اُتکس

نظرات (0)

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱۱/۱۷

بررسی اجمالی کوییک اتوماتیک پلاس و نظرات مردمی

بررسی اجمالی کوییک اتوماتیک پلاس و  نظرات مردمی

کوییک پلاس اتوماتیک، ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین خودروی دنده اتوماتیک بازار ایران محسوب می‌شود. این خودرو به دلیل افزایش ترافیک شهری و نیاز به خودروهای اتوماتیک تولید شده است و از سال ۱۳۹۷ بر روی خط تولید سایپا قرار دارد.

طراحی داخلی

  • کابین: طراحی کابین مشابه ساینا و کوییک استاندارد است، اما دارای تفاوت‌هایی از جمله فرمان D شکل، کنسول میانی جدید، نمایشگر لمسی و پشت آمپرهای متفاوت است.

  • مواد استفاده شده: بیشتر مواد کابین از پلاستیک خشک و کیفیت پایینی برخوردارند. حتی رودری‌ها نیز از جنس پلاستیک خشک ساخته شده‌اند که ممکن است حس خوبی ندهد.

  • فضا: فضای کابین به‌ویژه در قسمت عقب نسبت به پژو ۲۰۶ بسیار بهتر است. فضای پا و سر در ردیف عقب برای افراد با قد متوسط مناسب است، اما عمودی بودن بیش از حد پشتی صندلی‌ها در مسافت‌های طولانی باعث خستگی و درد کمر می‌شود.

  • کنسول: طراحی کنسول میانی ناهموار است و جالیوانی‌ها با یک برجستگی جایگزین شده‌اند که برای قرار دادن گوشی موبایل مناسب نیست و باعث لرزش و ایجاد صدا می‌شود.

  • نمایشگر و داشبورد: نمایشگر لمسی و داشبورد مرکزی از ساینا و کوییک گرفته شده‌اند. طراحی جدید و اسپرت پشت آمپرها نیز دیده می‌شود، اما به دلیل آنالوگ بودن و فونت‌های کوچک، خوانایی کمی دارند.

سایپا کوییک اتومات پلاس از نمای فرمانسایپا کوییک اتومات پلاس از نمای داشبورد و فرمان

طراحی داخلی این خودرو چنگی به دل نمیزند و معمولا به مانند باقی خودرهای ایرانی به شما حس یک کابین خشک بی روح با پلاستیک ها بی کیفیت را میدهد ولی خوب به راحتی هم از امکانات قابل قبول این خودرو گذشت

طراحی خارجی

  • نمای جلو: طراحی جلو مشابه ساینا با تفاوت‌هایی در سپر و چراغ‌های تیره‌تر است. چراغ‌های دیلایت یا روزتاب نیز به این خودرو اضافه شده‌اند.

  • نمای عقب: طراحی عقب خودرو بهتر از نمای جلو است و از رینگ‌های متفاوتی نسبت به سایر نسخه‌های کوییک استفاده شده است. نوشته CVT نیز روی گلگیر دیده می‌شود.

  • ابعاد: طول ۴۰۰۶ میلی‌متر، عرض ۱۶۷۸ میلی‌متر، ارتفاع ۱۵۳۲ میلی‌متر، فاصله محوری ۲۴۱۲ میلی‌متر.

سایپا کوییک اتومات پلاس از نمای روبروسایپا کوییک اتومات پلاس از نمای عقب

یکی از نقاط قوت کوییک داشتن ظاهری مناسب در خارج خودرو است که یکی از دلایل موفقیت این خودرو و نرخ دیداری بیشمار این مدل خودرو در خیابان های کشور است. ظاهر قابل قبول + امکانات قابل قبول این خودرو اقتصادی را محبوب قشر متوسط کرده است.

مشخصات فنی

  • پیشرانه: کوییک اتوماتیک از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتون متر استفاده می‌کند. این پیشرانه قدیمی است و دریچه گاز برقی دارد.

  • گیربکس: گیربکس CVT با شش دنده مجازی به چرخ‌های جلو نیرو می‌رساند. این گیربکس عملکرد نرمی دارد، اما نباید انتظار زیادی از آن داشت.

  • مصرف سوخت: این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، حدود ۷.۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

  • سیستم تعلیق و ترمز: سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون و سیستم تعلیق عقب تورشن بیم است. ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده و ترمز عقب کاسه‌ای است.

  • ابعاد چرخ: ابعاد چرخ جلو و عقب ۱۸۵/۶۵R14 است.

مقادیر

مشخصات فنی

۴ سیلندر ۱.۵ لیتری

پیشرانه

۸۷ اسب بخار

قدرت (اسب بخار)

۱۲۸ نیوتون متر

گشتاور (نیوتون متر)

اتوماتیک CVT با شش دنده مجازی

گیربکس

۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

مصرف سوخت

۱۸۵/۶۵R14

ابعاد چرخ جلو

۱۸۵/۶۵R14

ابعاد چرخ عقب

۴۰۰۶

طول (میلی‌متر)

۱۶۷۸

عرض (میلی‌متر)

۱۵۳۲

ارتفاع (میلی‌متر)

۲۴۱۲

فاصله محوری (میلی‌متر)

مک فرسون

سیستم تعلیق جلو

تورشن بیم

سیستم تعلیق عقب

دیسکی خنک‌شونده

ترمز جلو

کاسه‌ای

آپشن و امکانات

  • تجهیزات ایمنی: استارت بدون کلید، دوربین دنده‌عقب، حسگر پارک، کنترل فشار باد لاستیک، کروز کنترل، سیستم ترمز ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو.

  • تجهیزات داخلی: نمایشگر ۷ اینچی، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، آیینه جانبی برقی، شیشه‌بالابر برقی جلو و عقب، سیستم ضد سرقت (Immobilizer)، کامپیوتر سفر، برف‌پاک‌کن عقب، گرم‌کن شیشه عقب، ریموت کنترل و قفل مرکزی.

سایپا کوییک اتومات پلاس از نمای صندلی عقب، داشبورد

مزایا

  • راحتی در شهر: فرمان برقی نرم که باعث کاهش خستگی در رانندگی می‌شود.

  • فضای داخلی مناسب: فضای پای مناسب برای سرنشینان با ابعاد کوچک خودرو.

  • امکانات کاربردی: فرمان D شکل با دکمه‌های کاربردی، استارت بدون کلید، نمایشگر لمسی، دوربین دنده‌عقب.

معایب

  • کیفیت متریال: مواد استفاده شده در کابین بیشتر از پلاستیک خشک و کیفیت پایین برخوردارند.

  • تاخیر در عملکرد گاز و گیربکس: عملکرد گیربکس CVT و دریچه گاز برقی باعث تاخیر در عملکرد می‌شود.

  • طراحی داخلی: داشبورد خشک و با طراحی منسوخ، صندلی‌های نامناسب برای سفر.

  • صدای ورودی: صدای موتور به شدت به کابین وارد می‌شود و آزاردهنده است.

سایپا کوییک اتومات پلاس از نمای کنار سمت رانندهسایپا کوییک اتومات پلاس از نمای کنار

نمای کناری این خودرو گاها شبیه به مدلهایی مانند ساینا و تیبا است ولی خوب باربند خودرو به نوعی ظاهر اسپرت تری به این خودرو داده است سوای اینکه از لحاظ کاربردی نیز ارزش ها خود را دارد.

جمع بندی کلی

کوییک پلاس اتوماتیک یک گزینه مناسب برای رانندگی شهری با مصرف سوخت پایین و امکانات کاربردی است. اگر به دنبال یک خودروی اتوماتیک اقتصادی برای تردد در شهر هستید، کوییک پلاس اتوماتیک می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما کیفیت پایین مواد استفاده شده در کابین و صداهای ورودی از جمله معایب این خودرو به شمار می‌آیند. برای مسافرت‌های طولانی نباید انتظار تجربه‌ی سواری فوق‌العاده‌ای داشته باشید.

نظرات مردمی

حسام ( باما ):

سلام

من حدود ۷ ماه پیش یک کوییک اتومات فول با صندلی چرمی خریدم. زمانی که خریدم، ۱۲,۰۰۰ کیلومتر کارکرد داشت. با اینکه کیفیت ساخت و مونتاژ بدنه مانند بسیاری از خودروهای ایرانی پایین است، برای مصارف شهری با توجه به فرمان برقی و سایر آپشن‌ها، ماشین خوبی است.

قبل از خرید از گیربکس ترس داشتم ولی انصافاً گیربکس CVT خیلی خوب و قدرتمندی است و بدون کوچک‌ترین ضربه دنده عوض می‌شود و شما متوجه تغییر دنده نمی‌شوید. البته موتور خودرو ساخت ایران مگا موتور است و ۸ سوپاپ دارد که نسبتاً ضعیف است و من مجبور شدم در نمایندگی تعمیر کنم. خوشبختانه خودرو ۶۰ هزار کیلومتر گارانتی دارد و حتی سرسیلندر را هم برای من عوض کردند. هزینه تراشکاری را خودم پرداختم ولی قطعات و دستمزد تعمیرکار را نمایندگی رایگان انجام دادند.

در مجموع، به دوستانی که قصد خرید دارند پیشنهاد می‌کنم. اگر بخواهید یک خودروی هاچ‌بک خارجی مدل ۲۰۱۴ با این امکانات بخرید، باید حداقل بین ۱.۵ تا ۲ میلیارد هزینه کنید. در حالی که قیمت این خودرو صفر کیلومتر در حال حاضر ۵۵۰ میلیون است و خدمات و گارانتی خوبی هم ارائه می‌دهند. این خودرو به‌صرفه است.

موفق باشید!


Ali_1354 ( باما ):
سلام دوستان

من حدود سه ماهی هست که کوییک اتومات گرفتم و خواستم نظراتم رو با شما به اشتراک بذارم، چون ممکنه برای کسانی که قصد خرید این ماشین رو دارن راهنما باشه. اول از همه بگم که من از سال ۹۵ خودرو H30 CROSS داشتم و کوییک رو به‌عنوان خودرو دوم خانواده خریدم. پس می‌تونم با H30 هم مقایسه کنم.

موتور و گیربکس

موتور کوییک برای وزنش مناسبه و هماهنگی خوبی با گیربکس داره. گیربکس هم از کیفیت خوبی برخورداره و ساخت یکی از برندهای معتبر بین‌المللی هست. اضطراب معمول از کیفیت خودروهای داخلی حداقل در مورد گیربکس این خودرو وجود نداره. گیربکس در حالت D با کمترین تکان درگیر میشه و شروع به حرکت می‌کنه بدون اینکه ضربه‌ای حس بشه.

شروع حرکت

جذاب‌ترین بخش در سیستم انتقال نیرو این ماشین زمانی هست که پدال ترمز رو رها می‌کنی و پس از حدود ۱ ثانیه انتقال قدرت شروع میشه و خودرو با قدرت خوبی شروع به حرکت می‌کنه حتی در شیب‌های ملایم هم عملکرد خوبی داره. این قدرت اولیه حتی در H30 که موتور قوی‌تری داره حس نمیشه.

مکث در گاز دادن

زمانی که گاز رو می‌فشاری، با مکث ۱.۵ ثانیه‌ای مواجه می‌شی که این موضوع به ذات گیربکس‌های CVT برمی‌گرده. این رو حتی در بهترین گیربکس‌ها هم مثل نیسان تیانا دیده‌ام.

رانندگی و کنترل

پس از عبور از مکث اولیه، رانندگی با این گیربکس‌ها لذت‌بخش میشه و خودرو بدون هیچ تقه‌ای شتاب می‌گیره. دور موتور بسیار کم نوسان داره و گیربکس موتور رو در بهینه‌ترین حالت نگه می‌داره. برای رانندگی در سطوح صاف و شیب ملایم کاملاً راضی‌کننده است.

فرمان برقی و کروز کنترل

فرمان برقی رانندگی رو در شهر لذت‌بخش می‌کنه و مانع از خستگی میشه. دقت و حساسیت فرمان خوبه و تاخیر یا کندی در اون ندیدم. کروز کنترل بسیار دقیقی داره و از روی فرمان کنترل میشه و پاسخ مناسبی داره.

آینه‌ها و مالتی مدیا

آینه‌های بغل خیلی خوب نیستن و کوچکن و به‌خوبی تنظیم نمیشن. مالتی‌مدیا خوبی داره ولی کیفیت بلندگوها افتضاحه و زحمت‌های مالتی‌مدیا رو بر باد میده.

کیفیت رینگ‌ها

کیفیت رینگ‌های آلومینیوم خوبه و حداقل از H30 بهتره که بعد از مدتی رنگش با کارواش کنده میشد.

در آینده باز هم تجربیاتم رو با شما به اشتراک خواهم گذاشت.


Rezatora ( باما ):

سلام دوستان

من اتومات مدل ۱۴۰۰ خریدم و الان ۶ هزار کیلومتر باهاش راه رفتم. موقع خرید ۲۳۰ میلیون پرداخت کردم در حالی که قیمت رانا پانوراما ۳۲۰ میلیون بود. الان هم قیمت کوییک صفر ۳۰۵ میلیون و رانا ۳۳۵ میلیون شده. به نظر من دیگه با این قیمت عقلانی نیست کوییک بخره چون رانا هم موتور قوی‌تری داره و هم بی‌صداتر از کوییکه. همچنین، گیربکس ۶ دنده نرمی داره که تو کلاج‌گیری‌ها اذیت نمی‌کنه و سقف پانوراما و کروز داره که تا حدودی به اتوماتیک نزدیک می‌شه.

مشکلات نمایندگی‌ها

از نظر خدمات پس از فروش، نمایندگی‌ها اذیت می‌کنن و پذیرش نمی‌کنن. کروز کنترل من بعد از بیست دقیقه از مدار خارج می‌شه و تا حالا چهار نمایندگی مختلف رفتم و هر کدام دو مرتبه بردم ولی تا ظهر ماشین می‌خوابوندن و بعد می‌گفتن درست کردیم که هیچ کاری نکرده بودن.

هندلینگ و فرمان

هندلینگ خودرو افتضاحه و حتی از پراید هم بدتره ولی از نظر نرمی خیلی خوبه. فرمان برقی‌اش نرم‌تر از ۲۰۷ برقیه. فضای پای جلوی خودرو برخلاف ۲۰۶ که جلو زورکی جا می‌شه، خوبه.

مصرف سوخت و گیربکس

مصرف سوختش در شهر حدود ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتره. گیربکس در سرعت‌های کم اذیت می‌کنه چون خلاص هوشمند داره و وقتی گاز ندی خلاص می‌شه. برای جلوگیری از این مشکل می‌تونی روی حالت اسپرت بذاری که خلاص نشه. صدای موتور و گیربکس هم تو دور موتور بالا اذیت‌کننده است.

جمع‌بندی

در کل با قیمت جدیدش زیاد ارزش خرید نداره. من اون موقع که اختلاف قیمت بین مدل دستی و اتوماتیک ۶۰ میلیون بود، با توجه به کیلس، فرمان برقی و اتومات بودنش، اون مبلغ رو جبران می‌کرد. ولی الان اختلاف قیمت ۱۱۰ میلیون شده که به نظرم ارزشش رو نداره.

موفق باشید!


رضا ( خودرو 45 ):
سلام دوستان

تجربیاتم از رانندگی حدود ۳۰۰ کیلومتر در شهر و جاده با کوییک اتوماتیک رو می‌نویسم.

نقاط مثبت

  • تجهیزات کارآمد و به‌روز: کوییک اتوماتیک دارای تجهیزات مدرنی است که کاربری آسانی دارند.

  • فرمان بسیار نرم: رانندگی با فرمان این خودرو بسیار راحت و دلپذیر است.

  • جلوآمپر جذاب سوپر ویژن: طراحی جلوآمپر زیبا و جذاب است.

  • طراحی بروزتر نسبت به پژو ۲۰۶: ظاهر کلی خودرو مدرن‌تر از پژو ۲۰۶ است.

  • کولر بسیار یخ و کارآمد: کولر خودرو بسیار خوب و موثر عمل می‌کند.

  • فضای سرنشین عقب جادارتر از پژو ۲۰۶: فضای بیشتری برای سرنشینان عقب نسبت به پژو ۲۰۶ وجود دارد.

  • تعلیق بسیار نرم‌تر از پژو ۲۰۶: سیستم تعلیق خودرو نرم و راحت است.

  • شعاع گردش بهتر از پژو ۲۰۶: خودرو قابلیت مانور بهتری دارد.

  • طراحی جذاب غربیلک فرمان: غربیلک فرمان طراحی زیبایی دارد.

  • سیستم برق پیشرفته و کامپیوتر سفری: اطلاعات مهمی مانند گیربکس، باد تایر، دمای محیط، سرویس دوره‌ای و وضعیت درب‌ها و قفل بودن فرمان را نمایش می‌دهد.

  • مولتی‌مدیای باکیفیت و کارآمد: سیستم مولتی‌مدیای خودرو کیفیت بالایی دارد و کاربردی است.

نقاط منفی

  • پایداری ضعیف در سرعت بالا: در سرعت‌های بالا، پایداری خودرو کاهش می‌یابد.

  • کیفیت پایین مونتاژ: کیفیت مونتاژ قطعات خودرو پایین است.

  • کیفیت پایین بلندگوها: بلندگوهای خودرو کیفیت مناسبی ندارند.

  • صدای باد در سرعت بالا: در سرعت‌های بالا صدای باد به کابین وارد می‌شود.

  • آینه‌های جانبی کوچک: آینه‌های جانبی کوچک هستند و تصویر موج‌دار نشان می‌دهند.

  • ورود زیاد صدای موتور به داخل کابین: صدای موتور به‌طور قابل‌توجهی به داخل کابین نفوذ می‌کند.

  • ارگونومی نامناسب: ارگونومی خودرو جالب نیست و مدت زیادی طول می‌کشد تا به کلیدها عادت کنی.

  • مصرف بالاتر و شتاب ضعیف‌تر نسبت به نمونه‌های دنده‌ای: مصرف سوخت بیشتر و شتاب کمتری نسبت به مدل‌های دنده‌ای دارد.

  • قیمت غیرمنطقی در بازار آزاد: قیمت خودرو در بازار آزاد به‌صورت غیرمنطقی بالاست.

  • کندی گیربکس در ترافیک و سربالایی: گیربکس در ترافیک و سربالایی کند عمل می‌کند.

این‌ها تجربیات من از رانندگی با کوییک اتوماتیک بود و امیدوارم برای شما مفید باشه. موفق باشید!


کیوان ( پدال ):
سلام دوستان

گیربکس کوییک اتومات طراحی شرکت پانچ بلژیکی هست اما ساخت چین با کد VT3 و با گیربکس لیفان X50، جیلی امگرند و جک جی۴ مشترک است. گیربکس‌های CVT بد نیستند، اما به شرطی که ساخت تویوتا، نیسان یا هوندا باشند نه طراحی یک کمپانی بی‌نام و نشان در چین. یکی از مشکلات این گیربکس پله کردن گیربکس موقع شروع حرکت است که بعد از مدتی پدیدار می‌شود و هزینه تعمیرات گیربکس CVT هم بیشتر از گیربکس‌های اتوماتیک معمولی (AT) است.

کیفیت خودروهای کوییک، ساینا و تیبا فاجعه‌بار است؛ صندلی عقب با نشیمنگاه کوتاه و تکیه‌گاه تقریباً عمودی همراه با کوبش که سرنشینان آرامشی ندارند. همچنین، سوئیچ استپ ترمز هم در خیلی از این خودروها خراب می‌شود و صدای زیاد موتور هم دارید که به خرابی نسبت نمی‌توان داد.

در کل، ماشین ارزنده‌ای نیست، درسته که ارزان‌ترین اتومات هست اما بی‌کیفیت‌ترین هم هست. با چشم باز خرید کنید و گول بلژیکی بودن گیربکس رو نخورید؛ ببینید این کمپانی محصولاتش روی کدام خودروهای مطرح نصب شده تا حالا؟

موفق باشید!

قیمت خودرو صفر و دست دوم و مشاوره آنلاین

یکی از از ابزارها پر بازدید و جذاب این روزهای بازار، ابزار قیمت خودرو صفر و دست دوم است که شما میتوانید با چند کلیک ساده قیمت خودروی مورد نظر خود را مشاهده کنید و تغییرات قیمت را نیز بر روی نمودار بر اساس هفته و ماه مشاهده نمایید. دیگر ابزار جذاب اُتکس سیستم مشاوره حرفه ای آنلاین خرید و فروش خودرو است که به شما کمک میکند تا در یک فضای امن با یک مشاوره حرفه ای خرید و فروش خودرو مصاحبت کنید و از او بابت انتخاب ها خود درخواست کمک کنید.
قیمت کوییک اتوماتیک پلاس
قیمت 206 تیپ 5
قیمت پژو پارس

نظرات

نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش