اُتکس

نظرات (1)

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱۱/۱۲

بررسی اجمالی اطلس G و نظرات مردمی

بررسی اجمالی اطلس G و نظرات مردمی

معرفی کوتاه

جدیدترین خودروی سایپا که بر پایه کوییک توسعه یافته، اطلس نام دارد و در سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه شده است. این خودرو در دو تیپ مختلف با جعبه‌دنده دستی و اتوماتیک ارائه می‌شود. سایپا این محصول تازه را به همراه مدل سدان سهند روانه بازار کرد تا جانی تازه به سبد محصولاتش ببخشد.

طراحی داخلی

داخل سایپا اطلس جی با مواد باکیفیت و طراحی هنری مناسب طراحی شده است. فضای داخل خودرو با توجه به نیازهای راننده و سرنشینان طراحی شده است.

سایپا اطلس از نمای داخل فرمان

نمای فرمان و امکانات آن برای کاربران این خودرو جذاب به نظر میرسد ولی همچنان کیفیت دور فرمان مقداری اذیت کننده است

موارد طراحی داخلی:

  • نمایشگر ۷ اینچی لمسی

  • دوربین پارک

  • آینه‌های برقی تاشو

  • روکش چرمی صندلی‌ها

  • سیستم تهویه مطبوع نیمه‌خودکار

  • طراحی دو رنگ فضای داخلی

  • سانروف و سقف رنگی

  • ۴ بلندگو

  • دوربین دید عقب

  • خروجی ۱۲ ولتی درون کابین

سایپا اطلس از نمای فرمان و پشت آمپر

پشت آمپر خودرو اطلس جی از ظاهری مدرن برخوردار است که از نکات مثبت طراحی آن میباشد

طراحی خارجی

سایپا اطلس جی با طراحی خارجی جذاب و مدرن شناخته می‌شود. این طراحی با الهام از خطوط مدرن و جذاب انجام شده است.

سایپا اطلس از نمای پشت خاکستری

شباهت بی اندازه ای بین کوییک و اطلس در این عکس به چشم میخورد

موارد طراحی خارجی:

  • چراغ‌های جلو LED

  • جلوپنجره بدون قاب با خطوط عمودی

  • فرم تازه اجزای سپر

  • چراغ نور روز + چراغ خودکار

  • چراغ بدرقه

  • مه‌شکن‌های جلو و عقب

  • چراغ ترمز اضطراری

  • باربند سقفی

سایپا اطلس از نمای داخل مانیتور و فرمان

سیستم کنترل مولتی مدیا بر روی فرمان و خود سیستم پخش و کنترل تهویه یکی از موارد مثبت طراحی ماشین است ولی جنس فرمان ... !

آپشن و امکانات

اطلس جی دارای امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

سایپا اطلس از نمای داخل و داشبورد

داشبورد مارون اطلس جی از دیگر نکات جذاب این خودرو است. البته مانیتور در قسمت بالای دریچه ها تهویه نیز خود به خود به زیبایی داخلی این خودرو افزوده است

موارد آپشن و امکانات:

  • چراغ نور روز + چراغ خودکار

  • مه‌شکن‌های جلو و عقب

  • صندلی‌های ایزوفیکس

  • باربند سقفی

  • سانروف و سقف رنگی

  • سیستم تهویه مطبوع نیمه‌خودکار

  • فرمان هیدرولیکی

  • ۴ بلندگو

  • دوربین دید عقب

  • آینه‌های برقی تاشو

  • روکش چرمی صندلی‌ها

  • صندلی‌های تاشو ردیف عقب

سایپا اطلس از نمای داخلی سمت شاگرد خاکستری

دریچه های تهویه نقره ای براق از دیگر موارد چشمگیر این خودرو است که به شدت به جذابیات آن افزوده است

مزایا و معایب

اطلس جی دارای مزایا و معایبی است که برای خریداران مختلف می‌تواند حائز اهمیت باشد.

مزایا:

  • پیشرانه بهبودیافته M15i

  • امکانات رفاهی و ایمنی مناسب

  • فضای بار مناسب

  • سیستم‌های کنترل پایداری و کشش

معایب:

  • کیفیت مونتاژ پایین

  • امکانات محدود در مقایسه با رقبا

  • قیمت بالا نسبت به امکانات

سایپا اطلس از نمای پشت سفید رنگ

شباهت کوییک و اطلس جی میتوانست تحت عنوان فیس لیفت کوییک به کاربران این خودرو معرفی شود ولی سایپا نام دیگری را تقریبا با همان امکانات فنی و رفاهی انتخاب نموده!

مشخصات فنی

اطلس جی دارای پیشرانه M15i است که با تغییراتی نسبت به نسخه اصلی ارائه شده است. این خودرو با توان ۹۱ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر به بازار عرضه می‌شود.

مقدار

مشخصات فنی

M15i

پیشرانه

۹۱ اسب بخار

قدرت

۱۳۷ نیوتن متر

گشتاور

۵ سرعتی دستی

جعبه‌دنده

۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

مصرف سوخت

۴,۰۲۰ میلی‌متر

طول

۱,۶۵۸ میلی‌متر

عرض

۱,۵۳۷ میلی‌متر

ارتفاع

۲,۴۱۰ میلی‌متر

فاصله محوری

۱۲.۵ ثانیه

شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر

۴۲ لیتر

باک بنزین

نظرات مردمی

در این جا ما از سایتها معتبر، نظرات کاربران واقعی خودرو که ارزش قرارگیری در این مقاله را دارند برگزیده ایم:

ناشناس 1403/9/9 ( باما ):

دوستانی که میگن «ارزش خرید نداره» انگار بین تویوتا کرولا صفر و اطلس حق انتخاب داریم، یا تا دیروز سایپا و ایران‌خودرو ماشینای عالی تولید می‌کردن و فقط اطلس خوب نیست! همه می‌دونیم ماشین ایرانی چیه و چرا می‌خریم.

اطلس در اصل همون کوییکه (که خودش همون تیبا و ترکیب پراید و ریو و بقیه دوستانه). البته تو اطلس یک سری مشکلات حل شده و چندتا ویژگی به درد بخور اضافه شده. دوربین دنده عقب و لنز چراغ‌های جلو خیلی به کار میاد، مخصوصاً اگه از ماشینای بزرگ به هاچبک کوچیک تغییر بدی.

آپشن‌های کنترل پایداری و ترمز تپه هم خیلی خوبه. با اینکه همه ماشین‌های ایرانی نسبت به استانداردهای جهانی گرون هستن، تو شرایط فعلی با این بودجه بهترین گزینه همین اطلسه.


شعله 1403/7/7 ( باما ):

به نظرم چون اطلس تازه به بازار اومده، الان قیمتش بالاست و باید یه مدت صبر کرد تا قیمتش متعادل بشه. ولی در کل ارزش خرید نداره، چون موتور همون موتور کوییکه و نمای جانبی هم همون کوییکه. فقط سپر جلو و عقب رو تغییر دادن. قدرت ماشین رو هم در سایت‌های مختلف از ۸۹ تا ۹۴ اسب بخار گفتن. اگه لااقل موتورش ۱۶ سوپاپ می‌کردن، مردم دلشون خوش می‌شد.


ناشناس ( کارنامه ):
من از ماشین استفاده می کنم ماشین خوبیه فعلا ۳۵۰۰ کیلومتر راه رفته توجاده شتابش خوب بوده و خودرو های زیادی مثل ۲۰۷ رقابت میکنه هم از نظر ظاهری و هم از لحاظ قدرت باهم میتونن رقابت کنن


حسن 1403/8/13 ( خودروبانک ):
از نظر طراحی واقعا عالیه من از اسفند 1402 این ماشین رو دارم و به جز شتاب کم در هنگام استفاده از کولر مشکل دیگه ای باهاش ندارم


Sarl 1403/8/22 ( باما ):

واقعا سایپا از تولید و تحویل چنین ماشینی به مردم شرم نمیکنه؟ نه ظاهر خوب و متناسب و اصولی داره و نه موتور قابل دفاعی. حیف پول زحمت کشی که بخوای بدی برای این به اصطلاح ماشین. سالهاست با تعویض چراغ و سپر یک ماشین ملت را گول میزنن و به اسم محصول جدید اینها را قالب ملت میکنن اون هم با قیمت های گزاف. قبلا پیکان حالا هم این شتر گاو پلنگ سایپایی. واقعا حق مردم ما این نیست.


ناشناس ( خودرو 45 ):

آخه اینم شد طراحی خودرو؟ گنجشک رو رنگ می‌کنن جای قناری! واقعاً خجالت نداره؟ این قیافه یه خودروی به‌روز هست؟ با اون دندون‌های دارکولایی! فکر کنم طراح این خودرو عکس کسی رو گذاشته جلوش و بعد این ماشین رو طراحی کرده. خلاصه، گند زدن به هرچی ساختن خودرو توی این مملکت. خدا می‌دونه چقدر مردم رو بابت این خودروی زشت و بی‌ریخت تیغ می‌زنن. هرچند توی این کشور هرچی درست کنن، مردم و دلال‌ها سر و دست می‌شکنن براش. خودروساز هم همینو می‌خواد، بی‌زحمت پول در بیاره.


ایرانی ( خودرو 45):

سلام . بنظر من در مورد طراحیش ، طراحی عقب عالی – طراحی جلو باید مقداری چراغ جلو کوچکتر شود و خطوط عمودی جلو پنجره افقی شود و بدنه ماشین از حالت تخم مرغی به خطوط شکسته و یکم کشیده تر تغییر کنه عالی میشه!در مورد موتورش کلا سایپا موتورهای خوب و کم استهلاکی داره و بنظرم تنها برگ برنده سایپا نسبت به ایرانخودرو همینه!حالا موتورشم به خاطر زمانبندی متغییر سوپاپها کمی قویتر شده و از پس هیکل خودرو به خوبی بر میاد و ای کاش سایپا یه فکر اساسی هم بابت دریچه گاز برقی و کپ وحشتناک ماشین میکرد و اگه برطرف نمیشه همون سیمی بذاره . با تشکر از همه


ناشناس ( خودرو 45 ):

سلام، به نظرم طراحی داخل اطلس افتضاحه، همون داخل کوییک زیباتره. طراحی عقب عالیه، ولی طراحی جلو باید چراغ‌های کوچیک‌تر و خطوط افقی روی جلوپنجره داشته باشه و بدنه ماشین از حالت تخم‌مرغی به خطوط شکسته و کشیده تغییر کنه. موتور سایپا خوب و کم‌استهلاک هست و به‌خاطر زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها کمی قوی‌تر شده. ای کاش سایپا یه فکر اساسی بابت دریچه گاز برقی و کپ ماشین می‌کرد، وگرنه همون سیمی بذاره بهتره

سایپا اطلس از نمای کناری خاکستری

جمع بندی کلی

اطلس جی یک خودروی میان‌رده با طراحی نسبتا تازه و امکانات متنوع است که برای خریدارانش ارزش خوبی ارائه می‌دهد. این خودرو با داشتن پیشرانه بهبودیافته و امکانات رفاهی و ایمنی متنوع، می‌تواند گزینه مناسبی برای خریداران باشد. با این حال، کیفیت مونتاژ پایین و امکانات محدود در مقایسه با رقبا می‌تواند نقاط ضعفی برای آن باشد.

سرویس قیمت خودرو و مشاوره خودرو اُتکس

سرویس قیمت خودرو اُتکس میتواند در شرایط کنونی وضعیت نرخ ارز به شما کند تا از تغییرات قیمت بازار مطلع شوید کافی وارد بخش قیمت خودرو اُتکس شوید و با چند کلیک قیمت خودرو مورد نظرتان را بر روی نمودار مشاهده کنید. در ضمن میتوانید از قسمت مشاوره خرید و فروش خودرو اُتکس و با انتخاب نوع مشاوره، مدت زمان و در نهایت انتخاب مشاوره نسبت به دریافت یک مشاوره حرفه ای اقدام نمایید

نظرات

  • مرادی

    ۱۴۰۳/۱۱/۱۶

    ظاهر زیبایی داره ولی حیف هیچ ارتقایی در سطح فنی ندادن و بعد اسمش رو عوض کردند خوب بابا وقتی یه ماشین موفقه با همون نام فیس لیفت کنید چه کاریه اخه