اُتکس

نظرات (31)

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۵/۱۹

دوئل : مقایسه کیا اپتیما با رنو تالیسمان

دوئل : مقایسه کیا اپتیما با رنو تالیسمان

در رقابت سخت و جذاب این هفته، به سراغ 2 نمونه از خودرو‌های موفق و مورد توجه رده سدان میدساز خانوادگی بازار رفته‌ایم تا با بررسی آن‌ها، به تفضیل شرایط دگرگون شده فعلی در این سگمنت برای شما خوانندگان عزیز گروه اُتکس بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی اولیه

در ابتدا به معرفی اجمالی دو حریف این رقابت هیجان‌انگیز می‌پردازیم. حریف اول، سدان با سابقه‌تر و مسن‌تر بازارهای جهانی و البته خودروی شناخته‌شده بازار ایران‌ است. کیا اپتیما خودرویی که نسل اول آن با کد MS برای اولین بار در سال 2000 میلادی معرفی و در سال 2001 روانه بازار شد. تولید نسل اول این سدان سایز متوسط خانوادگی تا نیمه سال 2005 ادامه داشت و پس از آن، نسل دوم اپتیما با کد MG و فیس‌لیفتی اساسی بر مبنای نسل اول خود پا به بازار رقابت نهاد. تولید این نسل از اپتیما نیز تا سال 2010 ادامه‌داشت و حتی نمونه‌هایی از مدل‌های 2009 آن به بازار کشورمان راه یافتند. با این حال اپتیما‌های 2009 ذره‌ای به مدل‌های امروزی شباهت نداشتند و اگر در آن‌ سال، مدل 2009 را حتی با موتور 6 سیلندر در ایران خریداری می‌کردید شاید تا مدت‌های مدید برای فروختن آن زمان لازم داشتید! اما سال 2010 را با رونمایی نسل سوم اپتیما با کد TF، می‌توان سال تحول و شروع موفقیت این خودرو نامید. نسل سوم این خودرو با فیس‌لیفت و تحول اساسی شروع موفقیت آن در بازار‌های جهانی بود و در ایران نیز اپتیما را به یکی از موفق‌ترین خودرو‌های سگمنت D بازار تبدیل کرد. و در نهایت نسل چهارم اپتیما نیز با کد JF و پیروی از همان اصول و المان‌های موفق گذشته در سال 2016 معرفی و تولید آن تاکنون ادامه‌دارد. مدل مورد نظر ما در مقاله امروز از سری ساخت 2017 و موسوم به جی‌تی لاین است که با بالاترین سطح امکانات در بازار ایران وجود دارد. و اما حریف دوم این مصاف که البته به دلیل سن و سال بسیار کمتر خود تاریخچه کوتاه‌تری را نیز با خود به همراه دارد. رنو تالیسمان خودرویی از دیار فرانسه که اگر به دنبال معنی و مفهوم آن در فرهنگ لغت باشید احتمالا با عبارات "طلسم" و "جادو" مواجه خواهید‌شد. این خودروی جذاب که برای نخستین بار در سال 2015 و در فرانسه معرفی‌شد حاصل تلاش چندین ساله و تحول در نگرش طراحی شرکت رنو است و بر روی پلتفرم مشترک رنو و نیسان با کد CMF - CD تولید می‌شود. همچنین تالیسمان با عرضه خود جایگزین دو مدل لاگونا و لاتیتود در سبد عرضه محصولات رنو شده‌است. این خودرو به فاصله کوتاهی از عرضه در بازار‌های جهانی به بازار خودروی کشورمان نیز راه پیدا‌کرد و توسط نمایندگی رنو، در ابتدا با دو تیپ نیمه‌فول (E2) و فول (E3) روانه بازار شد اما در ادامه کار با توقف ارائه مدل نیمه فول، تنها در تیپ E3 عرضه‌شد و مدل مورد نظر ما نیز در رقابت امروز از سری ساخت 2017 و تیپ E3 می‌باشد. 

کیا اپتیما
رنو تالیسمان

 عملکرد فنی

در بخش فنی، کیا اپتیما از یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری 16 سوپاپ، با استاندارد آلایندگی یورو 6 بهره می‌برد که این پیشرانه قادر به تولید حداکثر قدرت 172 اسب‌بخار در دور موتور 6000 و تولید حداکثر گشتاور 222 نیوتون‌متر در دور موتور 4000 است و در هماهنگی با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک، توان تولیدی موتور را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. به طور کلی متعلقات فنی اپتیما نسبت به مدل‌های پیشین تغییر قابل توجهی نداشته‌اند و اپتیما به لطف این مجموعه می‌تواند در حدود زمان 8.5 ثانیه به تندی یک صد کیلومتر در ساعت برسد. میانگین مصرف سوخت ترکیبی اپتیما نیز در یک‌صد کیلومتر با قرارگیری در شرایط استاندارد 8.1 لیتر عنوان شده‌است. در طرف مقابل تالیسمان با بهره‌گیری از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری 16 سوپاپه به همراه سیستم پرخوران توربوشارژ و استاندارد آلایندگی یورو6، قادر به تولید حداکثر توان 190 اسب‌بخار در دور 6000 و حداکثر گشتاور تولیدی 260 نیوتون‌متر در دور 2500 می‌باشد. این میزان قدرت به وسیله گیربکس 7سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک دو کلاچه، تالیسمان را در طی مدت زمان حدودی 7.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. با توجه به وضعیت بد کیفی بنزین ایران همواره نگرانی‌هایی در رابطه با بازدهی و آسیب موتور‌های توربو وجود دارد. اما طبق اعلام نمایندگی رنو در ایران، میزان بوست توربوی تالیسمان‌های وارد شده به کشور با توجه به بنزین ایران کاهش یافته و موتور این خودرو با توجه به شرایط ایران تنظیم شده‌است تا از این جهت، نگرانی خاصی برای استفاده از آن در کشور وجود نداشته‌باشد. همچنین تالیسمان به صورت سیکل‌ ترکیبی در شرایط استاندارد، میانگین 6.2 لیتر بنزین در صد کیلومتر می‌سوزاند.

دینامیک اپتیما 2017
دینامیک تالیسمان 2017

طراحی و امکانات  

طراحی اپتیما 2017 را می‌توان به نوعی ادامه‌دهنده و مکمل مدل‌های پیشین خود دانست به طوری که این سبک طراحی در آخرین ویرایش اپتیما به کمال و بلوغ خود رسیده‌است. اپتیمای جدید اکنون از ظاهر خشن‌تر و جسور‌تری برخوردار بوده و این تم طراحی به خوبی توانسته بازخورد مثبتی را در بین خریداران به وجود آورد. در نمای جلو شاهد تغییر فرم‌ چراغ‌ها به همراه تغییر در طراحی سپر هستیم که این مجموعه اکنون با ظرافت بیشتر انرژی و حس قدرت بیشتری را نیز به بیننده منتقل می‌کنند. همچنین حجم‌های اضافه سپر و گلگیر جلو نیز تعدیل شده‌اند. در نمای جانبی المان خاصی جز ورودی هوای گلگیر جلو و زه استیل پایین درب‌ها به چشم نمی‌خورد و نمای جانبی اپتیما 2017 تغییر خاصی نسبت به نمونه قبلی نداشته هر چند نباید از تناسب مناسب سایز رینگ‌های خودرو نیز غافل شد. با رسیدن به عقب خودرو چراغ‌هایی را مشاهده می‌کنیم که نسبت به قبل طراحی باریک‌تر و کشیده‌تری دارند و در تناسب و پویایی با مجموعه جلو کمی خشن جلوه می‌کنند. دو خروجی اگزوز در کنار دیفیوزر پایین سپر نیز به جذابیت نمای عقب افزوده‌اند. اما دامنه تغییرات وسیع‌تر در اپتیمای جدید با باز کردن درب و ورود به کابین خودرو آشکار می‌شود. جایی که یک تحول و دگرگونی کامل در آن انجام گرفته و اکنون مجموعه طراحی فضای داخل از جمله داشبرد شباهت بسیاری به محصولات بی‌ام‌و دارند. طراحی داخلی خودرو نسبت به نمونه‌های قبلی اکنون ساده‌تر اما کاربردی‌تر شده و تمامی بخش‌ها به خوبی تفکیک شده‌اند. جایگذاری نمایشگر 8 اینچی خودرو اکنون در محل مناسب‌تری صورت پذیرفته و پنل وسط داشبرد به مانند نمونه‌های قبلی با انحنای کمی به سمت راننده در افزایش دسترسی سریع و ارگونومی نقش موثری دارد. از بحث طراحی و ارگونومی فضای داخل اپتیمای 2017 که بگذریم شاهد افزایش کیفیت متریال خواهیم‌بود همچنین در اپتیمای جدید فضای کافی برای تمامی سرنشینان وجود‌داشته و از این حیث کمبودی حس نمی‌شود. فضای صندوق‌عقب نیز با حجم 450 لیتر برای مسافرت و استفاده خانوادگی مناسب‌خواهد بود. اما مطابق معمول با چک‌ کردن لیست تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی به یکی از نقاط قوت خودرو‌های کره‌ای و طرز تفکر رقابتی آن‌ها پی خواهیم‌برد. اپتیما نیز از این قاعده مستثنی نیست و در لیست امکانات آن مواردی همچون : 7 کیسه‌هوا، ترمز‌های دیسکی در هر چهارچرخ به همراه سیستم‌های ضد قفل ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیک ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی‌ها HAC، سیستم مانیتورنیگ فشار باد لاستیک‌ها TPMS، سیستم مدیریت پایداری VSM، ایموبلایزر، رادار نقطه کور، رادار بین خطوط، چراغ‌های جلو زنون به همراه چراغ‌های رانندگی در روز و سنسور نور، سیستم شست و شوی چراغ‌های جلو، سیستم تنطیم خودکار ارتفاع به همراه چرخش‌ خودکار چراغ‌های جلو در سر پیچ، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کمکی هوشمند پارک خودرو SPAS، آینه‌های جانبی گرمکن‌دار،آینه وسط الکتروکرومیک، صفحه کیلومتر سوپرویژن، پدال‌های تعویض دنده پشت‌فرمان، سیستم مدیریت پیمایش خودرو، ستون تلسکوپی و گرمکن فرمان، درایو مد، تریم چرمی صندلی‌ها به همراه تنظیم برقی صندلی‌های جلو و کنترل گودی کمر، سیستم حافظه صندلی راننده IMS، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو به همراه گرمکن صندلی‌های عقب، کروز کنترل هوشمند، سقف پاناروما، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سنسور باران، صفحه نمایشگر لمسی 8 اینچی به همراه سیستم صوتی Harman/Kardon، ترمزپارک برقی، سنسور‌های جلو و عقب و دوربین عقب، سیستم ضدبخار خودکار، شارژر وایرلس موبایل و صندوق‌عقب برقی دیده می‌شوند. از حیث ایمنی نیز نسل فعلی اپتیما موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی (امتیاز کامل) در آزمون‌های تصادف موسسه ایمنی Euro NCAP شده‌است. 

کیا اپتیما نمای جلو
فضای کلی کابین کیا اپتیما
کیا اپتیما 2017
پنل وسط داشبرد کیا اپتیما
کیا اپتیما نمای جانبی
پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان کیا اپتیما
ردیف عقب صندلی‌های کیا اپتیما

و اما تالیسمان، جادوی فرانسوی که با ورود به بازار ایران بازخورد‌های مثبتی را دریافت نموده و به رقیبی سخت و جدی برای خودرو‌های کره‌ای در کلاس سدان خانوادگی بدل‌گشته حاصل فکر و اندیشه بلند‌مدت و حساب‌شده تیم طراحی رنو در طول سال‌های اخیر بوده که به حق، خروجی آن را می‌توان مثبت و موفق ارزیابی نمود. تالیسمان در نمای ظاهری شبیه به هیچ خودرویی جز خودش نیست و سبک طراحی آن به نوعی امضای خاص رنو و همچنین خط مشی جدید رنو در تولید محصولات جدید خود می‌باشد. در نمای جلو  اولین المان جلب‌توجه کننده فرم خاص چراغ‌های C شکل جلو و سیستم روشنایی آن‌هاست که در ترکیب با جلوپنجره به همراه نشان بزرگ رنو، تالیسمان را پهن‌پیکر جلوه می‌دهند. کاپوت خودرو نیز با خطوط خود فرمی عضلانی‌تر در مقایسه با اپتیما دارد و حجم بدنه و پیکره تالیسمان در مقایسه با اپتیما بیشتر به نظر می‌رسد. در نمای جانبی نیز هواکش گلگیر جلو در کنار خط کمر و فرم ذوزنقه پایین درب‌ها از جمله موارد قابل اشاره هستند و البته هماهنگی مناسب سایز رینگ‌های خودرو در مدل‌های وارداتی به ایران نیز از جمله نکات مثبت قلمداد می‌شوند. با رسیدن به عقب خودرو دیگر شاهد حجم پیچیدگی نمای جلو نیستیم و چراغ‌های بزرگ و کشیده عقب تالیسمان که طراحی آن‌ها بی‌شباهت به بعضی خودرو‌های آمریکایی از جمله محصولات لینکلن نیست در وسط صندوق به علامت بزرگ رنو و نوشته لاتین تالیسمان می‌رسند و در هماهنگی و هارمونی کامل با نمای جلو به سر می‌برند. البته در این بخش باید به خروجی‌های کروم اگزوز در دو طرف نیز اشاره کنیم که البته صرفا جنبه ظاهری و نمایشی دارند دودی از آن‌ها خارج نمی‌شود. با باز کردن درب خودرو و ورود به کابین خود را در فضایی متفاوت و مدرن می‌یابیم البته در اینجا فرم کلی طراحی داشبرد تا حد زیادی ما را به یاد ولوو XC90 می‌اندازد. با نشستن بر روی صندلی‌های راحت تالیسمان، صفحه نمایشگر 8.7 اینچی عمودی سیستم R-Link 2 اولین مورد جلب‌توجه کننده است. در تالیسمان بر خلاف اپتیما تعداد دکمه‌های مربوط به عملکرد‌های گوناگون خودرو کم‌تر بوده و بسیاری از تنظیمات را می توان از طریق نمایشگر بزرگ وسط داشبرد انجام‌داد. دومین مورد جذاب در کابین تالیسمان را می‌توان نورپردازی داخل خودرو دانست که در میان رقبا و برای خودرویی در این رنج قیمت بسیار کمیاب است. این نورپردازی در هماهنگی با سیستم درایو مد خودرو به صورت هماهنگ با کیلومترشمار عوض می‌شود. حجم فضای اختصاص یافته به سرنشینان نیز بسیار مناسب است و سرنشینان ردیف اول و دوم مشکلی نخواهند داشت. با این حال در داخل کابین تالیسمان باید به نکات ضعفی همچون استفاده از پلاستیک خشک در سردنده و بعضی قسمت‌های خودرو و همچنین دکمه‌هایی که شباهت بسیاری با دکمه‌های محصولات ارزان‌قیمت خودرو رنو دارند اشاره کنیم. حجم صندوق‌عقب خودرو نیز در مقایسه با اپتیما بزرگ‌تر بوده و در اینجا صندوق تالیسمان با حجم 608 لیتر برای مسافرت و به‌کارگیری حمل وسایل برتری دارد. اما در بخش امکانات و تجهیزات تالیسمان را نمی‌توان در مقامی بالاتر از رقیب کره‌ای خود قرار داد. 9 کیسه‌هوا، ترمز‌های دیسکی در هر چهارچرخ به همراه سیستم‌های ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBV، سیستم ترمز کمکی EBA، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش ASR، سیستم کنترل حرکت در سربالایی HAC، ایموبلایزر، رادار نقطه کور، چراغ‌های زنون جلو به همراه چراغ‌های رانندگی در روز، سنسور نور، سیستم ورود و استارت بدون کلید، اتوپارک، آینه‌های جانبی گرمکن‌دار به همراه سنسور حرارت، شیشه عقب ضد بخار، سنسور باران، کامپیوتر سفری، هدآپ دیسپلی، تنظیم ستون فرمان، روکش چرمی صندلی‌ها به همراه تنظیم برقی صندلی‌های جلو، ماساژور صندلی‌های جلو، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو و گرمکن صندلی‌های عقب، سیستم ISOFIX برای اتصال صندلی کودک، کروز کنترل هوشمند، سیستم درایو مد Multi Sense، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سقف پاناروما، صفحه نمایشکر 8.7 اینچی سیستم R-Link 2، تنظیم سیستم تعلیق، سیستم صوتی BOSE، ترمز پارک برقی، سنسور‌های جلو و عقب و دوربین عقب از جمله امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی تالیسمان می‌باشند. همچنین در بخش ایمنی نیز تالیسمان با کسب 5 ستاره ایمنی از سازمان Euro NCAP در سطح بسیار مناسبی قرار دارد.

تالیسمان
رنو تالیسمان نمای داخل
تالیسمان نمای جلو
رنو تالیسمان 2017 پنل وسط داشبرد
تالیسمان 2017 نمای جلو
هد آپ دیسپلی رنو تالیسمان
تالیسمان 2017 نمای عقب
ردیف عقب رنو تالیسمان

 قیمت‌‌ها

اگر در وضعیت نا‌به‌سامان امروز بازار خودرو به دنبال خرید اپتیما و تالیسمان هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که کمی با احتیاط و آگاهی قدم‌بردارید. همهمه و سر و صدای بسیار این چند روزه در مورد افزایش قیمت‌ خودرو‌های وارداتی که باعث به وجود آمدن یک حباب قیمتی در نتیجه بسته‌بودن سامانه ثبت سفارش و واردات خودرو از سوی دلالان و کاسبان محترم شده بر روی وضعیت بازار خودرو‌های وارداتی به خصوص خودرو‌های شاخص و مطرح هر گروه تاثیر‌گذاشته و اکنون اگر به قصد خرید راهی بازار می‌شوید، نمونه‌های صفر کیلومتر باقی‌مانده اپتیما را با قیمت حدودی قیمت 200 میلیون‌تومان و نمونه‌های صفر کیلومتر تالیسمان را در حدود قیمت 195 میلیون‌تومان می‌توانید خریداری‌کنید. 

نتیجه‌گیری

کلاس خودرو‌های سدان خانوادگی در کشورمان، در طی سال‌های متمادی به صورت کامل عرصه یکه‌تازی نمایندگان شرقی به ویژه خودرو‌های کره‌ای بود و شاید تا چند سال گذشته، تصور پیدا شدن رقیبی سرسخت از فرانسه با توجه به عقبه و سابقه ناموفق صنعت خودروسازی آن کشور در این کلاس و شرایط بد اقتصادی آن کمی از دور از ذهن و غیر قابل تصور به نظر می‌رسید. اما حال این اتفاق با تلاش سخت و قابل تقدیر رنو در این زمینه صورت پذیرفته و با وارد شدن تالیسمان به گردونه رقابت، حال شاهد جذاب‌تر شدن این محفل خواهیم‌بود. از سویی آخرین ویرایش اپتیما با بهینه‌سازی های خود اکنون به وزنه‌ای شاخص در این کلاس بدل گشته و سابقه حضور بیشتر در بازار خودرو و شبکه خدمات و نمایندگی‌های پس از فروش بهتر نسبت به رقیب فرانسوی، از جمله امتیازات مثبت آن در این رقابت سخت می‌باشد. از سویی دیگر تالیسمان با ورود به بازار تا حد زیادی نگاه‌ها را به خود جلب‌کرده و با وجود امکانات کم‌تر و شرایط فنی حساس‌تر نسبت به رقیب کره‌ای توانسته بازخورد‌های مثبت گوناگونی را در طی این مدت زمان کم حضور خود دریافت‌کند. با این حال شبکه خدمات پس از فروش ضعیف‌تر در کشور با توجه به سابقه فعالیت کوتاه‌مدت نماینده آن از جمله نکاتی‌است که می‌تواند خریداران را به تفکر بیشتری وا دارد. با این حال به نظر می‌‌رسد که با گذشت زمان و بهبود شرایط حضور و رقابت نمایندگان اروپایی در کشور، دیگر به مانند چند سال گذشته شاهد یکه‌تازی و پیشروی شدید و انحصاری نمایندگان کره‌ای نخواهیم بود و افزایش رقابت در این زمینه در نهایت به نفع مصرف‌کننده ایرانی خواهد‌بود. در پایان این مطلب نیز انتخاب نهایی با بررسی کامل دو خودرو به اولویت‌ و سلیقه شما باز خواهد‌گشت. با خرید اپتیمای جدید از بالاترین آپشن‌ها در کنار خدمات پس از فروش مناسب و بازار آماده و البته توانایی فنی پایین‌تر بهره ‌خواهیدبرد اما در صورتی که خواستار انتخابی خاص‌تر و توانایی‌های دینامیکی بالاتر هستید و البته ریسک خدمات پس از فروش ضعیف‌تر فعلی و شرایط سخت‌تر نگهداری را می‌پذیرید تالیسمان می‌تواند انتخاب ایده‌‌آلی برای شما باشد. 

مشخصاتکیا اپتیما  GT LINE 2017رنو تالیسمان E3 2017
نوع موتور4 سیلندر خطی تنفس طبیعی4 سیلندر خطی توربوشارژ
استاندارد آلایندگییورو 6 یورو 6
حجم موتور (لیتر)2.41.6
تعداد سوپاپ1616
حداکثر قدرت (اسب‌بخار)172190
حداکثر گشتاور (نیوتون‌متر)222260
نوع گیربکس6 سرعته اتومایتک تیپ‌ترونیک7 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک دو کلاچه
میانگین مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)8.16.2
حجم باک (لیتر)7051
حجم صندوق‌عقب (لیتر)450608
سایز لاستیک235/45R18245/45R18
وزن خالص خودرو (کیلوگرم)16501444
حدود قیمت (میلیون‌تومان)200195

نظرات

  • رنو

    ۱۳۹۸/۱۰/۲۰

    من اپتیمادارم ولی عاشق تالیسمان میخوام بفروشم تالیسمان بخرم واقعا تالیسمان محشره

  • رضا

    ۱۳۹۸/۱۰/۱۲

    خودروسازی کیا کجا گاری سازی رنو کجا ندلینگ کیفیت زیبایی و خدمات اپتیما کجا گاریسمان کجا

  • مری

    ۱۳۹۸/۸/۱۱

    همون ال نود ماشینای زیر 200میلیونو جر میده رنو سرتره از کیا

  • بابک

    ۱۳۹۸/۵/۳۰

    من هم اپتیما سوار شدم هم تالیسمان ترمزتالیسمان خیلی عالی وآپشن های هردو ماشین باهم متفاوت اپتییماآپشن هایی داره که تالیسمان نداره وهمینطور تالیسمان آپشن هایی داره که اپتیما نداره. ازنظر زیبایی اپتیما قشنگ تره وشیک تر وراحت تر وخدمات بعدشم خوب تره وباکیفیت تره.

  • حسن

    ۱۳۹۸/۳/۲۲

    به نظر شما کدام رنگ تالیسمان بهتره؟

  • نیما

    ۱۳۹۸/۳/۱۹

    زیبا و لوکس فقط تالیسمان قدرت و کیفیت فقط کیا اپتیما

  • نیما

    ۱۳۹۸/۳/۱۹

    الان چی شد دوستان کدوم یکی بهتر لطفا ثابت کنید

  • جواب آقای به ظاهرمهندس

    ۱۳۹۸/۱/۲۴

    گفتی کره ای ها تکنولوژی شون بالاتره؟؟؟پس چراتواروپاقیمتش نصف تالیسمانه؟؟؟آره کره ایهاباک70لیتری وموتور2400ومصرف بنزین بیشترولی شتاب لگن؛رینگ سانتافه2018روببین چقدمسخرس حالارینگ تالیسمان روببین ازهرسمت یک شکل هندسی جذاب داره.

  • ارش ماشین باز

    ۱۳۹۸/۱/۲۴

    تالیسمان امپراتورفرانسویست؛تویوتارومیخوابونه؛ماشینهای کره ای آسیایی که مثل پشگل توخیابوناریخته روهیچوقت بااروپایی هامقایسه نکنید.این امپراطورهدآپ دیس پلی وجوی استیک داره (بریداول تلفظ این کلمات رویادبگیرید)که خاص بی ام دبلیو مدل بالاست(دی لایت بی نظیرتالیسمان وچراغهای HIDوفیس خشن وعضلانی تالیسمان ؛بیننده رامحسورمیکنه؛پس کره ای هابرن اول یادبگیرن رینگ بسازن!چون با206توسربالایی؛سانتافه کره ای رو خوابوندند!!! هه هه هه هه)؛پس بیاین توجاده تاببینیدچطورتالیسمان ماشینهای کره ای وژاپنی روجرمیده!

  • مهندس ایزدی

    ۱۳۹۷/۹/۹

    با سلام خدمت تالیسمان سواران و اپتیما سواران هر دو شرکت خوب هستند اما سطح تکنولوژی تالیسمان از اپتیما بهتره و تنها ماشینی است که به آمریکا صادر می‌شود که حتی از خودرو هایی نظیر تویوتا کمری و سوناتا بهتره میشه گفت با پاسات باید مقایسه کرد شما تو گوگل سرچ کنید تنها ماشینی است که با فرود مقایسه کرده شده بود چون خودرو تالیسمان در کشورهای دیگه با چهل هزار دلار عرضه می‌شود که با پول خودمان نزدیک پانصد میلیون میشه اما تویوتا و اپتیما و کمری زیر بیست و پنج دلار عرضه می‌شود شرکت نگین خودرو قصد داشت این خودرو وارد کنه تا مردم مطمئن شوند خودرو خوبی‌ و باکیفیت و پرشتابی است که به تدریج قیمت بالا برد ولی به خاطر تحریم و سیاست دولت نتونست اینجا نگین خودرو سود خوب نصیبش شود

  • حقیقت

    ۱۳۹۷/۸/۴

    من هم تلیسمان داشتم و هم اپتیما جی تی لاین باور کنید سواری اپتیما جی تی لاین یه چیز دیگست وظاهرش هم سلیقه ای هست ولی من از ابهت اپتیما بیشتر خوشم میاد واقعا زیباست

  • امیر

    ۱۳۹۷/۴/۱۴

    اپتیما به پای تلیسمان نمیرسه

  • محمد

    ۱۳۹۷/۳/۲۸

    هیچوقت این اپتیمای چرتو پرتو با تالیسمان یکی نکنید ادم سوار تالیسمان ک میشه دوس داره فقط گاز بده چون توش با موتور ضعیفش سرعتش خیلی خوبه ولی کیا اپتیما با موتور قوی تر خیلی حال بهم زنه ماشین نیست انگار سوار سنگ شدی صفتو بی خود کره هیچوقت نمیتونه ماشین درست حسابی بزنه سانتافشم ک انگار موتور ۲۴۰۰ رو گذاشتی رو اتوبوس حرکت‌نمیکنه لعنتی شبیه اتوبوسه

  • تالیسمان

    ۱۳۹۷/۳/۱۶

    تالیسمان بهتره ودر ظمن اینو بگن تالیسمان یک ماشین کره ای فرانسوی است

  • منصف خان

    ۱۳۹۷/۳/۸

    اصلا امکان نداره اپتیما به تالیسمان برسه بعدش تالیسمان اپشنایی داره که تو کمتر ماشینی پیدا میشه مثل انخاب حالت رانندگی بعدش تو سوار تالیمان بشو ببین چقدر نرمه الکی سابقه رنو رو خراب نکنین گذشت اون موقعه هایی که رنو بهترین ماشینش ال 90 بود تازه طراح رنو تالیسمان 16 سال توی طراح های ایودی بوده ایودی کجا کیا کجا هه

  • صابر

    ۱۳۹۷/۲/۲۹

    فقط اپتیما نه تنها از تالیسمان بلکه از سوناتا هم یهتره

  • صابر

    ۱۳۹۷/۲/۲۹

    به نظر من اپتیما کیا خیلی از تالیسمان فرانسه بهتره

  • مسعود

    ۱۳۹۷/۲/۷

    از نظره من تالیسمان خوشکلتره

  • Kia

    ۱۳۹۷/۲/۴

    فقط کیا اپتیما اصلا صنعت خودرو سازی کره با فرانسه قابل مقایسه نیست شاید موتور ضعیف تری داشته باشه (که همون موتورش هم ژاپنیه نه فرانسوی) ولی از نظر آپشن و امکانات رفاهی خیلی فاخرتره و از نظر کیفیتی کیا جز باکیفیت ترین خودرو ساز هاست که تو سال 2016 و 2017 رتبه اول رو اورده تو رتبه بندی های بهترین خودرو سازان هم کیا همیشه رتبه های خوبی اورده و اگه یک دور چک کنی میبینی که رنو هیچ کجا هیچ رتبه ای رو به خودش اختصاص نداده هم تالیسمان مزخرفه هم ساندرو و ال 90 توصیه پایانی خودرو فقط سه تا:1- آلمان2- ژاپن 3- کره جنوبی

  • تندرو عشقه

    ۱۳۹۷/۱/۱

    Just renault talisman

  • M.M

    ۱۳۹۶/۱۲/۲۴

    just kia optima

  • s.s

    ۱۳۹۶/۱۲/۹

    با سلام من اپتیما دارم واقعا عالیه پیشنهاد منم به شما همینه عالیه

  • کوروش

    ۱۳۹۶/۱۱/۴

    من هردو ماشینو سوار شدم اپتیما خیلی عالی هست تالیسمان ماشین بی خودیه اینو راست میگم چون تجربه داشتم

  • G.N

    ۱۳۹۶/۱۱/۲

    اپتیما عالیه پیشنهاد من اینه فقط کیا اپتیما آخه رنو هم شد ماشین؟

  • عباس

    ۱۳۹۶/۱۱/۲

    چیه این لگن تالیسمان حالم ازش به هم می خوره

  • صادق صالحی

    ۱۳۹۶/۱۰/۲۴

    اخه برادر گرامی فرانسه فرقون ساز و با چینی ها و ایران خودرو مقایسه کن نه با کره ای ها

  • ماهان

    ۱۳۹۶/۹/۲۸

    تالیسمان واقعا خیلی بهتر از ابتیما است

  • AMIR

    ۱۳۹۶/۹/۶

    من هم سواراپتیما ۲۰۱۷شدم وهم سوارتلیسمان ۲۰۱۷شدم ولی سواری اپتیما خیلی نرم تره تلیسمان خشک هست سواریش .ضمن اینکه ایمنی اپتیما بهتره

  • محمد

    ۱۳۹۶/۷/۲۰

    م وتور تلیسمان موتور نیسان جوک اسپرت هست که با توجه به ژاپنی بودنش عالیه . امیدوارم همکاری رنو نیسان پا بر جا بمونه

  • ناشناس

    ۱۳۹۶/۷/۱

    از نظر من اپتيما بهتر از تاليسمان است آپشن و تجهيزات بالا خدمات پس از فروش بهتر و حتى استهلاك كمتر فقط كمى مصرف سوختش بالاست ولى مصرف سوخت مناسبى رو داره ديگرى هم قطعات بيشتر نميگم تاليسمان بده ولى اپتيما سابقه بهترى نسبت به تاليسمان داره