نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱۱/۲۵
جک S5 نیوفیس یکی از محصولات کمپانی جک چین در ایران است که توسط شرکت کرمان موتور عرضه میشود. این خودرو در ابتدا در سال 1393 به بازار ایران معرفی شد و به مرور زمان مدلهای مختلفی از آن به بازار عرضه شدهاند. جدیدترین نسخه این خودرو با نام جک S5 نیوفیس، با تغییراتی در ظاهر و موتوری به روزتر عرضه شده است.
ما در مقاله بهترین شاسی ها چینی و همچنین بهترین خودرو ها چینی همیشه نامی به نیکی از جک اس 5 برده ایم برای آشنا شدن با رقبا و جزییات بیشر آن مقاله ها را هم مطالعه فرمایید.
طراحی داخلی جک S5 نیوفیس بدون تغییرات قابل توجهی نسبت به مدل قبلی باقی مانده است. فضای داخل کابین به خوبی طراحی شده و راحتی سرنشینان را فراهم میکند.
داشبورد و اتاق بدون تغییر نسبت به مدل قبلی
مانیتور بزرگ با سایه بان در بالای داشبورد
دریچههای تهویه مطبوع عمودی در دو طرف مانیتور
غربیلک فرمان خوش دست
فضای مناسب برای پاهای سرنشینان
طراحی داخلی این خودرو آنچنان با مدل قبلی تفاوتی ندارد و تقریبا ظاهری نیمه مدرن دارد. ولی کابین بسیار مناسب جادار با انواع و اقسام آپشن هایی است که به راننده حس اطمینان و خوشنودی در رانندگی را میدهد. البته کمی کنترلر های زیاد در هر طرف خودرو گیج کننده است ولی خوب نبود آنها هم نقصان تلقی میشد پس وقتی جک اس 5 نیوفیس دارید از داشتن و استفاده از تمام امکانات آن لذب ببرید!!.
جک S5 نیوفیس تغییرات ظاهری جزئی داشته است که بیشتر به جلو پنجره و چراغهای مه شکن مربوط میشود. این تغییرات در ظاهر خودرو تأثیر مثبتی داشتهاند و آن را جذابتر کردهاند.
جلو پنجره مشکی با خطوط کرومی
مه شکنهای LED
سپر جدید با جزئیات تغییر یافته
عدم تغییر در بخش جانبی
شباهت نمای عقب به AUDI Q5 و هیوندای توسان نسل دوم
باز هم تقریبا توافتی بین جک اس نیو فیس و مدل معمولی آن دیده نمیشود ولی چراغ ها، جحلو پنجره از تفاوت های عمده هستند که برای یک مدل فیس لیفت نمیتواند تغییرات موفقیت آمیزی باشد. اما با این حال ظاهری تخم مرغی و قابل اطمینان جک اس 5 به خودی خود جذاب و قابل قبول است
مشخصات فنی جک S5 نیوفیس به طور قابل توجهی تغییر کرده است. موتور جدید با سیستم توربوشارژ و جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته، عملکرد بهتری را ارائه میدهد. جدول زیر مشخصات فنی این خودرو را نشان میدهد:
مقدار | ویژگی |
---|---|
1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ | پیشرانه |
161 اسب بخار | قدرت |
241 نیوتن متر | گشتاور |
6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر | جعبه دنده |
8.6 لیتر در صد کیلومتر | مصرف سوخت ترکیبی |
190 کیلومتر بر ساعت | حداکثر سرعت |
10.5 ثانیه | شتاب 0 تا 100 کیلومتر |
GDI (پاشش مستقیم سوخت) | سیستم سوخت |
55 لیتر | حجم مخزن سوخت |
یورو 5 | استاندارد آلایندگی |
برقی | نوع فرمان |
مک فرسون | سیستم تعلیق جلو |
مولتی لینک | سیستم تعلیق عقب |
دیسکی خنکشونده | ترمز جلو |
دیسکی ساده | ترمز عقب |
4475/1840/1680 میلیمتر | ابعاد (طول/عرض/ارتفاع) |
2645 میلیمتر | فاصله بین دو محور |
1555 کیلوگرم | وزن |
وضعین فنی، موتور ترمز ها و بالاخص توربو بودن خودرو حس خوبی در هنگام رانندگی دارد مخصوصا وقتی توربو این خودرو را وارد مدار میکنید قدرت واقعی شتاب گیری عالی و حس اطمینان و لذت از رانندگی را کامل درک خواهید کرد
جک S5 نیوفیس دارای امکانات رفاهی و ایمنی متعددی است که تجربه رانندگی راحت و ایمن را فراهم میکنند. برخی از این امکانات عبارتند از:
سانروف
گرمکن آینههای کناری
آینههای کناری تاشونده برقی
سنسور نور (اتولایت)
چراغهای روشنایی در روز
کامپیوتر سفری
تنظیم برقی صندلی راننده به همراه حافظه
سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه EBD
سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA
ترمز پارک برقی EPB
سامانه کنترل سرعت خودرو در سرازیری HDC
سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HAC
4 کیسه هوای ایمنی
نمایش فشار باد تایرها TPMS
فرمان برقی
دکمههای کنترلی روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
سنسور پارک جلو و عقب
دوربین دنده عقب
سیستم مولتی مدیا با نمایشگر لمسی و درگاه USB و بلوتوث
سنسور باران
گرمکن شیشه جلو
استارت دکمهای
سامانه ورود بدون کلید
پشت آمپر خودرو به نظر جذاب و نیمه مدرن میرسد ولی مقداری اعداد و و نکته های مهم ریز و کمی ناخوانا و درهم جلوه میکند.
مزایا:
طراحی زیبا و جذاب
امکانات رفاهی و ایمنی کامل
مصرف سوخت کمتر نسبت به مدل قبلی
فضای داخلی مناسب
معایب:
تغییرات کم در طراحی داخلی
استفاده از جعبه دنده مشابه مدل قبلی
رقابت شدید با خودروهای دیگر در بازار
جک S5 نیوفیس با امکانات خوب و طراحی به روز، به بازار عرضه شده است. با وجود تغییرات در موتور و مصرف سوخت، هنوز جای خود را در میان رقبا پیدا نکرده و ممکن است موفقیتی که در نسل قبلی داشت، برای این نسل تکرار نشود.
در این بخش بین سایتهای معتبر و بین نظرات گشته ایم از بین آنها نظرات سازنده و از روی حقیقت و بدور از تعصب را برای شما برگزیده ایم:
Nokalkal ( باما ):
به نظرم طراحی داخلی جدید جک S5 نیوفیس با همون موتور 2 لیتری قبلی خیلی بهتر بود. این موتور کوچکتر واقعاً حس دوام و قدرت رو نداره. توی ایران، از توربو فقط برای جبران حجم کم موتور استفاده میشه تا قیمت تمام شده پایینتر بیاد و سود بیشتری ببرن. در نهایت، این موتورها برای چنین خودروی بزرگی، حتی اگه دوام داشته باشن، حس خوبی رو منتقل نمیکنن.
برای اونایی که فکر میکنن ماشینهای توربو با موتور 1.5 لیتری مصرف سوخت پرایدی دارن، باید بگم بخاطر توربو، مصرفشون تقریباً به اندازه موتورهای 2.5 تا 3 لیتری هست.
ناشناس ( باما ):
سلام دوستان، من تازه جک S5 نیوفیس خریدم و قبلاً پژو 2008 داشتم. دلیل اینکه این ماشین رو خریدم این بود که لوازم پژو خیلی گرون بود، ولی از انتخابم خیلی ناراضیم. مشکل اصلی که با جک دارم اینه که گیربکسش گاز هرز میخوره و دنده عقبش خیلی تأخیر داره. دوره موتور روی سه هست و فقط یه کوچولو عقب میره. برای این مشکل چیکار کنم؟ کسی تجربهای داره؟
Fhjhgfdfdf77 ( باما ):
وقتی خودروهای ژاپنی و کرهای مثل ماکسیما، سوزوکی و سانتافه نیاز به تعمیر اساسی پیدا میکنن، هیچکس نمیگه سانتافهاش تعمیر اساسی کرده یا ماکسیمایش شاطون زده. اما وقتی نوبت به خودروهای چینی میرسه، همه میگن که میترسن توربوش خراب بشه، حتی قبل از اینکه ماشینشون خراب بشه. این تبلیغات منفی علیه خودروهای چینی فقط به این دلیله که سودجویان نمیتونن از فروششون سود زیادی ببرن.من جک S5 مدل ۹۵ دارم که موتور و توربوش پلمپه و هنوز هیچ ایرادی نداشته. ماشین بدون رنگه و اکثر قطعاتش فابریکه. شتابش هم از هیوندای توسان بهتره. ولی در تعمیرگاهها میبینم که خیلی از خودروهای گران قیمت دارن موتور تعمیر میکنن.
Mt1983 ( باما ):
سلام دوستان، بعد از یک سال رانندگی با جک S5 نیوفیس تجربیاتمو با شما در میون میذارم. ماشین واقعاً پر شتابه؛ یه بار توی سرعت ۳۰ کیلومتر پدال گاز رو تا ته فشار دادم و بعد از یه مکث کوتاه، ماشین یه شتاب عجیب گرفت و صدای لاستیکها شنیده شد. اوایل مصرف سوخت روی ۱۵ ثابت بود، ولی به مرور که ماشین از حالت صفر کیلومتر درومد، مصرف سوخت به ۱۰ تا ۱۱ رسید.
یه مشکل بزرگ داشبوردشه؛ وقتی تو جادهی گرم حرکت میکنید و به سمت آفتاب باشید، داشبورد حرارت خورشید رو جذب میکنه و وقتی دستتونو بالای داشبورد نگه دارید، گرما رو حس میکنید. اما فضای کابین با کولر خوب خنک میشه. بعضی وقتا تو ترافیکهای سنگین ماشین یه هنگی خاص داره؛ مثلاً وقتی میخواید حرکت کنید، مکث میکنه و بعد یهویی با شتاب عجیب که به خاطر توربو هست، جبران میکنه. اوایل که دستم نیومده بود، نزدیک بود به خاطر این شتاب به ماشین جلویی بزنم.
سنسور فشار باد دائماً روشنه و حتی با دستگاه کامپیوتری هم باد زدم ولی تأثیری نداشت. نمایندگی هم میگه این طبیعیه و همهشون همینجوری هستن. از نظر راحتی، توی مسافتهای طولانی فقط صندلیه که اذیتم میکنه؛ یه مدلیه که بعد از مدت طولانی کمر آدم خشک میشه. با هر دستانداز سادهای هم ماشین میکوبه که البته این مشکل اکثر شاسیبلندهاست.
مشکل دیگه اینه که وقتی خاموش میکنید، صندلی باید بره عقب و هر وقت روشن میکنید، اتوماتیک میاد جلو. این باعث میشه موتور صندلی خراب بشه و یه هزینه اضافی براتون درست بشه. به نظرم باید این حرکت صندلی رو انتخابی میذاشتن تا راننده خودش تصمیم بگیره که استفاده کنه یا نه.
در کل، ماشین خوب و با کیفیتیه، مخصوصاً با این موتور جدید و پاشش سوخت مستقیم که شتاب عالی و کیفیت رانندگی خوبی داره. مشکل فقط بنزینه که باید سوپر بزنین و الان نایاب شده. من هر دو باک یه بار مکمل اکتان میریزم که هزینهی ۳۰۰ هزار تومنی داره. در نهایت، بهتون بگم که ماشین خوب و با کیفیتیه و موتور جدیدش کمک کرده به بهبود رانندگی.
پیمان ( خودرو45):
جک یعنی میگ میگ واقعی! من دارم و واقعاً توی جاده هیچ ماشینی گردشو نمیگیره. باورتون نمیشه که شاسیبلند با این شتاب باور نکردنی دور موتور از ۲.۵ که بالاتر میره، توربو روشن میشه و از ترس باید پاتونو از روی گاز بردارید چون خیلی سرعت میره. یه بار با یه ۲۰۶ اس دی کل انداختم و ۲۱۰ تا باهاش رفتم؛ بغلدستیم فکر میکرد ۱۴۰ تا میرم!
من ماشینهای زیادی داشتم و جک واقعاً ماشینیه که از خریدش پشیمون نمیشید. درست که مصرفش یه خورده بیشتره ولی نوش جونش، چون سواریش خیلی خوبه.
فهیمی ( همراه مکانیک ):
سلام دوستان! نیوفیس S5 رو حدوداً دو ماهی هست که گرفتم و باید بگم شتاب و مصرف سوختش عالیه. مصرف شهریش حدود ۹.۱ لیتر و مصرف جادهایش ۷.۹ لیتره. از نظر امکانات هم نسبت به قیمتش مناسبه و تا حالا مشکلی نداشتم. ضمناً، چهار ساله که S3 دارم و ازش خیلی راضیم. در مجموع، اکثر کراساورهای جک توی ایران نسبت به بقیه خودروهای مشابه چینی، به لحاظ قیمت و کیفیت خوب جواب دادهاند.
محسن حوائی ( همراه مکانیک ):
سلام، دوستان، تجربیاتم را پس از دو سال رانندگی با جک نیو فیس در اختیار میگذارم، انشا… مفید واقع بشه:
بنزین:
حتماً بنزین سوپر بزنید و اگر نبود، اکتان اضافه کنید تا گیربکس تقه نزنه.
شروع به حرکت:
در شروع به حرکت، با شتاب بالا حرکت نکنید چون به گیربکس آسیب میزنه.
ترافیک:
توی ترافیکها، دنده رو دستی کنید تا مرتب دنده عوض نکنه.
توقف و پارک:
هنگام توقف کامل و پارک، حتماً دنده رو خلاص بگذارید، ترمز دستی رو بکشید، پا رو از ترمز بردارید و دوباره ترمز بگیرید و دنده رو توی پارک بگذارید. وگرنه گیربکس آسیب میبینه.
تأخیر حرکت:
حرکت این ماشین ۳ ثانیه تأخیر داره. به ماشین فشار نیارید تا سریع حرکت کنه. قبل از حرکت به جلو، ترمز بگیرید، دنده رو در حالت D قرار بدید و پس از ۳ ثانیه پا رو از ترمز بردارید تا ماشین نرم حرکت کنه. به هیچ عنوان توی شروع حرکت پر گاز نرید چون توربو هنوز فعال نشده و به ماشین فشار میاد.
دنده در ترافیک:
توی ترافیکها، دنده رو مرتب در حالت N نگذارید؛ توی همون حالت D ترمز رو نگه دارید. در غیر این صورت گیربکس آسیب میبینه.
استهلاک:
بالای ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، استهلاک افزایش پیدا میکنه.
بنزین:
قبل از اینکه چراغ بنزین روشن بشه، بنزین بزنید.
سرویسهای دورهای:
سرویسهای دورهای رو فراموش نکنید.
یکی از سرویس ها بسیار پر کاربرد در اُتکس سرویس قیمت خودرو صفر و دست دوم اُتکس است که شما با چند کلیک ساده میتوانید خودرو مورد نظر خود را محاسبه و تخمین قیمت کنید و در صورت تمایل نمودار آن را در روزها و هفته های گذشته مشاهده نمایید.
سرویس مشاوره از آن دست از سرویس هاییست که هم فروشند و هم خریدا به آن نیاز دارند در سیستم مشاوره خرید و فروش خودرو اُتکس شما با انتخاب چند گزینه وارد یک محیط اختصاصی با یک مشاور آنلاین خواهید شد و از جواب تمام سوالات خود آگاه و مطلع خواهید شد.
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش