کتلت خوش مزه، رنو سیمبل

5583
0
دسته بندی :  بررسی
کتلت خوش مزه، رنو سیمبل

معرفی


رنو سیمبل خودروی سدان کوچک شهری است که اولین نسل آن در سال 1999 در نمایشگاه بین المللی خودرو در شهر استامبول ترکیه رونمایی شد. در آن زمان این خودرو نمونه سدان از مدل محبوب کلیو (CLIO) به شمار می‌آمد. نسل سوم و فعلی این خودرو به عنوان جایگزینی برای رنو L90 (تندر 90) که در بازارهای خارجی با نام داچیا لوگان عرضه می شود، در سال 2012، دوباره در نمایشگاه خودرو در شهر استامبول ترکیه رونمایی شد. این امر از آنجایی نشأت می‌گیرد که ترکیه بازاری استراتژیک برای رنو محسوب شده و یکی از پایگاه‌های مهم تولیدی و صادراتی آن به شمار می‌آید.

این خودرو در آغاز حیاتش با نام رنو کلیو سمبل شناخته می‌شد و چنانچه سوابق آن را مرور می‌کنیم به اسامی دیگری همچون رنو THALIA و کلیو کلاسیک نیز بر خواهیم خورد. در حال حاضر این خودرو در بازار جهانی تحت برند داچیا عرضه می‌شود اما با نام رنو وارد بازار ایران و چند کشور در حال توسعه‌ی دیگر شده است. در کل تفاوت خاصی بین این دو خودرو وجود ندارد. اتاق و پلتفرم رنو سیمبل با داچیا لوگان، نقاط مشترک زیادی دارد اما جالب است که قیمت پلتفرم برند رنو از نسخه داچیا گران‌تر بوده و شرکت رنو، گارانتی بسیار مناسب‌تری را برای سیمبل ارائه می‌دهد. همچنین خودروی داچیا لوگان در خطوط تولید این برند تولید می‌شود اما سیمبل در خطوط با استاندارد روز و پیشرفته شرکت رنو مونتاژ و ساخته می‌شود؛ بنابراین کیفیت مونتاژ و مواد به کار رفته در رنو سیمبل به مراتب بالاتر از داچیا لوگان است.

در ادامه با اُتکس همراه باشید تا نگاهی به این خودرو اقتصادی نه چندان ارزان قیمت (البته در ایران!) بیندازیم.


طراحی خارجی 


سيمبل آمده است تا جايگزيني براي مدل هاي كليو و لوگان (همان تندر 90 خودمان) باشد و بتواند سهم بيشتري از بازار را بدست گيرد. از ظاهر آن گرفته تا سيستم هاي داخلي، همگي دستخوش تغییرات مثبتی شده اند. 

سيمبل، با حفظ اصالت خود، كمي از سبك ساده پیشین فراتر رفته و خطوط و انحناي بيشتري روي بدنه دارد. در طراحی این خودرو، سبک جدید رنو یعنی لوگو و چراغ‌های بزرگ تا حدی در آن رعایت گردیده است. در قسمت جلو خودرو، چراغ‌های ظاهری جدید و کشیده دارند. خطوط افقي پايين سپر، به چراغ هاي مه شكن منتهي شده و يك خط باريك نقره اي نيز چراغ هاي جلو را به هم متصل مي كند. اگرچه نمای جلوی این خودرو قابل تحمل بوده و تا حدودی می توان گفت زیباست، ولی طراحی آن در نمای عقب چنگی به دل نمی زند. سپر بیش از حد ساده به نظر می رسد و  چراغ هاي عقب نيز طراحی نامناسبی داشته و به اصطلاح توي چشم مي زند. در نمای کناری نیز خطوط روی گلگیرها توجه‌ را به خود جلب می‌کنند.


نمای جلو و کنار رنو سیمبل 2017
نمای جلو رنو سیمبل 2017
نمای عقب و کنار رنو سیمبل 2017
نمای پشت رنو سیمبل 2017
نمای کناری رنو سیمبل 2017
رنو سیمبل 2017 از بغل


طراحی داخلی


در نمای داخلی این خودرو، حجم فراوانی از پلاستیک‌های سخت و زبر به کار رفته است. تمامی ادوات در نهايت سادگي طراحي شده اند. دریچه های کولر در وسط با دریچه‌های کناری خیلی هماهنگ نیست و کلیدها و ادوات استفاده شده در کابین کمی قدیمی بوده و بیشتر نسل‌های قبل را در ذهن تداعی می‌ کند. براي روكش داشبورد از دو رنگ استفاده شده تا فضاي داخلي یکنواخت و خسته كننده نباشد. تنها آپشني كه در بين اين همه سادگي خودنمايي کرده و این خودرو را از لوگان نسل پیشین متمایز می سازد، نمايشگر 7 اينچي آن است كه مجهز به سيستم مسير ياب مخصوص رنو نيز مي باشد. به علاوه، محفظه‌های متعددی جهت نگهداری جاسازی وسایل سرنشینان، در بالای داشبورد و نیز میان پنل درب‌ها، تعبیه شده است.


نمای داخلی رنو سیمبل 2017
داشبورد رنو سیمبل 2017
پنل رنو سیمبل 2017
صندلی رنو سیمبل 2017


امکانات


علیرغم ظاهر ساده این خودرو، امکانات آن ممکن است شما را متعجب کند! این اتومبیل با دارا بودن سیستم ناوبری، سیستم تهویه هوای اتوماتیک، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، درگاه‌های USB و  AUX نظرها را به خود جلب کرده است. به علاوه رنو سیمبل جزو معدود خودروهای زیر 100 میلیونی است که مجهز به سیستم کنترل سرعت می باشد. شیشه و آینه‌های برقی، چراغ روشنایی در روز، مانیتور، دوربین دید عقب، پخش دی وی دی، بلوتوث پشت فرمان، تنظیم ارتفاع چراغ، صندلی‌های تاشونده عقب و کامپیوتر سفری از دیگر امکانات این خودرو است. صندوق عقب سیمبل نیز در حالت استاندارد، فضايي معادل 510 ليتر در اختيار قرار مي دهد که این فضا با جمع كردن صندلي هاي عقب، 1257 ليتر افزایش می یابد.


صندوق عقب رنو سیمبل 2017



پیشرانه


رنو سیمبل از پیشرانه 4 سیلندر و 1/6 لیتری K4M بهره برده که قادر به تولید توانی معادل 105 اسب‌بخار و گشتاور 145 نیوتن‌متر است. این توان از طریق یک جعبه دنده چهارسرعته خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد. تعویض دنده به مراتب نامحسوس‌تر شده و هماهنگی بهتری در آن به چشم می‌خورد. در حالت تعویض دستی دنده، جایگاه حالت منفی و مثبت نسبت به قبل تغییر کرده و این بار برای معکوس کشیدن باید دسته دنده را به جلو هل داد. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی برابر با 6/6 لیتر در 100 کیلومتر عنوان شده است.


موتور رنو سیمبل 2017


ایمنی


رنو از سيستم هاي متنوعي براي حفظ ايمني سرنشينان در این خودرو استفاده كرده است. این خودروها مجهز به دو کیسه هوا،ترمز ضد قفل ABS و EBD و سیستم کنترل پایداری بوده و با کسب 4 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ آن را به یک خودروی کاربردی در کلاس جهانی تبدیل شده است.


مدل های ارائه شده 


در حال حاضر رنو سیمبل در بازار داخلی در سه مدل PE و SE و LE عرضه می گردد که هر کدام دارای ویژگی  های خاصی بوده که باعث وجه تمایز در قیمت آنها خواهد شد.

مدل PE: این مدل با جعبه دنده پنج سرعته دستی، ارزانترین و ساده ترین سیمبل خواهد بود. همچنین مدل PE فاقد امکاناتی نظیر کروز کنترل، نمایشگر بزرگ لمسی ،کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، شیشه های برقی عقب، سنسور دنده عقب، صندلی های چرمی، رینگ آلومینیومی و تهویه هوای اتوماتیک می باشد.

مدل SE: تفاوت عمده این مدل با سیمبلPE، برخوداری از جعبه دنده اتوماتیک چهار سرعته تیپ ترونیک می باشد. همچنین بدلیلی برخوداری از جعبه دنده اتوماتیک ،این مدل از کروز کنترل نیز بهرمند است. از دیگر امکانات این مدل می توان به شیشه های برقی عقب و سنسور دنده عقب اشاره کرد.

مدل LE: سیمبل LE را می توان فول ترین نسخه این خودرو نامید. این مدل علاوه بر برخورداری از جعبه دنده اتوماتیک، به تمامی امکانات موجود بر روی سیمبل نظیر صندلی چرمی، صفحه نمایش لمس بزرگ، سنسور عقب، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی، تهویه هوای اتوماتیک، کلیه شیشه ها برقی، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان و آینه های برقی مجهز می باشد.


رنو سیمبل 2017


سخن آخر


در مجموع، رنو سیمبل یک سدان باکیفیت، کم‌خرج، بادوام و مناسب است که البته با قیمت نه چندان پایینی در کشورمان به فروش می‌رسد. فضای کابین و امکانات راضی‌کننده، این خودرو را به یک اتومبیل کاربردی برای مشتریان ایرانی تبدیل می‌کند. طراحی داخلی و خارجی سیمبل کمی ساده است اما کیفیت خوب و خطوط ثابت طراحی رنو در آن به وضوح دیده می‌شود. رنو سیمبل از نظر فنی و قیمتی می‌تواند با خودروهایی همچون هیوندای اکسنت رقابت کند. برای اطلاع از قیمت این خودرو می توانید به وبسایت نگین خودرو مراجعه فرمایید.


در ادامه توجه شما را به جدول مشخصات این خودرو جلب می کنیم.


مشخصات فنی
موتور
چهار سیلندر خطی 16 سوپاپ
حجم موتور
1598 سی سی
حداکثر توان
105 اسب بخار در دور موتور 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
145 نیوتن-متر در دور موتور 3750 دور در دقیقه
جعبه دنده
4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک
وزن
1081 کیلوگرم
ابعاد
4348*1733*1517 میلیمتر
فاصله محورها
2634 میلیمتر
سیستم تعلیق جلو
مک فرسون
سیستم تعلیق عقب
تورشن بیم
ترمز جلو
دیسکی خنک شونده
ترمز عقب
کاسه ای
مصرف سوخت
مصرف سوخت ترکیبی
6/6 لیتر در 100 کیلومتر
ظرفیت باک
50 لیتر
تجهیزات و امکانات
کیسه ایمنی هوا راننده و سرنشین جلو/ تنظیم کننده عمودی صندلی راننده/ برف پاک کن تناوبی/گل پخش کن/ آیینه های بغل برقی/ فرمان هیدرولیک، بشکن، تلسکوپی/ ریموت کنترل/ گرم کن شیشه عقب تایمردار/ کروز کنترل/ صفحه نمایش اطلاعات/ صفحه نمایش دمای بیرون/ رینگ آلومینیومی/ چراغ مه شکن جلو/ سنسور عقب/ تهویه مطبوع خودکار/ چراغ روشنایی روز

آگهی های مرتبط

(تومان)860,000,000

97,500 کیلومتر

رنو سیمبل مدل PE سال ۲۰۱۶ اتومات رینگ اسپورت لاستیک ۸۰ درصد کف پوش سرتاسری روکش صندلی رنو تمیز دارای سیستم مولتی مدیا و بلوتوث تسمه تایم و باطری تازه تعویض کاملا تمیز و خانگی کم کارکرد 

1402/6/6فارس
(تومان)335,000,000

160,000 کیلومتر

لاستیک مارشال اضل ۵۰درصد بیمه تا ۴ماه آینده بدون رنگ و ضربه رنگ داخل مشکی و کرم روکش صندلی ها چرم مشکی 

1400/1/14اصفهان
توافقی

رنو سیمبل نیمه فول لاستیک ۸۰٪بیمه بدنه و ثالث ۶ ماه شیشه دودی دی لایت و سنسور و دوربین عقب بدون تصادف یک لکه رنگ روی در عقب سمت راست کمتر از ۲ سانت 

1399/8/8تهران
توافقی

46,000 کیلومتر

سیمبل 2016 LE / تا آخر سال بیمه دارد / لاستیک 75 درصد / نوک کاپوت نصف کف دست رنگ / قسمتی از درب عقب و گلگیر عقب سمت شاگرد رنگ / ماشین کم کارکرد / خوش رخ و تمیز / فنی سالم به شرط کارشناسی 

1398/9/25تهران
توافقی

52,000 کیلومتر

کیلومتر واقعی /4حلقه لاستیک نو/مانیتور ودوربین عقب 

1398/9/25تهران

پستهای مرتبط

تویوتا کرولا خودرویی قابل ستایش است. هنگامی‌که در خیابان‌ها دیده می‌شود، همه‌ی نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند و نه‌تنها لقب پرفروش‌ترین خودروی کامپکت در آمریکا را از آن خود کرده، بلکه رکورد پرفروش‌ترین برند صنعت خودرو را نیز در اختیار دارد.

نظرات