مشاوره خرید انواع کراس اوور تا رنج قیمت 500 میلیون تومان - مرداد 1400

6577
0
دسته بندی :  عمومی
مشاوره خرید انواع کراس اوور تا رنج قیمت 500 میلیون تومان - مرداد 1400

آفرود

زمانی بود که خودروهای شاسی‌بلند (SUV) فقط در بین افراد اهل گشت و گذار در طبیعت یا تجار طرفدار داشت، اما در دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی خودروهای شاسی‌بلند تبدیل به انتخاب اول خانواده‌های آمریکایی شد. به تدریج مدل‌هایی بیشتری که به رانندگی شهر تمرکز داشتند تا قابلیت‌های آفرود، در قالب کراس‌اور (CUV) و با مصرف سوخت کمتر در مقایسه با شاسی‌بلندهای سرسخت، ظهور کردند. امروز در بازارهای خودرو بیشتر کشورها، خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور در مقایسه با دیگر کلاس‌های خودرو مانند سدان و هاچبک، کاملاً فروش بیشتری دارند و با توجه به پیش‌بینی کارشناسان و تولید ۱۵۰ مدل مختلف از این کلاس تا سال ۲۰۲۰، احتمالاً تنوع شاسی‌بلندها و کراس‌اورها، حکم فرمانی آن‌ها در آینده را تضمین خواهد کرد.

در بازار جهانی عصر فعلی، خودروهای کراس‌اور در کلاس‌های متوسط، کامپکت و کامپکت کوچک و در بین خریداران و خانواده‌های پرجمعیت و کم جمعیت فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کنند. تعداد به نسبت کمی از شاسی‌بلندهای سنتی و سرسخت هنوز هم برای افراد ماجراجو و اهل گشت و گذار در طبیعت تولید می‌شوند، ولی بیشتر شاسی‌بلندهای امروزی در کلاس متوسط یا بزرگ قرار دارند. اغلب این خودروهای بلندقامت و جادار، بسیار قدرتمند هستند و به‌راحتی می‌توانند نظر هر بیننده‌ای را به سوی خود بکشانند. علاوه‌ بر این، مواردی هم‌چون قابلیت اطمینان بالا، پیشرانه‌های پرتوان یا برخورداری از قابلیت چهارچرخ فعال، دلایل دیگری هستند که اغلب مردم جهان، شاسی‌بلند را به سایر کلاس‌های خودرویی ترجیح می‌دهند. 

شاسی‌بلندها در بازار ایران محصولات تازه و ناشناخته‌ای نیستند. در دهه‌‌های ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰، شرکت جیپ‌سازی ایران، انواع جیپ (جیپ آهو) را با بدنه پهن‌ پیکر و چرخ‌های بزرگ مونتاژ می‌کرد. در سال‌های بعد از انقلاب و قطع رابطه تجاری با آمریکا نیز، جیپ‌سازی ایران با تغییر نام به پارس‌خودرو، نیسان پاترول و نیسان رونیز را مونتاژ می‌کرد. با این اوصاف، مردم ایران بعد از انگلیس و آمریکا یکی از مشتریان باسابقه‌ خودروهای شاسی‌بلند در دنیا هستند.

با رسیدن به آخرین سال‌های قرن حاضر در تقویم ایرانیان، کراس‌اورهای ساخت چین با آستانه قیمت بیش از ۳۰۰ میلیون تومان ارزان‌ترین نمونه‌های صفرکیلومتر برای علاقه‌مندان به خودروهای شاسی‌بلند محسوب می‌شوند. در این سری از مقالات 10 تایی اکادمی اتکس قصد داریم تا خودروهای شاسی بلند و کراس اووری که در بازارهای داخلی تا محدوده قیمتی 500 میلیون تومان در حال معامله شدن هستند را معرفی کنیم پس در ادامه با همراه باشید.




10_ MVM X33




MVM x33
نمای داخلی mvm x33
کابین mvm x33
نمای بیرونی mvm x33
mvm x33 s

چری تیگو 3 که در ایران با کد X33 عرضه می‌شود، یکی از خودروهای پرفروش‌ چینی کشور است. این کراس‌اور پرفروش چری با پیشرانه‌ی دو لیتری تنفس طبیعی در ایران فروخته می‌شود. این مدل قدرت ۱۳۶ اسب‌بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه به‌ همراه نهایت گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر در ۴۳۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. کراس‌اور X33 با جعبه‌دنده خودکار CVT و هفت‌ سرعته (در حالت تعویض دستی) عرضه می‌شود که نتیجه‌ی آن، رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت در زمانی حدود ۱۴.۵ ثانیه است. نهایت سرعت خودرو با موتور دولیتری، ۱۷۰ کیلومتربرساعت و میانگین مصرف سوخت با بنزین معمولی ایران، نزدیک به 10 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

علاوه‌بر پیشرانه‌ی دولیتری و جعبه‌دنده‌ی خودکار این خودرو در نمای بیرونی به قابلیت‌های از این‌ دست مجهز است :

ریل باربند، رینگ‌های اسپرت آلومینیوم هفده اینچ با لاستیک‌هایی به‌ پهنای ۲۱۵ میلی‌متر، سانروف، بال عقب، نوار LED روشنایی روز، مه‌شکن، آینه‌ بغل فلزی مجهز به راهنما و تنظیم برقی. در بعضی مدل‌ها، گرم‌کن داخل آینه‌ بغل و بادگیر پنجره‌های جانبی نیز وجود دارد، اما تمامی نسخه‌ها آنتن سن تی دارند و امکان ورود به خودرو با لمس انگشت روی دستگیره وجود ندارد.

ازنظر آپشن‌های ظاهری و امکانات رفاهی، نمی‌توان نمره‌ی فوق‌العاده‌ای برای X33 درنظر گرفت. البته، این شرایط کم‌ و بیش برای تمامی خودروهای چینی در این محدوده‌ی قیمت وجود دارد. بهره‌گیری از نمایشگر لمسی هشت اینچ و کامپیوتر سفری، مهم‌ترین نکات مثبت این خودرو در بحث آپشن‌های رفاهی هستند اما فقدان صندلی برقی، حسگر نزدیک‌ شدن به اجسام از جلو و جوانب، تهویه‌ی مطبوع خودکار، کیسه هوای پرده‌ای و آنتن کوسه‌ای در تمامی نسخه‌های X33  سؤال‌ برانگیز است.



جدول مشخصات فنی

آیتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر
حجم موتور ( لیتر )
2000 سی سی
قدرت موتور ( اسب بخار )
136 اسب بخار
شتاب صفر تا صد ( ثانیه)
14 ثانیه
نوع گیربکس
هفت سرعته اتوماتیک CVT








9_ جک S5



جک S5
داشبورد جک s5
کابین جک S5
جک S5 شاسی بلند
نمای پشتی جک S5

جک S5 یک شاسی بلند جمع و جور چینی است که توسط کرمان موتور به بازار کشورمان عرضه می‌شود. تولید این محصول از سال 1393 در کرمان موتور آغاز شد و همچنان ادامه دارد. کرمان موتور در ابتدا تیپ دنده‌ای جک S5 را وارد خط تولید خود کرد. این نسخه به موتور دو لیتری توربو و گیربکس دنده‌ای مجهز بود و در زمانی که خودروهای چینی کند و کسل کننده بازار ایران را اشباع کرده بودند، تصوری جدید از خودروهای چینی برای مشتریان ایرانی ایجاد کرد. شتاب فوق‌العاده این خودرو عاملی جهت ترغیب مشتریان به خرید جک S5 بود. در سال 1395 و با رشد تمایل مشتریان ایرانی به خرید خودروهای اتوماتیک، کرمان موتور تصمیم به عرضه جک S5 اتوماتیک گرفت. این خودرو نسبت به نسخه دنده‌ای از امکانات بیشتری برخوردار بود و رینگ‌های آن نیز طرح جدیدی داشتند، در عین حال یک سایز نیز بزرگتر نیز بودند. این خودرو با طراحی زیبا و قدرت مناسب 175 اسب بخاری که توسط پیشرانه 2 لیتری توربوشارژی اش تولید می شود توانسته فروش خوبی را در بازار تجربه کند . سیستم های ایمنی که در این خودرو به کار رفته نظیر 4 ایربگ، ESC، HAC و HDC باعت حفظ جان سرنشینان در هنگام بروز سانحه خواهد شد. بیش از 70% از بدنه S5 از فولاد مقاوم پیشرفته استفاده شده که ضمن افزایش ایمینی، وزن کمی هم دارد . طراحی داخلی آن  بطور واضحی از هیوندای IX35 الگو برداری شده است. این خودرو اولین محصول این کمپانی است که توانسته ستاره از از موسسه ایمنی تصادفات خودرو‌ها که در چین C-NCAP برگزار شده دریافت کند . 

عمده رقیب جک S5 طی سال‌هایی که در بازار کشورمان حضور دارد، چری تیگو 5 مدیران خودرو بوده است که به پیشرانه تنفس طبیعی و کم استهلاک خود افتخار می‌کند. در کنار چری تیگو 5، خودروهای دیگری همچون بی وای دی S6، هاوال H2 و هن تنگ X5 نیز به نوعی رقیب جک S5 محسوب می‌شوند. 






جدول مشخصات فنی

آیتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر توربو
حجم موتور ( لیتر )
2000 سی سی
قدرت موتور ( اسب بخار )
175 اسب بخار
شتاب صفر تا صد ( ثانیه)
11.7
نوع گیربکس
6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه











8_ چانگان CS 35




چانگان CS35
کابین چانگان CS35
چانگان CS35 داشبورد
چانگان CS35 نمای پشت
چانگان cs35 کراس اور


چانگان CS35 برای اولین بار در سال 2013 معرفی و به بازار عرضه شد و باتوجه به رتبه فروش بسیار خوب این خودرو در کشور چین که جایگاه نهم را به خود اختصاص داده بود، توانست نظر گروه خودروسازی سایپا را جلب کرده و آن را برای عرضه در بازار کشور انتخاب کند. تقریبا همزمان با رایزنی سایپا با دو شرکت خودروسازی کیا و سیتروئن و همچنین همزمان با مونتاژ دو مدل از محصولات برلیانس، گروه خودروسازی سایپا برای تولید مدل کراس اوور CS35 نیز چراغ سبز نشان داد و اولین خودروی کراس اوور خود را از میان محصولات چینی راهی خط تولید کرد. چانگان CS35 به لطف مونتاژ و پشتیبانی گروه خودروسازی سایپا توانست آمار فروش مطلوبی در بازار ایران تجربه کند، اما شروع تحریم های صنعت خودروسازی باعث شد تا همکاری سایپا و چانگان به پایان رسیده و تولید چانگان CS35 و عرضه آن به مشتریان هم متوقف شود. چانگان در ابتدا این خودرو را تنها با پیشرانه‌‌ای به حجم ۱.۶ لیتر و در دو نسخه‌ی دستی و اتوماتیک عرضه می‌کرد، اما در پاییز سال ۲۰۱۴ امکان سفارش آن را با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری نیز فراهم کرد، البته این پیشرانه تنها به‌ همراه جعبه‌دنده‌ی دستی قابل سفارش است. 

اما سایپا این خودرو را تنها با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری تولید می‌کند. پیشرانه‌ی یادشده از نوع چهار سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ است و می‌تواند توان بیشینه‌ای معادل ۱۲۳ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. حداکثر گشتاوری که پیشرانه‌ی چانگان CS35 تولید می‌کند، معادل ۱۶۰ نیوتن‌متر است که در دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. عملکرد سوپاپ‌ها نیز توسط سیستم DVVT یا سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، تنظیم می‌شود.  

سایپا CS ۳۵ را در دو مدل دستی و اتوماتیک روانه‌ی بازار کرده است، سیستم انتقال قدرت مدل دستی از نوع ۵ سرعته و مصرف سوخت ترکیبی آن معادل ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و مدل اتوماتیک این خودرو از سیستم انتقال قدرت ۴ سرعته بهره می‌برد و به‌صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر، حدود ۷ لیتر مصرف سوخت دارد.

حداکثر سرعت مدل اتوماتیک سی‌اس ۳۵ معادل ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به حدود ۱۴ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت که البته چندان رضایت‌بخش نیست.



جدول مشخصات فنی

آیتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور ( لیتر )
1598 سی سی
قدرت موتور ( اسب بخار )
123 اسب بخار 
شتاب صفر تا صد ( ثانیه)
14 ثانیه 
نوع گیربکس
4 سرعته اتوماتیک _ ۵ سرعته دستی







7_چری تیگو 5




چری تیگو5
کابین چری تیگو 5
نمای جانبی تیگو 5
نمای پشتی تیگو5
تیگو 5

چری تیگو 5 یک شاسی بلند جمع و جور و نیمه لوکس از شرکت چری چین است که از سال‌های میانی دهه نود خورشیدی توسط مدیران خودرو مونتاژ شده و به بازار کشورمان عرضه می‌شود. تاکنون چری تیگو 5 با دو چهره به بازار کشورمان عرضه شده است. علاوه برآن این خودرو در دو تیپ از امکانات و تجهیزات به دست مشتریان رسیده که نمونه نیمه فول آن لاکچری نام دارد و نسخه تمام فول نیز اکسلنت لقب گرفته است. بعدها مدیران خودرو این دو تیپ از چری تیگو 5 را به ترتیب IL و IE نام نهاد. چری تیگو 5 خودرویی کاملا خانوادگی است و فضای مناسبی برای قرارگیری چهار سرنشین بزرگسال ارائه می‌دهد. در بخش ایربگ، تیگو ۵ در حالت پایه فقط ۲ ایربگ برای سرنشینان جلو دارد که از هیچ بهتر است؛ اما در حد استانداردهای روز دنیا نیست و فقط در مدل فول‌آپشن که اکسلنت نام‌ دارد، چهار ایربگ وجود دارد. سامانه‌های کنترل پایداری شامل ترمز ABS و EBD، ASR، HHC، EBA می‌شود. EBD مکمل ترمز ABS است و به‌صورت الکترونیکی فشار ترمز روی هر یک از چرخ‌ها را کنترل می‌کند. ASR یا TCS مربوط به سامانه کنترل ترکشن نامیده می‌شود که از هرزگردی چرخ‌ها و سر خوردن خودرو جلوگیری می‌کند. 

قوای فنی این خودرو نیز عملکرد اقتصادی دارد و برخلاف برخی رقبا، از پیشرانه نسبتا حجیم دو لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند که دردسرهای نگهداری از پیشرانه‌های توربوشارژر را ندارد. پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۲ لیتری به حجم دقیق ۱۹۷۱ سی‌سی برای تیگو ۵ در نظر گرفته شده است که در دور موتور ۵۷۰۰ دور در دقیقه حداکثر توان ۱۳۶ اسب‌بخار تولید می‌کند و ۱۸۲ نیوتن‌متر گشتاور هم در دور موتور ۴۵۰۰ دور در دقیقه به همراه دارد. جعبه‌دنده‌ی این خودرو در مدل پایه، 5 سرعته دستی و در نسخه بالاتر به نمونه‌ی CVT مجهز است که با این دو نوع جعبه‌دنده به ترتیب ۸.۵ و ۹ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند، که از سوی دارندگان ایرانی، متوسط مصرف سوخت ۹.۵ لیتر برای آن اعلام شده است. تیگو ۵ با پیشرانه‌ی ۲ لیتری موجود در ایران، بیش از ۱۳ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، زمان لازم دارد و نهایت سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت را ارائه می‌دهد.





جدول مشخصات فنی

آیتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر
حجم موتور ( لیتر )
1971 سی سی
قدرت موتور ( اسب بخار )
139 اسب بخار
شتاب صفر تا صد ( ثانیه)
12.8 ثانیه 
نوع گیربکس
5 سرعته دستی _ هفت سرعته اتوماتیک CVT








6_ سوزوکی گرند ویتارا



سوزوکی ویتارا
نمای جانبی گرند ویتارا
نمای پشتی سوزوکی ویتارا
سوزوکی گرند ویتارا

سوزوکی گرند ویتارا، نخستین شاسی‌بلند شهری ایران خودرو است که پای این شرکت را به عرصه تولید محصولات بلندقامت باز کرد. سال ۸۶، زمانی برای آغاز این تغییر رویه بود تا شرکت ایران خودرو بتواند به کمک کمپانی ژاپنی سوزوکی، نسل سوم Vitara را به بازار ایران معرفی کند. این خودرو تا سال ۸۹ با پیشرانه ۲ لیتری به بازار عرضه شد، اما از آن به بعد، یک موتور ۲.۴ لیتری در سینه این محصول ژاپنی جای گرفت تا قدرت بیشتری را در اختیار خریداران  قرار دهد. همان‌طور که اشاره شد سوزوکی گرند ویتارا با دو نوع پیشرانه ۲ لیتری و ۲.۴  لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به دست مشتریان داخلی رسید. در این بین پیشرانه ۲ لیتری ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که توسط یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی و دو عدد دیفرانسیل به چهار چرخ خودرو ارسال می شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ این مدل ۱۲.۵ ثانیه برآورد می‌شود و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود ۹.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.از طرف دیگر سوزوکی گرند ویتارا از سال 1390 و بعدها در نمونه های  نیوفیس تنها با پیشرانه ۲.۴ لیتری به دست مشتریان ایرانی رسیده که نیرویی برابر با ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۲۷ نیوتن متر گشتاور را توسط یک جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک و یا ۵ سرعته دستی (در بعضی مدل های پیشین) به سوی دو عدد دیفرانسیل چهار حالته و تمامی چرخ‌ها ارسال می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این مدل حدود ۱۲ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به رقم ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی سوزوکی ویتارا نیوفیس در حدود ۹.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی می‌شود. 

این خودرو در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال، ۴ ستاره و دربخش‌های حفاظت از سرنشینان کودک و عابرپیاده نیز سه ستاره به دست آورده است. این امتیازات در برابر رقیبان هم‌تراز چینی موجود در کشور که عمدتا فاقد مجوز ورود به بازار اروپا هستند، نقطه قوت بسیار مطلوبی به شمار می‌روند. استحکام ساختار و بدنه آن نیز در نوع خود کاملا مطلوب است و می‌تواند در تصادفات سنگین به حفاظت از جان سرنشینان کمک شایانی کند. گرچه جای خالی سیستم کنترل پایداری در این خودرو حس می‌شود، اما بهره‌مندی از ۶ عدد کیسه‌هوا، کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، به‌علاوه ترمزهای ABS ،EBD و ترمز کمکی، امنیت قابل‌قبول Suzuki Grand Vitara را تا حد امکان تضمین می‌کنند.




جدول مشخصات فنی

آیتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور ( لیتر )
2400 سی سی
قدرت موتور ( اسب بخار )
۱۶۹ اسب بخار
شتاب صفر تا صد ( ثانیه)
۱۲ ثانیه
نوع گیربکس
4 سرعته اتوماتیک _ 5 سرعته دستی








5_ هایما S7 توربو




هایما7
کابین هایما S7
نمای جانبی هایما S7
هایما S7 کراس اور
نمای پشتی هایما S7

هایما s7 یا هایما ۷ یکی از تولیدات گروه خودروسازی هایما وابسته به کمپانی فاو است که از سال ۲۰۱۰ به سبد تولیدات این خودروساز چینی اضافه شد و نخستین مرتبه در نمایشگاه اتومبیل چین به نمایش درآمد و توسط شرکت خودروسازی ایران خودرو ( خراسان ) از سال 1394 وارد بازارهای داخلی شد. مدل اولیه هایما  s۷ که در بازار کشورمان حضور یافت به یک پیشرانه تنفس طبیعی چهار سیلندر ۲ لیتری مجهز شده بود. توان حاصل از هایما s7 معمولی برابر با ۱۴۸ اسب بخار و ۱۸۰ نیوتن متر است و این خودرو می‌تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ را در طی مدت زمان ۱۳ ثانیه طی کند. حداکثر سرعت هایما s۷ معمولی و میانگین مصرف سوخت آن به ترتیب برابر با ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت و ۸.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. اما هایما s۷ توربو پا به میدان گذاشت تا ضعف‌های فنی نسخه تنفس طبیعی را جبران کند. بنابراین این مدل به یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۸ لیتری توربوشارژ مجهز شد که ۱۷۰ اسب بخار قدرت از انتهای میل لنگ آن به سوی جعبه‌دنده ارسال می‌شود. گشتاور حاصل از این پیشرانه هم برابر با ۲۳۰ نیوتن متر خواهد بود که یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک وظیفه ارسال آن به سوی چرخ‌های جلو را برعهده گرفته است. توان فنی هایما s۷ توربو نسبت به قبل بسیار ارتقا یافته و شتاب آن به رقم ۱۰.۵ ثانیه رسیده است. حداکثر سرعت این خودرو ۱۵۱۰ کیلوگرمی نیز برابر با ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. در این بین ۹.۷ لیتر سوخت نیز در هر ۱۰۰ کیلومتر توسط هایما s۷ توربو مصرف می شود. هایما اس ۷ توربو امکانات و آپشن‌های رفاهی و ایمنی مناسبی را در اختیار کاربران می‌گذارد از جمله : کروز کنترل، سانروف برقی، دوربین 360 درجه، سنسور نور و باران، حسگر دنده عقب، آینه وسط با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع، حسگر میزان باد لاستیک، آینه‌های جانبی برقی تاشونده با گرمکن، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، صندلی گرمکن راننده ۸ حالته برقی، صندلی شاگرد ۴ حالته دستی، ترمزهای دیسکی مجهز به EBD+ABS، چهار عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین و جانبی)، قفل مرکزی، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، سیستم ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کنترل کشش، سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر) و ایزوفیکس.




جدول مشخصات فنی

آیتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور ( لیتر )
1800 سی سی
قدرت موتور ( اسب بخار )
170 اسب بخار
شتاب صفر تا صد ( ثانیه)
10.5 ثانیه
نوع گیربکس
6 سرعته اتوماتیک





4_ BYD S6




BYD s6
داشبورد BYD s6
کابین BYD s6
نمای جانبی BYD s6
نمای پشتی BYD s6

گروه خودروسازی بی‌وای‌دی (BYD)، در مقایسه با دیگر شرکت‌های فعال در صنعت خودروی چین تازه وارد و کم‌سابقه محسوب می‌شود؛ اما با گذشت ۱۴ سال از تأسیس، آنچنان رشد کرده است که محصولات متنوعی ارائه می‌کند و در کشور چین، یک خودروساز صاحب فناوری و فعال در بحث انرژی های نو، شناخته می‌شود. خودروی S6، اولین شاسی‌بلند بی‌وای‌دی محسوب می‌شود که توسط شرکت سازنده طراحی و تولید شده است. نمی‌توان این مدل را، یک محصول مدرن چینی دانست، چرا که از سال ۲۰۱۱ در خط تولید بی‌وای‌دی حضور دارد. بی‌وای‌دی S6 در اولین سال تولید، به‌عنوان شاسی‌بلند سال چین و اولین کراس‌اور این کشور با ۵ ستاره‌ی ایمنی از بنیاد ارزیابی حفاظت خودروهای چین (C-NCAP) معرفی شد. این محصول، با عرضه‌ی ۸۶,۸۵۱ دستگاه؛ پرفروش‌ترین کراس‌اور چین در سال ۲۰۱۲ لقب گرفت. در ایران، بی‌وای‌دی S6 با پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری عرضه می‌شود که قدرت ۱۶۵ اسب‌بخار و گشتاور ۲۳۴ نیوتن‌متر ارائه می‌کند. بیشترین قدرت این مدل، در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور از دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. بی‌وای‌دی S6 مجهز به این پیشرانه، با جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی و جعبه‌دنده خودکار ۶ سرعته مجهز به سیستم دبل کلاچ، در چین تولید می‌شود که نسخه‌ی خودکار برای ورود به کشورمان انتخاب شده است. وزن خالص این نمونه از S6 با آپشن‌های نسبتا کامل، نزدیک به ۱۷۰۰ کیلوگرم خواهد بود. با این حساب، در زمانی نزدیک به 13 ثانیه پس از شروع حرکت، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. میانگین مصرف سوخت این خودرو، توسط شرکت واردکننده کمتر از ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است اما با بنزین استاندارد ایران، میزان واقعی حدود ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به نظر می‌رسد. امکانات ایمنی بی‌وای‌دی S6، با ۶ کیسه‌ی هوا معرفی می‌شود که شامل ۲ ایربگ اصلی و ۲ ایربگ بالاتنه برای سرنشیان جلو، همراه‌با ۲ ایربگ پرده‌ای سرتاسری است. قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت، ۴ عدد حسگر پارک روی سپر عقب و ۲ عدد حسگر پارک جلو، صندلی های عقب مجهز به ایزوفیکس (Isofix)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) همراه‌با ترمز هوشمند (BOS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، مهم‌ترین آپشن‌های ایمنی بی‌وای‌دی S6 هستند.



جدول مشخصات فنی


آیتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر خطی
حجم موتور ( لیتر )
2400 سی سی
قدرت موتور ( اسب بخار )
۱۶۵ اسب‌بخار
شتاب صفر تا صد ( ثانیه)
13 ثانیه
نوع گیربکس
6 سرعته اتوماتیک







3_ بایک X25




بایک X25
داشبورد بایک X25
کابین بایک X25
نمای جانبی بایک X25
بایک سنوا X25

بایک (BAIC) از جمله شرکت‌های خودروساز چینی است که چندان با بازار ایران بیگانه نیست و پیش از این نیز برخی محصولات آن همچون سابرینا و سنوا در بازار ایران عرضه شده‌اند که البته ناموفق بوده اند. بایک X25 اولین بار در سال 2015 و در نمایشگاه خودرو چنگدو به عنوان یک کراس اوور ارزان قیمت و اقتصادی به نمایش درآمد. در ادامه آن، شرکت بایک بار دیگر با محصولی به نام X25 راهی بازار ایران شد و این خودرو را در کنار چند محصول دیگر در نمایشگاه‌های خودرو سراسر کشور در معرض دید عموم قرار و وظیفه مونتاژ آن را نیز شرکت دیار خودرو بر عهده گرفت. بایک X25 به یک پیشرانه 1.5 لیتری مجهز شده است که می‌تواند قدرتی معادل 115 اسب بخار و گشتاوری در حدود 148 نیوتن متر را تولید کند. نیروی تولید شده توسط موتور این خودرو از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی و یا سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌‌شود. براساس اطلاعات موجود، مصرف سوخت ترکیبی بایک X25 در هر دو نسخه دستی و اتوماتیک زیر 7 لیتر است که البته در ترافیک‌های شهری این میزان قطعا افزایش می‌یابد. همچنین X25 برای رساندن سرعت خود از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت به حدود 13 ثانیه زمان نیاز دارد که با توجه به وزن 1153 کیلوگرمی آن شتاب مناسبی به نظر نمی‌رسد.  X25 اتوماتیک نسخه فول آپشن این خودرو محسوب می‌شود و نسبت به نمونه دنده دستی از امکانات رفاهی و تجهیزات امنیتی متنوعی برخوردار است؛ از جمله امکانات موجود در این خودرو می‌توان به همچون سانروف، سیستم تهویه الکترونیکی، سنسور و دوربین عقب، مانیتور، کامپیوتر سفری، کروز کنترل و چند آپشن دیگر اشاره کرد.






جدول مشخصات فنی

آیتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور ( لیتر )
1500 سی سی
قدرت موتور ( اسب بخار )
115 اسب بخار
شتاب صفر تا صد ( ثانیه)
13 ثانیه
نوع گیربکس
5 سرعته دستی _ 4 سرعته اتوماتیک 








2_ لیفان X60

لیفان X60
نمای روبه رو لیفان X60
کابین لیفان X60
X60 شاسی بلند
لیفان X60 کرمان موتور


لیفان X60، یک شاسی بلند جمع‌ وجور شهری است که نخستین مرتبه در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۰ از نسخه کانسپت آن رونمایی شد، اما طی سال ۲۰۱۱ به صورت رسمی و عملی پا به میدان گذاشت. لیفان ایکس ۶۰ در دوره‌ای که مشتریان ایرانی آشنایی چندانی با مدل‌های کراس اوور شهری ارزان قیمت نداشتند، در بازار ایران حاضر شد. مسئولان گروه خودروسازی کرمان موتور نسخه مجهز به گیربکس دستی این خودرو را از سال ۱۳۹۱ به خطوط تولید خود راه دادند و چهار سال بعد یعنی در تابستان ۱۳۹۵ نیز مدل اتوماتیک این شاسی بلند چینی نیز روانه بازارهای داخلی شد. لیفان X60، مجهز به پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی است که قدرت ۱۳۱ اسب‌بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. نهایت گشتاور این خودرو، ۱۶۸ نیوتن‌متر است که از ۴۲۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. نمونه‌ی جدید، دارای جعبه‌دنده خودکار CVT با قابلیت تعویض به‌صورت دستی است و به همین دلیل، ۱۳.۵ ثانیه پس از شروع حرکت، سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت می‌کند. نهایت سرعت لیفان X60 خودکار، ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است و بنا به گزارش‌های استفاده‌کنندگان در ایران، میانگین مصرف سوخت ۸.۵ تا ۹ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر دارد. این خودرو، دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است. موتور ۴ سیلندر لیفان X60، به‌صورت ۱۶ سوپاپ با سیستم زمان‌بندی متغیر (VVT)، همراه میل‌سوپاپ دوبل بالاسری (DOHC) عرضه می‌شود. هرچند که ارزان‌ترین کراس‌اور لیفان، در بسیاری از بازارهای مهم دنیا، از جمله استرالیا عرضه نمی‌شود تا مجبور به رعایت استانداردهای ۴ ستاره باشد؛ اما عملکرد قابل قبولی در تست‌های ایمنی نشان داده است.

با توجه به حذف این خودرو از خط تولید کرمان موتور این اتومبیل اکنون یکی از گزینه‌های موجود در بازار خودروهای کارکرده است که مزیت استفاده از گیربکس اتوماتیک را در اختیار خریدار خود می‌گذارد.



جدول مشخصات فنی

آیتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور ( لیتر )
۱۷۹۴ سی سی
قدرت موتور ( اسب بخار )
۱۳۱ اسب بخار 
شتاب صفر تا صد ( ثانیه)
13.5 ثانیه
نوع گیربکس
5 سرعته دستی _ CVT 






1_ جیلی امگرند X7



جیلی X7
داشبورد جیلی X7
کابین جیلی X7
جیلی امگرند X7
جیلی امگرند


در شرایطی که عرضه مدل‌های سدان و هاچ‌بک جیلی امگرند با افت و خیزهای جدی همراه شده بود، واردکننده خودروهای جیلی به ایران تصمیم گرفت تا مدل کراس‌اور X7 را در مقام گران‌ترین مدل جیلی، در ایران عرضه کند. با این وجود و علی‌رغم مشخصات فنی نسبتا خوب، تجهیزات بیشترش نسبت به امگرند و همچنین شباهت‌های ظاهری این محصول با نسل‌های گذشته تویوتا RAV4، در نهایت این خودرو شانسی برای عرض‌اندام در بازار پیدا نکرد و تنها حدود یکسال پس از معرفی (2014) برای همیشه از فهرست خودروهای وارداتی حذف شد. جیلی امگرند X7 اولین بار در سال 2007 تولید شد, و تنها شاسی بلندی است که برند امگرند ان را طراحی کرده است. با یک طراحی استاندارد 4 درب، دو ردیف صندلی و جا برای نشستن 5 سرنشین، امگرند X7 نقش مهمی را در سهام این برند چینی و حضور در بازار ایفا می کند.X7 با یک موتور 1.8 لیتری کوچک شروع به کار کرد، اما چون کمپانی در حال آماده سازی این خودرو برای ورود به بازار جهانی بود و در کنار آن خواسته های خریداران باعث شد تا کمپانی، یک جفت موتور بزرگتر و قدرتمند تر برای این مدل معرفی کند. 

جیلی امگرند X7 آپشن‌هایی چون 7 کیسه هوا، نمایشگر 6.5 اینچی، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، تنظیم صندلی راننده در 8 جهت، سنسور نور، روکش چرمی صندلی‌ها و موارد دیگری را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. X7 به یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که قادر است 162 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور تولید کند که این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این قدرت نسبتا خوبی به نظر می‌رسد اما امگرند X7 چندان سریع نیست و عملکرد فنی متوسطی دارد. به علاوه سواری چندان نرمی ارائه نمی‌دهد و در مجموع از هر لحاظ خودرو متوسطی محسوب می‌شود.

جیلی امگرند X7 در حال حاضر در مدل‌های دست دوم در بازار به فروش می‌رسد این خودرو به هیچ وجه بازار خرید و فروش خوبی ندارد و خدمات پس از فروش مناسبی هم برای آن عرضه نمی‌شود. 



جدول مشخصات فنی

آیتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور ( لیتر )
 2378 سی سی
قدرت موتور ( اسب بخار )
162 اسب بخار
شتاب صفر تا صد ( ثانیه)
 12 ثانیه
نوع گیربکس
6 سرعته اتوماتیک







کارشناسی و مشاوره خرید خودرو


خرید خودروهای کارکرده بدون مشورت با افراد خبره یکی از اشتباهاتی است که بسیاری از خریداران انجام می دهند، بررسی عملکرد قسمت های مختلف خودرو توسط یک شخص عادی کار بسیار سختی است و نیاز به تخصص دارد. خرید خودرو بدون مشورت کارشناس ممکن است باعث زیان دیدن سنگین خریداران شود. خودروهای وارداتی و شاسی بلند با توجه به سیستم های نسبتا پیشرفته ای که در مقایسه با خودروهای عادی دارند نیاز به بررسی تخصصی تر دارند در همین رابطه ما به شما کارشناسان خودروی اتکس را پیشنهاد می کنیم.

در این راستا شما خریداران عزیز برای کارشناسی و تخمین خودروی مورد نظر خود می توانید با پر کردن فرم مربوطه کارشناسی رنگ و فنی خودرو در سایت اتکس درخواست کارشناس در محل را بدهید. البته در صورتی که فرایند تکمیل فرم اینترنتی و درخواست آنلاین کارشناس برای شما دشوار است، می توانید به راحتی با شماره تماس 02128428466 و داخلی شماره 1 تماس گرفته و نسبت به اعزام کارشناس به سمت محل مورد نظر خود اقدام کنید. همچنین با استفاده از سرویس تحلیل قیمت خودرو اُتکس، ابزاری بسیار مفید، به‌ روز و ساده برای استفاده و آگاهی، می توانید با سهولت هر چه تمام‌تر، از وضعیت قیمت خودروی نو و یا کارکرده مورد نظر خود در شرایط روز بازار آگاه شوید. این سرویس که پیش‌تر در مقاله‌ای به معرفی و بررسی آن پرداخته‌شده، کاملا منطبق بر اوضاع روز اقتصادی و شرایط آشفته‌ بازار خودروی کشور بوده و قیمت تمامی خودرو‌ها در آن، با سه حد بالا، متوسط و پایین بر روی نمودار تحلیل شده‌اند. همچنین این ابزار می‌تواند کمک بسیار خوبی برای خریداران اتومبیل، به جهت مشخص شدن دایره انتخاب‌های متناسب با بودجه در نظر گرفته خود باشد. کافیست با مراجعه به بخش سرویس تحلیل قیمت خودرو اُتکس، آن را امتحان کنید. کارشناسان خودروی اتکس با بررسی عوامل مختلف و جزئیات تخصصی تر و با مشخص شدن محدوده قیمتی خودرو، داخلی یا خارجی بودن آن، انتخاب کلاس بدنه بر اساس مشخصات و معیارهای خریدار و نوع استفاده و عوامل دیگر، از بین خودروهای موجود در بازار بهترین و مناسب ترین گزینه را برای هر شخص مشخص می کنند تا خریدار، خودروی مناسب مورد نیاز خود را پیدا کرده و با جلوگیری از خرید و فروش های مکرر، از ضرر و زیان های احتمالی جلوگیری کند. برای مشاوره گرفتن از کارشناسان خودرو اتکس نیز کافیست وارد صفحه مشاوره خرید و فروش شده و با وارد کردن ایمیل خود، وارد فضای مشاوره خصوصی با یک کارشناس خبره شوید و تمامی سوالات خود را در این محیط از وی بپرسید.










آگهی های مرتبط

(تومان)2,500,000,000

چندین سال در. پارگینگ مسقف خوابیده بوده بدون کوچکترین تصادف ورنگ شدگی خودرو در. وضعیت عالی ودرحد صفر میباشد. فول ابشن لاستیکها نو و زاپاس هرگز استفاده نشده است دارای سه مونیتور گرمکن و ماساژور صندلی و کی لس است 

1403/4/25تهران
(تومان)990,000,000

خودروی تیگو5 FL مدل 1396 سالم و بی نقص 

1403/2/22بوشهر
(تومان)1,550,000,000

صفر 

1403/2/10تهران
(تومان)1,260,000,000

مدل: هایما S7 رنگ: نقره ای سال تولید: 1396 کارکرد: 80000 لاستیک هانکوک امکانات: صندلی گرمکن، کروز کنترل، قطب نما و جی پی اس، سنسور باد لاستیک، دوربین عقب، فرمان و آینه ها برقی لطفا فقط تماس بگیرید. سپاسگزارم. 

1403/2/5تهران
(تومان)775,000,000

فنی سالم -کم کارکرد - خط و خش جزیی فروشنده واقعی هستم - تخفیف جزیی پای معامله 

1402/9/19تهران
(تومان)520,000,000

فنی و موتوری سالم کم کارکرد واقعی مانیتور و سنسور دوربین عقب روکش صندلی نو لاستیک جلو نو زاپاس فابریک و نو سرویس کامل انجام شده بدون آفتاب سوختگی دو در سمت راننده پایینش رنگ داره آماده مسافرت بازدید بروجرد فروش فوری تخفیف پای معامله معاوضه ندارم فقط نقد 

1402/6/20لرستان

پستهای مرتبط

.در این آشفته بازار و شرایط اقتصادی و دلار و ... حتی قشر متوسط نیز دیگر توانایی خرید خودروهای لو لول خارجی را هم ندارند و به ناچار باید وارد بازار خودروهای ایرانی شوند.در این مقاله 10 خودرو از بهترین خودرو های ایرانی را به علاوه امکانات و ویژگی هایشان را مورد بررسی موشکفانه قرار میدهیم.

در این گزارش از اتکس به بررسی MVM 550 خواهیم پرداخت؛ خودرویی که به نظر می‌رسد از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و بتواند توجه‌ها را به سوی خود جلب کند.

نظرات