/۶

    سلام من از سال ۹۶ تا الان x22 دارم، یک دینام، و رادیات بخاری و لوله های کولر گازی عوض کردم و ۸۳۰۰۰تا با این ماشین راه رفتم. بنطرم سگش به ماشینهای ایرانی میارزه. ساندور اتومات هم با همین مدل دارم. بله قدرتش بیشتره اما اپشن نداره. بنظرم اونهاییکه میگن راه نمیره، کسانی هستند که پشت لندکروز هم میشینند، توی جاده ترافیک درست میکنند. من بدلیل بیماری ریوری هفته ایی ۱بار میرم شمال و خیلی هم عالیه. نسبت به قیمت و مصرف هیوندا النترا خیلی بهتره که مصرفش هم ۱۵ هست. ماشین ایرانی ارابهء مرگه. شیراز ، اصفهان، مشهد و ... رفتم هیچ کمو کاستی نداشته. اما با این اوصاف اگر دنده دستی بخرید استحلاک موتوریه کمتر و سرعت قابل کنترلتری خواهید داشت. من نمیدونم چرا بعضیا فکر میکنند باید با هایلوکس مقایسه کنند. بابا یه ماشین با این قیمت و تضمین جان و آپشن و زیبایی کابین کمه. هرکسی منفی بافی میکنه یا منطقی نیست یا کلا هنوز پیکان خسته دوستداره.

    پاسخ

  • حمید

    ۱۳۹۹/۹/۳

    من ایکس 22مدل آخر 97 دستی خریدیم قبلا هم 206 تیپ 5 هم رانا داشتم به نظرم من خیلی از اونا بهتره هم امکاناتش . هم راحتیش . هم خدماتش . در کل ماشین اصل چینی بخری بهتره تا ماشین ایرانی با قطعات دست سوم چینی بخری

    پاسخ

  • بیژن

    ۱۳۹۹/۹/۱

    با توجه به قیمتش پراید بهتره

    پاسخ

  • علی

    ۱۳۹۹/۸/۴

    خیلی از شما ها میپرسید دنده بهتر یا اتومات در کل یکی هستند ولی تو دنده دستی شتاب و قدرتش بیشتر از اتومات از نظر من دنده دستی بهتر از اتومات

    پاسخ

  • Meli

    ۱۳۹۹/۶/۱۲

    قیمت الانش چنه

    پاسخ

  • سمانه

    ۱۳۹۹/۵/۳۰

    پژو ۲۰۷ اتومات بهتره یا ایکس ۲۲ اتومات؟

    پاسخ

  • پویا

    ۱۳۹۹/۵/۱۸

    من دوسال هستش این ماشین رو دارم،اتومات هستش، بسیار راضی هستم...هیچ مشکلی هم نداشته... کلیه ماشین های ایرانی هم داشتم....نگاه کردنش به کلیه ماشین های ایرانی می ارزه...

    پاسخ

  • رضا

    ۱۳۹۹/۲/۲۳

    با حساسیت های زیادی که من دارم وباتوجه به سالیان زیاد در رانندگی با انواع و اقسام خودروهای داخلی وخارجی وبا در نظر گرفتن قیمت و موتور 1500 سی سی و دیگر امکانات / میشود گفت ماشین خیلی خوبیست از خریدم ناراضی نیستم .

    پاسخ

  • ماهان

    ۱۳۹۹/۲/۲۲

    دنده یا اتومات؟؟؟؟؟

    پاسخ

  • رشن

    ۱۳۹۹/۲/۱۸

    سلام،من۹۶تاالان x22اتومات دارم خیلی ازش راضی ام واقعا عالیه

    پاسخ

  • یونس

    ۱۳۹۹/۱/۲۲

    من چندماهی میشه اتوماتیک اش رو گرفتم و قبل از این تندر ۹۰ داشتم،بعضی ها میگفتن چینی خوب نیست ولی من که خیلی راضی هستم از همه نظر بهترین ماشینی بوده که داشتم

    پاسخ

  • محسن استاد

    ۱۳۹۸/۱۲/۱۶

    سلام.میگن دنده ای بهتر از اتوماته و تو بازار اتومات بهار فروش میره؟به نظر شما دنده ای بخرم یا اتومات؟

    پاسخ

  • دهقان

    ۱۳۹۸/۱۱/۲۱

    سلام دوستان شرمنده من از این ماشین ها از نزدیک ندیدم اگر هم دیدم متوجه نشدم فقط این سوال برام پیش آمده که این ماشین x22 شاسی بلند هست یا نیمه شاسی و یا تخت ولی به نظر میرسد نیمه شاسی باشد درسته؟ لطفا راهنمایی کنید اگر زحمتی نیست یه اسی به این شماره بدید خیلی لطف میکنید در حق بنده ۰۹۱۶۶۶۸۸۵۸۹ فقط اسی بدی که شاسی هست یا نیمه شاسی یا تخت باز هم ممنون هستم

    پاسخ

  • دروود

    ۱۳۹۸/۱۰/۲۸

    من میخوام بگیرم به نظر شما متشین خوبیه؟؟

    پاسخ

  • نفیس

    ۱۳۹۸/۱۰/۲۶

    سلام میشه فرق لاکچری و اکسلنت رو بگین

    پاسخ

  • آرش

    ۱۳۹۸/۱۰/۲۰

    x22 فوق العاده ماشین خوبیه مصرف پایین شیک زیبا و جووون پسند

    پاسخ

  • رضا

    ۱۳۹۸/۴/۲۸

    من ایکس ۲۲ دارم کمکهای عقبش خیلی میکوبه

    پاسخ

  • رضا

    ۱۳۹۸/۱/۱۷

    منم خریدم...ماشین خوش تیپ...کم مصرف..زیر پاشم خوبه..راهم میره....سربالا سرپایین..بستگی به رانندگی داره..الببته از من دنده ای...چند وقت دیگه اگه دیدین شوتی x22 اومده تعجب نکنین..چون ما ایرانیا از پراید شوتی ساختیم..چه برسه به این ماشین خوشگل و محکم.

    پاسخ

  • نیماابراهیمی

    ۱۳۹۸/۱/۱۷

    سلام روی صندلی‌های عقب دکمه داره برای تخت خواب کناربالشتک

    پاسخ

  • محمد حسن

    ۱۳۹۷/۱۰/۱۹

    کیفیت پلاستیک های سپر خیلی بده اومدم جای پلاک رو عوض کنم کلا شکست

    پاسخ

  • حامد

    ۱۳۹۷/۱۰/۱۵

    سلام من هم mvm315 s داشتم الانم x22 دارم خیییییلللللییییی راضیم و بهتر از ماشین ایرانیه از کسایی Mvm ندارن خواهش میکنم چرت و پرت تحویل مردم ندن بخدا حرف نزنید ما نمیگیم شما زبون ندارید .

    پاسخ

  • احمد

    ۱۳۹۷/۱۰/۱۱

    ضمنا قیمت جدید اکستنت 158500000 تومن شده

    پاسخ

  • احمد

    ۱۳۹۷/۱۰/۱۱

    اینقد نگین چینی چینی لااقل از ایرانی که خیلی بهتره از همه نظر

    پاسخ

  • ali

    ۱۳۹۷/۱۰/۱۱

    خوبه ولی بی اندازه گرونش کردن

    پاسخ

  • محمدرضا

    ۱۳۹۷/۱۰/۱۰

    خداییش ماشین خوبیه ...من باهاش مسافرت رفتم راضی بودم ...اصلا خسته نشدم ؛ ماشین قبلم خودرو ایرانی بود ک واقعا تو سفر خسته میشدم ... درکل ماشین خوبیه کساییم ک میگن شتاب نداره و اینا تو جاده های ایران بالاتر 120 نمیتونی سرعت بگیری ..من ک ازش راضیم اما الان ک قیمتش خیلی رفته بالا شده 130

    پاسخ

  • سعید

    ۱۳۹۷/۱۰/۲

    سلام من لیفان ۶۲۰ داشتم و خیلی راضی بعدش به خاطر اینکه تبدیل به احسن کنم پارس tu5 مدل ۹۶ خریدم و اصلا اصلا ازش راضی نبودم و خیلی پایین تر از لیفانی بود که همه میگفتن چینیه.حالا فروختم پارس و x22 گرفتم و خیلی ازش راضی هستم و هم از نظر اسپرت بودنش و امکانات و مصرفش عالیه با ماشین هم جاده چالوس رفتم اصلا اذیت نشدم و خوب بود. فقط ی چیز که هر کسی که تا الان ماشین چینی سوار نشده نمیدونه از ایرانی ها بهتر. فکر میکنن پراید و پژو هایی که سوار میشن اصل فرانسه هستند نه داداش اونا آشغالن

    پاسخ

  • مریم

    ۱۳۹۷/۸/۲۱

    چراغ spt تو x22رو چطور میتونیم خاموش کنیم

    پاسخ

  • سعید

    ۱۳۹۷/۷/۱۱

    سلام من 206اس دی مدل90دارم میخوام با ایکس22در حدقیمت ماشین خودم معاوضه کنم کسی هست خبر بده09308257775تو واتساپ ممنونم

    پاسخ

  • شهاب

    ۱۳۹۷/۷/۱

    تفاوت x22 ساده و اسپرت،فقط و فقط اینه که در مدل اسپرت،رنگ سقف ماشین رو مشکی کردن و بجز این کوچکترین تفاوت دیگری وجود نداره. اما در مورد گیربکس دستی و اتوماتیک،من گیربکس دستی رو به اتوماتیک ترجیح میدم،چون به تجربه کسب کردم که گیربکس اتوماتیک در موتورهای زیر ۲۰۰۰ سی سی،ضعیف عمل میکنه و در مجموع ماشین خیلی بی حال و سسته،در صورتیکه دردنده دستی،این ماشین از لحاظ قدرت و سرعت با پژو پارس تی یو فایو رقابت میکنه.

    پاسخ

  • محمد

    ۱۳۹۷/۷/۱

    سلام دوستان من تازه این ماشینو ثبت نام کردم قبلا هم پارس داشتم شاید تعجب کنید چون قدرت موتور پارس بیشتراز ایکس 22 هستش ولی من عاشق طراحی وکلا تیپ این ماشینم تراخدا دوستانی که دارند بی تعصب بگنداین ماشین باهمین شرایطی که داره واسشون راضی کننده هست یانه واینکه تفاوت ساده واسپرتش چیه وگیربکس اتوماتیکش بهتره یادنده ای.تشکر

    پاسخ

  • محمد

    ۱۳۹۷/۶/۲۸

    من چند ماه پیش توی جاده بر اثر خواب آلودگی با سرعت بالا چپ کردم و حدود ۳۵ متر با ماشین غلطیدم و بطور معجزه آسایی خودم و خانوادم از مرگ حتمی نجات پیدا کردیم.خلاصه اینکه استحکام این ماشین فوق العادست.دوباره x22 خریدم و خیلی هم راضی ام.

    پاسخ

  • احسان

    ۱۳۹۷/۶/۲۶

    من هم X22 دارم اکسلنت هم پارس هم پراید ولی خداییش با این لگن اصلا راحت نیستم

    پاسخ

  • النا

    ۱۳۹۷/۶/۲۵

    من ایکس 22 دارم و عاشقش هستم بسیار خوب و راحته سراغ ماشین ایرانی نرید...

    پاسخ

  • محمد

    ۱۳۹۷/۶/۱۸

    سلام دوستان من شش ماهه خریدم تا دو سه روز اول خوب بود از اون به بعد درب های ماشین شروع کرده به صدا کردن nبار مراجعه کردم به نمایندگیها متاسفانه مرتفع نشد؛دیگه بیخیال شدم...تو جاده هم کشش رو وقتی میفهمین که از یه پیکان هم نمیتونی سبقت بگیری... من که راضی نیستم...

    پاسخ

  • کاظم

    ۱۳۹۷/۶/۱۸

    من یک ایکس ۲۲ مدل ۹۶ دارم، که ۱۵۰۰۰ تا حالا داخل شهر و جاده راه رفتم، مشکل کشش حتی با کولر نداشتم، با حداکثر ظرفیت و بار و کولر روشن براحتی سبقت میگرفتم, مصرف بنزین هم که خیلی کمه، بنظر من نسبت به ماشینهای ایرانی خیلی بهتره و قابل مقایسه نیست.، ضمنا چراغهای عقبش هم خیلی زیبا است.

    پاسخ

  • کاظم

    ۱۳۹۷/۶/۱۸

    سلام، من ایکس ۲۲ مدل ۹۶ دارم مدل دنده ای، تو این مدت داخل شهر و مسافرت هم که رفتم، چهار نفر با بار صندوق پر ، مشکلی نداشتم، مشکل قدرت و کشش حتی با کولر اصلا نداشتم، ممنون

    پاسخ

  • کتایون

    ۱۳۹۷/۶/۶

    اگه تودوستان کسی این ماشینو خریده لطفا به این چند سوال من پاسخ بده خیلی ممنون اول صدای داخل کابین واتاق ماشین واقعا ازاردهنده است؟ دوم تفاوت مدل ساده واسپرت ان درچیست؟ سوم کسی میدونه نیاز به تعویض لاستیکها بعدازخرید هست یانه؟ممنون

    پاسخ

  • رضا

    ۱۳۹۷/۶/۶

    وقتی یه پراید بی کیفیت تاچهل میلیون قیمت پیدا میکنه صدرحمت به محصولات چشم بادامی ها وخودروهای چینی.

    پاسخ

  • حسن

    ۱۳۹۷/۶/۵

    باتوجه به نظرات من قانع شدم ماشین خوبیه وانشااا هرکی داره واسش خوب باشه واقعا ازمحصولات وطنی بی کیفیت ظاهرا بهتره

    پاسخ

  • مریم

    ۱۳۹۷/۵/۲۷

    سلام ما دنده ای خریدیم دوماه خیلی راضی هستیم بعدشم اون تصویر اینترنت که از تپه بالا نمیره دروغه افرویدش تو شیراز رو ببینید عالیه ببینید باهاش کجاها رفتن در پاسخ به اون تصویری که از تپه بالا نمیره ساخته شده ما از همه لحاظ راضی هستیم ممنون

    پاسخ

  • جواد

    ۱۳۹۷/۵/۲۵

    با سلام من تازه x 22خریدم. خیلی هم ازش راضیم. تا الان ماشینای داخلی رو سوار میشدم. پژو پارس و سمند. اما واقعا این نسبت به قیمتش عالیه. باهاش مسافرت رفتم کولر ش عالیه. مصرفش تو جاده زیر ۵ بود. واقعا تعجب کردم. فقط تو سربالایی نباید ازش زیاد توقع داشته باشین. امکاناتش خوبه. اصلا احساس خستگی نکردم

    پاسخ

  • احمد

    ۱۳۹۷/۵/۱۲

    سلام میخواستم بدونم که مدل دنده ایی بهتره یا اتومات و اینکه قطعاتش براحتی گیر میاد یانه

    پاسخ

  • علی

    ۱۳۹۷/۴/۱۸

    خوبیهایی که دوستان نوشتند مورد قبوله ولی مشکلی که تو سال ۹۷ داره کمبود قطعاته، دوربین دنده عقب و قطعات کولر و ترمزش توی هیچ نمایندگی پیدا نمیشه. کولرایکس ۲۲ زود مشکل پیدا میکنه و نمایندگیها هم از درست کردنش عاجزند

    پاسخ

  • Nafas

    ۱۳۹۷/۳/۲۴

    Fasele sandali ta saghf kame va tomoze khobi nadare va dar sarbalaei kam miare male man x22 at sport hastesh k gerontare va masalan kameltare

    پاسخ

  • سپاسی

    ۱۳۹۷/۳/۲۱

    سلام،من برج ۱۰ سال ۹۶ این ماشینو گرفتم از نوع اسپورت، خدایی از نظر کیفیت خیلی از ماشینای ایرانی بهتره،خیلی نرمه و احساس خستگی تو مسافرت بهت دست نمیده،از نظر تیپ و قیافه هم خیلی خوبه و از نظر قیمتم خیلی قابل ب صرفست،از هر کسیم ک این ماشینو داره بپرسی نظرش چیه شک نکنید ک نظرش مثبته،خودتون می بینید ک چرا این ماشین داره روز ب روز داخل خیابونا بیشتر میشه علتشم کیفیت بالاشه... دمتون گرم

    پاسخ

  • علیرضا

    ۱۳۹۷/۳/۱۸

    سلام ممنون از بررسی منطقی سایت خوبتون می خواستم یک نکته بگم که جی پی اس در مدل های نیمه دوم 96 به بعد وجود داره دوم اینکه از تجربه شخصی 5 ماهه و نظرات مثبت دیگر رانندگان که در سرویس اولیه خودرو صحبت کردم بگم که همه نظرات مثبت بود و همه مثل من دنبال ایرادات ماشین بودن که پیدا نکردن، شتاب ماشین رو باید در حد موتور 1500 ماشین در نظر بگیرید من مدل دنده ای دارم و چند شهر ایران رو گشتم و ماشین با 4 نفر مسافر و کولر روشن از پس شیب های جاده هایی مثل چالوس و طالقان راضی کننده بر اومد ولی به قول دوستمون که فرمودن دنده مرده به ماشین نباید داد، مصرف خودرو در جاده اصفهان تقریبا 4.5 بود و رقم هایی که دوستان میگن 20 حقیقت نداره و یک شایعه دیگم هست که ماشین بالاتر از 120 نمیره من 170 تا رفتم و عکسشم موجوده، نکته آخر اینکه تمام قطعات خودرو توسط شرکتش تامین میشه و جای نگرانی از این بابت نیست حتی خیلی از قطعات فنی خودرو با 315 مشترک هست.

    پاسخ

  • مهدی

    ۱۳۹۷/۳/۱۸

    الان 7 ماه هست که دارم و واقعا راضی هستم..

    پاسخ

  • اکبر

    ۱۳۹۷/۳/۱۵

    با سلام من این ماشین برج ۱۱ سال۹۶ گرفتم نسبت به توقعی که بنده ازش دارم بسیار خودرو خوبی است و تجربه ای که دارم اینکه بنزین سوپر باید استفاده بشه و همچنین قلق گاز باید دستت بیاد که با دنده مرده رانندگی نکنی بگی قدرت موتور کم است قدرت موتور با نسبت حجمی که براش طراحی کردن خوب است و جوابگو است و پیشنهاد میکنم برای خرید این خودرو در مقایسه با خود رو های ایرانی قابل قیاس نیست و قیمتش هم روز به روز بالاتر میره اینو صادقانه گفتم نه اینکه چون خودم خرید کردم تعصب دارم شما اگر سری به نمایندگی های خدمات پس از فروش بزنی متوجه میشی که ماشین بی عیب و نقصی است و فقط جهت سرویس اونجا هستند ولی یه نمایندگی ایران خودرو یا سایپا میری جا برا پارک گیرت نمیاد از بس این ماشیناشون معیوبند اگر کسی سوالی داشته باشه در حد این تجربه ۴ماهه براش توضیح میدم خدا نگهدار

    پاسخ

  • پرستو

    ۱۳۹۷/۳/۱۲

    دوستان برام خیلی مهم میشه لطفا جواب بدید خواهشا معایبش رو بگید

    پاسخ

  • پرستو

    ۱۳۹۷/۳/۱۲

    این ماشین بهتره یا استپ وی

    پاسخ

  • مجتبی

    ۱۳۹۷/۳/۵

    اگر موتور قوی تر داشت درسته که شتابش بیشتر میشد ولی استاندارد آلایندگی یورو 5+ رو نمیگرفت و احتمالا توی خیلی از کشورها اجاره تردد نمیدادن الان قوانین آلایندگی محط زیست خیلی سختگیرانه هست

    پاسخ

  • مرتضی

    ۱۳۹۷/۳/۳

    سلام دوستان من ۷ماه دارم این ماشین عالی فوق عالی هرکدب که دلش میخوادمیتونم باهاش درایوکنم کی گفته راه نمیره اب بندی خوب داشته باشین عالیه البته دنده ای باددبگیرین حرف نداره

    پاسخ

  • مهدی

    ۱۳۹۷/۲/۲۸

    سلام من دارمش عالی خیلی ماشینای خودمون که همش تاریخ گذشته شوده با قیمتهای که داره اکس 22 خیلی به روز تره فروش خوبی هم داره روزی هم که خواستین بفروشین دلیلی نداره که قیمت ارزونی بدید کار کردش هم قیمت بالای داره زودم فروش میره ممنون از همه

    پاسخ

  • محمد ازبندرعباس

    ۱۳۹۷/۲/۲۸

    سلام دوستان من تقریبا ۹هست اسپرتشو دارم یه بار زدم جدول واقعا خودرو محکمیه هیچیش نشد بنظر من فقط چراغای عقبش زشتن دیگه نسبت ب قیمتشم خوبه باتشکر

    پاسخ

  • خسروشاهی

    ۱۳۹۷/۲/۲۵

    حذف EBD و TPMS در ماشین های x22 مدیران خیلی کار اشتباهی بوده، و اینکه رابط کاربری سیستم مالتی مدیایی که روی این سری هست اونی نیست که در کشور های دیگه استفاده میشه و خیلی بی ریخت هست. روی دور موتور ۴ هزار تو هر دنده ای که فکر کنید ماشین بین ۱۵ تا ۲۰ لیتر در صد کیلومتر مصرف داره، فقط در حالت جاده کفی و با استفاده از کروز کنترل روی ۸۰ کیلومتر مصرف به ۹ لیتر در کیلومتر تغییر می‌کنه که افتضاح هست. در گارانتی ۵ هزار کیلومتر هم موتور رو تنظیم نکردید که به حالت نرمال اعلامی نزدیک تر بشه. من کمترین متوسط مصرفی که داشتم ۹ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر بوده.

    پاسخ

  • مهدی

    ۱۳۹۷/۲/۸

    آیا ایکس 22 قطعات پیدا میشه

    پاسخ

  • علی

    ۱۳۹۷/۲/۷

    دوستان آیا میشه از مانیتورش برای نصب جی پی اس استفاده کرد؟

    پاسخ

  • حسین

    ۱۳۹۷/۲/۱

    سلام دوستان من میخوامx22دنده ای بخرم خیلی ها بد تعریف کردن ازش میخوام راهنمایی بگیرم میشه لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    پاسخ

  • مهدی

    ۱۳۹۷/۱/۲۸

    فقط یادم رفت تو نظر قبلی بگم که من امسال عید مسافرت کوتاهی داشتم به سمنان و از اون طرف رفتم شمال این اولین بار بود در مقایسه با خودرو های داخلی داشتم اصلا احساس خستگی نکردم و مصرف خودرو ۶ لیتر بود بر خلاف گفته های بعضی از سایت ها که میگفتن مصرفش زیاده !

    پاسخ

  • مهدی

    ۱۳۹۷/۱/۲۸

    سلام دوستانی که قصد خرید دارید شک نکنید به نسبت قیمت بسیار عالی هست و متاسفانه کسانی که تو نظرات میگن قطعاتش نیست مطمن باشید که از این خودرو استفاده نکردن چون تو این ۸ ماهی که من خریدم هنوز تو نمایندگی کسی رو ندیدم که بخاطر خرابی اومده باشه مگر اینکه تصادف کرده باشه ! در ضمن تمامی قطعات موجود هست و با قیمت ، که خود شرکت فایل اکسل اون رو تو سایت گذاشته . بهر حال من ترمز این ماشین رو با صد تا از این خودرو های بی کیفیت داخلی عوض نمی کنم . دنده ای هم شتاب خوب و قدرت کافی رو داره . باید بدونید که تو نظر سنجی که از صدا و سیما پخش شد خودروی با کیفیت در رده قیمت ۵۰ تا ۷۵ میلیون شناخته شد .

    پاسخ

  • محسن

    ۱۳۹۷/۱/۱۷

    من که میرم میگیرم..از تیبا یا دنا بهتره.. حداقل میدونی قیافه دارن..تیبا ماشین ایرانی از جلو مث یه گربه صورت گدا میمونه😅😅خاک تو سرشون با اون طراحیشون

    پاسخ

  • زارعی

    ۱۳۹۷/۱/۱۳

    سلام منم با توجه به نطرات خوب سما بعد عید رفتم نمابندگی مدیران خودرو سه راه حکیم نطامی اصقهان ثبت نام کردم x22

    پاسخ

  • افشان

    ۱۳۹۷/۱/۱۲

    سلام لطفاً كساني كه x22دارن واطلاع كامل دارن راهنمايي كنن واقعاً موندم ٢٠٧ بخرم يا x22 ؟خدماتش x22 چه جوريه ؟قطعاتش پيدا ميشه؟ممنون

    پاسخ

  • کیان

    ۱۳۹۷/۱/۶

    سلام x22 چه رنگی رو پیشنهاد میدید ممنون

    پاسخ

  • صداقتی

    ۱۳۹۷/۱/۳

    عالیه هم مصرفش هم بقیه ش من ال نود هم دارم ولی ازین راضی ترم فقط گیربکس دو و چار زوزه داره نمیدونم بقیه هم همینه یانه

    پاسخ

  • حمیدرضا رضا صفریان

    ۱۳۹۶/۱۲/۲۲

    من در دی ماه 96 تحویل گرفتم خیلی ازش راضیم همه جا باهاش رفتم مناطق کوهستانی و کویر هیچ وقت کم نیاورده نسبت به قیمتش عالیه

    پاسخ

  • علیرضا

    ۱۳۹۶/۱۲/۹

    منم میخوام بخرم امروز رفتم بخرم متاسفانه خدمات پس از فروشش میگن خیلی ضیف هست برای نبود قطعه

    پاسخ

  • نسرین

    ۱۳۹۶/۱۲/۲

    ایکس 22 شاسی بلندبا مینی شاسی

    پاسخ

  • پیمان

    ۱۳۹۶/۱۱/۲۶

    با سلام. از راهنمایی همه عزیزان سپاسگزارم. می خواستم بدانم X22 دستی اسپرت Gps دارند؟

    پاسخ

  • یاسر

    ۱۳۹۶/۱۱/۲۴

    نوع سقف x22 اسپرت که مشکی هست رنگها یا که فایبر گلاس

    پاسخ

  • داود

    ۱۳۹۶/۱۱/۲۳

    سلام من حدود 7 ماهه x22 دنده ای گرفتم .کلا بگم نسبت به قیمتش عالیه.

    پاسخ

  • محسن

    ۱۳۹۶/۱۱/۲۲

    دوستم خریده عالیه من هم تصمیم گرفتم بخرم با توجه به اینکه شرایط فروشش هم خیلی خوبه وهر چی باشه بهتر از این ساندرو مسخره با شرایط فروش عجیب وغریب هست

    پاسخ

  • اصغر

    ۱۳۹۶/۱۱/۲۰

    یک تصادف کردین برای تامین قطعات سلامتون میکنم

    پاسخ

  • آسمون

    ۱۳۹۶/۱۱/۱۷

    ببخشيد يه سوال، اينكه AT Sport Exelent توي چه رنگهايي عرضه ميشه؟ خيلي مهمه برام لطفاا جواب بديد

    پاسخ

  • مهدی

    ۱۳۹۶/۱۱/۱۷

    من حدود 6 ماهه دارم، ظاهرش خوبه، موتورش اگر که اهل شتاب بیشتر باشید حتما دستی بخرید و سراغ اتومات نرید که توی سرابالایی خوب عمل نمیکنه، هندلینگش با توجه به ارتفاع خودرو خوبه ولی نباید توی پیچها دل رو به دریا بزنید، کمی ماشین خشگه مخصوصا اول کار که البته باعث میشه چسبندگی بهتری به جاده داشته باشه، مصرفش عالیه و ترمزهاش حرف نداره ، صفر تا صد دنده دستیش حدود 12.5 ثانیه است، اگر سوال بیشتری داشتید 09134309857

    پاسخ

  • زهرا

    ۱۳۹۶/۱۱/۱۵

    سلام تصمیم دارم که X22 بخرم ولی چون ممکنه بعد یه مدت تعویض کنم میخوام بدونم افت قیمتش خیلی زیاده یا نه؟

    پاسخ

  • ماندانا 1

    ۱۳۹۶/۱۱/۱۳

    سلام من تازه می خوام بخرم منظور از دوستمون که میگه میشه استارت دکمه ای بدون سوییچ گذاشت یعنی چه

    پاسخ

  • ماهان

    ۱۳۹۶/۱۱/۱۰

    تیپ اسپرتش فقط سقفش مشکیه ,تیپ اکسلنت هم سقفش مشکیه هم رکاب داره ,تفاوتش فقط همینه. ماخودمون اسپرتشو داریم خیلی هم راضی هستیم واقعا .

    پاسخ

  • مرتضی

    ۱۳۹۶/۱۱/۸

    هر کسی گفته جنس چینی اشغال هست دروغ گفته.اون تاجرهای ایرانی هستند که جنس اشغال چینی ها رو می خرند و وارد می کنند.برای سود منفعت بیشتر.ذهنیت ما ایرانی ها به چینی ها بد شده و انها هم جنس درجه یک دارند با این تفاوت مثل ما ایرانی نیستند که گروه A جنس خوب باشد آنها برعکس ما هستند از Fشروع می شود.کشته های جاده ای آنها را نگاه کنید و با ایران مقایسه کنید؟رانندگی کردن باهش لذت داره.

    پاسخ

  • مرتضی

    ۱۳۹۶/۱۱/۸

    من خریدم بسیار ماشین خوبی است.عالیه عالیه عالیه.دو روز دنیا رو با ماشین خوب حالشو ببرین.نسبت به ماشین های ایرانی خیلی بهتر است.

    پاسخ

  • افشین

    ۱۳۹۶/۱۱/۸

    در مورد قدرت موتور بگم که موتور tigo7هم1500هستش البته توربو داره و موتور ضعیفی نیست بستگی داره که میخاهید باهاش چیکارکنید ولی در حالت دنده سنگین از همه جابالامیره تفاوت اسپرت و معمولی و اکسلنت هم فقط در ظاهر ماشینه سقف دورنگ بودن گارد عقب و ... از لحاظ ظاهری قابل مقایسه با هیچ کدوم از هم ردهاش نیست ولی اگر ظاهر مهم نیست میتونید لیفان یا رنو ساندرا بخید منکه اینو ترجیح میدم مرسی

    پاسخ

  • مهدی

    ۱۳۹۶/۱۱/۳

    سلام کسی تفاوت x22 دنده ای اسپرت با x22 دنده ای اسپرت اکسلنت رو میدونه؟

    پاسخ

  • محسن

    ۱۳۹۶/۱۰/۲۸

    ایا کشش وقدرتش این قدر ضعیفه از یک تپه با ارتفاع خیلی کم بالا نمی رود انچه که توی فیلم نشان می دهد لطفا استفاده کندکان راهنمایی کنند

    پاسخ

  • احسان

    ۱۳۹۶/۱۰/۱۵

    آقا ببخشید تو مدل دنده ای سادش مانیتورو اینجور چیزا رو داره

    پاسخ

  • مصطفی

    ۱۳۹۶/۱۰/۱۵

    کاش یکم قدرت موتور بیشتر بود در کل اندازه هزینه ای که میدی سواری خوبی داره من خودم چند ماهه راضیم از چینیا این ماشین عالیه

    پاسخ