نظرات (6)
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۶/۱۹
جدیدترین خودروی سایپا که بر پایه کوییک توسعه یافته، اطلس نام دارد و در سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه شده است. این خودرو در دو تیپ مختلف با جعبهدنده دستی و اتوماتیک ارائه میشود. سایپا این محصول تازه را به همراه مدل سدان سهند روانه بازار کرد تا جانی تازه به سبد محصولاتش ببخشد.
انتخاب سردبیر:
با توجه به ورود این خودرو با چند تیپ مختلف توصیه میکنیم برای آشنایی بیشتر با تیپهای این خودرو مقاله "بررسی تیپ های سایپا اطلس + همراه با جدول مقایسه" را مطالعه کنید در این مقاله شما ریزترین تفاوت تیپ های مختلف اطلس آشنا خواهید شد
داخل سایپا اطلس جی با مواد باکیفیت و طراحی هنری مناسب طراحی شده است. فضای داخل خودرو با توجه به نیازهای راننده و سرنشینان طراحی شده است.
نمای فرمان و امکانات آن برای کاربران این خودرو جذاب به نظر میرسد ولی همچنان کیفیت دور فرمان مقداری اذیت کننده است
نمایشگر ۷ اینچی لمسی
دوربین پارک
آینههای برقی تاشو
روکش چرمی صندلیها
سیستم تهویه مطبوع نیمهخودکار
طراحی دو رنگ فضای داخلی
سانروف و سقف رنگی
۴ بلندگو
دوربین دید عقب
خروجی ۱۲ ولتی درون کابین
پشت آمپر خودرو اطلس جی از ظاهری مدرن برخوردار است که از نکات مثبت طراحی آن میباشد
سایپا اطلس جی با طراحی خارجی جذاب و مدرن شناخته میشود. این طراحی با الهام از خطوط مدرن و جذاب انجام شده است.
شباهت بی اندازه ای بین کوییک و اطلس در این عکس به چشم میخورد
چراغهای جلو LED
جلوپنجره بدون قاب با خطوط عمودی
فرم تازه اجزای سپر
چراغ نور روز + چراغ خودکار
چراغ بدرقه
مهشکنهای جلو و عقب
چراغ ترمز اضطراری
باربند سقفی
سیستم کنترل مولتی مدیا بر روی فرمان و خود سیستم پخش و کنترل تهویه یکی از موارد مثبت طراحی ماشین است ولی جنس فرمان ... !
اطلس جی دارای امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی است که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
داشبورد مارون اطلس جی از دیگر نکات جذاب این خودرو است. البته مانیتور در قسمت بالای دریچه ها تهویه نیز خود به خود به زیبایی داخلی این خودرو افزوده است
چراغ نور روز + چراغ خودکار
مهشکنهای جلو و عقب
صندلیهای ایزوفیکس
باربند سقفی
سانروف و سقف رنگی
سیستم تهویه مطبوع نیمهخودکار
فرمان هیدرولیکی
۴ بلندگو
دوربین دید عقب
آینههای برقی تاشو
روکش چرمی صندلیها
صندلیهای تاشو ردیف عقب
دریچه های تهویه نقره ای براق از دیگر موارد چشمگیر این خودرو است که به شدت به جذابیات آن افزوده است
اطلس جی دارای مزایا و معایبی است که برای خریداران مختلف میتواند حائز اهمیت باشد.
پیشرانه بهبودیافته M15i
امکانات رفاهی و ایمنی مناسب
فضای بار مناسب
سیستمهای کنترل پایداری و کشش
کیفیت مونتاژ پایین
امکانات محدود در مقایسه با رقبا
قیمت بالا نسبت به امکانات
شباهت کوییک و اطلس جی میتوانست تحت عنوان فیس لیفت کوییک به کاربران این خودرو معرفی شود ولی سایپا نام دیگری را تقریبا با همان امکانات فنی و رفاهی انتخاب نموده!
اطلس جی دارای پیشرانه M15i است که با تغییراتی نسبت به نسخه اصلی ارائه شده است. این خودرو با توان ۹۱ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر به بازار عرضه میشود.
انتخاب سردبیر:
توصیه میکنم برای بررسی نظرات کاربران در مورد نسل قبلی این خودرو یعنی کوییک مقاله بررسی اجمالی کوییک اتوماتیک پلاس و نظرات مردمی را مطالعه کنید
مقدار | مشخصات فنی |
---|---|
M15i | پیشرانه |
۹۱ اسب بخار | قدرت |
۱۳۷ نیوتن متر | گشتاور |
۵ سرعتی دستی | جعبهدنده |
۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر | مصرف سوخت |
۴,۰۲۰ میلیمتر | طول |
۱,۶۵۸ میلیمتر | عرض |
۱,۵۳۷ میلیمتر | ارتفاع |
۲,۴۱۰ میلیمتر | فاصله محوری |
۱۲.۵ ثانیه | شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر |
۴۲ لیتر | باک بنزین |
در این جا ما از سایتها معتبر، نظرات کاربران واقعی خودرو که ارزش قرارگیری در این مقاله را دارند برگزیده ایم ولی در نظر داشته باشید شما میتوانید برای اطمینان از خرید اطلس G وارد بخش مشاوره خرید خودرو شوید و به صورت آنلاین با یک کارشناس خبره گفتگو کنید. در ادامه با نظرات مردمی با همراه شوید:
Ali1053 ( باما ):
سلام من هم ۱۰روز اطلس خریدم بعد فروختمش پول نیاز بودم اطلس خیلی ماشین خوبیه تو مشخصات اطلس نوشته بود سنسور باران داره ولی TPMS نداره اشتباهه اصلا ماشین های سایپا هیچ کدومشون سنسور باران ندارن فقط نور دارند اطلس هم سنسور باد لاستیک یاTPMSهم داره تو همین سایت هم مشخصات رو اشتباه زده اطلس ترمز کمکی هم داره ولی زده نداره اطلس اپشن هایی که داره کنترل ایستابی کنترل پایداری کنترل کشش سنسور باد لاستیک TPMS سنسور نور اینه تاشو برقی مانیتور فابریکی تنظیم برقی ارتفاع چراغ ها هشدار باز بودن درب ها هشدار نبستن کمربند دزدگیر فابریکی با بوق ماشین سیستم GSI بقیه اپشن هایی که ننوشتم در مشخصات بالا هست
ناشناس ( باما ):
آپدیت بعد از ۲۳۰۰ کیلومتر رانندگی شهری: ماشین از نظر فنی تا اینجا مشکلی نداشته، موتور و قطعاتش سالمه. توی کیلومتر ۱۸۰۰ روغن و فیلتر رو با ساکشن عوض کردم و بهجای روغن بیکیفیت نمایندگی، API SN ریختم که برای آببندی بهتره. روغنی که سایپا ریخته بود نزدیک حداقل مجاز بود، اصلاً جالب نیست.
تسمه دینام یه مقدار شل بود که باطریسازی تو ۵ دقیقه درستش کرد، ولی نمایندگی میخواست ۱۰ روز منو معطل کنه، بیخیالش شدم.
ترمز تپه (HAS) تو سربالایی و سرپایینی عالی عمل میکنه، فقط باید قبلش کلاچ و ترمز رو کامل فشار بدی. حساسیتش بالاست، حتی تو شیب کم هم فعال میشه.
مالتیمدیا ساخت کروزه مدل RN7200 ـه، مثل مانیتور شاهین دستی، MirrorLink بیسیم داره ولی نصب برنامه نمیذاره. نشان و گوگلمپ داره، گاهی کند میشه. اسپیکرها در حد پرایده، ولی با اکولایزر Rock یه کم بهتر میشه. SoundField گرافیکی هم داره برای تنظیم صدا بین اسپیکرها.
سانروفش عالیه، آببندیش کاملاً مطمئنه؛ نه زیر بارون شدید نه بعد از کارواش حتی یه قطره آب نیومد داخل. با ریموت هم خودش بسته میشه.
درها ریگلاژ خوبی ندارن، باید محکم ببندیشون. داشبورد کیفیتش خندهداره، ولی دستگیرهها محکمان.
بالای سرعت ۱۰۰، صدای باد میاد داخل که تقصیر آینههای بزرگه. صدای موتور هم بعد از دور ۲۰۰۰ اذیتکنندهست، انگار موتور نشسته رو صندلی شاگرد!
چراغهای جلو نور خیلی خوبی دارن، خط کات دقیق و پخش نور عالیه. راهنماها هم نور زیادی دارن و خوب دیده میشن.
در کل، از سایپا بیشتر از این انتظار نمیره... فقط امیدوارم یه روزی ماشینهای واقعی دنیا رو سوار بشیم.
ناشناس 1403/9/9 ( باما ):
دوستانی که میگن «ارزش خرید نداره» انگار بین تویوتا کرولا صفر و اطلس حق انتخاب داریم، یا تا دیروز سایپا و ایرانخودرو ماشینای عالی تولید میکردن و فقط اطلس خوب نیست! همه میدونیم ماشین ایرانی چیه و چرا میخریم.
اطلس در اصل همون کوییکه (که خودش همون تیبا و ترکیب پراید و ریو و بقیه دوستانه). البته تو اطلس یک سری مشکلات حل شده و چندتا ویژگی به درد بخور اضافه شده. دوربین دنده عقب و لنز چراغهای جلو خیلی به کار میاد، مخصوصاً اگه از ماشینای بزرگ به هاچبک کوچیک تغییر بدی.
آپشنهای کنترل پایداری و ترمز تپه هم خیلی خوبه. با اینکه همه ماشینهای ایرانی نسبت به استانداردهای جهانی گرون هستن، تو شرایط فعلی با این بودجه بهترین گزینه همین اطلسه.
شعله 1403/7/7 ( باما ):
به نظرم چون اطلس تازه به بازار اومده، الان قیمتش بالاست و باید یه مدت صبر کرد تا قیمتش متعادل بشه. ولی در کل ارزش خرید نداره، چون موتور همون موتور کوییکه و نمای جانبی هم همون کوییکه. فقط سپر جلو و عقب رو تغییر دادن. قدرت ماشین رو هم در سایتهای مختلف از ۸۹ تا ۹۴ اسب بخار گفتن. اگه لااقل موتورش ۱۶ سوپاپ میکردن، مردم دلشون خوش میشد.
ناشناس ( کارنامه ):
من از ماشین استفاده می کنم ماشین خوبیه فعلا ۳۵۰۰ کیلومتر راه رفته توجاده شتابش خوب بوده و خودرو های زیادی مثل ۲۰۷ رقابت میکنه هم از نظر ظاهری و هم از لحاظ قدرت باهم میتونن رقابت کنن
حسن 1403/8/13 ( خودروبانک ):
از نظر طراحی واقعا عالیه من از اسفند 1402 این ماشین رو دارم و به جز شتاب کم در هنگام استفاده از کولر مشکل دیگه ای باهاش ندارم
Sarl 1403/8/22 ( باما ):
واقعا سایپا از تولید و تحویل چنین ماشینی به مردم شرم نمیکنه؟ نه ظاهر خوب و متناسب و اصولی داره و نه موتور قابل دفاعی. حیف پول زحمت کشی که بخوای بدی برای این به اصطلاح ماشین. سالهاست با تعویض چراغ و سپر یک ماشین ملت را گول میزنن و به اسم محصول جدید اینها را قالب ملت میکنن اون هم با قیمت های گزاف. قبلا پیکان حالا هم این شتر گاو پلنگ سایپایی. واقعا حق مردم ما این نیست.
ناشناس ( خودرو 45 ):
آخه اینم شد طراحی خودرو؟ گنجشک رو رنگ میکنن جای قناری! واقعاً خجالت نداره؟ این قیافه یه خودروی بهروز هست؟ با اون دندونهای دارکولایی! فکر کنم طراح این خودرو عکس کسی رو گذاشته جلوش و بعد این ماشین رو طراحی کرده. خلاصه، گند زدن به هرچی ساختن خودرو توی این مملکت. خدا میدونه چقدر مردم رو بابت این خودروی زشت و بیریخت تیغ میزنن. هرچند توی این کشور هرچی درست کنن، مردم و دلالها سر و دست میشکنن براش. خودروساز هم همینو میخواد، بیزحمت پول در بیاره.
ایرانی ( خودرو 45):
سلام . بنظر من در مورد طراحیش ، طراحی عقب عالی – طراحی جلو باید مقداری چراغ جلو کوچکتر شود و خطوط عمودی جلو پنجره افقی شود و بدنه ماشین از حالت تخم مرغی به خطوط شکسته و یکم کشیده تر تغییر کنه عالی میشه!در مورد موتورش کلا سایپا موتورهای خوب و کم استهلاکی داره و بنظرم تنها برگ برنده سایپا نسبت به ایرانخودرو همینه!حالا موتورشم به خاطر زمانبندی متغییر سوپاپها کمی قویتر شده و از پس هیکل خودرو به خوبی بر میاد و ای کاش سایپا یه فکر اساسی هم بابت دریچه گاز برقی و کپ وحشتناک ماشین میکرد و اگه برطرف نمیشه همون سیمی بذاره . با تشکر از همه
ناشناس ( خودرو 45 ):
سلام، به نظرم طراحی داخل اطلس افتضاحه، همون داخل کوییک زیباتره. طراحی عقب عالیه، ولی طراحی جلو باید چراغهای کوچیکتر و خطوط افقی روی جلوپنجره داشته باشه و بدنه ماشین از حالت تخممرغی به خطوط شکسته و کشیده تغییر کنه. موتور سایپا خوب و کماستهلاک هست و بهخاطر زمانبندی متغیر سوپاپها کمی قویتر شده. ای کاش سایپا یه فکر اساسی بابت دریچه گاز برقی و کپ ماشین میکرد، وگرنه همون سیمی بذاره بهتره
اطلس جی یک خودروی میانرده با طراحی نسبتا تازه و امکانات متنوع است که برای خریدارانش ارزش خوبی ارائه میدهد. این خودرو با داشتن پیشرانه بهبودیافته و امکانات رفاهی و ایمنی متنوع، میتواند گزینه مناسبی برای خریداران باشد. با این حال، کیفیت مونتاژ پایین و امکانات محدود در مقایسه با رقبا میتواند نقاط ضعفی برای آن باشد.
سرویس قیمت خودرو اُتکس میتواند در شرایط کنونی وضعیت نرخ ارز به شما کند تا از تغییرات قیمت بازار مطلع شوید کافی وارد بخش قیمت خودرو اُتکس شوید و با چند کلیک قیمت خودرو مورد نظرتان را بر روی نمودار مشاهده کنید. در ضمن میتوانید از قسمت مشاوره خرید و فروش خودرو اُتکس و با انتخاب نوع مشاوره، مدت زمان و در نهایت انتخاب مشاوره نسبت به دریافت یک مشاوره حرفه ای اقدام نمایید
الیاس روستا
۱۴۰۴/۶/۱۳
بهمن ۱۴۰۳ موعد تحویل خودرو ما بوده ولی تا به امروز که ۱۴ شهریور ۱۴۰۴ هنوز تحویل ندادن. شرکت( البته اگه بشه گفت شرکت)، به بد قولی سایپا تا به امروز ندیدم و نخواهم دید
اسماعیل صابر
۱۴۰۴/۵/۲۵
الان نزدیک دو ساله اطلس ثبت نام کردم هنوز تحویل ندادن بی شرفی از سرتا پای مسولین سایپا میباره دزد کثافتن
اسماعیل صابر
۱۴۰۴/۵/۲۵
بهمن ۴۰۳ باید اطلس تحویل میگرفتم الان نزدیک شهریور ۴۰۴ هستش هنوز تحویل ندادن به هرکجا هم زنگ میزنم هیچ کس پاسخگو نیست آقای مدیر عامل سایپا خجالت نمیکشی از جیب مردم دزدی میکنی چرا پاسخگو نیستی
ابوالفضل
۱۴۰۴/۳/۲۴
خیلی ماشینه قشنگهواقنبهتریماشینمیشناسماطلس😍
فرهاد
۱۴۰۴/۳/۱۰
در ایران به غیر این چیزی نداریم و حق انتخابی نداریم نظر پیشنهاد نمیتونیم بدیم چون مجبور میکنن همینارو سوار شیم در کل من همه سوار شدم همه داشتم همه سرصداهای عجیبی دارن روی سرعت بالا کیفیت داشپورد زیر صفر پلاستیک اشغال اشغاله میری ماشین تمیز کنی با دست خونی برمیگردی از بس جنسش بیخوده دستت میبره صدای زوزه گیربکس درکل از مجبوری اجبار مردم سوار میشن اسر دنده تموم شده ۶۰ سال پیش همه ماشین ها اتومات شده تنها کشوری که ماشین دنده ای سواریم ما هستیم اگه مردم نخرن قبمت پاین میاد کیفیت بالا میره مردم بیزارن راضین از این وضع
مرادی
۱۴۰۳/۱۱/۱۶
ظاهر زیبایی داره ولی حیف هیچ ارتقایی در سطح فنی ندادن و بعد اسمش رو عوض کردند خوب بابا وقتی یه ماشین موفقه با همون نام فیس لیفت کنید چه کاریه اخه