نظرات (6)
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۷/۲
هیوندا یکی از شرکتهای خودروسازی است که پیشینه بلندی در بازار خودرو ایران دارد. از سالها پیش شاهد حضور مدلهای مختلف این کمپانی نظیر سوناتا، آوانته، ورنا و... در خیابانهای ایران بودهایم و هر چه میگذرد این حضور پر رنگتر میشود. یکی از با سابقهترین مدلهای این کمپانی در ایران، النترا است. نام این خودرو از سالها پیش به گوش مردم میرسید و در آن زمان یک خودرو لوکس که از استانداردهای آن زمان بالاتر بود، به حساب میآمد. پس از آنکه اولین نسلهای این خودرو وارد ایران شدند، به مدت چند سال النترا در ایران حضور نداشت تا این که پس از سال ۲۰۱۱ طراحی این خودرو کاملا تغییر کرد و پس از آن شاهد ورود مجدد این خودرو به ایران بودیم. مدل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ این خودرو که به نوعی فیس لیفت مدل ۲۰۱۱ به حساب میآید، در حالی که بسیار جادار و مناسب خانواده است، ظاهری اسپورت و جوان پسندانه دارد و به همین دلیل، از محبوبیت زیادی در میان مردم برخوردار است و طیف وسیعی از خریداران را به خود جذب میکند. طراحی زیبا و شیک، پیشرانه مناسب و امکانات قابل قبول از عوامل محبوبیت بالای این خودرو هستند. با اینکه ۴ سال از تولید این خودرو میگذرد و نسل جدید آن هم وارد ایران شده، باز هم خریداران زیادی هستند که با توجه به ویژگیهای این خودرو که در بالا نام بردیم، در پی خرید مدل دست دوم آن هستند. هیوندا النترا ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در ۴ تریم تولید میشود که در ادامه به بررسی جزئی هر یک میپردازیم:
این خودرو از پیشرانه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر خطی با قدرت ۱۴۵ اسب بخار و گشتاور ۱۷۶ نیوتون متر بهره میبرد. این نیرو از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل میشود. البته جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک هم قابل سفارش است که به عنوان یک آپشن برای این خودرو در نظر گرفته شده است. میانگین مصرف سوخت ترکیبی این مدل ۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده و ظرفیت باک آن ۵۰ لیتر است. برخی از امکانات پایه این خودرو عبارتند از: رینگهای ۱۵ اینچی آلومینیومی، آینه بغلهای تاشونده برقی، سیستم تهویه مطبوع دستی، تودوزی پارچهای، سیستم ورود به خودرو بدون کلید (Keyless)، ۲ خروجی برق ۱۲ ولت، کروز کنترل، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، تنظیم صندلی سرنشین جلو در چهار جهت، صفحه نمایش لمسی و سیستم صوتی با ۶ بلندگو. امکانات زیادی هم به صورت آپشن برای این مدل در نظر گرفته شده که در ادامه آنها را ذکر میکنیم: رینگهای ۱۶ اینچی آلومینیومی، استارت موتور از راه دور، گرم کن صندلیهای جلو، فرش کف پوش جلو و عقب، پوشش پارچه داخل دربها، کنترلهای سیستم صوتی برروی غربیلک فرمان، اتصال بی سیم تلفن همراه، آمپلیفایر، چراغهای جلو اتوماتیک، چراغ مه شکن جلو و دوربین پارک عقب.
این مدل نیز از پیشرانه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر خطی با توان ۱۴۵ اسب بخار و گشتاور ۱۷۶ نیوتون متر بهره میبرد. تفاوت این مدل با مدل SE، جعبه دنده ۶ سرعته خودکار است که به صورت پایه برای این مدل در نظر گرفته شده است. این خودرو با میانگین مصرف سوخت ترکیبی ۸.۴ لیتر و باک ۵۰ لیتر، تفاوتی در عملکرد با مدل SE ندارد. عمده تفاوت این دو مدل در امکانات پایه و آپشنهای آنهاست که مدل Limited را میتوان نسخه کاملتر SE دانست. امکانات پایه: رینگهای ۱۷ اینچی آلومینیومی، آینه بغل تاشونده برقی مجهز به چراغ راهنما، سیستم تهویه مطبوع دستی، سیستم ورود به خودرو بدون کلید (Keyless)، ۲ خروجی برق ۱۲ ولت، کروز کنترل، تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت، گرم کن صندلیهای عقب و جلو، سرد کن صندلی های جلو، صندلی جلو و عقب چرمی، تنظیم صندلی سرنشین در ۴ جهت، فرش کف پوش جلو و عقب، پوشش چرمی داخل دربها، کنترلهای سیستم صوتی برروی غربیلک فرمان، اتصال بیسیم تلفن همراه، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، چراغهای جلو اتوماتیک، چراغهای مه شکن جلو و دوربین پارک عقب. آپشنها: اسپویلر (بال برروی صندوق عقب)، سیستم تهویه دو فضایی جلو، نویگیشن و رهیاب با کنترل صوتی، سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آمپلیفایر ۳۶۰ وات و ۶ اسپیکر پیشرفته.
این مدل با پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی با قدرت ۱۷۳ اسب بخار و گشتاور ۲۰۸ نیوتون متر عرضه میشود که این نیرو توسط جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. میانگین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۸.۷ لیتر در هر صد کیلومتر و ظرفیت باک آن ۵۰ لیتر است. امکانات پایه این مدل عبارتند از: رینگهای ۱۷ اینچی آلومینیومی، اسپویلر، آینه بغل تاشونده برقی مجهز به چراغ راهنما، سیستم تهویه مطبوع دستی، سیستم ورود به خودرو بدون کلید (Keyless)، ۲ خروجی برق ۱۲ ولت، کروز کنترل، تودوزی پارچهای، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، پوشش پارچهای داخل دربها، تنظیم صندلی سرنشین در ۴ جهت، کنترل سیستم صوتی برروی غربیلک فرمان، صفحه نمایش لمسی، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر و چراغ مه شکن جلو. برای این خودرو آپشنهای متعددی نیز در نظر گرفته شده که در ادامه آنها را نام میبریم: سانروف، نویگیشن و رهیاب با کنترل صوتی، استارت موتور از راه دور، پوشش چرمی داخل خودرو، آمپلیفایر ۳۶۰ وات، ۶ اسپیکر پیشرفته، چراغهای جلو اتوماتیک و دوربین پارک عقب.
این مدل هم از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی با قدرت ۱۷۳ اسب بخار و گشتاور ۲۰۸ نیوتون متر خودکار بهره میبرد و تفاوت آن با مدل Base، جعبه دنده ۶ سرعته دستی آن است. میانگین مصرف سوخت ترکیبی این مدل نیز ۸.۷ لیتر و ظرفیت باک آن ۵۰ لیتر است. از نظر امکانات رفاهی، این مدل نسخه کاملتر مدل قبل است که در ادامه هر یک از آنها را نام میبریم: رینگهای ۱۷ اینچی آلومینیومی، اسپویلر، آینه بغل تاشونده برقی مجهز به چراغ راهنما، سیستم تهویه مطبوع دستی، سیستم ورود به خودرو بدون کلید (Keyless)، ۲ خروجی برق ۱۲ ولت، کروز کنترل، تودوزی پارچهای، تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت، گرم کن صندلیهای جلو، پوشش چرمی داخل دربها، صفحه نمایش لمسی، کنترل سیستم صوتی برروی غربیلک فرمان، اتصال بی سیم تلفن همراه، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، چراغ مه شکن جلو، چراغهای جلو اتوماتیک و دوربین پارک عقب. از آنجایی که هدف از ساخت این مدل، تجربه رانندگی بهتر و اسپورت بوده، آپشنهای زیادی برای این مدل در نظر گرفته نشده است. این آپشنها عبارتند از: استارت خودرو از راه دور و آمپلیفایر.
مشخصات | SE | Limited | Base | Sport |
---|---|---|---|---|
حجم موتور (لیتر) | ۱.۸ | ۱.۸ | ۲ | ۲ |
تعداد سیلندر | ۴ | ۴ | ۴ | ۴ |
توان (اسب بخار) | ۱۴۵ | ۱۴۵ | ۱۷۳ | ۱۷۳ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۱۷۶ | ۱۷۶ | ۲۰۸ | ۲۰۸ |
شتاب صفر تا صد (ثانیه) | ۹.۴ | ۹.۴ | ۸ | ۸ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۹۳ | ۱۹۳ | ۱۹۹ | ۱۹۹ |
جعبه دنده | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته دستی |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) | ۸.۴ | ۸.۴ | ۸.۷ | ۸.۷ |
حجم باک (لیتر) | ۵۰ | ۵۰ | ۵۰ | ۵۰ |
یک هیوندای النترا کارشناسی شده مدل 2015 کاملا سالم و بدون مشکل از دید کارشناس :
وضعیت بدنه:بدون رنگ شدگی. وضعیت فنی:فنی سالم.
یک هیوندای النترا کارشناسی شده مدل 2014 با اینکه به نظر خودرو سالم و بدون اشکال به نظر میرسید ولی با نظریات کارشناسی به نتیجه ی دیگری در مبحث بدنه رسیدیم:
وضعيت بدنه: درب موتور صافكاري شده . درب صندوق رنگ شده و سيني عقب و جلو ضربه خورده وضعيت فني: سانروف نياز به تعمير دارد
همانطور که در بررسی فوق دیدیم، این خودرو با دو پیشرانه ۱.۸ و ۲ لیتری عرضه میشود. پیشرانه ۱.۸ لیتری که توانی معادل ۱۴۵ اسب بخار و گشتاور ۱۷۶ نیوتون متر تولید میکند، در مدلهای SE و Limited به کار رفته است. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت مدلهای با این پیشرانه، ۹.۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن، ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت است که البته آمار خوبی برای چنین خودرویی به حساب نمیآید. پیشرانه ۲ لیتری با توان ۱۷۳ اسب بخار و شگتاور ۲۰۸ نیوتون متر در مدل های Base و Sport دیده می شود. در مدلهای با این موتور وضع کمی بهتر است و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آنها، ۸ ثانیه و حداکثر سرعت آنها ۱۹۹ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که اعداد قابل قبولی هستند. به طور کلی از النترا نمیتوان توقع شتاب چشمگیر داشت و البته هدف ساخت آن هم شتاب بالا نبوده است. سیستم تعلیق این خودرو قابل قبول است و سواری نسبتا نرمی را در آن تجربه میکنید. البته اگر بخواهیم النترا را با سوناتا مقایسه کنیم، سواری سوناتا کمی بهتر و نرمتر است و النترا حس اسپورت بیشتری را القا میکند.
اگر نگاهی به خودروهایی که توسط شرکت هیوندای تولید شدهاند بندازیم، متوجه طراحی خوب و با دقت آنها میشویم. خودروهایی نظیر سوناتا، آزرا، النترا، سانتافه و... همواره نماد زیبایی و تجمل در میان خودروهای هم رده خود بودهاند. در این نسل از النترا هم که از سال ۲۰۱۱ تولید آن شروع شد، شاهد ظاهری اسپورت و شیک با خطوط و برجستگیهای زیبا در بیرون؛
و طراحی حساب شده و زیبا در داخل آن هستیم. مدل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ که فیس لیفت این نسل هستند، با چراغهای جدید و طراحی جدید رینگها، زیبایی و شکوه به مراتب بیشتری هم دارا هستند. در داخل خودرو، ترکیب رنگ مشکی و نقرهای و شکل فانتزی دریچههای هوا و داشبرد، از نکات خاص و جالب توجه این خودرو هستند. در بیرون خودرو هم، رینگهای آلومینومی بزرگ و چراغهای جلو و عقب بزرگ و کشیده به آن زیبایی منحصر به فردی بخشیدهاند.
سالهاست که النترا به عنوان یک خودرو وارداتی و نسبتا لوکس در بازار خودرو ایران حضور دارد و با عرضه مدلهای جدیدتر آن، محبوبیتش هم روز به روز بیشتر میشود. این خودرو رقبای سرسختی همچون تویوتا کرولا و میتسوبیشی لنسر دارد و با این حال از مقبولیت خوبی در ایران برخوردار است. به لطف خدمات پس از فروش مناسب و پشتیبانی خوب این شرکت، خریداران دغدغه تهیه لوازم یدکی خودروهای هیوندا را ندارند و همین عامل باعث میشود که بازار خودروهای دست دوم این برند، همواره داغ و افت قیمت آنها هم به نسبت دیگر برندها، کمتر باشد. در نهایت النترا را میتوان خودرویی زیبا با امکانات رفاهی بسیار دانست که شتاب و سرعت چندان خوبی ندارد.
در حال حاضر قیمت ثابت و یکسانی برای خودرو در بازار ایران وجود ندارد و این مشکل برای خودروهای وارد شده به کشور جدیتر است و باعث گمراهی خریداران میشود. ما به شما سیستم قیمت روز خودروی اتکس را پیشنهاد میکنیم. در این سیستم هوشمند تنها کافیست که برند، مدل و سال تولید خودرو مورد نظر خود را چه در انواع نو و چه در انواع کار کرده انتخاب کنید تا خروجی سیستم برای شما در ۳ حد قیمت بالا، متوسط و پایین بر روی نمودار نمایش داده شود. لازم به ذکر است که این سیستم هوشمند به صورت کاملا هوشمند و منطبق بر شرایط روز بازار بوده و تمامی تغییر و تحولات بازار در آن اعمال میشود و شما میتوانید به راحتی پس از دریافت اطلاعات قیمت، در صورت تمایل از خدمات کارشناسی برای خودرو انتخاب شده نیز بهره مند شوید.
همانطور که در بالا گفته شد، بازار دست دوم این خودرو وضعیت مناسبی دارد و خریداران زیادی به دنبال مدل کار کرده آن هستند. اما این به آن معناست که ممکن است برخی فروشندهها هم به دلیل فروش بهتر خودرو کمی با خریدار درباره وضعیت خودرو صادق نباشند و خریدار با خرید این خودرو، متضرر شود. در این هنگام است که هنر کارشناسی خودرو، راهی مطمئن برای خرید خودرو کارکرده بوده و همراهی یک کارشناس خبره، ریسک ضرر و زیانهای احتمالی را به طور کامل از بین میبرد. تیم کارشناسی خودرو اتکس، متشکل از افرادی خبره، کارکشته و مجهز به دستگاههای روز سنجش و کارشناسی، خرید خودرو کارکرده را برای شما خریداران محترم به کاری راحت و لذت بخش تبدیل میکنند و خیال شما را از بابت کارشناسی خودرو و اطمینان از وضعیت خودرو راحت میکنند. در این راستا، تنها کافیست شما عزیزان فرم اینترنتی درخواست کارشناس حضوری هیوندا النترا در محل را پر کرده و در صورتی که با پر کردن فرمهای اینترنتی و فرآیند پرداخت آنلاین مشکل دارید، می توانید با شماره ۲۸۴۲۸۴۶۶-۰۲۱ و داخلی شماره ۱ تماس حاصل فرمایید.
پرهام
۱۴۰۰/۱/۲۳
النترا خیلی ماشین خوبیه کلا در ظاهر هم خوبه
پرهام
۱۴۰۰/۱/۲۳
خیلی ماشین خوبیه
علي
۱۳۹۸/۱۰/۲۹
النترا 2015حافظه صندلي داره؟
احسان
۱۳۹۸/۱۰/۲۰
ایا النترا ۲۰۰۰ سی سی هم موجوده؟ قیمت چنده؟
سعید
۱۳۹۸/۶/۲۰
من حدود هر ساله خودروی بسیاری رو. ایشان رنو کمری سوناتا اسپورتیج آزارد. ومزدا ووالان النا ا سالم گرفتم. بی صداست. کم مصرف. زیبا. هندلینگ عالی. پاسپورت خوبه. به نظرم امزدا بهتره این ترونیکش لذت داره صای موتور خوبی میده لوازمش گرونه د.
K2
۱۳۹۷/۹/۳۰
سلام بچه ها من النترا 2014 سفید دارم تقریبا فول آبشن به نسبت قیمتش راحت می تونم بگم عالیه نه اینکه خودم سوار میشم ماشینیه که صد در صد زنونست اصلا قیافه مردونه نداره ولی شتابش نسبت به مزدا بهتره در حالی این مقایس رو انجام میدیم که مزدا 2000 ولی این 1800 دوستامون یه خورده کم لطفی کردن نسبت به این ماشین که با ال 90 مقایسش کردن (خوب اگه ال 90 سر تره چرا ا90 سوار نمیشی ، این در حالی که ال 90 موتورش 1600) شما وقتی 220 میلیون پول ماشین میدین که از لحاظ آپشن فقط سیستم رادار کنترل و سنسور جلو نداره) خوب این ماشین 5 گرم کن داره 2 تا سرد کن 6 ایربگ اتو لایت و سنسور باران داره از لحاظ ترمز و سیستم پایداریش فوق العادست اگه میگین این ماشین میکوبه پس شما سراتو سوار نشدین ( حالتون بهم می خوره ) انقدر که این ماشین میکوبه کولر عالی بخاری عالی صدای موتور بی نقص (البته به نسبت پولی که پرداخت میکنین) در کل ماشینیه که خوب جا افتاد ارزون اپشن دار و از همه مهم تر ماشین خانوادست