نظرات (2)
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۳/۱۳
امروزه رقابت در گروه خودروهای سگمنتC یا سدان کامپکت بیش از پیش گرمشده و شرکتها در تلاشاند تا با تولید و عرضه نمایندهای در خور و مناسب، سهم بیشتری را از این بازار رقابتی کسب نمایند. در واقع امروزه به علت وجود عواملی همچون بالارفتن بهای مصرف سوخت، ترافیک و شلوغی فزاینده کلانشهر ها و افزایش رشد خانوادههای کمجمعیت، تمرکز بر دسته خودروهای کامپکت اهمیت دوچندانی نسبت به گذشته یافتهاست. همچنین خودروسازان در تلاش برای آزمایش استراتژیهای جدیدی در این گروه مانند اضافهنمودن تجهیزات و امکانات خاص برای افزایش راندمان و کاهش مصرفسوخت خودروهای خود هستند. به طوری که تکنولوژیهایی پیشرفتهای، که روزگاری تنها در خودروهای گرانقیمت و پرچمدار یک شرکت قرار داشتند امروزه به دلیل شرایط خاص رقابتی در خودروهای ارزان قیمت نیز دیده میشوند. در ایران نیز با موج ورود خودروهای جدید مونتاژی و وارداتی به بازار عرضه، شرایط و رقابت در گروه خودروهای کامپکت نسبت به گذشته بسیار تغییر کردهاست. در مقاله پیشرو، لیستی دهتایی از مناسبترین انتخابهای موجود سدانهای کامپکت را به ترتیب قیمت و طبع امکانات آنها، برای شما خوانندگان گرامی تدوین و آماده کردهایم. در ادامه با آکادمی اُتکس همراه باشید.
لیست خود را با نمایندهای وطنی در بازار آغاز میکنیم. دنا که به عنوان پرچمدار محصولات ایرانخودرو با چهرهای جدید بر روی پلتفرم سمند از سال 1393 وارد بازار خودروی ایران شد از همان موتور 1.7 لیتری ملی EF7 با ماکسیموم قدرت تولیدی 115 اسببخار در دور موتور 6000 سود میبرد. اما در بحث امکانات و تجهیزات رفاهی با تکمیل کردن امکانات سمند و سمند سورن در سطح بالاتری قرار دارد. استفاده از صندلیهای جلوی برقی، صفحه نمایشگر 7 اینچی به همراه سیستم موقعیتیاب GPS، هنزفری موبایل، کروز کنترل و دوربین دندهعقب در کنار تهویه مطبوع اتوماتیک، دو ایربگ، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ به همراه سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، رینگهای 15 اینچی آلومینیومی، آینههای جانبی برقی گرمکندار و همچنین سنسورهای دنده عقب دنا را به عنوان یک سدان کامپکت در بالاترین سطح نسبت به سایر تولیدات گروه صنعتی ایرانخودرو قرار دادهاست.
جدول مشخصات فنی:
آیتمها | مقادیر |
---|---|
نوع موتور | 4 سیلندر خطی |
حجم موتور (لیتر) | 1.7 |
حداکثر قدرت (اسب بخار) | 115 |
نوع گیربکس | 5 سرعته دستی |
شتاب صفر تا صد (ثانیه) | 13.5 |
میانگین مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) | 7.7 |
قیمت حدودی در بازار (میلیونتومان) | 44 |
J5 را میتوان به نوعی یکی از زیباترین و متناسبترین خودروهای چینی بازار کشورمان از بعد طراحی دانست که سند تایید این حرف در همکاری شرکت چینی جک با شرکت معروف طراحی پنینفارینای ایتالیا برای تولید این خودرو خلاصه میشود. J5 در ابتدا با موتور 1.5 لیتری و گیربکس 5سرعته دستی به بازار فرستاده شدهبود اما در ادامه شرکت کرمانخودرو نمونه 1.8 لیتری به همراه گیربکس 4 سرعته اتوماتیک آن را برای به اختیار گرفتن سهم بیشتری از بازار عرضه نمود. به لطف این موتور J5 قادر به تولید 143 اسببخار در دور 6500 بوده که در کنار ابعاد و وزن منطقی، قابلیتهای دینامیکی مناسبی را برای آن رقم زدهاست. همچنین J5 در کنار داشتن 5 ستاره ایمنی از سوی سازمان C-Ncap و بهرهگیری از امکاناتی مانند : دو کیسههوا، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ به همراه سیستمهای ABS و EBD، ایموبلایزر، رینگهای 16 اینچی اسپرت آلومینیومی، آینههای جانبی برقی گرمکندار، صندلیهای چرمی به همراه تنظیم برقی برای راننده و سرنشین کناری، سنسور نور، سنسور اخطار دهنده فشار باد لاستیکها، سانروف و تهویه مطبوع اتوماتیک یکی از مدعیترین خودروهای سدان کامپکت چینی بازار میباشد.
جدول مشخصات فنی:
آیتمها | مقادیر |
---|---|
نوع موتور | 4 سیلندر خطی |
حجم موتور (لیتر) | 1.8 |
حداکثر قدرت (اسب بخار) | 143 |
نوع گیربکس | 4 سرعته اتوماتیک تیپترونیک |
شتاب صفر تا صد (ثانیه) | 12.5 |
میانگین مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) | 7.6 |
حدود قیمت در بازار (میلیونتومان) | 64 |
شرکت چینی چری (Chery) که محصولات آن در ایران با نام امویام شناخته میشود در طول سالهای اخیر تلاشهای بسیاری را در جهت بهبود کیفیت و کارایی خودروهای خود داشتهاست. آریزو 5 یکی از سدانهای جدید چری و یکی از جدیدترین محصولات آن در بازار ایران به شمار میرود که به عنوان یک سدان کامپکت در حد فاصل مدلهای آریزو 3 و آریزو 7 قرار دارد. در بخش طراحی آریزو 5 از چهره مناسبی بهره میبرد با این حال میتوان رگههایی از طراحی بعضی مدلهای دیگر شرکتهای آسیایی مانند هیوندای را در آن مشاهده نمود. در بحش فنی آریزو 5 از یک پیشرانه 1.5 لیتری با حداکثر قدرت 116 اسببخار در دور 6150 به همراه گیربکسهای 5 سرعتهدستی یا 5 سرعته اتوماتیک CVT (بسته به مدل خودرو) استفاده میکند که کمی برای آن ضعیف به نظر میرسد. با این حال آریزو 5 با داشتن امکاناتی همچون : 6 کسیههوا، ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ به همراه سیستمهای EBD ، ABS و ترمز کمکی BA، ایموبلایزر، سیستم ورود و استارت بدون کلید، رینگهای 17 اینچی آلومنیومی، آینههای جانبی برقی گرمکندار، صفحه نمایشگر 7 اینچی لمسی، صندلیهای چرمی، کروز کنترل، سانروف، سیستم تهویه اتوماتیک، سنسورهای پارک عقب و حالت رانندگی ECO در مدل فول یا اکسلنت در کنار 5 ستاره ایمنی از سازمان C-NCAP حرفهای زیادی را برای گفتن دارد.
جدول مشخصات فنی:
آیتمها | مقادیر |
---|---|
نوع موتور | 4 سیلندر خطی |
حجم موتور (لیتر) | 1.5 |
حداکثر قدرت (اسببخار) | 116 |
نوع گیربکس | 5 سرعته دستی/ 5 سرعته اتوماتیک CVT |
شتاب صفر تا صد (ثانیه) | 15/13.5 |
میانگین مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) | 7.9 |
حدود قیمت در بازار (میلیونتومان) | 71-61 |
اکسنت به عنوان کوچکترین سدان هیوندا و یکی از متناسبترین سدانهای کامپکت بازار شناخته میشود. این خودرو به لطف ابعاد مناسب در کنار چهرهای منطقی خود از ایدهال ترین انتخابها برای رانندگی در شهرهای شلوغ است. همچنین هیوندا تمامی تلاش خود را در این مدل برای بازدهی مناسب به کار گرفته، به طوری که پیشرانه 1.6 لیتری اکسنت با حداکثر قدرت 124 اسببخار در کنار گیربکس 4 دنده اتوماتیک خود تنها میانگین 6.4 لیتر بنزین به صورت سیکل ترکیبی در یکصد کیلومتر میسوازند. در لیست امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو مواردی همچون : 6 کیسههوا، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ به همراه سیستمهای EBD ، ABS، ترمز کمکی EBA، سیستم کنترل پایداری ESC، سیستم کنترل کشش TCS، ایموبلایزر، سیستم ورود و استارت بدون کلید، رینگ های 16 اینچی آلیاژی، آینههای جانبی الکتروکرومیک گرمکندار، روکش چرم صندلیها به همراه تنظیم برقی صندلی راننده، پشتسریهای فعال هوشمند، سیستم تهویه اتوماتیک به همراه سیستم کنترل کیفیت هوا AQS، سانروف، سنسور نور، سنسور باران، کروز کنترل، سنسورهای پار جلو و عقب و دوربین عقب دیده میشوند که در کنار داشتن 5 ستاره ایمنی از سازمان EURO NCAP، اکسنت را در سطحی بالاتر نسبت به خودروهای همرده چینی قرار دادهاست.
جدول مشخصات فنی:
آیتمها | مقادیر |
---|---|
نوع موتور | 4 سیلندر خطی |
حجم موتور (لیتر) | 1.6 |
حداکثر قدرت (اسببخار) | 124 |
نوع گیربکس | 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک |
شتاب صفر تا صد (ثانیه) | 11 |
میانگین مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) | 6.4 |
حدود قیمت در بازار (میلیونتومان) | 110 |
مزدا 3 همواره به عنوان یکی از مدعیترین خودروهای رده سدان کامپکت در جهان شناخته میشود. این خودروی اسپرت که گروه بهمن، سابقه مونتاژ نسل نخست و همچنین نسل دوم آن را تاکنون در کارنامه خود دارد سالهاست که در بازار کشورمان از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و با این که مدل کنونی مونتاژ شده آن مربوط به سال 2013 میلادی است و با واردات رقبای قدرتمند کرهای، حال مزدا 3 اندکی قدیمی به نظر میرسد اما همچنان در کارزار رقابت حرفهای بسیاری را برای گفتن داشته و با کیفیت مناسب خود در کشور جز انتخابهای بسیاری از افراد در زمان خرید میباشد. این مدل با بهرهگیری از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی قادر به تولید بیشینه قدرت 147 اسببخار در دور 6500 بوده که در هماهنگی با یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده دستی و همچنین شیفترهای پیشت فرمان، میتواند در مدت 9.5 ثانیه به تندی صد کیلومتر در ساعت برسد. همچنین در لیست تجهیزات ایمنی و رفاهی این خودروی ژاپنی مواردی همچون : 6 کیسههوا، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ به همراه سیستمهای EBD ، ABS، ترمز کمکی EBA، سیستم کنترل لغزش TRC، ایموبلایزر، سیستم ورود و استارت بدون کلید، رینگهای 16 اینچی اسپرت آلومینیومی، آینههای جانبی گرمکندار، سنسور نور، چراغهای زنون جلو با قابلیت چرخش هماهنگ با فرمان، چراغشور، سنسور باران، سانروف، کروز کنترل، پشتسریهای فعال جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، پدالهای تعویض دنده پشت فرمان، کامپیوتر سفری، گرمکن صندلیهای جلو، روکش چرمی دستهدنده و روکش چرمی صندلیها به همراه تنظیم برقی صندلی راننده دیده میشوند.
جدول مشخصات فنی:
آیتمها | مقادیر |
---|---|
نوع موتور | 4 سیلندر خطی |
حجم موتور (لیتر) | 2 |
حداکثر قدرت (اسببخار) | 147 |
نوع گیربکس | 5 سرعته اتوماتیک تیپترونیک |
شتاب صفر تا صد (ثانیه) | 9.5 |
میانگین مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) | 7.6 |
حدود قیمت در بازار (میلیونتومان) | 119 |
لنسر به نوعی یکی از نمادهای کمپانی ژاپنی میتسوبیشی است. مدلی با بیش از چهل سال سن که در سراسر جهان بسیار شناختهشده بوده و کمتر فرد علاقهمند به خودرو را میتوان یافت که شناختی از این مدل محبوب نداشتهباشد. همچنین لنسر در کشورمان نیز به یکی از مدلهای بهیادماندنی و نوستالژیک در ذهن مردم بدل گشته و تعجبی ندارد که در این لیست دهتایی دیدهشود. شرکت آرینموتور به عنوان نماینده رسمی وارد کننده محصولات میتسوبیشی اکنون آخرین مدل لنسر را وارد ایران نموده، مدلی که در قفسه سینه آن یک پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری با حداکثر قدرت 140 اسببخار در دور 6000 به همراهی یک گیربکس 6 سرعته CVT مجهز به پدالهای تعویض دنده پشت فرمان دیده میشود. همچنین در لیست تجهیزات ایمنی و رفاهی این سامورایی مواردی مانند : 7 کیسههوا، ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ به همراه سیستمهای EBD، ABS، ترمز کمکی BA، کنترل فعال پایداری ASC، کنترل کشش TCL، ایموبلایزر، سیستم ورود و استارت بدون کلید، رینگهای 18 اینچی آلومینیومی، Drive Mode، آینههای جانبی گرمکندار، سنسور نور، چراغهای جلو با قابلیت چرخش هماهنگ با فرمان، سانروف، کروزکنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسورهای دندهعقب و دوربین دندهعقب، سرنده و غربیلک فرمان چرمی، پدلهای تعویض دنده پشتفرمان، روکش چرمی صندلیها به همراه تنظیم برقی صندلی راننده و گرمکن صندلیهای جلو دیده میشوند که لنسر را به یکی از رقبای سرسخت در کلاس خودرویی بدل کردهاست.
جدول مشخصات فنی:
آیتمها | مقادیر |
---|---|
نوع موتور | 4 سیلندر خطی |
حجم موتور (لیتر) | 1.8 |
حداکثر قدرت (اسببخار) | 140 |
نوع گیربکس | 6 سرعته CVT |
شتاب صفر تا صد (ثانیه) | 11.5 |
میانگین مصرف سوخت (ترکیبی) | 6.6 |
حدود قیمت در بازار (میلیونتومان) | 137 |
سراتو به عنوان یکی از مدلهای اسپرت و مطرح کیا که در بازارهای جهانی با نام فورته (Forte) نیز شناخته میشود سالهاست که در کشورمان جز مدلهای محبوب در نزد خریداران و دوستداران خودروهای کامپکت بوده و در طی سالهای گذشته تاکنون، تنوع کاملی از انواع مدلهای آن به داخل ایران وارد و یا در کشورمان مونتاژ شدهاست. آخرین مدل جهانی موجود از سوی کمپانی کیا که در حال حاضر وارد خاک ایران میشود از یک پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری MPI، با قابلیت تولید حداکثر توان 152 اسببخار در دور 6200 به همراه یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپترونیک استفاده میکند که مجموع این مشخصات فنی سبب رسیدن سراتو به سرعت صد کیلومتر از حالت سکون در طی مدت زمان 9.5 ثانیه میشود. همچنین این کامپکت اسپرت در کلاس خود یکی از کاملترین خودروها از حیث داشتن تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی میباشد. 6 کیسههوا، ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ به همراه سیستمهای EBD ، ABS، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم جلوگیری از حرکت خودرو به عقب در سراشیبیها، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار نقاط کور، ایموبلایزر، سیستم ورود و استارت بدون کلید، رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، Drive Mode، سنسورهای پارک جلو و عقب خودرو، سانروف، کروزکنترل، صفحه نمایشگر 7 اینچی به همراه GPS و سیستم اندروید اتو و اپل کارپلی، بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، روکش چرمی صندلیها، گرمکن صندلیها و سردکن صندلیهای جلو و تنظیم برقی صندلی راننده از جمله موارد قابل اشاره بوده که مجموع آنها در سطحی بالاتر نسبت به رقبای ژاپنی قرار دارد.
جدول مشخصات فنی:
آیتمها | مقادیر |
---|---|
نوع موتور | 4 سیلندر خطی |
حجم موتور (لیتر) | 2 |
حداکثر قدرت (اسببخار) | 152 |
نوع گیربکس | 6 سرعته اتوماتیک تیپترونیک |
شتاب صفر تا صد (ثانیه) | 9 |
میانگین مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) | 7.1 |
حدود قیمت در بازار (میلیونتومان) | 138 |
النترای جدید را میتوان نقطه عطفی در تاریخ شرکت خودروسازی هیوندا نامید. این خودرو که نماینده اصلی این شرکت در کلاس خودروهای سدان کامپکت میباشد در مدل 2017 خود به بلندای تکامل قابل توجهی رسیده و فروش بسیار بالای آن سراسر جهان نشانی از موفقیت این مدل است. بهبودهای به ثمر رسیده در بخشهای طراحی و دینامیکی و همچنین امکانات ایمنی و رفاهی النترای جدید انتظارات را از مدلهای این رده خودروها بالا برده و النترا را به وزنهای شاخص در این دسته بدل کردهاست. در بخش فنی شاهد استفاده از یک پیشرانه چهارسیلندر 2 لیتری با ماکسیموم قدرت تولیدی 147 اسببخار در دور 6200 که در هماهنگی با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپترونیک خودرو بوده هستیم که به این خودرو، قابلیت رسیدن به تندی صد کیلومتر را در طی مدت زمان 9.5 ثانیه میدهد. همچنین هیوندا تمامی تلاش خود را برای افزایش کیفیت و کامل کردن امکانات ایمنی و رفاهی خودرو نموده به طوری که در لیست طولانی تجهیزات آن مواردی همچون : 7 کیسههوا، ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ به همراه سیستمهای EBD، ABS، ترمز اضطراری اتوماتیک AEB، سیستم کترل فشار باد تایر TPMS، سیستک کنترل حرکت در شیب HAS، سیستم کنترل پایداری خودرو ESC، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم پایداری در خط، رادار نقطه کور، ایموبلایزر، سیستم ورود و استارت بدون کلید، رینگهای 17 اینچی آلومینیومی، Drive Mode، آینههای جانبی گرمکندار، سنسورهای پارک عقب و جلو خودرو، صفحه نمایشگر 8 اینچی مجهز به GPS و سیستمهای اندروید اتو و اپل کارپلی، بلوتوث، سیستم ارتباطی Blue Link شرکت هیوندای به همراه اکانت 3 ماهه تریال، صفحه نمایشگر 4.2 اینچی داخل مجموعه کیلومترشمار، سانروف، کروزکنترل، پوشش چرمی صندلیها، گرمکن صندلیها به همراه سردکن صندلیهای جلو و تنظیم برقی صندلی راننده به همراه حافظه دیده میشود که از این حیث کاملترین خودرو در این رده به شمار میآید.
جدول مشخصات فنی:
آیتمها | مقادیر |
---|---|
نوع موتور | 4 سیلندر خطی |
حجم موتور (لیتر) | 2 |
حداکثر قدرت (اسببخار) | 147 |
نوع گیربکس | 6 سرعته اتوماتیک تیپترونیک |
شتاب صفر تا صد (ثانیه) | 9.5 |
میانگین مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) | 7.2 |
حدود قیمت در بازار (میلیونتومان) | 147 |
خیلی عجیب بود اگر این لیست نمایندهای از شرکت ژاپنی تویوتا نداشته باشد و چه نمایندهای بهتر از کرولای با سابقه! این خودروی پنجاه ساله به نوعی پر فروشترین و شناخته شدهترین انتخاب در رده خودروهای سدان کامپکت بوده به طوری که در هر نسلی از آن، تویوتا با موفقیتهای جدیدی روبرو شدهاست. هر چند کرولا در بخش امکانات ایمنی و رفاهی چند مرحله عقبتر از رقبای کرهای خود قرار دارد اما دوام و کیفیت ساخت آن در کنار برند تویوتا از جمله عواملی بوده که علاقهمندان را مجاب به خرید آن مینماید. در بخش فنی شاهد به کارگیری یک پیشرانه 4 سیلندر با حجم 2 لیتر در تیپ GLI کرولا هستیم که قادر به تولید بیشینه توان 143 اسببخار در دور 6200 بوده و بسته به مدلی که خریداری میکنید در هماهنگی با یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک یا 7 سرعته اتوماتیک CVT میباشد. همچنین لیست امکانات ایمنی و رفاهی کرولا همانطور که گفتهشد نسبت به همردههای کرهای خود خلاصهتر است. در این لیست برای خریدارن مواردی همچون : 2کیسههوا، ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ به همراه سیستمهای EBD ، ABS و سیستم ترمز کمکی BAS، ایموبلایزر، سیستم ورود و استارت بدون کلید خودرو، دکمه SPORT (در مدلهای مجهز به گیربکس CVT)، سنسورهای پارک عقب و جلو خودرو، چراغهای جلو زنون به همراه تنظیم اتوماتیک ارتفاع، دیلایت، سانروف، آینههای جانبی گرمکندار، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع، بلوتوث، آینه داخلی با امکان تنظیم نور متناسب با شب و روز، روکش چرم فرمان و تنظیم دستی صندلیهای جلو به همراه روکش پارچهای صندلیها به چشم میخورد.
جدول مشخصات فنی:
آیتمها | مقادیر |
---|---|
نوع موتور | 4 سیلندر خطی |
حجم موتور (لیتر) | 2 |
حداکثر قدرت (اسببخار) | 143 |
نوع گیربکس | 4 سرعته اتوماتیک/ 7 سرعته اتوماتیک CVT |
شتاب صفر تا صد (ثانیه) | 9.7/10.5 |
میانگین مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) | 7.4 |
حدود قیمت در بازار (میلیونتومان) | 152 |
در انتهای این لیست دهتایی با یکی دیگر از محصولات تویوتا مواجه میشویم، اما در اینجا داستان به طور کل با نمونههای قبلی متفاوت است. پریوس در حالی به عنوان پر فروشترین خودروی هیبرید دنیا و کممصرف ترین ساخته تویوتا شناخته میشود که پیشرانه 1.8 لیتری 121 اسببخاری آن در هماهنگی با گیربکس E-CVT در هر صد کیلومتر تنها 3.6 لیتر بنزین به صورت سیکل ترکیبی میسوزاند! علاوه بر این موضوع پریوس در بخش طراحی نیز از همان ابتدا تا مدل کنونی نسل چهارم، به کلی با سایر خودروهای دیگر متفاوت بودهاست. تا جایی که این تفاوت در طراحی بیرونی و داخلی مدل حال حاضر آن، در قیاس با خودروهایی که هر روز در خیابانها مشاهده میکنیم نامتعارف به نظر میرسد. اما جدا از بحث طراحی، تویوتا تمامی تلاش خود را برای افزایش راندمان و کارایی این خودرو به کار گرفته به طوری که انبوه تکنولوژیها و امکانات موجود در پریوس بیشتر از سایر محصولات تویوتا مانند کرولا میباشد. از جمله تجهزات و امکانات ایمنی و رفاهی میتوان به مواردی همچون : 9 کیسههوا، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ به همراه سیستم EBD، ABS، ترمز کمکی BAS، سیستم کنترل پایداری VSC، سیستم کنترل لغزش TRC، سیستم تشخیص نقاط کور BSM، سیستم هشدار وجود مانع در نقاط کور هنگام حرکت به عقب RCTA، ایموبلایزر، سیستم ورود و استارت بدون کلید، رینگهای 17 اینچی آلیاژی، Drive Mode، آینههای جانبی برقی گرمکندار، سنسورهای عقب و جلو به همراه دوربین عقب، صفحه نمایشگر 7 اینچی مجهز به GPS، بلوتوث، آینه داخلی الکتروکرومیک، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه سنسور رطوبت، شارژر وایرلس موبایل، هدآپ دیسپلی و روکش چرمی صندلیها اشاره کرد. با این حال پریوس در ایران، قربانی سیاستهای نادرست قیمتگذاری شده به طوری که برچسب قیمتی این خودروی پاک در بازار آزاد به حدود 156 میلیونتومان میرسد!
جدول مشخصات فنی:
آیتمها | مقادیر |
---|---|
نوع موتور | 4 سیلندر خطی |
حجم موتور (لیتر) | 1.8 |
حداکثر قدرت (اسببخار) | 121 |
نوع گیربکس | E-CVT |
شتاب صفر تا صد (ثانیه) | 10.5 |
میانگین مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) | 3.6 |
حدود قیمت در بازار (میلیونتومان) | 156 |
علی
۱۳۹۷/۳/۱۴
در سال 97 با این هزینه گمرکی که به بهانه حمایت از تولید داخلی بسته شد در واقع ... به همه چیز حتی دسترسی عموم مردم به خودروهای روز و در واقع دسترسی به خودروهای ایمن و حتی هیبریدی مشکل شد و مردم بی پول و همیشه در صحنه همچنان باید با خودروهای داخلی بی کیفیت کشته شوند.
امیر
۱۳۹۶/۱۲/۲۳
سلام پس لیفان۸۰ کو