نظرات (0)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱۱/۱۶
خودرو سایپا سهند یک سدان اقتصادی با طراحی بهینه شده است که دارای پیشرانه M15 با توان 90 اسب بخار و گیربکس دستی و اتوماتیک میباشد. این خودرو نسل سوم خودروهای اقتصادی سایپا را تشکیل میدهد و دارای امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی است.
داخل کابین سهند شباهت زیادی به سایپا اطلس دارد و با بهبود کیفیت مواد و استفاده از تریم مشکی-کرم تحویل میشود. برخی نقاط ضعف با استفاده از مواد بهتر بهبود یافتهاند.
کابین مشابه اطلس سایپا
استفاده از تریم مشکی-کرم
فرمان دیکات
اهرم تعویض دنده مشابه شاهین
تغییرات کنسول میانی
بهبود کیفیت اجزای کابین
نمای فرمان و داشبورد حکایت از یک خودرو مدرن دارد، جنس پلاستیک به کار رفته به نظر با کیفیت است، سیستم مولی مدیا دریچه ها تهویه و نحوه ی چیدمان دکمه ها از طراحی مینیمال پیروی میکند
طراحی ظاهری سهند حاصل یک فیسلیفت اساسی روی ساینا است و تغییرات چشمگیری در بخشهای مختلف دارد. ظاهر بیرونی این خودرو مدرنتر و جذابتر از نسخههای قبلی است.
دماغه کشیدهتر
چراغهای چندوجهی تیز
جلوپنجره متفاوت
چراغهای مهشکن باریک و خطی
تغییرات چراغهای عقب
نمای روبرو، جسور و خشن سهند میتواند یکی از دلایل انتخاب خریداران باشد ولی بسیاری از خریداران نسبت به نمای عقب این خودرو دارای تردید هستند
در زیر کاپوت، پیشرانه M15GSI با توان 90 اسب بخار قرار دارد. این موتور بهینه شده است و عملکرد بهتری نسبت به نسخههای قبلی دارد. جدول مشخصات فنی خودرو به شرح زیر است:
مقدار | مشخصات فنی |
---|---|
سهند | نام خودرو |
ایران | کشور سازنده |
4 سیلندر 8 سوپاپه | موتور |
1503 سی سی | حجم موتور |
تنفس طبیعی | تنفس موتور |
دیفرانسیل جلو | انتقال نیرو |
90 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه | حداکثر قدرت |
137 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه | حداکثر گشتاور |
5 سرعته دستی | جعبه دنده |
1220 کیلوگرم | وزن |
4215 طول - 1677 عرض - 1485 ارتفاع | ابعاد (میلیمتر) |
2410 میلیمتر | فاصله بین دو محور |
7 لیتر در هر 100 کیلومتر | مصرف سوخت |
41 لیتر | حجم باک |
یورو 5 | استاندارد آلایندگی |
سهند در دو تیپ S و G عرضه میشود و دارای امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی است.
دو کیسه هوا
سیستمهای ترمز ضد قفل و توزیع نیروی ترمز
کنترل پایداری
کروز کنترل
سنسور فشار باد تایرها
سیستم تهویه مطبوع دیجیتال با کولر اتوماتیک
تنظیم صندلی راننده در شش جهت
خروجی برق 12 ولت
چراغ روشنایی در روز
سنسور نور و باران
روکش پارچهای صندلیها
سیستم صوتی با چهار بلندگو
سنسور پارک عقب
نمای کابین جذاب و مدرن طراحی شده و دریچه های تهویه هوا استیل خودنمایی خاصی به خودرو داده است
طراحی بدنه مدرنتر و جذابتر نسبت به خودروهای همرده
مصرف سوخت کم
آپشنها و امکانات بیشتر
پیشرانه ضعیف ۸ سوپاپ نسبت به خودروهای ۱۶ سوپاپ
در بازار ایران قیمت خودرو همچون نرخ دلار هر روز متغیر است. شما برای اینکه از قیمت لحظه ای خودرو در بازار مطلع شوید و همچنین حد بالا و پایین قیمت خودرو کارکرده یا صفر را ببینید کافیست به بخش تعیین قیمت خودرو اُتکس سری بزنید و با انتخاب برند و مدل و سال تولید قیمت هر خودروی صفر یا کارکرده ای که می خواهخید را مشاهده کنید. به عنوان نمونه در عکس زیر شما قیمت سهند s دنده ای مدل 1403 را در تاریه 13 بهمن مشاهده میکنید.
خودروی سایپا سهند با طراحی داخلی و خارجی بهبود یافته، مشخصات فنی بهینه شده و امکانات رفاهی و ایمنی مناسب، گزینه جذابی برای خریداران خودروهای اقتصادی میباشد. با وجود برخی معایب، مزایای این خودرو باعث شده تا بسیاری از افراد آن را به دیگر خودروهای مشابه ترجیح دهند. اگر هنوز در خرید این خودرو دو به شک هستید می توانید در بخش مشاوره خرید و فروش خودرو اُتکس به صورت آنلاین با شماوران ما در این زمینه گفتگو کنید تا خرید بهتری داشته باشید.
در این بخش سعی کردیم هم نظرات مثبت و هم نظرات منفی مردم را از سایت هایی که قابل اتکا هستند برایتان جمع آوری کنیم:
معین (پدال):
سلام. من سال ۹۶ یه پارس تندر صفر خریدم که خیلی ازش راضی بودم. ولی بعد از یه تصادف شدید مجبور شدم بفروشمش. حالا با کلی زحمت یه سهند خریدم و امروز که ماشین رو تحویل گرفتم، حالم خیلی بد شد. کیفیتش خیلی پایینتر از اونی بود که انتظار داشتم. کابینش کاملاً از پلاستیک کهنه و بیکیفیته، دنده عقب صدا میده و روکش صندلیها هم بیکیفیت و بد رنگه. من پارس تندر سال ۹۶ رو ۳۸ میلیون خریدم و الان ۴۵۰ میلیون برای این ماشین دادم. حیف صد حیف! خدا از سر مقصر تصادف نگذره که مجبور شدم پارس تندر رو بفروشم و الان با این ماشین بیکیفیت دست و پنجه نرم کنم.
ناشناس (باما):
از نمای جلوی سهند خیلی خوشم اومده؛ از ساینا و اطلس بهتره. ولی از نمای پشتش بدم میاد؛ شبیه سایناست، البته چراغ عقبش خوشگلتره. طراحی قوس عقبش قدیمیه و با جلو مدرنش نمیاد. اگه لیفتبک بود، قشنگتر میشد. ضمناً
نقطه کور عقبش هم مشکلسازه.
کیومرث آریا (آیتول):
سهند نسبت به قیمتش واقعاً خوبه. من امروز توی اتوبان قم تستش کردم و تعجب کردم که چقدر از کوییک و ساینا بهتره. لطفاً کسایی که تجربه رانندگی طولانی با سهند ندارن، الکی نظر ندن. اون چیزی که توی مشخصات فنی ماشین نوشته شده با تجربه واقعی رانندگی فرق داره. این ماشین برای خانوادههای سه چهار نفره خیلی مناسبه. قبل از خرید سهند، قصد داشتم رانا بخرم ولی خوشحالم که نخریدم، چون یکی از دوستام که رانا پانا مدل ۴۰۲ خریده بود از تعویض موتور و خرابی سنسورهاش ناراضی بود. من تا حالا با سهند فقط یه بالانس کردم تا کارکرد ۴۰۰۰ کیلومتر.
فانی (خودروبانک):
صفحه کلاچ همچنان لرزش داره و متأسفانه هنگام استارت، صداهای ناهنجاری میده که بعد از پنج دقیقه گرم شدن، بهتر میشه. در دنده یک هم موقع حرکت، ماشین ریپ میزنه. بعد از اینکه هزار کیلومتر کار کرد، مشکلاتش بیشتر معلوم شد.
محمدرضا پهلوی(آیتول):
ماشین بدفروشی که یه ماهه تو بازاره و کسی نمیخره. قیمتش طوریه که مردم ترجیح میدن برن سمت پژو و محصولات ایرانخودرو. از ثبتنامی که کردم پشیمونم؛ چون مثل ماشینای چینی بد فروشه.
نیروان (خودروبانک):
من دلو به دریا زدمو خریدم چون قبلاً ساینا داشتم، مدل 96. تا قبل از فروختنش بیشتر از 374,000 کیلومتر، اکثرش تو جاده خاکی نامناسب، رانندگی کردم و موتور و گیربکسش بدون مشکل کار کرد. برای همین از سهند هم مراقبت میکنم که همون عملکرد خوب رو داشته باشه.
چندتا کار هم اول برای سهند انجام دادم که اگه دوست داشتید، شما هم میتونید انجام بدید:
1. تقویت شاسی و استرس بار رو حتماً ببندید وقتی تحویل گرفتید.
2. ضربهگیر فنر خوبه برای افزایش هندلینگ و طول عمر قطعات.
3. من لاستیک ایرانی قبول ندارم؛ لاستیک چینی برند خوب بزارید مثل مینروا یا کپسن.
4. ست کامل دودی سولار فابریک 35٪ انداختم.
5. کابل منفی باطری به سر کمک فنر وصل کنید.
6. کیت مکش خوب با فیلتر خوب بزارید؛ از صدای موتور لذت ببرید.
7. هدرز رانر کوتاه بهتر جواب میده.
8. شمع ایرانی بوش خیلی خوب جواب میده.
9. وایر تقویتی با گارانتی بزارید.
10. ریمپ اصولی برای سازگاری با بنزین و افزایش توان ماشین انجام بدید.
نکات نگهداری:
- روغن sj رو هر چند وقت یکبار برای شستشوی موتور استفاده کنید.
- روغن sl خوبه، من sm ریختم.
- روغن گیربکس رو هر 25,000 کیلومتر عوض کنید.
- دیسک و صفحه کوبیده شده بهتر جواب میده.
- روغن هیدرولیک و ترمز رو هر دو سال یکبار با دستگاه عوض کنید.
- فیلتر بنزین رو هر 15,000 کیلومتر عوض کنید.
- لاستیک بزرگتر و پهنتر نندازید؛ باعث خرج بیشتر و زودتر میشه.
نظر خاصی ندادن دوستان شما اولین نفر باش