نظرات (2)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱۱/۱۸
ساینا S اتوماتیک محصولی از گروه خودروسازی سایپا است که به عنوان نسخه نیوفیس ساینا با گیربکس اتوماتیک CVT عرضه میشود. این خودرو با طراحی بهروز و امکانات متنوع، قصد دارد جایگاه خود را در بازار خودروهای اقتصادی اتوماتیک ایران به دست آورد.
ساینا S، تولید شده توسط سایپا، با استانداردهای ۸۵ گانه، دارای فناوریهای پیشرفتهای مثل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، دیلایت، سیستم پایش فشار باد تایر (TPMS) و سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI) است که به ایمنی و کارایی خودرو کمک میکنند. به دلیل این امکانات، قیمت ساینا S در ۳ ماه گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته و ممکن است باعث انصراف برخی از خریداران شود که به دنبال خودروی اقتصادی بودند.
استانداردهای ۸۵ گانه برای خودروها یک مجموعه از نکات و ضوابط ایمنی است که توسط نهادهای دولتی در سال ۱۳۹۶ تهیه شده است. این استانداردها به منظور افزایش ایمنی خودروها و کاهش حوادث و آسیبهای وارده به سرنشینان و سایر مشارکتکنندگان در ترافیک ارائه شده است.
در طراحی داخلی ساینا S اتوماتیک تفاوت چندانی با نسخه دندهای آن ندارد و از تریم داخلی متفاوت و فرمان D کات بهره میبرد.
فرمان D کات
صفحه کیلومتر جدید
دکمههای کنترلی روی فرمان
امکانات و تجهیزات داخلی خوب و معقول است ولی همچنان ظاهر کابین از طراحی قدیمی، خشک و زمخت تبعیت میکند که سالهاست مورد انتقاد اکثر طراحان، فعالان و کاربران و مشتریان خودرو های ایرانی است!!
طراحی خارجی ساینا S اتوماتیک نیز مشابه ساینا S دندهای است که شامل تغییراتی نسبت به ساینا معمولی میشود.
گرافیک جدید چراغهای جلو
دیلایت و اتولایت
جلوپنجره جدید با قاب استیل
رینگ آلومینیومی
یکی از دلایل انتخاب خودرو توسط اکثر مشتریان در این رنج قیمتی داشتن ظاهری قابل تحمل است که البته تلفیقی از چندین پلتفرم قدیمی است که سایپا سالیان زیادی آن را تولید کرده است. ولی خوب رینگ آلومینیومی، دیفیوزر و پروژکتور ها زیر جلو پنجره به این خودرو ظاهری مناسبی بخشیده است
ساینا S اتوماتیک از پیشرانه M15 و گیربکس اتوماتیک CVT بهره میبرد.
جزئیات | مشخصات |
---|---|
۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ | پیشرانه |
۸۷ اسب بخار | قدرت |
۱۲۸ نیوتنمتر | گشتاور |
اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض ۶ دنده مصنوعی | نوع گیربکس |
حدود ۱۵ ثانیه | شتاب ۰ تا ۱۰۰ |
برفی، اسپرت، تیپترونیک | حالتهای گیربکس |
۴۲۱۵ میلیمتر | طول خودرو |
۱۶۶۳ میلیمتر | عرض خودرو |
۱۴۸۴ میلیمتر | ارتفاع خودرو |
حدود ۲.۴۱ متر | فاصله محوری |
حدود ۴۱ لیتر | حجم باک |
حدود ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر | مصرف ترکیبی |
برقی | دریچهگاز |
بهبود یافته | سیستم برقی |
از کار افتادن گیربکس بعد از ترافیک سنگین، داغ شدن جعبه دنده، بالا رفتن ناگهانی دمای آب | مشکلات قدیمی |
فرق چندانی از این زاویه با تیبا دیده نمیشود و این همان شکایت اکثر خریداران و فعالان این حوزه از عدم نو آوری در طراحی خودرو با وجود هزینه ها هنگفت است.
ساینا S اتوماتیک دارای امکانات بیشتری نسبت به نسخه دندهای است.
فرمان برقی به همراه کنترلهای روی فرمان
سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter)
سیستم نشانگر فشار باد لاستیک (TPMS)
سیستم دستیار شروع حرکت در سربالایی (HAC)
فرمان دی شکل، امکانات مناسب کابین و کنرلر های روی فرمان سواری را لذت بخش کرده است ولی خوب همچنان به نظر میرسد جا برای پیشرفت و طراحی مدرن تر در این خودرو به وضوح دیده میشود
مزایا:
قیمت مناسب
امکانات رفاهی متنوع
طراحی بهروز
معایب:
عدم وجود مانیتور در نسخههای استاندارد
برخی مشکلات فنی مربوط به گیربکس اتوماتیک
ساینا S اتوماتیک با قیمت مناسب و امکانات متنوع، گزینهای جذاب برای خریداران خودروهای اقتصادی اتوماتیک در ایران است. هرچند برخی مشکلات فنی در نسخههای قبلی وجود داشته است، امیدواریم با بهبودهای جدید، تجربهی بهتری را برای خریداران فراهم کند.
ناشناس ( باما ):
سلام دوستان، من ساینا اتومات تحویل اسفند ۱۴۰۲ دارم. گیربکس ماشین پانچ بلژیکه و از نظر استهلاک پایین و کیفیت بالا. چون این گیربکس چینی نیست، یه امتیاز برای سایپاست. این مدل دیگه تولید نمیشه چون توجیه اقتصادی نداره و فقط یه سری تولید شده که تو سبد محصولاتشون بگن مدل اتومات هم دارن.
یه نکته مهم درباره کپ کردن، تکان ماشین، خنگی ماشین و تاخیر گاز که میخوام بگم: اگه این مشکلات رو دارین، استپ ترمز زیر پدال ترمز رو عوض کنین. این قطعه دو کار انجام میده: روشن کردن چراغ ترمز عقب و دستور قطع بنزین به ایسیو. وقتی این قطعه مشکل داشته باشه، اون مشکلاتی که گفتم بوجود میاد.
استپ ترمز ۲۰۶-۲۰۷، اچ سی کراس، کوییک و ساینا دنده و اتومات یکیه. حتما با تعویض این قطعه مشکل حل میشه. من خودم این کار رو انجام دادم و مشکل برطرف شد. ممکنه چراغ ترمز سالم باشه ولی برخورد ناگهانی قطعه فلزی داخل استپ ترمز ایسیو رو مختل کنه و بنزین قطع و وصل بشه، باعث کپ کردن یا کله کردن ماشین بشه. حتما تعویض کنین تا تفاوتش رو ببینین.
ناشناس ( باما ):
سلام دوستان، من مهرماه ساینا تحویل گرفتم و ازش راضیم. راستش صدای موتور در دورهای نزدیک به 3000 بالاست، ولی در حالت سکون کاملا بیصداست و مثل پراید صدای تراکتور نمیده. واقعا تعجب میکنم که بعضیا با پراید مقایسه میکنن. درسته که موتور کلی موتور پراید هست، ولی اینجوری نیست که بگیم مثل دنا و 405 که بگیم فرقی ندارن.
در مورد ظاهر عقب که میگن چجوریه، این برمیگرده به اختلاف سلیقه. شما نمیتونین سلیقهتون رو به کسی تحمیل کنین. به نظر من، قیافه ساینا معمولی خیلی تعطیله و نمای بغل ساینا اس خیلی شکیلتره. در مقام مقایسه، بله، در برابر خودروهایی مثل دنا، رانا، تارا و شاهین ضعیفه، ولی این طبیعیه. هیچوقت یه سگ رو با گرگ و گرگ رو با شیر مقایسه نمیکنن.
در کل، بین ماشینهای همرده سایپا مثل تیبا و پراید و کوییک، از نظر طراحی، ساینا اس سرتره. البته این نظر شخصیه. از لحاظ فضای صندوق عقب هم که کوییک نداره، بازم نمره بالایی میگیره. هر چیزی به بودجه خریدار بستگی داره و در کل نباید این ماشین رو با ماشینی که موتور قویتر، 16 سوپاپه، توربو داره و چند تا آپشن فنی دیگه داره مقایسه کرد. دلیل نمیشه که این ماشین بد باشه یا بشه تخریبش کرد.
Ehsanssssss ( باما ):
سلام دوستان، من یک سال و نیمه که ساینا اس دارم و تا الان ۱۳۰۰۰ کیلومتر باهاش کار کردم. تجربهام تا اینجا خوب بوده. به نظرم اگه طراحی جلوی ماشین جمعوجورتر و دلپسندتر بود، خیلی بهتر میشد. داخل ماشین شکیلتر و حس بهتری داره نسبت به بیرون. کابین اصلا تنگ نیست و صفحه کیلومتر و بقیه اجزا جلو دلچسبتر هستند.
ولی موتور ضعیفه و نباید با تییو۵ مقایسه بشه. توی اتوبان اصفهان-تهران راحت و پرشتاب میره ولی بالای ۱۲۰ حس ناامنی میده به خاطر بوق ممتد کیلومتر. تا ۱۳۰ راحت میره ولی از اون به بعد فشار زیادی به موتور تحمیل میشه.
توی سربالایی با تک سرنشین ضعف موتور زیاد محسوس نیست ولی با چند تا سرنشین ماشین کند میشه. جلو داشبورد شکیلتر طراحی شده و فرمان و صفحه کیلومتر زیبایی خودش رو داره.
سیستم برقی ماشین خوبه ولی کیفیت رنگ چندان مطلوب نیست. لبههای بیرونی چراغهای جلو شکننده است و کیفیت رنگ سپر جلو هم مطلوب نیست. طراحی عقب ماشین نسبتاً بهتره و من دوست دارم. ستونها و سقف محکم به نظر میآن ولی بدنه معمولیه.
وقتی پشت فرمان هستی، حس پراید نمیده و سیستم تعلیق خوبی داره. تا سرعت ۱۰۰ انگار سوار ماشین قرص و محکمی هستی. ولی فرمان بالانس نیست و در سرعتهای بالای ۱۰۰ فرمان در دست میلرزه و احساس امنیت کمتری داری.
پیشنهاد کلی من اینه که از تمام خانواده سایپا بجز شاهین بهتره. اگه ظاهری زیباتر مثل شاهین براش در نظر میگرفتند، نمره ۹۰ میدادم ولی الان نمره ۷۰ میدم.
ناشناس ( باما ):
من چند ماهه که ساینا اس دارم و به نظرم ماشین خوبیه. گازش برقیه و باید تو سربالایی تا ته نگهش داری تا شتاب بگیره. ماشین کم مصرفیه و تو مسافرت راحت بودیم. صندوق عقب جاداری داره، کولرش برقیه و خیلی خنک میکنه، طوری که یخ میزنی. ضبطش خوبه، ولی گیربکسش یه کم ضعیفه و موتور دنده ۶ میخواد.
تو شهر راحتی، فرمان خوشگلی داره و جلوش چراغ هایلایت داره. خیلیها بد میگن ولی بعد میرن میخرن. تو بازار هر روز گرونتر میشه و فکر میکنم تا عید به ۲۵۰ میلیون برسه. تو ثبتنام ۱۷۳ میلیون بوده و اگه بگیری و بفروشی، ۶۰ تومن سود کردی.
کلاً از تیبا و ساینا معمولی بهتره و من که راضیم.
ناشناس ( خودرو45 ):
من ساینا اس تحویل گرفتم و حیف این همه پول بابتش دادم چون با ساینا معمولی هیچ فرقی نداره. کاش از ماشینهای ایرانخودرو ثبت نام کرده بودم. تو کاتالوگ نوشته بودند که مانیتور داره و خیلی امکانات دیگه، اما همش رو حذف کردند و ماشین به درد نمیخوره.
الان مجبورت میکنند بعد از تاخیر ماشین رو قبول کنی و میگن که این امکانات تو قرارداد نیومده.
ناشناس ( خودرو45 ):
خدایا، اینا رو به راه راست هدایت کن! آقای طراح و ایدهپرداز محترم، تا کی قراره از پلتفرم تیبا استفاده کنید؟ به خدا این حرکت رو به جلو نیست. مگه این موتور ۹۰ اسبی چقدر توان داره که گیربکس CVT روش بذارین؟ حتماً بعد از این پروژه غرورآفرین، وانت ساینا رو طراحی میکنین.
یه کم خلاقیت بد نیست. انگار طراحان شما رو از مهدکودک میارن. برادر، نمیتونی؟ خوب دنبال CKD و SKD باش. واسه شما که خوب نونی داشته. مردم گناه نکردن که پولشون به آشغالهای تولید شما میرسه. اگه زحمت نکشین و این مزخرفات رو سر هم نکنین، حداقل تولیدات ۱۵ یا ۲۰ سال گذشته دنیا رو بهمون میدن.
ابراهیم ( کار دات آی آر ):
سلام دوستان، حقیقتش من این ماشین رو سه هفتهست که خریدم و اصلاً راضی نیستم. داشبوردش صدا میداد که خودم درستش کردم. در حالت بیحرکت، بدنه ماشین لرزش داره و در حرکت هم همینطور. نمیدونم ایراد از چیه. فرمانش نسبت به پراید خیلی سفته ولی نرمه. صدای موتور هم کمه و تو کابین نمیاد. من فقط با همین دو مورد مشکل دارم. اگر کسی اطلاعی داره از این ایرادات، ممنون میشم کمک کنه.
با داشتن مشاوره حرفه ای آن هم به صورت آنلاین!! خیالتان بابت هر انتخابی راحت است چرا که شما میتوانید با انتخاب چند گزینه از قبیل انتخاب زمان مشاوره، نوع مشاوره و مشاوره مربوطه وارد یک محیط کاملا حرفه ای و اختصاصی شوید و جواب تمام سوالات خود را بگیرید و انتخاب دقیق تری داشته باشید.
در اتکس یکی از سرویس ها جذاب دیگر سرویس قیمت خودرو دست دوم و صفر است که کافی است شما وارد بخش قیمت خودرو صفر و دست شوید چند گزینه از قبیل برند و مدل خودرو سال تولید و نوع تریم خودرو مد نظر را انتخاب کنید و از قیمت خودرو مورد نظر بر روی نمودار و همچنین بررسی تاریخچه ی خودرو آگاه شوید.
قیمت ساینا s اتوماتیک ( 85 گانه )
قیمت پژو 206 تیپ 5
قیمت کوییک
Aidin afra
۱۴۰۳/۱۱/۲۸
با سلام ساینا sاز لحاظ ظاهری بسیار شیک و زیبا به کار رفته از داخل عکس که نگاه کردم خیلی شیک خوب بود. کیلومتر جدید . فرمون جدید . و... و هرچه زودتر به بازار بیاید خیلی خوب میشه . و خواهشا شرکت سایپا خودروها روهم اقساط بدین قسطیشون کنید.و مهم تر از همه قیمت . قیمت رو طوری تایین کنید که مردم در توانشان باشد بخرن که لذت خودرورو ببرن 🙏 ^^ سایناS^^ با تشکر از سایپا
جعفرقلی
۱۴۰۳/۱۱/۲۸
بابا این تیبا رو بیخیال نمیشین به نظر من این هیچ فرقی با تیبا نداره