نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۵/۱۳
ساینا، یک سدان جمعوجور و اقتصادی از شرکت سایپا است که از سال ۱۳۹۵ به بازار آمده. این خودرو بر پایه پلتفرم تیبا ساخته شده و با موتور ۱٫۵ لیتر M15 عرضه میشود. بسته به نوع تیپ، ساینا بهصورت بنزینی یا دوگانهسوز در دسترس است. با هزینه نگهداری پایین، مصرف سوخت مناسب و بازار دستدوم فعال، ساینا به یکی از گزینههای محبوب در دسته خودروهای شهری ارزانقیمت تبدیل شده است.
انتخاب سردبیر:
برای بررسی دقیق و دیدن نظرات کاربران در مورد ساینا اس ( 85 گانه )میتوانید مقاله "بررسی اجمالی ساینا S اتوماتیک (85 گانه) و نظرات مردمی" را مطالعه کنید
تیپ SX، نسخه پایه ساینا است که امکانات حداقلی برای جابجایی روزمره را فراهم میکند. این تیپ دیگر تولید نمیشود و فقط در بازار دستدوم قابل دسترسی است.
فرمان هیدرولیک: فرمان هیدرولیکی ساده و بدون قابلیت برقی یا دیکات
سیستم ترمز ABS+EBD: وجود ABS به همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز
دو کیسه هوا: ایمنی ابتدایی برای راننده و سرنشین جلو
شیشه بالابر برقی جلو: کنترل الکتریکی تنها شیشههای جلو
تهویه مطبوع دستی: تنظیم دما و سرعت فن با دستگیره مکانیکی
تیپ EX نسبت به SX از نظر امکانات رفاهی و ظاهری بهبود یافته و هنوز در بازار به عنوان یک گزینه کمیاب شناخته میشود.
رینگ آلومینیومی: چرخهای ۱۴ اینچی آلومینیومی
حسگر پارک عقب: کمک به پارک در فواصل کوتاه
شیشه بالابر برقی عقب: کنترل تمام چهار شیشه
تهویه مطبوع برقی: تنظیم دما و فن بهصورت دیجیتال یا الکتریکی
آینه جانبی تنظیم برقی: قابلیت تنظیم زاویه آینه از داخل کابین
این تیپ با جعبهدنده ۵ سرعته CVT و امکانات بیشتر در تیراژ محدود تولید شد.
گیربکس CVT: انتقال قدرت پیوسته بدون دستهدنده سنتی
استارت دکمهای: کلید فیزیکی حذف و جایگزین شستی استارت
کروز کنترل: حفظ سرعت ثابت در بزرگراه
فرمان برقی: فرمان سبکتر با شتاب واکنش الکترونیکی
اولین فیسلیفت ساینا که از سال ۱۳۹۹ تولید شده، طراحی جدیدی برای نمای خارجی و داخلی خود دارد. اما باید گفت که نسخه DA در میان تیپهای S، سادهترین سطح امکانات را ارائه میدهد.
غربیلک D-Cut هیدرولیک: طرح متفاوت فرمان با قوس پایین صافتر
دریچه گاز الکترونیکی: حذف کابل گاز مکانیکی
سیستم تعلیق مکفرسون جلو: فنربندی معمول برای مسیرهای هموار
ترمز عقب کاسهای: اقتصادی در تیغههای عقب
کیسه هوا و ABS+EBD: مشابه EX برای امنیت پایه
نسخه S با گیربکس CVT و امکانات رفاهی بیشتر، گزینهای عالی برای خانوادههایی است که به صرفهجویی در مصرف سوخت اهمیت میدهند.
رینگ آلومینیومی ۱۴ اینچی: جذابیت ظاهری و کاهش وزن چرخ
سنسور باد تایر: هشدار نوسان فشار هر چرخ
دوربین عقب و سنسور جلو: کمک به راننده در فواصل پارک
سیستم کمک حرکت در سربالایی: جلوگیری از عقبگرد در شیب
کروز کنترل و محدودکننده سرعت: سهولت طی مسیر بدون تغییر دنده
این خودرو به خاطر صرفهجویی در مصرف سوخت بسیار محبوب است و امکانات رفاهی آن مشابه مدل S با گیربکس اتوماتیک دستی میباشد.
مبدل CNG شرکتی: نصب از کارخانه با گواهی استاندارد
نشانگر تعویض دنده: راهنمای تغییر دنده برای کاهش مصرف
ایزوفیکس صندلی عقب: نصب کریر کودک بهصورت استاندارد
تهویه دیجیتال: کنترل دقیق دما و نمایشگر LCD
چراغ نور روز و خودکار: روشنایی در طول روز و در تونل
مشخصات | SX | EX | اتوماتیک | S تیپ DA | S اتوماتیک | S دوگانهسوز |
---|---|---|---|---|---|---|
موتور | 1503 سیسی M15 | 1503 سیسی M15 | 1503 سیسی M15i CVT | 1503 سیسی M15i | 1503 سیسی M15i CVT | 1503 سیسی M15i CNG |
قدرت / گشتاور | 87 اسب /128 ن·م | 87 اسب /128 ن·م | 87 اسب /128 ن·م | 87 اسب /128 ن·م | 87 اسب /128 ن·م | 87 اسب /128 ن·م |
جعبهدنده | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی | CVT (۵ سرعته مجازی) | ۵ سرعته دستی | CVT (۵ سرعته مجازی) | ۵ سرعته دستی |
شتاب ۰–۱۰۰ | ۱۲٫۸ ثانیه | ۱۲٫۸ ثانیه | ۱۳ ثانیه | ۱۲٫۸ ثانیه | ۱۳ ثانیه | ۱۲٫۸ ثانیه |
مصرف ترکیبی (لیتر/۱۰۰ کیلومتر) | ۷ | ۷ | ۷٫۵ | ۷ | ۷٫۵ | با CNG معادل ۶٫۵ |
ترمز جلو / عقب | دیسک / کاسهای | دیسک / کاسهای | دیسک / کاسهای | دیسک / کاسهای | دیسک / کاسهای | دیسک / کاسهای |
گیربکس | دستی | دستی | خودکار (CVT) | دستی | خودکار (CVT) | دستی |
فرمان | هیدرولیک | هیدرولیک | برقی | هیدرولیک | برقی | برقی |
تهویه | دستی | برقی | برقی | برقی | دیجیتال | دیجیتال |
ایمنی | ۲ کیسه هوا، ABS | ۲ کیسه هوا، ABS | ۲ کیسه هوا، ABS | ۲ کیسه هوا، ABS | ۲ کیسه هوا، ABS | ۲ کیسه هوا، ABS |
آپشنهای رفاهی اضافی | — | حسگر پارک عقب | کروز کنترل، استارت دکمهای | فرمان D-Cut | دوربین عقب، سنسور باد تایر | CNG شرکتی، ایزوفیکس |
با توجه به سه نسخه اصلی (SX، EX و اتوماتیک) و سه تیپ S (DA، اتوماتیک و دوگانهسوز)، پیشنهاد میشود:
اگر به دنبال خودرویی ارزان و کمادعا هستید و بازار دستدوم مهم است، تیپ EX بهترین انتخاب است.
در صورت اولویت صرفهجویی در سوخت، ساینا S دوگانهسوز گزینهای اقتصادی با امکانات مناسب خواهد بود.
برای رفاه بیشتر و رانندگی بدون کلاچ، تیپهای اتوماتیک بهویژه S اتوماتیک ارزش هزینه اضافی را دارند.
انتخاب نهایی بستگی به بودجه، الگوی مصرف و نیازهای روزمره شما دارد.
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش