نظرات (1)
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۴/۳
فلوئنس یک خودرو سدان از شرکت خودروسازی فرانسوی رنو است که از نظر ابعاد در رده ای بین سدان های جمع جور و سدان های سایز متوسط قرار می گیرد. این خودرو که بر اساس پلتفرم رنو/نیسان سی (Renault/Nissan C) می باشد، در سال 2009 به روی خط تولید رفت و در سال 2012 نیز از نسخه فیس لیفت آن در نمایشگاه اتومبیل استامبول رونمایی شد. هرچند این خودرو آن طور که باید و شاید در کشورمان مورد استقبال واقع نشد، اما طبق اعلام سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQII) رنو فلوئنس دندهای در سال 94 بیشترین رضایت را در رده قیمتی خود در میان مشتریان به دست آورد.
در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این خودروی باوقار فرانسوی بپردازیم.
ظاهر ساده و معمولی رنو فلوئنس هرچند زرق و برق رقبای آسیایی اش را ندارد، اما همچنان وقار و زیبایی یک خودروی فرانسوی در آن موج می زند. هرچند نسخه فیس لیفت تفاوت چشمگیری با مدل اولیه نداشته و روی هم رفته طراحی این سدان فرانسوی دست نخورده باقی مانده است، اما تغییرات ایجاد شده در نسخه فیس لیفت، ظاهر به مراتب جذاب تر و مدرن تری را برای فلوئنس به ارمغان آورده است. بخش عمده این تغییرات در نمای جلوی خودرو اعمال شده است. اولین چیزی که در نمای جلو توجه را به خود جلب می کند، لوگوی بزرگ رنو است که بر روی یک جلو پنجره جدید قرار گرفته است. دو خط کرومی نازک به صورت افقی از دو طرف لوگو شروع شده و به چراغ های زیباتر و نسبتا بزرگتر جلو منتهی می گردند. سپر جلو جدید نیز دارای یک مجرای هوای ذوزنقه ای شکل بوده که در طرفین آن چراغ های روشنایی در روز LED به همراه مه شکن ها درون یک قاب کرومی قرار گرفته اند. نمای جانبی نیز تغییرات به خصوصی نداشته و تنهای چیزی که توجه را به خود جلب می کند، چراغ های راهنمای روی آینه های جانبی و رینگ های آلیاژی 16 اینچی است. نمای عقب نیز دست نخورده باقی مانده است جز اینکه چراغ های عقب کمی شفاف تر و روشن تر شده اند.
در نمای داخلی فلوئنس نیز همانند نمای خارجی آن، شاهد طراحی سیال و نسبتا ساده ای برای داشبورد هستیم. بر خلاف مدل اولیه، نشان دهنده کیلومتر به صورت دیجیتالی بوده و یک نمایشگر لمسی چندرسانه ای با سیستم ناوبری در بالای روی داشبورد خودنمایی می کند. با اینکه دکمههای زیادی در کابین وجود دارد، اما نحوه جای گیری آنها به نحوی است که باعث سردرگمی نمی شود و کار کردن با آن ها بسیار راحت است. همین آرایش خاص دکمه ها باعث می شود که در نگاه اول، فلوئنس در نگاه اول خودرویی کم آپشن به نظر بیاید. با این وجود، کیفیت ساخت قطعات تشکیل دهنده داخل کابین چندان جالب نیست و بسیاری قسمت ها از جنس پلاستیک خشک می باشند. صندلی ها نیز به صورت دستی تنظیم می شوند که برای خودرویی در این سطح قیمت عجیب به نظر می رسد. فضای کابین فلوئنس نسبت به ابعاد آن مناسب بوده و راحتی مناسبی را برای سرنشینان فراهم می کند.
یک پیشرانه چهار سیلندر 1/6 لیتری و یک پیشرانه 2 لیتری برای فلوئنس قابل انتخاب است. پیشرانه 2 لیتری قادر به تولید توانی معادل 143 اسببخار و گشتاوری برابر با 195 نیوتن-متر می باشد که این قدرت از طریق یک جعبه دنده CVT به چرخهای جلو منتقل میشود. حال آن که در پیشرانه 1/6 لیتری از یک جعبه دنده 6 سرعته دستی بهره گرفته شده است. جعبه دنده CVT این خودرو قابلیت قرارگیری در حالت دستی (تحت عنوان X-Tronic) را داشته و امکان تعویض دنده به صورت پلکانی را برای راننده فراهم می کند. طبق اعلام خودروساز فرانسوی، فلوئنس با پیشرانه 2 لیتری توانایی دستیابی به سرعت 195 کیلومتر بر ساعت را در شرایط استاندارد دارد. بر اساس آمار و ارقام موجود در منابع مختلف، فلوئنس با پیشرانه دو لیتری حدودا به 10/4 الی 11 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. سیستم فرمان این خودرو از نوع EPS بوده و با توجه به سرعت خودرو، سنسور فرمان دستور لازم را برای ضریب عملکرد فرمانپذیری صادر میکند. به این ترتیب در سرعتهای پایین و ترافیک شهری فرمان خودرو بسیار نرم بوده اما در سرعت های بالا سفت تر می شود تا راننده کنترل بهتری بر روی خودرو داشته باشد. سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم چند اتصالی یا نیمه صلب در عقب، ضربات را به خوبی جذب کرده و سواری راحتی را برای سرنشینان فراهم می کند. همچنین استفاده از این سیستم تعلیق نیمه صلب در عقب باعث توزیع متوازن وزن بر روی محور عقب می شود و پایداری و تعادل خوبی را برای خودرو به ارمغان می آورد. لازم به ذکر است سواری فلوئنس نیز همانند سایر اعضای خانواده رنو نرم و بی سر و صدا بوده و به واسطه ارتفاع مناسب آن از سطح زمین، ناهمواری های مسیر کمتر به داخل کابین منتقل شود. مصرف سوخت ترکیبی مدل 2 لیتری فلوئنس نیز 7/8 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
فلوئنس از نظر امکانات و تجهیزات تقریبا با دست پر وارد عرصه رقابت شده است. از جمله این امکانات می توان به سیستم ورود بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، فرمان برقی، ترمز پارک برقی، حسگر دنده عقب، صندلی های چرمی، گرمکن صندلی های جلو، صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس، آینه های جانبی برقی، استارت دکمه ای و کارت هوشمند رنو، سامانه مدیریت پیمایش، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سیستم کنترل مسیر، نمایشگر میزان باد لاستیک، سان روف، سیستم صوتی Arkamys با قابلیت ایجاد صدای سه بعدی و ورودی USB و iPod، نمایشگر لمسی مجهز به سیستم ناوبری و قابلیت اتصال با بلوتوث، آینه های مجهز به چراغ راهنما و چراغهای زنون همراه با شیشه شور چراغ، چراغ های روشنایی در روز، سنسور نور و باران اشاره نمود. صندوق عقب این خودرو نیز فضای باری معادل 530 لیتر در اختیار شما قرار می دهد.
در بخش ایمنی نیز فلوئنس دارای چهار کیسه هوا بوده و مجهز به سیستم ترمز ABS و EBA و سیستم کنترل پایداری ESP می باشد. بر اساس تست انجام شده توسط موسسه EURO NCAP بر روی نسخه پیش از فیس لیفت رنو فلوئنس در سال 2011، می توان امتیاز ایمنی این خودرو را، حتی با دو کیسه هوا، در حدود 4 ستاره ایمنی ارزیابی نمود. همچنین پلتفرم فلوئنس نیز در سال 2015 نمرههای قابلقبولی از مرکز بررسی ایمنی Euro NCAP دریافت کرده است. این پلتفرم در نسخه فول (از لحاظ ایمنی) علاوه بر دریافت پنج ستاره ایمنی از این مرکز، 88 درصد از نمره آزمونها را در حفاظت از جان افراد بالغ داخل خودرو به دست آورده است. همچنین در بحث ایمنی کودکان داخل خودرو، 87 درصد از نمره نهایی را دریافت کرده و در بحث ایمنی عابرانپیاده و عملکرد سیستمهای ایمنی خودرو نیز موفق به کسب 71 درصد از نمره کل شده است که باعث می شود یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود باشد.
در ادامه توجه شما را به جدول مشخصات فنی این خودرو جلب می نماییم:
مشخصات فنی | مقادیر |
---|---|
پیشرانه | چهار سیلندر خطی |
حجم موتور | 2 لیتر |
توان | 143 اسب بخار در دور موتور 6000 دور در دقیقه |
گشتاور | 195 نیوتن-متر |
جعبه دنده | متغیر پیوسته (CVT) |
سیستم تعلیق جلو | مک فرسون |
سیستم تعلیق عقب | نیمه صلب |
سیستم فرمان | الکتریکی و حساس به سرعت |
حداکثر سرعت | 195 کیلومتر در ساعت |
شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت | 10/4 تا 11 ثانیه |
مصرف سوخت شهری | 10/5 لیتر در صد کیلومتر |
مصرف سوخت جاده ای | 6/2 لیتر در 100 کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی | 7/8 لیتر در صد کیلومتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 4 |
ظرفیت باک | 60 لیتر |
ابعاد (طول*عرض*ارتفاع) | 4/61*1/81*1/48 متر |
فاصله بین دو محور | 2/7 متر |
امکانات و تجهیزات | سیستم ورود بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، فرمان برقی، ترمز پارک برقی، حسگر دنده عقب، صندلی های چرمی، گرمکن صندلی های جلو، صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس، آینه های جانبی برقی، استارت دکمه ای و کارت هوشمند رنو، صفحه کیلومتر دیجیتال، نمایشگر لمسی با اتصال بلوتوث، سامانه مدیریت پیمایش، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، ترمز ضد قفل ABS، سیستم ترمز اضطراری EBA، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل مسیر، نمایشگر میزان باد لاستیک، سان روف، سیستم صوتی Arkamys با قابلیت ایجاد صدای سه بعدی و ورودی USB و iPod، آینه های مجهز به چراغ راهنما و چراغهای زنون همراه با شیشه شور چراغ، چراغ های روشنایی در روز، سنسور نور و باران |
قیمت | اُتکس |
بهادر
۱۳۹۶/۴/۲۵
دارم فلوئنس رو ولی از وقتی تالیسمان اومد پولامو دارم جمع میکنم بگیرمش ولی واقعا کیفیت مناسبی داره تمام محصولات جدید رنو