نظرات (0)

تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۶/۲۴

بررسی اجمالی نیسان ترا و نظرات مردمی کاربران و مالکان

بررسی اجمالی نیسان ترا و نظرات مردمی کاربران و مالکان

نیسان ترا که از سال ۲۰۱۸ به‌عنوان جانشین مدل پالاتین/اکسترا معرفی شده، یک همکاری جذاب بین نیسان ژاپن و دانگ‌فنگ چین است. از سال ۱۴۰۰، این خودرو توسط پرشیا خودرو با برند مانیان ترا در ایران مونتاژ می‌شود. این شاسی‌بلند میان‌سایز پنج‌نفره با استفاده از پلتفرم ناوارا و طراحی پیش‌فیس‌لیفت، ترکیبی از اصالت برند نیسان، قابلیت‌های واقعی آفرود و فضای داخلی جادار را به نمایش می‌گذارد. با گیربکس ۸ سرعته ZF و پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ میتسوبیشی، سیستم دو دیفرانسیل موقت با امکان قفل مرکزی و قابلیت ابتکاری چرخش تانک، ترا به یک گزینه منحصربه‌فرد در بازار کراس‌اوورهای سنگین تبدیل شده است.

طراحی خارجی

ظاهر بیرونی نیسان ترا به وضوح تحت تأثیر طراحی بازارهای بین‌المللی ۲۰۱۸–۲۰۲۰ قرار دارد. جلوپنجره کرومی V-Motion و خطوط برجسته بدنه، هویت کلاسیک نیسان را به خوبی حفظ کرده‌اند و گلگیرهای برجسته که فاصله زیادی از زمین دارند، امکان استفاده از لاستیک‌های بزرگ آفرودی را فراهم می‌کنند. هرچند که طراحی پیش‌فیس‌لیفت ساده و کاربردی به نظر می‌رسد، اما با ارتفاع مناسب و رکاب‌های جانبی، ظاهری قدرتمند و متناسب با مسیرهای ناهموار را به نمایش می‌گذارد.

  • جلوپنجره کرومی V-Motion

  • چراغ‌های LED جلو و راهنما

  • رکاب جانبی و پوشش پلاستیکی گلگیر

  • ارتفاع زیاد از سطح زمین برای آفرود

  • ابعاد بزرگ گلگیر جهت نصب لاستیک‌های آفرودی

  • سپرهای مقاوم با طراحی ساده و کاربردی

نمای جلو نیسان ترانمای پشت نیسان ترانمای کناری نیسان ترا

ظاهر عضلانی نیسان ترا به شما حس آفرود سواری را منتقل میکند. شاسی های بلند فاصله گرفتنه از زمین و لاستیک به شما میگویند سوار من شوید تا به سراغ جاده های گلی و خاکی برویم و من از پس تمام چالش ها بر میایم. بنده هم توصیه میکنم اگر متمول هستید این هزینه ها برای شما مطرح نیست دل را به دریا بزنید و آزمایش کنید

طراحی داخلی

نسخه مونتاژی ایران از نیسان ترا، داشبورد و کابین فیس‌لیفت ۲۰۲۱ را به نمایش می‌گذارد که برخلاف طراحی قدیمی‌تر، حس مدرن و کیفیت بالاتری را منتقل می‌کند. داشبورد با خطوط نرم و تریم دو رنگ، ترکیبی از نمایشگر ۱۰ اینچی و کلاستر آنالوگ‌دوار را در کنار کامپیوتر سفری رنگی ۳.۵ اینچی ارائه می‌دهد. فضای بار بزرگ و ظرفیت پنج‌نفره، به‌ویژه برای خانواده‌های شهری، گزینه‌ای بسیار مناسب است.

  • داشبورد با طراحی زاویه‌دار و تریم دو رنگ

  • نمایشگر ۱۰ اینچی مولتی‌مدیا با Apple CarPlay/Android Auto

  • کیلومترشمار آنالوگ و کامپیوتر سفری رنگی ۳.۵ اینچی

  • کنسول میانی با آرمجین بلند و جای لیوان متعدد

  • صندلی‌های پوشیده از پارچه یا چرم مصنوعی

  • فضای بار وسیع و قابلیت خواباندن صندلی‌های عقب

فضای داخلی نیسان تراصندلی جلو نیسان تراصندلی عقب نیسان ترا

برخلاف کارایی و طبیعت این خودرو که به نظر آفرودی و خشن میرسد، در داخل شما از کابین لوکس این خودرو و آرامش سواری با آن لذت کافی را خواهی برد

مشخصات فنی

نیسان ترا از یک سیستم تعلیق جناغی دوبل مستقل در جلو و ۵ لینک غیرمستقل در عقب بهره می‌برد که این ترکیب به همراه شاسی بدنه (بدنه روی فریم) باعث می‌شود تا پایداری و دوام لازم برای آفرود را فراهم کند. پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ میتسوبیشی با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ZF، گشتاور بالا و توانایی انتقال نیرو به هر دو محور را در شرایط سخت تضمین می‌کند. یکی از ویژگی‌های بارز فنی آن، سیستم چرخش تانک و چهار حالت رانندگی شامل 4H و 4L است.

مقدار

مشخصه

4 سیلندر خطی بنزینی توربو

نوع موتور

2.0 لیتر

حجم موتور

16/4

سوپاپ/سیلندر

228 اسب‌بخار

حداکثر توان

360 نیوتن‌متر

حداکثر گشتاور

اتوماتیک 8 سرعته ZF

گیربکس

دو دیفرانسیل موقت انتخابی (4WD)

سیستم انتقال نیرو

2H, 4H, 4L, حالت چرخه‌تانک

حالت‌های رانندگی

جناغی دوبل مستقل

تعلیق جلو

پنج لینک غیرمستقل

تعلیق عقب

هیدرولیک

فرمان

8.6 لیتر در 100 کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

73 لیتر

حجم باک

یورو 6

استاندارد آلایندگی

4,882 میلی‌متر

طول

1,850 میلی‌متر

عرض

1,875 میلی‌متر

ارتفاع

2,850 میلی‌متر

فاصله محور جلو-عقب

2,025 کیلوگرم

وزن خالص

5 نفر

آپشن و امکانات

در نسخه پایه، نیسان ترا تمام امکانات ضروری و کاربردی یک آفرودر مدرن را ارائه می‌دهد و در تیپ اکسکلوسیو (فول) با یک نمایشگر بزرگ، دوربین ۳۶۰ درجه و هفت کیسه هوا تکمیل می‌شود.

  • قفل دیفرانسیل مرکزی و عقب

  • سیستم نورپردازی LED و چراغ روز

  • شارژر بی‌سیم و دو خروجی USB/12V

  • دوربین عقب (و ۳۶۰ درجه در تیپ اکسکلوسیو)

  • سنسور پارک عقب

  • صندلی راننده ۸ جهت برقی (سرنشین جلو در اکسکلوسیو)

  • تهویه مطبوع اتوماتیک با خروجی ردیف عقب

  • ترمز پارک برقی و اتوهلد

  • ورود و استارت بدون کلید

  • ۷ کیسه هوای ایمنی (در فول‌آپشن)

  • سانروف و آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن

آپشن های نیسان تراچراغ پشت آمپر نیسان ترا

به به پشت آمپر آنالوگ عقربه ای یکی از آیتم ها مورد علاقه بنده!

فضای صندوق عقب نیسان ترا

صندوق عقب جادار و پهن بلند پیکر برای هر آنچه برای ماجراجویی نیاز دارید!

مزایا و معایب

مزایا

  • اعتبار و قابلیت آفرودی بالا

  • پیشرانه قدرتمند با گشتاور مناسب

  • سیستم چرخش تانک منحصربه‌فرد

  • شاسی و تعلیق مقاوم برای مسیرهای دشوار

  • کابین جادار و امکانات رفاهی کافی

معایب

  • طراحی بیرونی پیش‌فیس‌لیفت و قدیمی

  • عرضه تنها در تیپ پنج‌نفره

  • مصرف سوخت نسبتا بالا

  • تأخیر طبیعی در تعویض دنده‌های گیربکس

  • نبود برخی سیستم‌های پیشرفته کمک‌راننده در نسخه پایه

قیمت نیسان ترا

شما می‌توانید در بخش قیمت خودروهای صفر و دست دوم اُتکس، از قیمت نیسان ترا مطلع شوید. در این قسمت، با انتخاب مدل و سال تولید خودرو، می‌توانید به روزترین قیمت‌های خودرو بازار را همراه با نمودار تغییرات قیمت در یک بازه زمانی مشخص ببینید.

قیمت روز نیسان ترا 2.0 لیتر توربو مدل 1403

جمع‌بندی کلی

نیسان ترا مانیان خودرو، با حفظ اصالت و قابلیت‌های آفرودی نیسان، تجربه‌ای بی‌نظیر از شاسی‌بلند میان‌سایز را به شما ارائه می‌دهد. اگر برای شما توانایی‌های حرکتی در بیراهه، دوام شاسی و امکانات رفاهی مناسب در اولویت است و طراحی بیرونی در اولویت ثانویه قرار دارد، ترا می‌تواند انتخابی منطقی و هیجان‌انگیز باشد. کاربران شهری نیز با فضای کابین جادار و سیستم کنترل پیشرفته، حس اطمینان و راحتی را در مسیرهای روزمره خود تجربه خواهند کرد.

نمای جلو و کناری نیسان ترانمای پشت و کناری نیسان ترانیسان ترا قهوه ای

نظرات مردمی

در این بخش از مقاله ما واقعی ترین نظرات دارندگان نیسان ترا را برای شما گلچین کرده ایم ولی اگر همچنان در خرید این خودرو دودل هستید و یا سوالاتی دارید می توانید در بخش مشاوره خرید و فروش خودرو صفر و دست دوم اُتکس با یکی از کارشناسان ما به صورت آنلاین گفتگو کنید و سوالات خودتان را بپرسید.

Amiri ( باما ):

سلام شش ماه است نیسان ترا از نمایندگی مرکزی پرشیا خودرو تحویل گرفتم. عالی البته با شاخص تناسب، خودروهای موجود و قیمت تمام شده. سابقا لندکروز مدل ۲۰۰۷ داشتم لند کروز نیست ولی کشش و توان همراه با ظاهر عضلانی راضی کننده است

Daryakar ( باما ):

فوق العاده من سانتافه داشتم فول ۲۰۱۸ دادم و اینو گرفتم واقعا عالیه شتاب عالی. و موتور و گیربکس کاملا مچ همیدگن واقعا رانندگی عالیه مخصوصا که چهار چرخ سنگین همواره من که واقعا راضی ام

جوادعابد ( باما ):

قبل عید تحویل گرفتم ، ماشین بسیار خوبی است داخلش واقعا لوکس و جادار با صندلیها چرمی و خیلی راحت است و امکانات نسبتا خوبی هم دارد .شتابش واقعا. خوبه و کاملا حس سواری پرادو را داره البته پر شتاب تره و از نظر سیستم تعلیق خیلی نرمه ، چون دیدم چند نفر نظر دادند که شبیه وانت است اصلا اینجوری نیست وبسیار. نرمه و دست اندازه‌ای کوچک را احساس نمی کنید ، بدنه بسیار قوی داره و کیفیت رنگ و استحکامش خیلی خوبه ، گیربکس محشره ۸ سرعته zf واقعا پشت هم دنده عوض میکنه و درو موتور را اغلب حدود ۲۰۰۰ تنظیم میکنه که فشار زیادی به‌موتور وارد نمیشه و در نتیجه موتور طول عمر زیادی‌احتمالا داشته باشه ، کیفیت مونیتور و سیستم صوتی خیلی خوبی داره ، سر ‌پیچها با سرعت زیاد هم ویچیدم ، سیستم پایداری خوبی داره و مشکل پایداری نداره ، در‌کل خیلی راضی هستم و توصیه می کنم اگر می خواهید از رانندگی لذت ببرید گزینه بسیار خوبی است.

alialo ( باما ):

سلام من تجربه ماشین های خوبی دارم از بنز و بی ام و بگیر تا پایین. من هیچ وقت از مزیت های ماشین‌نمیگم من حتی بنز‌هم سوار بشم از خوبی هاش نمیگم از ایرادش مثلا میگم البته ممکن برای من ایراد باشه من همیشه به ارتفاع کم صندلی های المانی ها از کف ایراد میگیرم یا مثلا تو ایران اپشن تصادف عابر ادم سکته میندازه خواستم بگم اگر چیزی میگم کم تجربه نیستم. بریم سراغ ترا که یک هفته هست گرفتم و زیاد خوب نمیبینم وضعیتش. کروز کنترل این ماشین شما بیشتر از صدوبیست نمیتونی ست کنی مسخرس برای منی که سرعت صدوچهل به بالا میرم ازاردهنده هست اصلا واعا خنده داره. تو گاز دادن یهو معکوس میکشه اگر دو بار گاز تند بزنی فکر کنم گیربکسش قاطی میکنه نمیدونم داستان چیه یهو یه تقه خیلی بدی به ماشین میزنه چند بار اینجوری شده. چهارمیلیارد پول میدی ولی هیچ اپشنی نداره گرم کن صندلی که تو هر بقالی بری میتونن بزارن روش این نداره. دمای هوا بیرون نشون نمیده اینو پژو های بیست سال پیشم داشت. کامپیوتر سفری نداره مثلا شما سرویس دوره ای میخوای ست کنی پیمایش ماشین از نقطه آ به نقطه ب نداره شما اصلا اون کلاستر پشت کیلومتر هیچ کاری نمیتونی بکنی. مد های ماشین بخوای عوض کنی باید چند تا دکمه بزنی تا بهش برسی از تو مانیتور تازه تو سرعت باشی بازم عوض نمیکنه مود هارو چند بار بایو بزنی. مثلا قابلیت تنظیم فرمان داره که نرم با استاندارد یا اسپورت کنی تو هر سرعتی و هرجایی نمیزاره کنترل سرپایینی فقط باید تو سرعت های پایین باشی تا فعال کنی صدای موتور برای من که ماشین های خوبی داشتم واقعا صدای وانت میده البته اصلا ازار دهنده نیست و تو نمیاد ولی من توقعم بالا هست. یه مانیتور اندروید گذاشتن وسط تمام کارا با اونه جی پی اس ماشین فعال کردم اصلا لوکیشن به سختی پیدا میکنه رو نقشه گوگل همش میگه سیگنال جی پی اس ضعیفه.و واقعا ضعیفه انقدر بد که خارج از شهر هیچی نمیگیره. اگر بخوام دقیقتر بشم ایراد های نرم افزاری خیلی زیادی توش هست. من هنوز مغزم درگیر این حرکته که چرا کروز کنترل بالای صدوبیست نمیشه ست کرد. اما ماشین شتاب خوبی داره تو سربالایی هم شتاب میگیره و دور موتور اصلا نیاز نداره بالا سه هزار یا چهار هزار بیاد برای شتابگیری اتوهلدش یکم خنگه البته من در مقایسه با بی ام و میگم. این ماشین گرفتم فقط چون پرشیا خودرو داره پشتیبانی میکنه برای اینکه از گارانتی و بچه های پرشیا خودرو خاطره خوبی دارم از ماشین قبلی. به هر حال اوابن تجربه ماشین چینی من بود و همونطور که حدس میزدم چنگی به دل من نزد ولی من مطمئن هستم نود درصد مردم راضی خواهند بود. من در برابر ماشین های المانی مقایسه میکنم که واقعا بی عیب هستن نو نرم افزار و سخت افزار ولی ترا بیش تز اندازه باگ نرم افزاری داره موتور گیربکس هم فعلا چیزی نمیشه گفت

mohamadnabi ( باما ):

سلام ، اینکه برای پنج سال آینده ترا را الان ارزیابی کنیم منطقی نیست. چون تازه در ایران مونتاژ شده. خودم لندکروز، وراکروز، موهاوی و حتی ایکس تریل ۲۰۱۸ طولانی مدت داشتم و بسیار راضی بودم. بررسی و تحقیقی که داشتم منجر به خرید ترا شد. استخوان بندی نیسان، فن آوری و هندلینگ قابل توجه، شتاب و نرمی بینظیر را تجربه کردم. ولی موتور شش سیلندر و هشت سیلندر لندکروز، وراکروز و موهاوی نیست. اما تا بیست و پنج درصد قوی تر از ایکس تریل صفر ۲۰۱۸ است که هفتاد هزار کیلومتر تجربه کردم. مخصوصا فنربندی و استخوان بندی به کار گرفته از نیسان سبب ابهت خاصی برای ترا شده. با پشتوانه پرشیا خودرو که تجربه خوبی در بی ام و دارد.

حامد ( اسب بخار ):

این محصول پالادین است ریبرند شده نیسان ناوارا در جهت بهینه سازی قدرت و توان و شتاب و امکانات و مطرح شرن هرچه بیشتر شرکت معظم دانگ فنگ که به جنرال موتورز چین مشهور است و قیمتش در چین با نیسان ایکس ترا ی ۲۰۲۵ مساوی است به سایت ژنگژو مراجعه کنید قیمت فول آپشن پالادین ۳۳۰۰۰ دلار است و همونجا فیلمی رو مشاهده می کنید که چه مسیری طی شده که از پالادین قدیمی ۲۰۰۳ همون رونیز خودمون به پالادین در ۲۰۲۴ رسیدن بنده در ایام نوروز بسیار از امکانات آفرودی ماشین لذت بردم و تغریبا اکثر مسیرهای پر ترافیک رو با رفتن به بیراهه صعب العبور بای پس کردم
ماشین بسیار جذابیه با تکنولوژیه روز در بخش موتور و گیربکس و شاسی اف آلفای معروف و با قدمت نیسان امیدوارم از نظر کیفیت قطعات هم در طول زمان مثل رونیز باشد طبق تبلیغ شرکت ژنگژو نیسان

نظرات

نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش